Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=ПУ56/2020/3<.>
Загальна кількість знайдених документів : 15
Показані документи з 1 по 15
1.


    Бєлоусова, О. Ю.
    Сьогодення та майбутнє педіатричної гастроентерології й нутриціології - від новонародженого до підлітка [Текст] / О. Ю. Бєлоусова, О. О. Рожнов // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 5-10


MeSH-головна:
ГАСТРОЭНТЕРОЛОГИЯ -- GASTROENTEROLOGY (тенденции)
НУТРИЦИОННАЯ ТЕРАПИЯ -- NUTRITION THERAPY (тенденции)
ДЕТИ -- CHILD
Анотація: Захворювання органів травлення в дітей завдяки їх широкій розповсюдженості, особливостям клінічного перебігу, високому ризику ранньої маніфестації становлять серйозну медико-соціальну проблему. Витоки багатьох хронічних захворювань травної системи дорослих лежать у дитячому та підлітковому віці, тобто значення профілактики, своєчасної діагностики та лікування цих захворювань на ранніх етапах їх розвитку є очевидним. Нині виділено самостійний науковий напрям і створено Національну Асоціацію педіатрів-гастроентерологів і нутриціологів України, найважливішими завданнями якої, разом із розв’язанням актуальних питань патології травного тракту, є розробка основоположних позицій харчування здорових дітей усіх вікових груп, пропаганда грудного вигодовування, розробка принципів лікувального харчування на сучасному рівні
Перед дитячими гастроентерологами стоять важливі завдання: посилення профілактичного напряму, що створює можливість зниження дитячої гастроентерологічної захворюваності. Звичайно, удосконалення потребують питання організації раціонального харчування здорової та хворої дитини. Не менш важливі питання харчування дітей в організованих колективах, лікувально-профілактичних установах. Назріла необхідність визначитися з роллю і значенням харчування в ранньому житті (підтримка міжнародної програми Early Life Nutrition), розвитку методів специфічної профілактики захворювань травної системи (вірусний гепатит, гастродуоденальна патологія), удосконалення методів ендоскопічної, променевої й генетичної діагностики гастроентерологічних захворювань, упровадження в практику ефективних медикаментозних і немедикаментозних методів лікування бактеріальної й вірусної інфекцій, використання новітніх генетичних та імуномодулюючих методик
Дод.точки доступу:
Рожнов, О. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Ткач, С. І.
    Професіограма як засіб формування та розвитку професійної компетентності лікарів-профпатологів [Текст] / С. І. Ткач, О. М. Касьянова // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 11-16


MeSH-головна:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ПСИХИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ -- MENTAL HEALTH
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
Анотація: Актуальність зазначеного питання зумовлена необхідністю безперервного професійного розвитку фахівців галузі охорони здоров’я в сучасних умовах її реформування, що передбачає формування і сталий розвиток професійної компетентності лікарів. Цілеспрямованість окресленого процесу забезпечать відповідні кваліфікаційні характеристики лікарів, зокрема зі спеціальності «Професійна патологія». Підґрунтям для формування і розвитку професійної компетентності лікарів-профпатологів може бути професіограма, особливості якої висвітлено в цій статті. Отже, метою статті є визначення можливостей використання професіограми на переддипломному та післядипломному навчанні лікарів-профпатологів. Професіограма розглядається як документ, де подано комплексний, систематизований і всебічний опис об’єктивних характеристик професії та сукупності її вимог до індивідуально-психологічних особливостей людини. Для виокремлення різноманітних аспектів досліджуваного питання використано методи проблемно-цільового та проблемно-орієнтованого аналізу нормативних, інструктивно-директивних документів і методичної літератури. Результатом є розроблена професіограма лікаря-профпатолога, яка складається з блоків: домінуючі види діяльності (зміст праці); психограма; знання і галузі застосування професійних знань; історія професії та професії, що можуть підійти людині певного типу особистості. Кожен блок характеризує особливості професійної діяльності лікаря-профпатолога. Доведено, що професіограма лікаря-профпатолога висвітлює особливості цієї спеціальності та дає змогу фахівцям прийняти рішення про можливість опанування цією професією. Для вищої медичної освіти професіограма є орієнтиром у визначенні змісту підготовки фахівця, для післядипломної — задоволенням освітніх і професійних потреб слухачів
Дод.точки доступу:
Касьянова, О. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


   
    Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу з циклу "Хвороби пародонта" [Текст] / Н. В. Манащук [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 17-19


MeSH-головна:
ПЕРИОДОНТА БОЛЕЗНИ -- PERIODONTAL DISEASES
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL
Анотація: Реформування системи охорони здоров’я викликало зміни у вимогах, критеріях і підходах до підготовки майбутніх медиків і, відповідно, навчально-методичного забезпечення освітнього процесу. Запорукою досягнення якісної освіти є поєднання сучасних технологій та традиційних форм навчання і нових методів організації навчання. Підготовка молодого лікаря-стоматолога у вищих навчальних закладах передбачає необхідність запровадження в процес навчання нових наукових розробок і комп’ютерне забезпечення навчального процесу для швидкісного обміну інформацією
Сучасний фахівець має відповідати конкурентним умовам сьогодення. Колективом кафедри створений і щороку оновлюється комплекс навчально-методичного забезпечення самостійної та аудиторної роботи, набори тестових завдань, ситуаційні задачі. На Web-сторінці університету подано матеріали для підготовки до практичних занять, презентації та конспекти лекцій, у яких із різних джерел вибрано найважливішу інформацію для студентів із конкретних тем. Це значно полегшує та спрощує студентам процес підготовки до занять. Окрім цього, кожна тема доповнена відповідними відеороликами або навчальними фільмами. Видано навчально-методичний посібник, присвячений алгоритмам виконання всіх практичних навичок, які виносяться на цикл. Розроблено та видано друкований робочий зошит для практичних занять, який складено відповідно до нової робочої програми. Необхідність описати виконану роботу сприяє закріпленню практичних умінь та навичок, а також допомагає засвоїти навчальний матеріал. Оскільки на кафедрі навчаються іноземні студенти, то всі матеріали в повному обсязі подано англійською мовою
Дод.точки доступу:
Манащук, Н. В.
Чорній, Н. В.
Бойцанюк, С. І.
Чорній, А. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


   
    Використання інтерактивних технологій навчання з елементами симуляційного сценарію на післядипломному етапі підготовки інтернів-педіатрів [Текст] / Л. A. Іванова [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 20-23


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (обучение)
ВАКЦИНАЦИЯ -- VACCINATION (использование, методы)
Анотація: Наведено переваги та складнощі використання інтерактивних технологій навчання на післядипломному етапі підготовки лікарів, а також особливості впровадження симуляційного сценарію як варіанта симулювання клінічної практики, тобто імітації одного або кількох аспектів практичної діяльності. Власний досвід продемонстровано на прикладі методики проведення практичного заняття «Основи імунізації дітей» для лікарів-інтернів першого року навчання зі спеціальності «Педіатрія». Актуальність обраної теми визначалася недостатнім охопленням плановими щепленнями дитячого та дорослого населення та спалахами вакцинкерованих інфекційних захворювань останнім часом. Заняття проводили за стандартною схемою, водночас основні етапи містили використання інтерактивних технологій та елементи симуляційного навчання (серед яких робота в малих групах із «зануренням у середовище», використання принципів зворотного зв’язку за результатами симуляційного сценарію), презентацію результатів анкетування батьків щодо ставлення до вакцинації, а також залучення матерів пацієнтів профільних неонатальних відділень. Методика проведення практичного заняття з використанням інтерактивних технологій та елементами симуляційного сценарію на післядипломному етапі навчання є особливою педагогічною стратегією, що дає змогу вдосконалити практичний напрям підготовки майбутніх лікарів, зменшити інтервал між теоретичними знаннями та клінічною практикою, а також ефективно сформувати в молодого фахівця пізнавальну активність, самостійність, комунікативність, відчуття необхідності постійного самовдосконалення
Дод.точки доступу:
Іванова, Л. А.
Гарас, М. Н.
Горбатюк, І. Б.
Романчук, Л. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


   
    Медична освіта дистанційно в розрізі сучасних умов [Текст] / Г. В. Летяго [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 24-28


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (тенденции)
Анотація: Перед українською освітянською спільнотою в період карантину з 12 березня 2020 р. постало складне питання організації дистанційного безперервного навчання, зміни очного спілкування на онлайн. Особливо важливо це в медичному середовищі, де «навчання біля ліжка хворого» є ключовою складовою вищої медичної освіти. Метою роботи було визначення актуальності застосування низки засобів, таких як навчальні платформи, месенджери, соціальні мережі в організації безперервної медичної освіти дистанційно. Для реалізації поставленої мети використовували анкетування студентів-медиків, яке містило низку питань, що торкаються особливостей організації дистанційного навчання. Опитано 318 студентів від другого до п’ятого курсів медичного факультету Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. Зважаючи на карантинні умови, питання створювалися завдяки ресурсу «Анкетне опитування» на дистанційній платформі LMS Moodle, де фіксувалися відповіді студентів
Засвідчено, що для ефективної організації дистанційного навчання потрібна ціла низка сервісів, таких як системи для онлайн-спілкування (74,67 % студентів надають перевагу Zoom, 15,28 % — Skype, 5,68 % — Google Meet і лише 4,37 % — іншим системам); месенджери (70,31 % — Telegram, 23,14 % — Viber); практично незатребуваними в системі дистанційного навчання виявилися соціальні мережі (55,90 %), іноді бувають корисними Instagram (27,07 %) та Facebook (15,28 %). Важливим для безперервності навчання, особливо в ситуаціях із часовими обмеженнями, також є якість інтернет-зв’язку, який забезпечується різними мобільними операторами. Отримані дані доводять актуальність застосування різних методів організації дистанційного навчання під час карантину, коли створилися кардинально нові умови для організації подання багаторічних напрацювань, перебудовування системи викладання, надання навчальної інформації та напрацювання найдоступніших і найефективніших засобів комунікації, а також обрання системи безперебійного інтернет-зв’язку
Дод.точки доступу:
Летяго, Г. В.
Чернуський, В. Г.
Водолажський, М. Л.
Говаленкова, О. Л.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Використання дистанційних методів навчання в медичній освіті [Текст] / І. М. Скрипник [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 29-32


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ВИДЕОКОНФЕРЕНЦИЙ ОРГАНИЗАЦИЯ -- VIDEOCONFERENCING (использование)
Анотація: Метою роботи є обґрунтування можливості інтеграції дистанційних форм навчання для проведення практичних занять на прикладі роботи кафедри внутрішньої медицини № 1 Української медичної стоматологічної академії в умовах пандемії COVID-19. Ефективність дистанційного навчання залежить від способів надання навчальних матеріалів, контролю над виконанням навчальної програми, можливостей безперешкодного контакту з викладачем. Акцент у дистанційному навчанні зміщується на самостійну роботу студента, а роль викладача трансформується в наставника, який організовує самостійне навчання студентів, розвиває їхній професійний рівень і творчий потенціал. Наведено аспекти роботи у віртуальних сервісах Google Classroom, де студентам надано навчальні матеріали, посилання на сторонні ресурси. За кожною темою закріплені тестові завдання для оцінки засвоєння матеріалу, також застосовувалося опитування у Google Forms. Додатково проводилися навчальні онлайн-ігри та вікторини за допомогою сервісу Kahoot Learning games, що дало змогу дещо урізноманітнити навчальний процес і підвищити мотивацію до навчання. Досвід проведення відеоконференцій за допомогою сервісів Zoom, TeamLink, Skype засвідчив, що студентам необхідна робота в групі та безпосередній контакт із викладачем. Таке спілкування створило можливість ефективно опрацювати складнощі, що виникали під час засвоєння матеріалу. Певні форми дистанційного навчання можуть бути успішно імплементовані в освітній процес вищих медичних навчальних закладів на етапі додипломної освіти
Дод.точки доступу:
Скрипник, І. М.
Маслова, Г. С.
Приходько, Н. П.
Гопко, О. Ф.
Шапошник, О. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


   
    Досвід використання інтерактивного методу навчання на занятті "Зміни слизової оболонки ротової порожнини при дерматозах з аутоімунним компонентом" [Текст] / М. С. Залізняк [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 33-36


MeSH-головна:
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
РОТОВОЙ ПОЛОСТИ БОЛЕЗНИ -- MOUTH DISEASES (этиология)
ДЕРМАТИТ -- DERMATITIS (патофизиология)
АУТОИММУННЫЕ БОЛЕЗНИ -- AUTOIMMUNE DISEASES (патофизиология)
Анотація: Для майбутніх лікарів важливі горизонтальна міждисциплінарна інтеграція та набуття практичних навичок, розвиток клінічного мислення та формування професійних умінь, які є необхідними для спеціаліста під час роботи з нестандартними хворими відповідно до особливостей перебігу, наявної супутньої патології та можливих ускладнень. Перевагою інтерактивних технологій є змога співпрацювати та закріплювати навички групою, виховувати здатність до професійної взаємодії, комунікації та міждисциплінарної співпраці. Розроблено й упроваджено інтерактивний метод навчання у навчальний процес студентів. Групу студентів розподіляємо на три підгрупи, кожна з яких отримує конкретне завдання щодо захворювань слизової оболонки ротової порожнини відповідно до теми заняття. Суть завдання полягає в тому, що відповідно до вказаного діагнозу студентам необхідно відібрати патогномонічні ознаки, що стосуються лише визначеного для їх підгрупи захворювання: загальні симптоми, суб’єктивні відчуття в ділянці ураження слизової оболонки ротової порожнини й детально зазначити об’єктивні дані
Підсумковий етап передбачає оцінювання роботи студентів за такими критеріями: теоретична підготовка, клінічне мислення, участь у дискусії, взаємодія в групі, компетентнісний підхід до розв’язання завдання, уміння прийняти правильне рішення. Інтерактивні методи навчання розвивають у студентів клінічне мислення, навчають їх аналізу та синтезу під час роботи з інформацією, виховують здатність до професійної взаємодії та колегіального підходу в розв’язанні задач, забезпечують краще засвоєння теоретичних знань
Дод.точки доступу:
Залізняк, М. С.
Гасюк, Н. В.
Бойцанюк, С. І.
Манащук, Н. В.
Чорній, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Сідь, Є. В.
    Маркери системної запальної відповіді як предиктори систолічної дисфункції лівого шлуночка в пацієнтів зі STEMI [Текст] / Є. В. Сідь, Н. Ф. Єфіменко, В. В. Литвиненко // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 37-42


MeSH-головна:
СЕРДЦА ЖЕЛУДОЧКА ЛЕВОГО ДИСФУНКЦИЯ -- VENTRICULAR DYSFUNCTION, LEFT (диагностика, этиология)
ИНФАРКТ МИОКАРДА -- MYOCARDIAL INFARCTION (патофизиология)
Анотація: Розвиток систолічної дисфункції лівого шлуночка в пацієнтів з інфарктом міокарда з елевацією сегмента ST (ST-Elevation Myocardial Infarction — STEMI) — це багатофакторний патофізіологічний процес, який складається з таких компонентів: пошкодження міокарда, що призводить до надмірної стимуляції симпатичної та нейрогуморальних систем, ремоделювання лівого шлуночка та системну запальну відповідь. Завданнями сучасних досліджень є виявлення кореляційних зв’язків між рівнями маркерів системної запальної відповіді та прогнозу тяжкості стану хворих, які перенесли інфаркт міокарда
Метою дослідження було визначити можливості маркерів системної запальної відповіді як предикторів систолічної дисфункції лівого шлуночка в пацієнтів зі STEMI. Рівень ІЛ-10 — 2,60 [2,06–4,03] пг/мл достовірно був нижчим у підгрупі фракції викиду лівого шлуночка 45 % проти підгрупи фракції викиду лівого шлуночка 45 %, де рівень цього показника склав 3,68 [2,48–6,13] пг/мл, (р 0,05). Використовуючи два набори даних: перший — групу пацієнтів зі STEMI та фракції викиду лівого шлуночка 45 % (n = 161), і другий — фракції викиду лівого шлуночка 45 % (n = 24), ми провели ROC-аналіз, за результатами якого одержали найбільш якісну модель (AUC = 0,66, 95 % ДІ AUC 0,581 to 0,723) для співвідношення ІЛ-6/ІЛ-10 при точці поділу 3,71, чутливість склала 58,33 % і специфічність 68,32 % відносно систолічної дисфункції ЛШ у пацієнтів зі STEMI. Дані свідчать про залучення системної запальної відповіді до процесу несприятливого ремоделювання лівого шлуночка після гострого інфаркту міокарда. У пацієнтів зі STEMI в разі фракції викиду лівого шлуночка 45 % відзначено достовірно нижчий рівень ІЛ-10 і збільшення співвідношення ІЛ-6/ІЛ-10
Дод.точки доступу:
Єфіменко, Н. Ф.
Литвиненко, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Серіков, К. В.
    Персоніфікована інтенсивна терапія гіперергічних порушень енергоструктурного статусу в пацієнтів з ішемічним мозковим інсультом [Текст] / К. В. Серіков // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 43-49


MeSH-головна:
МОЗГОВОГО КРОВООБРАЩЕНИЯ РАССТРОЙСТВА -- CEREBROVASCULAR DISORDERS (диагностика, лекарственная терапия, метаболизм, патофизиология)
Анотація: Безпека інтенсивної терапії (ІТ) у пацієнтів з ішемічним мозковим інсультом (ІМІ) визначається змінами показників енергоструктурного статусу (ЕССТ). Тому моніторинг та ІТ у таких хворих мають бути спрямовані на виявлення й усунення порушень ЕССТ, які істотно впливають на цілісність церебрального гомеостазу. Метою роботи було поліпшення результатів моніторингу й ІТ у пацієнтів з ІМІ корекцією та усуненням гіперергічних порушень ЕССТ у найгострішому періоді захворювання. Дослідження виявило основні показники ЕССТ і гемодинаміки, які характеризують стабілізацію загального стану пацієнтів з ІМІ в найгострішому періоді, таких як основний обмін (ОО) у діапазоні 920–1130 ккал × доба-1 × м-2; індекс споживання кисню (IVO2) на рівні 130–160 мл × хв-1 × м-2 та серцевий індекс (СІ) у межах 2,75–3,50 л × хв-1 × м-2. Коефіцієнт кореляції Пірсона визначив середню силу зв’язку між виразністю неврологічної симптоматики за шкалою National Institutes of Health Stroke Scale та рівнем свідомості за шкалою ком Глазго на першу (r = 0,503) і третю (r = 0,698) добу найгострішого періоду ІМІ та сильну силу зв’язку на другу добу захворювання (r = 0,783). Із метою усунення гіперергічних порушень ЕССТ (ОО ≥ 1131 ккал × доба-1 × м-2, IVO2 ≥ 161 мл × хв-1 × м-2) та гіперкінетичних проявів СІ (СІ ≥ 3,51 л × хв-1 × м-2) застосовують антигіпертензивну складову комплексу ІТ у вигляді лабеталолу в/в інфузійно зі швидкістю 2–8 мг × хв-1 або в/в болюсно 10–20 мг, за необхідності з подальшим уведенням по 10 мг в/в через 10–20 хв.
Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


   
    Роль неонатального сепсису у формуванні патології дитячого віку [Текст] / Т. М. Клименко [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 50-54


MeSH-головна:
СЕПСИС -- SEPSIS (патофизиология)
НОВОРОЖДЕННЫЙ, БОЛЕЗНИ -- INFANT, NEWBORN, DISEASES (этиология)
ПРОГНОЗ -- PROGNOSIS
Анотація: Незважаючи на значні успіхи сучасної перинатальної медицини, неонатальний сепсис досі є провідною причиною захворюваності та смертності, особливо серед дітей, які були народжені передчасно. Відсутність єдиного консенсусного визначення, неспецифичність клінічної симптоматики й недостатня інформативність стандартної лабораторної панелі зумовлює складнощі своєчасної точної діагностики, а також прогнозування перебігу захворювання. Поліорганний характер ураження й маніфестація тяжких ускладнень сепсису в неонатальному періоді асоціюється з високою частотою негативних віддалених наслідків у майбутньому. Вивчення впливу неонатального сепсису на формування здоров’я дітей та підлітків є актуальним міждисциплінарним науковим трендом. Краще розуміння довгострокових наслідків захворювання є перспективою вдосконалення лікувальної допомоги новонародженим із перинатальною патологією, а також розробки ефективної системи прогнозування та профілактики хронічної соматичної патології у наступні вікові періоди життя. Зважаючи на все зазначене, метою нашого дослідження був аналіз та узагальнення сучасних наукових даних щодо короткочасних і віддалених результатів неонатального сепсису для забезпечення мінімізації тяжких наслідків неонатальної патології та частоти інвалідизації з раннього дитинства. На підставі аналітичного огляду сучасних наукових даних продемонстровано, що діти, які перенесли сепсис в неонатальному періоді, належать до групи високого ризику формування соматичної патології та тяжкого неврологічного дефіциту. Висока частота несприятливих віддалених наслідків неонатального сепсису потребує розробки ефективної системи катамнестичного спостереження новонароджених із перинатальною патологією, вибору індивідуальних методів реабілітації та дотримання зв’язку лікарів-педіатрів усіх спеціальностей під час спостереження за відповідною категорією дітей
Дод.точки доступу:
Клименко, Т. М.
Пархоменко, Л. К.
Єлоєва, З. В.
Цодікова, О. А.
Бєлоусова, О. Ю.
Сердцева, О. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


   
    Сучасні особливості лікування хронічного ендометриту в жінок репродуктивного віку [Текст] / Л. В. Снопкова [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 55-59


MeSH-головна:
ЭНДОМЕТРИТ -- ENDOMETRITIS (лекарственная терапия, терапия)
ХРОНИЧЕСКАЯ БОЛЕЗНЬ -- CHRONIC DISEASE (лекарственная терапия, терапия)
Анотація: Хронічний ендометрит і досі є надзвичайно актуальним питанням репродуктології. Нині він визнаний найпоширенішим матковим фактором безпліддя з морфофункціональними змінами ендометрія та суттєвим пошкодженням його рецепції до статевих гормонів. Це призводить до неповноцінності секреторної трансформації і відсутності оптимальних умов для імплантації плідного яйця. Попри наявність суперечностей у поглядах на необхідність антибактеріального лікування хронічного ендометриту, у чинних клінічних протоколах рекомендовано два етапи комплексної терапії: антимікробний і відновлення фертильності. Водночас з антибактеріальною терапією доцільним вважається призначення гемодинамічних, імуномодулюючих, ферментних препаратів. Другий етап є тривалішим із використанням допоміжних фізичних, санаторно-курортних та інших засобів для підготовки ендометрія до гормонального компонента. Суперечності з приводу показань, видів гормональної підтримки та її тривалості пояснюються неоднаковим станом рецепції ендометрія за його різних морфотипів. Незважаючи на здобутий науковий і практичний досвід, нині жоден пропонований метод не гарантує досягнення бажаного результату нормалізації фертильності. Це важливе питання в лікуванні безпліддя в жінок у разі хронічного ендометриту досі остаточно не розв’язане, не розроблено ефективніших, надійніших методів лікування, що зумовлює необхідність подальшого пошуку й нових досліджень. Тому ми вважали за доцільне узагальнити сучасний погляд на терапію хронічного ендометриту в наданому огляді спеціальної літератури
Дод.точки доступу:
Снопкова, Л. В.
Кандиба, Л. І.
Сикал, І. М.
Ольховська, В. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


    Филенко, Я. М.
    Клініко-патогенетичне значення гормонів жирової тканини [Текст] / Я. М. Филенко // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 60-66


MeSH-головна:
ЖИРОВАЯ ТКАНЬ -- ADIPOSE TISSUE (метаболизм)
АДИПОКИНЫ -- ADIPOKINES (метаболизм)
ИНСУЛИНОРЕЗИСТЕНТНОСТЬ -- INSULIN RESISTANCE
ПОЧЕК БОЛЕЗНИ -- KIDNEY DISEASES (этиология)
СЕРДЕЧНО-СОСУДИСТЫЕ БОЛЕЗНИ -- CARDIOVASCULAR DISEASES (этиология)
Анотація: Наведено сучасні дані літератури в галузі дослідження клініко-патогенетичного значення гормонів жирової тканини. Ученим удалося встановити, що жирова тканина бере активну участь в обміні речовин, утворенні кісткової тканини, у процесах згортання крові, регуляції імунітету, процесах запалення, терморегуляції й багатьох інших. Адипокіни — гормони жирової тканини, є різновидом цитокинів і мають важливе клініко-патогенетичне значення в розвитку хронічних хвороб, таких як ожиріння, цукровий діабет, хронічна хвороба нирок і серцево-судинних захворювань. Нині ми зіткнулися з пандемією хронічних неінфекційних захворювань, які є не лише медичним, а й соціально-економічним питанням. Розглянуто сучасні концепції регулювання вироблення адипокинів і їх потенційної ролі у процесах атероґенезу, розвитку інсулінорезистентності, кардіоваскулярної патології та хронічної хвороби нирок. Незважаючи на велику кількість праць, присвячених цьому питанню, їх результати суперечливі й неоднозначні. Необхідні подальші дослідження, спрямовані на визначення ролі адипокинів у регулюванні ліпідного та вуглеводного обміну, впливу на рівень артеріального тиску, атероґенезу, альбумінурії, коагуляції, інсулінорезистентності. Вивчення адипокінів має велику перспективу для адаптації в клінічній практиці оцінки прогностичної ролі рівнів адипокінів стосовно ризику розвитку ускладнень із боку серцево-судинної ситеми, ендокринної системи й ризику розвитку метаболічного синдрому
Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Швець, Ю. М.
    Поєднана ендокринна патологія в пацієнта з некомпактною кардіоміопатією [Текст] / Ю. М. Швець, І. І. Октябрьова // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 67-71


MeSH-головна:
КАРДИОМИОПАТИИ -- CARDIOMYOPATHIES (патофизиология)
ТИРЕОИДИТ АУТОИММУННЫЙ -- THYROIDITIS, AUTOIMMUNE (патофизиология)
КОМОРБИДНОСТЬ -- COMORBIDITY
Анотація: Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, медичний факультет Некомпактна кардіоміопатія — захворювання серця, що характеризується надмірним розвитком трабекулярної мережі й міжтрабекулярних западин міокарда з проявами аж до шлуночкових аритмій, застійної серцевої недостатності та тромбоемболії. Цукровий діабет спричиняє структурну перебудову міокарда внаслідок недостатнього надходження енергетичних субстратів в умовах гіперглікемії. Також свою роль у ремоделюванні міокарда відіграє аутоімунний тиреоїдит. Наш пацієнт — чоловік 35 років, скаржиться на періодичні болі в нижніх кінцівках, зниження толерантності до фізичних навантажень. Хворіє з 2012 р. з появи діабетичних симптомів і прогресуючої втрати у вазі; тоді ж уперше виявлена гіперглікемія –10,2 ммоль/л і кетоацидоз (+++), під час повторного дослідження глікемія 10–11,0 ммоль/л. З того часу на інсулінотерапії до 12 МО/добу. Некласифікована некомпактна кардіоміопатія й аутоімунний тиреоїдит із 2015 р. Об’єктивний статус без відхилень. Із додаткових методів дослідження: підвищення АТ до ТПО (32,9 МОд/мл); глюкозурія (5,5 ммоль/л). На електрокардіограмі — відхилення ЕОС уліво, повна блокада ЛНПГ і ознаки ГМЛШ. За даними ЕхоКГ — ознаки ГМЛШ, некомпактного міокарда лівого шлуночка; ФВ 47 %. Була запропонована схема лікування: стіл № 9; корекція інсулінотерапії; еплеренон — 20 мг; раміприл — 10 мг; триметазидин — 20 мг 2 рази на день; кислота тіоктова — 600 мг 1 раз на день 1 міс. Запропоновано проведення внутрішньосерцевого електрофізіологічного дослідження, вентрикулографії з біопсією і сцинтиграфію міокарда для класифікації кардіоміопатії. Обов’язково — контроль і підтримання глікемії та АТ. У разі неефективності консервативного лікування — розглянути можливість трансплантації серця
Дод.точки доступу:
Октябрьова, І. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


    Мургузов, М. А.
    Роль оксидативного стресса в патогенезе коморбидного течения гастроэзофагеальной рефлюксной болезни и синдрома ночного апноэ сна [Текст] / М. А. Мургузов // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 72-76


MeSH-головна:
ЖЕЛУДОЧНО-ПИЩЕВОДНЫЙ РЕФЛЮКС -- GASTROESOPHAGEAL REFLUX (патофизиология, этиология)
АПНОЭ ОБСТРУКТИВНОЕ ВО СНЕ -- SLEEP APNEA, OBSTRUCTIVE (патофизиология, этиология)
ОКСИДАТИВНЫЙ СТРЕСС -- OXIDATIVE STRESS
КОМОРБИДНОСТЬ -- COMORBIDITY
Анотація: Вивчено стан оксидативного стресу та його роль у патоґенезі коморбідного перебігу гастроезофагеальної рефлюксної хвороби без поєднаної патології із супутнім синдромом обструктивного апное. У дослідженні брали участь 65 хворих. До складу I групи увійшли пацієнти з гастроезофагеальною рефлюксною хворобою (46 %) без поєднаної патології, а до II групи — пацієнти з гастроезофагеальною рефлюксною хворобою (54 %) із супутнім синдромом обструктивного апное. Про оксидативний стрес судили за рівнем дієнових кон’югат і супероксиддисмутази, про якість життя — за опитувальником SF-36. Виявлено, що у пацієнтів обох груп у період загострення захворювання спостерігається статистично достовірне зниження показників якості життя, які за ізольованого перебігу відображаються в шкалі фізичного здоров’я, а за поєднаного перебігу — шкалою психічного здоров’я. Установлено дисбаланс у системі чинників агресії і захисту слизової оболонки стравоходу з переважанням у пацієнтів із гастроезофагеальною рефлюксною хворобою без поєднаної патології з більшим ступенем вірогідності підвищення рівня дієнових кон’югат і вищого рівня кислотності в тілі шлунка, а в пацієнтів із гастроезофагеальною рефлюксною хворобою зі супутньою патологією — нижчого рівня активності супероксиддисмутази. Виявлені зміни й наявність між ними тісного кореляційного зв’язку свідчать про те, що зниження рівня якості життя реалізує свою дію й через формування оксидативного стресу, становлячи патогенетичний чинник формування не лише гастроезофагеальної рефлюксної хвороби, а й супутньої патології
Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Демидова, П. І.
    Порівняльна оцінка мікроструктури дентину зубів при комбінованому використанні низькоінтенсивного лазерного випромінювання та апіпродуктів методом растрової електронної мікроскопії [Текст] / П. І. Демидова // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 77-81


MeSH-головна:
ЗУБНЫЕ БОЛЕЗНИ -- TOOTH DISEASES (лекарственная терапия, патофизиология, терапия)
ГИПЕРЕСТЕЗИЯ -- HYPERESTHESIA (лекарственная терапия, патофизиология, терапия)
Анотація: Гіперестезія зубів — доволі розповсюджений патологічний стан. Згідно з аналізом наукових публікацій, присвячених лікуванню гіперчутливості дентину зубів через оголення шийок зубів у разі захворювань пародонту, сучасні методи лікування виявляються недостатньо ефективними. Метою роботи було дослідження змін структури гіперчутливого дентину зубів за використання низькоінтенсивного лазерного випромінювання та настойки прополісу за допомогою растрової електронної мікроскопії. Було досліджено 12 зубів з ознаками гіперчутливості дентину, видалених за ортопедичними показаннями в пацієнтів із генералізованим пародонтитом ІІ–ІІІ ступеня тяжкості, хронічного перебігу. Зразки зубів після необхідної обробки були рандомно розділені на чотири групи: 1 група — нанесення фторвмісного лаку, 2 група — нанесення настойки прополісу, 3 група — опромінення діодним (810 нм) лазером, 4 група — комбіноване застосування настойки прополісу та діодного лазера (810 нм). Під час вивчення мікроскопічних знімків необробленої частини зразків усіх груп на поверхні дентину було знайдено пори, що є входами в дентинні канальці, розміром приблизно від 2 до 5 мкм, округлої або овальної форми. У 1 та 2 групі на мікроскопічних знімках зразків була утворена щільна плівка, у 3 групі були візуалізовані входи в дентинні канальці з подвійною структурою. У 4 групі входи до дентинних канальців були щільно закриті, тільки поодинокі отвори залишалися відкритими. Результати растрового електронного мікроскопічного дослідження свідчать про обтурацію дентинних канальців у разі комбінованого застосування настойки прополісу та діодного лазера
Вільних прим. немає

Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)