Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (40)Рідкісні видання (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Студенты медицинских учебных заведений<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 408
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Шушковська, Ю. Ю.
    Вегетативна регуляція серцевої діяльності під впливом сигналу "повітряна тривога" [Текст] = Vegetative regulation of cardiac activity under the influence of the “air raid” alarm / Ю. Ю. Шушковська, О. І. Афанасюк, О. М. Колесник // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 1. - С. 104-108. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL (патофизиология, психология, этиология)
ВОЙНА -- WAR
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ВЕГЕТАТИВНОЙ БОЛЕЗНИ -- AUTONOMIC NERVOUS SYSTEM DISEASES (патофизиология, профилактика и контроль, этиология)
СЕРДЕЧНЫХ СОКРАЩЕНИЙ ЧАСТОТА -- HEART RATE (физиология)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология, статистика)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Кл.слова (ненормовані):
повітряна тривога
Анотація: Аналіз показників варіабельності серцевого ритму дає можливість пояснити механізми адаптації організму до умов середовища, що змінюються. Мета – встановити психологічні особливості відчуття стресу, визначити зміни варіабельності серцевого ритму у здобувачів вищої медичної освіти в умовах воєнного стану, надати заходи щодо корекції психологічних особливостей. Обстежено 54 особи – 38 жінок та 16 чоловіків, середній вік – 23,32±0,08 років, у яких був встановлений застосунок “Повітряна тривога” на мобільному пристрої. Проведено визначення рівня тривожності за шкалою Д. Спілбергера – Ю. Л. Ханіна та оцінку варіабельності серцевого ритму за допомогою холтерівського моніторування електрокардіограми (портативна система DiaCard 2,0; АТЗТ “Сольвейг”, м. Київ, Україна). Отримані показники представили у вигляді середніх значень та їхньої середньої похибки (M±m). У 1-й групі (38 осіб) варіабельність серцевого ритму визначали протягом 5-ти хвилин двічі в денний період та один раз у нічний час доби, у 2-й групі (16 осіб) – протягом 5-ти хвилин на початку, посередині та в кінці сигналу “повітряна тривога”, брали середнє значення трьох показників. Достовірність відмінностей між групами оцінювали за допомогою t-критерію Ст’юдента. Встановлено, що серед опитаних реактивна тривожність визначалася у 7,41% здобувачів вищої освіти жіночої статі, особистісна тривожність – в осіб жіночої статі – 11,11%. Тобто жінки мають вищий рівень психічної напруженості, ніж чоловіки. У здобувачів вищої медичної освіти випускного курсу під впливом сигналу “повітряна тривога” зниження часових показників варіабельності серцевого ритму та підвищення LF і LF/HF серед спектральних вказує на переважання симпатичної ВНС, відповідно зниження HF характеризує зменшення тонусу парасимпатичної регуляції серцевого ритму. Збільшення VLF вказує на підвищення гуморальної регуляції роботи серця. Стрес, викликаний сигналом “повітряна тривога”, статистично значуще збільшує частоту серцевих скорочень у здобувачів вищої освіти 2-ї групи (95,8±3,4 проти 76,2±2,6 уд/хв (р≤0,05)). У 50% осіб 2-ї групи під час сигналу “повітряна тривога” визначалися порушення серцевого ритму. У роботі надано рекомендації та пропозиції, які можуть застосовуватися в процесі психокорекційної роботи щодо підвищення стресостійкості в умовах воєнного стану, у психологічній та консультативній практиці, науково-дослідній сфері, освітньому процесі
The analysis of heart rate variability indicators makes it possible to explain the mechanisms of adaptation of the organism to changing environmental conditions, to changing environmental conditions. The goal isto establish the psychological characteristics of stress, to determine changes in heart rate variability in students of higher medical education under martial law, to provide measures for the correction of psychological features. We examined 54 people – 38 women and 16 men, average age – 23.32±0.08 years, who had the application “Air Alarm” application installed on a mobile device. The level of anxiety was determined by the D. Spielberger – Y. L. Khanin scale and the assessment of heart rate variability rhythm variability using Holter electrocardiogram monitoring (portable system DiaCard 2.0 (Solveig JSC, Kyiv, Ukraine), the indicators of which were presented in the form of mean values and their average error (M±m). In group 1 (38 patients), heart rate variability was determined for 5 minutes twice during the day and once at night. In group 2 (16 people) – for 5 minutes at the beginning, middle and at the end of the "air raid" signal, and the average value of the three indicators was taken. The reliability of differences between groups was assessed using the t-test Student’s t-test. It was found that among the respondents, reactive anxiety was determined in 7.41% of female higher education students, personal anxiety – in women – 11.11%. That is, women have a higher level of mental tension than men. In applicants for higher medical education in the final year under the influence of the “air raid” signal a decrease in the time course of heart rate variability and an increase in LF and LF/HF among the spectral ones indicates the predominance of the sympathetic vegetative nervous system, respectively, a decrease in HF characterizes the suppression in the tone of the parasympathetic regulation of the heart rhythm. An increase in VLF indicates an increase in humoral regulation of heart function. Stress caused by the “air raid” signal statistically significantly increases the heart rate in higher education students of the 2nd group (95.8±3.4 vs. 76.2±2.6 beats/min (p≤0.05)). In 50% of people of the 2nd group during the "air raid" signal, heart rhythm disturbances were detected. Recommendations and suggestions are given in the work, that can be used in the process of psychocorrectional work on to increase stress resistance in martial law, in psychological and counseling practice, in research, and in the educational process
Дод.точки доступу:
Афанасюк, О. І.
Колесник, О. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Особливості змішаної форми навчання студентів 4-6 курсів медичного університету в період воєнного стану [Текст] = The peculiarities of blended learning of 4-6 years students at the medical university during the period of martial law / Л. П. Денищич [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 1. - С. 75-79. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, тенденции)
ОБУЧЕНИЕ ВЕРБАЛЬНОЕ -- VERBAL LEARNING
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
ТЕЛА ЧЕЛОВЕКА ТРЕХМЕРНЫЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ -- VISIBLE HUMAN PROJECTS
Анотація: Запровадження в Україні воєнного стану стало причиною переходу до змішаної форми освітньої діяльності, визначило нові виклики й можливості для закладів вищої освіти. Всупереч складним реаліям часу в країні продовжується освітній процес в областях (зокрема у Вінницькій області) з відносною безпековою ситуацією. У статті вказано на низку нормативних документів, якими керується заклад вищої освіти у провадженні освітньої діяльності. Також було здійснено аналіз поняття “змішана форма навчання”, наведені основні положення щодо організації змішаного навчання та його результати на прикладі студентів 4-6 курсів у Вінницькому національному медичному університеті ім. М.І. Пирогова. Визначено, що змішана форма навчання є гармонійним поєднанням аудиторної та дистанційно-інтерактивної роботи здобувачів освіти з використання інформаційно-цифрових технологій. Вказано на переваги застосування змішаного (комбінованого) навчання під час підготовки майбутніх фахівців медичного напряму, зокрема здатність до адаптації та багатофункціональності. Така форма навчання позитивно вплинула і на підвищення мотивації майбутніх медиків та формування їхніх компетентностей. Визначено основні онлайн-платформи та цифрові засоби навчання, які використовуються під час змішаного (комбінованого) навчання в освітньому процесі медичних закладів вищої освіти, а саме: платформи дистанційного навчання Moodle та Microsoft Teаms, платформи онлайн-зв’язку Viber, Telegram, Messenger. Важливою стане адаптація освітнього процесу в умовах війни та сприяння тим заходам, які будуть спрямовані на відродження освіти у повоєнний період, а також підвищення можливостей цифровізації в країні
Chronic pancreatitis (CP) is a common recurrent pathology of the pancreas. The long course of the inflammatory process, accompanied by chronicity, is the cause of concomitant complications of the gastrointestinal tract, and is also often attributed to the causes that lead to the development of a pathology with an extremely unfavorable prognosis – pancreatic cancer (PC). The purpose of the work is to build a mathematical model for the diagnosis of malignant pathology of the pancreas based on the available group of real statistical data in the form of symptoms of the type of presence (presence). 45 patients who were operated on between 2018 and 2022 were analyzed. A problem of automatization of diagnosing malignant pancreas pathology or its absence is considered. The goal is to build a mathematical model of diagnosing the malignant pathology based on an available group of statistical data in the form of 0 and 1, which indicate the absence and presence of the definite symptom. Based on the selected symptoms of the pathology development likelihood increase, a mathematical model in the form of binary classification is built by using probabilistic neural networks. A set of the selected symptoms is divided into a group of 14 more influential symptoms and a group of 13 less influential symptoms. A set of statistical data of 20 patients with a correctly diagnosed presence of pathology and a set of statistical data of 25 patients with a correctly diagnosed absence of malignant pathology were formed for the construction and testing of a classifier. Thus, if the number of false symptoms did not exceed five in each of the sets, then the corresponding classifier, which is an average of 20,000 probabilistic networks, determines the diagnosis without error. It is noted that the slower 53130 classifier is more reliable
Дод.точки доступу:
Денищич, Л. П.
Мельник, Є. А.
Маринич, Л. І.
Шевчук, С. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Моцюк, Ю. Б.
    Самостійна робота студентів під час дистанційного навчання в умовах пандемії та воєнного стану [Текст] = Independent work of students during distance learning in conditions of pandemic and martial law / Ю. Б. Моцюк, С. О. Остафійчук, І. О. Басюга. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2024. - N 1. - С. 208-211. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
САМОПОДГОТОВКИ ПРОГРАММЫ -- SELF-EVALUATION PROGRAMS (организация и управление, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ МЕДРАБОТНИКОВ -- EDUCATION, PUBLIC HEALTH PROFESSIONAL (организация и управление, статистика, тенденции)
Анотація: Пандемія COVID-19, а згодом і повномасштабна війна на території України спричинили значущі зміни в організації освітнього процесу. Дистанційна форма навчання стала сучасною альтернативою доступу до знань, а вищі навчальні заклади намагаються адаптувати до нових умов свої напрацювання задля забезпечення всіх складових освітнього процесу. Самостійна робота є засобом підвищення ефективності процесу навчання та підготовки слухачів до поповнення власних знань. Дистанційне навчання надає студентам доступ до джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає нові поштовхи для творчого самовираження, пошуку та закріплення різних професійних навичок, а викладачам дозволяє реалізовувати необхідні для цього форми й методи навчання. Також із використанням засобів дистанційного навчання мотивація студентів підсилюється завдяки новизні, нетрадиційності подання навчального матеріалу, можливості самостійного розв’язання запропонованих завдань. Мета роботи. Удосконалити організацію та методи контролю за виконанням самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання за допомогою впровадження активних методів навчання на кафедрі акушерства й гінекології. Результати. З метою організації та поліпшення контролю виконання самостійної й індивідуальної роботи студентів на кафедрі акушерства та гінекології впроваджено розбір клінічних кейсів. За запропонованими викладачем клінічними ситуаціями студенти самостійно опрацьовують матеріал і представляють у форматі мультимедійної презентації. В залежності від патологічної ситуації слухачі за допомогою інтернет-пошуку пропонують до уваги відеоролики можливих маніпуляцій і оперативних втручань із детальним розбором етапів лікування. Студентові також рекомендовано самостійно провести літературний пошук і представити сучасні концепції етіології, механізму розвитку обраної патології, методи діагностики та лікування згідно з останніми міжнародними й національними клінічними протоколами. Створення клінічних кейсів подають як в індивідуальному, так і в груповому форматах, що розширює уміння учасників навчального процесу працювати в команді. Презентація власних результатів відбувається на практичних заняттях у присутності всіх студентів групи й викладача на кшталт конференції із можливістю активної дискусії, запитань-відповідей. Висновки. Грамотно організована самостійна робота в дистанційному або змішаному форматах дозволяє не тільки ефективно проводити практичні заняття, а й формувати стійкий інтерес студентів до предмета, який подано до вивчення, виробляти намагання та вміння самостійно добувати знання
The COVID-19 pandemic, and later a full-scale war on the territory of Ukraine, caused significant changes in the organization of the educational process. Distance learning has become a modern alternative to access to knowledge, and higher education institutions are trying to adapt their work to new conditions to ensure all components of the educational process. Independent work is a means of increasing the effectiveness of the learning process and preparing students for independent replenishment of their knowledge. Distance learning gives students access to sources of information, increases the efficiency of independent work, provides new opportunities for creative self-expression, finding and consolidating various professional skills, and allows teachers to implement forms and methods of learning. With the use of distance learning tools, students' motivation is also strengthened due to the novelty, non-traditional presentation of educational material, and the possibility of independently solving the proposed tasks. The main types of educational classes during distance learning in the process of credit-modular learning are: lecture, seminar, practical classes, laboratory classes, consultations. All the mentioned types of classes are based on independent study of educational material. It is very important in the remote system to hold consultations, where students remotely receive answers from the teacher to specific questions or explanations of certain theoretical provisions and aspects of their application. Distance learning is a process of interaction between a teacher and a student, based on the use of modern information and telecommunication technologies, which make it possible to conduct distance learning, which is relevant in the conditions of a pandemic and martial law
Aim. To improve the organization and methods of monitoring the performance of students' independent work in the conditions of distance learning through the implementation of active learning methods at the Department of Obstetrics and Gynecology. Results: In order to organize and improve the control of independent and individual work of students, the department of obstetrics and gynecology introduced the analysis of clinical cases. According to the teacher's proposed clinical situations, students independently work out and present them in the format of a multimedia presentation. Depending on the pathological situation, students use Internet searches to present videos of possible manipulations and surgical interventions with a detailed analysis of the stages of treatment. The student is also invited to independently conduct a literature search and present modern concepts of etiology, the mechanism of development of the selected pathology, methods of diagnosis and treatment according to the latest international and national clinical protocols. The creation of clinical cases is offered in both individual and group formats, which expands the opportunity for participants of the educational process to work in a team. The presentation of own results takes place in practical classes in the presence of all students of the group and the teacher in the form of a conference with the possibility of active discussion, questions and answers. Conclusions. Competently organized independent work in a remote or mixed format allows not only to effectively conduct practical classes, but also to form a stable interest of students in the subject being studied, to make efforts and the ability to acquire knowledge independently
Дод.точки доступу:
Остафійчук, С. О.
Басюга, І. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Бодяка, В. Ю.
    Вплив онлайн навчання на рівень знань студентів з дисципліни «Онкологія та радіаційна медицина у тому числі» [Текст] = The influence of online learning on the level of students’ knowledge on the discipline «Oncology and radiation medicine including» / В. Ю. Бодяка // Клінічна та експериментальна патологія. - 2024. - Т. 23, № 1. - С. 89-92. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, статистика, тенденции)
ЗНАНИЙ ПРИОБРЕТЕНИЯ СПОСОБНОСТЬ -- LEARNING (физиология)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
ОНКОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- MEDICAL ONCOLOGY (обучение, организация и управление, тенденции)
РАДИАЦИОННАЯ ОНКОЛОГИЯ -- RADIATION ONCOLOGY (методы, обучение, тенденции)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Мета роботи - оцінити ефективність засвоєння знань студентами, які вивчали дисципліну «Онкологія та радіаційна медицина у т. ч.» в онлайн та офлайн режимах шляхом порівняння результатів заключного модульного контролю. Матеріали та методи. Для реалізації мети здійснили оцінку результатів складання заключного модульного контролю у 608 студентів. Групу порівняння сформували із 236 студентів, що навчалися та складали заключний модульний контроль в офлайн-режимі, а основну групу - з 372 студентів, що навчалися в онлайн-режимі, однак частина з них складали заключний модульний контроль в онлайн-режимі (перша підгрупа), а інші - в офлайн-режимі (друга підгрупа). У всіх підгрупах здійснювали комплексне оцінювання результатів заключного модульного контролю за трьома складовими: 1) тестові завдання (за допомогою серверу дистанційного навчання moodle); 2) практична навичка у вигляді клінічної задачі з п’ятьма варіантами відповідей; 3)усні відповіді на 3 запитання. Результати оцінювали за п ’ятибальною системою, оцінки конвертували у бали. Результати. При порівнянні результатів модульного контролю в підгрупах другої групи встановлено, що при складанні модуля в онлайн-режимі відсоток оцінок «4» і «5» достовірно більший, а відсоток оцінок «2» і «З» - менший, ніж при складанні в офлайн-режимі. Поетапний аналіз успішності дав змогу встановити, що таке переважання реалізується за рахунок кращих оцінок при складанні тестового комп ’ютерного контролю та усного опитування, тобто, на етапах, під час яких студент може скористатися ще одним комп’ютером для пошуку відповіді або підказкою іншого студента, а викладач не в змозі проконтролювати цей процес. Висновки. 1. Онлайн-навчання необхідно використовувати в окремих випадках, при вивченні теоретичного матеріалу, з періодичним опитуванням або складанням проміжного модульного контролю в офлайн-режимі. 2. Для об’єктивного оцінювання рівня знань студентів заключний модульний контроль при онлайн- режимі навчання необхідно проводити виключно в офлайн-режимі
The purpose of the work - to assess the effectiveness of knowledge mastering by the students who studied the discipline «Oncology and radiation medicine, including» in online and offline modes by comparing the results of the final modular control. Materials and methods. In order to achieve the goal, the results of the final module control of608 students were evaluated. The comparison group was formed from 236 students who studied and passed the final module control in the offline mode, and the main group -from 3 72 students who studied in the online mode, but some of them took thefinal module control in the online mode (first subgroup, and others in offline mode (the second subgroup). In all subgroups, a comprehensive evaluation of the results of the final module control was carried out in three components: 1) test tasks (using the moodle distance learning server); 2) a practical skill in the form ofa clinical problem with five answer options; 3) oral answers in 3 questions. The results were evaluated according to a five-point scale, the evaluations were converted into grades. The results. When comparing the results of the module control in the subgroups of the second group, it has been established that the percentage of grades «4» and «5» is significantly higher when completing the module online, and the percentage of grades «2» and «3» is lower than when it is completed offline, mode A step-by-step analysis of success made it possible to establish that such a predominance is realized at the expense of better grades when completing the test computer control and oral survey; that is, at the stages during which the student can use one more computer to search for an answer or another student’s prompt, and the teacher is unable to control this process
Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Смоляр, І.
    Результати діагностики складових комунікативної компетентності майбутніх фізичних терапевтів [Текст] = Results of diagnosing the components of future physical therapists’ communicative competence / І. Смоляр, О. Б. Лазарєва // Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. - 2023. - N 2. - С. 176-181. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ВРАЧ-БОЛЬНОЙ ОТНОШЕНИЯ -- PHYSICIAN-PATIENT RELATIONS
САМОАНАЛИЗ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- SELF PSYCHOLOGY
Кл.слова (ненормовані):
емоції -- психодіагностика
Анотація: Проблема формування комунікативної компетентності студентів зі спеціальності фізична терапія в умовах навчального закладу потребує пошуку та залучення сучасних методів психодіагностики та на цій основі вибору з боку здобувачів більше ефективних методів самовдосконалення. Мета. Встановлення рівня розвитку комунікативних умінь та навичок у майбутніх фахівців з фізичної терапії за допомогою відповідного психодіагностичного інструментарію, що в перспективі дозволить чітко визначати найбільш дієві, ефективні методи формування комунікативної компетентності фізичних терапевтів, а також їх особистісного саморозвитку, самовдосконалення під час здобування обраної спеціальності. Методи. Аналіз літературних джерел, психодіагностичний комплекс методик: на розпізнавання емоцій «Чи розумієте Ви міміку?», методика на визначення «емоційного інтелекту» (Н. Холла), на уміння слухати, на діагностику стилю поведінки в конфлікті Томаса-Килмена, анкета керівника дискусії (Л. А. Петровська), методи математичної статистики. Результати. Засвоєння відповідних комунікативних знань, певний рівень розвитку умінь та навичок під час навчання дає можливість майбутньому фахівцеві встановлювати ефективне спілкування та стосунки із пацієнтами, родичами, колегами та іншими спеціалістами. Отже, студент під час здобування освіти (магістратура) має визначати свій рівень набутих знань, умінь, навичок спілкування як з метою контролю, так і подальшого (якщо необхідно) вибору методів самовдосконалення та набуття відповідної комунікативної компетентності. В ході дослідження на практичних заняттях з дисципліни «Етика та деонтологія» кожен студент мав проходити складений психодіагностичний комплекс, спрямований на діагностику кожної зі структурних складових спілкування (перцептивна), інтерактивна (взаємодія), комунікативна (інформаційна) та дозволив визначити їх рівень розвитку. Магістри вважають комунікативну (інформаційну) складову у своєму професійному спілкуванні більш розвиненою, ніж перцептивну та інтерактивну. Таким чином, загальне підвищення комунікативної компетентності у навчальному процесі майбутніх фахівців має бути спрямоване саме на підвищення перцептивних та інтерактивних умінь і навичок з низького та середнього до середнього та високого рівня розвитку. Залучення спрямованих методів на саморозвиток та самовиховання комунікативної компетентності у майбутніх фізичних терапевтів полягає у виборі спеціальних вправ, тренінгів та ігор з розвитку перцептивних та інтерактивних умінь, котрі мають бути реалізовані під час навчального процесу, здобуття вищої освіти другого ступеня
The problem of forming the communicative competence of students majoring in physical therapy in an educational institution requires the involvement of modern methods of psychodiagnostics and, on this basis, the choice of more effective methods of students’ self-improvement. Objective. To determine the level of development of communicative skills of future specialists in physical therapy with the help of appropriate psychodiagnostic tools, which in the future will allow to clearly identify the most efficient methods of forming the communicative competence of physical therapists, as well as their personal self-development, self-improvement in the process of obtaining the chosen specialty. Methods. Analysis of literary sources, psychodiagnostic complex of methods: for recognizing emotions “Do you understand facial expressions?”, methodology for determining “emotional intelligence” (N. Hall), for listening skills, for diagnosing the style of behavior in the Thomas-Kilman conflict, questionnaire of the discussion leader (L. A. Petrovska), methods of mathematical statistics. Results. Mastering the relevant communicative knowledge, a certain level of development of skills and abilities during training enables the future specialist to establish effective communication and relationships with patients, relatives, colleagues and other specialists. Therefore, during the course of their education (master’s degree), students must determine their level of acquired knowledge, skills, and communication skills both for the purpose of control and further (if necessary) selection of methods of self-improvement and acquisition of appropriate communication competence. In the course of the study, during practical classes in the discipline “Ethics and Deontology”, each student had to pass a composite psychodiagnostic complex aimed at diagnosing each of the structural components of communication (perceptual, interactive (interaction), communicative (informational)), and allowed to determine their level of development. The masters consider the communicative (informational) component in their professional communication to be more developed than the perceptual and interactive ones. Thus, the overall improvement of communicative competence in the educational process of future specialists should be aimed at improving perceptual and interactive skills from low and medium to medium and high levels of development. The involvement of targeted methods for self-development and self-development of communicative competence in future physical therapists is the choice of special exercises, trainings and games for the development of perceptual and interactive skills that should be implemented during the educational process, obtaining a second degree
Дод.точки доступу:
Лазарєва, О. Б.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Сергета, І. В.
    Психогігієнічна оцінка особливостей емоційного вигорання, астенічного і депресивного станів та агресивності студентів за умов дистанційного (on-line) навчання [Текст] = Psychohygienic assessment of the features of emotional burnout, asthenic and depressive states and aggression of students in the conditions of remote (on-line) education / І. В. Сергета, Т. М. Вергелес // Довкілля та здоров’я. - 2023. - № 1. - С. 19-26. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология, статистика)
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATION (физиология)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, статистика, тенденции)
ЭМОЦИИ -- EMOTIONS (физиология)
АСТЕНИЯ -- ASTHENIA (этиология)
АДАПТАЦИИ ПСИХОСОЦИАЛЬНОЙ НАРУШЕНИЯ -- ADJUSTMENT DISORDERS (профилактика и контроль, этиология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Метою дослідження було здійснення психогігієнічної оцінки особливостей поширення проявів емоційного вигорання, астенічного і депресивного станів та агресивності студентів за умов застосування дистанційної (on-line) організації навчальної діяльності. Матеріали та методи дослідження. Дослідження проводились на базі Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова. Для реалізації поставленої мети використовувався комплекс високоінформативних гігієнічних, медико-соціологічних і психодіагностичних методів, а також методи статистичного аналізу. Результати. Під час розгляду провідних характеристик емоційного вигорання передусім слід було звернути увагу на суттєве збільшення рівня вираження показників фази резистентності (р0,05-0,01), властивих організації навчального процесу відповідно до аудиторного формату, на тлі цілком стабільних показників вираження зазначеної фази (р0,05), характерних для організації навчального процесу згідно з дистанційним форматом. У ході досліджень, спрямованих на визначення корелят астенічного стану, встановлено, що за умов застосування дистанційної форми навчання спостерігалось або зменшення ступеня їх вираження (дівчата), або стабілізація показників на вихідному рівні (юнаки). Під час визначення особливостей змін з боку провідних корелят депресивного стану також привертало увагу те, що за умов використання дистанційного формату організації навчального процесу спостерігалось або суттєве зменшення ступеня їх вираження (дівчата), або стабілізація показників на вихідному рівні (юнаки). У ході аналізу показників агресивних проявів особистості відзначалося, що за умов дистанційного навчання спостерігалися статистично значущі зміни з боку характеристик фізичної агресії (р0,05) і негативізму (р0,05). Висновки. Під час досліджень здійснено психогігієнічну оцінку провідних особливостей особистості студентів в умовах застосування дистанційної форми організації навчальної діяльності. Встановлено, що у разі використання on-line навчання спостерігається суттєве зростання ступеня вираження показників фази напруження емоційного вигорання, стабільний перебіг процесів формування проявів астенічного і депресивного станів, зменшення рівня фізичної агресії на тлі вираженого зростання негативізму у структурі агресивних проявів особистості
The aim of the work was to perform a psychohygienic assessment the characteristics of the spread of emotional burnout’s features, asthenic and depressive states and aggression of students in the conditions of the use of remote (on-line) organization of educational activities. Materials and methods: The research was conducted on the basis of National Pyrohov Memorial Medical University. A complex of highly informative hygienic, medical-sociological and psychodiagnostic methods and the methods of statistical analysis was used. Results: When considering the leading characteristics of emotional burnout, first of all, it was necessary to pay attention to a significant increase in the level of expression of resistance phase indicators (р0.05-0.01), characteristic of the organization of the educational process according to the auditorium format, against the background of completely stable expression indicators of the specified phase (p0.05), characteristic of the organization of the educational process according to the remote format. In the course of research aimed at determining the correlates of the asthenic state, it was established that under the conditions of using the remote form of education, either a decrease in the degree of their expression was observed (young women), or the indicators stabilized at the initial level (young men). When determining the characteristics of changes in the leading correlates of depression, it was noticed that under the conditions of using the remote format of the organization of the educational process, either a significant decrease in the degree of their expression was observed (young women), or the indicators stabilized at the initial level (young men) too. During the analysis of indicators of aggressive personality manifestations, it should be noted that under the conditions of remote education, statistically significant changes were observed in the characteristics of physical aggression (p0.05) and negativism (p0.05). Conclusions: In the course the research the psychohygienic assessment of the personality traits of students in the conditions of application of a remote form of organization of educational activity was carried out. It is established that in the case of use on-line learning there is a significant increase in the degree of expression of the phase of tension of emotional burnout, the stable course of the processes of formation of asthenic and depressive states, a decrease in the level of physical aggression on the background of a pronounced increase in the degree of negativism in the structure of aggressive manifestations
Дод.точки доступу:
Вергелес, Т. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Ордатій, Η. М.
    Прояви життєстійкості студентів – медичних психологів ВНМУ ім. М. І. Пирогова, в реаліях воєнного часу [Текст] = Manifestations of life resistance of students medical psychologist National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya in the realities of the war time / Η. М. Ордатій, М. Р. Гунько // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2023. - Т. 27, № 4. - С. 649-652. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
КОМБАТАНТНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COMBAT DISORDERS (психология, этиология)
ПСИХОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- PSYCHOLOGY, MEDICAL (тенденции)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
Кл.слова (ненормовані):
тест життєстійкості
Анотація: Стаття присвячена аналізу життєстійкості студентів – медичних психологів в умовах воєнного часу. Мета дослідження полягала у визначенні рівня життєстійкості студентів спеціальності “Медична психологія” ВНМУ ім. М. І. Пирогова у період з лютого 2022 р. до лютого 2023 р. В опитуванні взяли участь 50 студентів, що здобувають освіту на 1 та 2 курсах ВНМУ ім. М. І. Пирогова за ОПП “Медична психологія”. У межах поточного дослідження використовували тест життєстійкості Мадді (Hardiness Survey), адаптований Д. О. Лєонтьєвим, О. І. Рассказовою (2006 р.) та авторська анкета у вигляді гугл-форми, що надсилались респондентам на електронні адреси. Анкета була анонімною та містила питання щодо віку, статі, наявності відчуття безпеки, звернення до лікаря-психіатра чи психолога впродовж досліджуваного періоду з метою корекції емоційного стану, що погіршився у зв’язку з воєнними діями, ймовірного прийому медикаментів через це і важливості впливів упродовж зазначеного періоду. “Тест життєстійкості” С. Мадді у модифікації Д. О. Леонтьєва та О. І. Рассказової містить такі субшкали: залученість (установка на подіях, що відбуваються), контроль (установка на активність у подіях життя), прийняття ризику (установка щодо тяжких або нових ситуацій, коли вони розглядаються як виклики та можливість отримати досвід), а також загальну оцінку життєстійкості. Результати дослідження продемонстрували достатньо високі показники середнього рівня як загальної життєстійкості серед опитаних студентів, так і за окремими її субшкалами, а саме: залученість, контроль та ризик. Це дозволяє стверджувати, що особистісні характеристики студентів, що здобувають освіту на 1 та 2 курсах за спеціальністю “Медична психологія” ВМУ ім. М. І. Пирогова, дозоляють вдало долати та пристосовуватись до змінних впливів та вимог середовища на тлі особистісного зростання та високої професійної продуктивності. Перспективним є пошук методик підвищення рівня життєстійкості до середнього та високого з метою ефективного подолання кризових ситуацій та збереження здоров’я
In article is devoted analysis of the viability of students medical psychologists in wartime conditions. The purpose of this study was to determine the level of vitality of 50 medical psychologist students 1st and 2nd years of study in National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya in the period from February 2022 until February 2023. We used the Hardiness-Survey, adapted by D. O. Leontiev and O. 1. Rasskazova in 2006 and the author’s questionnaire in the form of a Google form, which was sent to respondents’ e-mail addresses. The questionnaire was anonymous and contained questions about age, gender, presence of a sense of security, contact with a psychiatrist or psychologist during the specified period with the aim of correcting the emotional state that worsened in connection with military operations and the probable intake of medications – because of this, the importance of influences during the specified period. “Test of vitality” by S. Muddy, modified by: D. O. Leontiev and O. I. Rasskazova includes the following subscales: involvement (setting on events that includes the following subscales: involvement (setting on the happening events), control (setting on activity in life events), risk-taking (setting in relation to difficult or new situations when they are considered as challenges and opportunities to gain experience) and general evaluation viability. The results of the study showed sufficiently high indicators of the average level of both general vitality among the surveyed students and its separate subscales of involvement, control and risk, which allows us to assert that the personal characteristics of students who are studying in the 1st and 2nd year of medical psychology at National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya managed to successfully overcome and adapt to changing influences and requirements of the environment against the background of personal growth and high professional productivity. It is promising to search for new methods of increasing the level of vitality in order to effectively overcome crisis situations and preserve health
Дод.точки доступу:
Гунько, М. Р.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Іванова, Л. А.
    Шляхи оптимізації підготовки студентів-медиків з питань імунопрофілактики в аспекті запобігання спалаху кору [Текст] = The optimization of medical students training on immunoprophylaxis in the aspect of measles outbreak prevention / Л. А. Іванова, М. Н. Гарас // Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 3. - С. 78-82. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
КОРЬ -- MEASLES (профилактика и контроль)
ИНФЕКЦИОННЫЕ БОЛЕЗНИ, БОРЬБА С РАСПРОСТРАНЕНИЕМ -- COMMUNICABLE DISEASE CONTROL (тенденции)
Анотація: У статті проаналізовані освітні передумови та заходи щодо підвищення обізнаності студентів із питань імунопрофілактики інфекційних захворювань, зокрема, підготовки студентів-медиків старших курсів із питань запобігання спалаху кору. За результатами аналізу успішності студентів установлено незначну позитивну динаміку за традиційною 4-бальною системою оцінювання за результатами практичних занять з імунопрофілактики на V та VІ курсах у відповідних модулях дисципліни «Педіатрія, дитячі інфекції». Створено тренувальний банк паперових тестових завдань за форматом інтегрованого тестового іспиту «Крок 2», завантажено їх на сервері дистанційного навчання Moodle та порталі підготовки студентів 123.bsmu.edu.ua. з можливістю самостійного інтерактивного тестування студентами, видано електронний навчальний посібник «Імунопрофілактика інфекційних захворювань у дітей». Впровадження вибіркового курсу з проблем імунопрофілактики інфекційних захворювань мало наслідком вірогідну позитивну динаміку рівня знань студентів-медиків випускного курсу, про що засвідчили результати вирішення тестових завдань. Це дозволяє розцінити такий шлях як оптимальний щодо імплементації сучасних знань відповідного профілю
The article analyzes the educational prerequisites and measures to increase students’ awareness of the immunoprophylaxis of infectious diseases, in particular, the training of senior medical students on the prevention of measles outbreaks. According to the results of the students’ success analysis, a slight positive trend was established by the traditional 4-point evaluation system based on the results of practical classes on immunoprophylaxis in the V and VI courses in the relevant modules of the discipline «Pediatrics, children’s infections». A training bank of paper test tasks in the format of the integrated test exam «Step 2» was created, they were uploaded to the Moodle distance learning server and the student training portal 123.bsmu.edu.ua. with the possibility of independent interactive testing by the students, an electronic study guide «Immunoprophylaxis of infectious diseases in children» was published. The introduction of a selective course on the problems of immunoprophylaxis of infectious diseases resulted in a likely positive dynamic of the level of knowledge of the graduating medical students, as evidenced by the results of the test tasks. This makes it possible to consider such a path as optimal for the implementation of modern knowledge of the relevant profile
Дод.точки доступу:
Гарас, М. Н.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Гусакова, І. В.
    Депресія, тривога та стрес (за результатами тесту DASS-21) у студентів Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова [Текст] = Depression, anxiety and stress (according to DASS-21 test results) among students of Vinnytsya national medical university / І. В. Гусакова, С. В. Коновалов, Л. Л. Хмель // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2023. - Т. 27, № 1. - С. 17-21. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ДЕПРЕССИЯ -- DEPRESSION
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL (диагностика, этиология)
Анотація: Військові події в Україні (2022-2023 рр.) і тісно пов’язані з ними економічні та соціальні зміни призвели до зростання рівня соціальної напруги, підвищення соціальної тривоги та появи стресу в широких верств населення України. Метою даного дослідження є оцінка рівнів тривоги, депресії та стресу в українських студентів-медиків. Опитувальник DASS-21 (україномовний варіант) використаний для обстеження 374 студентів II-III курсів Вінницького національного медичного університету , (середній вік обстежених – 19,47±0,11 років, юнаків – 148, дівчат – 226). Тестування проводили на території, де відсутні військові дії, у несесійний період. Результати тестування статистично оброблені за допомогою пакету статистичного аналізу “data analysis” у програмі Microsoft Excel. Виявлено, що студентів-медиків, які мають нормативні значення тесту DASS-21, лише 67 (17,91±1,98%). Депресія різного ступеня (від легкого до дуже важкого) має місце у 198 (52,94±2,58%) студентів, стресовий стан виявлений у 190 (50,80±2,59%) осіб, а тривога – у 240 (64,17±2,48%). Спостерігаються статистично значущі статеві відмінності результатів тесту DASS-21, зокрема відсоток осіб з депресією, тривогою та стресом серед осіб жіночої статі вірогідно вищий, ніж серед юнаків (відповідно, р˂0,001, р˂0,001, р˂0,01), студентки вірогідно частіше (у порівнянні з юнаками) відчувають занепад духу й нудьгу (р˂0,001), жах (р˂0,01), близькі до паніки (р˂0,001), або їх турбують ситуації, що можуть викликати паніку або призводити до обману (р˂0,001), вони витрачають багато нервової енергії (р˂0,001), відчувають низьку собівартість як особистості (р˂0,01), втрату ініціативи (р˂0,05), здатності відчувати щось позитивне взагалі (р˂0,05), є надто чутливими (р˂0,001), стурбованими, збудженими (р˂0,01). Таким чином, у складних соціально-економічних умовах військового конфлікту між Росією та Україною має місце широка розповсюдженість депресії, тривоги та стресу серед студентів, що навчаються у вищому навчальному медичному закладі на території України, що безпосередньо не є зоною бойових дій. Доцільно проаналізувати стратегії виходу зі стресових ситуацій, які використовують сучасні студенти, оцінити суїцидальні ризики в них і широко пропагандувати серед студентів-медиків психорелаксуючі методики та найоптимальніші стратегії подолання стресу
The military events in Ukraine (2022-2023 years), the economic and social changes closely related to them led to an increase in the level of social tension, social anxiety, and the appearance of stress among the Ukrainian population. The purpose of this study is to assess level of anxiety, depression and stress in Ukrainian medical students. The DASS-21 questionnaire (Ukrainian language version) was used to investigate 374 medical students of the II-III years of study in Vinnytsya National Medical University (the average age 19.47±0.11 years, boys – 148, girls – 226). Testing was carried out in the territory where there are no military operations, in the non-sessional period. The test results were statistically processed using the statistical analysis package of the Microsoft Excel program. It was found that there are only 67 medical students who have normative values of the DASS-21 test (17.91±1.98%). Depression of varying degrees (from mild to very severe) occurs in 198 (52.94±2.58%) students, stress is detected in 190 (50.80±2.59%) people, and anxiety in 240 (64.17±2.48%). Statistically significant gender differences in the results of the DASS-21 test are observed, in particular, the percentage of people with depression, anxiety and stress among women is higher than among guys (respectively, p˂0.001, p˂0.001, p˂0.01), female students probably more often (compared to boys) feel depressed and moody (p˂0.001), terrified (p˂0.01), close to panic (p˂0.001), or they are disturbed by situations that can cause panic or lead to deception (р˂0.001), they spend a lot of nervous energy (р˂0.001), feel low self-esteem as individuals (р˂0.01), loss of initiative (р˂0.05), the ability to feel something positive in general (p˂0.05), are too sensitive (p˂0.001), worried, excited (p˂0.01). Thus, in the difficult socio-economic conditions of the military conflict between Russia and Ukraine, there is widespread depression, anxiety and stress among students, studying in a higher medical institution in Ukraine, not in a combat zone. It is advisable to analyse the strategies for getting out of stressful situations used by modern students, assess their suicidal risks, and widely promote psycho-relaxing techniques and the most optimal strategies for overcoming stress among medical students
Дод.точки доступу:
Коновалов, С. В.
Хмель, Л. Л.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


   
    Adaptive capabilities of the body and aggressive personality manifestations of modern students at various stages of education in a higher education institution [] = Особливості адаптаційних можливостей організму та агресивних проявів особистості сучасних студентів на різних етапах навчання у закладі вищої освіти / N. V. Stoyan [та ін.] // Вісник морфології. - 2023. - Т. 29, № 1. - P25-34. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY (тенденции)
Анотація: The determination of the subsequent comprehensive assessment of the peculiarities of the course of adaptation processes, which are characteristic of modern student youth who acquire a certain profession, are closely related to the establishment of the regularities of the course of numerous adaptive mechanisms in the plane of implementation of psychophysiological, mental, and socio-psychological adaptation. The purpose of the work is to carry out a comprehensive hygienic assessment of the adaptation capabilities of the organism based on the definition of its social and psychological component and aggressive personality manifestations of modern students at various stages of education in a higher education institution. Scientific studies were conducted using questionnaires by Rogers and Diamond and Bass-Darky. 307 students, including 150 young women and 157 young men, who studied in the first, third and sixth years of the medical faculty were under supervision during the observation period. The analysis of the obtained data involved the application of descriptive statistics procedures based on the application of the statistical analysis program package “Statistica 6.1” (license number ВXXR901E245722FA). It was established that the highest level of expression of integral indicators of social and psychological adaptation of students, regardless of the time of study in a higher education institution, is characteristic of the characteristics of adaptation manifestations regarding the desire to dominate and accept others; at the same time, the lowest level of expression is for the characteristics of internality and therefore, determines the presence of pronounced signs of transformations of the adaptive content, which mark the tense course of the processes of social and psychological adaptation of students to the conditions of stay in a medical institution of higher education. It was found that among the overwhelming number of students who were studied, the indicators of aggressive personality manifestations exceed the values typical for normative age-sex indicators. This situation determines the need for the development of methods for a comprehensive assessment of the state of adaptive resources of the body of young men and women studying and scientific substantiation of health-preserving technologies, based on which measures of psychohygienic correction should take the leading place
Визначення комплексної оцінки особливостей перебігу адаптаційних процесів, котрі властиві для сучасної студентської молоді, що здобуває певний фах, тісно пов’язані зі встановленням закономірностей перебігу численних пристосувальних механізмів у площині реалізації психофізіологічної, психічної та соціально-психологічної адаптації. Метою роботи є здійснення комплексної гігієнічної оцінки особливостей адаптаційних можливостей організму на підставі визначення її соціально-психологічної складової та агресивних проявів особистості сучасних студентів на різних етапах навчання у закладі вищої освіти. Наукові дослідження проводили з використанням опитувальників Роджерса і Даймонда та Басса-Дарки. Під наглядом впродовж періоду спостережень знаходились 307 студентів, в тому числі 150 дівчат і 157 юнаків, які навчались на першому, третьому та шостому курсах медичного факультету. Аналіз отриманих даних передбачав застосування процедур описової статистики на підставі застосування пакету програм статистичного аналізу “Statistica 6.1” (ліцензійний № ВXXR901E245722FA). Встановлено, що найвищий рівень вираження інтегральних показників соціально-психологічної адаптації студентів, незалежно від часу навчання у закладі вищої освіти, властивий для характеристик адаптаційних проявів щодо прагнення до домінування та прийняття інших; разом із тим, найнижчий рівень вираження – для характеристик інтернальності і, отже, визначає наявність виражених ознак перетворень пристосувального змісту, які відзначають напружений перебіг процесів соціально-психологічної адаптації студентів до умов перебування у медичному закладі вищої освіти. Виявлено, що серед переважної кількості студентів, які досліджувались, показники агресивних проявів особистості перевищують значення, властиві для нормативних віково-статевих показників. Таке становище визначає потребу у розробленні методик комплексної оцінки стану адаптаційних ресурсів організму юнаків і дівчат, що навчаються, та наукового обґрунтування здоров’язберігаючих технологій, в основі яких провідне місце мають займати заходи психогігієнічної корекції
Дод.точки доступу:
Stoyan, N. V.
Ocheredko, O. M.
Korobchanskyi, V. O.
Bratkova, O. Yu.
Serebrennikova, O. A.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)