Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>K=безпілотна авіація<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.


   
    Порівняльна характеристика психофізіологічних особливостей операторів безпілотних авіаційних комплексів та персоналу з управління повітряним рухом [Текст] = Comparative Characteristics of Psychophysiological Peculiarities of Operators of Unmanned Aircraft Systems and Air Traffic Control Personnel / В. В. Кальниш [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2023. - Т. 27, № 1. - С. 138-143. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
АВИАЦИЯ -- AVIATION (тенденции)
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY (тенденции)
УКРАИНА -- UKRAINE
Кл.слова (ненормовані):
безпілотна авіація
Анотація: Стаття присвячена вивченню та порівнянню професійно важливих психофізіологічних якостей операторів безпілотних авіаційних комплексів (БпАК) та персоналу з управління повітряним рухом (УПР), які проходять військову службу в лавах Збройних Сил України. Метою дослідження є встановлення спорідненості та відмінностей психофізіологічних характеристик операторів БпАК та персоналу з УПР для розробки рекомендацій щодо проведення професійної орієнтації та професійного відбору таких фахівців. Для досягнення мети було відібрано 142 оператори БпАК та 71 фахівець, який виконує обов’язки в процесі управління повітряним рухом віком до 40 років в період проходження стаціонарної лікарсько-льотної експертизи на базі Військово-медичного клінічного центру Центрального регіону (ВМКЦ ЦР). Обстеження виконували за допомогою бланкових методик і програмно-апаратного комплексу для проведення психофізіологічних досліджень “ПФИ-2”. Показано, що оператори БпАК більш схильні до ризику порівняно з персоналом з УПР. Різниця швидкісних характеристик операторів БпАК та персоналу УПР свідчить про більш високі вимоги до прийняття рішень операторами БпАК та більшу виснаженість нервової системи цих фахівців за показниками критичної частоти світлових мерехтінь та кількістю помилок пропуску при реалізації оцінки складної зорово-моторної реакції, що доводить більшу їх завантаженість під час виконання службових обов’язків. Кількість вірних відміток при виконанні завдання на увагу вища у персоналу з УПР, а кількість пропущених кілець у операторів БпАК дещо вища у порівнянні з іншою досліджуваною групою. Такий ефект може бути пов’язаний з різницею у вигляді їх професійної діяльності під час виконання завдань за призначенням. Констатована різниця в рівні психологічних і психофізіологічних параметрів операторів БпАК та персоналу з УПР може бути використана для розробки критеріїв моніторингу професійно важливих якостей і професійного відбору спеціалістів вказаних професій
The article is devoted to the study and comparison of professionally important psychophysiological peculiarities of operators of unmanned aircraft systems (UAS) and air traffic control (ATC) personnel who are serving in the Armed Forces of Ukraine. The purpose of the study is to establish the kinship and differences in the psychophysiological characteristics of operators of UAS and ATC personnel in order to develop recommendations for conducting professional orientation and professional selection of such specialists. To achieve the goal, 142 operators of UAS and 71 specialists who perform duties in the process of ATC under the age of 40 during the period of inpatient flight medical examination on the basis of the Military Medical Clinical Center of the Central Region were selected. The examination was carried out with the help of blank methods and software and hardware complex for psychophysiological research «PFI-2». It is shown that operators of UAS are more prone to risk compared to ATC personnel. The difference in speed characteristics of operators of UAS and ATC personnel indicates higher requirements for decision-making by operators of UAS and greater exhaustion of to the indicators of the critical frequency of light flickers and the number of omission errors in the implementation of the evaluation of a complex visual-motor reaction, which proves that they are busier during the performance of official duties. The number of correct marks when performing the attention task is higher among ATC personnel, and the number of missed rings among operators of UAS is slightly higher compared to the order studied group. Such an effect may be related to the difference in the form of their professional activity during the performance of assigned tasks. The established difference in the level of psychological and psychophysiological parameters of operators OF UAS and ATC personnel can be used to develop criteria for monitoring professionally important qualities and professional selection of specialists in the specified professions
Дод.точки доступу:
Кальниш, В. В.
Трінька, І. С.
Пашковський, С. М.
Симинюк, Ю. В.
Коваль, Н. В.
Поніматченко, С. Л.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)