Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=ПУ56/2021/1<.>
Загальна кількість знайдених документів : 16
Показані документи з 1 по 16
1.


    Гаргула, Т. І.
    Особливості дистанційного навчання у медичних ЗВО в умовах пандемії [Текст] / Т. І. Гаргула // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 5-9


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS (эпидемиология)
Анотація: Пандемія COVID-19 змінила всі аспекти життя й навчання у світі й Україні. Карантинні обмеження унеможливили проведення навчального процесу в медичних закладах вищої освіти традиційними методами (усне та письмове опитування, тестування, відвідування лекцій, участь у клінічних розборах пацієнтів та операціях), що викликало перебудову навчального процесу й переходу на дистанційну форму навчання. Метою роботи було висвітлення особливостей організації дистанційного навчання у вищих медичних закладах України в період пандемії на прикладі Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського. Для ефективного проведення дистанційного навчального процесу використовують Learning management systems онлайн навчальну платформу Moodle. Завдяки динамічності, модульності, гнучкості цієї платформи студенти мають безперервний доступ до навчальних матеріалів, проходять поточний і підсумковий тестовий контроль рівня засвоєння знань і підготовку до складання іспиту Крок-1, Крок-2. Онлайн сервіс Microsoft Teams дає змогу комунікувати викладачу й студентам у режимі реального часу, проводити відеолекції, дискусії, опитування, контроль самопідготовки студентів, підвищувати мотиваційну складову підготовки створенням креативних запитань у Forms, проведенням марафонів на швидкість виконання та ін. Для якісного дистанційного навчального процесу необхідна його цифровізація й інформатизація, командна робота викладачів і студентів, зміна ролі викладача як ментора та координатора, підвищення мотиваційної складової завдяки впровадженню творчих підходів до навчання
Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Експертиза якості прямих реставрацій зубів у рамках конкурсу лікарів-інтернів [Текст] / П. М. Скрипников [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 10-13


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, DENTAL, CONTINUING
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
КАЧЕСТВА КОНТРОЛЬ -- QUALITY CONTROL
Анотація: Розглянуто питання проведення експертизи якості прямих реставрацій зубів, виконаних у рамках Всеукраїнського професійного конкурсу лікарів-інтернів-стоматологів «Шлях у світ майстерності», який проводиться з метою спонукання зацікавленості до знань і вмінь із застосування нових технологій і методик естетичної реставрації на кафедрі післядипломної освіти лікарів-стоматологів Української медичної стоматологічної академії. Проаналізовано значення конкурсів у демонстрації стандартів якості роботи лікаря-стоматолога в реставраційній техніці, формулюванні, оновленні та чіткому визначенні критеріїв якості реставрації відповідно до сучасної інструментальної та матеріальної бази. Визначено основні види відновлення дефектів зубів фронтальної ділянки, які зумовлені достатньою візуалізацією у лікарів, необхідністю вміти підібрати колір матеріалу співвідносно до кольору тканин зуба, сформувати порожнину, внести та змоделювати реставраційний матеріал. На кожному етапі конкурсу відбувається фотореєстрація, яка допомагає журі визначити якість виконання реставрації. Застосування розроблених критеріїв створює можливість для об’єктивної оцінки відновлених зубів, оскільки одні й ті самі результати можуть зовсім по-різному сприйматися іншими спеціалістами. Використання критеріїв оцінки якості роботи під час підготовки лікарів-інтернів до самостійної практичної діяльності дає змогу досягти самовиявлення й умотивованості до навчання, прагнення до стандартів якості, а також розуміти головні параметри зовнішнього вигляду природних тканин зуба
Дод.точки доступу:
Скрипников, П. М.
Скрипнікова, Т. П.
Хміль, Т. А.
Лазарєва, К. А.
Бережна, О. Е.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Петрушанко, Т. О.
    Особливості та перспективи дистанційного навчання на кафедрі терапевтичної стоматології [Текст] / Т. О. Петрушанко, Т. Д. Бублій, Л. І. Дубовая // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 14-16


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS (эпидемиология)
Анотація: Навчання майбутніх лікарів має бути безперервним і організованим на високому рівні, оскільки медицина є однією з пріоритетних галузей суспільства. Із уведенням карантину в умовах пандемії особливо гостро постало питання про зміну формату занять також і в нашому закладі вищої освіти. Зміни пов’язані з необхідністю запобігти масовим скупченням студентів-медиків. У перші дні карантину були організовані групи в месенджерах Viber і Telegram. У наступні дні здійснювався інструктаж щодо використання платформи Zооm-сервісу для проведення відеоконференцій, онлайн-зустрічей і дистанційного навчання, а також організовано тренінги. На сайті кафедри були розміщені контактні дані всіх викладачів, розклад занять, тематичній план лекцій і практичних занять, список основної та додаткової літератури для студентів кожного курсу. У матеріалах для завантаження студенти мали змогу ознайомитися з мультимедійними презентаціями лекцій, навчальними посібниками, які розроблені співробітниками кафедри, методичними рекомендаціями за всіма темами практичних занять згідно з тематичним планом. Нові освітні технології сприяють удосконаленню інформаційної компетентності, дають змогу учням самостійно освоювати навчальний матеріал, але навчання лікаря практичним навичкам потребує традиційного очного контакту студента з викладачами та пацієнтами. Не вся теоретична підготовка і практика з прийняття рішень можуть відбуватися в дистанційній формі. Віртуальне спілкування ніколи не замінить живого контакту між лікарем і пацієнтом, тому електронний зв’язок може бути лише допоміжним елементом контактів. Саме тому перехід на тотальне дистанційне навчання, на нашу думку, не є доцільним
Дод.точки доступу:
Бублій, Т. Д.
Дубовая, Л. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


   
    Досвід викладання вибіркової дисципліни "Сучасні принципи діагностики та лікування дизонтогенетичної патології щелепно-лицевої ділянки" [Текст] / П. І. Ткаченко [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 17-21


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL (стандарты)
ЧЕЛЮСТНО-ЛИЦЕВЫЕ АНОМАЛИИ -- MAXILLOFACIAL ABNORMALITIES (генетика, диагностика, лекарственная терапия, хирургия)
Анотація: Для постійного розвитку охорони здоров’я України, зокрема стоматології, передусім необхідні висококваліфіковані фахівці, які володіють сучасними знаннями й уміннями в галузі діагностики, лікування, реабілітації та профілактики різноманітних захворювань людини. Тому підвищення якості підготовки медичних кадрів відповідно до стандартів вищої освіти є дуже актуальною проблемою. В Українській медичній стоматологічній академії створені всі необхідні умови для формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за спеціальністю 221 «Стоматологія» завдяки збалансованості обов’язкових і вибіркових освітніх компонентів освітньо-професійної програми «Стоматологія». Вона містить великий перелік вибіркових компонентів, підготовлених науково-педагогічними працівниками вишу за ініціативою академії та відповідно до рекомендацій стейкхолдерів, серед яких і «Сучасні принципи діагностики та лікування дизонтогенетичної патології щелепно-лицевої ділянки», яка поглиблено вивчає етіологію, патоґенез, клініку, сучасні методи діагностики, лікування захворювань дизонтогенетичного походження в дітей, формує навички складання раціональної схеми обстеження пацієнта із захворюваннями, що виникли внаслідок порушення ембріоґенезу, та вміння аналізувати отримані результати, визначає провідні симптоми і синдроми дизонтогенетичного походження та проведення диференційної діагностики з обґрунтуванням і формулюванням діагнозу, принципи комплексного лікування хворих, допомагає завбачати та запобігати ускладненням цих захворювань у дітей. Висвітлено досвід викладання вибіркової компоненти освітньої програми «Сучасні принципи діагностики та лікування дизонтогенетичної патології щелепно-лицевої ділянки» на кафедрі дитячої хірургічної стоматології УМСА, який засвідчив перспективність її викладання студентам 5 курсу стоматологічного факультету та отримав з їхнього боку позитивний відгук. Це надихнуло науково-педагогічних працівників кафедри на подальшу роботу з удосконалення навчального процесу
Дод.точки доступу:
Ткаченко, П. І.
Доленко, О. Б.
Лохматова, Н. М.
Білоконь, С. О.
Попело, Ю. В.
Коротич, Н. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Гаргула, Т. І.
    Особливості викладання клінічної анатомії та оперативної хірургії в сучасних умовах [Текст] / Т. І. Гаргула, М. С. Гнатюк // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 22-25


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (обучение)
ХИРУРГИЧЕСКИЕ ОПЕРАЦИИ -- SURGICAL PROCEDURES, OPERATIVE (обучение)
Анотація: Упровадження європейських стандартів у процес підготовки компетентних, висококваліфікованих лікарів-спеціалістів, здатних використовувати здобуті під час навчання теоретичні знання в практичній діяльності, викликало підвищення вимог до якості їх фахового становлення. Клінічна анатомія та оперативна хірургія — це дисципліна, яка дає змогу студентам застосувати на практиці клінічне мислення, адже лише на основі знань про анатомічні особливості будови певної ділянки тіла людини можна обрати вдалу оперативну тактику лікування. Метою роботи було висвітлення особливостей викладання клінічної анатомії та оперативної хірургії на кафедрі оперативної хірургії та клінічної анатомії Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського та способи їх удосконалення в сучасних умовах. На кафедрі приділяють увагу не лише теоретичній, а й практичній складовій підготовки студентів. Студенти самостійно проводять навчальні оперативні втручання на експериментальних тваринах, закріплюючи таким чином теоретичні знання та здобуваючи практичні навички, навчаються працювати в команді, виконують щоразу інші функціональні обов’язки членів операційної бригади, а в післяопераційному періоді спостерігають за реакцією організму на оперативне втручання. Перехід навчального процесу на дистанційну форму з упровадженням онлайн-платформи Microsoft Teams створив можливість проводити заняття в режимі реального часу, а застосування інтерактивного методу ділової гри дав змогу «віртуально» проводити навчальні оперативні втручання. Використання технології віртуальної і доповненої реальності допомагають глибше вивчити предмет, набути досвіду, до якого студенти не мають доступу, особливо в умовах карантинних обмежень.
Дод.точки доступу:
Гнатюк, М. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Войтович, О. В.
    Аналіз переваг та недоліків дистанційної форми навчання [Текст] / О. В. Войтович, О. С. Жеребятьєв, Т. Ю. Матильонок // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 26-28


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
Анотація: Запровадження дистанційної форми навчання поставили руба питання самоорганізації та самодисципліни студента, бажання і здатності самостійно отримувати знання, а також його академічної доброчесності. Від цих відповідей залежить результативність дистанційного навчання. Тому викладачам слід аналізувати рівень самопідготовки кожного студента та за необхідності мотивувати їх до інтенсивної самостійної навчальної роботи. Для отримання об’єктивних даних щодо готовності та ставлення студентів до дистанційної форми навчання, а також із метою встановити і проаналізувати переваги та недоліки дистанційної форми навчання, якими їх бачать студенти, було проведене добровільне анонімне анкетування за розробленою нами анкетою. Анкетування проводили серед студентів, які один семестр вивчали дисципліну «Мікробіологія, вірусологія та імунологія» аудиторно, а наступний семестр навчалися вже дистанційно із застосуванням сервісів платформи Microsoft Office 365. Показники репрезентативності вибірки: об’єм вибірки — 24 респонденти, що склало 54,5 % студентів; максимальна похибка — 10 % з імовірністю 0,90. Аналізуючи відповіді, ми виявили перевагу схвальних відгуків студентів на запроваджену дистанційну форму навчання. Найбільшим позитивом студенти вважають дистанційне читання лекцій і доступ до прочитаних лекцій на сервісі MS Teams платформи Microsoft Office 365. Серед недоліків дистанційної форми навчання студенти особливо відзначають тривале перебування за монітором і відсутність практичних робіт, особливо під час вивчення дисципліни «Мікробіологія, вірусологія та імунологія»
Дод.точки доступу:
Жеребятьєв, О. С.
Матильонок, Т. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Смаглюк, Л. В.
    Особливості додипломного дистанційного навчання з фаху "Ортодонтія" [Текст] / Л. В. Смаглюк, A. M. Білоус, А. Є. Карасюнок // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 29-32


MeSH-головна:
ОРТОДОНТИЯ -- ORTHODONTICS (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
Анотація: Дистанційним навчанням називають процес здобуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається переважно за опосередкованою взаємодією віддалених один від одного учасників навчального процесу в спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. У сучасному світі дистанційне навчання є необхідністю, і це довела пандемія COVID-19. Метою нашої роботи було репрезентувати методи навчання на кафедрі ортодонтії Української медичної стоматологічної академії та визначити переваги й вади дистанційної форми освіти. Для викладення теоретичного та практично орієнтованого контенту, організації самостійної роботи та контролю знань під час карантину використовували можливості дистанційного навчання за допомогою вебсервісу Google Classroom і платформи ZOOM, Google-meet, що дало змогу застосовувати відео-, фотоматеріали, таблиці, контрольно-діагностичні моделі, панорамні й інші знімки, ортодонтичні апарати, ортодонтичний інструментарій. Дистанційна технологія навчання гнучкіша за традиційну. У цьому є її перевага. Вона спрямована на тих, хто навчається, створює здобувачу вищої освіти найзручніші умови для засвоєння матеріалу протягом 24 год на добу і 7 днів на тиждень. Дистанційне навчання створює можливість відійти від традиційної системи викладання навчального матеріалу. Однак така методика навчання потребує високого рівня підготовки викладача, який має володіти сучасними педагогічними й інформаційними технологіями та бути психологічно готовим до роботи зі здобувачами освіти в новому навчально-пізнавальному середовищі. Йому мають бути притаманні якості педагога, консультанта й менеджера. Отже, матеріально-технічна клінічна база кафедри ортодонтії УМСА дає змогу надавати якісне онлайн-навчання. Але розповсюдження COVID-19 викликає повсякденні зміни в усіх сферах життєдіяльності, і в охороні здоров’я серед іншого, і в системі освіти
Дод.точки доступу:
Білоус, А. М.
Карасюнок, А. Є.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Попело, Ю. В.
    Поєднання традиційних та інтерактивних методів навчання при викладанні розділу "Вроджені вади розвитку обличчя" на кафедрі дитячої хірургічної стоматології [Текст] / Ю. В. Попело // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 33-36


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL
РОТОВОЙ ПОЛОСТИ ХИРУРГИЧЕСКИЕ ОПЕРАЦИИ -- ORAL SURGICAL PROCEDURES (обучение)
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (обучение)
Анотація: Першочерговим завданням вищої медичної освіти України нині є забезпечення закладів охорони здоров’я конкурентоспроможними кадрами з фундаментальними знаннями. Компетентна складова здобувача вищої освіти передусім передбачає впровадження оновлених підходів до навчального процесу. Під час вивчення компоненти «Дитяча хірургічна стоматологія» тема «Вроджені вади розвитку обличчя» є однією зі складних для сприйняття, але вельми важливою. Як доводить досвід, труднощі виникають саме в засвоєнні практичного матеріалу. З огляду на це, метою нашої роботи була оптимізація викладання дисципліни «Дитяча хірургічна стоматологія», спрямована на формування компетентнісної складової у здобувачів вищої освіти. У вивченні цієї теми насамперед слід акцентувати увагу на актуальності проблеми. Окрім того, з метою поглибленого засвоєння матеріалу в процесі практичного заняття ми застосовували інтерактивні методи навчання: мозкові атаки, кейс-метод, презентації, рольові та ділові ігри. Для систематизації теоретичних знань студентів, отриманих на практичному занятті з зазначеної теми, викладається лекційний матеріал, зміст якого науково обґрунтований і доповнений мультимедійною презентацією. Для забезпечення балансу між теоретичною та практичною частинами підготовки здобувача вищої освіти на базі кафедри створено обласний діагностично-консультативний центр для дітей зі вродженими та набутими вадами розвитку обличчя, досвід і напрацювання якого є додатковим джерелом методологічного забезпечення навчального процесу. Наведені нами дані та методики викладання, спрямовані на отримання необхідних знань і практичних навичок здобувачами з вивчення теми «Вроджені вади розвитку обличчя», свідчать про перспективність їх упровадження й дають змогу додатково створити базові передумови для подальших пошуків з оптимізації навчального процесу для формування компетентностей відповідно до освітньо-професійної програми
Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


   
    Роль аутоиммунных нарушений в патогенезе цереброваскулярной недостаточности у детей, больных бронхиальной астмой [Текст] / В. Г. Чернуский [и др.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 37-43


MeSH-головна:
МОЗГОВОГО КРОВООБРАЩЕНИЯ РАССТРОЙСТВА -- CEREBROVASCULAR DISORDERS (этиология)
АСТМА БРОНХИАЛЬНАЯ -- ASTHMA (патофизиология)
ДЕТИ -- CHILD
Анотація: Основной спектр иммунопатологических реакций при бронхиальной астме у детей имеет четкую антигенную зависимость не только от воспалительно активированной межуточной стромы бронхолегочной системы, но и от влияния аутоантител на церебральные сосуды и клеточнотканевые структуры головного мозга и возможно предопределяет развитие цереброваскулярной недостаточности у данного контингента детей, что на данный момент изучено недостаточно. Исследованы аутоиммунные нарушения в патогенезе цереброваскулярной недостаточности у детей, больных бронхиальной астмой. Обследован 121 пациент с бронхиальной астмой в возрасте от 5 до 15 лет в периоде обострения. Для изучения роли аутоиммунного компонента в развитии цереброваскулярной недостаточности и связи его с аутоиммунным процессом в бронхолегочной системе при бронхиальной астме у детей использовался метод количественного определения аутоантител к липополисахаридным антигенам церебральных сосудов и топографических структур головного мозга, а также к гомологичным липополисахаридным антигенам трахеи, бронхов и легочной ткани. Результаты показали, что уровни аутоантител к липополисахаридным антигенам сосудов и клеточнотканевых структур головного мозга и бронхолегочной системы у детей, больных бронхиальной астмой, достоверно повышались от легкого к тяжелому течению. Проведенная ранговая корреляция показала, что между аутоиммунным процессом в бронхолегочной системе и уровнем аутоантител к липополисахаридным антигенам церебральных сосудов и клеточнотканевых структур головного мозга существует прямая достоверная связь. Уровень аутоантител к липополисахаридным антигенам артерий, венозных сосудов и клеточнотканевых структур головного мозга позволяет выявлять поражения сосудов и тканевых участков головного мозга при цереброваскулярной недостаточности у детей, больных бронхиальной астмой
Основний спектр імунопатологічних реакцій у разі бронхіальної астми в дітей має чітку антигенну залежність не лише від запально активованої проміжної строми бронхолегеневої системи, а й від впливу аутоантитіл на церебральні судини та клітиннотканинні структури головного мозку й можливо зумовлює розвиток цереброваскулярної недостатності в цього контингенту дітей, що досі вивчено недостатньо. Досліджено аутоімунні порушенння в патоґенезі цереброваскулярної недостатності у дітей, які хворі на бронхіальну астму. Обстежено 121 пацієнта із бронхіальною астмою у віці від 5 до 15 років у періоді загострення. Для вивчення ролі аутоімунного компонента в розвитку цереброваскулярної недостатності та його зв’язку з аутоімунним процесом у бронхолегеневій системі в разі бронхіальної астми в дітей використовували метод кількісного визначення аутоантитіл до ліпополісахаридних антигенів церебральних судин і топографічних структур головного мозку, а також до гомологічних ліпополісахаридних антигенів трахеї, бронхів і легеневої тканини. Доведено, що рівні аутоантитіл до ліпополісахаридних антигенів судин і клітиннотканинних структур головного мозку і бронхолегеневої системи в дітей, хворих на бронхіальну астму, достовірно підвищувалися від легкого до тяжкого перебігу. Проведена рангова кореляція засвідчила, що між аутоімунним процесом у бронхолегеневій системі та рівнем аутоантитіл до ліпополісахаридних антигенів церебральних судин і клітиннотканинних структур головного мозку існує прямий достовірний зв’язок. Рівень аутоантитіл до ліпополісахаридних антигенів артерій, венозних судин і клітиннотканинних структур головного мозку, дає змогу виявляти ураження судин і тканинних ділянок головного мозку в разі цереброваскулярної недостатності в дітей, які хворі на бронхіальну астму
Дод.точки доступу:
Чернуский, В. Г.
Попов, Н. Н.
Летяго, А. В.
Говаленкова, О. Л.
Толмачева, С. Р.
Попова, А. Н.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Пересипкіна, Т. В.
    Визначення шляхів удосконалення системи медичного забезпечення дітей шкільного віку із використанням SWOT-аналізу [Текст] / Т. В. Пересипкіна, О. О. Голубнича, А. М. Пересипкіна // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 44-48


MeSH-головна:
МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ ОКАЗАНИЕ -- DELIVERY OF HEALTH CARE (методы, организация и управление)
МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ КАЧЕСТВО, ДОСТУПНОСТЬ И ОЦЕНКА (ВНЕШ) -- HEALTH CARE QUALITY, ACCESS, AND EVALUATION (NON MESH)
ШКОЛЬНИКИ, СЛУЖБЫ ОХРАНЫ ЗДОРОВЬЯ -- SCHOOL HEALTH SERVICES (организация и управление)
Анотація: Пошук шляхів ефективного надання медичної допомоги дитячому населенню є актуальним питанням. За участі експертів проведено SWOT-аналіз організації медичного забезпечення школярів у сучасних умовах. Виявлено сильні та слабкі сторони, можливості та загрози медичного забезпечення школярів, що сприятиме визначенню перспективних напрямів удосконалення медичної допомоги школярам. Так, за відсутності альтернативної системи медичного забезпечення школярів, наявних досвіду медичних кадрів у закладах освіти й установ, які мають практику підготовки/підвищення компетентностей працівників шкільної охорони здоров’я, доцільним є чітке вибудовування структури системи охорони здоров’я дітей в умовах закладів освіти, закріплення на законодавчому рівні повноважень, функціональних компетентностей медичних кадрів, алгоритму вдосконалення їх навичок щодо запровадження здоров’язберігаючих програм. Нагальною перспективною загрозою є плинність медичних кадрів із установ освіти через зниження привабливості медичної роботи в закладах загальної освіти, що сприятиме обмеженню профілактичних можливостей охорони здоров’я для дітей в умовах освітніх закладів. Визначені за результатами SWOT-аналізу напрями дають змогу ухвалювати зважені управлінські рішення, своєчасно координувати діяльність та ефективніше використовувати наявні можливості з метою вдосконалення системи медичного забезпечення дітей в умовах закладів загальної середньої освіти
Дод.точки доступу:
Голубнича, О. О.
Пересипкіна, А. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Меркулова, Т. В.
    Родинна детермінація формування здоров’язберігаючої поведінки підлітків у процесі їх професійного самовизначення [Текст] / Т. В. Меркулова // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 49-53


MeSH-головна:
ПОДРОСТКОВ ПОВЕДЕНИЕ -- ADOLESCENT BEHAVIOR (психология)
СЕМЕЙНЫЕ ОТНОШЕНИЯ -- FAMILY RELATIONS
ПОДРОСТКОВ ОХРАНЫ ЗДОРОВЬЯ СЛУЖБЫ -- ADOLESCENT HEALTH SERVICES (организация и управление)
Анотація: Подано результати визначення соціально-психологічних умов формування здоров’язберігаючої поведінки підлітків в умовах родини. Вивчення соціально-психологічних особливостей у родинах школярів, характеру взаємовідносин із батьками, причин конфліктів у сім’ї, а також самооцінки причин власної поведінки підлітків проведено за результатами вибіркового одномоментного дослідження із використанням методів анонімного анкетування й інтерв’ювання 1006 учнів (513 хлопчиків і 493 дівчинки) середнього шкільного віку закладів загальної середньої освіти в 6 областях України. Установлено, що виховання майже чверті опитаних підлітків середнього шкільного віку відбувається в умовах неповної сім’ї. Важливою соціально-психологічною ознакою формування здоров’яспрямованої поведінки сучасних підлітків є наявність проблем у родинному спілкуванні й відсутність довірчих відносин між батьками й дітьми. Для 74 % опитаних школярів саме батьки є основним джерелом знань про здоров’я, 63,9 % учнів вважають за потрібне щось змінити у власній поведінці й звичках для поліпшення свого здоров’я, 67,1 % — вважають корисною інформацію щодо здоров’язберігаючої поведінки. Родина є надзвичайно важливим і впливовим джерелом формування здорового способу життя дітей. Проте майже половина опитаних підлітків мають проблеми в спілкуванні із батьками. Негативною передумовою складного перебігу процесу становлення здорової особистості сучасного підлітка в процесі його професійного самовизначення постають сімейні конфлікти, застосування покарань, нерозуміння батьками дітей, брак батьківської уваги та підтримки дитини
Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


   
    Минерализирующий потенциал смешанной слюны и течение кариеса зубов у детей и подростков с эндокринной патологией и патологией опорно-двигательной системы [Текст] / О. В. Любченко [и др.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 54-58


MeSH-головна:
КАРИЕС ЗУБОВ, ТЕСТЫ АКТИВНОСТИ -- DENTAL CARIES ACTIVITY TESTS (использование, методы)
ЭНДОКРИННОЙ СИСТЕМЫ БОЛЕЗНИ -- ENDOCRINE SYSTEM DISEASES (патофизиология)
КОСТНО-МЫШЕЧНОЙ СИСТЕМЫ БОЛЕЗНИ -- MUSCULOSKELETAL DISEASES (патофизиология)
ДЕТИ -- CHILD
Анотація: Изучены особенности микрокристаллизации и минерализирующий потенциал смешанной слюны, интенсивность кариеса у детей и подростков с эндокринной патологией и патологией опорно-двигательной системы в возрасте 9–10, 12–13 и 16–17 лет, выявлена связь между интенсивностью кариеса зубов и минерализирующим потенциалом слюны. Исследование слюны у пациентов с эндокринной патологией показало низкий минерализирующий потенциал слюны, выявлены кристаллы II и III типа, с преобладанием III типа. Наиболее низкий минерализирующий потенциал слюны наблюдается в возрасте 12–13 лет. Кариозный процесс с возрастом прогрессирует и преобладает субкомпенсированная степень активности. Изучение смешанной слюны у пациентов с патологией опорно-двигательной системы показал низкий минерализирующий потенциал, встречались кристаллы II и III типов, с преобладанием III типа. Наиболее низкий минерализирующий потенциал слюны наблюдается в возрасте 12–13 лет. Кариозный процесс со временем стабилизируется и преобладают компенсированные степени активности. У обследуемых с эндокринной и опорно-двигательной патологией снижен минерализирующий потенциал слюны, высокие показатели интенсивности и степени активности кариеса. У пациентов с эндокринной патологией показатели хуже, чем при опорно-двигательной патологии. Критическим является возраст 12–13 лет
Вивчено особливості мікрокристалізації та мінералізаційний потенціал змішаної слини, інтенсивність карієсу в дітей та підлітків з ендокринною патологією і патологією опорно-рухової системи у віці 9–10, 12–13 та 16–17 років, виявлено зв’язок між інтенсивністю карієсу зубів і мінералізаційним потенціалом слини. Дослідження слини в пацієнтів з ендокринною патологією засвідчило низький мінералізаційний потенціал слини, виявлено кристали II і III типу, із переважанням III типу. Найнижчий мінералізаційний потенціал слини спостерігають у віці 12–13 років. Каріозний процес із віком прогресує й переважає субкомпенсований ступінь активності. Вивчення змішаної слини в пацієнтів із патологією опорно-рухової системи виявило низький мінералізаційний потенціал, траплялися кристали II і III типів, із переважанням III типу. Найнижчий мінералізаційний потенціал слини спостерігали у віці 12–13 років. Каріозний процес із часом стабілізується й переважають компенсовані ступені активності. У обстежуваних з ендокринною та опорно-руховою патологією знижений мінералізаційний потенціал слини, високі показники інтенсивності й ступені активності карієсу. У пацієнтів з ендокринною патологією показники гірші, ніж за опорно-рухової патології. Критичним є вік 12–13 років
Дод.точки доступу:
Любченко, О. В.
Велигоря, И. Е.
Пушкарь, Л. Ю.
Бобровская, Н. П.
Рожкова, В. В.
Грищенко, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Бойченко, О. М.
    Групи ризику пацієнтів на стоматологічному прийомі з обтяженим алергологічним анамнезом [Текст] / О. М. Бойченко, Т. М. Мошель, І. Ю. Попович // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 59-62


MeSH-головна:
ЗУБНЫЕ БОЛЕЗНИ -- TOOTH DISEASES (лекарственная терапия, осложнения)
АНЕСТЕЗИРУЮЩИЕ СРЕДСТВА -- ANESTHETICS (вредные воздействия)
ГИПЕРСЕНСИБИЛИЗАЦИЯ -- HYPERSENSITIVITY (этиология)
Анотація: У сучасній стоматології досить широко використовують місцеве ін’єкційне знеболення. Метою анестезії у практиці лікаря насамперед є зняття психоемоційного напруження пацієнта й усунення больового відчуття під час проведення втручання. Згідно з класичним положенням Н. Є. Введенського, місцеві знеболювальні препарати впливають на функціональний стан нерва, змінюючи його провідність і збуджуваність. За допомогою анкет було обстежено 65 пацієнтів віком від 18 до 75 років, які зверталися по медичну допомогу в обласний стоматологічний центр м. Полтави. Також проаналізовано результати анкетування лікарів щодо використання місцевих анестетиків у стоматологічній практиці. За допомогою лабораторних методів дослідження ротової рідини визначено зниження швидкості слиновиділення, рН слини, швидкість міграції лейкоцитів. Мета анкетування — виявлення частоти проявів різних алергічних реакцій на медикаментозні препарати у хворих. Усіх пацієнтів було систематизовано за віком та супровідною патологією, що впливало на їх подальший розподіл за групами ризику (алергоанамнезу), даючи змогу оцінити поширеність алергічних захворювань залежно від віку й статі. Особливу увагу звертали на осіб похилого та старечого віку, оскільки стан їхнього організму відрізняється зниженням компенсаторних і адаптаційних можливостей. Пацієнтів із соматичною патологією й осіб зі множинними вогнищами хронічної одонтогенної інфекції слід вважати групою ризику щодо розвитку алергічних реакцій на місцеві анестетики, на що необхідно зважати під час проведення їм місцевої ін’єкційної анестезії на амбулаторному стоматологічному прийомі. До того ж слід пам’ятати, що супровідна патологія впливає на вибір анестетика й може визначати розвиток токсичних реакцій у разі проведення місцевої ін’єкційної анестезії в ділянці голови та шиї. Така категорія пацієнтів потребує від лікарів-стоматологів відповідальнішого підходу до збору анамнезу та проведення профілактичних заходів, спрямованих на запобігання розвитку алергічних і токсичних реакцій на місцеві анестетики
Дод.точки доступу:
Мошель, Т. М.
Попович, І. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


    Leliuk, D. V.
    Changes in hemodynamics in uncomplicated hypertensive crises [Text] / D. V. Leliuk // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - P63-69


MeSH-головна:
ГИПЕРТЕНЗИЯ -- HYPERTENSION (осложнения)
ГЕМОДИНАМИКА -- HEMODYNAMICS
Анотація: Aim: to improve the results of treatment of uncomplicated hypertensive crises at the prehospital stage by studying the state of systemic hemodynamics, determining the balance of the autonomic nervous system, in patients with hypertension in uncomplicated hypertensive crises. A study of 206 patients with documented stage II hypertension, 75 people who had a stable course of the disease and were examined on an outpatient basis. Almost healthy 31 people the indicators of heart rate variability in the examined persons were analyzed. For diagnosis were recorded according to the standard method “Cardiolab” (KhAI-Medika, Kharkіv). Assessment of the initial vegetative status in patients with hypertension and the direction of its changes after taking antihypertensive drugs, conducted within the framework of acute drug tests, suggests the possibility of differentiated choice of drug therapy and to predict its effectiveness. Reducing blood pressure significantly reduced the % risk, as on a SCORE scale of 5.83 [3.68; 8.66] % to 3.39 [1.87; 6.65] %, (p 0.05) and Framingham Risk Score with 31.93 [22.72; 43.25] % to 21.74 [15.35; 31.43] %, (p 0.05). The provision of EMD to patients with GC was generally effective and was accompanied by a significant decrease in CAT by – 3.93 % and DBP by – 12.5 %. Effective reduction of blood pressure led to a reduction in cardiovascular risk, both on the SCORE scale and the Framingham Risk Score. Assignment of differentiated EMD to patients with HA depending on the balance of the (autonomic nervous system) ANS was effective and was accompanied by normalization of total peripheral vascular resistance
Мета роботи — поліпшити результати лікування неускладнених гіпертонічних кризів на догоспітальному етапі шляхом вивчення стану системної гемодинаміки, визначення балансу вегетативної нервової системи у хворих на артеріальну гіпертензію в разі неускладнених гіпертонічних кризів. Проведено дослідження 206 хворих із документованою гіпертонічною хворобою II стадії, 75 осіб мали стабільний перебіг захворювання, яких було обстежено амбулаторно. Практично здорових — 31 особа. Проаналізовано показники варіабельності серцевого ритму в обстежених осіб. Електрокардіограму реєстрували на 12-канальному комп’ютерному електрокардіографічному комплексі «Кардіолаб» (ХАІ-Медика, Харків) до початку надання екстреної медичної допомоги та після купірування гіпертонічного кризу. Первинний вегетативний статус у хворих на артеріальну гіпертензію і спрямованість його змін після приймання антигіпертензивних препаратів, оцінені в межах гострих медикаментозних проб, дає змогу визначити можливості диференційного вибору медикаментозної терапії та прогнозувати її ефективність. Зниження артеріального тиску достовірно зменшувало відсоток ризику як за шкалою SCORE із 5,83 [3,68; 8,66] % до 3,39 [1,87; 6,65] %, (p 0,05), так і Framingham Risk Score з 31,93 [22,72; 43,25] % до 21,74 [15,35; 31,43] %, (p 0,05). Надання екстреної медичної допомоги пацієнтам із гіпертонічною хворобою загалом було ефективним і супроводжувалося достовірним зниженням систолічного артеріального тиску на – 63,93 % і діастолічного — на – 12,5 %. Ефективне зниження артеріального тиску зменшувало кардіоваскулярний ризик як за шкалою SCORE, так і Framingham Risk Score. Призначення диференційної екстреної медичної допомоги особам із гіпертонічним кризом залежно від балансу вегетативної нервової системи було ефективним і супроводжувалося нормалізацією загального периферичного опору судин
Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Анисенкова, В. Ю.
    Порівняльна характеристика факторів атерогенезу в пацієнтів із симптомним і асимптомним перебігом атеросклеротичних каротидних стенозів [Текст] / В. Ю. Анисенкова // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 70-76


MeSH-головна:
АТЕРОСКЛЕРОЗ -- ATHEROSCLEROSIS (этиология)
СОННОЙ АРТЕРИИ СТЕНОЗ -- CAROTID STENOSIS (патофизиология)
Анотація: Наведено порівняльну оцінку факторів ризику атероґенезу в пацієнтів із різними клінічними проявами каротидного атеросклеротичного стенозу. У дослідженні брали участь 106 пацієнтів (чоловіків — 74, жінок — 32) віком від 39 до 79 років (середній вік 62,6 ± 0,9), які складали 3 клінічні групи: I група — 35 пацієнтів із гострим атеротромботичним інсультом на тлі іпсилатерального каротидного стенозу, II група — 41 пацієнт після перенесеного гострого порушення мозкового кровообігу та каротидної ендартеректомії, III група — 30 пацієнтів з асимптомним атеротромботичним каротидним стенозом, а також група контролю з 20 умовно здорових осіб. Ступінь стенозування внутрішніх сонних артерій був найвищим ( 70 %) у групі пацієнтів, яким проводили каротидну ендартеректомію, окрім того, у цій групі переважали молодші чоловіки порівняно з групою асимптомних стенозів, де переважали жінки (p = 0.00300), спостерігався старший вік хворих та помірний стеноз 50–69 %, (p = 0.00647). У пацієнтів зі стенозуючим атеросклерозом внутрішньої сонної артерії спостерігали значне підвищення рівня ліпопротеїнасоційованої фосфоліпази А2 порівняно з контролем. Це підтверджує, що ліпопротеїнасоційовану фосфоліпазу А2 можна розглядати як маркер каротидного атеросклерозу та здійснювати вплив на розвиток ішемічного інсульту. Найвищий рівень ліпопротеїнасоційованої фосфоліпази А2 спостерігали в клінічній групі пацієнтів, яким було виконано каротидну ендартеректомію після перенесеного ішемічного інсульту і відбувалася тенденція до значнішого підвищення рівня загального холестерину. Це дає змогу припускати про агресивніший перебіг атеросклеротичного процесу в пацієнтів цієї групи
Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Ольховська, В. М.
    Стан клітинного імунітету хворих на тонзиліт дітей, інфікованих вірусом герпесу 6 типу [Текст] / В. М. Ольховська // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 77-81


MeSH-головна:
ТОНЗИЛЛИТ -- TONSILLITIS (иммунология, патофизиология)
HERPESVIRIDAE ИНФЕКЦИИ -- HERPESVIRIDAE INFECTIONS (иммунология, патофизиология)
ИММУНИТЕТ КЛЕТОЧНЫЙ -- IMMUNITY, CELLULAR
ГЕРПЕСВИРУС 6 ЧЕЛОВЕКА -- HERPESVIRUS 6, HUMAN (иммунология, патогенность)
Анотація: Захворюваність дітей на тонзиліт є дуже розповсюдженою, становлячи серйозну медико-соціальну проблему. Серед дітей молодшого віку переважають вірусні тонзиліти, водночас як бактеріальні тонзиліти поширеніші у віці 5–15 років. Широкого розповсюдження набувають віруси герпесгрупи, серед яких вірус герпесу людини 6 типу. Процеси одужання в разі інфекційної патології зумовлені передусім збалансованою роботою клітинної та гуморальної ланок імунної відповіді організму, на стан якої може впливати супутнє інфікування герпесвірусами. Мета роботи — вивчення клітинної імунної відповіді хворих на тонзиліт дітей, інфікованих вірусом герпесу 6 типу. Досліджено вплив інфікування герпесвірусу 6 типу на стан клітинної ланки імунної відповіді у 74 хворих на тонзиліт дітей у гострому періоді і в періоді реконвалесценції. У всіх хворих діагностували середньотяжку форму тонзиліту, етіологічним фактором якого був гемолітичний стрептокок групи А. Виявлено, що в дітей із моноінфекцією в дебюті захворювання відбувається помірне реагування клітинного імунітету (t = 2,76), тоді як наявність інфікування герпесвірусом 6 типу призводить до виразніших змін показників CD-лімфоцитів (t = 4,06). Значне підвищення вмісту CD16+-лімфоцитів спостерігали в разі тонзилітів стрептококової етіології, але максимальний рівень реєстрували у хворих на моноінфекцію (р 0,05). До періоду реконвалесценції повного відновлення показників Т-лімфоцитів у інфікованих герпесвірусом 6 типу хворих не відбувається. Ступінь відхилення від нормативу всього комплексу CD-лімфоцитів у періоді реконвалесценції був більшим у пацієнтів із ко-інфекцією (t
Вільних прим. немає

Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)