Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (40)Рідкісні видання (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Студенты медицинских учебных заведений<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 411
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шушковська Ю. Ю., Афанасюк О. І., Колесник О. М.
Назва : Вегетативна регуляція серцевої діяльності під впливом сигналу "повітряна тривога"
Паралельн. назви :Vegetative regulation of cardiac activity under the influence of the “air raid” alarm
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 1. - С. 104-108 (Шифр ВУ80/2024/28/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ВОЙНА -- WAR
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ВЕГЕТАТИВНОЙ БОЛЕЗНИ -- AUTONOMIC NERVOUS SYSTEM DISEASES
СЕРДЕЧНЫХ СОКРАЩЕНИЙ ЧАСТОТА -- HEART RATE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): повітряна тривога
Анотація: Аналіз показників варіабельності серцевого ритму дає можливість пояснити механізми адаптації організму до умов середовища, що змінюються. Мета – встановити психологічні особливості відчуття стресу, визначити зміни варіабельності серцевого ритму у здобувачів вищої медичної освіти в умовах воєнного стану, надати заходи щодо корекції психологічних особливостей. Обстежено 54 особи – 38 жінок та 16 чоловіків, середній вік – 23,32±0,08 років, у яких був встановлений застосунок “Повітряна тривога” на мобільному пристрої. Проведено визначення рівня тривожності за шкалою Д. Спілбергера – Ю. Л. Ханіна та оцінку варіабельності серцевого ритму за допомогою холтерівського моніторування електрокардіограми (портативна система DiaCard 2,0; АТЗТ “Сольвейг”, м. Київ, Україна). Отримані показники представили у вигляді середніх значень та їхньої середньої похибки (M±m). У 1-й групі (38 осіб) варіабельність серцевого ритму визначали протягом 5-ти хвилин двічі в денний період та один раз у нічний час доби, у 2-й групі (16 осіб) – протягом 5-ти хвилин на початку, посередині та в кінці сигналу “повітряна тривога”, брали середнє значення трьох показників. Достовірність відмінностей між групами оцінювали за допомогою t-критерію Ст’юдента. Встановлено, що серед опитаних реактивна тривожність визначалася у 7,41% здобувачів вищої освіти жіночої статі, особистісна тривожність – в осіб жіночої статі – 11,11%. Тобто жінки мають вищий рівень психічної напруженості, ніж чоловіки. У здобувачів вищої медичної освіти випускного курсу під впливом сигналу “повітряна тривога” зниження часових показників варіабельності серцевого ритму та підвищення LF і LF/HF серед спектральних вказує на переважання симпатичної ВНС, відповідно зниження HF характеризує зменшення тонусу парасимпатичної регуляції серцевого ритму. Збільшення VLF вказує на підвищення гуморальної регуляції роботи серця. Стрес, викликаний сигналом “повітряна тривога”, статистично значуще збільшує частоту серцевих скорочень у здобувачів вищої освіти 2-ї групи (95,8±3,4 проти 76,2±2,6 уд/хв (р≤0,05)). У 50% осіб 2-ї групи під час сигналу “повітряна тривога” визначалися порушення серцевого ритму. У роботі надано рекомендації та пропозиції, які можуть застосовуватися в процесі психокорекційної роботи щодо підвищення стресостійкості в умовах воєнного стану, у психологічній та консультативній практиці, науково-дослідній сфері, освітньому процесіThe analysis of heart rate variability indicators makes it possible to explain the mechanisms of adaptation of the organism to changing environmental conditions, to changing environmental conditions. The goal isto establish the psychological characteristics of stress, to determine changes in heart rate variability in students of higher medical education under martial law, to provide measures for the correction of psychological features. We examined 54 people – 38 women and 16 men, average age – 23.32±0.08 years, who had the application “Air Alarm” application installed on a mobile device. The level of anxiety was determined by the D. Spielberger – Y. L. Khanin scale and the assessment of heart rate variability rhythm variability using Holter electrocardiogram monitoring (portable system DiaCard 2.0 (Solveig JSC, Kyiv, Ukraine), the indicators of which were presented in the form of mean values and their average error (M±m). In group 1 (38 patients), heart rate variability was determined for 5 minutes twice during the day and once at night. In group 2 (16 people) – for 5 minutes at the beginning, middle and at the end of the "air raid" signal, and the average value of the three indicators was taken. The reliability of differences between groups was assessed using the t-test Student’s t-test. It was found that among the respondents, reactive anxiety was determined in 7.41% of female higher education students, personal anxiety – in women – 11.11%. That is, women have a higher level of mental tension than men. In applicants for higher medical education in the final year under the influence of the “air raid” signal a decrease in the time course of heart rate variability and an increase in LF and LF/HF among the spectral ones indicates the predominance of the sympathetic vegetative nervous system, respectively, a decrease in HF characterizes the suppression in the tone of the parasympathetic regulation of the heart rhythm. An increase in VLF indicates an increase in humoral regulation of heart function. Stress caused by the “air raid” signal statistically significantly increases the heart rate in higher education students of the 2nd group (95.8±3.4 vs. 76.2±2.6 beats/min (p≤0.05)). In 50% of people of the 2nd group during the "air raid" signal, heart rhythm disturbances were detected. Recommendations and suggestions are given in the work, that can be used in the process of psychocorrectional work on to increase stress resistance in martial law, in psychological and counseling practice, in research, and in the educational process
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Денищич Л. П., Мельник Є. А., Маринич Л. І., Шевчук С. В.
Назва : Особливості змішаної форми навчання студентів 4-6 курсів медичного університету в період воєнного стану
Паралельн. назви :The peculiarities of blended learning of 4-6 years students at the medical university during the period of martial law
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 1. - С. 75-79 (Шифр ВУ80/2024/28/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБУЧЕНИЕ ВЕРБАЛЬНОЕ -- VERBAL LEARNING
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
ТЕЛА ЧЕЛОВЕКА ТРЕХМЕРНЫЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ -- VISIBLE HUMAN PROJECTS
Анотація: Запровадження в Україні воєнного стану стало причиною переходу до змішаної форми освітньої діяльності, визначило нові виклики й можливості для закладів вищої освіти. Всупереч складним реаліям часу в країні продовжується освітній процес в областях (зокрема у Вінницькій області) з відносною безпековою ситуацією. У статті вказано на низку нормативних документів, якими керується заклад вищої освіти у провадженні освітньої діяльності. Також було здійснено аналіз поняття “змішана форма навчання”, наведені основні положення щодо організації змішаного навчання та його результати на прикладі студентів 4-6 курсів у Вінницькому національному медичному університеті ім. М.І. Пирогова. Визначено, що змішана форма навчання є гармонійним поєднанням аудиторної та дистанційно-інтерактивної роботи здобувачів освіти з використання інформаційно-цифрових технологій. Вказано на переваги застосування змішаного (комбінованого) навчання під час підготовки майбутніх фахівців медичного напряму, зокрема здатність до адаптації та багатофункціональності. Така форма навчання позитивно вплинула і на підвищення мотивації майбутніх медиків та формування їхніх компетентностей. Визначено основні онлайн-платформи та цифрові засоби навчання, які використовуються під час змішаного (комбінованого) навчання в освітньому процесі медичних закладів вищої освіти, а саме: платформи дистанційного навчання Moodle та Microsoft Teаms, платформи онлайн-зв’язку Viber, Telegram, Messenger. Важливою стане адаптація освітнього процесу в умовах війни та сприяння тим заходам, які будуть спрямовані на відродження освіти у повоєнний період, а також підвищення можливостей цифровізації в країніChronic pancreatitis (CP) is a common recurrent pathology of the pancreas. The long course of the inflammatory process, accompanied by chronicity, is the cause of concomitant complications of the gastrointestinal tract, and is also often attributed to the causes that lead to the development of a pathology with an extremely unfavorable prognosis – pancreatic cancer (PC). The purpose of the work is to build a mathematical model for the diagnosis of malignant pathology of the pancreas based on the available group of real statistical data in the form of symptoms of the type of presence (presence). 45 patients who were operated on between 2018 and 2022 were analyzed. A problem of automatization of diagnosing malignant pancreas pathology or its absence is considered. The goal is to build a mathematical model of diagnosing the malignant pathology based on an available group of statistical data in the form of 0 and 1, which indicate the absence and presence of the definite symptom. Based on the selected symptoms of the pathology development likelihood increase, a mathematical model in the form of binary classification is built by using probabilistic neural networks. A set of the selected symptoms is divided into a group of 14 more influential symptoms and a group of 13 less influential symptoms. A set of statistical data of 20 patients with a correctly diagnosed presence of pathology and a set of statistical data of 25 patients with a correctly diagnosed absence of malignant pathology were formed for the construction and testing of a classifier. Thus, if the number of false symptoms did not exceed five in each of the sets, then the corresponding classifier, which is an average of 20,000 probabilistic networks, determines the diagnosis without error. It is noted that the slower 53130 classifier is more reliable
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Моцюк Ю. Б., Остафійчук С. О., Басюга І. О.
Назва : Самостійна робота студентів під час дистанційного навчання в умовах пандемії та воєнного стану [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Independent work of students during distance learning in conditions of pandemic and martial law
Місце публікування : Art of Medicine. - 2024. - N 1. - С. 208-211 (Шифр АУ50/2024/1)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
САМОПОДГОТОВКИ ПРОГРАММЫ -- SELF-EVALUATION PROGRAMS
ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ МЕДРАБОТНИКОВ -- EDUCATION, PUBLIC HEALTH PROFESSIONAL
Анотація: Пандемія COVID-19, а згодом і повномасштабна війна на території України спричинили значущі зміни в організації освітнього процесу. Дистанційна форма навчання стала сучасною альтернативою доступу до знань, а вищі навчальні заклади намагаються адаптувати до нових умов свої напрацювання задля забезпечення всіх складових освітнього процесу. Самостійна робота є засобом підвищення ефективності процесу навчання та підготовки слухачів до поповнення власних знань. Дистанційне навчання надає студентам доступ до джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає нові поштовхи для творчого самовираження, пошуку та закріплення різних професійних навичок, а викладачам дозволяє реалізовувати необхідні для цього форми й методи навчання. Також із використанням засобів дистанційного навчання мотивація студентів підсилюється завдяки новизні, нетрадиційності подання навчального матеріалу, можливості самостійного розв’язання запропонованих завдань. Мета роботи. Удосконалити організацію та методи контролю за виконанням самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання за допомогою впровадження активних методів навчання на кафедрі акушерства й гінекології. Результати. З метою організації та поліпшення контролю виконання самостійної й індивідуальної роботи студентів на кафедрі акушерства та гінекології впроваджено розбір клінічних кейсів. За запропонованими викладачем клінічними ситуаціями студенти самостійно опрацьовують матеріал і представляють у форматі мультимедійної презентації. В залежності від патологічної ситуації слухачі за допомогою інтернет-пошуку пропонують до уваги відеоролики можливих маніпуляцій і оперативних втручань із детальним розбором етапів лікування. Студентові також рекомендовано самостійно провести літературний пошук і представити сучасні концепції етіології, механізму розвитку обраної патології, методи діагностики та лікування згідно з останніми міжнародними й національними клінічними протоколами. Створення клінічних кейсів подають як в індивідуальному, так і в груповому форматах, що розширює уміння учасників навчального процесу працювати в команді. Презентація власних результатів відбувається на практичних заняттях у присутності всіх студентів групи й викладача на кшталт конференції із можливістю активної дискусії, запитань-відповідей. Висновки. Грамотно організована самостійна робота в дистанційному або змішаному форматах дозволяє не тільки ефективно проводити практичні заняття, а й формувати стійкий інтерес студентів до предмета, який подано до вивчення, виробляти намагання та вміння самостійно добувати знанняThe COVID-19 pandemic, and later a full-scale war on the territory of Ukraine, caused significant changes in the organization of the educational process. Distance learning has become a modern alternative to access to knowledge, and higher education institutions are trying to adapt their work to new conditions to ensure all components of the educational process. Independent work is a means of increasing the effectiveness of the learning process and preparing students for independent replenishment of their knowledge. Distance learning gives students access to sources of information, increases the efficiency of independent work, provides new opportunities for creative self-expression, finding and consolidating various professional skills, and allows teachers to implement forms and methods of learning. With the use of distance learning tools, students' motivation is also strengthened due to the novelty, non-traditional presentation of educational material, and the possibility of independently solving the proposed tasks. The main types of educational classes during distance learning in the process of credit-modular learning are: lecture, seminar, practical classes, laboratory classes, consultations. All the mentioned types of classes are based on independent study of educational material. It is very important in the remote system to hold consultations, where students remotely receive answers from the teacher to specific questions or explanations of certain theoretical provisions and aspects of their application. Distance learning is a process of interaction between a teacher and a student, based on the use of modern information and telecommunication technologies, which make it possible to conduct distance learning, which is relevant in the conditions of a pandemic and martial lawAim. To improve the organization and methods of monitoring the performance of students' independent work in the conditions of distance learning through the implementation of active learning methods at the Department of Obstetrics and Gynecology. Results: In order to organize and improve the control of independent and individual work of students, the department of obstetrics and gynecology introduced the analysis of clinical cases. According to the teacher's proposed clinical situations, students independently work out and present them in the format of a multimedia presentation. Depending on the pathological situation, students use Internet searches to present videos of possible manipulations and surgical interventions with a detailed analysis of the stages of treatment. The student is also invited to independently conduct a literature search and present modern concepts of etiology, the mechanism of development of the selected pathology, methods of diagnosis and treatment according to the latest international and national clinical protocols. The creation of clinical cases is offered in both individual and group formats, which expands the opportunity for participants of the educational process to work in a team. The presentation of own results takes place in practical classes in the presence of all students of the group and the teacher in the form of a conference with the possibility of active discussion, questions and answers. Conclusions. Competently organized independent work in a remote or mixed format allows not only to effectively conduct practical classes, but also to form a stable interest of students in the subject being studied, to make efforts and the ability to acquire knowledge independently
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бодяка В. Ю.
Назва : Вплив онлайн навчання на рівень знань студентів з дисципліни «Онкологія та радіаційна медицина у тому числі»
Паралельн. назви :The influence of online learning on the level of students’ knowledge on the discipline «Oncology and radiation medicine including»
Місце публікування : Клінічна та експериментальна патологія. - 2024. - Т. 23, № 1. - С. 89-92 (Шифр КУ27/2024/23/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ЗНАНИЙ ПРИОБРЕТЕНИЯ СПОСОБНОСТЬ -- LEARNING
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ОНКОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- MEDICAL ONCOLOGY
РАДИАЦИОННАЯ ОНКОЛОГИЯ -- RADIATION ONCOLOGY
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Мета роботи - оцінити ефективність засвоєння знань студентами, які вивчали дисципліну «Онкологія та радіаційна медицина у т. ч.» в онлайн та офлайн режимах шляхом порівняння результатів заключного модульного контролю. Матеріали та методи. Для реалізації мети здійснили оцінку результатів складання заключного модульного контролю у 608 студентів. Групу порівняння сформували із 236 студентів, що навчалися та складали заключний модульний контроль в офлайн-режимі, а основну групу - з 372 студентів, що навчалися в онлайн-режимі, однак частина з них складали заключний модульний контроль в онлайн-режимі (перша підгрупа), а інші - в офлайн-режимі (друга підгрупа). У всіх підгрупах здійснювали комплексне оцінювання результатів заключного модульного контролю за трьома складовими: 1) тестові завдання (за допомогою серверу дистанційного навчання moodle); 2) практична навичка у вигляді клінічної задачі з п’ятьма варіантами відповідей; 3)усні відповіді на 3 запитання. Результати оцінювали за п ’ятибальною системою, оцінки конвертували у бали. Результати. При порівнянні результатів модульного контролю в підгрупах другої групи встановлено, що при складанні модуля в онлайн-режимі відсоток оцінок «4» і «5» достовірно більший, а відсоток оцінок «2» і «З» - менший, ніж при складанні в офлайн-режимі. Поетапний аналіз успішності дав змогу встановити, що таке переважання реалізується за рахунок кращих оцінок при складанні тестового комп ’ютерного контролю та усного опитування, тобто, на етапах, під час яких студент може скористатися ще одним комп’ютером для пошуку відповіді або підказкою іншого студента, а викладач не в змозі проконтролювати цей процес. Висновки. 1. Онлайн-навчання необхідно використовувати в окремих випадках, при вивченні теоретичного матеріалу, з періодичним опитуванням або складанням проміжного модульного контролю в офлайн-режимі. 2. Для об’єктивного оцінювання рівня знань студентів заключний модульний контроль при онлайн- режимі навчання необхідно проводити виключно в офлайн-режиміThe purpose of the work - to assess the effectiveness of knowledge mastering by the students who studied the discipline «Oncology and radiation medicine, including» in online and offline modes by comparing the results of the final modular control. Materials and methods. In order to achieve the goal, the results of the final module control of608 students were evaluated. The comparison group was formed from 236 students who studied and passed the final module control in the offline mode, and the main group -from 3 72 students who studied in the online mode, but some of them took thefinal module control in the online mode (first subgroup, and others in offline mode (the second subgroup). In all subgroups, a comprehensive evaluation of the results of the final module control was carried out in three components: 1) test tasks (using the moodle distance learning server); 2) a practical skill in the form ofa clinical problem with five answer options; 3) oral answers in 3 questions. The results were evaluated according to a five-point scale, the evaluations were converted into grades. The results. When comparing the results of the module control in the subgroups of the second group, it has been established that the percentage of grades «4» and «5» is significantly higher when completing the module online, and the percentage of grades «2» and «3» is lower than when it is completed offline, mode A step-by-step analysis of success made it possible to establish that such a predominance is realized at the expense of better grades when completing the test computer control and oral survey; that is, at the stages during which the student can use one more computer to search for an answer or another student’s prompt, and the teacher is unable to control this process
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Тисевич Т. В.
Назва : Особливості функціонування серцево-судинної системи студентів молодших курсів закладу вищої медичної освіти залежно від рівня фізичного здоров’я
Паралельн. назви :Features of the functioning of the cardiovascular system of students in the junior courses of the institution of higher medical education depending on the level of physical health
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 2. - С. 210-220 (Шифр ВУ80/2024/28/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СЕРДЕЧНО-СОСУДИСТАЯ СИСТЕМА -- CARDIOVASCULAR SYSTEM
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Стаття присвячена вивченню питання функціонування серцево-судинної системи студентів молодших курсів закладу вищої медичної освіти залежно від рівня фізичного здоров’я за різних умов навчання (у період звичайного навчання та під час складання іспитів). Дослідження проводили на базі Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова, у ньому взяли участь 230 студентів медичного факультету віком від 17 до 22 років. Оцінювання рівня фізичного здоров’я проводили за методикою кількісної експрес-оцінки рівня соматичного здоров’я (Апанасенко Г. Л.). Для аналізу функціонування серцево-судинної системи визначали індекс Робінсона, АТс, АТд, ЧСС за стандартними методиками. Статистичну обробку даних проведено за допомогою програми “Statistica 6.0”. За результатами дослідження встановлено, що із 230 студентів І курсу взагалі не зареєстровано високий рівень фізичного здоров’я, вище середнього – у 10 осіб, що становить 4,3% від загальної кількості досліджуваних. До середнього рівня фізичного здоров’я віднесено 22,6%, нижче середнього – 31,7% і низького – 41,3% студентів. Також проаналізовано функціонування серцево-судинної системи у студентів в міжсесійному та сесійному періодах. Встановлено, що зі зниженням рівня фізичного здоров’я знижується рівень економічності функціонування серцево-судинної системи, підвищуються значення АТс, АТд, ЧСС у дівчат та юнаків, особливо під час інтенсивних розумових навантажень (сесії). Достовірність різниці між порівнюваними групами становила р0,05, р0,01, р0,001. Студенти, які брали участь у психокорекційній програмі, опанували навички самоконтролю та мали значно кращі значення показників діяльності серцево-судинної системи, що вивчалися, порівняно із групами нетренованих осіб як у звичайних навчальних умовах, так і за посилених інтелектуальних навантажень (р0,05, р0,01)The article is devoted to the study of the functioning of the cardiovascular system of junior year students of a higher medical education institution depending on the level of physical health under different conditions of study (during regular studies and during exams). The study was conducted on the basis of the National Pirogov Memorial Medical University, in which 230 students of the medical faculty aged 17 to 22 years participated. The assessment of the level of physical health was carried out according to the method of quantitative express assessment of the level of somatic health (Apanasenko G. L.). To analyze the functioning of the cardiovascular system, Robinson's index, APs, APd, heart rate were determined using standard methods. Statistical data processing was carried out by the “Statistica 6.0” program. Based on the results of the study, it was established that out of 230 students of the first year, a high level of physical health was not registered at all, 10 people had an above average level of physical health, which is 4.3% of the total number of students. 22.6% of students have average physical health, 31.7% below average, and 41.3% low – 41.3%. The functioning of the cardiovascular system in students in the intersession and session periods was also analyzed. It was found that with a decrease in the level of physical health, the level of efficiency of the functioning of the cardiovascular system decreases, the values of APs, APd, heart rate increase in girls and boys, especially during intense mental loads (sessions). The significance of the difference between the compared groups was p0.05, p0.01, p0.001. Students who took part in the psychocorrective program mastered self-control skills and had significantly better values of the indicators of cardiovascular system activity that were studied, in relation to groups of untrained individuals, both under normal educational conditions and under increased intellectual loads (р0.05, p0.01)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Пшук Н. Г., Белов О. О., Стукан Л. В., Ільницький Г. О., Новицький А. В.
Назва : Особливості депресивних реакцій у здобувачів вищої медичної освіти в умовах воєнного часу
Паралельн. назви :Features of depressive reactions in medical university students in wartime
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 2. - С. 304-308 (Шифр ВУ80/2024/28/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ДЕПРЕССИЯ -- DEPRESSION
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): критерій фішера
Анотація: З метою дослідження особливостей депресивного реагування у здобувачів вищої медичної освіти в контексті соціально-психологічної дезадаптації в умовах воєнного часу проведено обстеження 167 здобувачів вищої медичної освіти з використанням анкетування, шкали соціально-психологічної адаптації C. Rogers & R. F. Dymond та опитувальника депресії А. Beck. Статистичний аналіз розбіжностей кількісних змінних виконано за допомогою непараметричного тесту Манна-Уїтні, категорованих – за точним критерієм Фішера (одностороннього), аналіз кореляцій – із застосуванням методу рангових кореляцій Спірмена при р0,05. Виявлено, що здобувачам вищої медичної освіти в умовах воєнного часу притаманна значна поширеність депресивних реакцій, переважно субдепресивного та легкого ступеня. При цьому здобувачі з ознаками соціально-психологічної дезадаптації (СПД) оцінювали прояви зниженого настрою як більш важкі, особливо у групі з вираженою СПД; водночас психометричне обстеження виявило невисокий рівень показника депресії в усіх групах: 1,94±1,57 балів у здобувачів без СПД, 3,92±2,51 балів – з окремими проявами СПД і 6,94±2,40 балів – з вираженою СПД (p0,0001). Гірший стан СПД виявився пов’язаним з когнітивно-афективними проявами депресії, натомість для соматичних проявів депресії вирішальною була наявність СПД, а не її виразність. Астенічна симптоматика також наростала у міру погіршення СПД, тоді як прояви афективної лабільності були переважно асоційовані з низьким рівнем СПД, а щодо диссомнічної симптоматики значущих відмінностей залежно від виразності СПД не виявлено. Встановлено наявність значущого зворотного кореляційного зв’язку помірного та сильного ступеня між показниками соціально-психологічної адаптації та загальною виразністю депресії і когнітивно-афективною симптоматикою, а також зворотного кореляційного зв’язку переважно слабкого ступеня із соматичною симптоматикою депресії. Одержані результати дозволяють зробити висновок про значну поширеність депресивних феноменів у здобувачів ВМО в умовах воєнного часу при невисокій виразності депресії, а також про складний характер змін у афективній сфері, що вимагає диференційованого підходу до корекційних і профілактичних заходівIn the aim to study the features of depressive reactions in medical university students in the context of socio-psychological maladaptation in wartime, a survey of 167 students of higher medical education was conducted using a questionnaire, a scale of social-psychological adaptation C. Rogers et R. F. Dymond and A. Beck depression inventory. Statistical analysis of differences in quantitative variables was performed using the non-parametric Mann-Whitney test, categorized – using Fisher’s exact test (one-sided), correlation analysis – using the Spearman rank correlation method at p0.05. It was found that in the conditions of wartime, recipients have a significant prevalence of depressive reactions, mostly sub-depressive and mild level. At the same time, applicants with signs of socio-psychological maladaptation were characterized by more severe manifestations of depression, especially in the group with severe socio-psychological maladaptation; at the same time, the psychometric examination revealed a low level of depression in all groups: 1.94±1.57 points in test takers without socio-psychological maladaptation, 3.92±2.51 points – with separate manifestations of socio-psychological maladaptation, and 6.94±2.40 points – with pronounced socio-psychological maladaptation (p0.0001). The worse state of socio-psychological maladaptation was associated with cognitive-affective manifestations of depression, on the other hand, the presence of socio-psychological maladaptation, and not its expressiveness, was decisive for somatic manifestations of depression. The same regularities were inherent in asthenic symptoms, while manifestations of affective lability were more associated with a low level of socio-psychological maladaptation, and with regard to dyssomnic symptoms, no significant differences were found depending on the expressiveness of socio-psychological maladaptation. The presence of a significant inverse correlation of a moderate and strong degree between the indicators of social and psychological adaptation and the general expressiveness of depression and cognitive-affective symptoms, and an inverse correlation of a mostly weak degree – with the somatic symptoms of depression was established. The obtained results allow us to draw a conclusion about the significant prevalence of depressive phenomena in military service recipients in wartime conditions, with low expressiveness of depression, as well as about the complex nature of changes in the affective sphere, which requires a differentiated approach to corrective and preventive measures
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Kucherenko O. N., Chaika H. V., Konkov D. G., Yaremchuk l. V., Masik O. I.
Назва : Comparative characteristics of the influence of autoerotic practice on the development of psychoemotional disorders among young people on the example of medical students of the National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya
Паралельн. назви :Порівняльна характеристика впливу аутоеротичної практики на розвиток психоемоційних розладів у молоді на прикладі студентів-медиків Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова
Місце публікування : Репродуктивне здоров’я жінки. - 2024. - N 2. - С. 60-65 (Шифр РУ16/2024/2)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПСИХИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА -- MENTAL DISORDERS
МАСТУРБАЦИЯ -- MASTURBATION
Анотація: Autoerotism is the practice of sexual stimulation. The most common autoerotic practice is masturbation, and these two terms are often used interchangeably, although masturbation can also occur with a partner. Recent data from the European Study on Aging Men have shown that masturbation is an independent indicator in the overall global assessment of sexual health. Masturbation has long been ostracized and considered a moral sin by several religions such as Judaism, Islam, and Christianity. Traditionally, such sexual behavior has been associated with many diseases, such as madness, seizures, blindness and even impotence. Today, masturbation is no longer considered a harmful habit, as it can even help to protect people from the risk of sexually transmitted diseases. The objective: to study the relationship between the influence of malakia and the development of psychoemotional disorders in young people using the example of medical students of the 4th–5th years of the National Pirogov Memorial Medical University. Materials and methods. A clinical and psychological examination of 1118 medical students was carried out using the screening scales “Patient Health Questionnaire” (PHQ-9) and the questionnaire “General Anxiety Disorder-7” (GAD-7). Domestic and foreign students were divided into two groups based on their attitude to masturbation and its application in everyday life. Namely: on those who have a positive attitude to this type of self-pleasure, and on those who consider it absolutely unacceptable. The levels of anxiety and depressive disorders in both groups of respondents were determined and then compared. Results. It was established that 19.3% of domestic students and 31.2% of foreign respondents do not have anxiety disorders. Among domestic sexually active students, a mild degree of anxiety prevails (44.4%), a moderate degree is found in 26%, and a severe degree – in 10.4%. Among virgin domestic students, a mild degree of anxiety prevails, which is found in 46.6% of respondents, a medium degree in 20%, and a severe degree in 13.4%. Among sexually active foreign students, mild anxiety disorder was most common in 34.7% of cases, moderate in 15.4% of cases, and severe in 13.8%. Among virgin foreign students, 34.5% have a mild degree of anxiety, 21.4% have a medium degree, and 17.8% have a severe degree of anxiety. No influence of masturbation on the development of depressive disorders in medical students was found (X2=1.41; p≥0.05), but it was found that autoerotic practice affects their anxiety level (X2=6.37; p0.05). Conclusions. Autoerotic practice does not have a significant impact on the development of depressive disorders. Instead, malakia was found to significantly reduce anxiety disorders in both sexually active and inactive young adultsАутоеротизм – це практика сексуальної стимуляції. Найбільш поширеною аутоеротичною практикою є мастурбація, і ці два терміни часто використовують як синоніми, хоча мастурбація також може відбуватися з партнером. Останні дані Європейського дослідження старіння людини засвідчили, що мастурбація є незалежним показником у загальному глобальному оцінюванні сексуального здоров’я. Мастурбація протягом тривалого часу була піддана остракізму та сприймалася як моральний гріх кількома релігіями, такими, як іудаїзм, іслам та християнство. Традиційно з такою сексуальною поведінкою пов’язують безліч хвороб, таких, як божевілля, напади, сліпота і навіть імпотенція. Сьогодні мастурбація більше не вважається негативною звичкою, оскільки вона може навіть допомогти захистити людей від ризику захворювань, що передаються статевим шляхом. Мета дослідження: вивчення взаємозв’язку впливу малакії та розвитку психоемоційних розладів у молоді на прикладі студентів-медиків 4–5-го курсів Вінницького національного медичного університету. Матеріали та методи. Проведено клініко-психологічне обстеження 1118 студентів-медиків за допомогою скринінгових шкал «Patient Health Questionnaire» (PHQ-9) та опитувальника «General Anxiety Disorder-7» (GAD-7). Вітчизняних та іноземних студентів було розподілено на дві групи по ставленню до мастурбації та її застосуванню у повсякденному житті. А саме: на тих, хто позитивно ставиться до даного виду самозадоволення, та на тих, хто вважає це абсолютно неприйнятним. Були визначені рівні тривожності та депресивних розладів в обох групах респондентів з подальшим їх порівнянням. Результати. Установлено, що 19,3% вітчизняних студентів і 31,2% іноземних респондентів не мають проявів тривожних розладів. Серед вітчизняних сексуально активних студентів переважає легкий ступінь тривожності (44,4%), помірний ступінь виявлено у 26%, тяжкий ступінь – у 10,4%. Серед незайманих вітчизняних студентів також переважає легкий ступінь тривожності, який встановлений у 46,6% респондентів, середній ступінь – у 20%, тяжкий ступінь – у 13,4%. Серед сексуально активних іноземних студентів найпоширенішим був легкий ступінь тривожного розладу – у 34,7%, середній ступінь – у 15,4% випадків і тяжкий ступінь – у 13,8%. Серед незайманих іноземних студентів легкий ступінь тривожності встановлений у 34,5% осіб, середній ступінь – у 21,4%, тяжкий ступінь – у 17,8%. Не встановлено впливу мастурбації на розвиток депресивних розладів у студентів-медиків (Х2=1,41; p≥0,05), але виявлено, що аутоеротична практика впливає на рівень тривожності у них (Х2=6,37; p0,05). Висновки. Аутоеротична практика не має значного впливу на розвиток депресивних розладів. Натомість було встановлено, що малакія значно зменшує тривожні розлади як серед сексуально активних, так і серед неактивних молодих людей
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Смоляр І., Лазарєва О. Б.
Назва : Результати діагностики складових комунікативної компетентності майбутніх фізичних терапевтів
Паралельн. назви :Results of diagnosing the components of future physical therapists’ communicative competence
Місце публікування : Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. - 2023. - N 2. - С. 176-181 (Шифр СУ69/2023/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ВРАЧ-БОЛЬНОЙ ОТНОШЕНИЯ -- PHYSICIAN-PATIENT RELATIONS
САМОАНАЛИЗ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- SELF PSYCHOLOGY
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоції--психодіагностика
Анотація: Проблема формування комунікативної компетентності студентів зі спеціальності фізична терапія в умовах навчального закладу потребує пошуку та залучення сучасних методів психодіагностики та на цій основі вибору з боку здобувачів більше ефективних методів самовдосконалення. Мета. Встановлення рівня розвитку комунікативних умінь та навичок у майбутніх фахівців з фізичної терапії за допомогою відповідного психодіагностичного інструментарію, що в перспективі дозволить чітко визначати найбільш дієві, ефективні методи формування комунікативної компетентності фізичних терапевтів, а також їх особистісного саморозвитку, самовдосконалення під час здобування обраної спеціальності. Методи. Аналіз літературних джерел, психодіагностичний комплекс методик: на розпізнавання емоцій «Чи розумієте Ви міміку?», методика на визначення «емоційного інтелекту» (Н. Холла), на уміння слухати, на діагностику стилю поведінки в конфлікті Томаса-Килмена, анкета керівника дискусії (Л. А. Петровська), методи математичної статистики. Результати. Засвоєння відповідних комунікативних знань, певний рівень розвитку умінь та навичок під час навчання дає можливість майбутньому фахівцеві встановлювати ефективне спілкування та стосунки із пацієнтами, родичами, колегами та іншими спеціалістами. Отже, студент під час здобування освіти (магістратура) має визначати свій рівень набутих знань, умінь, навичок спілкування як з метою контролю, так і подальшого (якщо необхідно) вибору методів самовдосконалення та набуття відповідної комунікативної компетентності. В ході дослідження на практичних заняттях з дисципліни «Етика та деонтологія» кожен студент мав проходити складений психодіагностичний комплекс, спрямований на діагностику кожної зі структурних складових спілкування (перцептивна), інтерактивна (взаємодія), комунікативна (інформаційна) та дозволив визначити їх рівень розвитку. Магістри вважають комунікативну (інформаційну) складову у своєму професійному спілкуванні більш розвиненою, ніж перцептивну та інтерактивну. Таким чином, загальне підвищення комунікативної компетентності у навчальному процесі майбутніх фахівців має бути спрямоване саме на підвищення перцептивних та інтерактивних умінь і навичок з низького та середнього до середнього та високого рівня розвитку. Залучення спрямованих методів на саморозвиток та самовиховання комунікативної компетентності у майбутніх фізичних терапевтів полягає у виборі спеціальних вправ, тренінгів та ігор з розвитку перцептивних та інтерактивних умінь, котрі мають бути реалізовані під час навчального процесу, здобуття вищої освіти другого ступеняThe problem of forming the communicative competence of students majoring in physical therapy in an educational institution requires the involvement of modern methods of psychodiagnostics and, on this basis, the choice of more effective methods of students’ self-improvement. Objective. To determine the level of development of communicative skills of future specialists in physical therapy with the help of appropriate psychodiagnostic tools, which in the future will allow to clearly identify the most efficient methods of forming the communicative competence of physical therapists, as well as their personal self-development, self-improvement in the process of obtaining the chosen specialty. Methods. Analysis of literary sources, psychodiagnostic complex of methods: for recognizing emotions “Do you understand facial expressions?”, methodology for determining “emotional intelligence” (N. Hall), for listening skills, for diagnosing the style of behavior in the Thomas-Kilman conflict, questionnaire of the discussion leader (L. A. Petrovska), methods of mathematical statistics. Results. Mastering the relevant communicative knowledge, a certain level of development of skills and abilities during training enables the future specialist to establish effective communication and relationships with patients, relatives, colleagues and other specialists. Therefore, during the course of their education (master’s degree), students must determine their level of acquired knowledge, skills, and communication skills both for the purpose of control and further (if necessary) selection of methods of self-improvement and acquisition of appropriate communication competence. In the course of the study, during practical classes in the discipline “Ethics and Deontology”, each student had to pass a composite psychodiagnostic complex aimed at diagnosing each of the structural components of communication (perceptual, interactive (interaction), communicative (informational)), and allowed to determine their level of development. The masters consider the communicative (informational) component in their professional communication to be more developed than the perceptual and interactive ones. Thus, the overall improvement of communicative competence in the educational process of future specialists should be aimed at improving perceptual and interactive skills from low and medium to medium and high levels of development. The involvement of targeted methods for self-development and self-development of communicative competence in future physical therapists is the choice of special exercises, trainings and games for the development of perceptual and interactive skills that should be implemented during the educational process, obtaining a second degree
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ордатій Η. М., Гунько М. Р.
Назва : Прояви життєстійкості студентів – медичних психологів ВНМУ ім. М. І. Пирогова, в реаліях воєнного часу
Паралельн. назви :Manifestations of life resistance of students medical psychologist National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya in the realities of the war time
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2023. - Т. 27, № 4. - С. 649-652 (Шифр ВУ80/2023/27/4)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
КОМБАТАНТНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COMBAT DISORDERS
ПСИХОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- PSYCHOLOGY, MEDICAL
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): тест життєстійкості
Анотація: Стаття присвячена аналізу життєстійкості студентів – медичних психологів в умовах воєнного часу. Мета дослідження полягала у визначенні рівня життєстійкості студентів спеціальності “Медична психологія” ВНМУ ім. М. І. Пирогова у період з лютого 2022 р. до лютого 2023 р. В опитуванні взяли участь 50 студентів, що здобувають освіту на 1 та 2 курсах ВНМУ ім. М. І. Пирогова за ОПП “Медична психологія”. У межах поточного дослідження використовували тест життєстійкості Мадді (Hardiness Survey), адаптований Д. О. Лєонтьєвим, О. І. Рассказовою (2006 р.) та авторська анкета у вигляді гугл-форми, що надсилались респондентам на електронні адреси. Анкета була анонімною та містила питання щодо віку, статі, наявності відчуття безпеки, звернення до лікаря-психіатра чи психолога впродовж досліджуваного періоду з метою корекції емоційного стану, що погіршився у зв’язку з воєнними діями, ймовірного прийому медикаментів через це і важливості впливів упродовж зазначеного періоду. “Тест життєстійкості” С. Мадді у модифікації Д. О. Леонтьєва та О. І. Рассказової містить такі субшкали: залученість (установка на подіях, що відбуваються), контроль (установка на активність у подіях життя), прийняття ризику (установка щодо тяжких або нових ситуацій, коли вони розглядаються як виклики та можливість отримати досвід), а також загальну оцінку життєстійкості. Результати дослідження продемонстрували достатньо високі показники середнього рівня як загальної життєстійкості серед опитаних студентів, так і за окремими її субшкалами, а саме: залученість, контроль та ризик. Це дозволяє стверджувати, що особистісні характеристики студентів, що здобувають освіту на 1 та 2 курсах за спеціальністю “Медична психологія” ВМУ ім. М. І. Пирогова, дозоляють вдало долати та пристосовуватись до змінних впливів та вимог середовища на тлі особистісного зростання та високої професійної продуктивності. Перспективним є пошук методик підвищення рівня життєстійкості до середнього та високого з метою ефективного подолання кризових ситуацій та збереження здоров’яIn article is devoted analysis of the viability of students medical psychologists in wartime conditions. The purpose of this study was to determine the level of vitality of 50 medical psychologist students 1st and 2nd years of study in National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya in the period from February 2022 until February 2023. We used the Hardiness-Survey, adapted by D. O. Leontiev and O. 1. Rasskazova in 2006 and the author’s questionnaire in the form of a Google form, which was sent to respondents’ e-mail addresses. The questionnaire was anonymous and contained questions about age, gender, presence of a sense of security, contact with a psychiatrist or psychologist during the specified period with the aim of correcting the emotional state that worsened in connection with military operations and the probable intake of medications – because of this, the importance of influences during the specified period. “Test of vitality” by S. Muddy, modified by: D. O. Leontiev and O. I. Rasskazova includes the following subscales: involvement (setting on events that includes the following subscales: involvement (setting on the happening events), control (setting on activity in life events), risk-taking (setting in relation to difficult or new situations when they are considered as challenges and opportunities to gain experience) and general evaluation viability. The results of the study showed sufficiently high indicators of the average level of both general vitality among the surveyed students and its separate subscales of involvement, control and risk, which allows us to assert that the personal characteristics of students who are studying in the 1st and 2nd year of medical psychology at National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya managed to successfully overcome and adapt to changing influences and requirements of the environment against the background of personal growth and high professional productivity. It is promising to search for new methods of increasing the level of vitality in order to effectively overcome crisis situations and preserve health
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Сергета І. В., Вергелес Т. М.
Назва : Психогігієнічна оцінка особливостей емоційного вигорання, астенічного і депресивного станів та агресивності студентів за умов дистанційного (on-line) навчання
Паралельн. назви :Psychohygienic assessment of the features of emotional burnout, asthenic and depressive states and aggression of students in the conditions of remote (on-line) education
Місце публікування : Довкілля та здоров’я. - 2023. - № 1. - С. 19-26 (Шифр ДУ9/2023/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATION
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ЭМОЦИИ -- EMOTIONS
АСТЕНИЯ -- ASTHENIA
АДАПТАЦИИ ПСИХОСОЦИАЛЬНОЙ НАРУШЕНИЯ -- ADJUSTMENT DISORDERS
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Метою дослідження було здійснення психогігієнічної оцінки особливостей поширення проявів емоційного вигорання, астенічного і депресивного станів та агресивності студентів за умов застосування дистанційної (on-line) організації навчальної діяльності. Матеріали та методи дослідження. Дослідження проводились на базі Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова. Для реалізації поставленої мети використовувався комплекс високоінформативних гігієнічних, медико-соціологічних і психодіагностичних методів, а також методи статистичного аналізу. Результати. Під час розгляду провідних характеристик емоційного вигорання передусім слід було звернути увагу на суттєве збільшення рівня вираження показників фази резистентності (р0,05-0,01), властивих організації навчального процесу відповідно до аудиторного формату, на тлі цілком стабільних показників вираження зазначеної фази (р0,05), характерних для організації навчального процесу згідно з дистанційним форматом. У ході досліджень, спрямованих на визначення корелят астенічного стану, встановлено, що за умов застосування дистанційної форми навчання спостерігалось або зменшення ступеня їх вираження (дівчата), або стабілізація показників на вихідному рівні (юнаки). Під час визначення особливостей змін з боку провідних корелят депресивного стану також привертало увагу те, що за умов використання дистанційного формату організації навчального процесу спостерігалось або суттєве зменшення ступеня їх вираження (дівчата), або стабілізація показників на вихідному рівні (юнаки). У ході аналізу показників агресивних проявів особистості відзначалося, що за умов дистанційного навчання спостерігалися статистично значущі зміни з боку характеристик фізичної агресії (р0,05) і негативізму (р0,05). Висновки. Під час досліджень здійснено психогігієнічну оцінку провідних особливостей особистості студентів в умовах застосування дистанційної форми організації навчальної діяльності. Встановлено, що у разі використання on-line навчання спостерігається суттєве зростання ступеня вираження показників фази напруження емоційного вигорання, стабільний перебіг процесів формування проявів астенічного і депресивного станів, зменшення рівня фізичної агресії на тлі вираженого зростання негативізму у структурі агресивних проявів особистостіThe aim of the work was to perform a psychohygienic assessment the characteristics of the spread of emotional burnout’s features, asthenic and depressive states and aggression of students in the conditions of the use of remote (on-line) organization of educational activities. Materials and methods: The research was conducted on the basis of National Pyrohov Memorial Medical University. A complex of highly informative hygienic, medical-sociological and psychodiagnostic methods and the methods of statistical analysis was used. Results: When considering the leading characteristics of emotional burnout, first of all, it was necessary to pay attention to a significant increase in the level of expression of resistance phase indicators (р0.05-0.01), characteristic of the organization of the educational process according to the auditorium format, against the background of completely stable expression indicators of the specified phase (p0.05), characteristic of the organization of the educational process according to the remote format. In the course of research aimed at determining the correlates of the asthenic state, it was established that under the conditions of using the remote form of education, either a decrease in the degree of their expression was observed (young women), or the indicators stabilized at the initial level (young men). When determining the characteristics of changes in the leading correlates of depression, it was noticed that under the conditions of using the remote format of the organization of the educational process, either a significant decrease in the degree of their expression was observed (young women), or the indicators stabilized at the initial level (young men) too. During the analysis of indicators of aggressive personality manifestations, it should be noted that under the conditions of remote education, statistically significant changes were observed in the characteristics of physical aggression (p0.05) and negativism (p0.05). Conclusions: In the course the research the psychohygienic assessment of the personality traits of students in the conditions of application of a remote form of organization of educational activity was carried out. It is established that in the case of use on-line learning there is a significant increase in the degree of expression of the phase of tension of emotional burnout, the stable course of the processes of formation of asthenic and depressive states, a decrease in the level of physical aggression on the background of a pronounced increase in the degree of negativism in the structure of aggressive manifestations
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)