Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Вища освіта (21)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=МУ7/2021/3<.>
Загальна кількість знайдених документів : 24
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-24 
1.


   
    Питання розвитку іншомовної освіти в державах закордоння крізь вимір наукового дискурсу українських компаративістів (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) [Текст] = Іssues of foreign language education development in foreign countries through the dimension of scientific discourse of ukrainian comparativists (late ХХ – early ХХІ century) / Г. В. Білавич [та ін.] // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 5-10


MeSH-головна:
ИСТОРИЯ -- HISTORY
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ЗНАНИЙ ПРИОБРЕТЕНИЯ СПОСОБНОСТЬ -- LEARNING
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
Анотація: У статті проаналізовано стан дослідженості питання щодо розвитку іншомовної освіти в державах закордоння крізь вимір наукового дискурсу українських компаративістів (кінець ХХ – початок ХХІ ст.). Зазначено, що українські компаративісти, досліджуючи іншомовну освіту в державах закордоння (зазвичай у вимірі аналізу освітніх систем тих чи інших країн), роблять акцент на творчому використанні європейського та світового досвіду, зокрема на актуалізації вивчення іноземних мов у закладах середньої та вищої освіти України. Сучасні вчені доходять висновку, що для здобувача української іншомовної освіти важливі не тільки такі показники, як володіння лексикою і граматикою мови, що вивчається, а й соціокультурна та комунікативна компетентність. Українська компаративістика має серйозні напрацювання щодо дослідження іншомовної освіти держав закордоння, започатковані ще у 90-х рр. ХХ ст. І досі важливими для сьогодення є творчі здобутки лабораторії порівняльної педагогіки Інституту педагогіки АПН України (Г. Єгоров, Л. Волинець, О. Локшина, Б. Мельниченко, О. Першукова та ін.). Сучасні компаративісти активно розробляють питання формування іншомовної компетенції здобувачів освіти
The article analyzes the state of research on the development of foreign language education in foreign countries through the measurement of the scientific discourse of Ukrainian comparativists (late XX – early XXІ century). It is noted that the globalization trends of modern society set new requirements for foreign language education, increased the role of the personality of a pupil/student and teacher/professor as subjects of the educational process, constantly cooperating and developing, conducting educational and cultural dialogue in the following areas: knowledge, culture communications, the latest communication technologies, etc. An important role in this process is given to Ukrainian comparativists, who in the early 90’s of the XX century began to study the evidence of the development of foreign language education in the leading countries of the world and to acquaint with it scientists, educators who began to creatively use international educational achievements in the field of language education, in particular on the formation of communicative competence of schoolchildren. Back in the late 90’s of the XX century some scientists (N. Abashkina, A. Vasyliuk, K. Korsak, N. Lavrychenko, O. Lokshyna, O. Pershukova, L. Pukhovska, etc.) emphasized that in the scientific discourse abroad foreign language education is considered as a competence/result of education, therefore there is a need to pay special attention to the language training of students, means and forms of foreign language learning, to rethink the essence of communicative competence of pupils and students. A thorough study of this problem began in the early 2000s, which led to the expansion of the thematic range of scientific studies, strengthening their interdisciplinary focus. Ukrainian comparativists, researching foreign language education in foreign countries (usually by the analysis of educational systems of certain countries), emphasize the creative use of European and world experience, in particular the actualization of foreign language learning in secondary and higher education in Ukraine. Modern scholars conclude that for the applicant of Ukrainian foreign language education is important not only such indicators as knowledge of vocabulary and grammar of the language being studied, but also socio-cultural and communicative competence. Ukrainian comparative studies has serious work on the study of foreign language education in foreign countries, initiated in the 90s of the XX century. The creative achievements of the laboratory of comparative pedagogy of the Institute of Pedagogy of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine (G. Egorov, L. Volynets, O. Lokshina, B. Melnychenko, O. Pershukova, etc.) are still important for today. Modern comparativists are actively working on the formation of foreign language competence of students
Дод.точки доступу:
Білавич, Г. В.
Височан, Л. М.
Савчук, Б. П.
Кліщ, Г. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Бойчук, І. Д.
    Особливості підготовки фахівців лабораторної діагностики до ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок М» у фаховому коледжі [Текст] = Features of training of laboratory diagnostics specialists for the licensed integrated exam “Krok M” in a professional college / І. Д. Бойчук, В. А. Болух, І. О. Першко // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 11-16


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ЛИЦЕНЗИРОВАНИЕ -- LICENSURE
ЭКЗАМЕНАЦИОННЫЕ ВОПРОСЫ -- EXAMINATION QUESTIONS
ЛАБОРАТОРНЫЕ КЛИНИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ -- CLINICAL LABORATORY TECHNIQUES
КАДРОВ ПОДБОР -- PERSONNEL SELECTION
Анотація: У роботі представлено аналіз результатів ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок М. Лабораторна діагностика» (ЛІІ), які демонстрували студенти, що здобували освітньо-кваліфікаційний рівень «Молодший спеціаліст» за освітньо-професійною програмою «Лабораторна діагностика» спеціальності 224 «Технології медичної діагностики та лікування» у Житомирському базовому фармацевтичному фаховому коледжі (ЖБФФК) за 2015–2020 рр. Тестові завдання ЛІІ містять питання професійно-орієнтованих дисциплін і є критерієм професійної відповідності випускників. У ЖБФФК здійснюється системна робота з підготовки студентів до складання ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок М. Лабораторна діагностика», а саме: індивідуальні та групові консультації, тренувальні тестування у комп’ютерному класі та на платформі LMS Moodle тощо. За результатами складання студентами коледжу ЛІІ, найвищі показники було зафіксовано у 2015–2016 н. р., коли іспит склали усі екзаменовані, а загальна успішність становила 75,8 %. У подальші роки результати проходження ЛІІ «Крок М» були дещо нижчими, а з деяких навчальних дисциплін – критично низькими. У 2019–2020 н. р., коли підготовка до тестування здійснювалася дистанційно через запровадження в країні карантинних обмежень, загальний показник правильних відповідей студентів, за підсумками ЛІІ «Крок М. Лабораторна діагностика», становив 60,9 %, не подолали поріг «склав» 27 % студентів. Серед факторів, які впливають на якісний показник успішності при проходженні ЛІІ «Крок М. Лабораторна діагностика», в першу чергу, слід відмітити заходи з організації підготовки студентів з боку адміністрації, а також роботу викладачів окремих дисциплін, тестові завдання з яких включено в перелік завдань ЛІІ. Важливою умовою успішного проходження атестації у вигляді ЛІІ «Крок М. Лабораторна діагностика» вважаємо вмотивованість студентів до здійснення навчальної діяльності та систематичну роботу з теоретичним матеріалом і базами тестів
The work presents an analysis of the results of the license integrated exam “Krok M. Laboratory Diagnostics” (LІE), the students of the Zhytomyr Basic Pharmaceutical College (ZhBPC) for 2015–2020 demonstrated their knowledge and skills at the “Laboratory Diagnostics” specialty 224 “Technology of Medical Diagnostics and Treatment program”. Test tasks of LIE contain questions of professionally-oriented disciplines and are a criterion of professional suitability of graduates. The ZhBPC has a systematic work to prepare students for the creation of a licensed interactive course “Krok M. Laboratory Diagnostics”, namely: individual and group consultations, training tests in a computer class and on the platform of LMS Moodle and so on. According to the results of the LIЕ college students, the highest indicators were recorded in 2015–2016 academic year, when all the examinees passed the exam, and the overall success rate was 75.8 %. In subsequent years, the results of the LIE “Krok M” were lower, and in some academic disciplines they were critically low. In the 2019–2020 academic year, when preparation for testing was carried out remotely due to the introduction of quarantine restrictions in the country, the overall rate of correct answers of students according to LIЕ “Krok M. Laboratory Diagnostics” was 60.9 %, did not pass the threshold “passed” 27 % of students. Among the factors that affect the quality indicator of success in passing the LIЕ “Krok M. Laboratory Diagnostics”, first of all, should be noted the efforts to organize the training of students from the side of the administration, as well as the work of teachers of specific disciplines, test tasks which are included in the list of tasks LІЕ. The important condition for the successful passing of the certification in the form of LІЕ “Krok M. Laboratory Diagnostics” we consider the motivation of students to perform educational activities and systematic work with theoretical material and test bases
Дод.точки доступу:
Болух, В. А.
Першко, І. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Бойчук, А. В.
    Особливості навчального процесу на кафедрі акушерства та гінекології післядипломної освіти в контексті інтеграції до європейського освітнього простору [Текст] = Рeculiarities of the educational process at the department of obstetrics and gynecology of postgraduate education in the context of integration into european education / А. В. Бойчук, В. С. Шадріна, О. І. Хлібовська // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 17-22


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
АКУШЕРСТВО -- OBSTETRICS
ГИНЕКОЛОГИЯ -- GYNECOLOGY
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
Анотація: Завдяки використанню ІТ-технологій для дистанційного (у тому числі в режимі on-line) навчання є можливість для лікарів акушерів-гінекологів бути ознайомленими з не тільки відпрацьованими методиками, схемами, підходами в лікувальному процесі, а й з новинками в цій сфері, підвищувати професійну кваліфікацію без припинення робочого процесу. Для формування системи професійних теоретичних та практичних знань у лікарів-інтернів та лікарів-курсантів у світі широко застосовують ситуаційне моделювання
Використання у навчальному процесі ситуаційних задач сприяє активності лікарів-інтернів та курсантів у практичній роботі, їх професійному розвитку та дисциплінації мислення
Due to the use of IT technologies for distance learning (including on-line training), it is possible for doctors obstetrician-gynecologists to be acquainted with not only worked out techniques, schemes, approaches in the medical process, but also with novelties in this area, to increase professional qualifications without termination of the work process. For the formation of a system of professional theoretical and practical knowledge among interns and doctors-cadets in the world, situational modeling is widely used
The use of situational tasks in the educational process promotes the activity of interns and students in practical work, their professional development and discipline of thinking
Дод.точки доступу:
Шадріна, В. С.
Хлібовська, О. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Бондар, О. В.
    Емоційне вигорання і питання професійної психологічної підготовки лікарів-онкологів [Текст] = Еmotional burnout and the issue of professional psychological training of oncologists / О. В. Бондар, А. І. Рибін, А. О. Пацков // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 23-30


MeSH-головна:
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ВЫГОРАНИЕ -- BURNOUT, PROFESSIONAL
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ОНКОЛОГИЧЕСКАЯ СЛУЖБА БОЛЬНИЦЫ -- ONCOLOGY SERVICE, HOSPITAL
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
Анотація: На сьогодні феномен «емоційне вигорання» є характерним для різних професій, повʼязаних із роботою з людьми, і, перш за все, стосується лікарів. У статті наводяться ознаки феномену емоційного вигорання і представлені особливості емоційного вигорання лікарів-онкологів. Метою даної наукової роботи було показати особливості емоційного вигорання лікарів-онкологів у звʼязку з питаннями їх професійної психологічної підготовки. Для виконання цієї мети було досліджено 147 лікарів різних спеціалізацій онкології і слухачів кафедри променевої діагностики, терапії та онкології Одеського національного медичного університету. На підставі аналізу курсантів з циклів тематичного удосконалення та первинної спеціалізації, що займалися на кафедрі променевої діагностики, терапії та онкології Одеського національного медичного університету, показано, що для більшості лікарів-онкологів характерне вигорання у фазі резистенції. Резистенція (опір) є психологічним захистом, вироблена особистістю у відповідь на наростаюче напруження в процесі роботи, і виражається в тенденції обмеження емоційних контактів із хворими. Показано, що для ефективної взаємодії з хворим лікарю необхідно дотримуватися професійних кордонів, які дозволяють йому, з одного боку, не уникати контакту з онкологічним пацієнтом, а з іншого – не занурюватися надмірно в переживання хворого. Автори вказують на необхідність професійної психологічної підготовки лікарів-онкологів та переконані в тому, що така підготовка допоможе лікарям-онкологам більш ефективно взаємодіяти з пацієнтами та їх родичами, що, безсумнівно, відібʼється на самопочутті і якості життя як пацієнтів, так і самих лікарів
Today, the phenomenon of “emotional burnout” is characteristic of various professions related to working with people and primarily affects doctors. The article presents the signs of the phenomenon of emotional burnout and presents the features of emotional burnout of oncologists. The purpose of this research was to show the features of emotional burnout of oncologists in connection with the issues of their professional psychological training. To achieve this goal, 147 physicians of different specializations in oncology and students of the Department of Radiation Diagnostics, Therapy and Oncology of Odesa National Medical University were studied, it is shown that most oncologists are characterized by burnout in the resistance phase. Resistance (resistance) is a psychological protection developed by the individual in response to increasing stress in the process, and is expressed in the tendency to limit emotional contact with patients. It is shown that in order to effectively interact with the patient, the doctor must adhere to professional boundaries, which allow him, on the one hand, not to avoid contact with the cancer patient, and on the other - not to immerse himself excessively in the patientʼs experience. The authors point to the need for professional psychological training of oncologists and are convinced that such training will help oncologists to interact more effectively with patients and their relatives, which will undoubtedly affect the well-being and quality of life of both patients and doctors themselves
Дод.точки доступу:
Рибін, А. І.
Пацков, А. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Бурак, О. Л.
    Вплив пандемії Covid-19 на якість навчання: результати опитування студентів-іноземців [Текст] = The impact of the covid-19 pandemic on the education quality: results of foreign students survey / О. Л. Бурак, Ж. М. Золотарьова, Н. Б. Федорків // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 31-39


MeSH-головна:
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
КОРОНАВИРУС -- CORONAVIRUS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Як свідчать результати дослідження, переважна більшість опитаних студентів (65,3 %) вважає, що пандемія COVID-19 мала негативний вплив на навчання. Проте абсолютна більшість опитаних (79,2 %) вважає, що дистанційний формат був єдиним варіантом навчання в сучасних умовах. Студенти (84,8 %) позитивно оцінюють якість дистанційного навчання в університеті. Однак респонденти чоловічої статі в цілому краще оцінюють онлайн-навчання, ніж опитані жіночої статі (χ2=9,263, df=3, p=0,026). Найбільше схвальних відгуків отримали онлайн-лекції (95,1 %). Привертає увагу те, що 85,4 % респондентів вважають, що більшість лекцій може бути он-лайн навіть після карантину. Проведення практичних занять, особливо з клінічних дисциплін, отримало менше схвальних відгуків від студентів. Основною причиною низьких оцінок, на думку респондентів, є неможливість опанувати практичні навички повною мірою в онлайн-форматі. Важливим аспектом діяльності університету в епоху пандемії було налагодження комунікації зі студентами. Як показали результати опитування, половина студентів мала достатньо інформації щодо організації навчання в нових умовах. Водночас третина респондентів вказала, що інформації було недостатньо. Позитивним, на наш погляд, є високий рівень задоволеності студентів комунікацією з викладачами. Так, більше 20 % опитаних позитивно оцінили взаємодію з викладачами в умовах дистанційного навчання. Позитивним є також те, що в умовах онлайн-навчання зменшилася кількість пропущених занять. Спосіб відпрацювання занять був чітким і зрозумілим для половини студентів (49,3 %). Проте четверта частина опитаних вказала, що мали труднощі з відпрацюванням пропусків – частіше респонденти чоловічої статі (30,1 % проти 17,1 % серед жінок, χ2=12,17, df=3, р=0,001). Ще одним складним завданням для викладачів було проведення підсумкових модульних контролів в онлайн-форматі. Студенти ж переважно (68,1 %) позитивно оцінили такі заняття, особливо опитані особи чоловічої статі (74,8 % проти 51,2 % серед опитаних жіночої статі). Однак третина опитаних (30,6 %) вважає, що викладачі по-різному проводили модулі, частіше студенти жіночої статі (46,3 % проти 24,3 % серед опитаних чоловічої статі, χ2=7,517, df=2, р=0,023). Серед переваг дистанційного навчання слід відзначити впровадження навчальної платформи Microsoft Teams. Так, більшість опитаних (87,8 %) вважає платформу зручною у використанні. Крім того, абсолютна більшість респондентів (75,7 %) вважає, що нам слід продовжити використання платформи і після закінчення карантину. Слід зауважити, що в умовах карантину студенти почали значно активніше користуватися веб-сайтом університету для отримання навчальної інформації. Більшість опитаних (72,2 %) вважає наш веб-сайт зручним для використання. Крім відповідей на запитання анкети, ми просили надати нам зворотний зв’язок щодо покращення проведення онлайн-занять. Більшість студентів (69,4 %) написала нам свої пропозиції. Найбільше студентів турбує оволодіння практичними навичками, і часто вони писали про необхідність ширшого використання відеоматеріалів з демонстрацією різних практичних навичок. Ще одним поширеним варіантом пропозицій з боку студентів було збільшення часу на підготовку до іспиту «Крок 1», який вони мають складати в кінці семестру.
Mostly students (65.3 %) believes that the COVID-19 pandemic had a negative impact on learning according to the results of our survey. Also, mostly students (79.2 %) agree that distance learning was the only way out in current conditions. Students (84.8 %) positively evaluate the organization of distance learning at the university. However, males evaluate distance learning generally better than females (χ2=9.263, df=3, p=0.026). Online lectures received the most positive feedback (95.1 %). It is noteworthy that 85.4 % of respondents believe that most lectures can be online even after quarantine. Conducting practical classes, especially in clinical disciplines, received less positive feedback from students. The main reason for low grades is the inability to master practical skills in full online. An important aspect of the university activity in the pandemic era was to establish communication with students. According to the results of the survey, half of the students had enough information about the organization of education in the new environment. At the same time, a third of respondents indicated that the information was insufficient. Positive, in our opinion, is the high level of student satisfaction with communication with teachers. Thus, more than 20 % of respondents positively assessed the interaction with teachers during distance learning. In the conditions of distance learning the number of missed classes has decreased. The way of missed classes reworking was understandable for half of the students (49.3 %). However, a quarter of respondents indicated that they had difficulty completing the passes - more often male respondents (30.1 % vs 17.1 % among women, χ2=12.17, df=3, p=0.001). Another difficult task for teachers was to conduct final module assessment in online format. Students mostly (68.1 %) positively evaluated such classes, especially male respondents (74.8 % vs 512 % among female respondents). However, a third of respondents (30.6 %) believe that teachers conducted modules in different ways, more often female respondents (46.3 % vs 243 % among male respondents, χ2=7.517, df=2, p=0.023). Among the advantages of distance learning is the introduction of the Microsoft Teams training platform. Mostly respondents (87.8 %) consider the platform easy to use. In addition, most respondents (75.7 %) believe that we should continue to use the platform after the quarantine. During quarantine, students began to use the university’s website more actively to obtain educational information. Most of respondents (72.2 %) find our website easy to use. Except answering the questionnaire, we asked students how we can improve online classes. Most students (69.4 %) gave us a feedback. Most students are concerned about the practical skills acquisition and often they have written about the need for greater use of video materials demonstrating various practical skills. Another common answer was to increase the time to prepare for the “Krok 1” exam, which they must take at the end of the semester
Дод.точки доступу:
Золотарьова, Ж. М.
Федорків, Н. Б.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Досвід дистанційного навчання студентів-іноземців на клінічній кафедрі медичного закладу вищої освіти в умовах пандемії COVID-19 [Текст] = Еxperience of distance learning for foreign students at the clinical department of the medical institution of higher education in the condition of the COVID-19 pandemic / Л. В. Журавльова [та ін.] // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 40-48


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
Анотація: За час поширення коронавірусної інфекції у світі відбулася зміна звичного ритму життя із вимушеною необхідністю обмеження соціальної активності. При цьому гостро постала необхідність реалізації освітніх програм у повному обсязі для всіх навчальних закладів, у зв’язку з чим освітній процес було переведено на дистанційний формат навчання. Така форма навчання в сучасних умовах має ряд переваг, та, водночас, ряд педагогічних обмежень, що може вплинути на засвоєння матеріалу та якість освіти в цілому
Метою нашого дослідження було вивчити ставлення іноземних студентів до онлайн-навчання та використання системи Moodle, оцінити якість сприйняття курсу і зручність у вивченні представленого матеріалу
There was a change in the usual rhythm of life with the forced need to limit social activity during the spread of coronavirus infection in the world. There was an urgent need to implement educational programs for all educational institutions, in connection with which the educational process was transferred to the distance learning format. This form of education in modern conditions has a number of advantages, and, at the same time, a number of limitations that can affect the assimilation of material and the quality of education in general
The aim of our study was to examine the attitude of foreign students to online learning and the use of the Moodle system, to assess the quality of perception of the course and the convenience of studying the presented material
Дод.точки доступу:
Журавльова, Л. В.
Олійник, М. О.
Сікало, Ю. К.
Летік, І. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


   
    Впровадження освітніх інтерактивних технологій у навчальний процес на кафедрі акушерства і гінекології [Текст] = Іntroduction of educational interactive technologies in educational processes at the obstetrics and gynecology department / В. М. Мартинюк [та ін.] // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 49-52


MeSH-головна:
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
АКУШЕРСТВО -- OBSTETRICS
ГИНЕКОЛОГИЯ -- GYNECOLOGY
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
Анотація: У статті висвітлено досвід впровадження у навчальний процес новітніх інтерактивних технологій, які на високому кваліфікаційному рівні широко використовують викладачі кафедри акушерства і гінекології. Майбутньому фахівцю необхідно володіти критичним мисленням, враховувати модернізовані підходи до вирішення складних медичних проблем, здійснювати всебічний аналіз і прогнозувати наслідки прийнятих рішень, вирішувати можливі конфліктні ситуації, використовувати досвід, набутий під час навчання в університеті. Формування такого досвіду можливе лише за рахунок використання в педагогічному процесі інтерактивних форм і методів навчання з моделюванням процесів роботи в команді в режимі реального часу, участі студентів у ділових іграх, дискусіях, вирішенні ситуативних завдань тощо.
Пандемія коронавірусної інфекції COVID-19 внесла свої корективи в освітній процес у всьому світі. Цей виклик прийняв і Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Серед сучасних технологій, що впроваджені в освітній процес, слід виділити case-метод, демонстрацію, рольову гру, а також впровадження on-line навчання на платформі Microsoft Office 365, а саме Microsoft Teams
The article describes the experience of introducing the latest interactive technologies into the educational process, which are widely used at the department of Obstetrics and Gynecology. Future specialist must have critical thinking, consider alternative approaches to solving complex medical problems, perform comprehensive analysis and predict the consequences of decisions, resolve possible conflict situations, use the experience gained while studying in the university. Formation of such experience becomes possible using interactive forms and methods of study with modeling of teamwork in real time in, participation in business games, discussions, solving professional situational problems etc
The COVID-19 pandemic has made adjustments to the educational process around the world. Ternopil National Medical University also accepted this challenge. Among the modern technologies introduced into the educational process are the introduction of on-line training on the Microsoft Office 365 platform, namely Microsoft Teams
Дод.точки доступу:
Мартинюк, В. М.
Маланчук, Л. М.
Маланчин, І. М.
Лимар, Л. Є.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Посохова, К. А.
    Особливості викладання дисципліни «побічна дія ліків» (курс за вибором) на медичному факультеті [Текст] = Some teaching’s features of the discipline “drugs’ side effects” (elective course) at the medical faculty / К. А. Посохова, О. М. Олещук, О. О. Шевчук // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 53-57


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ФАРМАЦЕВТИЧЕСКИЕ ПРЕПАРАТЫ -- PHARMACEUTICAL PREPARATIONS
ЛЕКАРСТВ ПОБОЧНОГО ДЕЙСТВИЯ СИСТЕМЫ УЧЕТА -- ADVERSE DRUG REACTION REPORTING SYSTEMS
Анотація: Сучасні лікарські засоби мають багатогранну активність, що дозволяє успішно використовувати їх для лікування різних захворювань. Водночас всі лікарські засоби можуть викликати побічні реакції. Найкращий спосіб їх попередження – володіння детальною інформацією про спектр побічних реакцій, механізми та провокуючі моменти їх розвитку. Незважаючи на те, що відомості про побічні реакції лікарських засобів доволі повно висвітлюються в інструкціях до їх застосування і розглядаються при вивченні фармакології на 3 курсі, загострення уваги студентів 5 курсу на цьому аспекті фармакодинаміки лікарських засобів є важливим напрямком фахової підготовки лікаря. Метою роботи був аналіз особливостей викладання дисципліни «Побічна дія ліків» (курс за вибором) студентам медичного факультету ТНМУ. При викладанні даної дисципліни аналізуються прояви та механізми розвитку побічних реакцій лікарських засобів, протипоказання при застосуванні окремих груп препаратів; результати фармакокінетичної (на етапах всмоктування, розподілу, біотрансформації, виведення) та фармакодинамічної взаємодії ліків при їх комбінованому призначенні; особливості фармакодинаміки лікарських засобів залежно від генетичних особливостей пацієнта. Підкреслюється важлива роль Державного експертного центру МОЗ України у раціональному використанні ліків, важливість фармаконагляду, який повинен здійснюватися лікарями у процесі клінічного застосування лікарських засобів. Викладання дисципліни «Побічна дія ліків» (курс за вибором) на медичному факультеті необхідне для оволодіння студентами основами здійснення ефективної та безпечної фармакотерапії. Дисципліна «Побічна дія ліків» орієнтує на важливість ключових питань, які постають перед лікарем при призначенні лікарських засобів. Глибоке опанування їх сприятиме формуванню у майбутніх лікарів усвідомлення необхідності уважного і виваженого ставлення до призначення лікарських засобів
Modern medicines have a variety of activities, which are the basis for their successful use to treat various diseases. At the same time, all drugs can cause side effects (SE). The best way to prevent them is the knowledge of the details of the spectrum of SE, mechanisms and provoking moments of their development. Despite the fact that information about drugs’ SE is quite fully present in the instructions for their use and considered in the study of pharmacology in the 3rd year, the focus of 5th year students on this aspect of drugs pharmacodynamics is an important moment of ​​their professional training. The aim of the work was to analyze the features of teaching the discipline “Drugs’ side effects” (elective course) at the Faculty of Medicine of TNMU. When teaching this discipline, the manifestations and mechanisms of development of adverse drugs’ reactions, contraindications for the use of certain groups of drugs are analyzed; the results of drug-drug interaction, in particular changes of pharmacokinetics (at the stages of absorption, distribution, biotransformation, excretion) and pharmacodynamics in a case of their combined administration, pharmacogenomics. The important role of the State Expert Center of the Ministry of Health of Ukraine in the rational use of medicines also is discussed, as well as the importance of pharmacovigilance, which should be carried out by physicians in the process of clinical use of drugs. Teaching the discipline “Drugs’ Side Effects” (elective course) at the Faculty of Medicine is necessary for students to master the basics of effective and safe pharmacotherapy. The discipline “Drugs’ Side Effects” focuses on the importance of key issues facing the doctor when prescribing drugs. Thus, deep mastery of them will help to form in future doctors an awareness of the need for careful and balanced use of medicines
Дод.точки доступу:
Олещук, О. М.
Шевчук, О. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Слободянюк, Л. В.
    Формування сучасної концепції викладання вибіркової дисципліни «фітотерапія» при підготовці студентів фармацевтичного факультету [Текст] = Formation of the modern concept of teaching the selective discipline "phytotherapy" for the students of pharmaceutical faculty / Л. В. Слободянюк, С. М. Марчишин, А. О. Савич // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 58-63


MeSH-головна:
ФИТОТЕРАПИЯ -- PHYTOTHERAPY
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
Анотація: У статті викладено основні методичні підходи до викладання вибіркової дисципліни «Фітотерапія» для студентів фармацевтичного факультету денної форми навчання зі спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Базовими завданнями вищої школи є підготовка фахівців, що володіють глибокими знаннями фундаментальних та прикладних дисциплін і вміють творчо застосовувати ці знання для вирішення різноманітних завдань. Розроблена дисципліна включає курс лекцій, методичні вказівки та підготовки до практичних занять, які доступні в системі Moodle. Лекційний курс забезпечений мультимедійними презентаційними матеріалами з шести тем і також проводяться з використанням гербарію лікарських рослин, таблиць, зразків лікарської рослинної сировини та лікарських засобів рослинного походження. Вибіркова дисципліна включає вісімнадцять практичних робіт, які передбачають теоретичне та практичне навчання магістра фармації основним видам професійної діяльності в сфері лікарських засобів рослинного походження та вимагає вирішенню ряду завдань. Майбутній фахівець повинен уміти заготовляти, висушувати сировину, доводити її до стандартного виду, переробляти в різні лікарські засоби та проводити їх аналіз. Запропонований метод дозволяє викладачеві успішніше будувати освітній процес, що, в кінцевому підсумку, позитивно позначається на загальному засвоєнні курсу.
The article adduces the main methodological approaches to teaching the elective discipline "Phytotherapy" of full-time students of the Faculty of Pharmacy in the specialty 226 "Pharmacy, industrial pharmacy" are analyzed. The basic tasks of the higher school are the training of specialists with deep knowledge of fundamental and applied disciplines and are to apply this knowledge creatively to solve various tasks. The developed discipline includes courses of lectures, methodical instructions, and preparation for practical works classes, which are available in the Moodle system. The lecture course is presented in the form of multimedia presentations of six topics and is also conducted using a herbarium of medicinal plants, tables, samples of medicinal plant raw materials, and herbal medicines. The elective course includes eighteen practical works, which provide theoretical and practical training of the Master of Pharmacy in the main professional activities in the field of herbal medicines and requires a number of tasks. The future specialist must be able to harvest, dry raw materials, bring them to a standard form, process them into various drugs, and analyze them. The proposed method allows the teacher to successfully build an educational process, which ultimately positively affects the overall mastering of the course
Дод.точки доступу:
Марчишин, С. М.
Савич, А. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Шанайда, М. І.
    Студентська науково-дослідна робота як компонент реалізації студентоцентрованого підходу в освітньому процесі [Текст] = Students’ scientific research as a component of the implementation of student-centered approach in the educational process / М. І. Шанайда // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 64-71


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
Анотація: Аналіз наукових і навчально-методичних публікацій вітчизняних та зарубіжних авторів, а також власного досвіду керівництва науковими роботами студентів, доводить необхідність залучення здобувачів магістерського рівня вищої освіти за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація» до набуття додаткових знань, вмінь і навичок у процесі здійснення студентської науково-дослідної роботи (СНДР). Активна участь здобувачів вищої освіти в СНДР розглядається як важлива складова студентоцентрованого підходу в організації їх належної підготовки до майбутньої професійної діяльності, при якій студент має можливість самостійно обирати, серед запропонованих, саме той напрям наукового пошуку, який йому найбільше імпонує. Виокремлено найсуттєвіші компоненти успішної реалізації СНДР, яка сприяє розширенню світогляду, набуттю нового емпіричного досвіду та надасть випускнику певну перевагу на сучасному високонкурентному ринку праці. Участь у міжнародних наукових форумах також стимулює вдосконалення студентами-гуртківцями знань англійської мови як загальновизнаного засобу міжнародного спілкування. Висвітлено необхідність популяризації серед студентів сучасних досягнень фармацевтичної науки, що покладає велику відповідальність на наукових керівників щодо проведення належної розʼяснювальної роботи. Висловлено припущення, що сам викладач, який є науковим керівником СНДР, повинен безперервно розвиватись як науковець і бути відповідним наочним прикладом для студентів, зокрема: мати належний рівень публікаційної активності у рецензованих фахових виданнях, систематично оприлюднювати результати експериментальних досліджень, брати участь у наукових форумах різних рівнів, міжнародних наукових проектах та грантових дослідженнях. Заслуговує уваги використання елементів дистанційного формату комунікації, який було запроваджено через пандемію COVID-19, для оптимізації СНДР вже після завершення дії карантинних обмежень
Analysis of scientific and educational publications of the Ukrainian and foreign authors, as well as author’s own expe­rience in managing of the student scientific activities in the pharmaceutical field, proves the importance of involving applicants in higher education in 226 «Pharmacy, Industrial Pharmacy» scecialty to acquire additional skills of student scientific research. The active involvement of students to the scientific research is regarded as an important component of a student-centered approach at the organization of their high quality training for future professional activities. It means that student has the opportunity to choose independently the most suitable direction of scientific research. There were highlighted the most significant components of the successful implementation of the students’ scientific work, which contributes to the expansion of worldview, gaining empirical experience and will provide a certain advantage in today’s highly competitive labor market. Participation in international scientific forums stimulates the improvement of students’ knowledge of English as a universal instrument of international communication. The necessity of popularization of modern achievements of pharmaceutical science among students was emphasized. It places the great responsibility on scientific supervisors. The scientific superviser himself should continuously work on his progress in science and be a good example for students, in particular: have the appropriate level of publishing activity in peer-reviewed journals, systematically report the results of experimental research at scientific forums of various levels, participate in the international research projects and grants. Some elements of the online communication due to pandemic COVID-19 worth to be used for the optimization the students’ scientific research after the end of quarantine restrictions
Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Бандас, І. А.
    Плюси і мінуси дистанційного навчання для студентів-медиків за карантинних умов [Текст] = Pros and cons of distance learning for medical students under quarantine conditions / І. А. Бандас, Л. М. Палиця, О. А. Скобеєва // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 72-76


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
Анотація: Пандемія коронавірусної хвороби (COVID-19) внесла істотний вплив на соціальне життя студентів-медиків, це посприяло активному застосуванню навчальних дистанційних технологій. Дистанційне навчання – це синтетична, інтегральна гуманістична форма навчання, що базується на використанні широкого спектра традиційних та нових інформаційних технологій і їх технічних засобів, які застосовуються для доставки навчального матеріалу, його самостійного вивчення, діалогового обміну між викладачем і студентами, причому процес навчання в загальному випадку некритичний до їхнього розташування в просторі і в часі, а також до конкретного освітнього закладу. Існуючі на даний момент технології дистанційного навчання за допомогою використання сучасних цифрових платформ, якісного контентного наповнення освітніх веб-ресурсів, запровадження ефективної системи контролю якості отриманих знань дають нам можливість адаптуватися до нових реалій освітнього процесу та забезпечити незмінно високу якість післядипломної медичної освіти
The pandemic of coronavirus disease (COVID-19) had a significant impact on the social life of medical students, which contributed to the active use of distance learning technologies. Distance learning – “a synthetic, integrated humanistic form of learning based on the use of a wide range of traditional and new information technologies and their technical means, which are used to present educational material, its independent study, dialogue between a lecturer and a student, and the learning process, in the general case, is uncritical to their location in space and time, as well as to a specific educational institution. Existing technologies of distance learning through the use of modern digital platforms, high-quality content of educational web resources, the introduction of an effective know­ledge quality control system give us the opportunity to adapt to new realities of the educational process and ensure consistently high quality of postgraduate medical education
Дод.точки доступу:
Палиця, Л. М.
Скобеєва, О. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


    Вадзюк, С. Н.
    Вплив лекції на засвоєння навчального матеріалу з нормальної фізіології [Текст] = The influence of the lecture on the assignment of study material on normal physiology / С. Н. Вадзюк, Л. В. Татарчук // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 77-80


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
МАТЕРИАЛЫ ЛЕКЦИЙ -- LECTURE NOTES
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY
Анотація: У статті висвітлено вплив лекції на засвоєння навчального матеріалу з нормальної фізіології. Для зʼясування впливу лекцій на опанування та засвоєння навчального матеріалу співробітники кафедри розробили анкету-опитувальник, яка включала ряд питань, що оцінювали особливості ставлення студентів до лекційного матеріалу, його використання та поведінки студентів на лекції, а також проведений педагогічний експеримент для оцінки впливу лекції на засвоєння навчального матеріалу з нормальної фізіології. В результаті проведеного дослідження отримані результати свідчать, що лекція є методологічною й організаційною основою вивчення фундаментальних дисциплін і забезпечує адекватну, повноцінну підготовку майбутніх лікарів. Студенти, які систематично та регулярно відвідують лекції, використовують лекційні презентації та матеріали при підготовці до практичних занять, краще засвоюють та опановують навчальний предмет. Подальше дослідження впливу лекцій на засвоєння навчального предмета дозволить покращити подачу і викладення навчальної дисципліни студентам та повноцінно й ефективно опанувати її
The article highlights the impact of the lecture on the assimilation of educational material on normal physiology. To determine the impact of lectures on the mastery and assimilation of educational material, the staff of the department developed a questionnaire, which included a number of questions that assessed the characteristics of students’ attitudes to lecture material, its use and student behavior at lectures, and conducted a pedagogical experiment to assess impact lectures on mastering educational material on normal physiology. The results of the study show that the lecture is a methodological and organizational basis for the study of fundamental disciplines and provides adequate, comprehensive training for future physicians. Students who regularly and regularly attend lectures, use lecture presentations and materials in preparation for practical classes better master and master the subject. Further study of the impact of lectures on the mastering of the subject will improve the presentation and teaching of the discipline to students and fully and effectively master it.
Дод.точки доступу:
Татарчук, Л. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Ворона, І. І.
    Професійно-комунікативна культура майбутніх лікарів крізь призму фахової освіти [Текст] = Professional and communicative culture of future doctors in the light of professional education / І. І. Ворона, Г. Я. Кітура, О. А. Маковська // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 81-86


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: Стаття присвячена обґрунтуванню основних концептів професійно-комунікативної культури фахівців медичного профілю в контексті фахової освіти. З’ясовано суть професійної культури, що є важливою складовою професіограми майбутнього працівника охорони здоров’я. Наголошується, що формування професійно-комунікативної культури студента-медика є невід’ємним аспектом професійно орієнтованого навчання у медичному ЗВО і здійснюється шляхом опанування особливостей фахового спілкування. Увага акцентується на необхідності аналізу різноманітних методик та підходів щодо формування професійно-комунікативної культури у студентів із різним рівнем знань та навичок. Розглядаються питання змістового наповнен­ня та ефективності процесу формування фахової компетентності, відбору навчального матеріалу, розвитку комунікативного компонента в процесі оволодіння студентом основами культури спілкування. Охарактеризовано ефективні шляхи формування повноцінної фахової комунікативної діяльності, розглянуто рівні професійної культури майбутніх фахівців, якими є професійна грамотність, професійна компетентність, мотиваційно-ціннісний та емоційно-чуттєвий компоненти; наголошено на необхідності засвоєння лексики для правильного оформлення висловлювання; окреслено основні домінанти комунікативної культури. Запропоновано констатувати професійно-комунікативну культуру майбутніх лікарів як складне динамічне особистісне утворення, що охоплює систему гуманістичних та професійних цінностей, мовленнєвих та етичних знань, комунікативних умінь і якостей, зразків поведінки, норм і правил здійснення професійної комунікативної діяльності, котрі пов’язані зі специфікою професії і забезпечують високу ефективність професійної комунікації лікарів
The article deals with interpretation of principal concepts of medical specialists’ professional and communicative culture in the context of professional education. The essence of professional culture, which is an important component of the professional profile of a future healthcare worker is clarified. It is emphasized that the formation of professional and communicative culture of a medical student is an integral aspect of professionally oriented education in medical institution of higher education and is carried out by mastering the features of professional communication. Emphasis is placed on the need to analyze various methods and approaches to the formation of professional and communicative culture in students with different levels of knowledge and skills. The issues of content and efficiency of the process of professional communicative competence formation, selection of educational material, development of communicative component in the process of students’ mastering the basics of communication culture are examined. The effective ways of formation of valuable professional activity are characterized; the levels of professional culture of future specialists, which are professional literacy, professional competence, motivational-valuable and emotional-sensory components are observed; the need to learn vocabulary for the correct formulation of the statement is emphasized; the main dominants of communicative culture are outlined. It is proposed to state the professional and communicative culture of future doctors as a complex and dynamic personal essence that embraces a system of humanistic and professional values, speech and ethical knowledge, communicative skills and qualities, patterns of behaviour, norms and rules of professional communication activities that are related to the peculiarities of profession and provide high efficiency of professional communication of doctors
Дод.точки доступу:
Кітура, Г. Я.
Маковська, О. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


    Гуменна, І. Р.
    Використання міждисциплінарного підходу до формування академічної комунікативної компетенції студентів медичних закладів вищої освіти [Текст] = Interdisciplinary approach to the formation of students’ academic communicative competence in a medical institutions of higher education / І. Р. Гуменна, Я. М. Нахаєва, В. В. Шацький // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 87-91


MeSH-головна:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- INTERDISCIPLINARY STUDIES
Анотація: У статті висвітлено особливості застосування міждисциплінарного підходу до формування академічної комунікативної компетенції у студентів медичних закладів вищої освіти. Проаналізовано наукові поняття «міждисциплінарність», «комунікативна компетенція». Розглянуто міждисциплінарну комунікацію, що забезпечує міждисциплінарний підхід до освіти, наукову базу та систему освіти як комплекс фундаментальних та таксономічних дисциплін. Визначено основні засади використання міждисциплінарного підходу до формування академічної комунікативної компетенції майбутніх лікарів; досліджено особливості академічної комунікативної підготовки майбутніх лікарів. Встановлено, що формування комунікативних компетенцій майбутніх лікарів, які б лягли в основу соціальної толерантності, є актуальним і сьогодні
The paper focuses attention on the application of the interdisciplinary approach to the development of students’academic communicative competence in the medical institutions of higher education. The scientific terms “interdisciplinary”, “сommunicative competence” are analyzed. Interdisciplinary communication, providing an interdisciplinary approach to education, the scientific base and system of education as a complex of fundamental and taxonomic disciplines are considered. Basic principles underlying the interdisciplinary approach to the formation of future doctors’ academic communicative competence have been defined. The features of communicative training of future doctors are investigated. It has been determined that the formation of future doctors’communicative competencies, which would have formed the basis of social tolerance, is relevant to present day
Дод.точки доступу:
Нахаєва, Я. М.
Шацький, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Нахаєва, Я. М.
    Формування професійної компетентності майбутніх лікарів як педагогічна проблема [Текст] = Formation of professional competence of future doctors as a pedagogical problem / Я. М. Нахаєва, І. Р. Гуменна, В. В. Шацький // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 92-96


MeSH-головна:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ -- EDUCATION, PROFESSIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE
Анотація: Структура системи стандартів вищої освіти являє собою ієрархічну сукупність взаємопов’язаних стандартів, що встановлюють вимоги до змісту, обсягу та рівня якості вищої освіти. Сучасні працівники медичної галузі повинні мати міцні знання й уміння, навички, професійні якості та психолого-педагогічні здібності, що дають змогу знаходити оптимальні, самостійні рішення в нестандартних ситуаціях. У таких умовах лише професійно підготовлений лікар може вийти за межі незапланованого, наднормативного й ухвалити правильне, обґрунтоване рішення, а також нести за нього відповідальність. У статті розглянуто педагогічну проблему формування професійної компетентності майбутніх лікарів у медичних закладах вищої освіти. Окреслено термінологічну компетентність майбутніх лікарів як сформовану здатність доцільно використовувати фахові терміни під час професійної діяльності, розуміти й використовувати професійні висловлювання у різноманітних ситуаціях професійного спілкування з обов’язковим використанням фахової лексики, спираючись на досвід, отриманий під час навчання в університеті, та мотивуючи себе особистісною відповідністю обраному фаху і високими результатами у професійній діяльності. Термінологічна компетентність необхідна для професійної діяльності фахівця, вона міцно прив’язана до професії кожної галузі, визначаючи інваріантну частину базової компетентності фахівця
The structure of the system of standards of higher education is a hierarchical set of interaction of interrelated standards that set requirements for the content, level and level of quality of higher education. Modern medical workers must have strong knowledge and skills, skills, professional qualities and psychological and pedagogical abilities that allow them to find optimal, independent solutions in nonstandard situations. In such conditions, only a professionally trained doctor can go beyond the unplanned, excessive and make the right, reasonable decision, as well as be responsible for it. The article considers the pedagogical problem of formation of professional competence of future doctors in medical institutions of higher education. The terminological competence of future doctors as the formed ability to use professional terms during professional activity is outlined, understand and use professional expressions in various situations of professional communication with the obligatory use of professional vocabulary, based on the experience gained while studying at university, and motivating themselves with personal compliance with the chosen profession and high results in professional activities. Terminological competence is necessary for the professional activity of a specialist, it is strongly tied to the profession of each field, defining the invariant part of the basic competence of a specialist
Дод.точки доступу:
Гуменна, І. Р.
Шацький, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Розман, І. І.
    Педагогічна компаративістика та формування читацької компетентності на уроках зарубіжної літератури [Текст] = Pedagogical comparative studies and formation of reading competence in foreign literature lessons / І. І. Розман // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 97-100


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ЧТЕНИЕ -- READING
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ -- PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
Анотація: У статті зазначено, що з кінця 80-х рр. ХХ ст. національна педагогічна компаративістика почала позбавлятися комплексу меншовартості. Наголошено, що багато часу піддавалася критиці більшість представників зарубіжної педагогіки («апологети буржуазії» та проповідники «реакційних», «антинаукових рухів»), оскільки вони суперечили канонізованій марксист­сько-ленінській педагогіці. Зауважено на працях відомих вчених, таких, як Д. Скільський, В. Кравець, К. Лучаковський, які здійснили вагомий внесок у розвиток української компаративістики. У 90-х рр. ХХ – на початку ХХІ ст. українська педагогічна компаративістика здійснила поступ у дослідженні педагогічних персоналій закордоння. На тлі вдосконалення її наукового інструментарію напрацьовано оптимальні методологічні підходи, які дозволяють комплексно, синтезовано, цілісно осмислювати їхні біографії, творчу спадщину та різні напрями суспільної діяльності, що допомагають за певним алгоритмом краще вивчити та дослідити біографію зарубіжних письменників. У статті розглядається роль педагогічної компаративістики та прийомів розвитку креативності на уроках зарубіжної літератури. Зазначено, що необхідно розвивати творчість учнів, використовуючи метод навчання, який допомагає фундаментальному засвоєнню матеріалу, розвитку уяви, самостійну та групову роботу у навчальному колективі. Заняття з використанням креативних методик дозволяють школярам розвивати навички уваги, а також мислити нестандартно. Зауважено на доброзичливому ставленні до учнів, формуванні толерантності до носіїв іншої культури на основі знайомства з життям своїх однолітків в інших країнах. Наголошено, що твори фольклору є доступним зразком художньої літератури. Зосереджена увага на формуванні початкових навичок комунікації, вихованні моральних і естетичних почуттів, розвитку творчої діяльності. Доведено, що уроки зарубіжної літератури є важливою складовою для формування читацької компетентності
The article claims that since the end of the 80s of the twentieth century, domestic pedagogical comparative studies have begun to get rid of the inferiority complex. It is noted that most representatives of foreign pedagogy (“apologists of the bourgeoisie” and preachers of “reactionary” and “anti-scientific movements”) were criticized for a long time, as they contradicted the canonized Marxist-Leninist pedagogy. This is noted in the works of well-known scientists, such as D. Skilsky, V. Kravets, K. Luchakovsky, who made a significant contribution to the development of Ukrainian comparative research. In the 90s of the XX-beginning of the XXI century. Ukrainian pedagogical comparativistics has made progress in the study of pedagogical personalities abroad. Against the background of improving its scientific tools, optimal methodological approaches were developed that allow them to comprehensively, synthesize, comprehensively comprehend their biographies, creative heritage and various spheres of public activity, which help to better study and research the biography of foreign writers according to a certain algorithm. The article examines the role of pedagogical comparative research and methods of developing creativity in foreign literature lessons. It is noted that it is necessary to develop the creative abilities of students using the teaching method, which contributes to the fundamental assimilation of the material, the development of imagination, independent and group work in the educational team. Classes using creative techniques allow students to develop attention skills, as well as Think outside the box. There is a friendly attitude towards students, the formation of tolerance to carriers of a different culture based on acquaintance with the life of their peers in other countries. It is noted that works of folklore are an accessible example of fiction. The main attention is paid to the formation of initial communication skills, education of moral and aesthetic feelings, and the development of creative activity. It is proved that foreign literature lessons are an important component of the formation of reading competence
Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Свірчевська, Л. М.
    Методичні аспекти викладання і роль навчальної дисципліни «фармацевтичне та медичне товарознавство» в системі підготовки майбутніх фахівців фармації [Текст] = Methodical aspects of teaching and role of the educational discipline “pharmaceutical and medical commodity science? in the system of preparation of the future pharmacy professionals / Л. М. Свірчевська, О. Г. Мороз, Ж. В. Осінська // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 101-105


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
СТУДЕНТЫ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, PHARMACY
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: У статті представлений досвід викладання вибіркової дисципліни «Фармацевтичне та медичне товарознавство» для студентів спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація» першого (бакалаврського) рівня в Житомирському базовому фармацевтичному фаховому коледжі денної форми навчання
Вивчення дисципліни спрямоване на підготовку майбутніх фахівців фармації до виконання професійних товарознавчих функцій, пов’язаних із забезпеченням аптечних та лікувально-профілактичних закладів, населення лікарськими препаратами, медичними виробами та парафармацевтичними засобами, використовуючи законодавчу та нормативну базу України й дотримуючись вимог належних практик у процесі професійної діяльності.
The article presents the experience of teaching the elective course “Pharmaceutical and medical commodity science” for students from the subject area 226 Pharmacy, Industrial Pharmacy of the first (bachelor‘s) level in Zhytomyr college of pharmacy, full-time studying
The study of the discipline is aimed to train future pharmacy professionals to perform professional commodity functions related to the provision of pharmacies and medical institutions, the population with medicines, medical devices and parapharmaceuticals, using the legal and regulatory framework of Ukraine and adhering to the requirements of the appropriate practices in the professional activities
Дод.точки доступу:
Мороз, О. Г.
Осінська, Ж. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Yelahina, N. I.
    Methods of learning professional english vocabulary by medical students [Текст] = Методи вивчення лексики англійської мови за професійним спрямуванням студентами-медиками / N. I. Yelahina, N. O. Fedchyshyn // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 106-112


MeSH-головна:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
ЛЕКСИКА -- VOCABULARY
Анотація: The given article deals with the issue of acquisition of professional lexical skills and foreign language communicative competence according to new methods in training specialists by students of higher educational institutions studying in medical specialties. The article reveals the essence of methods of studying English-language vocabulary and a number of aspects of optimal and effective application of these methods in teaching English-language vocabulary to medical students. The components of methods of teaching vocabulary in a foreign professional language, in particular in the context of teaching English to medical students, are considered, and mnemonic techniques and the possibility of their application in English classes are analyzed. The advantages of using these methods are described, as well as the conditions that will make the learning process effective. It is proved that by mastering the English-language vocabulary, specialists’ professional abilities increase, it is one of the means of personal growth of specialists in the future, as well as an important condition for successful career growth of future doctors, because they will be able to establish professional connections with foreign colleagues
У роботі розглядається питання набуття студентами вищих закладів освіти, які навчаються за медичними спеціальностями, професійних лексичних навичок та іншомовної комунікативної компетентності згідно з новими методами в навчанні фахівців. У статті розкрито сутність методів вивчення англомовної лексики і низку аспектів оптимального та ефективного застосування цих методів у навчанні англомовної лексики студентами-медиками. Розглянуто складові методів навчання лексики іноземної професійної мови, зокрема в контексті навчання англійської мови студентів-медиків, а також проаналізовано мнемонічні прийоми та можливості їхнього застосування на занятті з англійської мови. Схарактеризовано переваги застосування даних методів, а також умови, що зроблять процес навчання ефективним. Доведено, що завдяки оволодінню англомовної лексики у фахівців зростають професійні здібності, вона є одним із засобів особистісного росту спеціалістів у подальшому, а також важливою умовою для вдалого карʼєрного росту майбутніх лікарів, адже вони зможуть налагоджувати професійні звʼязки з іноземними колегами
Дод.точки доступу:
Fedchyshyn, N. O.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Zalipska, I. Ya.
    Linguistic and informative features of studying the theme “professional communication a physician and a patient with symptoms diseases of digestive system’s organs” of discipline “professional medical communication of a doctor with a patient in ukrainian [Текст] = Лінгвістичні та інформаційні особливості вивчення теми «професійна медична комунікація лікаря з пацієнтом із симптомами захворювань органів травної системи» із дисципліни «професійна медична комунікація українською мовою лікаря з пацієнтом» / I. Ya. Zalipska, A. S. Sverstiuk // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 113-118


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
ВРАЧ-БОЛЬНОЙ ОТНОШЕНИЯ -- PHYSICIAN-PATIENT RELATIONS
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: The article presents educational, informative and methodical materials necessary for studying the theme “Professional communication a physician and a patient with symptoms diseases of the digestive system’s organs” in classes on the discipline “Professional medical communication of a doctor with a patient in Ukrainian language”. The complex of tasks is aimed at the development of students’ communicative skills and abilities: to study the vocabulary to denote the organs of the digestive system, gastrointestinal diseases; be able to build monologue and dialogic expressions that describe the causes and symptoms of the digestive system’s diseases, using learned lexical units and phrases; to develop skills of collecting the anamnesis of gastroenterological diseases; memorize phrases and sentences for first aid in food poisoning, in emergencies during stomach pain; to create modern informative and expert systems for developing lesson’s materials. The proposed system of tasks will help to master the skills and abilities to communicate orally and in writing in accordance with the goals and social norms of speech behavior in typical spheres and situations. Taking into account different methods and forms of work, the tasks with which it was possible to ensure the active participation of each student in the class, to stimulate interest and desire to study medical terminology in accordance with the topic of the class are singled out. It was suggested a variety of test and creative tasks to check the knowledge of the student’s studied topic.
У статті подано навчально-методичні та інформаційні матеріали, необхідні для вивчення теми «Професійна комунікація лікаря і пацієнта із симптомами захворювань органів травної системи» на заняттях із дисципліни «Професійна медична комунікація українською мовою лікаря з пацієнтом». Комплекс завдань спрямований на розвиток комунікативних умінь та навичок студентів: вивчити лексику на позначення органів травної системи, гастроентерологічних захворювань; уміти будувати монологічні та діалогічні висловлювання, що містять опис причин та симптомів хвороб травної системи, застосовуючи засвоєні лексичні одиниці та фрази; розвивати навички збору анамнезу гастроентерологічних захворювань; запам’ятати словосполучення та речення для надання першої медичної допомоги при харчових отруєннях, при екстрених ситуаціях під час болів у ділянці шлунка; створити сучасні інформаційні та експертні системи для проєктування матеріалів до заняття. Запропонована система завдань сприятиме оволодінню вміннями та навичками спілкуватися в усній та письмовій формах відповідно до цілей та соціальних норм мовленнєвої поведінки в типових сферах та ситуаціях. Враховуючи різні методи та форми роботи, виокремлено ті завдання, за допомогою яких вдалося забезпечити активну участь кожного студента на занятті, стимулювати інтерес і прагнення вивчати медичну термінологію відповідно до теми заняття. Для перевірки знань із вивченої теми студентові запропоновано комплекс тестових та творчих завдань
Дод.точки доступу:
Sverstiuk, A. S.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


   
    Самостійна робота інтернів як один із напрямів удосконалення фахівців фармацевтичної галузі [Текст] = Independent work of internes as one of the directions of improvement of pharmaceutical industry specialists / Л. С. Фіра [та ін.] // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 119-122


MeSH-головна:
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ РЕЗИДЕНТУРА -- PHARMACY RESIDENCIES
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
Анотація: В умовах докорінних змін, що відбуваються нині у нашому суспільстві й системі вищої освіти, різко зростає роль і значення самостійної роботи інтернів у закладі вищої освіти, яка поступово перетворюється на провідну форму організації навчального процесу
У статті висвітлено роль самостійної роботи при підготовці фахівців фармацевтичної галузі на післядипломному етапі. У навчально-виховному процесі вищої школи самостійну роботу інтернів прийнято вважати завершальним етапом розв’язання навчально-пізнавальних завдань. На сучасному етапі розвитку вищої освіти окремої уваги заслуговує проблема використання інтернет-технологій у самостійній роботі інтернів
Завдання кафедри – сформувати вміння інтерна самостійно виконувати завдання з дисциплін з циклу професійної підготовки за певних умов та самостійно керувати своєю діяльністю з реалізації планів кафедри
In the conditions of radical changes taking place today in our society and system of higher education, the role and importance of independent work of interns in higher education, which is gradually becoming a leading form of organization of the educational process, is growing sharply
The article highlights the role of independent work in the training of specialists in the pharmaceutical industry at the postgraduate stage. In the educational process of higher school, the independent work of interns is considered to be the final stage of solving educational and cognitive tasks. At the present stage of development of higher education, the problem of using Internet technologies in the independent work of interns deserves special attention
The task of the department is to form the ability of the intern to independently perform tasks in disciplines from the cycle of professional training under certain conditions and independently manage their activities to implement the plans of the department
Дод.точки доступу:
Фіра, Л. С.
Чубка, М. Б.
Вронська, Л. В.
Підгірний, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-24 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)