Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=ВУ80/2018/22/2<.>
Загальна кількість знайдених документів : 35
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-35 
1.


    Іванова, С. А.
    Особливості викладання клінічної мікробіології іноземним ординаторам [Текст] = Peculiarities of teaching clinical microbiology to foreign resident physicians / С. А. Іванова, М. С. Трет’яков, Є. Ф. Макац // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 350-352. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING (кадры, методы, организация и управление)
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры, обучение, организация и управление)
МЕДИЦИНА КЛИНИЧЕСКАЯ -- CLINICAL MEDICINE (кадры, методы, обучение, организация и управление)
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение)
МАТЕРИАЛЫ ЛЕКЦИЙ -- LECTURE NOTES
Анотація: Висвітлено досвід викладання клінічної мікробіології іноземним ординаторам на етапі післядипломної освіти. Наведені принципи структуризації лекційного матеріалу з урахуванням профілю лікарів-ординаторів, показано особливості проведення практичних занять. Мета — показати особливості викладання клінічної мікробіології іноземним ординаторам на сучасному етапі навчання. Навчальна програма викладання клінічної мікробіології іноземним ординаторам розділена на тематичні цикли, є проблемно-орієнтованою і базується на конкретних клінічних ситуаціях. Читання лекцій з клінічної мікробіології проводиться відповідно до тематичних циклів. Для клінічних ординаторів було виділено 40 годин (30 лекційних і 10 годин практичної підготовки). Для визначення глибини сприйняття лекційного матеріалу використано інтерактивне навчання. Такий підхід до вивчення теми дозволяє логічно підходити до сприйняття проблеми, брати участь в її обговоренні. Лекції відіграють провідну роль у підготовці фахівців. Основним завданням впровадження циклу лекцій з клінічної мікробіології є ознайомлення молодих спеціалістів з інноваційними методами лабораторної діагностики захворювань, етіологічним і пусковим моментом яких є мікроорганізми. Співробітники кафедри активно розробляють, впроваджують і розширюють тематичні плани практичних занять для лікарів-ординаторів. Проведення практичних занять з ординаторами-іноземцями враховує особливості індивідуального підходу до слухачів з обов’язковим урахуванням профілю їх спеціалізації. Досвід підготовки клінічних ординаторів за спеціальністю “Клінічна мікробіологія” планується внести в проект навчальної програми по ординатурі
Дод.точки доступу:
Трет’яков, М. С.
Макац, Є. Ф.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Інформативне наповнення та використання інтернет-сторінки кафедри мікробіології для підготовки студентів до занять [Текст] = A webpage content of the department of microbiology and use for students training / Д. М. Дівінскі [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 347-349. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ИНТЕРНЕТ -- INTERNET (использование, тенденции)
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры, обучение, организация и управление, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
ПОИСКОВАЯ СИСТЕМА -- SEARCH ENGINE (использование, методы, тенденции)
Анотація: Інтернет — найкращий засіб транспортування інформації. Він забезпечує миттєвий і повний доступ до всього обсягу світових знань і транспортування інформації. Майже всі навчальні заклади, дослідницькі установи мають свої сайти, які постійно поповнюються інформацією. Мережеві ресурси здатні значно доповнити перелік тих матеріалів, які студенти можуть використовувати для навчання і самопідготовки до практичних занять. Метою роботи є ознайомлення з досвідом інформативного наповнення веб-сторінки кафедри мікробіології. Інформативне наповнення сайту кафедри мікробіології ВНМУ ім. М.І.Пирогова проводиться на трьох мовах: українській, англійській та російській, два рази за навчальний рік перед початком кожного семестру: змінюються календарні плани лекцій та практичних занять, розклад проведення практичних занять та лекцій, графік проведення консультацій та відпрацювань пропущених занять. Доповнення інформації на сайті кафедри проводиться протягом року в міру необхідності. Для зручного використання сторінки кафедри студентами по підготовці до практичних занять та відпрацювань пропущених занять, вся інформація розподілена за наступними розділами: новини кафедри, інформація про штат кафедри та основна інформація студенту. Для підготовки студентів 3-х курсів, які завершують навчання на кафедрі іспитом, розміщена інформація щодо іспитів. Постійно проводиться робота над удосконаленням веб-сторінки кафедри мікробіології та систематизація даних. Планується протягом року створити підрозділи, де можна подавати окремо інформацію про апробацію та захист дисертацій, публікацію назв статей та тез співробітників кафедри, інформацію про участь співробітників у наукових конференціях та з’їздах. На веб-сторінці кафедри мікробіології представлений достатній обсяг інформації для використання студентами у підготовці та пошуку інформації до практичних занять
Дод.точки доступу:
Дівінскі, Д. М.
Сорокоумова, Л. К.
Жорняк, О. І.
Дівінскі, О. Т.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


   
    Впровадження тестових методів контролю для вдосконалення якості та змісту вищої освіти в медичному ВУЗІ [Текст] = The implementation of test control methods for the improvement of the quality content of high education in medical higher educational institution / С. А. Колодій [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 357-360. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ТЕКСТОВЫЕ СООБЩЕНИЯ -- TEXT MESSAGING (использование, тенденции)
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ -- GUIDELINE
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры, обучение)
ВИРУСОЛОГИЯ -- VIROLOGY (кадры, обучение)
Анотація: Інтеграція української системи вищої освіти в європейську супроводжується трансформаційними процесами. Головним завданням вищої школи в нашій країні є підготовка компетентних фахівців. Педагогічні колективи медичних університетів впроваджують сучасні освітні технології з використанням аналітично-пошукових видів діяльності і наукової інформації. Впровадження нових технологій навчання є важливим завданням на шляху вдосконалення системи підготовки висококваліфікованих фахівців. Мета — обґрунтувати застосування тестового контролю для покращення якості знань майбутніх лікарів. Отримання знань з мікробіології майбутніми лікарями є надзвичайно необхідними для розуміння принципів діагностики і лікування інфекційних хвороб. Знання з мікробіології є основою для кращого розуміння клінічних дисциплін, оскільки допомагають логічно аналізувати клінічні дані, впливають на формування клінічного мислення, без яких неможливо підготувати висококваліфікованих спеціалістів. Впровадження сучасних методів навчання, контролю, забезпечення творчої розумової активності студентів, формуючи і розвиваючи у них професійне мислення є одним з ефективних шляхів вдосконалення якості педагогічної підготовки кваліфікованих лікарів. Були представлені переваги застосування тестового контролю знань у студентів медичних вузів на заняттях з мікробіології, вірусології та імунології. Було доведено, що використання різних видів тестового контролю є одним з ефективних методів визначення рівня знань студентів. Тестовий контроль забезпечує підвищення розумової активності, формує навички самостійної роботи, розвиває логічне мислення. Використання тестового контролю набутих знань необхідно поєднувати з іншими методами вивчення предмету. Проведено аналіз результатів написання кваліфікаційного іспиту Крок-1 студентами стоматологічного факультету. Для покращення контролю знань студентів необхідно використання різних методів їх оцінки. Вивчення мікробіології є важливим для формування базових знань студентів. Таким чином, тестовий контроль може бути застосований як один із важливих оптимальних методів покращення оцінювання знань студентів у поєднанні з іншими педагогічними методиками
Дод.точки доступу:
Колодій, С. А.
Кордон, Ю. В.
Назарчук, О. А.
Осадчук, Н. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


   
    On-line тестування як новий метод оцінки знань студента [Текст] = On-line testing as a new method of student knowledge evaluation / В. П. Ковальчук [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 353-356. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ -- INFORMATION SYSTEMS (использование, кадры, организация и управление)
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT (методы)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
ИНТЕРНЕТ -- INTERNET (использование, тенденции)
Анотація: Інновації змінюють світ у всіх сферах життя, і освіта — не виключення. Сучасні вимоги часу ставлять перед нами нові завдання, які вимагають застосування нових інформаційних технологій на всіх етапах навчального процесу у вищих навчальних закладах, зокрема використання мережі Інтернет. Окрім того відмічено, що Інтернет-ресурси підвищують мотивацію та сприяють формуванню всебічно розвиненої особистості. Перевірка й оцінювання знань і умінь студентів є невід’ємною умовою кредитно-модульної системи. Однією із форм оцінювання вихідного рівня знань, закріплення та покращення засвоєння інформації є тестування. Слід зазначити, що у ряді країн тестування потіснило традиційні форми контролю — усні та письмові іспити й співбесіди. Однак в Україні педагоги залишаються прихильниками поєднання тестування та класичного розбору матеріалу. Це дозволяє найбільш ефективно розподілити навчальний час практичного заняття, здійснити 100% контроль знань та ефективності засвоєння матеріалу всіх студентів академічної групи. Технічний прогрес стимулює до пошуку нових варіантів та можливостей проведення тестування, різних його варіацій. Одним із варіантів, який може допомогти у вирішенні цієї проблеми виявився смартфон. З метою полегшення роботи викладача на кафедрі мікробіології було запроваджено систему он-лайн тестування з використанням смартфонів. Он-лайн тестування проводиться серед студентів з українською та англійською мовами навчання. За допомогою платформи Google Forms викладачем створюється форма, яка містить відомості про студента і тести. Безпосередньо на занятті студенти від викладача отримують посилання для заповнення форми он-лайн. Для тестування використовується база, яка містить типові ліцензійні тестові завдання КРОК-1. Форма може містить будь-яку кількість тестових завдань, які знаходяться в довільному порядку, а також змінений порядок дистракторів, що унеможливлює списування. При цьому всі студенти знаходяться в однакових умовах: всі пишуть один варіант. Після надсилання форми студент отримує сповіщення, що його відповідь записана. Повторний перехід по посиланню не можливий. У свою чергу викладачу в таблицю надходить повідомлення про результат тестування — відношення правильних відповідей до загальної кількості запитань, а також варіанти їх відповідей. У першу чергу відображаються питання, на які студенти дали найбільшу кількість неправильних відповідей. Це дає змогу в процесі розбору теми звернути додаткову увагу саме на найбільш складні, з точки зору студентів, завдання, а в подальшому дозволить більш раціонально створювати форми для он-лайн тестувань та акцентувати увагу на ці питання
Дод.точки доступу:
Ковальчук, В. П.
Коваленко, І. М.
Коваленко, С. В.
Буркот, В. М.
Коваленко, В. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Грузевський, О. А.
    Прогнозування ризику розвитку дисбіозу за показником індексу умовно-патогенної мікрофлори [Текст] = Prediction of the dysbiosis development risk by indicators of the condition-pathogenic microflora index / О. А. Грузевський, Г. Ю. Шевчук, А. В. Дубіна // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 333-337. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ВАГИНИТ БАКТЕРИАЛЬНЫЙ -- VAGINOSIS, BACTERIAL (диагностика, иммунология, микробиология, патофизиология, этиология)
МОЧЕПОЛОВОЙ СИСТЕМЫ ЖЕНСКОЙ БОЛЕЗНИ -- FEMALE UROGENITAL DISEASES (микробиология)
ДИСБАКТЕРИОЗ -- DYSBIOSIS (иммунология, микробиология, патофизиология, этиология)
МИКРОБИОТА -- MICROBIOTA (иммунология)
ПРОГНОЗИРОВАНИЕ -- FORECASTING
АЛГОРИТМЫ -- ALGORITHMS
ДИАГНОСТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ АКУШЕРСКИЕ И ГИНЕКОЛОГИЧЕСКИЕ -- DIAGNOSTIC TECHNIQUES, OBSTETRICAL AND GYNECOLOGICAL (использование)
Анотація: Бактеріальний вагіноз є одним з найбільш поширених видів інфекційної патології статевих органів жінок переважно у репродуктивному віці. Частота бактеріальних вагінозів за останнє десятиліття зросла в два рази і становить від 26% до 40–45%. До теперішнього часу переконливо доведена провідна роль у виникненні бактеріального вагінозу облігатно-анаеробних бактерій, у зв’язку з чим він розглядається як полімікробний вагінальний синдром і характеризується не тільки вагінальними виділеннями, а й ураженням шийки матки, тіла матки, її придатків, є причиною патології вагітності та пологів. Етіологічна структура збудників інфекційних процесів в останнє десятиліття істотно змінилася, що пов’язано з постійною еволюцією бактерій і залученням у патологічні процеси умовно-патогенних мікроорганізмів. Мета дослідження — виявити найбільш інформативні показники, котрі об’єктивно відображають стан патологічного процесу та розробити систему прогнозування за цими показниками ризику виникнення та ступеня тяжкості дисбіозу. Дослідження проводилось у 298 жінок віком від 16 до 64 років. З них у 53 був встановлений діагноз нормоценоз, а у 245 — дисбіоз. Статистичну обробку даних проводили методами варіаційного та кореляційного аналізів із використанням пакета прикладних програм Statistica v.10 (StatSoft, Inc.). На першому етапі аналізу в якості результуючої ознаки розглядався індекс умовно-патогенної мікрофлори. Для виявлення чинників, найбільшою мірою пов’язаних з ризиком розвитку дисбіозу за ІУПМ, був проведений відбір значущих ознак з використанням генетичного алгоритму відбору. На другому етапі аналізу розглядалося прогнозування ступеня тяжкості дисбіозу за ІУПМ. Отримані за допомогою математичного аналізу дев’ять факторних ознак дозволили з високим рівнем точності прогнозувати ступінь тяжкості вагінального дисбіозу та розраховувати показники ІУПМ. Крім того, показана фазність розвитку реакції імунної системи при розвитку вагінального дисбіозу — від стану контрольованості при нормоценозі до розвитку імунорезистентності при дисбіозі І ступеня та вираженого комбінованого імунодефіциту при наявності реакцій специфічної гуморальної відповіді на бактеріальні антигени при дисбіозі ІІ ступеня
Дод.точки доступу:
Шевчук, Г. Ю.
Дубіна, А. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Оцінка ефективності сучасних схем протимікробної терапії вугревої хвороби [Текст] = Evaluation of the efficiency of modern schemes of antimicrobial therapy of acne / М. С. Трет’яков [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 329-332. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
АКНЕ ОБЫКНОВЕННЫЕ -- ACNE VULGARIS (терапия)
АНТИБАКТЕРИАЛЬНЫЕ СРЕДСТВА -- ANTI-BACTERIAL AGENTS (терапевтическое применение, фармакология)
ЛЕКАРСТВА ПРИМЕНЕНИЯ СХЕМА -- DRUG ADMINISTRATION SCHEDULE
МИКРОБИОТА -- MICROBIOTA (действие лекарственных препаратов)
ЛЕКАРСТВЕННАЯ УСТОЙЧИВОСТЬ У БАКТЕРИЙ -- DRUG RESISTANCE, BACTERIAL (действие лекарственных препаратов)
Анотація: Вугрова хвороба є найбільш частою причиною звернення пацієнтів до лікарів-дерматологів. Відомо, що у розвитку захворювання, поряд із порушенням функції сальних залоз шкіри, відіграє роль шкірна мікрофлора, а саме стафілококи та пропіонобактерії. У зв’язку з цим в схемах комплексного лікування акне широко використовуються місцеві лікарські форми антибіотиків. Метою роботи було дослідити склад мікрофлори, що знаходиться у вмісті пустул при вугровій хворобі та вивчити її чутливість до антибіотиків з метою оцінки ефективності сучасних методів лікування пацієнтів з вугровою хворобою. Досліджено вміст висипних елементів 55 пацієнтів з вугровою хворобою. Ізольовано та ідентифіковано 49 штамів бактерій. Досліджено їх чутливість до антибіотиків різних хімічних груп диско-дифузійним методом. Рівень чутливості до антибіотика визначали за відсотком чутливих серед виділених штамів. Кількісне визначення чутливості до антибіотиків проводили методом серійних розведень препаратів у рідкому поживному середовищі. Не вдалось виділити бактерій з пустульозного вмісту у 18,2% пацієнтів. У 77,2% обстежених виділені мікроорганізми роду Staphylococcus. У 28,9% пацієнтів у вмісті висипних елементів у монокультурі та у асоціації з стафілококами виділялись пропіонобактерії. Чутливість виділених штамів стафілококів до бета-лактамних антибіотиків коливалась у широкому діапазоні і була низькою до оксациліну (34,3%) і найвищою до цефазоліну (97,1%). Найнижчою виявилась чутливість виділених штамів стафілококів до антибіотиків, що найчастіше використовуються в дерматологічній практиці у комплексних схемах лікування акне, а саме: кліндаміцину — 45,7%, левоміцетину — 34,3%, еритроміцину — 17,1%. Схожі характеристики чутливості до антибіотиків встановлені для виділених штамів пропіонобактерій. Сучасний стан антибіотикорезистентності мікроорганізмів, що приймають участь у розвитку акне, вимагає корекції схем місцевої антибіотикотерапії цього захворювання. Належні корективи необхідно внести на основі результатів дослідження чутливості виділеної мікрофлори до антисептиків, до яких стійкість у мікроорганізмів формується повільно
Дод.точки доступу:
Трет’яков, М. С.
Сідько, І. Ю.
Фоміна, Н. С.
Кордон, Ю. В.
Колодій, С. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


   
    Нові методичні підходи до підсумкового контролю якості засвоєння дисципліни "Мікробіологія, вірусологія, імунологія" [Текст] = New methodological approaches to the final control of quality of mastering the discipline: "microbiology, virusology, immunology" / Ю. Й. Гумінський [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 343-346. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT (методы, стандарты)
ЭКЗАМЕНАЦИОННЫЕ ВОПРОСЫ -- EXAMINATION QUESTIONS
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (обучение, организация и управление)
ВИРУСОЛОГИЯ -- VIROLOGY (обучение, организация и управление)
Анотація: На шляху інтеграції національної вищої медичної освіти в європейський освітній простір залишається відкритим питання щодо оптимального методу контролю якості засвоєних знань, який дозволить визначити рівень підготовки фахівців і досягнення ними певних запрограмованих результатів навчання. Метою даної роботи було оцінити ефективність нових методичних підходів до підсумкового контролю та оцінювання засвоєння знань з мікробіології у студентів медичного факультету. В якості експерименту впроваджено використання комплексного оцінювання знань з дисципліни “Мікробіологія, вірусологія, імунологія”, який передбачає введення тестового контролю як окремої складової частини усного іспиту. Даний методичний підхід дозволяє нівелювати певні недоліки усного іспиту та тестування як окремих методів підсумкового контролю та більш об’єктивно оцінити засвоєні знання з дисципліни. На підставі аналізу отриманих результатів складання іспиту можна зробити висновки, що оцінювання навчальної діяльності студента протягом терміну вивчення дисципліни корелює із результатами оцінювання усного підсумкового контролю, а результати тестового контролю перевищують на 5–9% дані поточної успішності і усного підсумкового контролю. Методика комплексного оцінювання підсумкового контролю вивчення дисципліни є позитивним впровадженням, яке дозволяє більш об’єктивно оцінити досягнуті результати навчання, стимулює студентів до самостійної роботи з виконання індивідуальних завдань, вивчення ситуаційних тестів, розвитку комунікативних професійних навичок, та дозволяє уникнути недоліків різних форм контролю за рахунок рейтингового оцінювання дисципліни
Дод.точки доступу:
Гумінський, Ю. Й.
Ковальчук, В. П.
Вовк, І. М.
Прокопчук, З. М.
Фоміна, Н. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


   
    Проблема ефективності антибіотикопрофілактики вентилятор-асоційованих пневмоній у новонароджених [Текст] = Problem of efficiency of antibiotic prophylaxis ventilator-associated pneumonia in newborns / Н. С. Фоміна [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 338-342. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ИНТУБАЦИЯ ИНТРАТРАХЕАЛЬНАЯ -- INTUBATION, INTRATRACHEAL (вредные воздействия, использование)
БИОПЛЕНКИ МИКРООРГАНИЗМОВ -- BIOFILMS (действие лекарственных препаратов)
ЛЕКАРСТВЕННАЯ УСТОЙЧИВОСТЬ У БАКТЕРИЙ -- DRUG RESISTANCE, BACTERIAL (действие лекарственных препаратов)
АНТИБАКТЕРИАЛЬНЫЕ СРЕДСТВА -- ANTI-BACTERIAL AGENTS (анализ, терапевтическое применение)
МИКРОБИОТА -- MICROBIOTA (действие лекарственных препаратов, иммунология)
ПНЕВМОНИЯ ВЕНТИЛЯТОР-АССОЦИИРОВАННАЯ -- PNEUMONIA, VENTILATOR-ASSOCIATED (микробиология, осложнения, патофизиология, профилактика и контроль, терапия)
НОВОРОЖДЕННЫЙ -- INFANT, NEWBORN (иммунология)
Анотація: Наявність ендотрахеальної інтубаційної трубки (ЕІТ) в дихальних шляхах є фактором, що сприяє розвитку ВАП. Вагомим чинником у патогенезі вентилятор-асоційованих інфекцій нижніх дихальних шляхів є формування біоплівки на ЕІТ. Метою було дослідження біологічних властивостей мікрофлори ендотрахеальних трубок новонароджених, визначення чутливості планктонних та плівкових форм мікроорганізмів до антибіотиків. Обстежено 18 інтубаційних трубок. Лідерами серед контамінантів були грамнегативні бактерії (77%). K.pneumoniae виділяли з трубок 36% новонароджених, E.сloacae з 23%. У 9% випадків поверхні ЕІТ колонізували псевдомонади та стенотрофомонади, які були нечутливими до карбапенемів, рифампіцину, цефалоспоринів ІІІ та IV поколінь. P.aeruginosa не виявили чутливості до цефоперазон/сульбактаму, фторхінолонів. До поліміксіну були чутливі 100% штамів псевдомонад. Стенотрофомонади у 100% випадків були чутливими до фторхінолонів. Чутливість K.pneumoniae до карбапенемів та цефоперазон/сульбактаму була на рівні 50-58%. Штами E.cloacae проявили 100% чутливість до карбапенемів, до захищених цефалоспоринів чутливість була на рівні 83%. Цефепім, меропенем, амікацин не елімінують у повній мірі життєздатних клітин стенотрофомонад, клебсієл та ентеробактерів із біоплівок навіть при підтриманні такої концентрації протягом 4-х діб. Не виявлено лише життєздатних клітин у плівках псевдомонад, що понад добу перебували у розчині амікацину. Низький рівень чутливості мікроорганізмів, які колонізують ендотрахеальні трубки, до більшості сучасних антибіотиків, складність впливу на плівкові форми бактерій спонукає до проведення комплексних широкомасштабних досліджень і внесення на основі їх результатів змін у протоколи лікування та профілактики інфекцій
Дод.точки доступу:
Фоміна, Н. С.
Арцибасова, І. А.
Прокопчук, З. М.
Трофіменко, Ю. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Крижановська, А. В.
    Методичні підходи до читання лекцій із медичної мікробіології іноземним студентам [Текст] = Methodological approaches to conducting lectures for foreign students on medical microbiology / А. В. Крижановська, О. К. Стукан, О. О. Гончар // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 361-364. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МАТЕРИАЛЫ ЛЕКЦИЙ -- LECTURE NOTES
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры, обучение, организация и управление)
ВИРУСОЛОГИЯ -- VIROLOGY (кадры, обучение, организация и управление)
Анотація: У статті обговорюються основні методичні підходи до підготовки лекційного курсу з медичної мікробіології для іноземних студентів у Вінницькому національному медичному університеті ім. М.І. Пирогова. Метою роботи є обговорення методичних підходів до підготовки лекційного курсу з мікробіології, вірусології та імунології для іноземних студентів для формування у них пізнавальної діяльності, розвитку клінічного мислення, якісного опанування дисципліною. У роботі розкриті основні методологічні основи підготовки лекційного матеріалу, його оформлення, значення для опанування теоретичними, практичними основами базової підготовки іноземних студентів-медиків. Висвітлюються основні функції лекції, як провідної форми підготовки до практичних занять, самостійної роботи студентів, складання іспиту з дисципліни. Показана роль професійної майстерності викладача в опануванні студентами предмету “Медична мікробіологія, вірусологія та імунологія”. Сьогодення вимагає від викладачів, які читають лекції іноземним студентам, використання нових методів та методик, впровадження новітніх технологій, різноманітних підходів і поліпшення якості викладання. Лекція є традиційно провідною формою навчання у вищому навчальному закладі. Вона виконує наукові, пізнавальні, виховні функції. Лектор повинен володіти високою професійною підготовкою, педагогічною майстерністю, комунікативністю, вільно користуватись англійською мовою. Лекційний матеріал повинен представлятись для іноземних студентів доступно, на достатньому науковому рівні, з використанням сучасних засобів навчання, містити основні положення, які необхідні для підготовки до практичних занять, організації самостійної роботи студентів, складання іспиту з предмету. Перспективою подальшого удосконалення викладання лекційного курсу є створення мультимедійного конспекту лекцій для україномовних іноземних студентів
Дод.точки доступу:
Стукан, О. К.
Гончар, О. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Корнійчук, О. П.
    Методично-організаційні аспекти викладання мікробіології на стоматологічному факультеті національного медичного університету [Текст] = Methodological and organizational aspects of microbiology teaching in dental faculty of national medical university / О. П. Корнійчук, Р. Г. Шикула, С. Й. Павлій // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 385-388. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS (кадры, организация и управление)
СТОМАТОЛОГИЧЕСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, DENTAL (кадры, организация и управление)
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры, организация и управление)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT (методы)
Анотація: У наш час важливим завданням є приведення змісту типових та діючих освітніх програм, а також методів навчання до європейських освітніх стандартів для покращення якості підготовки майбутніх стоматологів. Мета — узагальнення методологічних аспектів викладання мікробіології та особливостей контролю знань учнів на стоматологічному факультеті Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького (ЛНМУ). Навчальний процес на кафедрі мікробіології ЛНМУ здійснюється за новим навчальним планом шляхом підготовки фахівців II рівня. Максимум педагогічної майстерності професорсько-викладацького складу кафедри використовується на створення мотивації вивчення дисципліни “Мікробіологія, вірусологія та імунологія, в тому числі мікробіологія порожнини рота” і формування клінічного мислення студентів-стоматологів. Зокрема, це забезпечується шляхом постійного акцентування на професійну спрямованість поданої на лекціях та практичних заняттях інформації, оновлення програмного матеріалу сучасними науковими фактами, застосуванням інноваційних технологій. Досягнення поставлених цілей здійснюється завдяки постійної самостійної пошукової роботи. Cтворено підручник для студентів стоматологічного факультету, у якому дуже багато уваги приділено професійній спрямованості викладеного навчального матеріалу. Зокрема, ряд розділів присвячено вивченню окремих представників мікробіоти ротової порожнини в нормі та при патології, а також мікробіоценозу ротової порожнини в цілому. Для оптимізації підготовки студентів на веб-сайті Університету розміщено робочі навчальні програми, мультимедійні презентації лекції, методичні рекомендації для практичних занять та самостійної роботи з прикладами тестових завдань, ситуаційних завдань для кожної теми. Представлено також бази тестових завдань для підготовки до підсумкового контролю знань. Для іноземних студентів професорсько-викладацьким складом кафедри розроблено англійською мовою методичні матеріали, а також робочі зошити із розділів “Загальна мікробіологія”, “Вірусологія”, “Спеціальна мікробіологія”, що допомагає у підготовці до практичних занять, під час проведення практичних занять, а також полегшує самостійне вивчення ряду тем, передбачених робочою навчальною програмою. Видано збірник тестових завдань для підготовки англомовних студентів до іспиту “Крок-1”. Оцінювання здійснюється за системою ECTS. Кінцева оцінка складається з середнього балу за поточну успішність та балу, отриманого на іспиті. Кафедра мікробіології ЛНМУ постійно працює над забезпеченням оптимальної організації навчального процесу з метою підготовки кваліфікованих стоматологів. Педагогічний колектив постійно вдосконалює забезпечення отримання студентами ґрунтовних фундаментальних знань необхідних для майбутньої лікарської діяльності
Дод.точки доступу:
Шикула, Р. Г.
Павлій, С. Й.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


   
    Знання з мікробіології в системі підготовки студентів медичних спеціальностей [Текст] = Knowledge of microbiology in the system of training the students of medical specialties / О. І. Карбованець [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 381-384. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры, обучение, организация и управление)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION (методы, организация и управление, тенденции)
Анотація: Актуальність матеріалу, викладеного у статті зумовлена значущістю знань з мікробіології в системі підготовки студентів медичних спеціальностей “Лікувальна справа”, “Стоматологія”, “Фармація”. Мета — визначення змісту знань мікробіологічного матеріалу, організації процесу їх формування, ефективного засвоєння в системі підготовки студентів медичних спеціальностей. В роботі проаналізовано зміст, форми формування і засвоєння знань з мікробіології студентами медичних спеціальностей; застосовували теоретичні, емпіричні методи аналізу даних. ,Визначено, що мікробіологічні знання, є важливою складовою предметної компетенції студентів та базовими для забезпечення природничо-наукової і їх професійно-практичної підготовки. Встановлено, що зміст знань навчальної дисципліни “Мікробіологія” становлять наукові знання, факти, принципи, ідеї, закони, закономірності, теорії, які потребують всебічного вивчення й усвідомлення студентами. Структура знань, що їх повинні засвоїти студенти виражається у системі понять, умінь, навичок, які втілюються в практику навчання за допомогою різноманітних форм, методів, засобів та методичних прийомів. Встановлено, що організація процесу формування та засвоєння знань, отримані студентами при вивченні навчального предмету “Мікробіологія” повною мірою зумовлюється різноманітністю чинників (групової навчальної діяльності, методу проектів, розробленої структури організації та проведення самостійної роботи, наукового гуртка), які в комплексі сприяють ефективному засвоєнню мікробіологічних знань. Навчання мікробіології, яке виражається у цій системі є важливою складовою предметної компетенції студентів забезпечує їх високу природничо-наукову і професійно-практичну підготовку, що приводить до формування та якісного засвоєння цілісної системи знань, зумовлених вимогами програми. Набуття й засвоєння знань є цілеспрямованим, поетапним і довготривалим процесом. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в удосконаленні та використанні визначених матеріалів в системі підготовки студентів інших освітніх галузей знань
Дод.точки доступу:
Карбованець, О. І.
Коваль, Г. М.
Гасинець, Я. С.
Куруц, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


   
    Бактеріологічне дослідження при гострих респіраторних інфекціях: актуально, інформативно та ефективно [Текст] = The bacteriological research in case of acute respiratory infections: actual, informative and effective / С. І. Климнюк [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 394-397. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
РЕСПИРАТОРНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- RESPIRATORY TRACT INFECTIONS (диагностика, микробиология, эпидемиология)
АНТИБАКТЕРИАЛЬНЫЕ СРЕДСТВА -- ANTI-BACTERIAL AGENTS (терапевтическое применение)
ВРАЧИ СЕМЕЙНЫЕ -- PHYSICIANS, FAMILY (использование, организация и управление)
БАКТЕРИОЛОГИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ -- BACTERIOLOGICAL TECHNIQUES (использование)
ЭПИДЕМИОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- EPIDEMIOLOGIC STUDIES
ДАННЫХ СБОР -- DATA COLLECTION (методы)
Анотація: Найбільш поширеною нозологією в рутинній роботі сімейних лікарів є гострі респіраторні інфекції. Етіологічний склад збудників ГРВІ з року в рік змінюється, що спричиняє труднощі з використанням засобів лікування. Мета - вивчення тактики сімейного лікаря при призначенні антибіотикотерапії гострих респіраторних інфекцій. Клінічні прояви всіх етіологіч- них форм ГРІ подібні, щоускладнює абоунеможливлює їх диференціацію. Один з провідних - дихальний синдром, визначаєть- ся місцевим ураженням певних відділів дихального тракту. Збудниками цих захворювань є переважно віруси, але роль бактерій також безперечна. Відповідно до результатів бактеріологічних досліджень при ГРІ збудниками часто є опортуні- стичні бактерії групи стафілококів, стрептококів, інших аеробних та анаеробних коків, представників кишкової групи та кандиди, які здатні викликати антибіотикорезистентні форми. Сімейний лікар повинен установити діагноз інфекції дихальних шляхів, вирішити проблему симптоматичної терапії та узгодити стратегіюпризначення антибіотиків. Більшість ГРВІ навіть за відсутності антибіотикотерапії закінчуються одужанням. Тому тактика щодо призначення антибіотиків повинна визначатися залежно від важкості захворювання, приналежності пацієнта до певних груп ризику. В алгоритм обстеження пацієнтів було б доцільновключити збір інформації пропопередні бактеріологічні дослідження тапопередню історіювикористання антибакте- ріальних засобів, що дозволить сімейному лікарю краще орієнтуватися при призначення антибіотикотерапії. Алгоритм дії лікаря у разі гострих респіраторних інфекцій доцільно розширити у пункті узгодження стратегії антибіотикотерапії, додавши до нього призначення бактеріологічного дослідження у кожному випадку постановки діагнозу ГРВІ
Дод.точки доступу:
Климнюк, С. І.
Романюк, Л. Б.
Волянська, Л. А.
Бурбела, Е. І.
Кравець, Н. Я.
Борак, В. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Макаров, С. Ю.
    Особливості психофізіологічної адаптації студентів закладів вищої медичної освіти в динаміці навчального року за даними кластерного аналізу [Текст] = Features of psychophysiological adaptation of students of higher medical education in the dynamics of academic year obtained by cluster analysis / С. Ю. Макаров // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 389-393. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ПРИВЫКАНИЕ ПСИХОФИЗИОЛОГИЧЕСКОЕ -- HABITUATION, PSYCHOPHYSIOLOGIC (физиология)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
КЛАСТЕРНЫЙ АНАЛИЗ -- CLUSTER ANALYSIS
Анотація: У ході проведених досліджень визначені особливості перебігу психофізіологічної адаптації студентів, що перебувають в умовах закладів вищої медичної освіти, в динаміці навчального року за даними кластерного аналізу. Оцінюючи особливості даних, отриманих під час визначення кластерної структури фізіологічно-значущих корелят психофізіологічної адаптації, слід виділити наступні кластерні угруповання: кластер, пов’язаний із характеристиками швидкості простої і диференційованої зорово-моторної реакції, простої аудіо-моторної реакції та динамічної працездатності в умовах монотонії, кластер, пов’язаний з показниками рухомості нервових процесів, кластер, пов’язаний із провідними характеристиками особливостей виконання теппінг-тесту впродовж періоду спостережень, а також кластер, пов’язаний як з узагальненими, так і з окремими (кількість передчасних реакцій, реакцій із запізненням та точних реакцій) показниками врівноваженості нервових процесів. Разом з тим, аналізуючи психічно-значущі кореляти перебігу психофізіологічної адаптації, необхідно підкреслити, що їх кластерну структуру складали наступні угруповання: кластер, пов’язаний із характеристиками емоційного вигорання, і передусім характеристиками його основних фаз: напруження, резистентності та виснаження, кластер, пов’язаний з показниками астенічного і депресивного станів, кластер, пов’язаний із характеристиками провідних властивостей темпераменту і, передусім, показниками нейротизму, кластер, пов’язаний з показниками механізмів психологічного захисту, кластер, пов’язаний із характеристиками рівня суб’єктивного контролю особистості, в першу чергу показниками загальної інтернальності, рівня суб’єктивного контролю у галузі навчальних відносин та відношення до здоров’я і хвороби, кластер, пов’язаний з показниками властивостей ситуативної і особистісної тривожності та характеру, і, зрештою, кластер, пов’язаний із провідними характеристиками агресивних проявів, передусім, показниками роздратованості, негативізму, непрямої агресії та індексів агресивності і ворожості
Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Новий підхід до визначення бактерицидної активності бензилпеніциліну щодо Corynebacterium diphtheriae [Текст] = A new approach to determination of bactericidal activity of benzylpenycylin on Corynebacterium diphtheriae / О. І. Мотика [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 368-371. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ПЕНИЦИЛЛИН G -- PENICILLIN G (анализ, фармакология, химия)
КРОВИ БАКТЕРИЦИДНАЯ АКТИВНОСТЬ -- BLOOD BACTERICIDAL ACTIVITY (действие лекарственных препаратов)
МИКРОБИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- MICROBIOLOGICAL PROCESSES (действие лекарственных препаратов)
КОРИНЕБАКТЕРИИ -- CORYNEBACTERIUM (действие лекарственных препаратов, патогенность)
Анотація: Відомості щодо бактерицидної активності бензилпеніциліну важливі при плануванні антибіотикотерапії ряду захворювань, спричинених Corynebacterium diphtheriae (ендокардити, бактеріємії, септицемії та ін.). Однак, методики визначення мінімальної бактерицидної концентрації (МБК) антибіотиків є складними. Метою дослідження була розробка методики оцінки рівня чутливості збудника дифтерії до бактерицидної дії пеніциліну, яка не потребує визначення МБК. Було визначено мінімальну інгібуючу концентрацію (МІК) та МБК пеніциліну у 80 штамів C. diphtheriae за допомогою стандартного методу серійних розведень у бульйоні (макрометод). МІК реєстрували через 24 та 48 год. росту. На першу добу росту МІК пеніциліну знаходились у межах від 0,017 до 0,5 мг/л, на другу — у межах від 0,035 до 0,5 мг/л. Зростання МІК на другу добу інкубації реєстрували у 47,5±5,6% штамів. МІК50 та МІК90 як після 24 год, так і після 48 год росту становили 0,13 та 0,25 мг/л, відповідно. МБК пеніциліну знаходились в діапазоні від 0,5 до 32,0 мг/л, МБК50 становила 4,0 мг/л, МБК90 — 8,0 мг/л. У 35,0±5,3% досліджуваних штамів виявлено високі МБК (8,0 мг/л або вище). Встановлено, що у C.diphtheriae взаємозв’язок між МІК та МБК пеніциліну чітко виражений, якщо брати до уваги два значення МІК — на першу та на другу добу росту. Досліджувані штами розділись на умовні групи: 1) з МІК0,13 мг/л та переважно з низькими МБК; 2) з МІК 0,25 мг/л, у більшості не чутливі до бактерицидної дії та 3) штами з МІК 0,5 мг/л та високими МБК. Найсильніше вираженими були відмінності у поширеності коринебактерій з високими МБК при зіставленні штамів, МІК яких після 24 та 48 год. не перевищували 0,13 мг/л та тих, у яких МІК вже на першу добу інкубації були 0,25 мг/л (коефіцієнт Стьюдента t=4,13, p0,001). Одержані результати можуть бути використані для удосконалення методик визначення антибіотикочутливості коринебактерій
Дод.точки доступу:
Мотика, О. І.
Слесарчук, О. М.
Павлій, Р. Б.
Капустяк, К. Є.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Марункевич, Я. Ю.
    Особливості викладання дисципліни "Психіатрія, наркологія" англомовним студентам: основні проблеми та шляхи вирішення [Текст] = Peculiarities of teaching "Psychiatry and narcology" to english-speaking students: basic problems and solutions / Я. Ю. Марункевич // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 365-367. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ПСИХИАТРИЯ -- PSYCHIATRY (кадры, обучение, организация и управление)
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение)
ЯЗЫКИ -- LANGUAGE
Кл.слова (ненормовані):
АНГЛИЙСКИЙ
Анотація: Інтеграція української освітньої системи у світовий освітній простір — це складний, багатовекторний процес, що вимагає глибинного реформування. Мета — аналіз навчального процесу англомовних студентів на кафедрі “Психіатрії, наркології та психотерапії з курсом післядипломної освіти”. Особливістю навчального процесу в англомовних іноземних студентів є виникнення ряду труднощів: мовний бар’єр та труднощі адаптації до нової педагогічної системи, соціо-культуральні та ментальні відмінності іноземних студентів, недостатнє забезпечення англомовними літературними джерелами з психіатрії, неможливість спілкування з пацієнтом напряму без перекладача. Для подолання мовного бар’єру дисципліна викладається англійською мовою. Також іноземні англомовні студенти залучаються до студентських науково-практичних конференцій разом з вітчизняними студентами. Для покращення розуміння та засвоєння матеріалу використовуються мультимедійні презентації, наукові відеофільми, а також відеофрагменти, що наочно демонструють різноманітні психопатологічні симптоми та нозології. Важливим принципом у навчальному процесі є індивідуальний підхід до кожного студента, підвищення рівня мотивації та стимулювання самостійної позааудиторної підготовки. З цією метою створені методичні рекомендації, а також функціонують індивідуальні консультації студентів. Для формування клінічного мислення використовуються розширені клінічні ситуаційні задачі та проводиться курація та клінічні розбори хворих з різною психічною патологією. Таким чином, процес викладання дисципліни “Психіатрія, наркологія” в англомовних студентів 4 курсу успішно включає як традиційні так і сучасні інноваційні методи викладання
Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


   
    Підходи до оптимізації засвоєння навчальної дисципліни "Мікробіологія, вірусологія та імунологія" [Текст] = Approaches to optimization of mastering of the discipline "Microbiology, virology and immunology" / Г. К. Палій [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 377-380. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры, оборудование, обучение, организация и управление)
МАТЕРИАЛЬНО-ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ -- MAINTENANCE (кадры, методы, организация и управление, тенденции)
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ -- GUIDELINE
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION (методы, организация и управление, тенденции)
Анотація: Метою загальної мікробіології є вивчення морфології та фізіології мікроорганізмів, впливу на них зовнішніх факторів та їх мінливості. Ці дані служать основою для розробки мікробіологічної методики і, відповідно, мікробіологічної діагностики . Слід зазначити, що ці знання необхідні не тільки в клініці інфекційних захворювань, але і в клініках внутрішніх хвороб, хірургії, гінекології, дерматовенерології тощо. Метою роботи є висвітлення методологічних підходів до викладання медичної мікробіології студентам Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова. На наш погляд, засвоєнню студентами знань з мікробіології сприяють навчально-методичні розробки практичних занять, в яких відображені основні програмні питання. Кожна методична розробка включає в себе актуальність теми, загальну мету та конкретні цілі, основну та допоміжну літературу. Важливу роль у засвоєнні дисципліни відіграє розроблений співробітниками кафедри робочий зошит для самопідготовки та проведення практичних занять з мікробіології, вірусології та імунології. Він містить тематичний план практичних занять з мікробіології, вірусології та імунології для студентів медичного факультету (спеціальність “медицина”) та тематичний план для позааудиторної роботи студентів. До кожної теми заняття розроблено протокол, в який включені перелік основних питань, що підлягають вивченню, та рекомендована література. Для самоконтролю представлені тестові завдання з банку даних “Крок-1” та ситуаційні задачі. Перспективним для вдосконалення викладання медичної мікробіології є впровадження різних методичних матеріалів, одним з яких є робочий зошит для практичних занять. Важливим для студента при самостійному опрацюванні навчального матеріалу є використання методичних посібників, які дають можливість підвищити ефективність його засвоєння та відновити знання з попередніх тем, інтегрованих з тими, що вивчають. Використання робочого зошита значно підвищує ефективність проведення практичної роботи, оскільки він містить стислу найсуттєвішу інформацію про виконання лабораторних досліджень. При підготовці теоретичного матеріалу студентам легше засвоїти ключові питання теми, котрі розглядатимуться під час практичного заняття. Таким чином, постійне вдосконалення методик викладання предмету та засвоєння студентами програми, дозволює підвищити рівень знань з мікобіології, які будуть потрібні майбутньому лікарю для послідовного і цілеспрямованого володіння діагностичними прийомами та правильного призначення лікування
Дод.точки доступу:
Палій, Г. К.
Мруг, В. М.
Римша, О. В.
Трофіменко, Ю. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Мруг, О. Ф.
    Оптимізація стилів та методів навчання дисципліни "Психіатрія, наркологія" через призму транзактного аналізу [Текст] = Optimization of styles and methods of teaching discipline "Psychiatry, Addictology" through the prism of transactional analysis / О. Ф. Мруг // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 372-376. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ТРАНСАКЦИОННЫЙ АНАЛИЗ -- TRANSACTIONAL ANALYSIS (кадры, методы, обучение, организация и управление)
ПСИХИАТРИЯ -- PSYCHIATRY (кадры, методы, обучение, организация и управление)
НАРКОЛОГИЯ -- NARCOLOGY (кадры, методы, обучение, организация и управление)
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS (кадры, организация и управление, тенденции)
Анотація: Актуальність оптимізації та інтенсифікації навчального процесу у вищих навчальних закладах медичного профілю не викликає сумнівів. Пошук нових варіантів педагогічного направлення для становлення та подальшого розвитку компетентних спеціалістів, які були б здатні використовувати весь свій професійний потенціал для надання якісної медичної допомоги населенню, вдосконалення вже існуючих методів викладання дисциплін, а також розробка адекватних та диференційованих підходів до навчання знаходяться в центрі уваги. Досвід групових процесів допомагає створити потрібний простір для ефективного росту та змін. Навчання та учбові групи дають можливість отримувати знання, вибудовувати навички та сприяють особистісному розвитку. Викладач здійснює глибокий вплив на самооцінку студентів у навчанні, а також на стратегії та моделі, які вони використовуватимуть у ході навчального, а потім і професійного процесів, так як успішність досвіду в учбовій групі здійснює значний вплив на навчально-освітній процес, а також формує майбутній стиль роботи. У кожного викладача є свій стиль навчання, якому він надає перевагу. Навчальний стиль залежить від змісту, але і від того, якому саме викладач надає свідому перевагу. Отримані дані також дають змогу зрозуміти, як викладачу, як лідеру групи, максимально ефективно поводити себе у складних, конфліктних ситуаціях, які можуть виникати в навчальному процесі на певних його етапах. Висновки з даних моделей педагогічних стратегій допомагають пояснити певні складні моменти навчального процесу та дозволяють знайти спосіб керування всіма його аспектами, налагоджувати більш ефективну комунікацію в групі, тим самим знаходячи більш задовільні та успішні міжособистісні відносини між членами групи. Наведені дані дозволяють оптимізувати результати навчального процесу та досягти його кращої ефективності
Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Рациборинська-Полякова, Н. В.
    Особливості проявів синдромологічної картини непсихотичних психічних розладів у комбатантів при віддалених наслідках закритих черепно-мозкових травм [Текст] = Features of syndromological pictures of non-psychotic mental disorders in combatants at delivered consequences of closed cerebrocranial trauma / Н. В. Рациборинська-Полякова, К. М. Семененко // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 324-328. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
КОМБАТАНТНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COMBAT DISORDERS (диагностика, осложнения, патофизиология, этиология)
СТРЕССОВЫЕ РАССТРОЙСТВА ПОСТТРАВМАТИЧЕСКИЕ -- STRESS DISORDERS, POST-TRAUMATIC (диагностика, осложнения, патофизиология, этиология)
ЧЕРЕПНО-МОЗГОВЫЕ ТРАВМЫ -- CRANIOCEREBRAL TRAUMA (классификация, осложнения)
ГОЛОВЫ ТРАВМЫ ЗАКРЫТЫЕ -- HEAD INJURIES, CLOSED (осложнения)
ПАТОЛОГИЧЕСКИЕ СОСТОЯНИЯ, ПРИЗНАКИ БОЛЕЗНЕЙ И СИМПТОМЫ -- PATHOLOGICAL CONDITIONS, SIGNS AND SYMPTOMS
КОМОРБИДНОСТЬ -- COMORBIDITY (тенденции)
Анотація: Розлади непсихотичного рівня, які супроводжуються різними проявами синдромологічної картини, вимагають відповідної уваги під час проведення діагностичного процесу: при непсихотичних психічних порушеннях завжди треба активно шукати коморбідні розлади, відповідно й при інших розладах слід пам’ятати про можливість розвитку даної патології, який часто ховається за маскою супутніх проблем чи порушень. Особлива актуальність дослідження цих психічних порушень пов’язана зі схильністю до хронізації процесу і фіксації симптомів у вигляді стійких змін особистості, а також полягає в тому, що при вірному застосуванні вирішуються питання профілактики конфліктних ситуацій, пов’язаних із феноменами девіантної поведінки, а саме, алкоголізм, суїцидні наміри, травматизм та інше. Обстеження комбатантів щодо віддалених наслідків закритої черепно-мозкової травми показали наявність пограничних психічних розладів у 60–80% випадках. Метою дослідження є виявлення особливостей проявів синдромологічної картини при віддалених наслідках закритих черепно-мозкових травмах щодо подальшого прогнозу та лікування даної категорії пацієнтів. Використано основні методи дослідження: клініко-анамнестичний, клініко-психопатологічний, соціально-демографічний, психодіагностичний, математичний. За результатами даної роботи виявлено, що першочерговий синдром є астенічний. Встановлено: чим важча травма, тим більш виражені непсихотичні психічні порушення у комбатантів. У подальшому доцільно більш дослідити особливості проявів синдромологічної картини при віддалених наслідках закритих черепно-мозкових травм у комбатантів
Дод.точки доступу:
Семененко, К. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


   
    Протимікробні, фізико-хімічні властивості азотвмісних препаратів, похідних ментолу, хіноліну та фенолу [Текст] = Antimicrobial, physico-chemical properties of nitrogen-containing preparations of derivates of menthol, quinoline and phenol / В. Г. Палій [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 267-271. - Бібліогр.: в кінці ст.


Рубрики: Декаметоксин--анал--прием

MeSH-головна:
АНТИБАКТЕРИАЛЬНЫЕ СРЕДСТВА -- ANTI-BACTERIAL AGENTS (анализ, прием и дозировка, химия)
ФЕНОЛ -- PHENOL (анализ, прием и дозировка)
МЕНТОЛ -- MENTHOL (анализ, прием и дозировка)
ДЕКВАЛИН -- DEQUALINIUM (анализ, прием и дозировка)
ХИНОЛИНЫ -- QUINOLINES (анализ, прием и дозировка)
ПОВЕРХНОСТНОЕ НАТЯЖЕНИЕ -- SURFACE TENSION (действие лекарственных препаратов)
Анотація: Успішне вивчення науковцями нових синтетичних речовин різних хімічних груп сприяє розширенню арсеналу антимікробних препаратів для профілактики та лікування гнійно-запальних захворювань. Антимікробні препарати, як правило, пригнічують у збудників гнійно-запальних захворювань патогенні, інвазивні, адгезивні властивості і зменшують резистентність мікроорганізмів до антибіотиків; суттєво підвищують ефективність лікування захворювань інфекційного ґенезу. Мета - вивчити фізико-хімічні, протимікробні властивості похідних ментолу, фенолу та хіноліну. В роботі наведено результати вивчення фізико-хімічних, протимікробних властивостей шести хімічних сполук похідних ментолу, хіноліну, фенолу з використанням принципу комплексного дослідження, в яких застосовували фізико-хімічні, мікробіологічні методи. Доведено, що четвертинні амонієві сполуки похідні ментолу являють собою білі порошки з молекулярною масою 581-693, температурою плавлення від 99°C до 185°C. Хімічні речовини розчиняються у воді, етанолі. Препарати хіноліну мають молекулярну масу 687; 756, температуру плавлення 178-200°C; розчиняються в етанолі. Сполуки фенолу мають молекулярну масу 111, 112, температуру плавлення - 102°C, 110°C розчиняються в етанолі. Встановлено, що синтезовані речовини володіють широким спектром протимікробної дії на грампозитивні, грамнегативні бактерії, Candida albicans. У антибіотикорезистентних штамів стафілококів відсутні маркери резистентності до препаратів, що мають в молекулі ментол, фенол, хінолін. У складних фізико-хімічних системах важливо вивчити коефіцієнт поверхневого натягу розчинів препаратів, який є важливим об’єктивним фізичним показником молекулярного стану різних препаратів. В якості контролю використовували дистильовану воду. Досліди виконували за загальновідомою методикою. За результатами дослідження встановлено, що в контролі поверхневий натяг води дорівнював 55,70 дн/см2. У досліді з 0,1% розчином декаметоксину; препарату № 2 показник рівнявся 40,80дн/см2 та 38,20 дн/см2. В похідних хіноліну (ДН, препарат № 4) він складав 39,60 дн/см2 та 34,50 дн/см2. Розчини фенолу (препарати №5; №6) характеризувалися поверхневим натягом 32,40-43,50 дн/см2. Поверхневий натяг розчинів препаратів залежав від їх хімічної будови. Антимікробні властивості препаратів визначали на музейних та клінічних штамах мікроорганізмів, які володіли типовими тинкторіальними, морфологічними, культуральними ознаками. Для повної біологічної характеристики у штамів стафілокока вивчили утворення ферментів коагулази, лецитовітелази, гемолізинів, ферментацію маніту в анаеробних умовах. На 12 музейних та клінічних штамах бактерій виявили бактеріостатичну та бактерицидну дію шести препаратів, які є похідними ментолу (ДК; №2), хіноліну (ДН; №4), фенолу (препарати №5; №6). Похідні ментолу діяли бактерицидно на стафілококи в дозах 0,48-3,9 мкг/мл; похідні хіноліну в межах 7,8-15,6 мкг/мл; похідні фенолів 31,25-62,5 мкг/мл відповідно. Стафілококи мали високу стійкість до похідних фенолу (31,25-62,5 мкг/мл). Грамнегативні бактерії проявляли високу стійкість до похідних хіноліну та фенолу (250-500 мкг/мл). Підсумовуючи результати визначення антимікробної дії антисептиків похідних ментолу, хіноліну, необхідно підкреслити, що препарати мають високу активність по відношенню до стафілококів (0,24-7,8 мкг/мл). Похідні фенолу мають низьку бактеріостатичну та бактерицидну дію на грамнегативні бактерії (125-500 мкг/мл), що обмежує їх застосування в медицині
Successful research by scientists of new synthetic substances of various chemical groups contributes to the broadening of the arsenal of antimicrobial drugs for the prevention and treatment of purulent-inflammatory diseases. Antimicrobial drugs, as a rule, suppress pathogenic, invasive, adhesive properties and reduce the resistance of microorganisms to antibiotics in pathogens of supportive inflammatory diseases; significantly increase the effectiveness of treatment of diseases of infectious origin. The purpose of the study was to study the physicochemical, antimicrobial properties of derivatives of menthol, phenol and quinoline. The results of the study of physicochemical, antimicrobial properties of six chemical compounds of menthol, quinoline, and phenol derivatives using the principle of complex research, in which physicochemical, microbiological methods were used, are presented. There was shown that quaternary ammonium compounds of the menthol derivatives were alike white powders with a molecular weight of 581-693, a melting point of 99’ to 185’ C. The chemicals are soluble in water, ethanol. Quinoline preparations have a molecular weight of 687; 756, melting point 178-200’C; dissolved in ethanol. Compounds of phenol had a molecular weight of 111, 112, a melting point of 102’, 110’C was soluble in ethanol. It has been established that synthesized substances possess a wide spectrum of antimicrobial action on Gram- positive, Gram-negative bacteria, Candida albicans. In antibiotic resistant strains of Staphylococci no markers of resistance to drugs containing in the molecule menthol, phenol, quinoline were found. In complex physical and chemical systems, it was important to study the coefficient of surface tension of solutions of drugs, which was an important objective physical indicator of the molecular state of various drugs. Distilled water was used as a control. Experiments were performed according to a well-known technique. According to the results of the study, in the control the surface tension of water was it was found to be 55,70 dn/cm2. In an experiment with 0,1% solution of decamethoxin; the drug number 2 was 40,80 dn/cm2 and 38,20 dn/cm2. In derivatives of quinoline (DN, drug № 4), was 39,60 dn/cm2 and 34,50 dn/cm2. Solutions of phenol (preparations №5; №6) were characterized by surface tension 32,40-43,50 dn/ cm2. Surface tension of solutions of preparations depended on their chemical structure. The antimicrobial properties of the preparations were determined on the museum and clinical strains of microorganisms, which had typical tynctorial, morphological, and cultural characteristics. For a complete biological characterization in strains of Staphylococci, the formation of coagulase enzymes, lecithovitellase, hemolysins, and mannitol fermentation in anaerobic conditions were studied. At 12 museum and clinical strains of bacteria, bacteriostatic and bactericidal effects of six drugs, which are derivatives of menthol (DK, Ns2), quinoline (DN, Ns4), phenol (preparations Ns5, №6), have been detected. Derivatives of menthol acted bactericidal to Staphylococci at doses of 0,48-3,9 ?g/ml; Quinoline derivatives in the range of 7,8-15,6 μg/ml; derivatives of phenol 31,25-62,5 μg/ml, respectively. Staphylococci were highly resistant to phenol derivatives (31,25-62,5 μg/ml). Gram-negative bacteria exhibited high resistance to quinoline and phenol derivatives (250-500 μg/ ml). Summing up the results of determining the antimicrobial action of antiseptics derivatives of menthol, quinoline, it should be emphasized that the drugs have high activity in relation to Staphylococci (0,24-7,8 μg/ml). Phenol derivatives have low bacteriostatic and bactericidal effects on Gram-negative bacteria (125-500 μg/ml), which limits their use in medicine.
Дод.точки доступу:
Палій, В. Г.
Палій, І. Г.
Дудар, А. О.
Палій, Д. В.
Кулик, А. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Куцик, Р. В.
    Вивчення впливу біологічно активних речовин екстракту плодів вільхи сірої Alnus incana L. Моепс на темпи набування mis-резистентності шкірними ізолятами стафілококів [Текст] = Study of Alnus incana L. Moench fruit extract biologically active substances influence on resistance development in mis-resistant staphylococci skin isolates / Р. В. Куцик, О. І. Юрчишин // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 263-266. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ЛЕКАРСТВЕННАЯ УСТОЙЧИВОСТЬ У БАКТЕРИЙ -- DRUG RESISTANCE, BACTERIAL (действие лекарственных препаратов, иммунология)
МИКРОБИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- MICROBIOLOGICAL PROCESSES (действие лекарственных препаратов, иммунология)
МАКРОЛИДЫ -- MACROLIDES (терапевтическое применение)
ОЛЬХА -- ALNUS (действие лекарственных препаратов, химия)
РАСТЕНИЙ ЭКСТРАКТЫ -- PLANT EXTRACTS (выделение и очистка, фармакология, химия)
Анотація: Виникнення резистентних штамів мікроорганізмів є природною біологічною відповіддю на використання протимікробних препаратів, які створюють селективний тиск, сприяючий їх відбору, виживанню і розмноженню. Мета проведеного дослідження полягала у вивченні темпів набування резистентності шкірних ізолятів стафілококів до еритроміцину та впливу на них суббактеріостатичних концентрацій екстракту плодів вільхи сірої Alnus incana L. Формування резистентності до еритроміцину та вплив на її темпи суббактеріостатичних концентрацій екстракту плодів вільхи сірої (екстрагент 90% етанол) проводили відносно штамів S.epidermidis: чутливого до макролідів, та з низьким рівнем резистентності до 14 та 15-членних макролідів. Дослідження проведено протягом 30 днів, шляхом багаторазових послідовних пасажів тест-штамів стафілококів (концентрація 1х107 КУО/мл) в пробірки з МПБ та еритроміцином у 3-х двократних розведення вище та нижче мінімальної бактеріостатичної концентрації. Для статистичної обробки результатів використано одно- і двофакторний дисперсійний аналіз (ANOVA) та комп’ютерну програму Microsoft Office Excel 2011. У штаму S.epidermidis з низьким рівнем резистентності до 14 та 15-членних макролідів спостерігалося швидке наростання резистентності до антибіотика від 32 до 1024 мкг/мл (F=34,2804; FFкрит max=5,9874, p=0,0011). В присутності суббактеріостатичних концентрацій екстракту плодів вільхи сірої (1/4 МБсК) вихідна МБсК еритроміцину знизилась у 32 рази та становила 1 мкг/мл (F=9,7497; FFкрит max=5,9874, p=0,0205). У чутливого до макролідів штаму резистентності до еритроміцину після 30 пасажів викликати не вдалося. Під впливом селективного тиску еритроміцину штам S.epidermidis з низьким початковим рівнем MLS-резистентності швидко досягає резистентності високого рівня. Біологічно активні сполуки екстракту плодів вільхи сірої виразно гальмують процес набування S.epidermidis резистентності до макролідів та елімінують фенотипічні ознаки резистентності, властивої материнському штаму
The emergence of microorganisms resistant strains is a natural biological response to the use of antimicrobial drugs that creates selective pressure, contributing to pathogens selection, survival and reproduction. The purpose of the investigation was to study the resistance development of staphylococci skin isolates to erythromycin and influence on it Alnus incana L. fruit extract subinhibitory concentrations. Development of resistance to erythromycin and influence on it Alnus incana L. fruit extract (extraction by 90% ethanol) subinhibitory concentrations were conducted with S epidermidis strains: sensitive and resistant to 14 and 15-membered macrolides. The study was carried out within 30 days by multiple consecutive passages of staphylococci test strains (concentration 1x107 CFU/ml) into test tubes containing broth and erythromycin ranging from 3 doubling dilutions above to doubling dilutions below the minimum inhibitory concentration. Statistical analysis of the results was carried out by one-and two-factor analysis of variance (ANOVA) and Microsoft Office Excel 2011. Rapid increase of resistance from 32 to 1024 g/ml (F=34.2804; F Fstand. max = 5.9874; p=0.0011) for S.epidermidis with a low level of resistance to 14 and 15-membered macrolides resistance to the erythromycine was observed. In the presence of Alnus incana L. fruit extract subinhibitory concentrations (1/4 MIC), the initial MIC of erythromycin was decreased by 32 times to 1 ?g/ml (F = 9.7497; F Fstand. max = 5.9874; p = 0.0205). The sensitive strain after 30 passages did not develop resistance to erythromycin. Under the influence of erythromycin selective pressure, S.epidermidis strain with low initial level of MLS-resistance rapidly reaches a high-level resistance. Biologically active substances of the Alnus incana L. fruit extract significantly inhibit the resistance development in S. epidermidis to macrolides and eliminate it phenotypic features
Дод.точки доступу:
Юрчишин, О. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-35 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)