Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (21)Рідкісні видання (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Утомление умственное<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-23 
1.


    Кириленко, М.
    Це чарівне слово «СТОП!» [Текст] / М. Кириленко // Фармацевт практик. - 2019. - № 3. - С. 45-47


MeSH-головна:
НЕРВНАЯ СИСТЕМА -- NERVOUS SYSTEM
ПАМЯТЬ -- MEMORY (физиология)
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE
ПОИСКА ИНФОРМАЦИИ ТАКТИКА -- INFORMATION SEEKING BEHAVIOR (физиология)
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ -- PSYCHOLOGICAL TECHNIQUES (тенденции)
Анотація: Завжди існували люди, для яких цілком нормально жити у швидкому темпі, не зупиняючись, втікаючи від проблем… Але сучасність працює на прискорення: ми хворіємо на трудоголізм і метушливість, потопаємо в клопотах та життєвих негараздах — і все це під постійний інформаційний фон, який не стільки тримає нас у курсі подій, скільки додає зайвих емоцій, напруження і деструктиву. Ми все рідше зупиняємося просто, щоб подумати, проаналізувати ситуацію, глянути на свої проблеми відстороненим поглядом, намітити шляхи їхнього розв’язання, поговорити, порадитись, проконсультуватися з професіоналами, а ще… просто перепочити, перевести подих, глянути в небо, підставити обличчя вітру чи дощу…
Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Жуковіна, О. В.
    Сучасні підходи до організації охорони праці при розумовій діяльності [Текст] / О. В. Жуковіна, Р. В. Сагайдак-Нікітюк, Г. А. Грецька // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2018. - Том 4, № 4. - С. 58-65


MeSH-головна:
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (профилактика и контроль)
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ГИГИЕНА -- OCCUPATIONAL HEALTH
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Анотація: Мета роботи - вивчення підходів до організації охорони праці при розумовій діяльності. Методи: аналітичний, порівняльний та логічний, контент-аналіз. Розумова діяльність працівників належить до складних видів діяльності, оскільки супроводжується нервово-емоційним перенапруженням і призводить до перевтоми. Вона характеризується фізіологічними особливостями: порушенням процесів обміну, звуженням судин кінцівок та розширенням судин внутрішніх органів, зниженням рівня цукру в крові та лужних резервів, підвищенням вмісту неорганічного фосфору, холестерину, креатину. Згідно з Державними санітарними нормами та правилами до показників, що характеризують напруженість праці, належать інтелектуальні, сенсорні та емоційні навантаження, ступінь монотонності навантажень і режим роботи. Відповідно до цих показників визначаються клас і ступінь важкості та напруженості праці та заходи підвищення продуктивності розумової праці й попередження перевтоми. Висновки: важливою умовою підвищення продуктивності праці та попередження перевтомлення при її розумовому характері є раціональний режим праці та відпочину
Дод.точки доступу:
Сагайдак-Нікітюк, Р. В.
Грецька, Г. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Редчіц, М. А.
    Гігієнічна оцінка організації навчальної діяльності молодших школярів-ліцеїстів та основні напрямки її оптимізації [Текст] = Hygienic assessment of organization of educational activity of young learning schools and the main areas of its optimization / М. А. Редчіц, І. В. Сергета, О. В. Яцина // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2017. - № 29. - С. 208-214. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT (методы)
ОБУЧЕНИЕ, ПЕРЕГРУЗКА -- OVERLEARNING (физиология)
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (профилактика и контроль)
Анотація: За даними комплексних гігієнічних досліджень проаналізований характер навчального процесу молодших школярів школи-ліцею. Встановлені недоліки в організації навчального процесу були покладені в основу комплексу заходів оптимізації навчальної діяльності учнів, що передбачав: раціональну організацію навчального процесу та приведення рівня загального навчального навантаження до меж гігієнічно-обґрунтованих нормативів, оптимізацію режиму дня та навчального розкладу уроків, використання традиційних і нетрадиційних форм фізичного виховання. Обраний як критерій оцінки ефективності оптимізації навчальної діяльності молодших школярів-ліцеїстів впродовж трьох років рівень навчальної успішності визначав наявність динамічних зрушень сприятливого змісту як з боку показників загальної успішності, так і успішності за окремими предметами (рідна мова, математика, читання), які були встановлені
According to comprehensive hygiene research, the nature of the educational process of the junior high school students is analyzed. The established shortcomings in the organization of the educational process were the basis of a set of measures for the optimization of students’ educational activities, which included: rational organization of the educational process and bringing the level of general educational load to the limits of hygienically-justified standards, optimization of the regime of the day and the curriculum of lessons, the use of traditional and non-traditional forms physical education. Elected as a criterion for evaluating the effectiveness of optimizing the educational activities of junior schoolchildren-lyceum students for three years, the level of academic performance determined the availability of dynamic shifts of favorable content both from the indicators of overall success and the success of individual subjects (native language, mathematics, reading) that were established
Дод.точки доступу:
Сергета, І. В.
Яцина, О. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Сергеев, Д.
    Улучшение когнитивных функций у здоровых людей : проблемы и возможности [Текст] / Д. Сергеев, М. Пирадов // Врач. - 2015. - № 12. - С. 11-14


Рубрики: Цераксон

MeSH-головна:
КОГНИТИВНЫЙ РЕЗЕРВ -- COGNITIVE RESERVE (действие лекарственных препаратов)
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ СПОСОБНОСТЬ -- COGNITION (действие лекарственных препаратов)
ПСИХИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- MENTAL PROCESSES (действие лекарственных препаратов)
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (лекарственная терапия)
ЦИТИДИНДИФОСФАТХОЛИН -- CYTIDINE DIPHOSPHATE CHOLINE (терапевтическое применение)
Дод.точки доступу:
Пирадов, М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Альчук, О. І.
    Вплив 4(4-оксо-4Н-хіназолін-3-іл)бензойної кислоти на функціональний стан печінки щурів за умов щоденного фізичного навантаження [Текст] / О. І. Альчук // Фармакологія та лікарська токсикологія. - 2016. - № 3. - С. 28-33


MeSH-головна:
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (лекарственная терапия, метаболизм, этиология)
ФИЗИЧЕСКАЯ НАГРУЗКА -- EXERCISE (физиология)
ПЕЧЕНЬ -- LIVER (метаболизм)
Кл.слова (ненормовані):
АКТОПРОТЕКТОРЫ
Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Serebrennikova, O. A.
    Features of emotional burnout of students in the conditions of pre-examination and examination academic stress [Текст] = Особливості емоційного вигорання студентів в умовах передекзаменаційного та екзаменаційного навчального стресу / O. A. Serebrennikova, S. Yu. Makarov // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2019. - № 34. - С. 26-32. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL (диагностика, профилактика и контроль, этиология)
НАВЫКИ ВЫПОЛНЕНИЯ ТЕСТОВ -- TEST TAKING SKILLS (психология)
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (осложнения, профилактика и контроль, этиология)
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ВЫГОРАНИЕ -- BURNOUT, PROFESSIONAL (этиология)
ДИАГРАММЫ -- CHARTS
Анотація: An important place in the structure of personality traits of student youth, who possesses a certain specialty and is in the conditions of pre-examination and examination academic stress, belongs to the leading characteristics of the level of expression of emotional burnout, which is an indisputable factor of formation of high level of emotional instability of young women and young men to the effects of environmental factors and social and professional living conditions. The aim of the study is to study the peculiarities of emotional burnout of students of higher medical education institutions, who are in the conditions of pre-examination and examination academic stress. The studies were conducted at the National Pirogov Memorial Medical University among 67 students of the 3rd year of the Faculty of Medicine, respectively, 1 month before the preparation and immediately before the period of differentiated tests and the examination session with the use of a personal Boyko questionnaire. The statistical analysis of the data obtained, which involved the use of descriptive statistics procedures, was carried out on the basis of using the standard statistical analysis application package “Statistica 6.1” (license number AXX910A374605FA). The results show a significant increase in the level of expression of all the leading phases of emotional burnout of students during the pre-examination and examination periods, and most of all this phenomenon relates to the most unfavorable in its content of phases of resistance and exhaustion. It is established that the level of expression of the leading characteristics of emotional burnout in the highest proportion of young women and young men is characterized by being in the phase of resistance. The highest level of expression of emotional burnout phase indicators in both young women and young men is characteristic for the period of 1 month before the examination session, however, the highest level of expression of phase indicators depletion in both young women and young men is observed immediately before the examination session. Young women have a more significant degree of expression of values that mark the leading components of the resistance phase, among young men – values that mark the leading indicators of the phases of stress and exhaustion. The determined data are of significant importance both from the standpoint of determining the features of the formation of adaptation resources of the organism, and from the standpoint of establishing practically significant approaches to the formation of students’ personality, which provide the necessary for successful mastering of the future profession of the working dynamic stereotype of the teaching and professional activity prevention of unwanted emotional reactions in response to the factors of educational or work process
Важливе місце у структурі особливостей особистості студентської молоді, яка оволодіває певним фахом і перебуває в умовах передекзаменаційного та екзаменаційного навчального стресу, належить провідним характеристикам рівня вираження емоційного вигорання, що є незаперечним чинником формування високого рівня емоційної нестійкості дівчат і юнаків до дії чинників довкілля та соціальних і професійних умов життя. Метою роботи є дослідження особливостей емоційного вигорання студентів закладів вищої медичної освіти, які перебувають в умовах передекзаменаційного та екзаменаційного навчального стресу. Дослідження проводились на базі Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова серед 67 студентів 3 курсу медичного факультету відповідно за 1 місяць до складання та безпосередньо перед періодом складання диференційованих заліків і проведенням екзаменаційної сесії із використанням особистісного опитувальника Бойка. Статистичний аналіз одержаних даних, що передбачав застосування процедур описової статистики, здійснювався на основі використання стандартного пакету прикладних програм статистичного аналізу “Statistica 6.1” (ліцензійний № AXX910A374605FA). Отримані результати засвідчують суттєве збільшення показників ступеня вираження усіх провідних фаз емоційного вигорання студентів протягом передекзаменаційного та екзаменаційного періодів, причому в найбільшій мірі це явище стосується найбільш несприятливих за своїм змістом фаз резистентності та виснаження. Встановлено, що рівень вираження провідних характеристик емоційного вигорання у найбільшої частки дівчат і юнаків характеризується перебуванням у фазі резистентності. Найбільш високий ступінь вираження показників фази напруження емоційного вигорання і у дівчат, і у юнаків властивий для періоду за 1 місяць до екзаменаційної сесії, разом з тим, найбільш високий рівень вираження показників фази виснаження і у дівчат, і у юнаків спостерігається безпосередньо перед екзаменаційною сесією. Серед дівчат реєструється більш значущий ступінь вираження величин, які відзначають провідні складові фази резистентності, серед юнаків – величин, які відзначають провідні показники фаз напруження та виснаження. Одержані результати мають суттєву значущість як з позицій визначення особливостей формування адаптаційних ресурсів організму, так і з позицій встановлення практично-значущих підходів до формування особистості студентів, що забезпечують становлення необхідного для успішного засвоєння майбутнього фаху робочого динамічного стереотипу виконання навчальної і професійної діяльності та запобігання виникненню небажаних емоційних реакцій у відповідь на дію чинників навчального або трудового процесу
Дод.точки доступу:
Makarov, S. Yu.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Юрценюк, О. С.
    Особистісні особливості студентів вищих навчальних закладів (стаття присвячена 75-річчю ВДНЗ України "Буковинський державний медичний університет") [Текст] = Personality features of students at higher educational establishments (to the 75th anniversary of HSEE of Ukraine "Bukovinian State Medical University") / О. С. Юрценюк, В. М. Пашковський // Клінічна та експериментальна патологія. - 2019. - Т. Т.18, № 4. - С. 104-108. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
РЕТРОСПЕКТИВНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RETROSPECTIVE STUDIES
АНКЕТИРОВАНИЕ -- QUESTIONNAIRES (использование, стандарты)
СКЛОННОСТЕЙ ТЕСТЫ -- APTITUDE TESTS (стандарты, статистика)
ДЕПРЕССИЯ -- DEPRESSION (патофизиология, этиология)
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (патофизиология, этиология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Проблема спеціальної діагностики особистісних особливостей студентів є актуальною протягом усіх років навчання. У статті розглянемо вплив особистісних особливостей на формування непсихотичних психічних розладів у студентів. Мета роботи - вивчення особистісних особливостей студентів з непсихотичними психічними розладами та здорових студентів. Матеріали і методи. Нами, протягом 2015-2017 рр., з дотриманням принципів біоетики та деонтології проведено суцільне комплексне обстеження 1235 студентів. Застосовані методи: клінічний, клініко-психопатологічний, клініко-епідеміологічний, клініко-анамнестичний, експериментально-психологічний та статистичний методи. Вивчення особистісних особливостей проводили з використанням скороченого багатофакторного опитувальника особистості (СБОО), розробленого на підставі тесту MMPI (Minnesota Multiphasic Personality Inventory). Результати. В результаті проведеного дослідження виявлено, що в основній групі (студенти з НПР) спостерігались вищі абсолютні значення фактично за всіма шкалами (р0,005). Найвищі показники встановлені за 2 (депресія) та 7 (психастенія) шкалами - 60,41±0,83 та 60,20±0,81 балів в основній групі (N70) виявлено у достовірно більшої кількості студентів основної групи 72 (22,71%) проти 14 (1,53%) студентів порівняльної групи(р0,005). Висновки. Встановлено, що серед студентів з непсихотичними психічними розладами достовірно частіше траплялися особи з депресивними, паранояльними, психастенічними та істеричними рисами особистості, що необхідно враховувати при ранній діагностиці та побудові психотерапевтичної програми для цього контингенту хворих
Дод.точки доступу:
Пашковський, В. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


   
    Тривалість нічного сну школярів як гігієнічна проблема [Текст] = Night sleep duration in the pupils as a hygienic problem / С. В. Гозак [та ін.] // Довкілля та здоров’я. - 2018. - № 1. - С. 68-72. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
СНА РАССТРОЙСТВА -- SLEEP DISORDERS (диагностика, профилактика и контроль, этиология)
НЕВРОТИЧЕСКИЕ СОСТОЯНИЯ -- NEUROTIC DISORDERS (профилактика и контроль, этиология)
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (патофизиология, профилактика и контроль, этиология)
РИСКА СТЕПЕНИ ОЦЕНКА -- RISK ADJUSTMENT (статистика, тенденции)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Вивчення тривалості нічного сну сучасних школярів і його впливу на самопочуття, формування невротичних проявів, розумову працездатність і стомлення учащіхся.Матеріали і методи: Компоненти режиму дня, самопочуття дітей вивчали анкетними методом; прояви невротичних розладів - за допомогою методики ДОН; розумову працездатність і ступінь втоми - за класичною методикою Антропова М.В з нашими доповненнями. Був проведений кореляційний аналіз, розрахований відносний ризик і сила ізольованого впливу факторів. Результати. Достатню тривалість нічного сну мають 11,4% дітей молодшого шкільного віку, 23,5% - середнього і 21,9% - старшого. До фактору «тривалість нічного сну» чутливі обидві складові розумової працездатності для всіх вікових груп: як обсяг виконаної роботи так і кількість помилок (p 0,001). При дефіциті сну ймовірність високого ступеня стомлення школярів на 30% вище, ніж при достатній тривалості сну (p 0,01). Скорочення нічного сну призводить до погіршення самопочуття школярів (p 0,001), а в групі дівчаток ще пов'язане з появою невротичних розладів (схильність до депресії, астенії, порушення поведінки, вегетативним розладам) (p 0,01-0,001). Рекомендована тривалість нічного сну становить не менше 10 годин для учнів 1-4 класів, 9 годин для учнів 5-9 класів, 8 годин - 10-11 класів
Objective: We studied the night sleep duration in modern pupils and its impact on the state of health, formation of neurotic manifestations, mental efficiency, and fatigue in them. Materials and methods: Components of daily regime, state of health of the children were studied by the questionnaire method; manifestations of neurotic disorders - with the help of the Children’s Questionnaire of Neuroses, and a stage of fatigue – by the Andropova classical methodology with our supplements. We performed a correlative analysis and calculated a force of isolated factors’ effect. Results: 11.4% of junior school age children, 23.5% of middle school age children, and 21.9% of senior school age ones have the sufficient night sleep duration. The components of mental efficiency both body of performed work and number of mistakes (p 0.001) were sensitive to the factor of “night sleep duration”. At the deficiency of sleep a probability of a high degree of fatigue in the pupils is by 30% higher than at the sufficient sleep duration (p 0.01). Reduction of night sleep leads to the deterioration of the state of health in the pupils (p 0.001), in the group of girls, it is connected with the beginning of neurotic disorders (tendency to depression, asthenia, behavior violation, vegetative disorders) (p 0.01-0.001). Recommended duration of night sleep is not less than 10 hours for the pupils of 1-4 grades, 9 hours – for the students of 5-9 grades, and 8 hours – for the students of 10-11 grades
Дод.точки доступу:
Гозак, С. В.
Єлізарова, О. Т.
Станкевич, Т. В.
Парац, А. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


   
    Применение нейроадаптогенов (Когивис® и Силента®) при школьной дезадаптации детей — новые возможности эффективного и безопасного восстановления функций нервной системы ребенка [Текст] = The use of neuroadaptogens (Cogivis® and Silenta®) in school maladjustment of children — new opportunities for effective and safe recovery of the functions of the child’s nervous system // Здоровье ребёнка. - 2018. - N 8. - С. 75-80


Рубрики: Когивис--тер прим

   Силента--тер прим


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ПРОДРОМАЛЬНЫЕ СИМПТОМЫ -- PRODROMAL SYMPTOMS
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (патофизиология, профилактика и контроль, терапия, этиология)
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- NERVOUS SYSTEM PHYSIOLOGICAL PROCESSES (действие лекарственных препаратов, физиология)
Анотація: Статья посвящена проблеме школьной дезадаптации, механизму ее развития, обусловленному дефицитом нейромедиаторов, вызывающих дисбаланс процессов торможения и возбуждения в центральной нервной системе. Нейроадаптогены Когивис® и Силента® содержат необходимые аминокислоты, витамины, микро- и макроэлементы, позволяющие эффективно и безопасно восстановить дефицит тормозящих и возбуждающих медиаторов, чтобы обеспечить адаптацию организма ребенка к новым условиям окружающей среды
The article deals with the problem of school maladjustment, the mechanism of its development due to the lack of neurotransmitter that causes an imbalance of the processes of inhibition and excitation in the central nervous system. Cogivis® and Silenta® neuroadaptogens contain essential amino acids, vitamins, micro- and macronutrients, which allow effectively and safely restore the deficit of inhibitory and stimulating mediators in order to ensure the adaptation of the child’s body to the new environmental conditions
Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


   
    Emotional burnout syndrome in primary specialization doctors / V. V. Yekhalov [et al.] // Урологія. - 2021. - Том 25, N 2. - P148-152


MeSH-головна:
ПОГРАНИЧНЫЕ ПСИХИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА -- BORDERLINE PERSONALITY DISORDER (диагностика, патофизиология, профилактика и контроль, этиология)
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (диагностика, патофизиология, профилактика и контроль, этиология)
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
Анотація: Було проведено анонімне анкетування 140 інтернів наприкінці 2-го року навчання за спеціальностями, які лідирують за ступенем поширеності емоційного вигорання лікарів. Отримані результати свідчать про початок формування синдрому ще на додипломному етапі навчання, та ознаки якого за час проходження первинної спеціалізації значно прогресують. Профілактика синдрому вигорання повинна починатися з його діагностики, а також оцінки наявності депресії, ситуативної та особистісної тривожності на ранніх етапах медичної освіти.
Было проведено анонимное анкетирование 140 интернов в конце 2-го года обучения по специальностям, которые лидируют по степени распространенности эмоционального выгорания врачей. Полученные результаты свидетельствуют о начале формирования синдрома еще на додипломном этапе обучения, признаки которого за время прохождения первичной специализации значительно прогрессируют. Профилактика синдрома выгорания должна начинаться с его диагностики, а также оценки наличия депрессии, ситуативной и личностной тревожности на ранних этапах медицинского образования.
Дод.точки доступу:
Yekhalov, V. V.
Kravets, O. V.
Stus, V. P.
Moiseienko, M. M.
Stanin, D. M.
Krishtafor, D. A.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-23 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)