Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=АУ50/2021/1<.>
Загальна кількість знайдених документів : 24
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-24 
1.


   
    Принципи формування деонтологічної готовності фахівців з фізичної терапії, ерготерапії до професійної діяльності [Текст] = Principles of forming deontological readiness of specialists in physical therapy, ergotherapy for professional activities / О. О. Беспалова [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 103-109. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ЭТИКА ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ -- ETHICS, PROFESSIONAL (обучение)
ТЕРАПИЯ (ДИСЦИПЛИНА) -- INTERNAL MEDICINE (кадры, обучение, организация и управление, тенденции)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
КУЛЬТУРА ОБЩЕНИЯ -- CULTURAL COMPETENCY (обучение, психология)
ВОССТАНОВЛЕНИЕ ФУНКЦИЙ -- RECOVERY OF FUNCTION
Анотація: Трудова діяльність фізичних терапевтів, ерготерапевтів передбачає професійно-комунікативну взаємодію між членами мультідисциплінарної команди, де знанням нормативно-правової бази щодо морально-етичних та правових норм поведінки і належного обов’язку відведена провідна роль. Це обумовлює потребу в оптимізації їх професійної підготовки при формуванні знань та умінь будувати професійні відносини в системі «людина-людина», де провідна роль належить дидактичним принципам. Мета дослідження: визначення та теоретичне обґрунтування специфічних принципів деонтологічної підготовки майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії. Методи дослідження: теоретичні (аналіз, систематизація науково-методичної та нормативно-правової літератури у напрямку професійної підготовки фізичних терапевтів, ерготерапевтів); термінологічний аналіз для визначення змісту та сутності базових понять дослідження. Деонтологічна підготовка - динамічний процес набуття фахівцем ціннісних професійних орієнтацій, засвоєння загальнолюдських і фахових морально-етичних норм та принципів поведінки та слідування їм; розвиток соціальних та ділових якостей особистості, а також професійно-комунікативних умінь для успішного здійснення трудової діяльності. Деонтологічна підготовка фахівців з фізичної терапії, ерготерапії відбувається через систему загальнодидактичних та специфічних принципів, які націлюють навчальний процес на формування деонтологічних знань та умінь здійснювати професійну діяльність відповідно до морально-етичного кодексу. Провідними вважаємо: принцип соціальної обумовленості, принцип гуманізації, принцип міцності засвоєння знань, принцип практичної спрямованості навчання, принцип ситуативності
The work of specialists in physical therapy, ergotherapy involves professional and communicative interaction between members of a multidisciplinary team, managers, patients / clients and their families or guardians, where knowledge of the legal framework of moral and ethical and legal norms of conduct and duty, their understanding, acceptance and adherence to professional functions plays a leading role. At the same time, in the list of subjects defined by the standard of professional training of these specialists, there are no key disciplines aimed at the formation of deontological knowledge and abilities of students. That is why considerable attention should be paid to the quality of professional training of these specialists in the direction of forming knowledge and skills for building professional relations in the system «man - man» in accordance with the relevant moral and ethical norms and rules of conduct. Optimization of professional training in this direction is done by improving the educational process (system of forms, methods, etc.), where the leading role belongs to didactic principles.
Дод.точки доступу:
Беспалова, О. О.
Бугаєнко, Т. В.
Литвиненко, В. А.
Мезенцева, І. В.
Савчук, І. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Хмарний застосунок microsoft forms у зборі й аналітиці звітів про відвідування студентами навчальних занять [Текст] = Microsoft forms cloud application in collection and analytics of student attendance reports / М. С. Волошинович [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 110-115. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
КОМПЬЮТЕРНЫЕ МЕТОДОЛОГИИ -- COMPUTING METHODOLOGIES
АВТОМАТИЗИРОВАННАЯ ОБРАБОТКА ИНФОРМАЦИИ -- AUTOMATIC DATA PROCESSING (использование, организация и управление, тенденции)
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
УПРАВЛЯЮЩАЯ ФУНКЦИЯ -- EXECUTIVE FUNCTION
Анотація: У роботі працівника деканату факультету підготовки іноземних громадян багато важких моментів. Однин із них - контроль відвідування студентами навчальних занять. Проблема полягає в необхідності помісячно обробляти значний об’єм розрізненої за способом доставки, слабко уніфікованої інформації. У такій ситуації в нагоді може стати Microsoft Forms. У попередньо створеній формі ми використовуємо можливість отримання файлів. Це перетворить інструмент опитування в систему збору звітів з можливістю автоматизованого маркування документів, розміщення їх в захищеному сховищі, попередньої перевірки на відповідність умові формату та розміру, спільної обробки групами допущених осіб та зведенням опитаної інформації до формату таблиці Microsoft Excel, де можна з легкістю застосовувати сортування за необхідним критерієм для контролю факту виконання завдання окремими респондентами. Для уніфікації звітної інформації та забезпечення її придатності до автоматизованої обробки рекомендуємо приймати звіти у форматі захищеної таблиці Excel, залишаючи доступними для зміни лише необхідні комірки. Для забезпечення спільного перегляду результатів членами контролюючої команди необхідно роздати права доступу на перегляд форми та можливість перегляду папки, де акумулюються файли звітів. Висновки. За період впровадження отримано 390 звітів від 50 кафедр, на яких викладається 106 предметів. Завдяки двосторонньому контролю підвищилась ефективність та вчасність подачі документів. Скоротився час, затрачений на зведення інформації представниками деканату. Зросла достовірність кінцевих даних завдяки зменшенню числа механічних помилок і, відповідно, ефективність контролю успішності студентів факультету
There are many difficult moments in the work of the dean’s office employee of the faculty of training foreign citizens. Most of them are related to transcultural conflicts, differences in the value system of participants in the pedagogical process, incompatibility of religions and psychologies, which is layered on a significant amount of internal and external document flow and monthly analysis
During the implementation period, 390 reports were received from 50 departments, where 106 subjects are taught. Due to two-way control, the efficiency and timeliness of document submission has increased. The time spent on summarizing information by representatives of the dean’s office was reduced. The reliability of the final data has increased due to the reduction in the number of mechanical errors, and accordingly the effectiveness of monitoring the progress of students of the faculty
Дод.точки доступу:
Волошинович, М. С.
Гірник, Г. Є.
Матковська, Н. Р.
Соломчак, Д. Б.
Ткач, В. Є.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


   
    Інноваційний підхід у викладанні фармацевтичних дисциплін викладачами іфнму в умовах дистанційного навчання [Текст] = The innovative methods of teaching the pharmaceutical courses by teachers of ifnmu in conditions of on-line learning / Л. М. Грицик [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 116-120. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, тенденции)
ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ИННОВАЦИЯ -- ORGANIZATIONAL INNOVATION
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ФАРМАКОЛОГИЯ -- PHARMACOLOGY (обучение, организация и управление, тенденции)
Анотація: У статті розглянуто досвід підготовки студентів і провізорів-інтернів у викладанні фармацевтичних дисциплін викладачами Івано-Франківського національного медичного університету в умовах дистанційного навчання. Узагальнено досвід щодо впровадження форм організації методичної роботи. Це дає можливість застосовувати інноваційні методи з використанням інтегрованого підходу до організації навчального процесу, що відкриває можливості для різнобічного практичного засвоєння набутих знань студентом і провізором-інтерном навчального матеріалу в час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Інноваційний підхід викладання фармацевтичних дисциплін викладачами ІФНМУ в умовах дистанційного навчання включає різноманітні форми методичних робіт, серед яких написання і підготовка до видання конспектів лекцій, розробка практичних завдань і ситуаційних задач з навчальних дисциплін, виконання самостійної практичної роботи студентів і провізорів-інтернів з використання сучасних інформаційних потужностей. При правильній організації з боку професорсько-викладацького складу кафедри, самостійна робота студентів і провізорів-інтернів в умовах карантину, ставши основною формою навчання, забезпечує повноцінне засвоєння дисциплін, сприяє розвитку мислення і має виховне значення. Педагогічні працівники стають основною рушійною силою створення якісно нової національної системи освіти. У статті обгрунтована необхідність застосування різних організаційних навчальних форм і методів з використанням технологій активного навчання відповідно до потреб кожної цільової групи суб’єктів навчання
In the article the experience of teachers of Ivano-Frankivsk National Medical University in teaching pharmaceutical courses to students and pharmacists-interns in conditions of on-line learning is reviewed. Pedagogical skill is a type of activity that mainly affects the inner nature of the teacher: the desire to become a master of pedagogical work; belief that skills provide not only high productivity of students and pharmacists-interns, but also a sense of satisfaction and establishing themselves as specialists. Innovative approach to teaching the pharmaceutical courses by teachers of Ivano-Frankivsk National Medical University in conditions of on-line learning includes various forms of methodical work, including writing and editing lecture notes, development of practical and situational tasks in academic courses, independent practical work of students and interns using modern information techniques. With the correct organization of work of the department teaching staff the independent work of students and pharmacists-interns in quarantine conditions becomes the main form of education, which provides full mastery of courses, promotes the improvement of thinking and has educational value. The application of innovative methods using an integrated approach to the organization of the educational process opens up opportunities for diverse, practical assimilation of acquired by students and pharmacists-interns knowledge of educational material in time free from compulsory education
Дод.точки доступу:
Грицик, Л. М.
Сологуб, В. А.
Сас, І. А.
Мандзій, Т. П.
Мадерук, О. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Yurchyshyn, O. I.
    Search for biologically actuve substances with antimicrobial and antibiotic potentiating properties amoung members of the genus artemisia againts the main pathogens of infectious skin lesions [Текст] = Пошук біологічно активних речовин з протимікробними та антибіотикопо-тенціюючими властивостями у представників роду artemisia щодо основних збудників інфекційних уражень шкіри / O. I. Yurchyshyn. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 84-89. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
РАСТИТЕЛЬНЫЕ ПРЕПАРАТЫ -- PLANT PREPARATIONS (анализ, фармакология)
ПОЛЫНЬ -- ARTEMISIA
ЛЕКАРСТВ СИНЕРГИЗМ -- DRUG SYNERGISM
БАКТЕРИЙ ВЫВЕДЕНИЕ ИЗ ОРГАНИЗМА -- BACTERIAL SHEDDING (действие лекарственных препаратов)
КОЖНЫЕ БОЛЕЗНИ ИНФЕКЦИОННЫЕ -- SKIN DISEASES, INFECTIOUS (лекарственная терапия, этиология)
Анотація: Active components of the genus Artemisia show a wide range of antimicrobial effect against most bacterial pathogens. In addition, artemisin isolated from wormwood is used to treat chloroquine-resistant malaria. Antimicrobial and antibiotic-potentiating effects of eight aqueous ethanolic extracts (40 %, 70 % and 90 %) aerial part of the genus Artemisia aqueous against S. aureus and S. epidermidis strains with various types of resistance to macrolides, lincosamides, tetracyclines and fluoroquinolones isolated from outpatients with different forms of pyoderma have been researched with agar diffusion micromethod. Determination of effective antimicrobial concentrations of antimicrobials and test extracts against staphylococci have been performed with serial dilutions micromethod. The statistical program "Statistica", computer programs UTHSCSA Image Tool 3.0 and Microsoft Office Excel 2016 have been used for statistical processing of microbiological research results. The pronounced antimicrobial effect of the wormwood extract Artemisia dracunculus L. (MIC 125.0 - 250.0 μg/ml) against all S. aureus and S. epidermidis test strains has been established. Other studied extracts showed much weaker antimicrobial effect (MIC 1000.0 - 1500.0 μg/ml). It was found that the species of staphylococci and the phenotype of resistance of test strains do not affect antimicrobial activity of the studied extracts. We have found that there is no clear сorrelation between antimicrobial properties of the studied extracts and the phenotype of resistance of staphylococci test-strains. Extracts were equally effective against staphylococcal strains with low level of resistance by efflux of antimicrobial drug and skin isolates with chromosomal resistance. The greatest resistance to BAC of the studied extracts was showed by test strains with a high level of resistance to antibiotics of MLS-group and tetracycline, exhibiting sensitivity only to tarragon wormwood.
Мікрометодом дифузії в агар досліджено протимікробну та антибіотикопотенціюючу активність екстрактів надземної частини 8-ми представників роду Artemisia на 40 %, 70 % та 90 % водному етанолі щодо шкірних ізолятів S. aureus та S. epidermidis з резистентністю до макролідів, лінкозамі- дів, тетрациклінів та фторхінолонів. Визначення ефективних протимікробних концентрацій протимікробних препаратів та досліджуваних екстрактів проводили мікрометодом серійних розведень. Встановлено виражену протимікробну активність екстракту полину естрагонного Artemisia dracunculus L. (МБсК 125,0 - 250.0 мкг/мл) щодо усіх тест штамів S. aureus та S.epidermidis. Інші досліджувані екстракти проявили значно слабшу протимікробну дію (МБсК 1000,0 - 1500.0 мкг/мл). Виявлено, що видова приналежність стафілококів та фенотип резистентності у тест-штамів не впливають на протимікробну активність досліджуваних екстрактів. Активні компоненти 70, 90 % екстракту полину звичайного Artemisia vulgaris L. (збільшення діаметру ЗЗР на 117 - 142 %; р0,05) та екстракту полину лікарського Artemisia abrotanum L. (збільшення діаметру ЗЗР на 50 - 59 % та 74 - 122 % відповідно; р0,05) проявляють дозозалежний синергізм з еритроміцином. Екстракт полину лікарського (70%) у тест-штамів з поєднаною стійкістю до всіх досліджуваних протимікробних препаратів продемонстрував синергічну взаємодію з % МБсК тетрацикліну (збільшення діаметру ЗЗР на 100 %; р0,05). Екстраговані комплекси екстракту полину естрагонного проявляють виражену протимікробну активність щодо штамів S.aureus та S. epidermidis з різним рівнем резистентності до макролідів, лінкозамідів, тетрациклінів та фторхінолонів. Виявлено дозозалежний синергізм протимікробної дії з макролідами в екстракту полину звичайного та екстракту полину лікарського з макролідами та тетрацикліном
Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Юрченко, І. О.
    Лікування гіперпролактинемії у дівчат з порушеннями менструального циклу [Текст] = Treatment of hyperprolactinemia of girls with menstrual disorders / І. О. Юрченко. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 90-95. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ГИПЕРПРОЛАКТИНЕМИЯ -- HYPERPROLACTINEMIA (диагностика, кровь, патофизиология, терапия, этиология)
ПОЛОВАЯ ЗРЕЛОСТЬ -- PUBERTY (психология, физиология)
МЕНСТРУАЦИИ НАРУШЕНИЯ -- MENSTRUATION DISTURBANCES (патофизиология, профилактика и контроль, терапия, этиология)
ПРОЛАКТИН -- PROLACTIN (анализ, терапевтическое применение, фармакология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Мета. Оптимізувати тактику ведення порушень менструальної функції на тлі гіперпролактинемії в періоді статевого дозрівання з урахуванням основних етіопатогенетичних факторів. Матеріали та методи. Обстежено 94 дівчини у періоді становлення менструальної функції. Відповідно до тактики ведення дівчат було розподілено на клінічні групи: І (основна) група - дівчата з порушеннями менструального циклу на тлі гіперпролактинемії, проліковані із застосуванням запропонованого нами диференційованого підходу (n = 33); ІІ (порівняння) група - дівчата з порушеннями менструального циклу на тлі гіперпрола- ктинемії, проліковані за загальноприйнятою методикою (n = 31); ІІІ група - здорові дівчата (n = 30). Результати дослідження. Визначивши роль основних пошкоджуючих факторів, було розроблено алгоритм диференційованого підходу до лікування порушень менструальної функції в залежності від індексу маси тіла та рівнів тривожності. Після лікування рівень пролактину в середньому у дівчат І-ої групи знизився на 49,4 % та досяг нормальних показників, у той час як в ІІ-ій групі рівень пролактину в середньому зменшився тільки на 20,5% та його рівень у деяких пацієнток залишився дещо вищим верхньої границі норми. Разом з нормалізацією рівня пролактину вдалося досягти стійкої нормалізації менструальної функції у пацієнток, які були проліковані за допомогою запропонованого нами диференційованого підходу. Висновки. Дослідження показало, що ми вважаємо комплексну різноспрямовану терапію, направлену на усунення етіологічно сприятливих факторів, що викликали гіперпролактинемію як патологію гіпоталамо-гіпофізарних структур, головною тактикою в лікуванні й основою диференційованого підходу
Objective: to optimize the management of patients with menstrual disorders on the background of hyperprolactinemia during puberty, taking into account the main etiopathogenetic factors of hyperprolactinemia. Materials and methods. The research covered 94 adolescent girls during the period of menstrual function. Participants were selected randomly. According to the management tactics the girls were divided into clinical groups: I (main) group - girls with menstrual disorders on the background of hyperprolactinemia, cured using our proposed differentiated approach (n = 33); II (comparison) group - girls with menstrual disorders on the background of hyperprolactinemia, cured with the conventional method (n = 31); III (control) group - healthy girls (n = 30). Organic pituitary pathology was excluded from all patients
Given all the obtained data, we can conclude that complex multidirectional therapy aimed at eliminating the etiologically contributing factors that caused hyperprolactinemia, such as a pathology of hypothalamic-pituitary structures, is considered by us to be the main pathogenetic link in treatment and the basis of a differentiated approach. All of the above helps to restore hormonal homeostasis and menstrual function, reduces the duration of treatment, and prevents reproductive dysfunction of adult women in the future.
Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Прогностичні критерії рецидивування та летального наслідку пацієнтів з колоректальним раком [Текст] = Prognostic criteria of recurrence and fatal outcome of patients with colorectal carcinoma / І. І. Яковцова [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 96-102. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
КОЛОРЕКТАЛЬНЫЕ НОВООБРАЗОВАНИЯ -- COLORECTAL NEOPLASMS (диагностика, осложнения, патофизиология, смертность, этиология)
НОВООБРАЗОВАНИЙ РЕЦИДИВ МЕСТНЫЙ -- NEOPLASM RECURRENCE, LOCAL (диагностика, этиология)
ВЫЖИВАЕМОСТИ АНАЛИЗ -- SURVIVAL ANALYSIS
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: В структурі смертності від злоякісних новоутворень (ЗН) колоректальний рак (КРР) займає 2 місце після ЗН дихальної системи. Рецидивування КРР виникає в 30-40% та може характеризуватися швидкою генералізацією пухлинного процесу. Мета дослідження: пошук прогностичних критеріїв рецидивування та летального наслідку КРР за даними морфологічного дослідження оперативно видаленого матеріалу та аутопсії. Матеріали та методи. Були обрані випадки КРР ІІВ, ІІІВ стадії, Т3 за системою TNM. Сформовані групи дослідження: І - первинні КРР, що не рецидивували, ІІ - КРР з появою рецидиву впродовж 5 років та без летального наслідку (ІІА), з летальним наслідком (ІІВ)
При дослідженні первинних КРР ІІВ, ІІІВ стадії та рівнем інвазії Т3 виявлені прогностичні критерії рецидивування та летального наслідку, що рекомендовано враховувати для індивідуалізованного підходу до лікування пацієнтів
Colorectal cancer (CRC) is the second leading cause of mortality among cancers. Among men in Ukraine at 2018, the mortality rate for CRC was 13,2% following after cancers of lung, and among women - 15.3% following after cancers of breast. The recurrences of CRC appear in 30-40% of cases and might be characterized by rapid generalization of tumor process. The stage according to TNM system is the strongest predictor of postoperative outcome, also other clinical, histologic, molecular and genetic features may influence prognosis independent of stage. The detection of recurrences at the earliest asymptomatic stage makes it possible to prescribe timely treatment. The individualized approach to the treatment of patients with CRC should also be based on searching for prognostic criteria of disease
As a results of research of primary CRC stage III with T3 level of invasion revealed prognostic criteria for recurrence and fatal outcome, which should be recommended for individualized approach in treatment of patients
Дод.точки доступу:
Яковцова, І. І.
Проценко, О. С.
Якименко, А. С.
Івахно, І. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Юрчишин, О. І.
    Досвід застосування інформаційних технологій та різних методик навчання при викладанні мікробіології, вірусології та імунології [Текст] = Experience of information technologies and different teaching methods application for microbiology, virusology and immunology teaching / О. І. Юрчишин. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 137-141. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ИНФОРМАТИКА МЕДИЦИНСКАЯ ПРИКЛАДНАЯ -- MEDICAL INFORMATICS APPLICATIONS
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (обучение, тенденции)
ВИРУСОЛОГИЯ -- VIROLOGY (обучение, организация и управление, тенденции)
Анотація: В статті обґрунтовується використання інформаційних технологій та різних педагогічних прийомів при викладанні медичної мікробіології. Для опанування студентами предмету на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології викладачі використовують різні методики навчання, а саме: інтерактивне навчання, рольові та імітаційні ігри, моделювання, аналіз діагностично складних випадків інфекційних захворювань у практиці мікробіологічних досліджень, навчання шляхом виконання практичної та самостійної роботи з використанням сучасних тест-систем та обладнання для ідентифікації збудників інфекційних хвороб, інтерпретацію результатів реальних мікробіологічних досліджень, здійснення порівняльного аналізу достовірності різних методів мікробіологічної діагностики з урахуванням світових новітніх технологічних розробок у галузях імунології та генної інженерії, а також залучення студентів до науково-дослідної роботи кафедри на базі акредитованої лабораторії бактеріологічних досліджень. Необхідність організації ефективного навчального процесу в умовах карантину зумовила широке впровадження у педагогічну практику лекцій, практичних занять та підсумкових контролів у режимі відеоконференцій, які проводяться на платформі Microsoft Teams з використанням мультимедійних презентацій та відеофільмів. Додатковими джерелами комунікації викладачів кафедри та студентів служить соціальна мережа Facebook, де створена окрема група Microbiol- ogy_IFNMU, програми Viber, Telegram, а також впровадження в роботу кафедри електронного журналу успішності. Використання різних навчальних методик та новітніх інформаційних технологій в організації та управлінні навчальним процесом дозволяє підвищити якість навчання в вищих навчальних закладах, оптимізувати та удосконалити роботу педагогічних працівників
The article substantiates the use of the latest information technologies and various pedagogical techniques for medical microbiology teaching. Medical microbiology course mastering is essential for further study of hygiene, epidemiology, pathological physiology, pathological anatomy, clinical immunology, infectious diseases, some sections of surgical disciplines, therapeutic profiles, pediatrics. To master the subject at the Department of Microbiology, Virology and Immunology teachers use various teaching methods, such as interactive learning, role-playing and simulation games, modeling, analysis of diagnostically difficult cases of infectious diseases in the practice of microbiological research, learning by doing practical and individual work using modern test systems and equipment for identification of infectious agents, interpretation of real microbiological research results, comparative analysis of various methods of microbiological diagnostics according to the latest technological developments in the field of immunology and genetic engineering, as well as involving students to the research work at the department accredited laboratory of bacteriological researchers. Students have opportunity to take an active part in scientific work, gain many years of experience in studying the main issues of complex research work: “Study of antimicrobial activity of natural and synthetic heterocyclics”. The aim of the work is to search for new synthetic and natural compounds, promising for the creation of new antiseptic and chemotherapeutic agents for clinical practice, to study various aspects of their antimicrobial activity on a wide range of medically important bacteria and fungi. The object of research is new synthetic heterocyclic compounds and extracts of medicinal plants of the flora of Ukraine, collection and clinical strains of opportunistic pathogens. This work is extremely relevant and promising for further research, as modern medicine has faced the global problem of antibiotic resistance, microorganisms have acquired and are developing resistance to all known antimicrobial drugs. The need to organize an effective learning process during quarantine period has led to the widespread introduction into pedagogical practice of lectures, workshops and final controls of videoconferencing, which are held on the Microsoft Teams platform using multimedia presentations and videos. Additional sources of communication between teachers and students are the social network Facebook, where a separate group Microbiology IFNMU was created, Viber, Telegram, as well as the introduction of the department’s electronic journal of success. Modern conditions require specialists who are not only highly professional and conscientious practitioners, but also research physicians and, to some extent, experimental physicians ready for creative scientific research, development and implementation of new methods of diagnosis and treatment in health care. The key to successful and effective pedagogical process is the human resources of the department, creative atmosphere in the team, daily work on solving problems relevant to science and practice. The use of various educational methods and the latest information technologies in the organization and management of the educational process allows improving the quality of education in higher educational institutions, to optimize and improve the work of teachers
Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


   
    Психолого-педагогічні аспекти навчання у студентів медичного закладу вищої освіти з англійською мовою викладання [Текст] = Psychological and pedagogical aspects of education in medical university students with english language of teaching / І. О. Якубовська [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 142-149. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (организация и управление, тенденции)
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ -- PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL (тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (организация и управление, тенденции)
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение, психология)
Анотація: Мета дослідження. Аналіз психологічних, методичних та якісних показників академічної освіти у навчанні англомовних студентів. Методи дослідження. Аналіз теоретичних напрацювань з досліджуваної проблеми та вибіркове скринінгове анонімне анкетування 82 студенів 5-го та 6-го курсів. Аналіз мотиваційної, психологічної, морально-етичної, комунікаційної, навчально-методичної складових, рівня самоорганізації у навчанні, самооцінювання знань з позиції студента. Результати. 67 % опитаних є мотивованими на навчання, знають свій потенціал, цілі і критично оцінюють досягнені результати. Для 82 % найбільш цінною формою навчання є практичне заняття. Для третини першорядним є психологічний клімат на занятті, професіоналізм викладача і його дружнє вимогливе ставлення. Більше половини шкодують, що не володіють українською мовою, що обмежує їх практичну роботу з пацієнтами. Фаховими компетенціями на рівні роботи лікаря загальної практики володіють 47,56 %. Опитані визнали, що 12 % не орієнтовані та не мотивовані на освітній процес навчання у медичному. Проте, навіть при недостатньому рівні володінні англійською мовою та при невисокому рівні базових знань, можна досягнути середнього і навіть високого рівня професійних знань. Визначальними є мотивація, наполегливість та активна взаємодія з тим, хто навчає. І навіть достатня базова підготовка та вхідні високі компетентності в англомовному спілкуванні при низькій мотивації не принесуть успіху в навчанні. Висновки. Результати дослідження враховані працівниками нашої кафедри, запроваджено ряд інновацій у 2020-2021 році. ІФНМУ має потенціал і можливості для розвитку освіти іноземних громадян на високому конкурентному рівні
The results of own research are cosidered, the purpose of which is the analysis of psychological, methodical and qualitative indicators of academic education, definition of the basic problems of training of foreigners and resources in increase of its efficiency at studying of "Internal medicine".
Theoretical: analysis, synthesis, generalization of theoretical developments on the researched problem; empirical: sample screening study by anonymous author’s questionnaire. A sample of empirical research conducted in 2018−2019, amounted to 82 5th and 6th year students. The motivational, psychological, moral and ethical, communication, educational and methodological component, the level of self-organization in learning, self-assessment of knowledge from the standpoint of the student are analyzed. The questionnaire consisted of 22 questions, including 7 open. The motivation to join IFNMU in 65% was their own desire, in 13% it was decided by parents, in 15.8% they used the recommendations of friends who studied here before. 59% of respondents believed they had a sufficient basic level of knowledge. 9% had a low basic level of knowledge, 11% had thought that basic knowledge did not matter. Most English-speaking students are motivated to learn, know their potential, goals and critically evaluate the achieved results. For them, the practical orientation in mastering medicine is valuable, they need additional explanations, discussions and honing of practical skills. The main source of information for preparation for classes in 46.34% was the Internet content, the lecture is important only for 35.3% of respondents, unfortunately only 2.4% of respondents study by working on textbooks. 9.7% of students answered that the translation of the topic by a colleague is sufficient for learning, and 6.09% honestly admitted that they do not prepare for classes at all. For for the third part the psychological climate in the classroom, the professionalism of the teacher and his friendly demanding attitude are paramount. More than half regret that they do not speak Ukrainian well enough, which limits their ability to work with patients in practice. Creating Ukrainian-English professional phrase dictionaries, involving individual students in cooperation with medical practitioners can minimize this problem. Respondents admitted that 12% of students in 5-6 years of study are not focused and motivated by the educational process of learning in medical health care, do not have self-organization skills and are irresponsible
Дод.точки доступу:
Якубовська, І. О.
Ванджура, Я. Л.
Ванджура, І. Ю.
Волинський, Д. А.
Чурпій, І. К.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Гулій, Д. Я.
    Сучасний стан проблеми доброякісних пухлин яєчників при вагітності (огляд літератури) [Текст] = Current state of the issue of benign ovarian tumors during pregnancy / Д. Я. Гулій, О. Г. Бойчук. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 150-156. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБЗОР -- REVIEW
ЯИЧНИКОВ НОВООБРАЗОВАНИЯ -- OVARIAN NEOPLASMS (диагностика, патофизиология, психология, этиология)
БЕРЕМЕННОСТИ ОСЛОЖНЕНИЯ НЕОПЛАСТИЧЕСКИЕ -- PREGNANCY COMPLICATIONS, NEOPLASTIC (диагностика, патофизиология, психология, этиология)
ПСИХИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ -- MENTAL HEALTH (тенденции)
Анотація: Більшість гайдлайнів, клінічних протоколів, методичних рекомендації присвячені веденню утворень придатків поза вагітністю, а рекомендації щодо вагітних жінок залишаються мало систематизованими і не чіткими, хоча необхідність враховувати материнські і плодові наслідки ускладнює процес ведення таких новоутворень. Менеджмент пухлин придатків, виявлених під час вагітності, є суперечливим. Гінекологічна патологія у жінок завжди тією чи іншою мірою пов’язана з психологічним стресом, змінами психоемоційного стану, які можуть при тривалому стресогенному навантаженні призводити до психосоматичної патології. Крім того, з психо-соціального аспекту вагітність може розглядатися як специфічний надзвичайно емоційний стан, який може бути потужним стресором. Перинатальний материнський стрес може призвести до різних ускладнень, які можуть мати далекосяжні наслідки як для соматичного, так і для психічного функціонування новонародженого. У науковій літературі наявна достатньо велика кількість публікацій з проблеми «пухлини яєчника і вагітність», однак переважна більшість з них присвячена гінекологічним аспектам, ризику малігнізації, диференціальній діагностиці та менеджменту таких новоутворень лише в напрямку вибору між очікувальною та хірургічною тактикою та визначення термінів і обсягів операції. Незважаючи на емпіричні докази численних наслідків, пов’язаних з високим рівнем стресу та проблемами психічного здоров’я під час вагітності, оцінка психо -соціального стресу у вагітних проводиться рідко
The majority of guidelines, clinical protocols and methodological recommendations deal with the treatment of tumors of uterine appendages beyond pregnancy, and the guidelines regarding pregnant women remain poorly systemized and vague, although the necessity of taking into consideration the consequences for the mother and the fetus makes the process of treatment of such tumors more complicated. The management of tumors of appendages detected during pregnancy is controversial. The majority of tumors of appendages are accidental findings of routine examinations of pregnancy. According to various estimations, the prevalence of neoplasms of appendages during pregnancy ranges from 0.19 to 8.8%. Most of the cases are diagnosed in the first trimester and the incidence gradually decreases as the pregnancy proceeds: 1st trimester – from 21.4 to 75.7%; 2nd trimester –from 10.9 to 44.4%; 3rd trimester – from 4 to 22.2%; after labor – from 0 to 7.1%. The majority of ovarian tumors during pregnancy are benign tumors predominantly represented by functional cysts (follicular cyst, corpus luteum cyst and lutein cyst), teratomas and cystadenomas
Although there are some few researches on the influence of stress and a pregnant woman’s psycho-emotional condition on the level of obstetric and perinatal complications, we have not found publications on similar research of pregnant women with ovarian tumors. Therefore, one of the objective of our research is to assess the influence of stress and psycho-emotional disorders on the course of pregnancy and childbirth in women with ovarian tumors and to suggest the corresponding methods of correction
Although the majority of authors admit the increased risk of obstetric and perinatal complications in women with ovarian tumors, most of all, in terms of threat of miscarriage and preterm labor, the research of this issue are poorly systemized, controversial and fragmentary, lacking research of the risk factors of such complications and of the ways to prognosticate and prevent them
Дод.точки доступу:
Бойчук, О. Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Кіндратів, О. І.
    Базові принципи і система оцінювання навчальних досягнень студента при реалізації компетентнісного підходу в освітньому процесі [Текст] = Basic principles and evaluation system of student achievements in the implementation of the competency-based approach in the educational process / О. І. Кіндратів. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 121-126. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT (методы)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS (психология)
Анотація: У статті викладено аналіз базових принципів і системи оцінювання знань студентів при реалізації компетентнісного підходу в освітньому процесі. Системі оцінювання знань належить важлива роль у забезпеченні високої якості освіти та формуванні конкурентоспроможних фахівців. Сучасна методика викладання залучає досвід інших країн і вимагає від викладача обізнаності з формами й методиками оцінювання, які не лише надають викладачеві інформацію про формальну відповідність певним вимогам до оволодіння дисципліною, але й діють як засоби навчання й розвитку студента
Впровадження адекватних методів оцінювання дозволить реалізовувати різноманітні інноваційні форми і методи навчання в освітній діяльності та сприятиме підвищенню якості навчання студентів. Якісний контроль рівня знань, умінь та навичок студентів повинен забезпечуватися дотриманням вимог, принципів та алгоритмів нових форм оцінювання навчальних досягнень студента, що сприятиме підвищенню ефективності освітнього процесу. Застосування комплексного оцінювання навчальних досягнень у компетентнісному руслі сприятиме заохоченню студента до навчально-пізнавальної діяльності, підвищуватиме відповідальність студента за результати навчання, сприятиме реалізації принципу індивідуалізації навчання. Оцінювання навчальних досягнень студентів є актуальною проблемою і потребує не тільки подальших досліджень, удосконалення, осмислення, але й
The article represents an analysis of the basic principles and systems of assessment of student knowledge in the implementation of the competency-based approach in the educational process. The knowledge assessment system has an important role in providing a high quality of education and the formation of competitive professionals
The main functions of assessing student achievement are educational (provision of education), diagnostic, differentiating, stimulative, educative, developmental, prognostic, methodological, operating, corrective and ascertaining. When assessing students’ academic achievements, the characteristics of the answer, the quality of knowledge, the formation of general and subject skills, the level of mastery of mental operations, creative experience and self-esteem should be taken into account. Assessment of student achievement should be objective, substantial, systematic, individual, comprehensive and professional. Modern teaching methods involve the experience of other countries and require the teacher to be familiar with the forms and methods of assessment, which not only provide the teacher with information about formal compliance with certain requirements for mastering the discipline but also act as a means of teaching and student development. Nowadays, the educational process requires learning to work with summative and formative assessment, to determine their features, principles, role and place in the educational process and to use the proposed or create their own algorithms for their organization and implementation. Sociological surveys of students and graduates should be conducted to take into account the views of students on the quality and objectivity of the assessment system
Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


   
    Можливості платформи «Школа доказової медицини» для підвищення професійної компетентності лікарів отоларингологів [Текст] = The potential of the “school of evidence-based medicine” platform for professional development of otolaryngologists / В. І. Попович [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 127-131. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (организация и управление, тенденции)
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ИНФОРМАЦИИ И КОММУНИКАЦИИ СРЕДСТВА -- COMMUNICATIONS MEDIA (использование, тенденции)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГИЯ -- OTOLARYNGOLOGY (методы, обучение, организация и управление)
Анотація: Стаття присвячена актуальній проблемі модернізації сучасної системи вищої медичної освіти та інтеграції її у світовий простір. Впровадження системи безперервного професійного розвитку для лікарів поставило нові вимоги до педагогічних технологій та формату навчання, особливо в умовах пандемії COVID-19. Перспективними в цьому плані є медичні освітні платформи, наприклад, «Школа доказової медицини» - інформаційний онлайн ресурс, завдяки якому відбувається взаємодія між носіями та споживачами медичної освіти. Платформа містить різноманітні способи безпосередньої та дистанційної взаємодії, а також передбачає контроль отриманих знань у вигляді електронного тестування. Мета дослідження: проаналізувати можливості платформи «Школа доказової медицини» для отримання професійних компетентностей лікарями отоларингологами з питань діагностики. Для засвоєння професійних компетентностей з питань діагностики на платформі «Школа доказової медицини» для лікарів отоларингологів підготовлено, прочитано та записано цикл лекцій та клінічних розглядів. На конференцію зареєструвалось 4502 лікарів. Відбулось 9476 сесій, тобто в середньому один лікар повертався на сайт для перегляду конференції три рази протягом двох днів. Проведений аналіз дозволяє зробити висновок, що новими методами безперервного професійного розвитку цікавляться переважно лікарі молодого віку. Практично всі слухачі, 98,33 %, знаходились в Україні. Переважна більшість лікарів, 72,3 %, для перегляду конференції використовують мобільні телефони. Розроблена і запропонована методика може бути використана для покращення професійних компетентностей лікарів оториноларингологів
The paper is devoted to the urgent need for the modernization of the system of higher medical education and its integration into the World educational space. The introduction of the system of continuing professional development for medical specialists has put new demands on teaching technologies and training format, especially in the context of the COVID-19 pandemic. Mastering the learning material depends on the effectiveness of interaction between the participants in the teaching and learning process. Its ultimate objective is to obtain the competencies that ensure specialists’ professional development in their further independent practice. The result depends on teaching technology; needless to say, however, the choice of teaching technology depends on the field of education. This is especially true for medical education, where teaching involves both theory and practice. Therefore, medical education platforms are promising; for example, “School of Evidence-Based Medicine” that is an online information resource due to which providers and recipients of medical education can interact. The platform offers various methods of direct and online interaction including live streaming conferences, broadcasting recorded video lectures, articles, chatbots, as well as provides for the control of the knowledge acquired (e-tests).
A series of lectures and case reports were prepared, recorded, and delivered to otorhinolaryngologists for the purpose of their acquisition of professional competencies in diagnostics. To familiarize otolaryngologists with the possibilities of imaging diagnostic methods in visualizing diseases of the nose and paranasal sinuses, the authors prepared a series of short informative lectures. The lectures devoted to the diagnosis of asthma, or aspirin triad and paranasal sinus mycosis were prepared and delivered by two lecturers (an otolaryngologist and a radiologist), that ensured the acquisition of competencies in all the methods for diagnosing this pathology. After presenting theoretical material, single case reports were offered to physicians for the purpose of mastering and improving the competencies. On October 16-17, 2020, an online event “EPOS CONGRESS 2020 Focus: Rhinosinusitis” was held on the “School of Evidence-Based Medicine” platform in accordance with COVID-19 quarantine restrictions. After listening to the congress reports and using the materials to which our paper is devoted, otolaryngologists had the opportunity to be tested and obtain the certificate, thereby earning 30 Continuing Professional Development points in 2020
Дод.точки доступу:
Попович, В. І.
Дудій, П. Ф.
Кошель, І. В.
Кондрацька, А. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


   
    Роль дисципліни «Клінічна практика» у підготовці майбутніх фахівців медичних закладів вищої освіти [Текст] = The role of “Clinical practice” discipline in preparation of future specialists of higher medical educational institutions / Н. М. Середюк [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 132-136. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ -- EDUCATION, PROFESSIONAL (организация и управление, тенденции)
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL (организация и управление, стандарты)
КЛИНИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА СТУДЕНТОВ -- CLINICAL CLERKSHIP (организация и управление, тенденции)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Анотація: Клінічна практика студентів-медиків одна із найважливіших складових професійної підготовки будь-якого спеціаліста і є центральним елементом викладання і вивчення навчальної програми. Клінічна практика з терапії є процесом закріплення теоретичних знань, практичних умінь і навичок, отриманих в процесі навчання студента, і формування універсальних та професійних компетенцій майбутнього лікаря-терапевта, сімейного лікаря, лікаря загальної практики, тобто набуття досвіду у вирішенні реальних професійних завдань. На кафедрі внутрішньої медицини №2 та медсестринства із 2020-2021 навчального року введена вибіркова дисципліна «Клінічна практика в терапії» для студентів 5 курсу медичного факультету (спеціальність «лікувальна справа», «педіатрія»). Клінічна практика в терапії складається із трьох змістових модулів: «Основні методи обстеження та діагностики в кардіології», «Особливості обстеження та діагностики в ревматології, гастроентерології, нефрології. Діагностика основних інфекційних хворіб», «Клінічна практика в пульмонології, ендокринології, гематології». На практичних заняттях велика увага приділяється виконанню практичних навичок і умінню розв’язувати ситуаційні задачі. Студенти вдосконалюють свої навички з фізикального обстеження всіх органів і систем та встановлюють ступінь їх порушення, навчаються реєстрації електрокардіограми, проводити серцево-легеневу реанімацію, пікфлуометрію, аспірацію кісткового мозку, інтерпретувати результати лабораторних та інструментальних методів дослідження, обґрунтовувати та формулювати попередній діагноз, призначити лікування і вибрати подальший маршрут пацієнта залежно від діагностованої патології.
Clinical practice of medical students is one of the most important parts of the professional training of any specialist and is a key point of the curriculum. Clinical practice in therapy is the process of knowledge and practical skills “fixing”, acquired during the studying process and formation of universal professional competences of future therapists, physicians, particularly experience acquisition in solving the real professional tasks
Clinical practice is aimed at improving knowledge and skills in the organization and provision of emergency care in emergencies in therapy, consolidation and deepening the ability to make rational choices of drug and non-drug therapy taking into account the mechanism of action, etiology, pathogenesis of the disease, patient age, acquisition of skills in disease prevention, medical examination of patients with therapeutic diseases and the basic principles of rehabilitation in the clinic of internal medicine
The greatest attention in practical classes is paid to the ability to register the electrocardiogram in 12 standard leads; interpret the results of daily monitoring of blood pressure, ergometry, treadmill test, coronary angiography, echocardiography; perform peak flowmetry; interpret the results of instrumental studies (ultrasound examination of the abdominal cavity, pleural sinuses, thyroid gland, kidneys, pelvic organs, computed tomography and magnetic resonance imaging of the chest, abdominal cavities; radiographs of the chest, radiography of the joints, spine); results of laboratory tests; results of fibroesophagogastroduodenoscopy and pH-metry; determine the rate of glomerular filtration of the kidneys by CKD-EPI; perform electrical defibrillation and perform cardiovascular resuscitation
Дод.точки доступу:
Середюк, Н. М.
Деніна, Р. В.
Звонар, П. П.
Гайналь, Н. П.
Волинський, Д. А.
Федорченко, М. В.
Барила, Н. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Korzh, N. V.
    The implication of soluble molecules of cellular adhesion in the progression of copd in overweight patients [Текст] = Роль розчинної молекули міжклітинної адгезії у прогресуванні ХОЗЛ у хворих з надмірною масою тіла / N. V. Korzh, M. M. Ostrovskyy. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 27-32. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ЛЕГКИХ БОЛЕЗНЬ ХРОНИЧЕСКАЯ ОБСТРУКТИВНАЯ -- PULMONARY DISEASE, CHRONIC OBSTRUCTIVE (осложнения, патофизиология, терапия, этиология)
КОМОРБИДНОСТЬ -- COMORBIDITY (тенденции)
ОЖИРЕНИЕ -- OBESITY (диетотерапия, патофизиология, профилактика и контроль, этиология)
БИОЛОГИЧЕСКИЕ МАРКЕРЫ -- BIOLOGICAL MARKERS (анализ)
КОНТАКТНАЯ АДГЕЗИОННАЯ МОЛЕКУЛА C -- JUNCTIONAL ADHESION MOLECULE C (анализ, диагностическое применение)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Due to the high prevalence rates, severity, high risk of disability and death, chronic obstructive pulmonary disease (COPD) still remains an extremely important medical and economic problem not only in Ukraine but also worldwide. According to the WHO estimates, at least 65 million people on our planet suffer from moderate or severe COPD. The severity of the disease and its prognosis are often determined by the influence of concomitant pathology on the frequency of exacerbations, so the problem of comorbidity is becoming increasingly important. Recently, the number of patients with a combination of COPD and overweight is increasing, which is considered as a mutual aggravating factor and negatively affects the prognosis of the disease in such patients. The basis of treatment of patients with COPD is to reduce symptoms, prevent and treat exacerbations, improve exercise tolerance and prevent the progression of the pathology
Через значну поширеність, тяжкість перебігу, високий ризик інвалідності та смерті хронічне обструктивне захворювання легень (ХОЗЛ) продовжує залишатись надзвичайно вагомою медичною та економічною проблемою не тільки в Україні, а й в усьому світі. За оцінками ВООЗ, не менш ніж 65 мільйонів мешканців нашої планети страждають на помірний або тяжкий перебіг ХОЗЛ. Тяжкість перебігу захворювання та його прогноз часто визначаються впливом супутньої патології на частоту загострень, тому проблема коморбідності набирає все більшої актуальності
Дод.точки доступу:
Ostrovskyy, M. M.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


    Kostyshyn, A. B.
    Features of manufacture of advanced provisional bridge-based prostheses [Текст] = Особливості виготовлення удосконалених провізорних мостоподібних протезів / A. B. Kostyshyn. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 33-37. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ЗУБНОЙ ПРОТЕЗ ЧАСТИЧНЫЙ НЕСЪЕМНЫЙ -- DENTURE, PARTIAL, FIXED (использование, тенденции)
ЗУБНОГО ПРОТЕЗА КОНСТРУИРОВАНИЕ -- DENTURE DESIGN (стандарты, тенденции)
ЗУБОВРАЧЕБНАЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- TECHNOLOGY, DENTAL (методы, тенденции)
ФОТОГРАФИЧЕСКИЕ СНИМКИ -- PHOTOGRAPHS
Анотація: The relevance of the topic is related to the need to improve methods of preparation of dentitions for orthopedic treatment, taking into account the defects of dentitions in patients with reduced occlusion height, taking into account the condition of the masticatory muscles and temporary use of plastic dentures, which provide gradual lifting of occlusion to normalize the masticatory group muscles and reorganization of myostatic reflexes
Актуальність теми пов’язана з необхідністю вдосконалення методів підготовки ротової порожнини до ортопедичного лікування при включених дефектах зубних рядів у пацієнтів зі зниженою висотою прикусу
Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Koteliukh, M. Yu.
    Assessment of re-hospitalization probability in patients with post-infarction cardiosclerosis and comorbid pathology [Текст] = Оцінка вірогідності повторної госпіталізації у пацієнтів із постінфарктним кардіосклерозом та коморбідною патологією / M. Yu. Koteliukh. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 38-45. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ИНФАРКТ МИОКАРДА -- MYOCARDIAL INFARCTION (диагностика, осложнения, патофизиология, терапия, этиология)
СКЛЕРОЗ -- SCLEROSIS (патофизиология, терапия, этиология)
КОМОРБИДНОСТЬ -- COMORBIDITY (тенденции)
ОЖИРЕНИЕ -- OBESITY (патофизиология, профилактика и контроль, этиология)
ДИАБЕТ САХАРНЫЙ, ТИП 2 -- DIABETES MELLITUS, TYPE 2 (метаболизм, осложнения, патофизиология, терапия, этиология)
ГОСПИТАЛИЗАЦИЯ ПОВТОРНАЯ -- PATIENT READMISSION (тенденции)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: The aim of our research was to examine the risk factors for re-hospitalization in patients with acute myocardial infarction with concomitant diabetes mellitus (DM) 2 type or obesity
CTRP 3 has been shown to be associated with the progression of CHF in patients with post-infarction cardiosclerosis and comorbid pathology. The results indicate the effect of hypertension, CHF, type 2 DM and obesity on the content of cartonectin and adropin. As a result, it has been shown that cartonectin is a factor influencing the occurrence of re-hospitalization in patients with post-infarction cardiosclerosis in the presence of syntropic pathology. The proposed method allows to assess the likelihood of re-hospitalization in patients with post-infarction cardiosclerosis with comorbid pathology
Метою нашого дослідження було вивчення чинників ризику на виникнення випадку повторної госпіталізації у хворих, котрі перенесли гострий інфаркт міокарда із супутнім цукровим діабетом (ЦД) 2 типу або ожирінням
Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Ардикуце, В. П.
    Ефективність капнометрії у пацієнтів з дихальною дисфункцією [Текст] = Efficacy of capnometry in patients with respiratory dysfunction / В. П. Ардикуце, К. М. Лихота. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 6-10. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ГАЗОВ КРОВИ МОНИТОРИНГ ЧРЕСКОЖНЫЙ -- BLOOD GAS MONITORING, TRANSCUTANEOUS (тенденции)
ДЫХАНИЯ РАССТРОЙСТВА -- RESPIRATION DISORDERS (патофизиология, профилактика и контроль, этиология)
ДЕТИ -- CHILD
ДЫХАНИЕ РТОМ -- MOUTH BREATHING (патофизиология, этиология)
СТОМАТОГНАТИЧЕСКОЙ СИСТЕМЫ АНОМАЛИИ -- STOMATOGNATHIC SYSTEM ABNORMALITIES (профилактика и контроль, этиология)
Анотація: Згідно з зарубіжними та вітчизняними джерелами розповсюдженість зубощелепних аномалій у дітей віком 6-9 років сягає 63-80 % у різних регіонах [1,4]. Потужним етіопатогенетичним чинником виникнення патології є порушення носового типу дихання. Причиною виникнення дисфункції дихальних шляхів нерідко є гіпертрофія піднебінних та глоткових мигдалин чи респіраторні алергози. Перехід від нормального типу дихання до змішаного чи ротового призводить до зміни міодинамічної рівноваги та провокує формування патології прикусу; за наявності інших функціональних порушень відхилення лише посилюються та поглиблюються
According to foreign and domestic sources, the prevalence of dental anomalies in patients aged 6-9 years reaches 63-80% in different regions. A powerful etiopathogenetic factor in the occurrence of pathology is a violation of the nasal type of breathing. The cause of respiratory dysfunction is often hypertrophy of the palatine and pharyngeal tonsils, as well as respiratory allergies (bronchial asthma, rhinosinusitis, recurrent adenoiditis, allergic rhinitis, etc.), the number of which is constantly growing. The transition from normal nasal breathing to mixed or oral breathing leads to changes in myodynamic balance and provokes the formation of occlusal pathology, in the presence of other functional disorders (infantile type of swallowing, short bridle of the tongue, tongue placement, biting of lips or cheeks, etc.). Normally, the tongue at rest is located on the palate, when swallowing the tip of the tongue is pushed away from the "resting point" and waves the saliva or food lump to the oropharynx pressing against the palate.The correct position of the tongue counteracts the pressure created by the muscles of the cheeks and lips. During oral or mixed types of breathing, the tongue occupies the lower or interdental position, the upper jaw loses support and does not develop sufficiently.Reduction of the size of the upper jaw in three mutually perpendicular directions, leads not only to a change in the shape and size of the lower jaw, but also to a deterioration of the general condition of the body (posture disorders, decrease in the volume of the upper respiratory tract, change in the direction of growth of the facial skeleton, apnea, decreased mental activity, which are complexly associated with aesthetic desires
Дод.точки доступу:
Лихота, К. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


   
    Зміни структурної організації селезінки за умов впливу глутамату натрію та після його відміни [Текст] = Changes in the structural organization of the spleen under the influence of monosodium glutamate and after its abolition / Т. В. Гарапко [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 11-17. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
БОЛЕЗНЬ, МОДЕЛИ НА ЖИВОТНЫХ -- DISEASE MODELS, ANIMAL
НАТРИЯ ГЛУТАМАТ -- SODIUM GLUTAMATE (анализ, вредные воздействия, кровь)
СЕЛЕЗЕНКИ БОЛЕЗНИ -- SPLENIC DISEASES (патофизиология, этиология)
МОРФОЛОГИЧЕСКИЕ И МИКРОСКОПИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ -- MORPHOLOGICAL AND MICROSCOPIC FINDINGS
ЛИМФОИДНАЯ ТКАНЬ -- LYMPHOID TISSUE (патофизиология, ультраструктура)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Актуальність. Глутамат натрію є однією з найпоширеніших харчових добавок в світі. Мета дослідження: вивчити морфо метричні, гістологічні та електронно-мікроскопічні зміни паренхіми селезінки щурів за умов впливу глутамату натрію та після його відміни. Методи. Мікроанатомію компонентів селезінки білих щурів за умов фізіологічної норми дослідили на 10 інтактних тваринах. Експериментальні тварини поділені на 3 групи. Результати. Через вісім тижнів дії глутамату натрію виявлено достовірне зменшення відносної площі білої пульпи в паренхімі селезінки білих щурів самців та самок, зростання кількості моноцитів, макрофагів, плазматичних клітин та клітин мієлоїдного ряду, зростання частки ретикулярної сполучної тканини в складі селезінкових тяжів червоної пульпи. Еритроцити та тромбоцити заповнюють не лише просвіт пазух селезінки, але й накопичуються в пульпарних тяжах, велика кількість лімфоцитів на різних стадіях апоптозу. Збільшення кількості плазматичних клітин свідчить про пришвидшення проліферації активованих лімфоцитів, що є ознакою імуноіндукуючого ефекту. Через чотири тижні після відміни глутамату натрію гістологічна та електронно-мікроскопічна будова органа майже не відрізняється від попередньої групи тварин. Зростає повнокрів’я судин паренхіми селезінки, щільність клітин зменшується. Збільшується кількість апоптично змінених клітин. Висновки. Через вісім тижнів після відміни глутамату натрію зворотних змін у структурі паренхіми селезінки не виявлено. Отже, відміна введення глутамату натрію після його тривалого впливу не «покращує» морфометричних показників паренхіми селезінки щурів та не призводить до відновлення структурної організації органа
Monosodium glutamate is one of the most common dietary supplements in the world. Monosodium glutamate not only enhances the taste of foods, but also increases appetite, which, in turn, leads to an increase in the amount of food consumed, which contains food additives, closing the circle, which is the basis of high-calorie diet (HCD) used in research
After eight weeks of cancellation of influence of monosodium glutamate of return changes in structure of a parenchyma of a spleen are not revealed. Thus, the abolition of long-term use of monosodium glutamate does not «improve» the morphometric parameters of the parenchyma of the rat spleen and does not restore the morphological structure of the organ
Дод.точки доступу:
Гарапко, Т. В.
Головацький, А. С.
Матешук-Вацеба, Л. Р.
Содомора, О. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Homola, A. V.
    Physical therapy for patients after stroke [Текст] = Фізична терапія пацієнтів після інсульту / A. V. Homola, Ye. V. Prokopovych, Y. V. Antonova-Rafi. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 18-26. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ИНСУЛЬТ -- STROKE (осложнения, патофизиология, терапия, этиология)
ДВИГАТЕЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ -- MOTOR ACTIVITY (физиология)
ФИЗИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА ЛЕЧЕБНАЯ -- EXERCISE THERAPY (использование, методы, тенденции)
ФИЗИКАЛЬНАЯ И РЕАБИЛИТАЦИОННАЯ МЕДИЦИНА -- PHYSICAL AND REHABILITATION MEDICINE (методы, организация и управление, тенденции)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Objectives: to summarize the data on the spread and complications of patients after stroke in Ukraine and in the world, the noted motor and cognitive impairments are the basis of disability; to prove the effectiveness of physical therapy methods for recovery of motor function of patients after a stroke. The strategy of solving the problem consists in reducing the limitations of daily living activities, increased mastering new skills and abilities. Patients are examined using modern tests and scales, which allow summarizing the examination results, and having a high level of reliability
On the basis of the Kiev City Clinical Hospital № 6, Department of Physical and Rehabilitation Medicine, developed a complex program of physical therapy, for a group of patients after stroke. The multidisciplinary team does not divide life before and after a stroke, it tries, on the basis of evidence-based medicine, an integrated and individual approach to activate an independent life, help and restore the patient’s lost functions, compensate and find a way out where others refuse
Предложен перечень реализованных методов, приведены принципы физической терапии пациентов после инсульта на базе КГКБ No6, отделение физической и реабилитационной медицины. МДК не разделяет жизнь на «до» и «после» инсульта, на основе доказательной медицины, комплексным и индивидуальным подходом активирует к самостоятельной жизни, помогает восстановить утраченные функции, находит выход, где другие отказываются
Дод.точки доступу:
Prokopovych, Ye. V.
Antonova-Rafi, Y. V.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Filip, S. S.
    Venous hemodynamics in acute varicothrombophlebitis in the great saphenous vein basin [Текст] = Венозна гемодинаміка при гострому варикотромбофлебіті у басейні великої підшкірної вени / S. S. Filip, V. V. Rusyn, І. І. Hadzheha. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 69-74. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ВАРИКОЗНОЕ РАСШИРЕНИЕ ВЕН -- VARICOSE VEINS (патофизиология, этиология)
ТРОМБОФЛЕБИТ -- THROMBOPHLEBITIS (патофизиология)
ГЕМОДИНАМИКА -- HEMODYNAMICS
ПОДКОЖНАЯ ВЕНА -- SAPHENOUS VEIN (патофизиология)
ФОТОГРАФИЧЕСКИЕ СНИМКИ -- PHOTOGRAPHS
Анотація: To evaluate the influence of venous hemodynamics in acute varicothrombophlebitis in the basin of the great saphenous vein on the spread of the thrombotic process
It is proved that the process of thrombosis in acute varicothrombophlebitis depends on the power of venous reflux, the severity of venous discharge through the communicating veins, the state of collateral venous blood flow in venous shunts and basins of large and small subcutaneous venous blood vessels. Venous reflux in the trunk of the great saphenous vein to some extent determines the embolism of the thrombus and participates in its development. Varicose veins of the great saphenous vein and the discharge of blood through incapable permeable veins reduce the power of reflux through the sapheno-femoral cochlea and reduce the rate of thrombosis in the main trunk
Цель исследования. Оценить влияние венозной гемодинамики при остром варикотромбофлебите в бассейне большой подкожной вены на распространение тромботического процесса
Доказано, что процесс тромбообразования при возникновении острого варикотромбофлебита зависит от мощности венозного рефлюкса, выраженности венозного сброса через коммуникантные вены, состояния коллатерального венозного кровотока в вено-венозных шунтах и бассейнах большой и малой подкожных вен, состояния венозного кровотока в глубокой венозной системе нижних конечностей. Венозный рефлюкс в стволе большой подкожной вены в той или иной степени определяет ембологенность тромба и принимает участие в его развитии
Дод.точки доступу:
Rusyn, V. V.
Hadzheha, І. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Філіп, С. С.
    Поширеність та прогноз абдомінального компартмент- синдрому у хворих із гострим панкреатитом [Текст] = Prevalence and prognosis of abdominal compartment syndrome in patients with acute pancreatitis / С. С. Філіп, А. І. Шітев, В. Ю. Куртинець. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 75-79. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СДАВЛЕНИЯ СИНДРОМЫ -- COMPARTMENT SYNDROMES (осложнения, патофизиология, этиология)
ПАНКРЕАТИТ ОСТРЫЙ НЕКРОТИЗИРУЮЩИЙ -- PANCREATITIS, ACUTE NECROTIZING (диагностика, патофизиология, этиология)
РЕТРОСПЕКТИВНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RETROSPECTIVE STUDIES
ВНУТРИБРЮШНАЯ ГИПЕРТЕНЗИЯ -- INTRA-ABDOMINAL HYPERTENSION (осложнения, патофизиология, терапия, этиология)
ПРОГНОЗ -- PROGNOSIS
Анотація: Грізним супутнім обтяжливим станом при гострому панкреатиті є розвиток абдомінального компартмент-синдрому (АКС). Незважаючи на численні публікації стосовно цієї тематики, велика кількість питань щодо поширеності, ефективних методів прогнозування розвитку АКС та його лікування залишаються відкритими і диктують актуальність цієї проблематики
Проведено ретроспективний аналіз хірургічного лікування 76-и хворих з діагнозом гострий панкреатит на базі КНП «УРКЛ» УМР. Дослідження було проведено у два етапи. На першому було оцінено поширеність АКС серед досліджуваних. На другому етапі була оцінена ефективність методики прогнозу АКС та запропонованого комплексу заходів попередження його розвитку. Для прогнозування АКС була використана методика з вантажем на передню черевну стінку. Вимір внутрішньочеревного тиску (ВЧТ) здійснювався за допомогою інтравезикального методу непрямої манометрії
Запропонована нами тактика дає можливість прогнозувати та вчасно ліквідувати прогресування АКС. У досліджуваній групі, щодо якої було проведено запропонований нами комплекс заходів, підтверджений АКС виник у 4,1% випадків, що значно менше, ніж у контрольній (25%)
A formidable concomitant aggravating condition in acute pancreatitis is the development of abdominal compartment syndrome (ACS). Despite numerous publications on this topic, a large number of questions about the prevalence, effective methods for predicting the development of ACS and its treatment remain open and dictate the relevance of this issue. This complication can often be ignored due to the general ignorance of the peculiarities of its development and the peculiar difficulties of measuring IOP. The emergence of an effective, relatively simple method of predicting the development of hypertension in the practical arsenal of physicians is also an extremely important issue and a deterrent at the same time. Abdominal hypertension in acute pancreatitis is a trigger for the development of multiple organ failure. It is the systemic nature of elevated ICP that causes the main effect on the macroorganism, which is manifested in a decrease in blood flow in the inferior vena cava system, reduction of visceral blood flow with ulcerogenic changes in the upper gastrointestinal tract
Дод.точки доступу:
Шітев, А. І.
Куртинець, В. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-24 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)