Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (30)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 21
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-21 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Lukash Y. M.
Назва : Diagnostics of the level of formation of the professional and communicative competence of future doctors
Паралельн. назви :Діагностика рівня сформованості професійно-комунікативної компетентності майбутніх лікарів
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2019. - N 1. - С. 140-147 (Шифр МУ7/2019/1)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
Анотація: The aim of the work – to investigate the results of the diagnostics of the level of formation of the professional and communicative competence of future doctors. The main body. The criteria and indices, which are used to validate the results, are outlined. Defining the criteria and indices of the formation of professional and communicative competence of future doctors made it possible to differentiate three levels of its formation: high, average and low. The control (CG – 232 students) and experimental (EG – 224 students) groups of students were selected for the participating in the diagnostic work. Conclusions. The results of the study indicated the insufficient level of professional and communicative competence of future doctors. Therefore, it is worth focusing on the improvement of such indices of the formation of the professional and communicative competence of the future doctors which promote the effectiveness of the professional and communicative process of interactionМета роботи – дослідити результати діагностики рівня формування професійної та комунікативної компетенції майбутніх лікарів. Основна частина. Наведено критерії та показники, які використовуються для підтвердження результатів. Визначення критеріїв і показників формування професійної та комунікативної компетенції майбутніх лікарів дозволило диференціювати три рівні її формування: високий, середній і низький. Для участі в діагностичній роботі були обрані контрольні групи (КГ – 232 студенти) та експериментальні (ЕГ – 224 студенти) групи студентів. Висновки. Результати дослідження показали недостатній рівень професійної та комунікативної компетенції майбутніх лікарів. Тому варто зосередити зусилля на вдосконаленні таких показників формування професійної та комунікативної компетентності майбутніх лікарів, які сприяють підвищенню ефективності професійного й комунікативного процесу взаємодії
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Арабська Л. П., Смірнова О. А., Толкач С. І.
Назва : Бурштинова кислота та можливості її застосування у педіатрії
Місце публікування : Перинатологія та педіатрія. - 2006. - № 1. - С. 72-76 (Шифр ПУ3/2006/1)
Предметні рубрики: Детские болезни-- тер
Янтарная кислота
Умственная способность
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Поборский А. Н., Коваленко Л. В., Сафонов В. А., Тараканов И. А.
Назва : Вегетативная регуляция и умственная работоспособность у детей в процессе обучения в неблагоприятных климатических условиях среднего Приобья
Місце публікування : Физиология человека. - Москва, 2000. - Т. 26, № 5. - С. 128-136 (Шифр ФР13/2000/26/5)
MeSH-головна: ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
НЕРВНАЯ СИСТЕМА ВЕГЕТАТИВНАЯ -- AUTONOMIC NERVOUS SYSTEM
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
КЛИМАТИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- CLIMATIC PROCESSES
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Огородник А. А.
Назва : Високий вміст фтору, який надходить при вагітності, може бути причиною зниження IQ нащадків
Місце публікування : Перинатологія та педіатрія. - 2017. - N 3. - С. 56 (Шифр ПУ3/2017/3)
MeSH-головна: ФТОР -- FLUORINE
БЕРЕМЕННОСТЬ -- PREGNANCY
МАТЬ-ПЛОД, ОБМЕН -- MATERNAL-FETAL EXCHANGE
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Анотація: На думку дослідників, високий рівень фтору, який міститься у водопровідній воді і стоматологічних виробах та потрапляє в організм матері під час пренатального періоду, може негативно впливати на розвиток дитячо го інтелекту. Вживання питної води і чищення зубів є щоденними процедурами. Але в майбутніх мам вони можуть спричинити непередбачені наслідки для потомства. Результати нового дослідження свідчать, що в дітей, які піддаються впливу високих концен трацій фтору під час гестації, можуть знижува тися інтелектуальні здібності порівняно з тими дітьми, що піддаються дії нижчих рівнів
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Huskisson E., Maggini S., Ruf M.
Назва : Вплив вітамінів і мінералів на розумову діяльність і працездатність
Місце публікування : Медицина світу: Наук.- практ. журн. оглядових та переклад. статей для широкого кола лікарів/ Львів. ультразвук. навч. - діагност. центр. "Сіменс-Соно". - Львів, 2007. - Т. 23, № 12. - С. 365-375 (Шифр 40299/2007/23/6)
Предметні рубрики: Умственная способность
Минералы
Витамины
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Філоненко О. О., Гозак С. В., Єлізарова О. Т.
Назва : Вплив факторів режиму дня на розумову працездатність дітей старшого дошкільного віку
Місце публікування : Довкілля та здоров’я. - 2016. - № 3. - С. 42-45 (Шифр ДУ9/2016/3)
MeSH-головна: УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ДЕТИ, УХОД -- CHILD CARE
БИОЛОГИЧЕСКИЕ РИТМЫ -- PERIODICITY
ДЕТИ -- CHILD
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Тернова І. В.
Назва : Гігієнічна оцінка розумової працездатності студентів
Місце публікування : Довкілля та здоров’я. - 2010. - № 1. - С. 41-44 (Шифр ДУ9/2010/1)
Предметні рубрики: Гигиена
Студенты
Умственная способность
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Баранников В. Г., Кириченко Л. В., Сидорова Д. А.
Назва : Гигиеническое обоснование применения калийных солей для оптимизации работоспособности студентов
Місце публікування : Гигиена и санитария: Двухмес. науч.-практ. журн./ М-во здравоохр. Рос. Федерации. - М.: Медицина, 2015. - № 4. - С. 73-76. - ISSN 0016-9900 (Шифр ГР6/2015/4). - ISSN 0016-9900
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ЗАБОЛЕВАЕМОСТЬ -- MORBIDITY
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
УТОМЛЕНИЕ -- FATIGUE
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
КАЛИЙ -- POTASSIUM
Анотація: Учебная деятельность студентов сопряжена со значительным умственным трудом, высокой эмоциональной напряженностью и большой информационно-операционной перегрузкой, влияющей на функциональное состояние центральной нервной системы и утомление . Для поддержания умственной работоспособности студентов, профилактики возникновения и развития психосоматических заболеваний обычно прибегают к физическим упражнениям, различным элементам психоэмоциональной разгрузки. Существенное влияние на эффективность умственного труда оказывают физические факторы внешней среды. Проведенные нами исследования выявили положительное воздействие природных свойств калийных солей (сильвинита) на различные функции организма человека . Цель исследований - физиолого-гигиеническое обоснование применения сильвинитовой аудитории в учебном процессе для оптимизации условий обучения и повышения работоспособности студентов. Для обоснования возможного использования сильвинитовой аудитории в учебном процессе проведены физио-лого-гигиенические исследования. Ее внутренняя среда, формируемая физико-химическими свойствами минерала сильвинита, оказывает положительное влияние на функциональное состояние нервной, сердечно-сосудистой, дыхательной систем, оптимизирует работоспособность студентов.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вадзюк С. Н., Дживак Т. В.
Назва : До характеристики нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю
Паралельн. назви :To the characterization of nervous processes in people with different heat sensitivity
Місце публікування : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 2. - С. 22-27 (Шифр БУ5/2023/27/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ТЕРМОЧУВСТВИТЕЛЬНОСТЬ -- THERMOSENSING
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- NERVOUS SYSTEM PHYSIOLOGICAL PROCESSES
СРАВНИТЕЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- COMPARATIVE STUDY
МОЛОДЫЕ -- YOUNG ADULT
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Мета дослідження - діагностувати функціональну рухливість та силу нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю. Матеріал і методи. Для проведення даного дослідження було залучено 150 студентів віком 17-20 років. Обстежуваних розподілено на дві групи, за даними опитувальника «Рівні теплочутливості» та теплової проби. Діагностика функціональної рухливості нервових процесів у режимі зворотного зв’язку проведена за допомогою комп’ютерної програми «Діагност 1М». Також проведено дослідження сили нервових процесів, за показниками якості виконання розумового навантаження, з використанням режиму нав’язаного ритму та в режимі зворотного зв’язку. За результатами проведеного обстеження виявлено, що учасники з нижчою теплочутливістю (група Б) мають вищий показник сили нервових процесів, за критерієм загальної кількості пред’явлених та оброблених сигналів, протягом п’яти хвилин. У них також виявлений середній рівень функціональної рухливості нервових процесів. В учасників з вищою теплочутливістю (група А) показник функціональної рухливості був нижчим від середнього. Крім того, встановлено залежність між мінімальним часом реакції на подразник та рівнем теплочутливості у людей. Щодо показників якості виконання розумового навантаження з використанням режиму нав’язаного ритму, у групі А виявлено вищий від середнього рівень помилок на тесті, тоді як у групі Б даний показник знаходився в межах середнього рівня. Висновки. Особи з нижчою теплочутливістю мають вищий рівень сили нервових процесів та їх функціональної рухливості, внаслідок чого більш успішно справляються з розумовим навантаженням у режимі нав’язаного ритму, порівняно з учасниками з вищою теплочутливістю. Тому, в обстежуваних із вищим рівнем теплочутливості, порівняно з нижчим порушення концентрування уваги і зниження розумової працездатності виникає ранішеThe aim of the study was to diagnose functional mobility and strength of nervous processes in people with different heat sensitivity. Materials and methods. For this study, 150 students aged 17-20 years were involved. The subjects were divided into two groups, according to the questionnaire "Levels of heat sensitivity" and heat test. Diagnosing functional mobility of nervous processes in the feedback mode was conducted using the computer program "Diagnost 1M". The strength of nervous processes was also studied, according to the quality of mental load, using the imposed rhythm mode and in the feedback mode. Results. According to the results of the examination, it was found that participants with lower heat sensitivity (group B) have a higher rate of nervous processes strength according to the criterion of the total number of presented and processed signals within five minutes. They also had an average level of functional mobility of nervous processes. Participants with higher heat sensitivity (group A) had a lower than average level of functional mobility. In addition, a correlation was found between the minimum reaction time to a stimulus and the level of heat sensitivity in people. Regarding the quality of mental load performance using the imposed rhythm mode, a higher than average level of test errors was found in group A, while in group B this indicator was within the average level. Conclusions. Persons with lower heat sensitivity have a higher level of strength of nervous processes and their functional mobility, which results in more successful coping with mental load in the mode of imposed rhythm, compared to participants with higher heat sensitivity. Therefore, in subjects with a higher level of heat sensitivity, compared to those with a lower level, impaired concentration and decreased mental performance occur earlier
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кукушкин Н.
Назва : Как вырастить умного ребенка?
Місце публікування : Здоровье. - 2014. - № 9. - С. 68-71 (Шифр 71653/2014/9)
MeSH-головна: УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ткачук Е. А., Тармаева И. Ю.
Назва : Нервно-психическое развитие детей дошкольного возраста в условиях информатизации
Місце публікування : Гигиена и санитария: Двухмес. науч.-практ. журн./ М-во здравоохр. Рос. Федерации. - М.: Медицина, 2014. - № 6. - С. 23-26. - ISSN 0016-9900 (Шифр ГР6/2014/6). - ISSN 0016-9900
Примітки : Библиогр.: с. 25-26
MeSH-головна: ИНФОРМАЦИИ И КОММУНИКАЦИИ СРЕДСТВА -- COMMUNICATIONS MEDIA
ДЕТЕЙ РАЗВИТИЕ -- CHILD DEVELOPMENT
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ТРЕВОГИ СОСТОЯНИЕ -- ANXIETY
ДОШКОЛЬНИКИ
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Камінська Т. М., Муквіч О. М., Пінчук Л. П.
Назва : Оптимізація процесів розумової працездатності та пам’яті у школярів
Місце публікування : Перинатологія та педіатрія. - 2016. - № 1. - С. 129-132 (Шифр ПУ3/2016/1)
Примітки : Библиогр.: с. 132
Предметні рубрики: УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ
ПАМЯТЬ
ЯНТАРНАЯ КИСЛОТА
ШКОЛЬНИКИ
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вадзюк С. Н., Ратинська О. М., Олексюк Л. Ф., Лозіна Л. Б.
Назва : Особливості розумової працездатності в дітей молодшого шкільного віку в йододефіцитному регіоні
Місце публікування : Клініч. та експерим. патологія. - Чернівці, 2017. - Том 16, N 3 (ч.2). - С. 16 (Шифр КУ27/2017/16/3 (ч.2))
MeSH-головна: ИОД -- IODINE
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Анотація: Загальна увага до дефіциту йоду (ДЙ) зумовлена не стільки його поширеністю, скільки негативними наслідками для фізичного, інтелектуального розвитку та стану здоров’я підростаючого покоління. Діти найбільш чутливі до йодного дефіциту в певні періоди індивідуального розвитку, для яких характерні дозрівання нервових, імунокомпетентних та інших структур дитячого організму, що супроводжується зниженням адаптаційних можливостей. А це, у свою чергу, може призвести до появи рядупатологічних станів, спектр яких досить широкий і залежить від віку, в якому вони виникають
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Зайцева К. А., Сергета І. В.
Назва : Особливості розумової працездатності підлітків, які навчаються в інноваційних закладах сучасної шкільної освіти
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2006. - Т. 10, № 2. - С. 304-307 (Шифр ВУ80/2006/10/2)
Предметні рубрики: Школьники-- подрост
Трудоспособности оценка
Умственная способность
ВНМУ-Зайцева К.А.
ВНМУ-Сергета И.В. (І.В.)
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мізюк М. І., Суслик З. Б., Єремчук Я. О.
Назва : Особливості розумової працездатності та успішності учнів старших класів, які розпочали навчання з шести- та семирічного віку
Паралельн. назви :Peculiarities of mental efficiency and progress of higher grades students began studying at the age of six and seven
Місце публікування : Довкілля та здоров’я. - 2018. - № 1. - С. 73-76 (Шифр ДУ9/2018/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
АНТИЦИПАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ANTICIPATION, PSYCHOLOGICAL
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Одними з найбільш інформативних критеріїв адаптації дитячого організму до навчального навантаження є показники динаміки розумової працездатності. Мета роботи. Встановлення особливостей розумової працездатності та успішності старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів в порівняльному аспекті між учнями, які почали навчання з шести і семи років. Матеріали та методи. Дослідження проведені серед 937 учнів, які почали навчання з шести років, і 263 учнів, які почали навчання з семи років, в залежності від статі (дівчата, хлопці), класу (9-й, 10-й, 11-й), місця проживання (місто, село) і зони Прикарпаття (гірська, передгірська, рівнинна, м.Івано-Франківськ). Оцінка розумової працездатності старшокласників проводилася за результатами коректурної проби до уроків і після уроків за таблицями Анфімова. Результати. В учнів, які почали навчання з шести років, спостерігався більш високий рівень (р 0,05) розумової працездатності, а саме: за показниками кількості переглянутих знаків, кількості правильних дій, кількості помилок, коефіцієнта працездатності в 11-му класі; показниками кількості переглянутих знаків у гірській зоні, в м.Івано-Франківськ; за показниками кількості пропущених знаків в рівнинній зоні до уроків і за показниками кількості переглянутих знаків і кількості правильних дій після уроків в м.Івано-Франківськ. Істотних відмінностей в динаміці показників протягом навчального дня між учнями по підлозі, місцем проживання та зонами Прикарпаття немає. Успішність дітей з української мови, алгебри, геометрії і за середнім балом була істотно вище серед учнів, які почали навчання з шести років, а саме: у дівчат (українська мова, алгебра), хлопчиків (українська мова, алгебра, геометрія і середній бал) , в 9-му класі (українська мова, алгебра, геометрія), в 10-му класі (українська мова, алгебра, геометрія), в міських учнів (українська мова, алгебра, геометрія і середній бал), в сільських учнів (алгебра, геометрія), в учнів м.Івано-Франківська (українська мова, алгебра, геометрія і середній бал)Parameters of mental efficiency dynamics are the most informative criteria of the adaptation of child's organism to the educational load. Objective: We established the peculiarities of mental efficiency and progress of higher grades students at secondary schools in comparison aspect among the students began studying at the age of six and seven. Materials and methods: The research was carried out among 937 students, started studying at the age of six and 263 students started studying at the age of seven, depending on gender (girls, boys), grade (9th, 10th, 11th), place of residence (city, village) and the Prykarpattia’s zone (mountain, foothill, plain, Ivano-Frankivsk city). Assessment of mental efficiency in the senior students was carried out by the results of corrective test according to Anfimov’s tables before and after the lessons. Results: A higher level (p 0,05) of mental efficiency was observed in the students started studying at the age of six, namely by the parameters of the number of revised symbols, the number of correct actions, the number of errors, the coefficient of the efficiency in the 11th grade; number of revised symbols in the mountain zone, in Ivano-Frankivsk city; according to the number of missed symbols in the plain zone before the lessons and to the number of revised symbols and the number of correct actions after the lessons in Ivano-Frankivsk city. There are no significant differences in the dynamics of the parameters during the school day in the students by gender, place of residence, and zones of the Carpathian region. The progress of the students in Ukrainian, algebra, geometry and the average score are significantly higher among the children began studying at the age of six, namely in Ukrainian, algebra - in girls, in Ukrainian, algebra, geometry - in boys; in Ukrainian, algebra, geometry in the 9-th grade; in Ukrainian, algebra, geometry in the 10-th grade; in Ukrainian, algebra, geometry and average score – among the urban students; in algebra, geometry –among the rural students; in Ukrainian, algebra, geometry and average score –among the students of Ivano-Frankivsk city
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : Препарати для зниження рівня холестерину не пригнічують розумові функції, як вважалося раніше
Місце публікування : Фармацевтичний кур’єр. - 2015. - № 1/2. - С. 43 (Шифр ФУ21/2015/1/2)
MeSH-головна: ХОЛЕСТЕРИН -- CHOLESTEROL
ГИДРОКСИМЕТИЛГЛУТАРИЛ-КОA-РЕДУКТАЗЫ ИНГИБИТОРЫ -- HYDROXYMETHYLGLUTARYL-COA REDUCTASE INHIBITORS
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Банникова Л. П., Себирзянов М. Д.
Назва : Психоэмоциональное состояние и особенности умственной работоспособности детей школьного возраста с задержкой психического развития
Місце публікування : Гигиена и санитария: Двухмес. науч.-практ. журн./ М-во здравоохр. Рос. Федерации. - М.: Медицина, 2014. - № 1. - С. 80-83. - ISSN 0016-9900 (Шифр ГР6/2014/1). - ISSN 0016-9900
MeSH-головна: ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ЗАДЕРЖКА -- INTELLECTUAL DISABILITY
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вадзюк С. Н., Ратинська О. М.
Назва : Розумова працездатність у старшокласників при різних погодних умовах
Місце публікування : Фізіологічний журнал. - К., 2020. - Том 66, N 2/3. - С. 61-68 (Шифр ФУ6/2020/66/2/3)
MeSH-головна: УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
ВОСПРИЯТИЕ -- PERCEPTION
ВНИМАНИЕ -- ATTENTION
ПАМЯТЬ -- MEMORY
МЫШЛЕНИЕ -- THINKING
МЕТЕОРОЛОГИЧЕСКИЕ ФАКТОРЫ -- METEOROLOGICAL CONCEPTS
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Анотація: Вивчали розумову працездатність у старшокласників при різних погодних умовах. Встановлено, що з їх погіршенням знижуються такі властивості: сприймання, увага, пам’ять та мислення. Коефіцієнт розумової працездатності у 15-річних учнів при І типі погоди становив 0,90 ± 0,04 ум. од., а при ІІІ типі був достовірно меншим – 0,78 ± 0,03 ум.од., ніж при І і ІІ типах. Для учнів віком 16 років за умов І типу погоди він був 0,94 ± 0,02 ум.од., за ІІ – вірогідно погіршився порівняно зі значеннями при І типі (0,86 ± 0,02 ум.од.), а за ІІІ типу його значення становили 0,80 ± 0,02 ум.од., що вірогідно менше від таких, які були за метеоситуації І типу. У 17-річних старшокласників при І типі погоди коефіцієнт розумової працездатності сягав 0,89 ± 0,02 ум.од., а при ІІІ типі вірогідно зменшився до 0,74 ± 0,03 ум.од. порівняно зі значеннями при метеоситуаціях І і ІІ типів. Виявлені нами вікові та статеві особливості розумової працездатності при різних погодних умовах слід враховувати при диференціації навчання та прогнозуванні ефективності роботи.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Геруш І. В., Григор’єва Н. П., Давидова Н. В.
Назва : Сучасні підходи до викладання біоорганічної і біологічної хімії в медичних ВНЗ
Паралельн. назви :Modern approaches to teaching bioorganic and biologigal chemistry in medical universities
Місце публікування : Медична та клінічна хімія. - Тернопіль, 2016. - Том 18, N 4. - С. 114-117 (Шифр МУ92/2016/18/4)
MeSH-головна: ХИМИЯ -- CHEMISTRY
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Жуковіна О. В., Сагайдак-Нікітюк Р. В., Грецька Г. А.
Назва : Сучасні підходи до організації охорони праці при розумовій діяльності
Місце публікування : Соціальна фармація в охороні здоров’я. - Х., 2018. - Том 4, № 4. - С. 58-65 (Шифр СУ53/2018/4/4)
MeSH-головна: УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ГИГИЕНА -- OCCUPATIONAL HEALTH
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Анотація: Мета роботи - вивчення підходів до організації охорони праці при розумовій діяльності. Методи: аналітичний, порівняльний та логічний, контент-аналіз. Розумова діяльність працівників належить до складних видів діяльності, оскільки супроводжується нервово-емоційним перенапруженням і призводить до перевтоми. Вона характеризується фізіологічними особливостями: порушенням процесів обміну, звуженням судин кінцівок та розширенням судин внутрішніх органів, зниженням рівня цукру в крові та лужних резервів, підвищенням вмісту неорганічного фосфору, холестерину, креатину. Згідно з Державними санітарними нормами та правилами до показників, що характеризують напруженість праці, належать інтелектуальні, сенсорні та емоційні навантаження, ступінь монотонності навантажень і режим роботи. Відповідно до цих показників визначаються клас і ступінь важкості та напруженості праці та заходи підвищення продуктивності розумової праці й попередження перевтоми. Висновки: важливою умовою підвищення продуктивності праці та попередження перевтомлення при її розумовому характері є раціональний режим праці та відпочину
Знайти схожі

 1-20    21-21 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)