Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Вища освіта (24)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=МУ7/2021/2<.>
Загальна кількість знайдених документів : 24
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-24 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Zhyznomirska O. Ya., Levkiv M. O.
Назва : Formation of emotional intelligence of personality: medical and psychological aspects
Паралельн. назви :Формування емоційного інтелекту особистості: медико-психологічні аспекти
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 75-80 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПСИХОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- PSYCHOLOGY, MEDICAL
ЛИЧНОСТЬ -- PERSONALITY
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ -- EMOTIONAL INTELLIGENCE
Анотація: Modern medicine is moving to a new level of care, transforming into a patient–oriented model. This situation in the market of medical services leads to a change in approaches in the interaction of doctor and patient, doctor and relatives of the patient, doctor and society. An important role in such interaction is played by emotional intelligence (EQ from English – Emotion Quotient) – which is an understanding of their own and others’ emotions, the ability to constructively express them, to understand the feelings and experiences of others. Today, the doctor faces certain tasks, such as: the ability to establish contact, clearly and understandably convey information to the patient, taking into account the patient’s personality and the circumstances under which the disease occurred, the ability to persuade and become partners in treatment, to build trusted relations. The article considers the features of emotional intelligence of the individual; various scientific approaches (domestic, foreign) to the definition of “emotional intelligence” are analyzed; the connections of the emotional component of the medical employee with the psychological dimension are revealed; the model of emotional intelligence of the personality which is correlated with professional growth of the expert of medical institution is thoroughly outlinedDeveloping the emotional intelligence of future physicians who are able to empathize, provide quality care, and ensure patient satisfaction with treatment is part of the health care systemСучасна медицина переходить на новий рівень надання медичної допомоги, трансформуючись у пацієнт-орієнтовану модель. Така ситуація на ринку медичних послуг приводить до зміни підходів у взаємодії лікар і пацієнт, лікар і родичі пацієнта, лікар і суспільство. Важливу роль у такій взаємодії відіграє емоційний інтелект (EQ від англ. Emotion Quotient) – що є розумінням своїх і чужих емоцій, вміння конструктивно їх висловлювати, розуміти почуття і переживання оточуючих. Сьогодення ставить перед лікарем певні завдання, такі, як: вміння налагоджувати контакт, чітко і зрозуміло доносити інформацію до пацієнта, ураховуючи індивідуальність пацієнта й обставини, за яких виникло захворювання, уміння переконувати і ставати партнерами у лікуванні, створювати довірливі відносиниУ статті розглянуто особливості емоційного інтелекту особистості; проаналізовано різні наукові підходи (вітчизняні, закордонні) до дефініції «емоційний інтелект»; розкрито зв’язки емоційної складової медичного працівника із психологічним виміром; ґрунтовно окреслено модель емоційного інтелекту особистості, що корелюється із професійним зростанням фахівця медичної установи. Формування емоційного інтелекту майбутніх лікарів, що здатні співпереживати, надавати якісні медичні послуги й забезпечувати задоволення пацієнтів від лікування, є складовою частиною системи охорони здоров’я
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Vorona I. I., Kitura H. Ya.
Назва : History of tutoring as effective methods of educational process
Паралельн. назви :Історія розвитку тьюторства як ефективної методики навчального процесу
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 69-74 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ -- PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: The article deals with interpretation of terminological concepts of tutoring as effective methods of educational process individualization. Changes in learning models contribute to expansion of teacher’s role, who serves not only as educator, but also provides pedagogical support of individual curricula for the learners are characterized in this article. Tutoring covers these tasks and the tutor is a co-developer of academic projects and programs, an advisor in education services, combining the roles of a mentor and developer of educational schemes. The main stages of tutoring origin in the context of historical development are clarified. It is emphasized that the implementation of tutoring is an integral aspect of individualization of education in medical schools and is carried out by mastering the ability to motivate educational and pedagogical activities of students. Attention is placed on the need to analyse various methods and approaches to the implementation of tutoring trends in the educational process. The most important criteria of educational process, created by the tutor and student are examined: implementation of the successful tutorial support of training, formation of the personality and lifestyle of the future specialist; multiplicity and variability of educational proposals satisfaction; design and implementation of an individual educational and training program. The basic skills necessary for valuable professional activity are characterized: the formation of fundamental methodological knowledge and the ability to apply them in the process of professional activity; the ability to deal with pedagogical problems and perform tasks in the methodology of teaching subjects in higher educational institutions; mastering of strategies for the implementation and using of information and communication technologies in the educational process; ability to design and project activity; skills to motivate learning activity; ability to manage project activities of students; motivation for continuous self-education and self-improvementСтаття присвячена обґрунтуванню термінологічних концептів тьюторства як ефективної методики індивідуалізації навчального процесу. Охарактеризовано зміни моделей освітніх практик, що сприяють розширенню ролей педагога, який має виконувати не лише освітньо-виховні функції, а й здійснювати педагогічний супровід індивідуальних освітніх програм суб’єктів навчання. Такі завдання може забезпечити тьюторська діяльність, де тьютор виконує функцію співрозробника освітніх проектів і програм, консультанта у сфері освітніх послуг, поєднуючи ролі наставника й проектувальника освітніх систем. З’ясовано основні етапи зародження тьюторства в контексті історичного розвитку. Наголошується, що впровадження тьюторства є невід’ємним аспектом індивідуалізації навчання у медичному ЗВО і здійснюється шляхом опанування умінь мотивувати навчально-пізнавальну та виховну діяльність студентів. Увага акцентується на необхідності аналізу різноманітних методик та підходів щодо впровадження тенденцій тьюторства у навчально-виховний процес. Розглядаються питання найважливіших критеріїв створеного тьютором і студентом освітнього простору: здійснення успішного тьюторського супроводу навчання, формування особистості й способу життя майбутнього фахівця; багатоманітність і варіативність задоволення освітніх пропозицій; конструювання і здійснення індивідуальної освітньої та виховної програми. Охарактеризовано основні вміння, якими повинен володіти тьютор: сформованість фундаментальних методичних знань і здатність застосовувати їх у процесі професійної діяльності; засвоєння стратегій упровадження й використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі; здатність до конструктивно-проектної діяльності; уміння мотивувати навчально-пізнавальну діяльність; здатність керувати проектною діяльністю студентів; мотивація до безперервної самоосвіти й самовдосконалення
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Yelahina N. I., Fedchyshyn N. O.
Назва : Innovative methods of teaching professional english to medical students
Паралельн. назви :Інноваційні методи викладання англійської мови за професійним спрямуванням студентам-медикам
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 100-106 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
ONLINE СИСТЕМЫ -- ONLINE SYSTEMS
Анотація: The given article is aimed at a thorough analysis of innovative methods of teaching Professional English, which have begun to develop actively and rapidly due to the growing need to master a foreign language. The situation with Covid-19 has made its own adjustments to this process, namely, we are talking about the transfer of all universities to distance learning, which prompted the search for new methods and forms of working with students. Special attention is paid to the use of these technologies in students’ foreign-language speech activities: dialogue / monologue, vocabulary work, reading a foreign-language text, translating and discussing it, studying lexical and grammatical phenomena of the English Professional languageДана стаття спрямована на ґрунтовний аналіз інноваційних методів викладання англійської мови за професійним спрямуванням, які почали активно та стрімко розвиватися у зв’язку зі зростаючою потребою в оволодінні іноземною мовою. Ситуація із Сovid-19 внесла свої корективи в цей процес, а саме йдеться про переведення всіх вузів на дистанційне навчання, що спонукало до пошуку нових методів та форм роботи зі студентами. У статті розглядаються особливості застосування інноваційних методів навчання на заняттях з англійської мови за професійним спрямуванням, наводяться їх приклади та аналізуються способи їх проведення. Особлива увага приділяється застосуванню цих технологій під час іншомовної мовленнєвої діяльності студентів (діалог/монолог/полілог, словникова робота, читання іншомовного тексту, переклад і його обговорення, вивчення лексико-граматичних явищ англійської мови за професійним спрямуванням)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Kosenko V. M.
Назва : The potential capacity of the "Infection control" discipline in the formation of responsible attitude to the patient safety among master nurses in the process of providing medical and preventive care
Паралельн. назви :Потенціал дисципліни "Інфекційний контроль" у формуванні в медичних сестер-магістрів відповідального ставлення до безпеки пацієнтів у процесі надання лікувально-профілактичної допомоги
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 138-142 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING
БОЛЬНОГО БЕЗОПАСНОСТЬ -- PATIENT SAFETY
ИНФЕКЦИЯ ВНУТРИБОЛЬНИЧНАЯ -- CROSS INFECTION
ПРОФИЛАКТИЧЕСКАЯ МЕДИЦИНА -- PREVENTIVE MEDICINE
Анотація: In the article we have analyzed the significance and importance of the “Infection Control” discipline in pursuing a master’s degree in nursing. The article states that the master nurse is the lead organizer and executor of activities related to the creation of a safe hospital environment, while the correctness and completeness of the actions at the workplace depends on the depth of theoretical knowledge and sophistication of practical skills. The paper specifies the general and occupational competencies, forms and methods of conducting lectures and practical sessions, describes the expected results of training, indicates interdisciplinary integration, draws attention to the problems of honesty in the performance of autonomous and individually research work by the seekers of higher education. It is noted that the practical health care needs such a master nurse, who not only possesses thorough professional knowledge, but also is capable to act clearly and quickly in an emergency, perfectly master up-to-date techniques of preventing, in particular, the healthcare-associated infections through the developed clinical judgment. It is the competency based potential capacity of the “Infection Control” academic discipline that makes it possible to realize these tasks. The priority area of improving the educational process is its practical orientation and significanceУ статті проаналізовано значення та важливість навчальної дисципліни «Інфекційний контроль» у підготовці магістрів медсестринства. Вказано, що медична сестра-магістр – головний організатор та виконавець заходів, пов’язаних зі створенням безпечного лікарняного середовища, а правильність та повнота дій на робочому місці залежать від глибини теоретичних знань і досконалості практичних навичок. У роботі перераховано загальні та фахові компетентності, форми і методи проведення лекційних та практичних занять, описано очікувані результати навчання, вказано міждисциплінарну інтеграцію, звернено увагу на проблеми доброчесності при виконанні здобувачами вищої освіти індивідуально-дослідної самостійної роботи. Зазначено, що практичній охороні здоров’я необхідна така медична сестра-магістр, яка не лише володіє ґрунтовними фаховими знаннями, але й здатна чітко та оперативно діяти в критичних ситуаціях, бездоганно володіти найсучаснішими методами профілактики, зокрема, внутрішньолікарняної інфекції на основі розвиненого клінічного мислення. Саме компетентнісний потенціал навчальної дисципліни «Інфекційний контроль» дозволяє реалізувати вказані завдання. Пріоритетним напрямком удосконалення навчального процесу стає його практична орієнтованість та значущість
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Gashynova E. Yu., Rodionova V. V., Khmel O. S.
Назва : The role of video matherials in studying the immunopathogenesis of bronchial asthma
Паралельн. назви :Роль відеоматеріалів у вивченні імунопатогенезу бронхіальної астми
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 64-68 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ВИДЕО-АУДИО СРЕДСТВА -- VIDEO-AUDIO MEDIA
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
АСТМА БРОНХИАЛЬНАЯ -- ASTHMA
Анотація: The high pace of development of medical science puts before the medical student the task of finding relevant and reliable information to prepare for classes. Modern education in higher educational institutions focuses on technologies that ensure the development of individuality, without which a breakthrough in the training of a competitive specialist is almost impossible. Teachers are constantly looking for ways to optimize student activities and want to see students as active managers of the acquired knowledgeIn recent years, along with traditional forms of education, the organization of student work is also created on the basis of modern information and educational technologies.In order to increase students’ knowledge and improve the process of preparation for classes, it is necessary to use the most informative and easy to understand learning materials, including video films. 86 Students of the 5th course who studied the cycle “Clinical Immunology and Allergology” at the Department of Occupational Diseases and Clinical Immunology, participated in the questionnaire on the topic “Atopic Disease”, where they depicted the immune response scheme for bronchial asthma according to the immunological stages, noting the participant cells and main cytokines, as well as pathophysiological manifestations. Then the students were shown a video “Immunopathogenesis of bronchial asthma”, created at the department, and were asked to redraw a scheme. For completeness of the description, students received scores, the number of points was determined using the specific word-markers. According to the obtained data, a significant increase in the knowledge of students from all immunological phases of bronchial asthma was determined after watching the film. The use of educational materials, in particular visual ones, in addition to the main source of study - textbooks, can contribute to raising the level of students’ knowledge of the subject being studiedВисокі темпи розвитку медичної науки ставлять перед студентом-медиком завдання з пошуку актуальної і надійної інформації для підготовки до занять. Сучасне навчання у вищих навчальних закладах орієнтується на технології, що забезпечують розвиток індивідуальності, без чого прорив у підготовці конкурентоздатного фахівця практично неможливий. Викладачі постійно ведуть пошук шляхів оптимізації діяльності студентів і хочуть бачити в студентах активних розпорядників отриманих знань. Останніми роками, разом із традиційними формами навчання, організація роботи студентів створюється також на основі сучасних інформаційних та навчальних технологійЗ метою підвищення знань студентів та покращення процесу підготовки до занять необхідно використовувати найбільш інформативні та легко зрозумілі матеріали навчання, зокрема й відеофільми. Студенти 5 курсу, що навчалися на кафедрі професійних хвороб та клінічної імунології з циклу «Клінічна імунологія та алергологія», загалом 86 студентів, проходили анкетування за темою заняття «Атопічні хвороби», де вони зображували схему імунної відповіді при бронхіальній астмі згідно з імунологічними стадіями, зазначивши клітини-учасники та головні цитокіни, а також патофізіологічні прояви. Потім студентам показували відеофільм «Імунопатогенез бронхіальної астми», створений на базі кафедри, та просили кольоровими ручками доповнити схему. За повноту опису студенти отримували бали, кількість балів визначалася за використанням студентом специфічних слів-маркерів. Згідно з отриманими даними, після перегляду фільму визначалося достовірне підвищення знань студентів з усіх імунологічних фаз бронхіальної астми. Використання навчальних матеріалів, зокрема візуальних, додатково до основного джерела навчання – підручників, може сприяти підвищенню рівня знань студентів з теми, що вивчається
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Зарівна Н. О., Поляк О. Б., Горлачук Н. В.
Назва : Академічна доброчесність - основа для забезпечення якісної освіти
Паралельн. назви :Academic integrity – the basis for providing quality education
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 23-27 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: У статті висвітлено питання, що стосуються академічної доброчесності у вищих навчальних закладах. Проаналізовано основні її проблеми введення у навчальний процес як денної, так і заочної форм навчання за спеціальністю «Фармація, промислова фармація». Дослідження базувалося на вивченні матеріалів, з якими автори ознайомилися при проходженні наукового стажування «Академічна доброчесність», яке організовувала польсько-українська фундація «Інститут Міжнародної Академічної і Наукової Співпраці» й із відкритих джерел інформації та власного досвіду. У статті наведено основні принципи, правила і критерії у сфері академічної доброчесності, що дозволять, на нашу думку, отримати якісне навчання студентів, яке повинно базуватися на більш високих вимогах та стандартах вищої школи. Як результат – отримаємо молоде покоління з глибокими знан­нями та моральними цінностями, чіткою відповідальністю за свої дії, а також зародженням нової суспільної свідомості, багатої на нові ідеї, що зроблять їх конкурентоспроможними на світовому ринку нових проектів і досліджень. Детальне і ґрунтовне ознайомлення з основами академічної доброчесності дасть можливість найповніше зрозуміти її в студентській спільноті, яка, на нашу думку, успішно проаналізує та засвоїть новий матеріал, зробить свої висновки і внесе пропозиції щодо запровадження обов’язкових принципів і норм академічної доброчесності, а також введення різних санкцій за їх недотримання, що стане, якраз, запорукою якісної освіти. Саме їхні пропозиції дозволять нам, науково-педагогічним працівникам, зрозуміти проблему з точки зору студента. Крім того, це дозволить викладачу будувати тісний взаємозв’язок із здобувачами вищої освіти, постійно орієнтуватися на потреби студента, що позитивно, на нашу думку, позначиться на загальному засвоєнні навчальної дисципліни.The article covers issues related to “Academic Integrity” in higher education. Its main problems of introduction into the educational process of both full-time and part-time education in the specialty “Pharmacy, Industrial Pharmacy” are analyzed. The research was based on the study of materials that the authors got acquainted with during the scientific internship “Academic Integrity”, orga­ni­zed by the Polish-Ukrainian Foundation “Institute of International Academic and Scientific Cooperation” and from open sources of information and personal experience. The article presents the basic principles, rules and criteria in the field of “Academic Integrity”, which, in our opinion, will allow to obtain quality student education, which should be based on higher requirements and standards of higher education. As a result, we will have a young generation with deep knowledge and moral values, clear responsibility for their actions, as well as the emergence of a new public consciousness, rich in new ideas that will make them competitive in the global market of new projects and research. Detailed and thorough acquaintance with the basics of “Academic Integrity” will give the opportunity to fully understand it in the student community, which, in our opinion, will successfully analyze and learn new material, draw conclusions and make suggestions for the introduction of mandatory principles and norms of “Academic Integrity”, as well as the introduction of various sanctions for non-compliance, which will be just the key to quality education. It is their suggestions that will allow us, scientific and pedagogical workers, to understand the problem from the point of view of the student. In addition, it will allow the teacher to build a close relationship with higher education students, constantly focus on the needs of the student, which, in our opinion, will have a positive impact on the overall development of the discipline
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бурак О. Л., Стовбан І. В., Стицюк Н. В.
Назва : Вплив пандемії COVID-19 на соціальні аспекти життя студентів-іноземців
Паралельн. назви :Influence of COVID-19 pandemic on the social aspects of foreign student’s lives
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 5-10 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
СОЦИАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ -- SOCIAL PROBLEMS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
Анотація: Пандемія COVID-19 має істотний вплив на соціальне життя студентів-іноземців, які навчаються на третьому курсі Івано-Франківського національного медичного університету, спеціальність «Лікувальна справа». Проведено онлайн-опитування 144 студентів за допомогою Google Forms у березні 2021 р. Більше половини опитаних студентів (53,5 %) вказали, що повністю обмежили свою соціальну активність. Третина студентів (36,1 %) вказала, що зараз менше спілкуються з друзями, особливо студенти чоловічої статі (47,7 % проти 22,0 % серед осіб жіночої статі). Водночас спілкування з родиною практично не змінилося або навіть збільшилося (зрозуміло, що тут йдеться про онлайн-спілкування). Переважна більшість опитаних (74,8 %) студентів вказала, що дотримуються всіх карантинних заходів, і обов’язкових, і рекомендованих. Решта дотримується лише обов’язкових. Більшість студентів (64,6 %) вважає карантинні заходи, які впроваджені на момент опитування, адекватними до епідеміологічної ситуації. Щодо вакцинації, то відповіді достовірно відрізнялися, залежно від статі (χ2=13,085, df=3, р=0,000). Дівчата-студентки вдвічі частіше, ніж хлопці-студенти, вказували, що будуть вакцинуватися за першої ж можливості. Тоді як студенти частіше вказували, що будуть вакцинуватися, але пізніше. Не хочуть вакцинуватися 10,7 % опитаних чоловіків та 2,4 % опитаних жінок. Питання вакцинації студентів-іноземців є актуальним та потребує комплексних зусиль представників як урядових структур, так і навчальних закладів для його реалізації.The COVID-19 pandemic has a significant impact on the social life of foreign students studying in the third year of Ivano-Frankivsk National Medical University, specialty “Medicine”. An online questioning of 144 students was conducted using Google Forms in March 2021. More than half of the surveyed students (53.5 %) stated that they limited their social activity. One third of students (36.1 %) indicated that now they communicate less with friends, especially among males (47.7 % vs. 22.0 % among females). At the same time, communication with the family has not changed and even increased (of course it is about online communication). Mostly surveyed students (74.8 %) indicated that they adhere to all quarantine measures, both mandatory and recommended. The rest of students adhere only mandatory measures. Mostly students (64.6 %) consider the quarantine measures implemented at the time of the survey are adequate to the epidemiological situation. Regarding vaccination, the responses differed significantly depending on gender (χ2=13.085, df=3, p=0.000). Among students’ part of female who would like to take vaccination as soon as possible is in two times higher than part of male. Whereas male students more often indicated that they would take vaccination, but later. 1.7 % of surveyed male and 2.4 % of surveyed female do not want to be vaccinated. The issue of foreign students’ vaccination is relevant and requires a comprehensive effort of representatives of both government agencies and educational institutions to implement it
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Величко В. І., Лагода Д. О., Венгер Я. І.
Назва : Впровадження доказової медицини у навчанні студентів-медиків
Паралельн. назви :Introduction of evidence-based medicine in the education of medical students
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 11-16 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ДОКАЗАТЕЛЬНАЯ МЕДИЦИНА -- EVIDENCE-BASED MEDICINE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Доказова медицина використовує докази найбільш ефективних та дієвих методів чи заходів для підтримки прийняття рішень, що стосуються здоровʼя пацієнтів. Ефективне застосування доказової медицини буде повʼязано зі зменшенням кількості медичних помилок, використанням у клінічній практиці індивідуального догляду та більш широким застосуванням передової практики. Метою нашого дослідження було оцінити базові знання щодо принципів доказової медицини у студентів-медиків, що навчаються на 6 курсі. При аналізі віку студентів було встановлено, що більшість із них молодше 25 років. Ми встановили, що 40 (66,7 %) студентів працюють у закладах, що пов’язані з медичною сферою. Лише 17 студентів із 60 мали знання щодо ресурсів доказової медицини. Встановлено, що 64,5 % опитаних, а це 40 студентів, знайомі з принципами доказової медицини, та вже розбирали це питання у ході навчання. Проте це не свідчить про те, що студенти обізнані в цьому питанні та мають на меті застосовувати принципи доказової медицини у своїй роботі. 37 % працюючих студентів відповіли, що в тому медичному закладі, де вони працюють, користуються принципами доказової медицини. Тобто більшість лікарських призначень та діагностичних заходів не має відношення до доказової медицини. Імплементація принципів доказової медицини у навчання студентів-медиків є необхідним завданням медичних вузів країниEvidence-based medicine uses evidence of the most effective and efficient methods or measures to support decisions regarding patients’ health. The effective use of this ЕM will be associated with the reduction of medical errors, the use of individual care in clinical practice and the wider application of best practices. The aim of our study was to assess the basic knowledge of the principles of ЕM in medical students enrolled in the 6th year. When analyzing the age of students, it was found that most of them are under 25 years old. We found that 40 (66.7 %) students work in institutions related to the medical field. Only 17 students out of 60 had knowledge of the ЕM resource. It was found that 64.5 % of respondents, which is 40 students, are familiar with the principles of DM, and have already analyzed this issue during training. However, this does not mean that students are aware of this issue and do not intend to apply the principles of ЕM in their work. 37 % of working students answered that in the medical institution where they work they use the principles of ЕM. That is, most prescriptions and diagnostic measures are not relevant to ЕM. The implementation of the principles of evidence-based medicine in the education of medical students is a necessary task of medical universities in the country
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Романюк Л. Б., Ткачук Н. І.
Назва : Деякі аспекти контролю якості освіти на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології в умовах дистанційного навчання
Паралельн. назви :Some aspects of quality control of education at the department of microbiology, virusology and immunology in the conditions of distance learning
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 54-58 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: КАЧЕСТВА КОНТРОЛЬ -- QUALITY CONTROL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Пандемія, викликана СОVID-19 у світі та Україні, обумовила низку змін у системі надання освітніх послуг загалом і в медичній освіті зокрема. Перехід на дистанційну форму навчання в закладах вищої освіти спричинив низку практичних питань, котрі стосуються оцінки якості навчання. Враховуючи те, що запорукою ефективної роботи закладів вищої освіти є системна та ефективна підготовка висококваліфікованих фахівців, контроль знань є невідʼємною частиною цього процесу. Мікробіологія, вірусологія та імунологія відноситься до фундаментальних дисциплін при підготовці студентів медичного факультету, й остаточним методом оцінки знань з даного предмета є тестовий екзамен «Крок 1. Медицина». Але передумовами якісної підготовки майбутніх фахівців є регулярний та багаторівневий контроль їх успішності, що дозволяє виявити недоліки на ранніх стадіях та їх усунути. Аналіз поточної успішності та підсумки складання іспитів, у поєднанні з опрацюванням складання тестів в on-line режимі, дозволяють спрогнозувати результати складання «Крок 1. Медицина» і вчасно вжити заходів щодо тих студентів, котрі мають високі ризики. На кафедрі мікробіології, вірусології та імунології щосеместрово проводиться опрацювання результатів сесії (тестової та усної співбесіди, результатів складання прекроку) і поточної успішності (динаміка здачі практичних навичок, контроль середнього бала по академічних групах, робота з невстигаючими студентами), обговорення її на методичних нарадах, завдяки чому успішність студентів упродовж останніх кількох років порівняно з іншими предметами з мікробіології, вірусології та імунології знаходиться на стабільному рівні. Такий підхід до контролю якості знань дає змогу більш ретельно підготувати і спланувати щорічні консультації з підготовки до здачі комплексного тестового іспиту та врахувати питання і побажання студентівThe pandemic caused by COVID-19 in the world and in Ukraine has caused a number of changes in the system of educational services in general and medical education in particular. The transition to distance learning in higher education has raised a number of practical issues related to the assessment of the quality of educational services. Given that the key to the effective operation of higher education institutions is the training of highly qualified specialists, knowledge control is an integral part of this process. Microbiology, virology and immunology are fundamental disciplines in the preparation of medical students and the final method of assessing knowledge in this subject is a test exam “Кrok 1. Medicine”. However, the key to effective training of future professionals is a systematic and multi-level monitoring of their success, which allows to identify shortcomings in the early stages and eliminate them. The analysis of the current success and the results of the exams, in combination with the processing of tests on-line, allow us to predict the results of the “Krok 1. Medicine” and take timely action on those students who are at high risk. At the Department of Microbiology, Virology and Immunology, the results of the session (test and oral interview, the results of the pre-step) and current success (dynamics of passing practical skills, control of the average score by academic groups, work with underachieving students) are processed semestery. meetings, so that the success of students over the past few years compared to other subjects in microbiology, virology and immunology is at a stable level. This approach to quality control of knowledge allows you to more carefully prepare and plan annual consultations in preparation for the comprehensive test and take into account the questions and wishes of students
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Корда М. М., Шульгай А. Г., Машталір А. І., Чорномидз А. В.
Назва : Дистанційне навчання - вимушений захід чи вимога часу (на прикладі Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України)?
Паралельн. назви :Is distance learning a compulsory measure or a demand of our time (the case of I. Horbachevsky Ternopil national medical university)?
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 35-40 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Реформування освітньої галузі, зміна парадигми навчання в сторону забезпечення якості та студентоцентризму, а також карантинні обмеження, пов’язані із пандемією коронавірусної хвороби (COVID-19), посилили потребу в нових підходах до навчання, до широкомасштабного впровадження онлайн-технологій, ґрунтовних змін у методичних підходах, що забезпечили б ефективне поєднання безпосередньої та опосередкованої форм взаємодії студентів і викладачів. Це стало викликом для багатьох закладів вищої медичної освіти, зокрема і для Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. У статті описано, як впроваджувалися методики дистанційного навчання та як змінювалась організація освітнього процесу в університеті, враховуючі сучасні виклики, пов’язані із карантинними обмеженнями. Впроваджені технології, як було встановлено, є не лише вимушеним заходом у відповідь на тимчасові обмеження, а й можуть слугувати поштовхом до подальшого вдосконалення освітньої діяльності. Дистанційне навчання в університеті має яскраво виражений системний характер, де кожен із його елементів взаємодіє з іншим та направлений на якісну підготовку здобувачів вищої освіти, які вільно орієнтуються у світовому інформаційному просторі, мають знання та навички щодо пошуку, обробки інформації, використовуючи сучасні комп’ютерні технологіїДистанційне навчання є важливим допоміжним елементом у глобальному освітньому просторі, воно виступає як ефективне доповнення традиційних форм освіти, як засіб часткового вирішення її нагальних проблем, особливо в період пандемії. Технології дистанційного навчання є могутнім засобом пізнання. Вимушений перехід на дистанційне навчання сприяв активізації використання нових інформаційних технологій, переосмисленню ролі викладача, дав зрозуміти, що навіть після його згортання елементи дистанційної освіти будуть активно використовуватися в посткарантинному освітньому процесіEducation reform, a paradigm shift in quality assurance and learner-centered education, and quarantine restrictions due to the coronavirus (COVID-19) pandemic have heightened the need for new approaches to learning, comprehensive implementation of online technologies, and fundamental changes in methodology that would provide an effective combination of direct and indirect forms of interaction between students and teachers. This has become a challenge for many medical universities, as well as I. Horbachevsky Ternopil National Medical University. The article describes the way the distance learning methods have been implemented and how the organization of the educational process at the university has changed taking into account present challenges related to quarantine restrictions. Implemented technologies have been found not only to be a forced measure in response to temporary constraints, but are also a drive for further improvements in education. Distance learning at the university is of a pronounced systemic character; each of its elements interacts with the other and is aimed at high-quality training of university students who are fluent in the global information space, have deep knowledge and skills in searching, processing information via modern computer technologiesDistance learning is an important supporting element in the global educational space; it is an effective complement to traditional forms of education, as a means of partial solving of its topical problems, especially during a pandemic. Distance learning technologies are powerful means of cognition. The forced transition to distance learning contributed to intensive use of new information technologies, rethinking the role of a teacher; it made it clear that even after the pandemic the elements of distance education will be used in the post-quarantine learning. We hope that the experience of using the elements of distance learning at our university will be useful to other
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мосула Л. М., Кучер Т. В., Горлачук Н. В.
Назва : Досвід викладання вибіркової дисципліни "Основи хімічної метрології" при підготовці майбутніх провізорів в умовах дистанційного навчання
Паралельн. назви :Experience of teaching the elective course “Bases of chemical metrology” in distance learning at training of future pharmacists
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 41-46 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТАНДАРТЫ КОНТРОЛЬНЫЕ -- REFERENCE STANDARDS
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): метрология
Анотація: У статті представлений перший досвід викладання вибіркової дисципліни «Основи хімічної метрології» в умовах дистанційного навчання для студентів 2 курсу фармацевтичного факультету Тернoпільського нaціoнaльного медичного університету імені І. Я. Гoрбaчевськoгo (спеціальність 226 «Фармація, промислова фармація», денної форми навчання). Курс за вибором «Основи хімічної метрології» закладає основи всіх видів вимірювань у хімії, статистичної обробки результатів хімічного аналізу та визначення валідності результатів кількісного визначення хімічних сполук. Зазначена дисципліна є важливою складовою всебічного розвитку майбутнього фахівця фармацевтичної галузі. У важких для освітнього процесу реаліях, спричинених пандемією COVID-19, ТНМУ імені І. Я. Горбачевського створив належні умови для повноцінного дистанційного навчання студентів. Студенти мали змогу активно взаємодіяти з викладачем, працюючи в програмі Microsoft Teams у режимі живого спілкування та використовуючи матеріали СДО Moodle, одержувати змістовні, актуальні та ефективні знання. У статті відображено структуру вибіркової дисципліни «Основи хімічної метрології», особливості проведення лекцій, практичних занять та організації самостійної роботи студентів. Узагальнивши набутий досвід викладання в умовах карантину, автори виокремили позитивні та негативні сторони дистанційної форми навчання. Також висвітлено основні проблемні питання при вивченні зазначеної дисципліни та показані шляхи їх вирішення. Визначено теми, що потребують доопрацювання з метою полегшення розуміння їх студентами. Запропоновано, поряд із традиційним вивченням статистичної обробки результатів аналізу хімічного експерименту, в майбутньому застосовувати комп’ютерні програми математико-статистичної обробки даних, такі, як Microsoft Excel і Statistica, що мають великий набір статистичних функцій та засобів візуальної інтерпретації одержаних результатівThe article represents the first experience of teaching the elective course “Bases of Chemical Metrology” in distance learning for second-year students of the Faculty of Pharmacy I. Horbachevsky Ternopil National Medical University (specialty 226 “Pharmacy, Industrial Pharmacy”, full-time study). The elective course “Bases of Chemical Metrology” forms the bases of all types of measurements in chemistry, statistical processing of chemical analysis results and determining the validity of chemical compounds quantitative determination results. This course is an important component of the comprehensive development of the future specialist in the pharmaceutical field. In the difficult realities for the educational process caused by the COVID-19 pandemic, I. Horbachevsky TNMU has created appropriate conditions for full-fledged distance learning. Students have the opportunity for actively interaction with the teacher, while working in the Microsoft Teams program in the form of live communication and using the materials of SDE Moodle, that gain meaningful, relevant and effective knowledge. The article have been represented the structure of the elective course “Bases of Chemical Metrology”, specifics of lectures, practical classes and organization of independent work of students. Summarizing the experience of teaching during quarantine, the authors have been selected the advantages and disadvantages of distance learning
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Потапова Т. М., Логвиненко Н. В.
Назва : Досвід підготовки та складання студентами-провізорами єдиного державного кваліфікаційного іспиту в умовах карантину та дистанційного навчання у Дніпровському державному медичному університеті
Паралельн. назви :Experience of preparing and passing by students-pharmacists of the unified state qualification examination under quarantine and distance learning at Dnipro state medical university
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 128-132 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
ЭПИДЕМИИ -- EPIDEMICS
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
Анотація: У статті проведено аналіз результатів єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) для оцінки рівня знань у студентів-провізорів під час складання ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок 1» та порівняння цих результатів із національними показниками під час карантину та в умовах дистанційного навчання. Незважаючи на те, що у 2020 р. в Україні вперше було впроваджено дистанційне навчання на період повного локдауну, у зв’язку з поширеністю інфекції COVID-19, у Дніпропетровській медичній академії студенти-провізори 4 курсу, як громадяни України, так і іноземці, мали змогу підготуватися та скласти ЄДКІ, який мав дві складові, такі, як: ліцензійний інтегрований комплексний іспит «Крок 1» та англійська мова професійного спрямування. Аналіз отриманих результатів дозволив виявити як недоліки, так і переваги при підготовці та самопідготовці студентів в академії і привернути увагу до рішення проблемних питань. Таке комплексне оцінювання профільних знань студентів-провізорів дозволяє виявити слабкі сторони процесу навчання і надає можливість підвищити ефективність навчання в академії для інтегрування вітчизняних фахівців у світову медицинуThe article analyzes the results of the Unifi ed State Qualifi cation Examination (USQE) implementation in order to assess the pharmacy students’ education level during the Krok-1 licensed integrated examination and to compare these results with the national indicators. Despite the fact that in 2020 for the first time introduced distance learning for the period of full lockdown in Ukraine due to the prevalence of COVID-19 infection has been introduced in Ukraine, both Ukrainian and foreign third year pharmacy students have had the USQ examination at Dnipropetrovsk Medical Academy which included two components: Krok-1 licensed integrated examination and professional English. The analysis of the obtained results has revealed shortcomings and the advantages for preparing and passing of the student training program and drawn an attention to the solution to problematic issues. This comprehensive assessment of the pharmacy students’ profile knowledge allows us to identify the training programs’ shortcomings and provides an opportunity to increase the effectiveness of study at the academy in order to integrate Ukrainian specialists in the world medicine
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Нецюк О. Г., Беденюк А. Д., Доброродній В. Б.
Назва : Здобуття практичних навичок і теоретичних знань з ендоскопії в умовах пандемії COVID-19: світовий досвід
Паралельн. назви :Acquisition of practical skills and theoretical knowledge of “Endoscopy” in a pandemic COVID-19: world experience
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 122-127 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ЭНДОСКОПИЯ -- ENDOSCOPY
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
Анотація: Пандемія COVID-19, яка розпочалася у 2019 році, вплинула на всі галузі медицини України і світу в цілому, ендоскопія в цьому плані постраждала чи не найбільше через підвищену настороженість пацієнтів у зв’язку з інвазивністю обстеження. І, хоча кількість оглядів та операцій зменшилася, життя триває, люди хворіють, а навчання триває в дистанційному режимі. Звичайно, студент, лікар-інтерн більше користі отримають спілкуючись безпосередньо з пацієнтом, дивлячись не тільки за ходом виконання обстеження чи операції по монітору, але й за роботою рук лікаря. Свою негативну роль зіграв в цьому плані 2-й етап медичної реформи, який, не зважаючи на цілий ряд рішень Верховної Ради та уряду, позбавив викладачів медичних університетів, які оперували, консультували, надавали екстрену медичну допомогу займатися лікарською практикою. Зрозуміло, що в таких умовах підготувати повноцінного фахівця не є можливим. Невеликий досвід, який нараховує трохи більше року, показує, що дистанційна форма навчання поряд із іншими факторами значно ускладнили сприйняття саме практичної частини заняття на клінічних кафедрах. Ці, нові реальності сьогодення, змушують шукати шляхи для подолання цієї проблеми, щоб випускати з ВУЗів все таки лікарів-практиків, а не теоретиків, які жодного разу не були в операційній і не пальпували пацієнтаThe COVID-19 pandemic, which began in 2019, affected all branches of medicine in Ukraine and the world as a whole, endoscopy in this regard suffered almost the most due to increased vigilance of patients due to the invasiveness of the examination. And, although the number of examinations and operations has decreased, life goes on, people get sick, and distance learning continues. Of course, the student, the intern will benefit more by communicating directly with the patient, looking not only at the progress of the examination or operation on the monitor, but also at the work of the doctor's hands. The second stage of medical reform played a negative role in this regard, which, despite a number of decisions of the Verkhovna Rada and the government, deprived teachers of medical universities who operated, consulted, and provided emergency medical care to practice medicine. It is clear that in such conditions it is not possible to prepare a full-fledged specialist. A little experience, which is a little more than a year, shows that distance learning, along with other factors, significantly complicated the perception of the practical part of the lesson at clinical departments. These new realities of today are forcing us to look for ways to overcome this problem in order to release from universities doctors-practitioners, not theorists, who have never been to the operating room and have not palpated the patient
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Козлова Ю. В., Трясак Н. С., Ляліна А. Ю.
Назва : Значення компетентностей студента медичного вищого закладу освіти у науково-освітньому процесі з дисципліни "Патофізіологія"
Паралельн. назви :The value of the competencies of a student of a medical higher educational institution in scientific and educational process by discipline “Pathophysiology”
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 87-93 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ПАТОФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOPATHOLOGY
Анотація: У статті сформульовано сучасну концепцію компетентностей із патологічної фізіології для більш ефективної імпле­ментації в науково-освітній процес вищих медичних закладів освіти України, а також для уніфікації навчання на кафедрах патологічної фізіології. Усі компетентності поділяються на інтегральні, загальні та спеціальні. Окремо виділено особливості кожної групи компетентностей, їх значення для успішного навчання, зокрема на кафедрі патологічної фізіологіїНаведено шляхи формування спеціальних компетентностей студентів, що навчаються на кафедрі патологічної фізіології ДДМУ, в тому числі за умов пандемії COVID-19. Успішне оволодіння компетентностями протягом навчання з дисципліни «Патофізіологія» сприяє формуванню високо­кваліфікованого лікаря, оскільки формує навички клінічного мислення, аналізу, комунікації, дедукції та інші, які є необхідними в роботі лікаря будь-якої спеціальності. Адже саме патологічна фізіологія «відчиняє двері» студентам до понять «хвороба», «етіологія», «патогенез», формує загальні базові знання про різні захворювання систем і органів. Самостійна робота студентів є важливою для формування навичок самоосвіти. Це вкрай необхідно для конкурентоспроможності та відповідності сучасним вимогам. Тому лікар повинен постійно вдосконалювати свої навички, доповнювати знання новими даними, розробляти новітні заходи профілактики та лікування. Залучення студентів до наукового гуртка є важливою ланкою навчання, адже під керівництвом викладача студент опановує складну медичну літературу, написання наукових робіт, доповіді на засіданнях гуртка, участь в експериментальних дослідженнях, що проводяться згідно з запланованими кафедральними науково-дослідними роботами. Усе це в комплексі створює оригінальне та концептуальне медичне мислення, критичне осмислення проблем. Компетентнісний підхід враховано при розробці навчальної програми з патологічної фізіології для магістрів медицини та впроваджено в лекції, практичні заняття та самостійну роботу студентівThe article formulates a modern concept of competencies in pathological physiology for more effective implementation in the scientific and educational process of higher medical educational institutions in Ukraine, as well as for the unification of education at the departments of pathological physiology. All competencies are divided into integral, general and special. The features of each group of competencies, their importance for successful training, particularly at the Department of Pathological Physiology, are separately highlightedPresented ways of special competencies formation of students who studying at the Department of Pathological Physiology of DSMU, including in the context of the COVID-19 pandemic. Successful mastering of competencies during training in the discipline of “pathological physiology” contributes to the formation of a highly qualified doctor, because it forms the skills of clinical thinking, analysis, communication, deduction and others necessary for the work of a doctor of any specialty. In fact, that pathological physiology is “opening the door” for students to the concepts of “disease”, “etiology”, “pathogenesis”, forming general basic knowledge about various diseases of systems and organs. Independent work of students is important for the formation of self-education skills. This is critical to being competitive and fitting to modern requirements. Therefore, a doctor must constantly improve his skills, supplement his knowledge with new data, and develops new preventive and therapeutic measures. Attracting students to a scientific society is an important link in training, because under the guidance of a teacher, a student masters elaborate medical literature, writing scientific articles, reports at society meetings, participates in experimental research carried out according to the planned department research work. All this together creates original and conceptual medical thinking, critical understanding of problems. The competence-based approach was taken into training program developing in pathological physiology for masters of medicine and introduced into lectures, practical classes and independent work of students.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шкробот С. І., Салій З. В., Салій М. І., Дуве Х. В.
Назва : Курс за вибором "Актуальні проблеми цереброваскулярної патології" - особливості впровадження в умовах дистанційного навчання
Паралельн. назви :The elective course “Current problems of cerebrovascular pathology” – the peculiarities of implementation in distance education
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 133-137 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
НЕВРОЛОГИЯ -- NEUROLOGY
Анотація: У статті висвітлено особливості впровадження в освітній процес елективного курсу «Актуальні питання цереброваскулярної патології» в умовах дистанційного навчання. В 2020–2021 навчальному році вперше студентам випускного курсу Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України було запропоновано поглибити свої знання з неврології. Метою курсу за вибором було вдосконалення знань студентів про основні симптоми і синдроми ураження нервової системи при судинній патології головного мозку. Ключовим завданням елективного курсу було поглибити теоретичні знання з актуальної проблеми сучасної медицини та закласти основи для формування клінічного мислення. Проте пандемія COVID-19 внесла суттєві корективи в освітній процес. Навчання проводилося дистанційно на основі платформи Microsoft Teams. З метою забезпечення актуальності курсу викладачі підготували теоретичний матеріал із використанням найсучасніших даних та підсумків клінічних досліджень, опублікованих у провідних наукових виданнях. Особливу увагу приділено сучасним вимогам Національної служби здоровʼя України щодо тактики ведення пацієнтів з інсультом. До кожної із 10 тем викладачами кафедри підібрані відеофрагменти, які мали на меті значно розширити уявлення студентів про кожну нозологію. На кожному занятті для закріплення матеріалу ми використовували розбір клінічних ситуацій як із власного досвіду, так і запозичених з літературних джерелThis article reveals the peculiarities of the implementation of the elective course “Actual issues of cerebrovascular pathology” into the educational process in distance learning conditions. It was the first time, in the 2020–2021 academic year when the graduate students of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University were proposed to improve their knowledge of the neurology subject. The main aim of this elective course was to deepen students’ knowledge of the main nervous system symptoms and syndromes due to vascular pathology of the brain. The key task of the elective course was to improve the theoretical knowledge about the current problem of modern medicine and to pave the way for further clinical thinking. However, the COVID-19 pandemic has made significant adjustments to the educational process. The educational course was conducted remotely on the Microsoft Teams platform. Lecturers have prepared theoretical material using the latest data and results of clinical trials published in advanced scientific journals to ensure the relevance of this course. Particular attention is paid to the management of stroke patients due to the current requirements of The National Health Service of Ukraine. In order to expand and improve students’ understanding of each nosology, teachers have selected video fragments for each of the 10 topics. During each class we applied clinical cases from our own experience as well as from the literature sources
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Савич А. О., Слободянюк Л. В., Марчишин С. М.
Назва : Методичні аспекти викладання вибіркової дисципліни "Нутриціологія" для студентів фармацевтичного факультету денної форми навчання
Паралельн. назви :Methodological aspects of teaching the selective discipline “Nutritiology” for students of pharmaceutical faculty of full-time form of education
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 59-63 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
НУТРИЦИОННАЯ ТЕРАПИЯ -- NUTRITION THERAPY
Анотація: У статті висвітлено шляхи вирішення основних проблем, з якими стикаються викладачі при підготовці фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я» під час викладання вибіркової дисципліни «Нутриціологія». Проаналізовано основні проблеми, які можуть впливати на результативність навчання студентів фармацевтичного факультету денної форми навчання зі спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Дослідження базується на вивченні матеріалів, отриманих із відкритих джерел інформації та власного досвіду авторів. У статті наведені сучасні техно­логії викладання та тестування студентів з дисципліни «Нутриціологія», впроваджені на кафедрі фармакогнозії з медичною ботанікою Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ УкраїниМетою викладання дисципліни «Нутриціологія» є формування системи знань і вмінь, які однозначно дадуть можливість майбутньому фахівцю фармацевтичної галузі повноцінно та якісно виконувати свої професійні обов’язки у сфері лікувальної нутриціології, й допоможе набути знання з виробництва, класифікації та сфери застосування дієтичних добавок і харчових продуктів функціонального та спеціального призначення. Запропонований метод дозволяє викладачеві успішніше будувати освітній процес, що, в кінцевому підсумку, позитивно позначається на загальному засвоєнні курсуThe article highlights the ways to solve the main problems faced by teachers in the training of specialists of the second (master’s degree) level of higher education in the branch of knowledge 22 “Healthcare” during the teaching of the selective course “Nutritiology”. The main problems that may affect the effectiveness of full-time students of the Faculty of Pharmacy in the specialty 226 “Pharmacy, industrial pharmacy” are analyzed. The research is based on the study of materials obtained from open sources of information and the authors’ own experience. The article presents modern technologies of teaching and testing of students in the discipline “Nutritiology”, introduced at the Department of Pharmacognosy with Medical Botany of Ivan Horbachevsky Ternopil National Medical University Ministry of Health of UkraineThe aim of teaching the discipline “Nutritiology” is to form a system of knowledge and skills that will unambiguously enable the future specialist in the pharmaceutical industry to fully and efficiently perform their professional duties in the field of medical nutrition and help to acquire knowledge on production, classification and application of dietary supplements, functional and special foods. The proposed method allows the teacher to successfully build an educational process, which ultimately positively affects the overall mastering of the course
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кожем’янка М. О., Головаха М. Л., Лісунов М. С.
Назва : Організація роботи студентського наукового товариства в умовах дистанційного формату забезпечення освітнього процесу
Паралельн. назви :Organization of the student scientific society’s work in the conditions of remote format of the educational process
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 28-34 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
НАУЧНЫЕ ОБЩЕСТВА -- SOCIETIES, SCIENTIFIC
Анотація: Пандемія COVID-19 призвела до запровадження дистанційного формату забезпечення навчального процесу в усіх галузях освіти, в тому числі й медичних закладах вищої освіти. Клінічні кафедри, особливо хірургічних дисциплін, мають певну специфіку забезпечення якісного освітнього процесу, а функціонування студентського наукового товариства є його невід’ємним компонентом у контексті студентоцентрованого підходу до навчального процесу. Мета статті – продемонструвати досвід забезпечення роботи студентського наукового товариства в дистанційному форматі, визначити переваги та недоліки даного формату діяльності, окреслити головні проблеми, що потребували вирішення, та шляхи їх розв’язання, розглянути можливості використання окремих елементів дистанційного формату забезпечення роботи після завершення дії карантинних обмежень. Під час обрання платформи для забезпечення дистанційного проведення освітнього процесу необхідно враховувати можливість використання будь-яким пристроєм незалежно від встановленої операційної системи, зручний та зрозумілий інтерфейс, стабільність роботи. В якості платформи була обрана Teams від корпорації Microsoft, що зарекомендувала себе під час організації дистанційного формату забезпечення освіти. Дане середовище дозволяє безперешкодну комунікацію всіх членів наукового керівництва, обмін навчальними матеріалами, підручниками, посиланнями, аудіо- та відеофайлами, планування засідань тощо. Позитивною практикою виявилося використання матеріалів, отриманих з верифікованих колабораційних порталів та агрегаторів професійного мультимедійного контенту, де у вільному доступі наявні клінічні кейси, записи маніпуляцій та оперативних втручань (виключно моменти оперативного втручання, що мають інтерес, без рутинних етапів), хід оперативних втручань, реабілітаційні заходи тощо. Всі автори верифіковані та є фахівцями у зазначених галузях. Таким чином дистанційний формат функціонування студентського наукового товариства продемонстрував високу ефективність, окремі аспекти використання платформи для забезпечення освітнього процесу он-лайн, сторонні відкриті ресурси були визначені як позитивні практики та мають перспективу інтеграції у звичний режим роботиThe COVID19 pandemic has led to the introduction of a distance learning format in all areas of education, including medicine. Clinical departments, especially surgical disciplines, have a specificity of educational process, and the functioning of the student scientific society is an integral part in the context of a student-centered approach to the educational process. The purpose of the article is to demonstrate the experience of providing student scientific society in remote format, identify the advantages and disadvantages of this format, outline the main problems to be solved and ways to solve them, consider the possibility of using certain elements of remote format after quarantine restrictions. A platform to provide remote educational process, must give possibility of using any device regardless of the installed operating system, be convenient and has clear interface, stability. Teams from Microsoft was chosen as the platform, which proved itself during the organization of the remote format of education. This environment allows unimpeded communication of all members of the scientific management, exchange of educational materials, textbooks, links, audio and video files, meeting planning, etc. The use of materials obtained from verified collaboration portals and aggregators of professional multimedia content resource, where clinical cases, records of manipulations and surgical interventions are available (only moments of surgical intervention, without routine stages), the course of surgery, rehabilitation measures, etc, was a positive practice. All authors are verified and are experts in these areas.Thus, the remote format of the student scientific society demonstrated high efficiency, some aspects of using the platform to provide the educational process online and third-party open resources were identified as positive practices and have the prospect of integration into the usual student scientific society mode
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мочульська О. М.
Назва : Особливості дистанційного навчання на кафедрі дитячих хвороб з дитячою хірургією Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України (аналіз результатів анкетування студентів)
Паралельн. назви :Peculiarities of distance learning at the department of the children’s diseases with pediatric surgery of I. Horbachevsky Ternopil national medical university (analysis of the results of the students survey)
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 47-53 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Технології дистанційного навчання стали невід’ємною частиною освітнього процесу сучасного покоління викладачів і студентів, у тому числі у медичних вищих навчальних закладах України, за складних протипандемічних умов, що обумовило напрямок даного дослідження, а саме аналіз думки студентів медичних вузів щодо використання дистанційного навчання в умовах карантину під час пандемії COVID-19. Мета дослідження – проаналізувати результати анонімного он-лайн анкетування студентів 2–3 курсів медичного факультету ТНМУ щодо виправдання власних сподівань у відношенні до якості підготовки лікарів при дистанційному навчанні під час вивчення педіатричних дисциплін, що дозволить оцінити формат он-лайн викладання з позиції студентів. Для реалізації даної мети було проведено анонімне он-лайн анкетування вітчизняних студентів 2–3 курсів (n=42) медичного факультету ТНМУ за допомогою платформи Google Form. Аналіз та узагальнення результатів анонімного он-лайн анкетування констатували наявність різного рівня оцінювання (від 1 до 10 балів) такої складової, як виправдання власних сподівань щодо якості підготовки в дистанційному форматі, – інтерквартильний розподіл середньої становив 9,0 балів, але якість рівня покращення власних практичних компетенцій – лише 6,0 балів. Найчастішою пропозицією для покращення якості навчання, на думку студентів 2–3 курсів медичного факультету, є збільшення можливостей для відпрацювання практичних навичок та професійних компетенцій, які вивчаються. Переважна більшість студентів 2–3 курсів медичного факультету ТНМУ вважає позитивним досвідом навчання в дистанційному форматі, розцінюючи його як можливість для безперервнoгo саморозвитку та самостійного поглиблення теоретичної бази знань, вважаючи його зручним і доступним, індивідуалізованим, прозорим із можливістю незалежного оцінювання. Опитані студенти вважають, що дистанційна форма навчання при вивченні педіатричних дисциплін може бути адаптованим доповненням до аудиторної форми, але не як самостійна форма навчання, оскільки специфіка професії лікаря пов’язана з необхідністю засвоєння і вдосконалення практичних навичок та професійних компетенцій. Технології дистанційного навчання в системі вищої медичної освіти актуальні в наш час і повинні постійно вдосконалюватися, шляхом використання сучасних освітніх цифрових платформ, якісного методичного контентного наповнення web-ресурсів, запровадження ефективної системи контролю якості отриманих знань, щоб сприяти адаптації до нових реалій освітнього процесу та забезпечити високу якість освітиDistance learning technologies have become an integral part of the educational process of the current generation of teachers and students, including in medical universities of Ukraine, under difficult anti-pandemic conditions, which led to the direction of this study, namely, the analysis of the medical students opinion on the use of distance learning in quarantine during the COVID-19 pandemic. Purpose of research: to analyze the results of anonymous online questionnaires of the 2–3 years students of the Medical Faculty TNMU, to justify their expectations in relation to the quality of distance learning of pediatric disciplines, which will assess the online teaching format from the perspective of students. To achieve this goal, an anonymous online questionnaire of domestic 2–3 years students (n=42) of the Medical Faculty TNMU was conducted using the Google Form platform. Analysis and synthesis of the results of anonymous online questionnaire found a different level of assessment (from 1 to 10 points) such component as the justification of their own expectations about the quality of training in distance format – interquartile distribution was 9.0 points, but the quality of improving their own practical competencies – only 6.0 points. The most common proposal to improve the quality of education, according to students of 2–3 years of the Medical Faculty TNMU, is to increase opportunities for practical skills and professional competencies that are studied. The vast majority of 2–3 year students of TNMU Medical Faculty consider that it is a positive experience of distance learning, considering it as an opportunity for continuous self-development and independent deepening of the theoretical knowledge base, considering it convenient and accessible, individualized, transparent with independent assessment. Corresponding students believe that distance learning of pediatric disciplines can be adapted to complement the classroom form, but not an independent form of education, as the specifics of the medical profession is need to learn and improve practical skills and competencies. Distance learning technologies in the system of higher medical education are actual nowadays and should be constantly improved through the using of modern digital educational platforms, high-quality methodological content of web-resources, introduction of an effective quality control system to facilitate adaptation to new realities of educational process and to ensure high quality education
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кліманський Р. П., Самойленко О. В., Долинський В. В.
Назва : Особливості проведення державної атестації випускників медичного університету в умовах карантинних обмежень
Паралельн. назви :Peculiarities of conducting of state attestation of graduates of medical universities under the conditions of quarantine limitations
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 117-121 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ТЕЛЕКОММУНИКАЦИИ -- TELECOMMUNICATIONS
Анотація: Сьогодні інформаційно-телекомунікаційні технології стали невід’ємною частиною освітнього процесу у багатьох навчальних закладах вищої школи. Саме їх наявність допомогла закладам вищої освіти продовжувати навчання дистанційно у максимально повному об’ємі під час вимушеного карантину, спричиненого пандемією COVID-19. Проте можливість повноцінної організації та реалізації навчального процесу в дистанційному форматі є і досі дискутабельною, особливо серед науково-педагогічної спільноти викладачів медичних ЗВО. Однією з найважливіших проблем при викладанні та оцінюванні якості знань здобувачів освіти у медичних ЗВО є практична направленість більшості спеціальностей та компетенцій. Тому метою нашого дослідження було описати методику проведення іспиту та проаналізувати її ефективність шляхом опитування як здобувачів освіти, так і екзаменаторів. При розробці методики проведення іспиту особливу увагу приділяли перевірці клінічного мислення та практично-орієнтованих компетентностей здобувачів освіти за рахунок використання спеціально розроблених віртуальних імітованих пацієнтів, роль яких виконували екзаменатори, а також ситуаційних задач із діагностики невідкладних станів та невідкладної допомоги. Після проведення іспиту було анонімно опитано 166 випускників та 28 екзаменаторів. Більшість здобувачів освіти (72 % респондентів) оцінили проведення іспиту в дистанційному форматі позитивно, а екзаменатори оцінили методику та проведення іспиту як добре (36 %) або задовільно (43 %). Загалом, результати проведеного дослідження свідчать про можливість проведення практичного іспиту в дистанційному форматі зі збереженням достатнього рівня оцінки якості знань та вмінь випускниківNowadays information and telecommunication technologies have become an integral part of the educational process in many higher education ertablishments. It was the usage of modern technologies that helped higher education institutions to continue their distance learning in the maximum voleme during the forced quarantine, caused by the COVID-19 pandemic. However, the possibility of accomplished organization and implementation of the online educational process is still debatable, especially among the scientific and pedagogical community of teachers of medical educational establishments. One of the most important problems in teaching and assessing the quality of knowledge of students in medical health care is the practical orientation of most specialties and competencies. Therefore, the purpose of our study was to describe the methodology of the exam and analyze its effectiveness by interviewing both students and examinators. In developing the methodology of the exam, special attention was paid to testing clinical thinking and practice-oriented competencies of students through the use of specially designed virtual simulated patients, whose role was performed by examinators, as well as situational tasks for emergency diagnosis and emergency care. After the exam, 166 graduates and 28 examiners were interviewed anonymously. The majority of applicants (72 % of respondents) evaluated the exam in the distance format in a positive way, and the examinators assessed the methodology and the exam as good (36 %) or satisfactory (43 %). In general, the results of the study indicate the possibility of conducting a practical exam in the online format while maintaining a sufficient level of assessment of the quality of knowledge and skills of graduates
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Боярчук О. Р., Мочульська О. М.
Назва : Особливості та перспективи дистанційного навчання при викладанні педіатричних дисциплін на етапі додипломної підготовки лікарів
Паралельн. назви :Peculiarities and prospects of distance learning in the teaching of pediatric subjects at the stage of undergraduate training of doctors
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 81-86 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПРЕДДИПЛОМНОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, UNDERGRADUATE
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS
Анотація: Дистанційне навчання має свої переваги та недоліки щодо зручності освітнього процесу для викладачів і студентів, проте сучасні реалії життя вимагають широкого використання цієї форми медичної освіти у вищих навчальних закладах Укрaїни. Дистанційна освіта забезпечує якісне та всебічне навчання без відриву від повсякденної діяльності, у найбільш зручному місці й часі, доступ до електронних баз знань, суттєво підвищує активну роль студентів у процесі самостійного навчання, а від викладачів вимагає вдосконалення викладання як за змістом, так і за його формою. Важливими перевагами дистанційного навчання у сфері вищої медичної освіти є широке охоплення цільової аудиторії, гнучкість та можливість індивідуалізації освітньої програми, прозорість і можливість незалежного оцінювання. Основними варіантами, доступними для навчання за дистанційної освіти, є такі традиційні форми освітньої підготовки, як лекція, практичне заняття, семінар, консультація, що відповідають чинному законодавству. Технології дистанційного навчання в системі вищої медичної освіти повинні постійно вдосконалюватися, шляхом використання сучасних освітніх цифрових платформ, якісного методичного контентного наповнення web-ресурсів, запровадження ефективної системи контролю якості отриманих знань, щоб сприяти адаптації до нових реалій освітнього процесу та забезпечити високу якість медичної освітиDistance learning has its advantages and disadvantages in terms of the convenience of the educational process for teachers and students, but modern realities of life require extensive use of this form of medical education at higher educational establishments in Ukraine. Distance education provides quality and comprehensive learning without interruption from daily activities, in the most convenient place and time, access to electronic knowledge bases, but also significantly increases the active role of students in the process of independent learning, and requires teachers to improve teaching both in content and. its form. Important advantages of distance learning in the field of higher medical education are wide coverage of the target audience, flexibility and the possibility of individualization of the educational program, the transparency and the possibility of independent evaluation. The main options available for distance learning are such traditional forms of educational training as lectures, practical classes, seminars, consultations that comply with current legislation. Distance learning technologies in the system of higher medical education should be constantly improved through the using of modern digital educational platforms, high-quality methodological content of web-resources, introduction of an effective quality control system to facilitate adaptation to new realities of educational process and to ensure high quality medical education
Знайти схожі

 1-20    21-24 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)