Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Вища освіта (31)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=МУ7/2019/2<.>
Загальна кількість знайдених документів : 33
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-33 
1.


    Kolodnytska, O. D.
    Using project-based learning to teach latin and greek medical terminology [Текст] = Використання проектного навчання при вивченні медичної термінології латинського і грецького походження / O. D. Kolodnytska, I. I. Vorona // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 126-130


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
МЕДИЦИНСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ СИСТЕМАТИЗИРОВАННАЯ -- SYSTEMATIZED NOMENCLATURE OF MEDICINE
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: The article reveals the role and importance of the project method of Latin teaching; to represent the sample of the project “Latin and Greek medical terminology and their corresponding national equivalents in English”. The basic terminology competence of medical students is formed in Latin lessons because Latin vocabulary is used in Anatomy, Histology, Chemistry, Biology, as well as further clinical disciplines. Thus, the principle of close interdisciplinary integration helps students better understand the nature of the anatomical, histological, pharmaceutical, and clinical terms. Project-based learning to teach Latin and Greek medical terminology contributes training in logical thinking, boosting cognitive processes essential for medicine, and causes the development of research and creative skills of medical students, the ability to independently construct their knowledge, navigate the information space and think critically. It has been found that the use of project learning combined with all necessary elements of co-operating training of future medical workers greatly facilitates their creative training, development of communicative skills and contributes to independent decision-making. The efficient using project-based learning to teach Latin and Greek medical terminology in higher medical educational institutions in combination with conventional teaching and technical support provides the highest quality of the educational process
У статті розкрито роль і значення проектного навчання при вивченні медичної термінології латинського і грецького походження; розроблено зразок проекту «Латинська та грецька медична термінологія і відповідні їм еквіваленти англійською мовою». Основна термінологічна компетентність студентів-медиків формується на заняттях латинської мови, оскільки латинська лексика використовується в анатомії, гістології, хімії, біології, а також у клінічних дисциплінах. Таким чином, принцип тісної міждисциплінарної інтеграції допомагає студентам краще зрозуміти природу анатомічних, гістологічних, фармацевтичних і клінічних термінів. З’ясовано, що використання проектного навчання у поєднанні з усіма необхідними елементами кооперативного навчання майбутніх медичних працівників значно полегшує їх творчу професійну підготовку, розвиток комунікативних навичок та сприяє самостійному прийняттю рішень. Застосування проектного навчання при викладанні латинської та грецької медичної термінології сприяє підготовці логічного мислення, активізації когнітивних процесів, необхідних у галузі медицини, розвитку дослідницьких і творчих навичок студентів-медиків, здатності самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі та думати критично. Ефективне використання проектного навчання при викладанні латинської та грецької медичної термінології у вищих медичних навчальних закладах у поєднанні з традиційним навчанням і технічною підтримкою забезпечує найвищу якість навчального процесу.
Дод.точки доступу:
Vorona, I. I.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Logoyda, L. S.
    Methodological aspects of pharmaceutical analysis teaching in the context of studying the pharmaceutical chemistry for foreign students [Текст] = Методичні аспекти викладання фармацевтичного аналізу в контексті вивчення фармацевтичної хімії іноземним студентам / L. S. Logoyda, N. O. Zarivna // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 131-136


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
СТУДЕНТЫ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, PHARMACY
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, PHARMACY, CONTINUING
Анотація: The article adduces the ways to solve the main problems faced by teachers working with foreign students in teaching pharmaceutical analysis in the context of studying the discipline of Pharmaceutical Chemistry; analyzes the main issues that can affect the performance of the teaching of foreign students. The research is based on the study of materials obtained from open sources of information and authors’ own experience. The article presents modern technologies of teaching and testing of foreign students on Pharmaceutical Chemistry, approved at the Department of Pharmaceutical Chemistry. Since the quality of the drug is laid down at the stage of pharmaceutical development, the student must clearly know the elements of pharmaceutical development and pharmaceutical analysis. The purpose of pharmaceutical analysis is to: learn general methods of analysis of substances of medicinal substances and to determine their qualities in appearance, solubility and reaction of the environment in accordance with the requirements of the State Pharmacopoeia (SPhU); to study and explain the physical and physico-chemical methods of analysis of organic medicinal products; to be able to carry out reactions of identification of substances of medicinal substances by cations and anions in accordance with the requirements of SPhU; to use chemical methods for the identification of medicinal products of organic structure by analytical-functional groups; to determine the physical constants of organic substances for the identification and purification of medicinal products; to use the definition of refractive index and specific rotation of solutions of drugs for their identification and purity; to practice the general requirements of the SPhU for the testing of the maximum content of impurities; to be able to quantify the content of medicinal substances in the substance by different methods; to be able to conduct qualitative and quantitative rapid-analysis of active substances in extemporal dosage forms. Detailed and thorough acquaintance with the basics of the discipline of Pharmaceutical Chemistry, gives the opportunity to more fully master the studied material, realize the scientific and creative potential of students, enrich their knowledge, which will be directly used in their practical activities. The proposed method allows the teacher to successfully build an educational process, which ultimately positively affects the overall mastering of the course
У статті висвітлено шляхи вирішення основних проблем, з якими стикаються викладачі, що працюють зі студентами-іноземцями при викладанні фармацевтичного аналізу в контексті вивчення дисципліни «Фармацевтична хімія». Проаналізовано основні проблеми, які можуть впливати на результативність навчання студентів-іноземців. Дослідження базується на вивченні матеріалів, отриманих із відкритих джерел інформації та власного досвіду авторів. У статті наведені сучасні технології викладання та тестування іноземних студентів з фармацевтичної хімії, впроваджені на кафедрі фармацевтичної хімії. Оскільки якість препарату закладається ще на етапі фармацевтичної розробки, студент чітко повинен знати елементи фармацевтичної розробки та фармацевтичного аналізу. Ціллю фармацевтичного аналізу є: засвоїти загальні методи аналізу субстанцій лікарських речовин та підтвердження їх доброякісності за зовнішнім виглядом, розчинністю та реакцією середовища згідно з вимогами ДФУ; вивчити і пояснювати фізичні та фізико-хімічні методи аналізу органічних лікарських засобів; вміти проводити реакції ідентифікації субстанцій лікарських речовин за катіонним і аніонним складом згідно з вимогами ДФУ; використовувати хімічні методи для ідентифікації лікарських засобів органічної структури за аналітико-функціональними групами; визначати фізичні константи органічних речовин для ідентифікації та встановлення чистоти лікарських засобів; використовувати визначення показника заломлення і питомого обертання розчинів лікарських засобів для їх ідентифікації і встановлення чистоти; практикувати загальні вимоги ДФУ щодо випробувань на граничний вміст домішок; вміти проводити кількісне визначення вмісту лікарських речовин у субстанції різними методами; вміти проводити якісний та кількісний експрес-аналіз діючих речовин в екстемпоральних лікарських засобах. Детальне і ґрунтовне ознайомлення з основами фармацевтичного аналізу в контексті вивчення дисципліни «Фармацевтична хімія» дає можливість більш повно засвоїти матеріал, що вивчається, реалізувати науково-творчий потенціал студентів, збагачує їх знаннями, які безпосередньо будуть використані в їхній практичній діяльності. Запропонований метод дозволяє викладачеві успішніше будувати освітній процес, що, в кінцевому підсумку, позитивно позначається на загальному засвоєнні курсу
Дод.точки доступу:
Zarivna, N. O.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Prokop, I. A.
    Establishment and development of medical education and science in the Western Ukraine (ХVIII-ХIХ century) [Текст] = Становлення та розвиток медичної освіти і науки на теренах Західної України (XVIII –XIX століття) / I. A. Prokop, T. V. Savaryn // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 184-190


MeSH-головна:
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
Анотація: The research analyses the history of development and organization of medical educational establishments in the Western Ukraine in the second half of XVIII–XIX century. The article discusses the method of analysing bibliographic catalogues, classification and systematization of primary sources in History of Medicine and Pedagogy, and chronological method that identifies the establishment and development of medical education during different historical periods. The paper describes the structure of medical education system in the Western Ukraine in the second half of XVIII–XIX century and summarizes available data about professional and scientific activity of the outstanding Ukrainian doctors of this period. The main characteristics of medical education development in the mentioned historic period are: gradual increase in the number of medical establishments, medical departments, faculties, and students; improvement and transformation of medical personnel education and training
У статті проаналізовано історію виникнення та організації навчальних закладів для підготовки медичних працівників на західноукраїнських землях у другій половині XVIII –XIX ст. У роботі використано бібліографічний метод вивчення бібліотечних каталогів; класифікацію та систематизацію джерел з історії медицини, педагогіки; хронологічний метод, що дозволив проаналізувати особливості становлення і розвитку медичної освіти у різні історичні періоди. Відтворено структуру системи медичної освіти на західноукраїнських землях у другій половині XVIII –XIX ст.; уточнено відомості про професійну та наукову діяльність видатних українських лікарів цього періоду. Визначальними критеріями процесу розвитку медичної освіти можна назвати: поступове зростання мережі закладів медичної освіти, збільшення числа кафедр, збільшення кількості студентів і викладачів у них, розширення змісту навчання, зміну рівня професійної підготовки медиків
Дод.точки доступу:
Savaryn, T. V.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Єгудіна, Є. Д.
    Імплементація кейс-методу у формуванні клінічного мислення студентів-медиків [Текст] = Іmplementation of case-method in the formation of clinical thinking of medical students / Є. Д. Єгудіна, Л. В. Сапожниченко, Ю. В. Козлова // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 79-85


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
Анотація: У статті висвітлено досвід впровадження кейс-методу в навчальний процес у вищих медичних навчальних закладах для підвищення якості підготовки студентів-медиків, формування та вдосконалення клінічного мислення. У процесі роботи було використано об’ємний інформаційний матеріал та особистий досвід із урахуванням принципів системного підходу та аналізу. Наявність персонального клінічного архіву дозволить мати архівний матеріал для використання в навчальному процесі, при аналізі клінічного випадку та використанні даних у науковій роботі. Кейс-метод як метод аналізу конкретного клінічного випадку дозволяє розкрити та сформувати необхідні для подальшої трудової діяльності якості та здібності студентів-медиків, формує клінічне мислення, аналітичні здібності, самостійність у прийнятті рішення, комунікативність, навички роботи з достатньо великим об’ємом інформації. Сучасні методи та засоби інформаційних технологій необхідно цілеспрямовано впроваджувати в клінічну практику та навчальний процес для розвитку професійних навичок, формування клінічного мислення, накопичення клінічного досвіду
Дод.точки доступу:
Сапожниченко, Л. В.
Козлова, Ю. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


   
    Іншомовна граматична компетентність як складова загальної підготовки майбутнього лікаря у контексті віртуально-навчального середовища [Текст] = Foreign language grammatical competence as a component of the general training of future doctors in the virtual learning environment / Н. О. Федчишин [та ін.] // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 114-121


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ -- INFORMATION SYSTEMS
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: У статті узагальнено досвід використання віртуальної навчальної програми на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням у студентів-медиків. Розкрито практичний аспект формування граматичних навичок та вмінь (граматичної компетентності, повторення вивченого матеріалу) шляхом використання на заняттях з іноземної мови віртуальних програм. Розглянуто загальні науково-методичні підходи до використання віртуальних веб-орієнтованих освітніх середовищ для вивчення іноземної мови професійного спрямування студентами-медиками у вищих медичних навчальних закладах. Представлено віртуальну інформаційну модель з німецької мови за професійним спрямуванням «Augenerkrankungen» та доведено ефективність використання віртуальних навчальних програм загалом. Розвиток граматичної компетентності студентів-медиків шляхом використання віртуальної програми сприяє не лише якісному урізноманітненню та інтенсифікації освітнього процесу, але й значному підвищенню рівня знань та іншомовно-комунікативної компетентності студентів. Тому впровадження ІТ-технологій у навчальний процес вимагає розробки відповідної науково-методичної бази, інструментальних засобів і систем комп’ютерного навчання та контролю знань, системної та раціональної інтеграції цих технологій в існуючі навчальні програми
Дод.точки доступу:
Федчишин, Н. О.
Кліщ, Г. І.
Єлагіна, Н. І.
Горпініч, Т. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Історія становлення та розвитку медичної фізики (оптика) (частина 4) [Текст] = The history of formation and development of medical physics (optics) (part 4) / В. Д. Дідух [та ін.] // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 162-170


MeSH-головна:
ФИЗИКА -- PHYSICS
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
Анотація: У статті висвітлено історичні етапи розвитку оптики – розділу медичної фізики, в межах якої вивчається природа оптичного випромінювання (світла), досліджуються процеси випромінювання світла, його поширення в середовищі і взаємодія з речовиною, інтерференційні, дифракційні і поляриметричні явища. Розглянуто еволюцію знань людства про природу світла, фізичні основи дифракційних, інтерференційних, поляриметричних явищ, голографії, оптичні методи дослідження, а також світового значення відкриття, яке отримало назву «просвітлення оптики» українського фізика Олександра Смакули (1900–1983), уродженця с. Добриводи Збаразького району, що на Тернопільщині. Він винайшов спосіб покриття поверхні лінз оптичних пристроїв спеціальним тонким шаром певного матеріалу, що значно зменшував коефіцієнт відбитого світла від поверхні лінзи і набагато збільшував контрастність зображення. Середньовічний філософ Роджер Бекон стверджував: «Оптика – прикраса всієї філософії, через яку, а не без неї, можуть бути показані всі інші науки». Особливе місце в історії оптики займає вчення про зір. Давньоримський філософ Сенека писав: «Не все, однак, сягаємо оком, не все бачимо таким величним, яким воно є, але наш зір прокладає собі стежку для дослідження, закладає для нас підвалини пізнання правди, щоб від явного ми могли у своїх пошуках переходити до прихованого; віднаходити й те, що є давнішим від усього видимого світу». У даній праці розглянуто історичні шляхи вчення про зір, етапи розвитку геометричної і хвильової оптики, фізичну природу оптичних явищ, оптичні методи дослідження медико-біологічних систем. Відзначимо, що випромінювання і поглинання світла розглядалися як неперервні процеси, проте в області коротких довжин хвиль спостерігалася невідповідність між існуючими теоріями і фізики заговорили про так звану «ультрафіолетову катастрофу». Тому-то необхідна була теорія, яка усувала б відповідні суперечності. Але про це вже буде сказано у наступній публікації
The article highlights the historical stages of the optics development – the medical physics section, within which the nature of optical radiation (light), the processes of light radiation, its distribution in the medium and interaction with matter, interference, diffraction, and polarimetric phenomena are studied. The article deals with the evolution of human knowledge about the light nature, the physical foundations of diffraction, interference, polarimetric phenomena, holography, optical methods of research, and also considered the worldwide significance discovery, which was called “enlightenment of optics” by the Ukrainian physicist Olexander Smakula (1900-1983), whо was born in village Dobryvody of Zbarazh district in Ternopil region. He invented the method of covering the surface of the lenses of optical devices with a special thin layer of a certain material, which greatly reduced the coefficient of reflected light from the surface of the lens and greatly increased the contrast of the image. Medieval philosopher Roger Bacon argued: “Optics is the flower of the whole philosophy and through it, and not without it, can the other sciences be known”. A special place in the history of optics is the doctrine of vision. Ancient Roman philosopher Seneca wrote: “Not all, however, reach our eyes, we do not see everything so magnificent as it is, but our vision sets a path for research, forms the foundation for us to know the truth so that from the apparent we could move in our quest to the hidden; to find out also what is older than the entire visible world “. In this paper we consider the historical ways of the vision doctrine, the stages of the development of geometric and wave optics, the physical nature of optical phenomena, optical methods of research of medical-biological systems. Note that radiation and absorption of light were regarded as continuous processes, but in the field of short wavelengths there was a discrepancy between existing theories and physics talked about the so-called “ultraviolet catastrophe.” Therefore, a theory was needed that would eliminate the corresponding contradictions. But this will already be stated in the next article
Дод.точки доступу:
Дідух, В. Д.
Рудяк, Ю. А.
Горкуненко, А. Б.
Кузьмак, І. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Абрамов, С. В.
    Особливості підготовки англомовних студентів молодших і старших курсів на кафедрах гігієнічного профілю у вищих медичних навчальних закладах [Текст] = Peculiarities of training english-speaking students of the junior and senior years of study in the hygienic profile departments in medical schools / С. В. Абрамов, В. М. Байбаков, Л. В. Григоренко // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 6-10


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
САНИТАРНО-ГИГИЕНИЧЕСКИЕ ФАКУЛЬТЕТЫ -- SCHOOLS, PUBLIC HEALTH
Анотація: У статті показано особливості підготовки англомовних студентів молодших і старших курсів на кафедрах гігієнічного профілю у вищих медичних навчальних закладах. Встановлено, що для англомовних студентів молодших курсів більш актуальним є проведення семінарів з обговореннями доповідей учасників, а для студентів старших курсів – розв’язання ситуаційних завдань із розбором нормативних документів за темою практичного заняття, оцінка факторів навколишнього середовища за допомогою приладів, ведення протокольних зошитів з тем практичних занять і СРС, проміжний і підсумковий контроль за тестами з бази «Крок 2», що обумовлено особливостями навчальної програми з гігієни для іноземних студентів 3 і 6 курсів за спеціальністю «Лікувальна справа». Анкетування, проведене серед англомовних студентів молодших курсів (40 респондентів) за розробленою нами власною анкетою, показало, що іноземні студенти на підготовку до практичного заняття з теоретичних дисциплін витрачають: менше 1 год – 6 респондентів (16,6 %); 1–2 год – 16 (44,4 %); 2–3 год – 9 (25 %); більше ніж 3 год – 5 (13,8 %). При підготовці до заняття з клінічних дисциплін англомовні студенти витрачають: менше 1 год – 3 (8,3 %); 1–2 год – 11 (30,5 %); більше ніж 3 год – 3 (8,3 %). Зокрема, 25 % респондентів (69,4 %) позитивно ставляться до проведення СРС, чверть опитаних – негативно (14 %). Відповіді на контрольні питання до тем СРС більшість студентів знаходить у матеріалах із мережі «Інтернет» (36 %) і в навчально-методичному посібнику (33,3 %), меншість користується підручниками (28 %), що зумовлено зниженням зацікавленості студентів до навчання
The research analyses the history of development and organization of medical educational establishments in the Western Ukraine in the second half of XVIII–XIX century. The article discusses the method of analysing bibliographic catalogues, classification and systematization of primary sources in History of Medicine and Pedagogy, and chronological method that identifies the establishment and development of medical education during different historical periods. The paper describes the structure of medical education system in the Western Ukraine in the second half of XVIII–XIX century and summarizes available data about professional and scientific activity of the outstanding Ukrainian doctors of this period. The main characteristics of medical education development in the mentioned historic period are: gradual increase in the number of medical establishments, medical departments, faculties, and students; improvement and transformation of medical personnel education and training
Дод.точки доступу:
Байбаков, В. М.
Григоренко, Л. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Бабінець, Л. С.
    Амбулаторна лікарська практика як ключова складова підготовки сімейного лікаря [Текст] = Оutpatient medical practice as a key component of training of family doctors / Л. С. Бабінець, Н. Є. Боцюк, І. О. Боровик // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 152-155


MeSH-головна:
ВРАЧИ СЕМЕЙНЫЕ -- PHYSICIANS, FAMILY
ОБЩАЯ ВРАЧЕБНАЯ ПРАКТИКА -- GENERAL PRACTICE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Стаття присвячена проблемі підвищення якості підготовки фахівців первинної медичної допомоги. Навчання сімейного лікаря є надзвичайно актуальною проблемою, визначається суспільним запитом і передбачає засвоєння необхідних компетенцій. Амбулаторна лікарська практика є однією з основних частин навчання студента. Тільки наполегливе відпрацювання практичних навичок може стати основою для якісного виконання професійних обов’язків. Вільне володіння сучасними інноваційними методиками спрощує роботу лікаря первинної медичної допомоги. Проведено добровільне анонімне анкетування серед студентів п’ятого курсу медичного факультету після завершення амбулаторної практики. Анкета була складена та узгоджена викладачами нашої кафедри і включала 11 питань. Оцінювався рівень достатності як базової теоретичної і практичної підготовки, комунікативних навичок, так і особливостей роботи сімейного лікаря. Проаналізовано проблемні питання, запропоновано нові підходи до проведення виробничої практики студентів. Для забезпечення ефективного проходження амбулаторної виробничої практики студентів V курсу необхідно укріпляти матеріально-технічно і кадрами вже існуючі клінічні бази і створювати нові на базі центрів первинної медико-санітарної допомоги, особливо в сільській місцевості. Включення до програми амбулаторної виробничої практики питань економіки закладів охорони здоров’я первинної медичної допомоги, медичного права, менеджменту і маркетингу, а також стажування студентів поряд з сімейними лікарями, що практикують приватно, є необхідними кроками, які дозволять адаптувати випускників до нових соціально-економічних вимог за умов реформування системи охорони здоров’я на засадах пріоритету первинної медичної допомоги. В перспективі подальших досліджень доцільно включити питання, що стосуються впровадження нових технологій у практику сімейного лікаря
The article is devoted to the problem of improving the quality of primary health care specialists’ training. Family doctors’ education is an extremely topical issue, determined by a public request and involves learning of the necessary competencies. Outpatient medical practice is one of the key parts of the student’s training. Only persistent practicing could become the basis for qualitative implementation of professional responsibilities. Fluent understanding and knowledge of modern innovative techniques simplifies the work of a primary care physician. The fifth-year students of medical faculty took part in survey after completing outpatient practice. The questionnaire was compiled and agreed by the teachers of our department and included 11 questions. Both the sufficiency level of the basic theoretical and practical training, communicative skills were researched together with features of the family doctor’s work. Problematic issues have been analyzed, new approaches to the outpatient practice of students have been proposed. Consolidation of the existing clinical bases logistically and technically and creation new ones based on primary medical care centers (especially in rural areas) are needed in order to ensure the effective passage through the outpatient practice by the fifth-year students. Economics of the health care establishments questions, medical law, management and marketing, and internships in private clinics of primary care have to be included to outpatient program of medical students and is a necessary step that will allow graduates to adapt to new socioeconomic requirements in the context of health care reform with a priority of primary care. In the future, we plan to examine issues related to new technologies implementation in the family doctors’ practice
Дод.точки доступу:
Боцюк, Н. Є.
Боровик, І. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Баранова, І. В.
    Мотивація до навчання – запорука ефективності сучасної медичної освіти [Текст] = Motivation to study is a key to the effectiveness of modern medical education / І. В. Баранова, І. А. Ільюк, К. П. Постовітенко // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 55-60


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ -- INFORMATION SYSTEMS
Анотація: У статті проаналізовано зовнішню та внутрішню складові мотивації до навчального процесу у студентів-медиків 5 курсу; розроблено рекомендації щодо вдосконалення викладання предметів у вищих навчальних закладах (ВНЗ) медичного профілю. Наведено аналіз даних психодіагностичних тестів вивчення загальних мотивів навчальної діяльності у вітчизняних та іноземних студентів медичного ВНЗ. Висвітлено основні напрямки педагогічної діяльності, які сприяють зростанню зацікавленості студента та його активної участі у набутті теоретичних знань та практичних навичок. Мотивація до навчання у вітчизняних та іноземних студентів відповідає середньому та високому рівням, бажання стати висококваліфікованим спеціалістом є пріоритетним у набутті знань. Використання новітніх інформаційних технологій, прийомів «ділової гри» та симуляційних центрів дозволяє ефективно підтримувати високий рівень науково-практичної підготовки майбутніх лікарів
Дод.точки доступу:
Ільюк, І. А.
Постовітенко, К. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Беденюк, А. Д.
    Особливості підготовки та проведення студентської олімпіади з хірургії у Тернопільському державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського [Текст] = Features of training and holding student olympiad on surgery in Ternopil state medical university / А. Д. Беденюк, А. Є. Бурак, С. Й. Гриценко // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 11-14


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ОБЩАЯ ХИРУРГИЯ -- GENERAL SURGERY
Анотація: У статті розглянуто особливості проведення олімпіади у медичному ВНЗ, аналіз здобутих результатів та перспективи подальшого розвитку. Показано особливості організації та проведення Всеукраїнської студентської олімпіади в Тернопільському державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського на прикладі кафедри хірургії. Доведено необхідність застосування комплексного підходу у підготовці студентів. Зокрема, особливу увагу викладачам кафедр необхідно звертати не лише на теоретичну підготовку студентів, а насамперед на вміння розв’язувати конкретні клінічні випадки біля ліжка хворого та під час операційних втручань, добру орієнтацію в топографічній анатомії та оперативній хірургії. Одним із пріоритетних завдань перед учасниками відбору до 2 етапу є відмінна теоретична та практична база для виконання навичок із надання екстре­ної медичної допомоги, оскільки більшість Всеукраїнських олімпіад клінічного спрямування включає в себе вищенаведену ланку невід’ємного багажу знань студента-медика. Проведення відбору студентів для участі у Всеукраїнській олімпіаді з клінічних дисциплін повинно бути багатогранним, а не лише зводитися до відповідей на теоретичні запитання. Вищенаведена підготовка дозволить краще підготувати студентів для майбутньої олімпіади та виховати фахівця високого рівня кваліфікації.
Дод.точки доступу:
Бурак, А. Є.
Гриценко, С. Й.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Бурмас, Н. І.
    Система дистанційної форми навчання на кафедрі загальної хімії [Текст] = The system of distance learning at the department of general chemistry / Н. І. Бурмас, Л. А. Бойко // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 15-18


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ХИМИЯ -- CHEMISTRY
Анотація: Дистанційне навчання – інтерактивна взаємодія як між викладачем та студентами, так і між ними та інтерактивним джерелом інформаційного ресурсу (web-сторінки), яка відображає всі компоненти навчального процесу, що здійснюється в умовах реалізації засобів інформаційно-комп’ютерних технологій (комп’ютерна візуалізація навчальної інформації, інформаційно-пошукової діяльності, автоматизація процесів інформаційно-методичного забезпечення). У статті розглянуті основні поняття і характерні особливості дистанційного навчання в університеті, яке передбачає застосування двох форм: синхронної та асинхронної. Проводиться обґрунтування актуальності використання дистанційних технологій у навчанні. У статті виділено переваги дистанційного навчання для студентів: вільний графік проведення занять; одночасне проведення навчання з декількох дисциплін, можливо, в різних навчальних закладах; використання аудіо- та відеоматеріалів, мультимедіа. Основний акцент зроблений на особливостях організації дистанційного навчання на кафедрі за допомогою сучасних технологій та мультимедіа, що реалізується через такі компоненти, як: лекції (презентації та відеозаписи); практичні заняття (тестування в системі Moodle); спілкування викладача зі студентом. Успішне створення і використання дистанційної освіти на кафедрі загальної хімії сприяє значному розширенню потенційних студентів, впровадженню нових технологій для передачі навчальної інформації та вдосконаленню педагогічної майстерності співробітників кафедри
Дод.точки доступу:
Бойко, Л. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


   
    Важливість використання електронного освітнього ресурсу для якісного освітнього процесу [Текст] = The importance of using electronic educational resource for quality educational process / О. В. Штрімайтіс [та ін.] // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 47-50


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ -- EDUCATION, PROFESSIONAL
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
Анотація: У статті здійснено аналіз структури електронного освітнього ресурсу як інноваційної технології освітнього процесу та ефективності його використання в КЗВО «Рівненська медична академія». У результаті дослідження встановлено високу ефективність та продуктивність освітнього процесу із застосуванням електрон­ного освітнього ресурсу. Визначено переваги підготовки студентів до підсумкового тестового контролю з використанням електронного освітнього ресурсу, що доведені вищими показниками якісної успішності здобувачів освіти. Залежно від дисципліни показник якісної успішності студентів був вищий на 16–18 %. Структура електронного освітнього ресурсу КЗВО «Рівненська медична академія» представлена у зручній та гнучкій формі, що забезпечує оперативний доступ до інформації, високу оперативність оновлення матеріалів шляхом безперервного впровадження інновацій викладачами та безперешкодного завантаження оновлених матеріалів. Студенти відмічають високу доступність інтерфейсу та інформації навчально-методичних помічників. Електронний освітній ресурс, розміщений у локальній мережі вищого навчального закладу, дозволяє забезпечити здобувачів освіти необхідною інформацією, підвищує рівень та якість освітніх послуг
Дод.точки доступу:
Штрімайтіс, О. В.
Филипюк, О. М.
Нестерук, Т. М.
Мялюк, О. П.
Садовник, О. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Вихрущ, А. В.
    Викладання дисциплін гуманітарного циклу в сучасному університеті [Текст] = Teaching humanities at contemporary university / А. В. Вихрущ // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 61-66


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ГУМАНИТАРНЫЕ НАУКИ -- HUMANITIES
Анотація: У статті аналізуються актуальні питання організації навчального процесу в сучасних університетах. Підкреслюється значимість дотримання філософських засад, факт, що кожний навчальний предмет має свою історію, особливості становлення, розвитку, специфіку викладання і засвоєння суб’єктами навчання. В центрі уваги висновки видатного мислителя П. Чаадаєва, який влучно зауважив, що для кожної ситуації мозок відшукує стандарти, порівняльні характеристики, а у випадку гуманітарних предметів людина вивчає сама себе, повинна займатися оцінкою і самооцінкою при відсутності чітких стандартів і еталонів. Аналіз змісту словників, авторефератів дисертацій, монографій, навчальних посібників дозволив зробити висновок про хаотичність визначення суті головних понять. В університетах важливо використовувати кейс-метод, що дозволяє використати відеоматеріали, присвячені виступам відомих вчених. Це має набагато більший вплив на аудиторію, ніж друкований текст. Студенти можуть бачити процес дискусії, реакцію відомого вченого на несподівані запитання, парадоксальність творчого мислення. Виступи відомих людей є важливим матеріалом для оцінки переваг і недоліків виступу, логіки, емоційного впливу на аудиторію, інші аспекти ораторського мистецтва. Запропоновано загальні правила створення корисного для професіонала портфоліо: сприяння особистісному самовдосконаленню. Насамперед це справа особистості щодо наповнення та використання; портфоліо повинно відзначатися лаконічністю. В іншому випадку час на його підготовку перевершить ефект від його використання; структура портфоліо може виглядати так: самооцінка (здоров’я, переваги, недоліки), план, мета, визначення пріоритетних завдань, час, впорядкована інформація, необхідна для досягнення мети, оцінка результату, оновлена програма; головна засада доброго портфоліо – це практична спрямованість та корисність насамперед для автора. Особливої актуальності набуває вивчення проблеми «філософії оцінки»
Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Впровадження європейських стратегій навчання сімейних лікарів на кафедрі сімейної медицини і терапії [Текст] = Іmplementation of european training strategies of family doctors at the department of family medicine and therapy / В. М. Ждан [та ін.] // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 86-89


MeSH-не головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ВРАЧИ СЕМЕЙНЫЕ -- PHYSICIANS, FAMILY
Анотація: У статті представлено досвід застосування системи Body Interact – clinical reasoning education, освітньої програми віртуальних клінічних сценаріїв, яка дає можливість у реальному режимі часу відтворити певну клінічну ситуацію з усім необхідним сучасним набором об’єктивних, лабораторних та інструментальних методів обстеження і провести лікування відповідно до сучасних протоколів європейських та американських медичних асоціацій. Для відпрацювання техніки серцево-легеневої реанімації лікарями-інтернами ми використовуємо манекен-систему GD/ALS10 750+ALS, яка забезпечує навчання щодо підтримки життєдіяльності і дотримується рекомендацій стосовно серцево-легеневої реанімації та невідкладної допомоги при серцево-судинних захворюваннях. Використання симуляційних технологій орієнтує лікаря на командну працю, вміння враховувати точку зору іншого спеціаліста, сприяє розвитку комунікативних навичок, формуванню інтелектуальної самостійності та професіоналізму
Дод.точки доступу:
Ждан, В. М.
Бабаніна, М. Ю.
Кітура, Є. М.
Ткаченко, М. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Галіяш, Н. Б.
    Формування комунікативної компетентності як фундаментальної складової професії лікаря [Текст] = The development of communication skills as an essential competence of physician professionalism / Н. Б. Галіяш, Н. А. Бількевич, Н. В. Петренко // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 67-74


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
Анотація: У статті сформульовано сучасну концепцію професійної (медичної) комунікативної компетентності та запропоновано підходи для її ефективної імплементації в систему підготовки медичних кадрів. Комунікативна компетентність медика розглядається як інтелектуально й мотиваційно обумовлена соціально-професійна характеристика, що базується на комунікативних здібностях, вміннях і знаннях та дозволяє лікарю самостійно й відповідально реалізовувати ефективні й адекватні комунікативні дії в конкретних ситуаціях міжособистісної взаємодії. Оволодіння комунікативною компетентністю в медицині передбачає засвоєння таких складових елементів, як ініціація спілкування, збір інформації, роз’яснення та планування діагностичних і лікувальних процедур, завершення розмови, застосування різних комунікативних методик тощо. Традиційно засвоєння навичок спілкування відбувалося після вивчення низки розрізнених теоретичних предметів на практиці за механізмом наслідування стилю поведінки лікарів-викладачів, які слугували взірцем. Втім, на сьогодні такий підхід має низку недоліків. Сучасний міжнародний досвід показує, що оволодіння даною компетентністю повинно починатися ще до початку роботи в клініці та вимагає виділення окремого циклу занять для формування початкових навичок спілкування, що і було впроваджено в 2018–19 навчальному році в ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України», а також видано посібник «Комунікативні навички в медицині» для забезпечення теоретичної та методичної бази формування комунікативної компетентності студентів. У сучасних умовах висококваліфікований фахівець, задля конкурентоспроможності на ринку праці, повинен досконало володіти комунікативними навичками. Здатність до ефективної комунікації є набутою, тому її необхідно розвивати та тренувати. Для досягання відповідності зростаючим вимогам щодо рівня володіння комунікативними навичками необхідна оптимізація навчальних програм та використання спеціальних педагогічних підходів при підготовці фахівців медичного профілю як на додипломному, так і на післядипломному рівні. Доцільним є розробка та впровадження наскрізної програми з медичної комунікації, що забезпечить методичний та системний підхід для трансформації теоретичних знань та початкових навичок спілкування у повноцінну комунікативну компетентність майбутнього фахівця медичного профілю
Дод.точки доступу:
Бількевич, Н. А.
Петренко, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Герелюк, В. І.
    Застосування тренажера для відпрацювання практичних навичок роботи в дзеркалі студентами стоматологічного факультету [Текст] = The usage of the training device for working-off the manual practical skills by dental students using indirect mirror view / В. І. Герелюк, Т. І. Матвійків, Н. В. Нейко // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 75-78


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
СТОМАТОЛОГИЯ -- DENTISTRY
СТОМАТОЛОГИЧЕСКОЕ ОБОРУДОВАНИЕ -- DENTAL EQUIPMENT
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL
Анотація: Одним із головних чинників, на який повинен орієнтуватися сучасний вищий медичний навчальний заклад при навчанні студентів, є значне посилення практичного аспекту підготовки майбутніх лікарів при збереженні належного рівня теоретичних знань. Робота студента-cтоматолога в дзеркалі або ж непрямий візуальний доступ – це використання стоматологічного дзеркала з метою огляду поверхні зуба, важкодоступних місць ротової порожнини, візуальний, прямий доступ до яких обмежений. Актуальність відпрацювань навичок за допомогою запропонованого тренажера та відповідних завдань у дзеркальному відображенні є беззаперечною. Тренажер дозволяє студентам-стоматологам вдосконалити свої мануальні навички роботи в дзеркалі, що в подальшому є безумовно важливим при роботі зі стоматологічним інструментарієм та дентальним мікроскопом. Студентам-практикантам жіночої статі вдається більш точно та якісніше виконувати завдання порівняно з хлопцями, що, мабуть, обумовлено частішим контактом із дзеркалом у домашніх умовах
Дод.точки доступу:
Матвійків, Т. І.
Нейко, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Горпініч, Т. І.
    Проблеми використання досвіду США з організації професійної підготовки майбутніх лікарів: український контекст [Текст] = Рroblems of the USA experience implementation in organization of future doctors’ training: ukrainian context / Т. І. Горпініч // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 156-161


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
МЕДИЦИНСКИЕ КАДРЫ, ПОЛУЧИВШИЕ ОБРАЗОВАНИЕ ЗА РУБЕЖОМ -- FOREIGN MEDICAL GRADUATES
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
США, МИНИСТЕРСТВО ЗДРАВООХРАНЕНИЯ -- UNITED STATES PUBLIC HEALTH SERVICE
Анотація: У статті обґрунтовано напрями врахування досвіду професійної підготовки лікарів США в медичній освіті Украї­ни. На основі порівняльного аналізу програмних документів, які регулюють українську й американську систему підготовки майбутніх лікарів, виокремлено такі рекомендації: послідовне впровадження принципу автономії навчальних закладів, стимулювання наукової діяльності в межах університетів через створення науково-дослідних центрів, впровадження обов’язкової дослідницької складової до навчальних планів медичних університетів, створення системи державного освітнього кредитування, субсидування громадян з малозабезпечених сімей для отримання ними професійної освіти; стимулювання співзасновництва і багатоканального фінансування закладів професійної освіти, впровадження чітких правил відбору та зарахування абітурієнтів, започаткування вступних іспитів для вищих медичних навчальних закладів, що включають тести для оцінки психологічних особли­востей та здібностей кандидатів, необхідних для майбутньої професійної діяльності, сприяння кооперації між навчальними і лікувально-діагностичними установами на всіх етапах професійної підготовки лікарів, утвердження концепції безперервного професійного розвитку та контроль за реальним її втіленням
The article analyzes the perspective areas of the American experience implementation in the field of future doctors’ professional training in Ukraine. On the basis of comparative analysis of program documents regulating the Ukrainian and American system of future doctors’ training, the following recommendations have been singled out: consistent implementation of the principle of educational institutions autonomy, stimulating scientific activities within universities through the establishment of research centers, introduction of a mandatory research component into the curricula of medical universities, creation of a system of state educational loans, subsidizing applicants from low-income families, promotion of co-founding and multichannel financing of medical education institutions, implementation of clear rules for the applicants selection and admission, introduction of entrance examinations for higher medical institutions, including tests to assess the psychological characteristics and abilities of candidates required for the future; promotion of cooperation between educational and medical-diagnostic institutions at all stages of professional training of doctors, approval of the concept of continuous professional education and control over its actual implementation
Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Данильчук, Г. О.
    Оцінка ступеня емоційного вигорання у лікарів та лікарів-інтернів на етапі післядипломної освіти [Текст] = Evaluation of emotional burnout in doctors and interns at the stage of postgraduate education / Г. О. Данильчук, Я. І. Венгер, Д. О. Лагода // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 137-142


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ПСИХОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- PSYCHOLOGY, MEDICAL
Анотація: На сьогодні відомо, що синдром емоційного вигорання, пов’язаний із професійною діяльністю медика, характеризується емоційним виснаженням та призводить до зниження результативності роботи. Дослідження проводилося на кафед­рі сімейної медицини та загальної практики Одеського національного медичного університету. У дослідженні взяли участь 80 лікарів, що мали різний стаж роботи. Всім лікарям було проведено анонімне опитування за анкетою, що була розроблена на кафедрі. Лікарі не мали відмінностей у показниках, окрім показника професійної успішності (ПУ), у лікарів зі стажем роботи були достовірно вищі показники порівняно з групою, у яку увійшли лікарі-інтерни (р˂0,01). Поряд із цим було встановлено, що 22 % лікарів мають субклінічний прояв тривоги та 12 % мають тривожний розлад. Лікарі чоловічої статі є більш витривалими щодо стресових ситуацій на роботі та емоційного вигорання, це підтверджується достовірно нижчими показниками тривоги, депресії, емоційного виснаження, ніж у лікарів жіночої статі (р˂0,001). Аналогічні дані ми маємо щодо лікарів-інтернів хлопців, що мають нижчий рівень тривоги та деперсоналізації (р˂0,001). У практичну та теоретичну роботу лікарів необхідно вводити тренінги, що мали б на меті покращити психологічний стан лікарів та допомагали здолати або зменшити емоційне вигорання
Today, it is known that the syndrome of emotional burnout associated with the professional activity of a physician, characterized by emotional exhaustion and leads to a reduction in the effectiveness of the work. The research was conducted at the Department of Family Medicine and General Practice of Odesa National Medical University. According to the design, the study involved 80 doctors who had a different work experience. All doctors conducted an anonymous survey, according to the questionnaire developed at the department. Doctors had no differences in indicators other than the indicator of professional success (PS), doctors, with the work experience were significantly higher than in the group which included interns (p˂0.01). Additionally, it was found that 22 % of doctors have a subclinical manifestation of anxiety and 12 % have anxiety disorder. Male therapists are more resistant to stressful work and emotional burnout, as evidenced by significantly lower rates of anxiety depression, emotional exhaustion than female doctors (p˂0.001). We have similar data with regard to male interns with lower levels of anxiety and depersonalization (p˂0.001). In practical and theoretical work of doctors it is necessary to introduce trainings aimed at improving the psychological state of doctors and helping to overcome or reduce emotional burnout
Дод.точки доступу:
Венгер, Я. І.
Лагода, Д. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Доля, О. С.
    Сучасні технології для об’єктивізації та стандартизації оцінювання практичних навичок лікарів-інтернів хірургів [Текст] = Modern technologies for assessment evaluation and standardization of practical skills of surgeons interns / О. С. Доля, Н. О. Ярешко // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 143-147


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE
Анотація: Реформа охорони здоров’я України, яка сьогодні відбувається, інтеграція вітчизняної медичної науки і практики у світову потребують від закладів медичної освіти підготовки сучасних медичних фахівців. Велике значення при цьому відіграє післядипломна медична освіта. Метою роботи було теоретичне обґрунтування методики об’єктивізації оволодіння практичними навичками лікаря-інтерна хірурга за період навчання в інтернатурі, використовуючи сучасні досягнення обігу цифрової інформації. Період навчання після отримання диплома лікаря, на сьогодні, називається інтернатурою і складає 36 міс., з них лише 12 міс. очна форма навчання. У гонитві за засвоєнням різнопланового теоретичного матеріалу відбувається нехтування детальним розглядом питань, з якими частіше стикається молодий спеціаліст. Освоєння практичних навичок більшою мірою зміщене на самостійне опрацювання в період заочної інтернатури. Для вирішення поставленого завдання було проаналізовано ряд англомовних джерел і пропонується використати розгалужені цифрові технології, глобальну мережу «Інтернет» та смартфон, який є у кожного громадянина молодого віку. В основі запропонованої інновації знаходиться «крива навчання», а також розроблений механізм об’єктивізації оцінки набутих навичок та моніторинг їх набуття on-line. Запропоновано змінення формату єдиного документа, що засвідчує зайнятість інтерна, «Щоденник обліку роботи інтерна» на електронний. Висунута ідея не потребує значних фінансових затрат, але зможе підвищити самодисципліну серед молодих спеціалістів, полегшити облік освоєних практичних навичок, а також проводити дистанційний контроль за освоєнням практичних навичок незалежно від місця розташування відділення, в якому лікар-інтерн проходить заочну частину інтернатури. Соціальним наслідком цього буде усунення ряду прихованих проблем у набутті післядипломної освіти інтернами-хірургами і як результат якісно новий формат кваліфікації молодого спеціаліста.
Current reform of health care in Ukraine, the integration of local medical science and practice into the global one require that medical educational institutions have to prepare modern medical specialists. Postgraduate medical education plays an important role in this case. The purpose of the work was to develop a theoretical basis for assessing the mastery of practical skills of a surgeon intern for the entire period of study in the internship, using the modern achievements of digital technologies. The period of study after obtaining a diploma is called internship and makes 36 months and only 12 months of them – full-time education. To master all this diverse material during the year, both theoretically and practically, is impossible. We unknowingly ignore the more detailed consideration of those issues with which a young specialist will meet more often at the beginning of his independent activity, where more errors may occur. Mastering of practical skills is more shifted to independent study. The achievements of the twenty-first century, namely developed digital technologies, Internet and smartphones are able to help every young citizen with this. The proposed innovation is based on the “curve of training”, we also developed the mechanism for objectification of assessment of acquired skills, it can also be used for monitoring of their acquirement on-line. Taking into consideration that the only document certifying the employment of an intern is “Intern’s Diary”, we propose to change the format of its management into an electronic one. The above mentioned ideas do not require significant financial costs, but will be able to change the situation for the better already, the accounting of mastered skills will be facilitated, possibility of remote control over the mastering of skills, regardless the location of the department in which the intern works part-time. The social consequence of which will be elimination of a number of hidden problems in acquiring postgraduate education by intern surgeons and as a result a qualitatively new qualification format for a young specialist
Дод.точки доступу:
Ярешко, Н. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


   
    Досвід впровадження результатів науково-дослідної роботи інституту гігієни та екології в курс викладання дисципліни «гігієна та екологія» [Текст] = Еxperience of implementation of scientific and research work of hygiene and ecology institute into the course of teaching the discipline “hygiene and ecology” / А. М. Антоненко [та ін.] // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 51-54


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH
Анотація: У медичній науці в останні роки набули значного розвитку гігієнічні методи, що пов’язані з оцінкою ризику впливу факторів навколишнього середовища на здоров’я людини. Саме тому майбутнім медикам важливо володіти різноманітними методиками оцінки ризику для здоров’я людини. Метою дослідження було поділитися досвідом впровадження результатів науково-дослідної роботи Інституту гігієни та екології в курс викладання дисципліни «Гігієна та екологія» на базі гігієнічних кафедр НМУ імені О. О. Богомольця. У роботі використано методи аналізу, синтезу та систематизації інформації, статистичні методи. На практичних заняттях з теми «Гігієнічна оцінка потенційного ризику впливу факторів навколишнього середовища на організм людини та здоров’я населення» студенти мають можливість ознайомитись із розробленою нами методикою інтегральної оцінки потенційної небезпеки впливу пестицидів на організм людини при вживанні контамінованої води. Вони вирішують ситуаційні задачі з оцінки та прогнозування ризику шкідливого впливу на організм людини при вживанні контамінованої пестицидами води, дають рекомендації з профілактики такого впливу. Таким чином, ми розробили та впровадили в курс викладання дисципліни «Гігієна та екологія» методику інтегральної оцінки ризику для здоров’я людини при вживанні контамінованої пестицидами води. Ознайомлення майбутніх лікарів із сучасними підходами до оцінки шкідливих і небезпечних факторів навколишнього середовища є важливою частиною їх навчання, що виводить його на європейський рівень
Дод.точки доступу:
Антоненко, А. М.
Вавріневич, О. П.
Омельчук, С. Т.
Бардов, В.Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-33 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)