Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (216)Рідкісні видання (7)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Школьники<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 730
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


    Демецька, О.
    Back to school, або Як адаптуватися до навчання? [Текст] / О. Демецька // Фармацевт практик. - 2021. - № 9. - С. 36-37


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы, организация и управление, тенденции)
АДАПТАЦИЯ ФИЗИОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PHYSIOLOGICAL
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: Літо швидко пролетіло, тож дітлахам час збиратися до школи. Складно залучатися до навчального процесу як тим, хто тільки вперше переступає шкільний поріг, так і учням, що повертаються до класів після канікул. Для першачків, а також для частини інтровертних, сором’язливих дітей, які провели літні місяці самотньо, залучення до колективу може стати потужним джерелом стресу
Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Features of social-psychological adaptation of girls and boys 15-17 years during the study period in senior classes of the modern school [Текст] = Особливості соціально-психологічної адаптації дівчат та хлопців 15-17 років протягом періоду навчання у старших класах сучасної школи / I. V. Serheta [та ін.] // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2020. - № 38. - С. 24-29. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ПОЛОВЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ -- SEX CHARACTERISTICS
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT (физиология)
Анотація: Social-psychological adaptation is a process of active human adaptation to constantly changing environmental conditions, using various social means, an important component of a person’s specific attitude to the world, the main function of which is to ensure a stable and stable standard of living, an important component of development binding of both typical and atypical socially, educational and professionally significant tasks, formation of appropriate behavioral decisions. The purpose of the work is to establish the features of social and psychological adaptation of girls and boys aged 15-17 during their stay in the senior classes of a modern school. To determine the leading features of social-psychological adaptation during the scientific work used a personal questionnaire of Rogers and Diamond, the use of which involved the assessment of a number of both nominal and integrated indicators of adaptation processes, namely indicators of adaptation, self-acceptance, perception of others, internality, internality to dominance. Analysis of the obtained results led to the use of descriptive statistics procedures based on the use of a standard application package of multidimensional statistical analysis “Statistica 6.1 for Windows” (licensed №AXX910A374605FA). The results of the research show mainly the average level of expression of the leading nominal indicators of social-psychological adaptation of pupils 15-17 years old, who are in a modern school, and determine the features of the process of active adaptation of girls and boys to environmental conditions, their socially significant attitude to the world. from the standpoint of ensuring a stable and stable standard of living, the peculiarities of behavioral decisions that contribute to this. These trends are confirmed by the analysis of integrated indicators of the processes of social-psychological adaptation of pupils, especially the characteristics of adaptability and maladaptation, self-acceptance and acceptance of others, as well as emotional comfort and internality. These results should be further taken into account both in diagnostic (development and implementation of methods for comprehensive assessment of adaptive resources of boys and girls) and preventive (development and implementation of effective health technologies and measures of psychohygienic correction of existing changes in the functional state of the body to create preventive educational environment in the educational institution) context
Дод.точки доступу:
Serheta, I. V.
Bratkova, О. V.
Drezhenkova, I. L.
Cherkasova, L. A.
Dzevulska, I. V.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


   
    Features of the interaction of indicators of peculiarities of personality and characteristics of the quality of life of pupils and student youth by the cluster analysis [] = Особливості взаємозв’язку показників особливостей особистості та характеристик якості життя учнівської і студентської молоді за даними кластерного аналізу / M. R. Gzhegotsky [та ін.] // Вісник морфології. - 2019. - Т. 25, № 1. - P25-31. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ЛИЧНОСТЬ -- PERSONALITY (физиология)
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS (психология)
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
КАЧЕСТВО ЖИЗНИ -- QUALITY OF LIFE (психология)
Анотація: Recently, while conducting scientific research in the field of theoretical and preventive medicine, biomedical preventive anthropology and statistical processing of their results, one of the leading places is the cluster analysis procedure, which involves the search for the patterns of grouping as research objects and their leading features in separate local plural and subset, that is, in separate clusters. Researches that provided for determining the leading characteristics of the quality of life and the peculiarities of the course of psychological adaptation processes based on the use of commonly accepted psychohygienic practices of personal questionnaires were conducted on the basis of educational institutions in Ivano-Frankivsk. Statistical analysis of the obtained data provided for the use of descriptive statistics and cluster analysis procedures using the licensed standardized application package of the multivariate statistical analysis “Statistica 6.1 for Windows” (license number ВXXR901E245722FA). The results of the conducted research indicate the existence of an extremely stable structure of the identified groups, among which in all investigated cases, it necessary to note the cluster associated with the leading indicators of quality of life, which united in its structure characteristics of quality of life on the scales Bodily Pain (BP, scale (Physical Functioning), Mental Health (MH, Mental Health Scale), General Health (GH, General Health Scale), Vitality (VT, Viability Scale), and Social Functioning (SF, scale of social functioning), neuro-psychical cluster combining personal and situational anxiety, depressive and asthenic states, as well as an integral cluster that included in its structure the characteristics of quality of life on the scale of Role-Emotional (RE, role-playing role scale) and Role-Physical (RP, scale of role-physical functioning) and indicators of subjective control in health and disease and neuroticism. The obtained data should further find a proper place in the structure of diagnostic and preventive approaches to assess the state of health and functional state of the body of pupils and students
Останнім часом під час проведення наукових досліджень в галузі теоретичної і профілактичної медицини, біомедичної профілактичної антропології та статистичного опрацювання їх результатів, одне з провідних місць займають процедури кластерного аналізу, що передбачають пошук закономірностей групування як об’єктів дослідження, так і їх провідних ознак в окремі локальні множини та підмножини, тобто в окремі кластери. Дослідження, що передбачало визначення провідних характеристик якості життя та особливостей перебігу процесів психічної адаптації на підставі використання загальноприйнятих у психогігієнічній практиці особистісних опитувальників, проводили на базі освітніх закладів м. Івано-Франківська. Статистичний аналіз отриманих даних обумовлював використання процедур описової статистики та кластерного аналізу із застосуванням ліцензійного стандартизованого пакету прикладних програм багатовимірного статистичного аналізу “Statistica 6.1 for Windows” (ліцензійний № ВXXR901E245722FA). Результати проведених досліджень засвідчують наявність надзвичайно стабільної структури виявлених угруповань, серед яких у всіх досліджуваних випадках необхідно відзначити кластер, пов’язаний із провідними показниками якості життя, що об’єднував у своїй структурі характеристики якості життя за шкалами Bodily Pain (BP, шкала болю), Physical Functioning (PF, шкала фізичного функціонування), Mental Health (MH, шкала психічного здоров’я), General Health (GH, шкала загального здоров’я), Vitality (VT, шкала життєздатності) і Social Functioning (SF, шкала соціального функціонування), нервово-психічний кластер, що поєднував у собі показники особистісної і ситуативної тривожності, депресивного і астенічного станів, а також інтегральний кластер, що включав у свою структуру характеристики якості життя за шкалами Role-Emotional (RE, шкала рольового емоційного функціонування) і Role-Physical (RP, шкала рольового фізичного функціонування) та показники рівня суб’єктивного контролю у галузі здоров’я і хвороби та нейротизму. Отримані дані мають у подальшому знайти належне місце в структурі діагностичних та профілактичних підходів до оцінки стану здоров’я та функціонального стану організму учнівської і студентської молоді
Дод.точки доступу:
Gzhegotsky, M. R.
Tymoschuk, O. V.
Cherkasov, V. G.
Dmytrenko, S. V.
Shapoval, O. M.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Svietlova, O. D.
    Functional markers’ definitions of relative risk in the developing chronic diseases for modern schoolchildren / O. D. Svietlova // Довкілля та здоров’я. - 2017. - N 3. - P25-28


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ЗДОРОВЬЯ СОСТОЯНИЕ -- HEALTH STATUS
Анотація: У ході виконання роботи було виявлено функціональні маркери відносного ризику формування хронічних соматичних захворювань у дітей, а також недостатнього рівня фізичної підготовленості. Знайдено спосіб орієнтовної оцінки стану здоров’я дітей за функціональними показниками організму й рівнем фізичної підготовленості, що дозволяє виявити групу "ризику" виникнення патології.
В ходе выполнения работы были выявлены функциональные маркеры относительного риска формирования хронических соматических заболеваний у детей, а также недостаточного уровня физической подготовленности. Найден способ ориентировочной оценки состояния здоровья детей лишь по функциональным показателям организма и уровню физической подготовленности, что позволяет выявить группу "риска" возникновения патологии.
Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


   
    Indicators of emotional burnout of pupils at the age of 15-17 years old and their dynamic changes during period of study in a modern school [Текст] = Показники емоційного вигорання учнів у віці 15-17 років та їх динамічні зміни за період навчання в сучасній школі / I. V. Serheta [та ін.] // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2020. - № 39. - С. 5-11. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ВЫГОРАНИЕ -- BURNOUT, PROFESSIONAL
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT
Анотація: Burnout-syndrome is a state of physical, motivational and, above all, emotional exhaustion, which is characterized by impaired productivity/education, the presence of severe fatigue, insomnia and increased susceptibility to the formation of somatic diseases, as well as the use of psychoactive substances, in order to obtain temporary relief, which has a pronounced tendency to develop psychological or physiological dependence and the formation of suicidal behavior. The purpose of the work is to determine the leading indicators of emotional burnout of pupils aged 15-17 years and to establish the features of their dynamic changes during education in a modern school. The research using Boyko’s personal questionnaire was conducted on the basis of a number of secondary schools located in Vinnytsia, during which 309 pupils (158 young women and 151 young men) at the age of 15-17 years old were supervised. The analysis of the obtained data involved the application of descriptive statistics procedures based on the use of the standard package of statistical analysis applications “Statistica 6.1” (licensed № AXX910A374605FA). The obtained data testify to the fact that the syndrome of emotional burnout is most often observed among pupils at the aged 15 and 17, and in terms of age and sex, mainly among young men compared to young women. The differences between the rates of young women and young men are probably to be explained by their greater emotional openness and greater resistance of the organism to the action of stressors in comparison with young men. On the other hand, high levels of emotional burnout among young men compared to young women testify to their inability to spend their emotions economically, to effectively resist the actions of traumatic environmental factors and social living conditions. It is determined that the level of emotional burnout of schoolchildren is high among young women – due to the high level of expression of the phase of resistance, which indicates the development of resistance to emotional stress, among young men – due to phases of stress and exhaustion, which indicates significant depletion of adaptation mechanisms. The identified trends determine the need to develop conceptual frameworks for overcoming the leading manifestations of emotional burnout, which involve the use of personality-oriented approaches to improve the individual’s ability to cope with stress due to changing stereotypes of their own behavior, relationships and relationships with others. mastering stress management skills, learning relaxation techniques, introduction of psychohygienic correction measures to pupils’ daily activities
Дод.точки доступу:
Serheta, I. V.
Bratkova, O. Yu.
Panchuk, Ο. Y.
Skoruk, R. V.
Shevchuk, Yu. G.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Vykhrushch, A. V.
    Occupational prestige among high school students [Текст] = Престижність професій серед старшокласників / A. V. Vykhrushch, T. I. Horpinich, J. Smyla // Медична освіта. - 2019. - N 1. - С. 154-160


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ПРОФЕССИИ ВЫБОР -- CAREER CHOICE
Анотація: The aim of the work – to consider the historical peculiarities of the formation of career guidance system, to generalize foreign experience, in particular that of the USA, to identify the tendencies of professional choice of modern senior high school students, to investigate the prestige level of medical professions. The main body. The article analyzes the approaches to understanding the notion “career guidance” and investigates its historical development. Foreign experience in organizing the system of career guidance in relation to socio-economic conditions of a society has been studied. The role of the Minor Academy of Sciences, profile classes, specialized competitions in professional self-identification of future applicants has been proved. The main tendencies in the formation of the value system of senior high school students have been determined; certain aspects of career guidance in Ukraine and Poland have been specified. Conclusions. The research has proven that the system of career guidance in Ukraine and modern society in general requires the use of new approaches in response to globalization and informatization process. The study of the prestige of professions in the process of individual development, the creation of comparative characteristics of the value system of the youth in different countries, the impact of multicultural environment, the search for psychological and pedagogical laws of professional choice are the most actual issues of further scientific research
Мета роботи – розглянути особливості становлення системи професійної орієнтації, узагальнити досвід зарубіжних країн, зокрема США, виявити тенденції професійного вибору сучасними старшокласниками, дослідити престижність професій медичного профілю. Основна частина. У статті проаналізовано підходи до розуміння поняття “професійна орієнтація”, досліджено його історичний розвиток. Вивчено зарубіжний досвід в організації системи професійної орієнтації у взаємозв’язку із соціально-економічними умовами суспільства. Доведено роль Малої академії наук, профільних класів, спеціалізованих конкурсів у професійному самовизначенні майбутніх абітурієнтів. З’ясовано головні тенденції у формуванні системи цінностей старшокласників з метою уточнення окремих аспектів профорієнтаційної роботи в Україні та Польщі. Висновки. Дослідження довело, що система професійної орієнтації в Україні та сучасному суспільстві загалом потребує використання нових підходів у відповідь на глобалізаційні та інформатизаційні процеси. Вивчення престижності професій у процесі індивідуального розвитку, створення порівняльних характеристик системи цінностей молоді різних країн, вплив полікультурного середовища, пошук психолого-педагогічних закономірностей професійного вибору є найбільш актуальними питаннями подальших наукових розвідок
Дод.точки доступу:
Horpinich, T. I.
Smyla, J.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Pavlyshyn, H.
    Peculiarities of the course of COVID-19 in school-age children as a function of humoral immunity against pertussis [Текст] = Особливості перебігу COVID-19 у дітей шкільного віку залежно від гуморального імунітету проти кашлюку / H. Pavlyshyn, O. Panchenko, K. Kozak // Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина. - 2023. - Т. 13, № 4. - С. 57-62. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS (патофизиология, этиология)
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ИММУНИТЕТ ГУМОРАЛЬНЫЙ -- IMMUNITY, HUMORAL (физиология)
КОКЛЮШ -- WHOOPING COUGH (диагностика, патофизиология, этиология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Coronavirus disease remains one of the most serious diseases in the world. The percentage of severe and fatal cases in children is lower than in adults. The search for biomarkers of disease severity continues. There is evidence of heterologous immunity between the causative agent of coronavirus infection and some other infectious agents. Both Bordetella pertussis and SARS-CoV-2 cause damage to the respiratory system. It should be noted that the incubation period and transmission mechanism are similar for these two microorganisms. Pertussis vaccinations are given in childhood. The purpose of the study is to fi nd the charcteristics of the course of COVID-19 in school-aged children depending on the state of humoral immunity against pertussis toxin, assessing their level of immunoglobulin G against pertussis. Material and methods. 92 pediatric patients aged 6 to 17 years were studied, including 30 children without signs of the disease in the control group and 62 children with manifestations of laboratory- confi rmed COVID-19. The clinical features of the disease and laboratory indicators (C-reactive protein (CRP), erythrocyte sedimentation rate (ESR), white blood cells, D-dimer) were evaluated, as well as the levels of free salivary cortisol and vitamin D. According to the severity of the disease, 3 groups were formed: the fi rst – 20 children with a mild course of COVID-19, the second – 33 patients with a moderate course of the disease, the third – 9 with a severe course of the disease. All children were tested for immunoglobulin G (Ig G) to pertussis toxin by enzyme- linked immunosorbent assay (VIROTECH B. pertussis PT Ig G ELISA, Rüsselsheim, Germany). The result was considered negative (no increase in the titer of specifi c class G antibodies to pertussis toxin), borderline, and positive (there is an increase in the titer of immunoglobulin G to pertussis toxin). Statistical analysis was performed using the program «Stat Plus» (Shapiro- Wilk test, mean  SD (standard deviation) with correct distribution of characteristics; median, upper and lower quartiles with incorrect distribution, Chi-square test, Man-Whitney test, Fisher’s test). The study was conducted in accordance with the rules of patient safety and ethical principles of scientifi c medical research involving human subjects (2000). The permission to conduct this study was given by the Bioethics Commission (Protocol No. 61 of 13.11.2020). The parents (legal representatives) of the patients gave their written consent to the conduct of this study. This study is a fragment of research work «An Integrated Approach to Symptom Control, Long- Term Prognosis in the Context of Comorbid Pathology in the Clinic of Internal Diseases and Family Doctor Practice» (state registration No. 0118U000361). Results. The mean age of the patients was 11.573.82 years. The study groups did not diff er in sex (x2=4.97, p=0.174) and age (p=0.490) composition. The level of humoral immunity against pertussis toxin diff ered signifi cantly between the study groups. A positive and borderline result for the presence of specifi c immunoglobulin G to tetanus toxin was found in 75.86 % of children without signs of disease. At the same time, only 41.51 % of children with COVID-19 manifestations had a positive and borderline result (p=0.005). A positive and borderline result for the presence of specifi c immunoglobulin G to tetanus toxin was seen in 66.67 % of children with mild infection, 33.33 % of patients with moderate disease, and only 12.50 % of patients with severe disease (X2=16.91, P=0.001). Children with a negative result for immunoglobulin G to pertussis toxin have signifi cantly higher WBC count (1.3-fold), ESR (2.4-fold), D-dimer (3.4-fold), and CRP (1.5-fold) compared to patients with positive and borderline levels of these antibodies. In children with a negative result, there was a 6.25-fold increase in salivary free cortisol (p0.001) and a 2.0-fold decrease in vitamin D levels (p0.001). Conclusions. In children with COVID-19 manifestations, there was a signifi cantly higher percentage of negative test results for the presence of IgG to pertussis toxin compared to the control group, indicating a lower level of humoral immunity to tetanus in this group of patients. In children with mild disease, there was a signifi cantly higher percentage of positive and borderline test results for the presence of IgG to pertussis toxin (indicating a higher level of humoral immunity against this pathogen) compared to the groups of children with moderate and severe disease. The absence of specifi c immunoglobulins G to pertussis toxin is associated with an increase in the level of pro-infl ammatory markers (leukocyte count, ESR, CRP) and D-dimer, which also indicates a more severe course of COVID-19. Patients who are negative for pertussis toxin antibodies have elevated cortisol levels as a marker of stress and decreased vitamin D levels. Both biologically active substances are involved in the immune response to infectious agents and may serve as additional non-specifi c markers of COVID-19 severity. Therefore, low humoral immunity to pertussis contributes to the increase in COVID-19 severity in childhood
Коронавірусна хвороба залишається однією з найважчих у світі. Відсоток важких і летальних випадків серед дітей нижчий, ніж у дорослих. Триває пошук біомаркерів, які вказують на тяжкість перебігу захворювання. Є дані про наявність гетероло-гічного імунітету між збудником коронавірусної інфекції та деякими іншими інфекційними агентами. І Bordetella pertussis, і SARS-CoV-2 призводять до ураження дихальної системи. Слід зазначити, що інкубаційний період і механізм передачі подібні для цих двох мікроорганізмів. У дитячому віці проводять щеплення проти кашлюку. Мета дослідження: з’ясувати особливості перебігу COVID-19 у дітей залежно від стану поствакцинального імунітету проти кашлюкового токсину, оцінюючи у них рівень гуморального імунітету проти кашлюка. Матеріал та методи дослідження. Обстежено 92 дитини віком від 6 до 17 років, з них 30 дітей без ознак захворювання становили контрольну групу, 62 дитини були з проявами лабораторно підтвердженого COVID-19. Оцінювався клінічний перебіг захворювання та деякі лабораторні показники (С-реактивний білок (СРБ), швидкість осідання еритроцитів (ШОЕ), кількість лейкоцитів, Д-димер), а також рівень вільного кортизолу слини та вітаміну Д. За важкістю перебігу захворювання сформовано 3 групи: перша – 20 дітей з легким перебігом COVID-19, друга група – 33 пацієнтів з середньо- тяжким перебігом захворювання, третя – 9 із важким перебігом. Усім дітям проведено визначення рівня імуноглобуліну G (Ig G) проти кашлюкового токсину методом імуноферментного аналізу (VIROTECH B. pertussis PT Ig G ELISA, Russelsheim, Germany). Результат оцінювався як negative (відсутнє підвищення титру специфічних антитіл класу G до кашлюкового токсину), borderline (наявне підвищення титру імуноглобулінів G до кашлюкового токсину), positive (дуже високий титр антитіл G до кашлюкового токсину). Статистичний аналіз здійснювався за допомогою програми «Stat Plus» (критерій Шапіро- Вілка, Mean  SD при правильному розподілі ознак; медіана, верхній та нижній квартилі при неправильному розподілі, критерій х2, критерій Мана- Уітні, точний критерій Фішера). Під час проведення роботи дотримані правила безпеки пацієнтів та етичних принципів проведення наукових медичних досліджень за участю людини (2000 р.). Комісія з біоетики надала дозвіл на проведення цього дослідження (протокол No 61 від 13.11.2020). Батьки (законні представники) пацієнтів надали письмову згоду на проведення даного дослідження. Дане дослідження є фрагментом науково- дослідної роботи «Комплексний підхід до контролю симптомів, віддаленого прогнозу в умовах коморбідної патології в клініці внутрішніх хвороб та практиці сімейного лікаря» (державна реєстрація № 0118U000361). Результати дослідження. Середній вік пацієнтів становив 11,573,82 роки. Середній вік пацієнтів контрольної групи був 11,573,27 [95 % CI 10,18;12,95], першої групи (діти з легким перебігом захворювання) – 12,003,92 [95 % CI 10,31;13,69], другої групи (середньоважкий перебіг захворювання) – 11,554,05 [95 % CI 10,19;12,91], третьої групи (пацієнти з важким перебігом) – 9,674,39 [95 % CI 7,14;12,19] років (p=0,490). Не було достовірної відмінності між статевим (x2=4,97, p=0,174) складом у групах даного дослідження. Рівень гуморального імунітету проти токсину кашлюка достовірно відрізнявся у групах порівняння. У контрольній групі (діти без ознак захворювання) у 75,86 % випадків був borderline and positive результат на наявність специфічних імуноглобулінів G до правцевого токсину, тоді як у дітей з проявами COVID-19 лише у 41,51 % (p=0,005). При порівнянні трьох груп пацієнтів з COVID-19 у першій групі (діти з легким перебігом інфекції) positive and borderline результат на наявність специфічних імуноглобулінів G до правцевого токсину був у 66,67 %, у другій групі (діти із середньоважким перебігом захворювання) – у 33,33 % пацієнтів, у третій групі (важкий перебіг хвороби) – 12,5 % (X2=16,91, р0,001). У дітей з негативним результатом на наявність імуноглобулінів G проти токсину кашлюка достовірно відмічаються вищі показники кількості лейкоцитів (в 1,3 рази), ШОЕ (в 2,4 рази), Д-димеру (в 3,4 рази) та СРБ (в 1,5 рази) порівняно із пацієнтами positive and borderline рівнем цих антитіл. У дітей з відсутністю специфічних антитіл G до кашлюкового токсину достовірно в 6,25 разів відмічається збільшення показника вільного кортизолу слини (р0,001) та у 2 рази зменшення рівня вітаміну Д (p0,001). Висновки. У групі дітей з проявами COVID-19 спостерігався достовірно більший відсоток негативного результату тесту на наявність IgG проти токсину кашлюка порівняно з контрольною групою, що вказує на нижчий рівень гуморального імунітету проти кашлюка у даної групи пацієнтів. У дітей з легким перебігом захворювання відмічався достовірно більший відсоток позитивного результату тесту на наявність IgG проти токсину кашлюка, що свідчить про вищий рівень гуморального імунітету проти даного збудника, порівняно з групами дітей із середньоважким та важким перебігом захворювання. На фоні відсутності специфічних імуноглобулінів G до кашлюкового токсину відмічається зростання рівня прозапальних маркерів (кількості лейкоцитів, ШОЕ, СРБ) та Д-димеру, що свідчить про більш важкий перебіг захворювання, викликаного COVID-19. У пацієнтів дитячого віку з негативним результатом на наявність антитіл спостерігається підвищений рівень кортизолу, як маркера стресу, та зменшення рівня вітаміну Д. Обидві біологічно активні речовини беруть участь в імунній відповіді на інфекційні агенти та можуть виступати додатковими неспецифічними маркерами важкості COVID-19. Тобто на фоні нижчого рівня гуморального імунітету проти кашлюка спостерігається зростання важкості захворювання, спричиненого COVID-19
Дод.точки доступу:
Panchenko, O.
Kozak, K.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


   
    Prenosological screening of autonomic regulatory systems tension in secondary school students [Текст] = Донозологічний скринінг напруги вегетативних регуляторних систем у учнів загальноосвітніх шкіл / I. V. Redka [та ін.] // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2020. - № 38. - С. 47-53. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
НЕРВНАЯ СИСТЕМА ВЕГЕТАТИВНАЯ -- AUTONOMIC NERVOUS SYSTEM (физиология)
НЕРВНАЯ СИСТЕМА ЦЕНТРАЛЬНАЯ -- CENTRAL NERVOUS SYSTEM (физиология)
СЕРДЕЧНЫХ СОКРАЩЕНИЙ ЧАСТОТА -- HEART RATE
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT (физиология)
Анотація: Adolescence is characterized by increased reactivity to stress factors, among the sources of which the educational environment plays a significant role. The content of education and educational process organization, as well as interpersonal relationships, is the predominant stress factors of the educational environment. In the context of education reform, new pedagogical projects are being introduced, in particular, on the basis of meritocratic education, providing for the intensification of the educational process. It may affect the state of the autonomic regulatory systems of students. The purpose of the research is to study the activity level of autonomic regulatory systems among students of secondary school, who are studying in meritocratic and traditional gymnasium education systems. The study involved 60 students: 42 studied in meritocratic system (19 in SG-1, 23 in SG-2), and 18 in traditional system (SG-3). Heart rate variability (HRV) was used as a physiological marker of stress. ECG was recorded during 5 minutes in a darkened room in a rest state with closed eyes in a sitting position at the 5th, 6th and 7th grades. Intergroup comparisons of HRV parameters were carried out according to the Mann-Whitney, Kruskell-Wallis, Dunnett criteria, and the φ-criterion of the angular Fisher transformation. Differences were considered significant at р≤0.05. In the 6th grade, there was a tendency (0.05р≤0.07) to lower values of Mean, SDNN, TR, ΔX, RMSSD, pNN50 among students in meritocratic system compared to the traditional one. However, this trend reached the level of statistical significance in the students of SG-1 compared to the control (SG-3). In meritocratic education different student groups differed in the level of school stress in 6th and 7th grades. Students in SG-1, compared to SG-2, characterized by lower values % HF, HFn, pNN50 against the background of higher values of % LF, LFn, LF/HF, IC, CC1, CC0. Thus, a higher level of school-based stress in conditions of meritocratic education is determined not so much by the intensification of the educational process as by social factors of the educational environment and/or individual typological traits of students
Дод.точки доступу:
Redka, I. V.
Danylenko, H. M.
Sotnikova-Meleshkina, Zh. V.
Mikhalchuk, O. Ya.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


   
    The impact of summer holidays on the physical development of school-age children [Text] / H. M. Danylenko [et al.] // Медичні перспективи. - 2021. - Т. 26, № 2. - P147-152. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ФИЗИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ КАРТЫ -- GROWTH CHARTS
ЭФФЕКТИВНОСТЬ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ -- EFFICIENCY (классификация, физиология, этика)
ОТДЫХ АКТИВНЫЙ -- RECREATION (история, психология, физиология, экономика)
Анотація: The aim of the work was to investigate how gender, age and type of activity in summer affects the indicators of physical development (PD) of children. 1054 students (493 boys and 561 girls) aged 7-16 years took part in the study. The PD of children was studied by assessing somatometric and physiometric indi­cators. To assess the impact of the type of activity, a thematic questionnaire "Summer" was used. It was found that the gender and age of children had a significant effect on PD indicators in the summer. The most intense increase in body length oc­curred at the age of 7-12 years, body weight - in 10-14-year-olds, and up to 16 years grouth of two parameters gradually slo­wed down. From the age of 10, children showed a positive increase in lung capacity (LC). In 15-year-old adolescents, a de­c­rease in both indicators (ChC and LC) was found. It was found that 62% of children carried out educational activities in the summer, 24% of those were engaged in business activities, almost 40% of students were participants in hiking trips and 23% of children attended a children’s health camp. The chosen type of activity in the summer influenced the indicators of the pu­pils’ PD as follows: educational activities were accompanied by a decrease in body length and strength of the left arm, busi­ness activity, hiking trips and staying in a health camp were accompanied by an increased weight gain and an increase in LC
Дод.точки доступу:
Danylenko, H. M.
Cherniakova, G. M.
Merkulova, T. V.
Avdiievska, O. H.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Sotnikova-Meleshkina, Zh. V.
    The structure of morbidity of secondary school children [] = Структура патологічної ураженості дітей середнього шкільного віку / Zh. V. Sotnikova-Meleshkina // Вісник морфології. - 2020. - Т. 26, № 4. - С. 30-35. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ЗАБОЛЕВАЕМОСТЬ, ЧАСТОТА СЛУЧАЕВ -- PREVALENCE
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATION
ДИАГРАММЫ -- CHARTS
ЭНДОКРИННОЙ СИСТЕМЫ БОЛЕЗНИ -- ENDOCRINE SYSTEM DISEASES (диагностика, патофизиология, этиология)
ЗРЕНИЯ РАССТРОЙСТВА -- VISION DISORDERS (патофизиология, этиология)
Анотація: Intensification of the educational process is one of the risk factors for increasing the prevalence of morphofunctional disorders, acute and chronic somatic morbidity, mental and behavioral disorders, maladaptation syndrome. Many researchers have found a negative chronological dynamics of school health and a high incidence among secondary school students. The purpose of the study is a comparative analysis of the structure and dynamics of morbidity of children during secondary school. The study involved more than 266 students of secondary schools aged 10 to 14 years. The state of health was assessed according to preventive medical examinations conducted by specialists of the Institute of Child and Adolescent Health of the National Academy of Medical Sciences of Ukraine with the informed consent of parents and according to the bioethical norms of the Helsinki Declaration (as amended in 2013). Statistical data processing was performed using the licensed package SPSS Statistic v.20 using Student’s t test. The highest level of morbidity was found in diseases of the endocrine system (468.4±39.7‰), the organ of vision and the appendix (322.8±37.2‰), the circulatory system (310.1±36.8‰) and respiration (303.8±36.6‰). Among girls, endocrine (520.7±57.7‰) and ophthalmological pathology (386.7±56.2‰) were more often registered, and among boys – mental and behavioral disorders (168.7±39.9‰; p0.05). During the training, negative dynamics was determined for diseases of the endocrine system (due to a probable increase in their number among boys, at p0.05), diseases of the digestive system, eye and appendages due to decreased visual acuity (p0.01). In the structure of endocrine pathology, 60% were thyroid diseases in both sexes, and the prevalence of grade 1 obesity was higher among boys (p0.05). Mental and behavioral disorders were mainly represented by disorders of activity and attention in adolescent boys, sleep disorders – in girls; hyperkinetic behavioral disorders – in both sex groups. Gender features in the structure and dynamics of morbidity of secondary school students to a greater extent in diseases of the endocrine system, eye and appendix with a general negative tendency to increase the prevalence of these groups of diseases
Інтенсифікація навчального процесу є одним із чинників ризику збільшення розповсюдженості морфофункціональних відхилень, гострої та хронічної соматичної захворюваності, розладів психіки та поведінки, синдрому дезадаптації. Багатьма дослідниками встановлено негативну хронодинаміку стану здоров’я школярів та високий рівень захворюваності серед учнів середнього шкільного віку. Мета дослідження – порівняльний аналіз структури та динаміки патологічної ураженості дітей у період навчання у базовій школі. У дослідженні прийняли участь 266 учнів закладів загальної середньої освіти віком від 10 до 14 років. Стан здоров’я оцінювали за даними профілактичних медичних оглядів, проведених фахівцями ДУ “Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків НАМН України” за наявністю інформованої згоди батьків та згідно біоетичних норм Гельсинської декларації (у редакції 2013 р.). Статистичну обробку даних проведено за допомогою ліцензованого пакету SPSS Statistic v.20 з використанням критерію Стьюдента. Найвищий рівень патологічної ураженості був встановлений за хворобами ендокринної системи (468,4±39,7‰), органу зору та придаткового апарата (322,8±37,2‰), системи кровообігу (310,1±36,8‰) та дихання (303,8±36,6‰). Серед дівчат більш часто реєстрували ендокринну (520,7±57,7‰) та офтальмологічну патологію (386,7±56,2‰), а серед хлопців – розлади психіки та поведінки (168,7±39,9‰; р0,05). Протягом навчання визначена негативна динаміка щодо хвороб ендокринної системи (за рахунок вірогідного збільшення їх кількості серед хлопців, при р0,05), хвороб органів травлення, ока та придаткового апарату за рахунок зниження гостроти зору (р0,01). У структурі ендокринної патології 60% становили захворювання щитоподібної залози в обох статевих групах, а рівень розповсюдженості ожиріння 1 ступеня був вищим серед хлопців (р0,05). Розлади психіки та поведінки були представлені переважно порушеннями активності та уваги у хлопців-підлітків, розладами сну – у дівчат; гіперкінетичними розладами поведінки – в обох статевих групах. Встановлені статеві особливості у структурі та динаміці патологічної ураженості учнів середнього шкільного віку у більшому ступені за хворобами ендокринної системи, ока та придаткового апарату із загальною негативною тенденцією до зростання поширеності цих груп захворювань
Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Кривоносов, М. В.
    Ігрові засоби відображення інформації та деякі показники гомеостазу організму школярів [Текст] / М. В. Кривоносов, Л. В. Подрігало, І. М. Чеховська // Експериментальна та клінічна фізіологія і біохімія. - 2002. - № 4. - С. 82-84


MeSH-головна:
(физиология)
ИГРЫ ТЕОРИЯ -- GAME THEORY
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Дод.точки доступу:
Подрігало, Л. В.
Чеховська, І. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


    Височина, І. Л.
    Імунний статус соматично здорових дітей шкільного віку з дитячих будинків та його особливості залежно від стану бактеріальної колонізації слизових верхніх дихальних шляхів [Текст] / І. Л. Височина // Здоровье ребенка. - 2012. - № 5. - С. 45-49

Рубрики: Иммунный статус--дети

   Приюты для сирот


   Школьники


   Дыхательных путей слизистая оболочка--дети--микроб


Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Позднякова, Н.
    Імуноадаптація дітей шкільного віку за допомогою мікронутрієнтів та пробіотиків [Текст] / Н. Позднякова // Перинатологія та педіатрія. - 2007. - № 2. - С. 111-114 . - ISSN 1992-5891

Рубрики: Иммунная система--дети

   Пробиотики--дети--тер прим


   Школьники


   Мульти-табс® Имуно Кидз


   Мульти-табс® Имуно Плюс


Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


    Чухрай, Н. Л.
    Індексна оцінка гігієнічного стану порожнини рота у школярів різного віку [Текст] / Н. Л. Чухрай // Вісник стоматології : Наук.-практ. журн. - 2011. - № 1. - С. 85-89. - Библиогр. в конце ст.

Рубрики: Школьники

   Ротовой полости гигиена, индекс--дети


Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Грецька, О. В.
    Індивідуальні методи в системі комплексноі профілактики кapiecy [Текст] / О. В. Грецька, Р. П. Васильєва // СтоматологИНФО. - 2014. - № 2/3. - С. 28-29


MeSH-головна:
КАРИЕС ЗУБОВ -- DENTAL CARIES (патофизиология, профилактика и контроль, эпидемиология, этиология)
ПРОФИЛАКТИЧЕСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PREVENTIVE DENTISTRY (методы, организация и управление, тенденции)
АНКЕТИРОВАНИЕ -- QUESTIONNAIRES (использование)
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Дод.точки доступу:
Васильєва, Р. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Кліщ, М. І.
    Індивідуально-типологічні властивості вищої нервової діяльності у школярів зі слуховою деривацією [Текст] / М. І. Кліщ, С. Н. Вадзюк // Вісник наукових досліджень. - 2014. - № 4. - С. 16-20


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
СЛУХА ПОТЕРЯ НЕЙРОСЕНСОРНАЯ -- HEARING LOSS, SENSORINEURAL (патофизиология)
Дод.точки доступу:
Вадзюк, С. Н.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Москвяк, Н. Б.
    Інтегральні критерії адаптації молодших школярів / Н. Б. Москвяк, В. І. Федоренко // Довкілля та здоров’я. - 2012. - № 3. - С. 13-16

Рубрики: Адаптация физиологическая

   Дети, физическое развитие


   Гигиена


   Школьники


Дод.точки доступу:
Федоренко, В.І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Василик, В. С.
    Інтерактивні тренінги навчання життєвих навичок у попередженні ВІЛ/СНІДу серед школярів міста [Текст] / В. С. Василик, О. М. Крекотень // Медична освіта. - 2013. - № 1. - С. 21-23


Рубрики: ВНМУ-Василик В.С.

   ВНМУ-Крекотень О.М.


MeSH-головна:
СПИД -- ACQUIRED IMMUNODEFICIENCY SYNDROME (профилактика и контроль)
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Дод.точки доступу:
Крекотень, О. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Козакевич, В. К.
    Інформативні критерії оцінки стану здоров’я дітей та підлітків [Текст] / В. К. Козакевич, О. Б. Козакевич // Перинатологія та педіатрія. - 2014. - № 4. - С. 82-85


MeSH-головна:
ЗДОРОВЬЯ СОСТОЯНИЕ -- HEALTH STATUS
ФАКТОРЫ РИСКА -- RISK FACTORS
ЗАБОЛЕВАЕМОСТЬ -- MORBIDITY
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ВЕГЕТАТИВНОЙ БОЛЕЗНИ -- AUTONOMIC NERVOUS SYSTEM DISEASES
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Дод.точки доступу:
Козакевич, О. Б.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Гусакова, І. В.
    Агресивність сучасних школярів Вінниччини з вегетативною дисфункцією [Текст] / І. В. Гусакова // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2003. - Т. 7, № 2/2. - С. 642-644

Рубрики: Школьники

   Нервной системы вегетативной болезни--подрост


   Агрессивность--подрост


   ВНМУ-Гусакова И.В. (І.В.)



Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)