Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Вища освіта (24)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=МУ7/2021/2<.>
Загальна кількість знайдених документів : 24
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-24 
1.


    Бурак, О. Л.
    Вплив пандемії COVID-19 на соціальні аспекти життя студентів-іноземців [Текст] = Influence of COVID-19 pandemic on the social aspects of foreign student’s lives / О. Л. Бурак, І. В. Стовбан, Н. В. Стицюк // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 5-10


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
СОЦИАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ -- SOCIAL PROBLEMS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
Анотація: Пандемія COVID-19 має істотний вплив на соціальне життя студентів-іноземців, які навчаються на третьому курсі Івано-Франківського національного медичного університету, спеціальність «Лікувальна справа». Проведено онлайн-опитування 144 студентів за допомогою Google Forms у березні 2021 р. Більше половини опитаних студентів (53,5 %) вказали, що повністю обмежили свою соціальну активність. Третина студентів (36,1 %) вказала, що зараз менше спілкуються з друзями, особливо студенти чоловічої статі (47,7 % проти 22,0 % серед осіб жіночої статі). Водночас спілкування з родиною практично не змінилося або навіть збільшилося (зрозуміло, що тут йдеться про онлайн-спілкування). Переважна більшість опитаних (74,8 %) студентів вказала, що дотримуються всіх карантинних заходів, і обов’язкових, і рекомендованих. Решта дотримується лише обов’язкових. Більшість студентів (64,6 %) вважає карантинні заходи, які впроваджені на момент опитування, адекватними до епідеміологічної ситуації. Щодо вакцинації, то відповіді достовірно відрізнялися, залежно від статі (χ2=13,085, df=3, р=0,000). Дівчата-студентки вдвічі частіше, ніж хлопці-студенти, вказували, що будуть вакцинуватися за першої ж можливості. Тоді як студенти частіше вказували, що будуть вакцинуватися, але пізніше. Не хочуть вакцинуватися 10,7 % опитаних чоловіків та 2,4 % опитаних жінок. Питання вакцинації студентів-іноземців є актуальним та потребує комплексних зусиль представників як урядових структур, так і навчальних закладів для його реалізації.
The COVID-19 pandemic has a significant impact on the social life of foreign students studying in the third year of Ivano-Frankivsk National Medical University, specialty “Medicine”. An online questioning of 144 students was conducted using Google Forms in March 2021. More than half of the surveyed students (53.5 %) stated that they limited their social activity. One third of students (36.1 %) indicated that now they communicate less with friends, especially among males (47.7 % vs. 22.0 % among females). At the same time, communication with the family has not changed and even increased (of course it is about online communication). Mostly surveyed students (74.8 %) indicated that they adhere to all quarantine measures, both mandatory and recommended. The rest of students adhere only mandatory measures. Mostly students (64.6 %) consider the quarantine measures implemented at the time of the survey are adequate to the epidemiological situation. Regarding vaccination, the responses differed significantly depending on gender (χ2=13.085, df=3, p=0.000). Among students’ part of female who would like to take vaccination as soon as possible is in two times higher than part of male. Whereas male students more often indicated that they would take vaccination, but later. 1.7 % of surveyed male and 2.4 % of surveyed female do not want to be vaccinated. The issue of foreign students’ vaccination is relevant and requires a comprehensive effort of representatives of both government agencies and educational institutions to implement it
Дод.точки доступу:
Стовбан, І. В.
Стицюк, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Величко, В. І.
    Впровадження доказової медицини у навчанні студентів-медиків [Текст] = Introduction of evidence-based medicine in the education of medical students / В. І. Величко, Д. О. Лагода, Я. І. Венгер // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 11-16


MeSH-головна:
ДОКАЗАТЕЛЬНАЯ МЕДИЦИНА -- EVIDENCE-BASED MEDICINE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Доказова медицина використовує докази найбільш ефективних та дієвих методів чи заходів для підтримки прийняття рішень, що стосуються здоровʼя пацієнтів. Ефективне застосування доказової медицини буде повʼязано зі зменшенням кількості медичних помилок, використанням у клінічній практиці індивідуального догляду та більш широким застосуванням передової практики. Метою нашого дослідження було оцінити базові знання щодо принципів доказової медицини у студентів-медиків, що навчаються на 6 курсі. При аналізі віку студентів було встановлено, що більшість із них молодше 25 років. Ми встановили, що 40 (66,7 %) студентів працюють у закладах, що пов’язані з медичною сферою. Лише 17 студентів із 60 мали знання щодо ресурсів доказової медицини. Встановлено, що 64,5 % опитаних, а це 40 студентів, знайомі з принципами доказової медицини, та вже розбирали це питання у ході навчання. Проте це не свідчить про те, що студенти обізнані в цьому питанні та мають на меті застосовувати принципи доказової медицини у своїй роботі. 37 % працюючих студентів відповіли, що в тому медичному закладі, де вони працюють, користуються принципами доказової медицини. Тобто більшість лікарських призначень та діагностичних заходів не має відношення до доказової медицини. Імплементація принципів доказової медицини у навчання студентів-медиків є необхідним завданням медичних вузів країни
Evidence-based medicine uses evidence of the most effective and efficient methods or measures to support decisions regarding patients’ health. The effective use of this ЕM will be associated with the reduction of medical errors, the use of individual care in clinical practice and the wider application of best practices. The aim of our study was to assess the basic knowledge of the principles of ЕM in medical students enrolled in the 6th year. When analyzing the age of students, it was found that most of them are under 25 years old. We found that 40 (66.7 %) students work in institutions related to the medical field. Only 17 students out of 60 had knowledge of the ЕM resource. It was found that 64.5 % of respondents, which is 40 students, are familiar with the principles of DM, and have already analyzed this issue during training. However, this does not mean that students are aware of this issue and do not intend to apply the principles of ЕM in their work. 37 % of working students answered that in the medical institution where they work they use the principles of ЕM. That is, most prescriptions and diagnostic measures are not relevant to ЕM. The implementation of the principles of evidence-based medicine in the education of medical students is a necessary task of medical universities in the country
Дод.точки доступу:
Лагода, Д. О.
Венгер, Я. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Дралова, О. А.
    Сучасні технології у викладанні дисципліни "Дитячі інфекційні хвороби" у закладах вищої освіти [Текст] = Modern technologies in teaching the discipline “Pediatric infectious diseases” in institutions of higher education / О. А. Дралова, О. В. Усачова, О. В. Конакова // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 17-22


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ДЕТСКИЕ ИНФЕКЦИИ -- CHILDHOOD INFECTIONS
Анотація: У статті висвітлено сучасні технології у викладанні дисципліни «Дитячі інфекційні хвороби» у закладах вищої освіти. Ці технології успішно впроваджені та використовуються на високому рівні викладачами кафедри
Пандемія Covid-19 внесла свої корективи в освітній процес у всьому світі. Цей виклик прийняв і Запорізький державний медичний університет. Серед сучасних технологій, що впроваджені в освітній процес, слід виділити впровадження on-line навчання на платформі Microsoft Office 365, а саме Microsoft Teams, електронний портал, створення сторінки кафедри у SharePoint та впровадження програми для роботи із віртуальним пацієнтом Body Interact. Ці програми мають на меті адаптувати навчальний процес до сучасних умов, навчити студентів бути модерновими, цілеспрямованими, мотивованими та креативними. Дистанційне навчання, за допомогою цих технологій, стає більш зручним, професійним. Електронна сторінка кафедри у SharePoint дозволяє модератору кафедри наповнити актуальною інформацією, що містить всі навчальні матеріали та розклад, відповідні до факультету та курсу студентів, що вивчають дисципліну на кафедрі, трьома мовами: українською, англійською та російською. Робота з віртуальним пацієнтом, за допомогою програми Body Interact, дає можливість студентам оволодіти навичками надання невідкладної допомоги пацієнту: стабілізувати його загальний стан, призначити необхідне обстеження та лікування, що є необхідною компетентністю кожного лікаря. Отже, використання сучасних технологій у викладанні дисципліни «Дитячі інфекційні хвороби» є безумовним перспективним напрямком навчання у закладах вищої освіти. Це дає змогу підготувати висококваліфікованих фахівців високого європейського рівня
The article describes modern technologies in teaching the discipline “Pediatric Infectious Diseases” in universities. These technologies have been successfully implemented and used at a high level by teachers of the department
The Covid-19 pandemic has made adjustments to the educational process around the world. Zaporizhzhia State Medical University also accepted this challenge. Among the modern technologies introduced into the educational process are the introduction of on-line training on the Microsoft Office 365 platform, namely Microsoft Teams, e-portal, creation of a department page in SharePoint and the introduction of a program to work with a virtual patient Body Interact. These programs aim to adapt the learning process to modern conditions, to teach students to be modern, focused, motivated and creative. Distance learning, with the help of these technologies, becomes more convenient, professional. The department’s website in SharePoint allows the moderator of the department to fill in relevant information that contains all teaching materials and schedule relevant to the faculty and course of students studying the discipline at the department in three languages: Ukrainian, English and Russian. Working with a virtual patient, using the Body Interact program, gives students the opportunity to master the skills of emergency care: to stabilize his general condition, to appoint the necessary examination and treatment, which is the necessary competence of each doctor. Thus, the use of modern technologies in the teaching of the discipline “Pediatric Infectious Diseases” is an unconditional promising area of study at the university. This makes it possible to train highly qualified specialists of high European level
Дод.точки доступу:
Усачова, О. В.
Конакова, О. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Зарівна, Н. О.
    Академічна доброчесність - основа для забезпечення якісної освіти [Текст] = Academic integrity – the basis for providing quality education / Н. О. Зарівна, О. Б. Поляк, Н. В. Горлачук // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 23-27


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: У статті висвітлено питання, що стосуються академічної доброчесності у вищих навчальних закладах. Проаналізовано основні її проблеми введення у навчальний процес як денної, так і заочної форм навчання за спеціальністю «Фармація, промислова фармація». Дослідження базувалося на вивченні матеріалів, з якими автори ознайомилися при проходженні наукового стажування «Академічна доброчесність», яке організовувала польсько-українська фундація «Інститут Міжнародної Академічної і Наукової Співпраці» й із відкритих джерел інформації та власного досвіду. У статті наведено основні принципи, правила і критерії у сфері академічної доброчесності, що дозволять, на нашу думку, отримати якісне навчання студентів, яке повинно базуватися на більш високих вимогах та стандартах вищої школи. Як результат – отримаємо молоде покоління з глибокими знан­нями та моральними цінностями, чіткою відповідальністю за свої дії, а також зародженням нової суспільної свідомості, багатої на нові ідеї, що зроблять їх конкурентоспроможними на світовому ринку нових проектів і досліджень. Детальне і ґрунтовне ознайомлення з основами академічної доброчесності дасть можливість найповніше зрозуміти її в студентській спільноті, яка, на нашу думку, успішно проаналізує та засвоїть новий матеріал, зробить свої висновки і внесе пропозиції щодо запровадження обов’язкових принципів і норм академічної доброчесності, а також введення різних санкцій за їх недотримання, що стане, якраз, запорукою якісної освіти. Саме їхні пропозиції дозволять нам, науково-педагогічним працівникам, зрозуміти проблему з точки зору студента. Крім того, це дозволить викладачу будувати тісний взаємозв’язок із здобувачами вищої освіти, постійно орієнтуватися на потреби студента, що позитивно, на нашу думку, позначиться на загальному засвоєнні навчальної дисципліни.
The article covers issues related to “Academic Integrity” in higher education. Its main problems of introduction into the educational process of both full-time and part-time education in the specialty “Pharmacy, Industrial Pharmacy” are analyzed. The research was based on the study of materials that the authors got acquainted with during the scientific internship “Academic Integrity”, orga­ni­zed by the Polish-Ukrainian Foundation “Institute of International Academic and Scientific Cooperation” and from open sources of information and personal experience. The article presents the basic principles, rules and criteria in the field of “Academic Integrity”, which, in our opinion, will allow to obtain quality student education, which should be based on higher requirements and standards of higher education. As a result, we will have a young generation with deep knowledge and moral values, clear responsibility for their actions, as well as the emergence of a new public consciousness, rich in new ideas that will make them competitive in the global market of new projects and research. Detailed and thorough acquaintance with the basics of “Academic Integrity” will give the opportunity to fully understand it in the student community, which, in our opinion, will successfully analyze and learn new material, draw conclusions and make suggestions for the introduction of mandatory principles and norms of “Academic Integrity”, as well as the introduction of various sanctions for non-compliance, which will be just the key to quality education. It is their suggestions that will allow us, scientific and pedagogical workers, to understand the problem from the point of view of the student. In addition, it will allow the teacher to build a close relationship with higher education students, constantly focus on the needs of the student, which, in our opinion, will have a positive impact on the overall development of the discipline
Дод.точки доступу:
Поляк, О. Б.
Горлачук, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Кожем’янка, М. О.
    Організація роботи студентського наукового товариства в умовах дистанційного формату забезпечення освітнього процесу [Текст] = Organization of the student scientific society’s work in the conditions of remote format of the educational process / М. О. Кожем’янка, М. Л. Головаха, М. С. Лісунов // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 28-34


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
НАУЧНЫЕ ОБЩЕСТВА -- SOCIETIES, SCIENTIFIC
Анотація: Пандемія COVID-19 призвела до запровадження дистанційного формату забезпечення навчального процесу в усіх галузях освіти, в тому числі й медичних закладах вищої освіти. Клінічні кафедри, особливо хірургічних дисциплін, мають певну специфіку забезпечення якісного освітнього процесу, а функціонування студентського наукового товариства є його невід’ємним компонентом у контексті студентоцентрованого підходу до навчального процесу. Мета статті – продемонструвати досвід забезпечення роботи студентського наукового товариства в дистанційному форматі, визначити переваги та недоліки даного формату діяльності, окреслити головні проблеми, що потребували вирішення, та шляхи їх розв’язання, розглянути можливості використання окремих елементів дистанційного формату забезпечення роботи після завершення дії карантинних обмежень. Під час обрання платформи для забезпечення дистанційного проведення освітнього процесу необхідно враховувати можливість використання будь-яким пристроєм незалежно від встановленої операційної системи, зручний та зрозумілий інтерфейс, стабільність роботи. В якості платформи була обрана Teams від корпорації Microsoft, що зарекомендувала себе під час організації дистанційного формату забезпечення освіти. Дане середовище дозволяє безперешкодну комунікацію всіх членів наукового керівництва, обмін навчальними матеріалами, підручниками, посиланнями, аудіо- та відеофайлами, планування засідань тощо. Позитивною практикою виявилося використання матеріалів, отриманих з верифікованих колабораційних порталів та агрегаторів професійного мультимедійного контенту, де у вільному доступі наявні клінічні кейси, записи маніпуляцій та оперативних втручань (виключно моменти оперативного втручання, що мають інтерес, без рутинних етапів), хід оперативних втручань, реабілітаційні заходи тощо. Всі автори верифіковані та є фахівцями у зазначених галузях. Таким чином дистанційний формат функціонування студентського наукового товариства продемонстрував високу ефективність, окремі аспекти використання платформи для забезпечення освітнього процесу он-лайн, сторонні відкриті ресурси були визначені як позитивні практики та мають перспективу інтеграції у звичний режим роботи
The COVID19 pandemic has led to the introduction of a distance learning format in all areas of education, including medicine. Clinical departments, especially surgical disciplines, have a specificity of educational process, and the functioning of the student scientific society is an integral part in the context of a student-centered approach to the educational process. The purpose of the article is to demonstrate the experience of providing student scientific society in remote format, identify the advantages and disadvantages of this format, outline the main problems to be solved and ways to solve them, consider the possibility of using certain elements of remote format after quarantine restrictions. A platform to provide remote educational process, must give possibility of using any device regardless of the installed operating system, be convenient and has clear interface, stability. Teams from Microsoft was chosen as the platform, which proved itself during the organization of the remote format of education. This environment allows unimpeded communication of all members of the scientific management, exchange of educational materials, textbooks, links, audio and video files, meeting planning, etc. The use of materials obtained from verified collaboration portals and aggregators of professional multimedia content resource, where clinical cases, records of manipulations and surgical interventions are available (only moments of surgical intervention, without routine stages), the course of surgery, rehabilitation measures, etc, was a positive practice. All authors are verified and are experts in these areas.Thus, the remote format of the student scientific society demonstrated high efficiency, some aspects of using the platform to provide the educational process online and third-party open resources were identified as positive practices and have the prospect of integration into the usual student scientific society mode
Дод.точки доступу:
Головаха, М. Л.
Лісунов, М. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Дистанційне навчання - вимушений захід чи вимога часу (на прикладі Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України)? [Текст] = Is distance learning a compulsory measure or a demand of our time (the case of I. Horbachevsky Ternopil national medical university)? / М. М. Корда [та ін.] // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 35-40


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Реформування освітньої галузі, зміна парадигми навчання в сторону забезпечення якості та студентоцентризму, а також карантинні обмеження, пов’язані із пандемією коронавірусної хвороби (COVID-19), посилили потребу в нових підходах до навчання, до широкомасштабного впровадження онлайн-технологій, ґрунтовних змін у методичних підходах, що забезпечили б ефективне поєднання безпосередньої та опосередкованої форм взаємодії студентів і викладачів. Це стало викликом для багатьох закладів вищої медичної освіти, зокрема і для Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. У статті описано, як впроваджувалися методики дистанційного навчання та як змінювалась організація освітнього процесу в університеті, враховуючі сучасні виклики, пов’язані із карантинними обмеженнями. Впроваджені технології, як було встановлено, є не лише вимушеним заходом у відповідь на тимчасові обмеження, а й можуть слугувати поштовхом до подальшого вдосконалення освітньої діяльності. Дистанційне навчання в університеті має яскраво виражений системний характер, де кожен із його елементів взаємодіє з іншим та направлений на якісну підготовку здобувачів вищої освіти, які вільно орієнтуються у світовому інформаційному просторі, мають знання та навички щодо пошуку, обробки інформації, використовуючи сучасні комп’ютерні технології
Дистанційне навчання є важливим допоміжним елементом у глобальному освітньому просторі, воно виступає як ефективне доповнення традиційних форм освіти, як засіб часткового вирішення її нагальних проблем, особливо в період пандемії. Технології дистанційного навчання є могутнім засобом пізнання. Вимушений перехід на дистанційне навчання сприяв активізації використання нових інформаційних технологій, переосмисленню ролі викладача, дав зрозуміти, що навіть після його згортання елементи дистанційної освіти будуть активно використовуватися в посткарантинному освітньому процесі
Education reform, a paradigm shift in quality assurance and learner-centered education, and quarantine restrictions due to the coronavirus (COVID-19) pandemic have heightened the need for new approaches to learning, comprehensive implementation of online technologies, and fundamental changes in methodology that would provide an effective combination of direct and indirect forms of interaction between students and teachers. This has become a challenge for many medical universities, as well as I. Horbachevsky Ternopil National Medical University. The article describes the way the distance learning methods have been implemented and how the organization of the educational process at the university has changed taking into account present challenges related to quarantine restrictions. Implemented technologies have been found not only to be a forced measure in response to temporary constraints, but are also a drive for further improvements in education. Distance learning at the university is of a pronounced systemic character; each of its elements interacts with the other and is aimed at high-quality training of university students who are fluent in the global information space, have deep knowledge and skills in searching, processing information via modern computer technologies
Distance learning is an important supporting element in the global educational space; it is an effective complement to traditional forms of education, as a means of partial solving of its topical problems, especially during a pandemic. Distance learning technologies are powerful means of cognition. The forced transition to distance learning contributed to intensive use of new information technologies, rethinking the role of a teacher; it made it clear that even after the pandemic the elements of distance education will be used in the post-quarantine learning. We hope that the experience of using the elements of distance learning at our university will be useful to other
Дод.точки доступу:
Корда, М. М.
Шульгай, А. Г.
Машталір, А. І.
Чорномидз, А. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Мосула, Л. М.
    Досвід викладання вибіркової дисципліни "Основи хімічної метрології" при підготовці майбутніх провізорів в умовах дистанційного навчання [Текст] = Experience of teaching the elective course “Bases of chemical metrology” in distance learning at training of future pharmacists / Л. М. Мосула, Т. В. Кучер, Н. В. Горлачук // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 41-46


MeSH-головна:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТАНДАРТЫ КОНТРОЛЬНЫЕ -- REFERENCE STANDARDS
Кл.слова (ненормовані):
Метрология
Анотація: У статті представлений перший досвід викладання вибіркової дисципліни «Основи хімічної метрології» в умовах дистанційного навчання для студентів 2 курсу фармацевтичного факультету Тернoпільського нaціoнaльного медичного університету імені І. Я. Гoрбaчевськoгo (спеціальність 226 «Фармація, промислова фармація», денної форми навчання). Курс за вибором «Основи хімічної метрології» закладає основи всіх видів вимірювань у хімії, статистичної обробки результатів хімічного аналізу та визначення валідності результатів кількісного визначення хімічних сполук. Зазначена дисципліна є важливою складовою всебічного розвитку майбутнього фахівця фармацевтичної галузі. У важких для освітнього процесу реаліях, спричинених пандемією COVID-19, ТНМУ імені І. Я. Горбачевського створив належні умови для повноцінного дистанційного навчання студентів. Студенти мали змогу активно взаємодіяти з викладачем, працюючи в програмі Microsoft Teams у режимі живого спілкування та використовуючи матеріали СДО Moodle, одержувати змістовні, актуальні та ефективні знання. У статті відображено структуру вибіркової дисципліни «Основи хімічної метрології», особливості проведення лекцій, практичних занять та організації самостійної роботи студентів. Узагальнивши набутий досвід викладання в умовах карантину, автори виокремили позитивні та негативні сторони дистанційної форми навчання. Також висвітлено основні проблемні питання при вивченні зазначеної дисципліни та показані шляхи їх вирішення. Визначено теми, що потребують доопрацювання з метою полегшення розуміння їх студентами. Запропоновано, поряд із традиційним вивченням статистичної обробки результатів аналізу хімічного експерименту, в майбутньому застосовувати комп’ютерні програми математико-статистичної обробки даних, такі, як Microsoft Excel і Statistica, що мають великий набір статистичних функцій та засобів візуальної інтерпретації одержаних результатів
The article represents the first experience of teaching the elective course “Bases of Chemical Metrology” in distance learning for second-year students of the Faculty of Pharmacy I. Horbachevsky Ternopil National Medical University (specialty 226 “Pharmacy, Industrial Pharmacy”, full-time study). The elective course “Bases of Chemical Metrology” forms the bases of all types of measurements in chemistry, statistical processing of chemical analysis results and determining the validity of chemical compounds quantitative determination results. This course is an important component of the comprehensive development of the future specialist in the pharmaceutical field. In the difficult realities for the educational process caused by the COVID-19 pandemic, I. Horbachevsky TNMU has created appropriate conditions for full-fledged distance learning. Students have the opportunity for actively interaction with the teacher, while working in the Microsoft Teams program in the form of live communication and using the materials of SDE Moodle, that gain meaningful, relevant and effective knowledge. The article have been represented the structure of the elective course “Bases of Chemical Metrology”, specifics of lectures, practical classes and organization of independent work of students. Summarizing the experience of teaching during quarantine, the authors have been selected the advantages and disadvantages of distance learning
Дод.точки доступу:
Кучер, Т. В.
Горлачук, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Мочульська, О. М.
    Особливості дистанційного навчання на кафедрі дитячих хвороб з дитячою хірургією Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України (аналіз результатів анкетування студентів) [Текст] = Peculiarities of distance learning at the department of the children’s diseases with pediatric surgery of I. Horbachevsky Ternopil national medical university (analysis of the results of the students survey) / О. М. Мочульська // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 47-53


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Технології дистанційного навчання стали невід’ємною частиною освітнього процесу сучасного покоління викладачів і студентів, у тому числі у медичних вищих навчальних закладах України, за складних протипандемічних умов, що обумовило напрямок даного дослідження, а саме аналіз думки студентів медичних вузів щодо використання дистанційного навчання в умовах карантину під час пандемії COVID-19. Мета дослідження – проаналізувати результати анонімного он-лайн анкетування студентів 2–3 курсів медичного факультету ТНМУ щодо виправдання власних сподівань у відношенні до якості підготовки лікарів при дистанційному навчанні під час вивчення педіатричних дисциплін, що дозволить оцінити формат он-лайн викладання з позиції студентів. Для реалізації даної мети було проведено анонімне он-лайн анкетування вітчизняних студентів 2–3 курсів (n=42) медичного факультету ТНМУ за допомогою платформи Google Form. Аналіз та узагальнення результатів анонімного он-лайн анкетування констатували наявність різного рівня оцінювання (від 1 до 10 балів) такої складової, як виправдання власних сподівань щодо якості підготовки в дистанційному форматі, – інтерквартильний розподіл середньої становив 9,0 балів, але якість рівня покращення власних практичних компетенцій – лише 6,0 балів. Найчастішою пропозицією для покращення якості навчання, на думку студентів 2–3 курсів медичного факультету, є збільшення можливостей для відпрацювання практичних навичок та професійних компетенцій, які вивчаються. Переважна більшість студентів 2–3 курсів медичного факультету ТНМУ вважає позитивним досвідом навчання в дистанційному форматі, розцінюючи його як можливість для безперервнoгo саморозвитку та самостійного поглиблення теоретичної бази знань, вважаючи його зручним і доступним, індивідуалізованим, прозорим із можливістю незалежного оцінювання. Опитані студенти вважають, що дистанційна форма навчання при вивченні педіатричних дисциплін може бути адаптованим доповненням до аудиторної форми, але не як самостійна форма навчання, оскільки специфіка професії лікаря пов’язана з необхідністю засвоєння і вдосконалення практичних навичок та професійних компетенцій. Технології дистанційного навчання в системі вищої медичної освіти актуальні в наш час і повинні постійно вдосконалюватися, шляхом використання сучасних освітніх цифрових платформ, якісного методичного контентного наповнення web-ресурсів, запровадження ефективної системи контролю якості отриманих знань, щоб сприяти адаптації до нових реалій освітнього процесу та забезпечити високу якість освіти
Distance learning technologies have become an integral part of the educational process of the current generation of teachers and students, including in medical universities of Ukraine, under difficult anti-pandemic conditions, which led to the direction of this study, namely, the analysis of the medical students opinion on the use of distance learning in quarantine during the COVID-19 pandemic. Purpose of research: to analyze the results of anonymous online questionnaires of the 2–3 years students of the Medical Faculty TNMU, to justify their expectations in relation to the quality of distance learning of pediatric disciplines, which will assess the online teaching format from the perspective of students. To achieve this goal, an anonymous online questionnaire of domestic 2–3 years students (n=42) of the Medical Faculty TNMU was conducted using the Google Form platform. Analysis and synthesis of the results of anonymous online questionnaire found a different level of assessment (from 1 to 10 points) such component as the justification of their own expectations about the quality of training in distance format – interquartile distribution was 9.0 points, but the quality of improving their own practical competencies – only 6.0 points. The most common proposal to improve the quality of education, according to students of 2–3 years of the Medical Faculty TNMU, is to increase opportunities for practical skills and professional competencies that are studied. The vast majority of 2–3 year students of TNMU Medical Faculty consider that it is a positive experience of distance learning, considering it as an opportunity for continuous self-development and independent deepening of the theoretical knowledge base, considering it convenient and accessible, individualized, transparent with independent assessment. Corresponding students believe that distance learning of pediatric disciplines can be adapted to complement the classroom form, but not an independent form of education, as the specifics of the medical profession is need to learn and improve practical skills and competencies. Distance learning technologies in the system of higher medical education are actual nowadays and should be constantly improved through the using of modern digital educational platforms, high-quality methodological content of web-resources, introduction of an effective quality control system to facilitate adaptation to new realities of educational process and to ensure high quality education
Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Романюк, Л. Б.
    Деякі аспекти контролю якості освіти на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології в умовах дистанційного навчання [Текст] = Some aspects of quality control of education at the department of microbiology, virusology and immunology in the conditions of distance learning / Л. Б. Романюк, Н. І. Ткачук // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 54-58


MeSH-головна:
КАЧЕСТВА КОНТРОЛЬ -- QUALITY CONTROL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Пандемія, викликана СОVID-19 у світі та Україні, обумовила низку змін у системі надання освітніх послуг загалом і в медичній освіті зокрема. Перехід на дистанційну форму навчання в закладах вищої освіти спричинив низку практичних питань, котрі стосуються оцінки якості навчання. Враховуючи те, що запорукою ефективної роботи закладів вищої освіти є системна та ефективна підготовка висококваліфікованих фахівців, контроль знань є невідʼємною частиною цього процесу. Мікробіологія, вірусологія та імунологія відноситься до фундаментальних дисциплін при підготовці студентів медичного факультету, й остаточним методом оцінки знань з даного предмета є тестовий екзамен «Крок 1. Медицина». Але передумовами якісної підготовки майбутніх фахівців є регулярний та багаторівневий контроль їх успішності, що дозволяє виявити недоліки на ранніх стадіях та їх усунути. Аналіз поточної успішності та підсумки складання іспитів, у поєднанні з опрацюванням складання тестів в on-line режимі, дозволяють спрогнозувати результати складання «Крок 1. Медицина» і вчасно вжити заходів щодо тих студентів, котрі мають високі ризики. На кафедрі мікробіології, вірусології та імунології щосеместрово проводиться опрацювання результатів сесії (тестової та усної співбесіди, результатів складання прекроку) і поточної успішності (динаміка здачі практичних навичок, контроль середнього бала по академічних групах, робота з невстигаючими студентами), обговорення її на методичних нарадах, завдяки чому успішність студентів упродовж останніх кількох років порівняно з іншими предметами з мікробіології, вірусології та імунології знаходиться на стабільному рівні. Такий підхід до контролю якості знань дає змогу більш ретельно підготувати і спланувати щорічні консультації з підготовки до здачі комплексного тестового іспиту та врахувати питання і побажання студентів
The pandemic caused by COVID-19 in the world and in Ukraine has caused a number of changes in the system of educational services in general and medical education in particular. The transition to distance learning in higher education has raised a number of practical issues related to the assessment of the quality of educational services. Given that the key to the effective operation of higher education institutions is the training of highly qualified specialists, knowledge control is an integral part of this process. Microbiology, virology and immunology are fundamental disciplines in the preparation of medical students and the final method of assessing knowledge in this subject is a test exam “Кrok 1. Medicine”. However, the key to effective training of future professionals is a systematic and multi-level monitoring of their success, which allows to identify shortcomings in the early stages and eliminate them. The analysis of the current success and the results of the exams, in combination with the processing of tests on-line, allow us to predict the results of the “Krok 1. Medicine” and take timely action on those students who are at high risk. At the Department of Microbiology, Virology and Immunology, the results of the session (test and oral interview, the results of the pre-step) and current success (dynamics of passing practical skills, control of the average score by academic groups, work with underachieving students) are processed semestery. meetings, so that the success of students over the past few years compared to other subjects in microbiology, virology and immunology is at a stable level. This approach to quality control of knowledge allows you to more carefully prepare and plan annual consultations in preparation for the comprehensive test and take into account the questions and wishes of students
Дод.точки доступу:
Ткачук, Н. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Савич, А. О.
    Методичні аспекти викладання вибіркової дисципліни "Нутриціологія" для студентів фармацевтичного факультету денної форми навчання [Текст] = Methodological aspects of teaching the selective discipline “Nutritiology” for students of pharmaceutical faculty of full-time form of education / А. О. Савич, Л. В. Слободянюк, С. М. Марчишин // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 59-63


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
НУТРИЦИОННАЯ ТЕРАПИЯ -- NUTRITION THERAPY
Анотація: У статті висвітлено шляхи вирішення основних проблем, з якими стикаються викладачі при підготовці фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я» під час викладання вибіркової дисципліни «Нутриціологія». Проаналізовано основні проблеми, які можуть впливати на результативність навчання студентів фармацевтичного факультету денної форми навчання зі спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Дослідження базується на вивченні матеріалів, отриманих із відкритих джерел інформації та власного досвіду авторів. У статті наведені сучасні техно­логії викладання та тестування студентів з дисципліни «Нутриціологія», впроваджені на кафедрі фармакогнозії з медичною ботанікою Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
Метою викладання дисципліни «Нутриціологія» є формування системи знань і вмінь, які однозначно дадуть можливість майбутньому фахівцю фармацевтичної галузі повноцінно та якісно виконувати свої професійні обов’язки у сфері лікувальної нутриціології, й допоможе набути знання з виробництва, класифікації та сфери застосування дієтичних добавок і харчових продуктів функціонального та спеціального призначення. Запропонований метод дозволяє викладачеві успішніше будувати освітній процес, що, в кінцевому підсумку, позитивно позначається на загальному засвоєнні курсу
The article highlights the ways to solve the main problems faced by teachers in the training of specialists of the second (master’s degree) level of higher education in the branch of knowledge 22 “Healthcare” during the teaching of the selective course “Nutritiology”. The main problems that may affect the effectiveness of full-time students of the Faculty of Pharmacy in the specialty 226 “Pharmacy, industrial pharmacy” are analyzed. The research is based on the study of materials obtained from open sources of information and the authors’ own experience. The article presents modern technologies of teaching and testing of students in the discipline “Nutritiology”, introduced at the Department of Pharmacognosy with Medical Botany of Ivan Horbachevsky Ternopil National Medical University Ministry of Health of Ukraine
The aim of teaching the discipline “Nutritiology” is to form a system of knowledge and skills that will unambiguously enable the future specialist in the pharmaceutical industry to fully and efficiently perform their professional duties in the field of medical nutrition and help to acquire knowledge on production, classification and application of dietary supplements, functional and special foods. The proposed method allows the teacher to successfully build an educational process, which ultimately positively affects the overall mastering of the course
Дод.точки доступу:
Слободянюк, Л. В.
Марчишин, С. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Gashynova, E. Yu.
    The role of video matherials in studying the immunopathogenesis of bronchial asthma [Текст] = Роль відеоматеріалів у вивченні імунопатогенезу бронхіальної астми / E. Yu. Gashynova, V. V. Rodionova, O. S. Khmel // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 64-68


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ВИДЕО-АУДИО СРЕДСТВА -- VIDEO-AUDIO MEDIA
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
АСТМА БРОНХИАЛЬНАЯ -- ASTHMA (иммунология)
Анотація: The high pace of development of medical science puts before the medical student the task of finding relevant and reliable information to prepare for classes. Modern education in higher educational institutions focuses on technologies that ensure the development of individuality, without which a breakthrough in the training of a competitive specialist is almost impossible. Teachers are constantly looking for ways to optimize student activities and want to see students as active managers of the acquired knowledge
In recent years, along with traditional forms of education, the organization of student work is also created on the basis of modern information and educational technologies.In order to increase students’ knowledge and improve the process of preparation for classes, it is necessary to use the most informative and easy to understand learning materials, including video films. 86 Students of the 5th course who studied the cycle “Clinical Immunology and Allergology” at the Department of Occupational Diseases and Clinical Immunology, participated in the questionnaire on the topic “Atopic Disease”, where they depicted the immune response scheme for bronchial asthma according to the immunological stages, noting the participant cells and main cytokines, as well as pathophysiological manifestations. Then the students were shown a video “Immunopathogenesis of bronchial asthma”, created at the department, and were asked to redraw a scheme. For completeness of the description, students received scores, the number of points was determined using the specific word-markers. According to the obtained data, a significant increase in the knowledge of students from all immunological phases of bronchial asthma was determined after watching the film. The use of educational materials, in particular visual ones, in addition to the main source of study - textbooks, can contribute to raising the level of students’ knowledge of the subject being studied
Високі темпи розвитку медичної науки ставлять перед студентом-медиком завдання з пошуку актуальної і надійної інформації для підготовки до занять. Сучасне навчання у вищих навчальних закладах орієнтується на технології, що забезпечують розвиток індивідуальності, без чого прорив у підготовці конкурентоздатного фахівця практично неможливий. Викладачі постійно ведуть пошук шляхів оптимізації діяльності студентів і хочуть бачити в студентах активних розпорядників отриманих знань. Останніми роками, разом із традиційними формами навчання, організація роботи студентів створюється також на основі сучасних інформаційних та навчальних технологій
З метою підвищення знань студентів та покращення процесу підготовки до занять необхідно використовувати найбільш інформативні та легко зрозумілі матеріали навчання, зокрема й відеофільми. Студенти 5 курсу, що навчалися на кафедрі професійних хвороб та клінічної імунології з циклу «Клінічна імунологія та алергологія», загалом 86 студентів, проходили анкетування за темою заняття «Атопічні хвороби», де вони зображували схему імунної відповіді при бронхіальній астмі згідно з імунологічними стадіями, зазначивши клітини-учасники та головні цитокіни, а також патофізіологічні прояви. Потім студентам показували відеофільм «Імунопатогенез бронхіальної астми», створений на базі кафедри, та просили кольоровими ручками доповнити схему. За повноту опису студенти отримували бали, кількість балів визначалася за використанням студентом специфічних слів-маркерів. Згідно з отриманими даними, після перегляду фільму визначалося достовірне підвищення знань студентів з усіх імунологічних фаз бронхіальної астми. Використання навчальних матеріалів, зокрема візуальних, додатково до основного джерела навчання – підручників, може сприяти підвищенню рівня знань студентів з теми, що вивчається
Дод.точки доступу:
Rodionova, V. V.
Khmel, O. S.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


    Vorona, I. I.
    History of tutoring as effective methods of educational process [Текст] = Історія розвитку тьюторства як ефективної методики навчального процесу / I. I. Vorona, H. Ya. Kitura // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 69-74


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ -- PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: The article deals with interpretation of terminological concepts of tutoring as effective methods of educational process individualization. Changes in learning models contribute to expansion of teacher’s role, who serves not only as educator, but also provides pedagogical support of individual curricula for the learners are characterized in this article. Tutoring covers these tasks and the tutor is a co-developer of academic projects and programs, an advisor in education services, combining the roles of a mentor and developer of educational schemes. The main stages of tutoring origin in the context of historical development are clarified. It is emphasized that the implementation of tutoring is an integral aspect of individualization of education in medical schools and is carried out by mastering the ability to motivate educational and pedagogical activities of students. Attention is placed on the need to analyse various methods and approaches to the implementation of tutoring trends in the educational process. The most important criteria of educational process, created by the tutor and student are examined: implementation of the successful tutorial support of training, formation of the personality and lifestyle of the future specialist; multiplicity and variability of educational proposals satisfaction; design and implementation of an individual educational and training program. The basic skills necessary for valuable professional activity are characterized: the formation of fundamental methodological knowledge and the ability to apply them in the process of professional activity; the ability to deal with pedagogical problems and perform tasks in the methodology of teaching subjects in higher educational institutions; mastering of strategies for the implementation and using of information and communication technologies in the educational process; ability to design and project activity; skills to motivate learning activity; ability to manage project activities of students; motivation for continuous self-education and self-improvement
Стаття присвячена обґрунтуванню термінологічних концептів тьюторства як ефективної методики індивідуалізації навчального процесу. Охарактеризовано зміни моделей освітніх практик, що сприяють розширенню ролей педагога, який має виконувати не лише освітньо-виховні функції, а й здійснювати педагогічний супровід індивідуальних освітніх програм суб’єктів навчання. Такі завдання може забезпечити тьюторська діяльність, де тьютор виконує функцію співрозробника освітніх проектів і програм, консультанта у сфері освітніх послуг, поєднуючи ролі наставника й проектувальника освітніх систем. З’ясовано основні етапи зародження тьюторства в контексті історичного розвитку. Наголошується, що впровадження тьюторства є невід’ємним аспектом індивідуалізації навчання у медичному ЗВО і здійснюється шляхом опанування умінь мотивувати навчально-пізнавальну та виховну діяльність студентів. Увага акцентується на необхідності аналізу різноманітних методик та підходів щодо впровадження тенденцій тьюторства у навчально-виховний процес. Розглядаються питання найважливіших критеріїв створеного тьютором і студентом освітнього простору: здійснення успішного тьюторського супроводу навчання, формування особистості й способу життя майбутнього фахівця; багатоманітність і варіативність задоволення освітніх пропозицій; конструювання і здійснення індивідуальної освітньої та виховної програми. Охарактеризовано основні вміння, якими повинен володіти тьютор: сформованість фундаментальних методичних знань і здатність застосовувати їх у процесі професійної діяльності; засвоєння стратегій упровадження й використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі; здатність до конструктивно-проектної діяльності; уміння мотивувати навчально-пізнавальну діяльність; здатність керувати проектною діяльністю студентів; мотивація до безперервної самоосвіти й самовдосконалення
Дод.точки доступу:
Kitura, H. Ya.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Zhyznomirska, O. Ya.
    Formation of emotional intelligence of personality: medical and psychological aspects [Текст] = Формування емоційного інтелекту особистості: медико-психологічні аспекти / O. Ya. Zhyznomirska, M. O. Levkiv // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 75-80


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПСИХОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- PSYCHOLOGY, MEDICAL
ЛИЧНОСТЬ -- PERSONALITY
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ -- EMOTIONAL INTELLIGENCE
Анотація: Modern medicine is moving to a new level of care, transforming into a patient–oriented model. This situation in the market of medical services leads to a change in approaches in the interaction of doctor and patient, doctor and relatives of the patient, doctor and society. An important role in such interaction is played by emotional intelligence (EQ from English – Emotion Quotient) – which is an understanding of their own and others’ emotions, the ability to constructively express them, to understand the feelings and experiences of others. Today, the doctor faces certain tasks, such as: the ability to establish contact, clearly and understandably convey information to the patient, taking into account the patient’s personality and the circumstances under which the disease occurred, the ability to persuade and become partners in treatment, to build trusted relations. The article considers the features of emotional intelligence of the individual; various scientific approaches (domestic, foreign) to the definition of “emotional intelligence” are analyzed; the connections of the emotional component of the medical employee with the psychological dimension are revealed; the model of emotional intelligence of the personality which is correlated with professional growth of the expert of medical institution is thoroughly outlined
Developing the emotional intelligence of future physicians who are able to empathize, provide quality care, and ensure patient satisfaction with treatment is part of the health care system
Сучасна медицина переходить на новий рівень надання медичної допомоги, трансформуючись у пацієнт-орієнтовану модель. Така ситуація на ринку медичних послуг приводить до зміни підходів у взаємодії лікар і пацієнт, лікар і родичі пацієнта, лікар і суспільство. Важливу роль у такій взаємодії відіграє емоційний інтелект (EQ від англ. Emotion Quotient) – що є розумінням своїх і чужих емоцій, вміння конструктивно їх висловлювати, розуміти почуття і переживання оточуючих. Сьогодення ставить перед лікарем певні завдання, такі, як: вміння налагоджувати контакт, чітко і зрозуміло доносити інформацію до пацієнта, ураховуючи індивідуальність пацієнта й обставини, за яких виникло захворювання, уміння переконувати і ставати партнерами у лікуванні, створювати довірливі відносини
У статті розглянуто особливості емоційного інтелекту особистості; проаналізовано різні наукові підходи (вітчизняні, закордонні) до дефініції «емоційний інтелект»; розкрито зв’язки емоційної складової медичного працівника із психологічним виміром; ґрунтовно окреслено модель емоційного інтелекту особистості, що корелюється із професійним зростанням фахівця медичної установи. Формування емоційного інтелекту майбутніх лікарів, що здатні співпереживати, надавати якісні медичні послуги й забезпечувати задоволення пацієнтів від лікування, є складовою частиною системи охорони здоров’я
Дод.точки доступу:
Levkiv, M. O.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


    Боярчук, О. Р.
    Особливості та перспективи дистанційного навчання при викладанні педіатричних дисциплін на етапі додипломної підготовки лікарів [Текст] = Peculiarities and prospects of distance learning in the teaching of pediatric subjects at the stage of undergraduate training of doctors / О. Р. Боярчук, О. М. Мочульська // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 81-86


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПРЕДДИПЛОМНОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, UNDERGRADUATE
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (обучение)
Анотація: Дистанційне навчання має свої переваги та недоліки щодо зручності освітнього процесу для викладачів і студентів, проте сучасні реалії життя вимагають широкого використання цієї форми медичної освіти у вищих навчальних закладах Укрaїни. Дистанційна освіта забезпечує якісне та всебічне навчання без відриву від повсякденної діяльності, у найбільш зручному місці й часі, доступ до електронних баз знань, суттєво підвищує активну роль студентів у процесі самостійного навчання, а від викладачів вимагає вдосконалення викладання як за змістом, так і за його формою. Важливими перевагами дистанційного навчання у сфері вищої медичної освіти є широке охоплення цільової аудиторії, гнучкість та можливість індивідуалізації освітньої програми, прозорість і можливість незалежного оцінювання. Основними варіантами, доступними для навчання за дистанційної освіти, є такі традиційні форми освітньої підготовки, як лекція, практичне заняття, семінар, консультація, що відповідають чинному законодавству. Технології дистанційного навчання в системі вищої медичної освіти повинні постійно вдосконалюватися, шляхом використання сучасних освітніх цифрових платформ, якісного методичного контентного наповнення web-ресурсів, запровадження ефективної системи контролю якості отриманих знань, щоб сприяти адаптації до нових реалій освітнього процесу та забезпечити високу якість медичної освіти
Distance learning has its advantages and disadvantages in terms of the convenience of the educational process for teachers and students, but modern realities of life require extensive use of this form of medical education at higher educational establishments in Ukraine. Distance education provides quality and comprehensive learning without interruption from daily activities, in the most convenient place and time, access to electronic knowledge bases, but also significantly increases the active role of students in the process of independent learning, and requires teachers to improve teaching both in content and. its form. Important advantages of distance learning in the field of higher medical education are wide coverage of the target audience, flexibility and the possibility of individualization of the educational program, the transparency and the possibility of independent evaluation. The main options available for distance learning are such traditional forms of educational training as lectures, practical classes, seminars, consultations that comply with current legislation. Distance learning technologies in the system of higher medical education should be constantly improved through the using of modern digital educational platforms, high-quality methodological content of web-resources, introduction of an effective quality control system to facilitate adaptation to new realities of educational process and to ensure high quality medical education
Дод.точки доступу:
Мочульська, О. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Козлова, Ю. В.
    Значення компетентностей студента медичного вищого закладу освіти у науково-освітньому процесі з дисципліни "Патофізіологія" [Текст] = The value of the competencies of a student of a medical higher educational institution in scientific and educational process by discipline “Pathophysiology” / Ю. В. Козлова, Н. С. Трясак, А. Ю. Ляліна // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 87-93


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
Анотація: У статті сформульовано сучасну концепцію компетентностей із патологічної фізіології для більш ефективної імпле­ментації в науково-освітній процес вищих медичних закладів освіти України, а також для уніфікації навчання на кафедрах патологічної фізіології. Усі компетентності поділяються на інтегральні, загальні та спеціальні. Окремо виділено особливості кожної групи компетентностей, їх значення для успішного навчання, зокрема на кафедрі патологічної фізіології
Наведено шляхи формування спеціальних компетентностей студентів, що навчаються на кафедрі патологічної фізіології ДДМУ, в тому числі за умов пандемії COVID-19. Успішне оволодіння компетентностями протягом навчання з дисципліни «Патофізіологія» сприяє формуванню високо­кваліфікованого лікаря, оскільки формує навички клінічного мислення, аналізу, комунікації, дедукції та інші, які є необхідними в роботі лікаря будь-якої спеціальності. Адже саме патологічна фізіологія «відчиняє двері» студентам до понять «хвороба», «етіологія», «патогенез», формує загальні базові знання про різні захворювання систем і органів. Самостійна робота студентів є важливою для формування навичок самоосвіти. Це вкрай необхідно для конкурентоспроможності та відповідності сучасним вимогам. Тому лікар повинен постійно вдосконалювати свої навички, доповнювати знання новими даними, розробляти новітні заходи профілактики та лікування. Залучення студентів до наукового гуртка є важливою ланкою навчання, адже під керівництвом викладача студент опановує складну медичну літературу, написання наукових робіт, доповіді на засіданнях гуртка, участь в експериментальних дослідженнях, що проводяться згідно з запланованими кафедральними науково-дослідними роботами. Усе це в комплексі створює оригінальне та концептуальне медичне мислення, критичне осмислення проблем. Компетентнісний підхід враховано при розробці навчальної програми з патологічної фізіології для магістрів медицини та впроваджено в лекції, практичні заняття та самостійну роботу студентів
The article formulates a modern concept of competencies in pathological physiology for more effective implementation in the scientific and educational process of higher medical educational institutions in Ukraine, as well as for the unification of education at the departments of pathological physiology. All competencies are divided into integral, general and special. The features of each group of competencies, their importance for successful training, particularly at the Department of Pathological Physiology, are separately highlighted
Presented ways of special competencies formation of students who studying at the Department of Pathological Physiology of DSMU, including in the context of the COVID-19 pandemic. Successful mastering of competencies during training in the discipline of “pathological physiology” contributes to the formation of a highly qualified doctor, because it forms the skills of clinical thinking, analysis, communication, deduction and others necessary for the work of a doctor of any specialty. In fact, that pathological physiology is “opening the door” for students to the concepts of “disease”, “etiology”, “pathogenesis”, forming general basic knowledge about various diseases of systems and organs. Independent work of students is important for the formation of self-education skills. This is critical to being competitive and fitting to modern requirements. Therefore, a doctor must constantly improve his skills, supplement his knowledge with new data, and develops new preventive and therapeutic measures. Attracting students to a scientific society is an important link in training, because under the guidance of a teacher, a student masters elaborate medical literature, writing scientific articles, reports at society meetings, participates in experimental research carried out according to the planned department research work. All this together creates original and conceptual medical thinking, critical understanding of problems. The competence-based approach was taken into training program developing in pathological physiology for masters of medicine and introduced into lectures, practical classes and independent work of students.
Дод.точки доступу:
Трясак, Н. С.
Ляліна, А. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Маража, І. О.
    Роль педагогіки в клінічній практиці лікаря [Текст] = The role of pedagogy in the clinical practice of the doctor / І. О. Маража, І. В. Жулкевич // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 94-99


MeSH-головна:
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ -- PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
Анотація: Наголошено актуальність використання педагогічних компетентностей у клінічній практиці лікаря. Перелічено нормативні документи, що регулюють використання засобів педагогіки в практиці лікаря, та наведено погляди таких науковців, як Л. Столяренко, І. Зязюн, К. Левітан, А. Маркова й С. І. Куликов, на сутність поняття «педагогічна та медична компетентність»
Сказано, що сутність педагогічної компетентності медичних працівників продиктована особливостями їхньої професійної діяльності, які полягають у тому, що лікувально-профілактична діяльність передбачає лікарську рефлексію, тобто обов᾽язкове усвідомлення її сенсу, змісту, засобів і способів виконання, а також спирається на систему цінностей особистості; педагогічна діяльність медичного працівника спрямовується на проектування освітнього процесу і передбачає педагогічну рефлексію, тобто обов᾽язкове усвідомлення всіх параметрів і чинників успішності виконання цієї діяльності. Процес виховання за допомогою педагогічних прийомів у клінічній практиці лікаря ведеться з урахуванням соціальних умов, що надають можливості реалізації певних соціальних та індивідуальних цінностей пацієнта. Зокрема, необхідно усунути конкуренцію між професійною діяльністю, іншими соціальними сферами життєдіяльності та самозбереженням і здоров’ям лікаря
Зроблено висновок, що основними видами і напрямками педагогічної діяльності лікаря може бути методична діяльність з ознайомлення пацієнтів різного віку, національної приналежності, соціального або економічного статусу з принципами і правилами організації здорового способу життя; практична діяльність з виховання та навчання пацієнтів поведінки, що запобігає рецидивам захворювання; науково-педагогічна дослідницька діяльність; а також методична діяльність з навчання середнього та молодшого медичного персоналу. Загальну спрямованість педагогічної діяльності лікаря можна охарактеризувати як формування та розвиток у пацієнтів індивідуальної основи для відновлення і збереження здоров’я
The relevance of the use of the pedagogical competencies in the clinical practice of the doctor is emphasized. The normative documents regulating the use of pedagogy in the practice of a doctor are listed and the views of such scientists as L. Stolyarenko, I. Zyazyun, K. Levitan, A. Markov and S. I. Kulikov on the essence of the concept of “pedagogical and medical competence” are given
It is said that the essence of pedagogical competence of medical workers is dictated by the peculiarities of their professional activity, according to which treatment and prevention activity involves medical reflection, i. e. mandatory awareness of its meaning, content, means and methods of implementation, and relies on personal values; pedagogical activity of a medical worker is aimed at designing the educational process and involves pedagogical reflection, i. e. mandatory awareness of all parameters and factors of success of this activity. The process of education with the help of pedagogical techniques in the clinical practice of the doctor is carried out taking into account the social conditions that provide opportunities for the implementation of certain social and individual values of the patient. In particular, it is necessary to eliminate competition between professional activities, family conditions and other social spheres of life with self-preservation and health
It is concluded that the main types and directions of pedagogical activity of the doctor can be methodical activity on acquaintance of patients of different age, nationality, social or economic status with principles and rules of the organization of a healthy way of life; practical activities for the education and training of patients in behavior that prevents recurrence of the disease; scientific and pedagogical research activity; as well as methodological activities for the training of secondary and junior medical staff. The general direction of pedagogical activity of the doctor can be characterized as formation and development of an individual basis for restoration and preservation of health in patients
Дод.точки доступу:
Жулкевич, І. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Yelahina, N. I.
    Innovative methods of teaching professional english to medical students [Текст] = Інноваційні методи викладання англійської мови за професійним спрямуванням студентам-медикам / N. I. Yelahina, N. O. Fedchyshyn // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 100-106


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
ONLINE СИСТЕМЫ -- ONLINE SYSTEMS
Анотація: The given article is aimed at a thorough analysis of innovative methods of teaching Professional English, which have begun to develop actively and rapidly due to the growing need to master a foreign language. The situation with Covid-19 has made its own adjustments to this process, namely, we are talking about the transfer of all universities to distance learning, which prompted the search for new methods and forms of working with students. Special attention is paid to the use of these technologies in students’ foreign-language speech activities: dialogue / monologue, vocabulary work, reading a foreign-language text, translating and discussing it, studying lexical and grammatical phenomena of the English Professional language
Дана стаття спрямована на ґрунтовний аналіз інноваційних методів викладання англійської мови за професійним спрямуванням, які почали активно та стрімко розвиватися у зв’язку зі зростаючою потребою в оволодінні іноземною мовою. Ситуація із Сovid-19 внесла свої корективи в цей процес, а саме йдеться про переведення всіх вузів на дистанційне навчання, що спонукало до пошуку нових методів та форм роботи зі студентами. У статті розглядаються особливості застосування інноваційних методів навчання на заняттях з англійської мови за професійним спрямуванням, наводяться їх приклади та аналізуються способи їх проведення. Особлива увага приділяється застосуванню цих технологій під час іншомовної мовленнєвої діяльності студентів (діалог/монолог/полілог, словникова робота, читання іншомовного тексту, переклад і його обговорення, вивчення лексико-граматичних явищ англійської мови за професійним спрямуванням)
Дод.точки доступу:
Fedchyshyn, N. O.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Бакалець, О. В.
    Ретроспективний аналіз методології планування вибіркових дисциплін із функціональної діагностики на кафедрі функціональної і лабораторної діагностики Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України [Текст] = Retrospective analysis of planning methodology of elective disciplines on functional diagnostics at the department of functional and laboratory diagnostics of I. Horbachevsky Ternopil national medical university / О. В. Бакалець, Н. Б. Бегош, С. В. Дзига // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 107-111


MeSH-головна:
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ДИАГНОСТИКА -- DIAGNOSIS
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
Анотація: Стаття присвячена формуванню переліку та змісту вибіркових дисциплін (варіативної частини навчального плану), які гарантуються Законом України «Про вищу освіту». Це має відповідати принципам навчання, орієнтованого на особистість (person-centered teaching), під час якого студент бере активну участь у формуванні своєї освітньої траєкторії
У статті проведений аналіз деяких аспектів та засад формування предметної компетентності з функціональної діагностики. Перш за все, на вибір тематики елективних циклів, які були запропоновані студентам для вивчення, впливало матеріально-технічне, тобто наявність відповідної діагностичної апаратури, та кадрове забезпечення кафедри. Але щоб якісно забезпечити потреби майбутніх лікарів у здобутті фахових компетентностей, ми провели анонімне анкетування студентів шостого курсу. Опитування проводили після завершення вивчення основної дисципліни «Функціональна діагностика у внутрішній медицині». Анкету розробили викладачі кафедри. Вона включала перелік методів функціональної діагностики, опанування яких є можливим на нашій кафедрі, та ряд запитань. Зокрема, нас цікавили: майбутня спеціалізація студента-випускника, його пріоритет у вивченні запропонованих вибіркових дисциплін та пропозиції щодо методології та періоду їх вивчення
Враховуючи відповіді проведеного опитування, студентам п’ятого року навчання було запропоновано три вибіркових дисципліни: «ЕКГ в невідкладній кардіології», «Клінічна електроенцефалографія» та «Методи дослідження слухової функції», які вони можуть опанувати під час наступного навчального року. Результат вибору дисциплін виявився цілком логічним та прогнозованим. Отже, для формування якісного розширення або доповнення фахових профільних компетентностей, високої якості викладання вибіркової дисципліни, окрім кадрового та матеріально-технічного забезпечення, обов’язковим є урахування результатів опитування здобувачів вищої освіти та, за потреби, стейкхолдерів, у тому числі й зовнішніх.
The article is dedicated to the formation of the list and content of elective disciplines (variable part of the curriculum) guaranteed by the Law of Ukraine “On Higher Education’’. This is in line with the person-centered teaching principles during which students are actively involved in the formation of their educational trajectory
The article presents an analysis of some aspects and principles of formation of subject competence in functional diagnostics. First of all, the choice of elective cycles topics that were offered to students for study was influenced by availability of appropriate diagnostic equipment for examinations and professionalism of specialists. But, in order to qualitatively meet the needs of future doctors in obtaining professional competencies we carried out anonymous poll of the sixth year students. The questionnaire was filled out upon completion of the study of the legislation discipline “Functional Diagnostics in Internal Medicine”. This questionnaire was developed by the teachers of the department. It included list functional diagnostics methods, the mastery of which is possible at our department and some questions. In particular, we were interested in future specialization of final years’ students, their priority in the study of the proposed selective disciplines and proposals for the methodology and the periods of its study
Considering the responses of the poll of, for students of the fifth year of study, three elective disciplines were proposed: “ECG in Emergency Cardiology”, “Clinical Electroencephalography” and “Methods of Auditory Function Study” which they can master during the next academic year. The result of the choice of disciplines turned out to be quite logical and predictable. So, in order to form a qualitative expansion or supplement of professional profile competencies, for high quality teaching of elective discipline in addition to providing of equipment and specialists, it is mandatory to take into account the results of the poll of the students and, if necessary, other stakeholders, including external ones
Дод.точки доступу:
Бегош, Н. Б.
Дзига, С. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Дігтяр, В. А.
    Формування практичних навичок студентів-педіатрів у медичних закладах вищої освіти [Текст] = Formation of practical skills pediatric students in medical institutions of higher education / В. А. Дігтяр, О. Г. Садовенко, М. О. Камінська // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 112-116


MeSH-головна:
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (обучение)
НАУЧНЫЕ ОБЩЕСТВА -- SOCIETIES, SCIENTIFIC
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
Анотація: Лікар-спеціаліст, закінчуючи вищий навчальний заклад, повинен мати високу конкурентоспроможність. Науково-дослідна робота (НДР) студентів є однією з форм підвищення рівня освіти у вищих медичних навчальних закладах. НДР студентів – це основна складова частина професійної підготовки майбутнього лікаря, що передбачає навчання студентів методик та методології наукового дослідження. Самостійна робота студентів поділяється на навчально-дослідницьку, яка включається в навчальний процес з дисципліни і проводиться в робочий час, і науково-дослідницьку, яка виконується у позанавчальний час. Найефективніше НДР реалізується в студентських наукових гуртках. Форми організації роботи гуртківців – це дебати, практикум, індивідуальна робота в клініці тощо. Особлива увага приділяється відпрацюванню практичних навичок студентами в кімнаті практичних навичок на кафедрі. Під керівництвом викладача або інтернів, старшокурсників є можливість студентів молодших курсів оволодіти виконанням основних практичних навичок, що не завжди доступно під час практичного заняття. Велику ефективність показала організація хірургічної школи на кафедрі, де одночасно мали можливість працювати інтерни, старшокурсники та студенти молодших курсів під керівництвом викладачів. Новою формою проведення студентського наукового гуртка є майстер-класи. За власним бажанням студенти виконують власні НДР під керівництвом викладача, результати яких доповідаються на секції «Хірургія» академії та інших конференціях, конгресах тощо. Багаторічний досвід кафедри свідчить про те, що студенти-гуртківці краще оволодівають теоретичними знаннями, практичними навичками та професійними вміннями, ніж ті, що не беруть участі у студентських наукових гуртках
A specialist doctor graduating from a higher education institution must be highly competitive. Research work (RW) of students is one of the forms of raising the level of education in higher medical educational institutions. Student research is the main part of the professional training of the future doctor, which involves teaching students the methods and methodology of research. Independent work of students is divided into educational and research, which is included in the educational process of the discipline and is carried out during working hours, and research, which is performed in extracurricular activities. The most effective RW is implemented in student research society. Forms of organizing the work of group members are debates, workshops, individual work in the clinic, etc. Particular attention is paid to the development of practical skills by students in the room of practical skills at the department. Under the guidance of a teacher, or interns, undergraduates have the opportunity for junior students to master the implementation of basic practical skills, which is not always available during practical training. The organization of the surgical school at the department showed great efficiency, where at the same time interns, seniors and junior students had the opportunity to work under the guidance of teachers. A new form student scientific society is master classes. At their own request, students perform their RW under the guidance of the teacher, the results of which are reported at the section “Surgery” of the academy and other conferences, congresses, etc. The long-term experience of the department shows that students-students master theoretical knowledge, practical skills and professional skills better than those who do not participate in student scientific society
Дод.точки доступу:
Садовенко, О. Г.
Камінська, М. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Кліманський, Р. П.
    Особливості проведення державної атестації випускників медичного університету в умовах карантинних обмежень [Текст] = Peculiarities of conducting of state attestation of graduates of medical universities under the conditions of quarantine limitations / Р. П. Кліманський, О. В. Самойленко, В. В. Долинський // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 117-121


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ТЕЛЕКОММУНИКАЦИИ -- TELECOMMUNICATIONS
Анотація: Сьогодні інформаційно-телекомунікаційні технології стали невід’ємною частиною освітнього процесу у багатьох навчальних закладах вищої школи. Саме їх наявність допомогла закладам вищої освіти продовжувати навчання дистанційно у максимально повному об’ємі під час вимушеного карантину, спричиненого пандемією COVID-19. Проте можливість повноцінної організації та реалізації навчального процесу в дистанційному форматі є і досі дискутабельною, особливо серед науково-педагогічної спільноти викладачів медичних ЗВО. Однією з найважливіших проблем при викладанні та оцінюванні якості знань здобувачів освіти у медичних ЗВО є практична направленість більшості спеціальностей та компетенцій. Тому метою нашого дослідження було описати методику проведення іспиту та проаналізувати її ефективність шляхом опитування як здобувачів освіти, так і екзаменаторів. При розробці методики проведення іспиту особливу увагу приділяли перевірці клінічного мислення та практично-орієнтованих компетентностей здобувачів освіти за рахунок використання спеціально розроблених віртуальних імітованих пацієнтів, роль яких виконували екзаменатори, а також ситуаційних задач із діагностики невідкладних станів та невідкладної допомоги. Після проведення іспиту було анонімно опитано 166 випускників та 28 екзаменаторів. Більшість здобувачів освіти (72 % респондентів) оцінили проведення іспиту в дистанційному форматі позитивно, а екзаменатори оцінили методику та проведення іспиту як добре (36 %) або задовільно (43 %). Загалом, результати проведеного дослідження свідчать про можливість проведення практичного іспиту в дистанційному форматі зі збереженням достатнього рівня оцінки якості знань та вмінь випускників
Nowadays information and telecommunication technologies have become an integral part of the educational process in many higher education ertablishments. It was the usage of modern technologies that helped higher education institutions to continue their distance learning in the maximum voleme during the forced quarantine, caused by the COVID-19 pandemic. However, the possibility of accomplished organization and implementation of the online educational process is still debatable, especially among the scientific and pedagogical community of teachers of medical educational establishments. One of the most important problems in teaching and assessing the quality of knowledge of students in medical health care is the practical orientation of most specialties and competencies. Therefore, the purpose of our study was to describe the methodology of the exam and analyze its effectiveness by interviewing both students and examinators. In developing the methodology of the exam, special attention was paid to testing clinical thinking and practice-oriented competencies of students through the use of specially designed virtual simulated patients, whose role was performed by examinators, as well as situational tasks for emergency diagnosis and emergency care. After the exam, 166 graduates and 28 examiners were interviewed anonymously. The majority of applicants (72 % of respondents) evaluated the exam in the distance format in a positive way, and the examinators assessed the methodology and the exam as good (36 %) or satisfactory (43 %). In general, the results of the study indicate the possibility of conducting a practical exam in the online format while maintaining a sufficient level of assessment of the quality of knowledge and skills of graduates
Дод.точки доступу:
Самойленко, О. В.
Долинський, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-24 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)