Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Образование медсестринское, повышение квалификации<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Показані документи з 1 по 17
1.


   
    Значение последипломной подготовки педиатров по детской онкологии [Текст] / Н. А. Сусулева, Е. И. Бойченко, С. С Сергеев // Педиатрия. Журнал им. Г.Н.Сперанского. - 1999. - № 5. - С. 86


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING (кадры, методы, организация и управление, стандарты, тенденции)
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (кадры, обучение, организация и управление)
Дод.точки доступу:
Сусулева, Н. А.
Бойченко, Е. И.
Сергеев, С. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Левшанков, А. И.
    Совершенствование системы подготовки медицинских сестер-анестезистов по специальности "Анестезиология и реаниматология" [Текст] / А. И. Левшанков // Вестник интенсивной терапии. - 1999. - № 3. - С. 8-12


MeSH-головна:
МЕДСЕСТРИНСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ В ОПЕРАЦИОННОЙ -- OPERATING ROOM NURSING (методы, организация и управление)
МЕДСЕСТРЫ-АНЕСТЕЗИСТЫ -- NURSE ANESTHETISTS (использование, обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING (организация и управление, тенденции)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Шегедин, М. Б.
    Участь України в міжнародному співробітництві з питань удосконалення медсестринської освіти та сестринської справи [Текст] / М. Б. Шегедин // Медичні перспективи. - 1999. - Т. 4, № 3.-Ч.1. - С. 14-18


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING (организация и управление)
УКРАИНА -- UKRAINE
МЕЖДУНАРОДНОЕ СОТРУДНИЧЕСТВО -- INTERNATIONAL COOPERATION
Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Пінчук, І. Я.
    Впровадження програми навчання "Актуальні питання геронтопсихіатрії" для медичних сестер в Донецькій області [Текст] / І. Я. Пінчук // Український медичний альманах. - 2010. - Т. 13, № 1. - С. 104-106. - Библиогр.: с. 106-106

Рубрики: Образование медсестринское, повышение квалификации

   Психиатрический медсестринский уход--престарелые


Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Мороз, Г. З.
    Методологічний підхід при залученні медичних сестер до моніторингу пацієнтів з артеріальною гіпертензією [Текст] / Г. З. Мороз, Т. С. Ласиця // Сімейна медицина. - 2011. - № 2. - С. 66-68

Рубрики: Гипертензия

   Образование медсестринское, повышение квалификации


   Больного согласие с режимом лечения


   Амбулаторно-поликлиническая помощь


Дод.точки доступу:
Ласиця, Т. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Скоробогатый, В. В.
    Подготовка семейных врачей по специальности оториноларингология / В. В. Скоробогатый // Сімейна медицина. - 2014. - № 1. - С. 12-13


MeSH-головна:
ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГИЯ -- OTOLARYNGOLOGY (обучение)
ВРАЧИ ОБЩЕЙ ПРАКТИКИ -- GENERAL PRACTITIONERS
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING
Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Мішуренко, О. В.
    Досвід післядипломної підготовки медичних сестер з питань надання паліативної та хоспісної допомоги [Текст] / О. В. Мішуренко, Г. О. Лукіна // Реабілітація та паліативна медицина. - 2015. - № 2. - С. 89-92


MeSH-головна:
ХОСПИСНАЯ И ПАЛЛИАТИВНАЯ МЕДСЕСТРИНСКАЯ ПОМОЩЬ -- HOSPICE AND PALLIATIVE CARE NURSING (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING (методы, тенденции)
МЕДСЕСТРИНСКАЯ ПОМОЩЬ СЕМЕЙНАЯ -- FAMILY NURSING
Дод.точки доступу:
Лукіна, Г. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


   
    Ресурсний центр з туберкульозу - перша в Україні комплексна платформа для симуляційного до- та післядипломного навчання медиків і спеціалістів немедичних галузей, залучених до контролю за туберкульозом [Текст] / В. І. Петренко [и др.] // Туберкульоз, легеневі хвороби, ВІЛ-інфекція. - 2017. - № 1. - С. 16-20


MeSH-головна:
ТУБЕРКУЛЕЗ -- TUBERCULOSIS
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING
ИНФЕКЦИЯ, КОНТРОЛЬ И БОРЬБА -- INFECTION CONTROL
УКРАИНА -- UKRAINE
Дод.точки доступу:
Петренко, В. І.
Долинська, М. Г.
Гультай, В. В.
Роман, Н. Є.
Петренко, В. В.

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)

Знайти схожі

9.


    Чорна, Ю. В.
    Актуальні підходи до організації навчального процесу [Текст] / Ю. В. Чорна // Медичні перспективи. - 2017. - Т. 22, № 2. - С. 20-23. - Библиогр.: с. 22-23


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING (организация и управление)
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ ИННОВАЦИИ И УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ -- HEALTH CARE REFORM (организация и управление)
ЗНАНИЯМИ УПРАВЛЕНИЕ -- KNOWLEDGE MANAGEMENT
Анотація: У статті розглядаються основні аспекти післядипломної освіти молодших спеціалістів із медичною та фармацевтичною освітою Дніпропетровської області. Серед педагогічних інновацій – активні форми навчання, компетентний підхід та введення у навчальний процес нових дисциплін
Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


   
    Дидактичні аспекти оптимізації безперервної медичної освіти дільничних педіатрів [Текст] = Didactic aspects of district pediatricians continuous medical education optimization / О. М. Хвисюк [та ін.] // Медична освіта. - 2017. - № 3. - С. 110-113. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, обучение, организация и управление)
ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ МЕДРАБОТНИКОВ -- EDUCATION, PUBLIC HEALTH PROFESSIONAL (методы, организация и управление)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING (методы, организация и управление, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, тенденции)
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (методы, обучение, организация и управление, тенденции)
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
Анотація: У статі висвітлено проблеми безперервної медичної освіти дільничних педіатрів. Представлено власний погляд на оптимізацію навчального процесу, що полягає в підвищенні змістовних аспектів підготовки лікаря, застосуванні ефективних педагогічних прийомів і методик, а також широкому впровадженні новітніх інформаційних технологій. Це дозволяє лікарю одержати освітні послуги прямо на робочому місці чи вдома, підвищити ступінь індивідуалізації і диференціації навчання, покращити мотиваційну активність, окрім цього, знизити фінансову залежність, що є не менш важливим у наш час. В умовах реформування охорони здоров’я бажано, щоб цикли тематичного удосконалення бути короткотривалими: 5, 10, 14 днів, а їх кількість – не обмежувалася протягом року. Тематика циклів тематичного удосконалення сучасних дільничних педіатрів обов’язково має бути спрямована на профілактику, збереження й зміцнення здоров’я дітей і орієнтована на доказову медицину. Такий підхід сприятиме якісній підготовці висококваліфікованого спеціаліста, формуванню його професійної компетенції на всіх етапах безперервного професійного розвитку. Використовуючи сучасне комп’ютерне обладнання та технічні засоби навчання (достатня кількість комп’ютерів, інтерактивна дошка, симулятори, Smart-система для інтерактивного тестування), впровадження передових педагогічних прийомів, методів і технологій сприяє формуванню необхідного рівня знань педіатрів. На циклах (у тому числі й на виїзних) проводяться бінарні лекції, що підвищує ефективність засвоєння матеріалу заняття та сприяє активності слухачів, використовуються елементи дистанційного навчання на базі платформи Moodle ХМАПО (moodle.med.edu.ua) з додатковими консультаціями викладачів по Skype у Центрі дистанційної освіти академії. У перспективі, в умовах конкурентного освітнього середовища відбудеться “вільний вибір закладу, форми навчання (курси, стажування, e-Learning)”. Дільничні педіатри будуть самі обирати й оцінювати роботу вищого медичного навчального закладу за якістю наданої їм навчальної послуги. Висновки. Інформаційні технології в медичній освіті оптимізують та підвищують ефективність безперервного професійного розвитку сучасного лікаря-педіатра. Впровадження нових сучасних методів у медичну освіту дільничних лікарів сприяє формуванню нового мислення, підвищенню зацікавленості та задоволеності навчальним процесом
Дод.точки доступу:
Хвисюк, О. М.
Марченко, В. Г.
Цодікова, О. А.
Яловчук, А. В.
Рожнов, О. О.
Гріднєва, Н. М.
Бринцова, С. С.
Лапіна, І. Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Мельничук, І. М.
    Переваги самоосвітньої діяльності майбутніх магістрів медсестринства в умовах дистанційного навчання [Текст] = The advantages of self-educational activities for the future masters of nursing within the distance learning / І. М. Мельничук, С. О. Ястремська // Медична освіта. - 2019. - N 1. - С. 96-101


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ -- EDUCATION, NURSING
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
САМОПОДГОТОВКИ ПРОГРАММЫ -- SELF-EVALUATION PROGRAMS
Анотація: Мета роботи – виявлення переваг, що сприяють формуванню самоосвітньої компетенції у майбутніх магістрів медсестринства засобами дистанційного навчання. Основна частина. Аналіз наукових інтерпретацій поняття “самоосвіта” дозволив нам визначити самоосвітню компетентність як інтегровану характеристику особистості, що поєднує знання, вміння, способи і досвід самоосвіти і виявляється в потребі, здатності й готовності до реалізації такого виду діяльності, спрямованої на досягнення особистісної, професійної, соціальної самореалізації особистості. У статті відображено основні теоретичні підходи до визначення поняття “самоосвітня компетентність майбутніх магістрів медсестринства”, представлено результати діагностики цього особистісно-професійного утворення. В результаті наукової розвідки ми виокремили чотири компоненти в структурі самоосвітньої компетентності студентів медичних закладів вищої освіти. Наголошено на необхідності нових підходів до організації навчального процесу в магістратурі медсестринського спрямування, і, передусім, це стосується організації самоосвітньої діяльності майбутніх магістрів медсестринства засобами дистанційного навчання. Висновок. Доведено, що потенціал електронного інформаційно-освітнього середовища створює необхідні умови для проек­тування студентами індивідуальної траєкторії самоосвіти, створення електронного кейса багажу знань, підвищує рівень емоційного сприйняття інформації, здійснює самоконтроль результатів навчальної діяльності, активізує самостійну пізнавальну ініціативність, мотивує студентів до самонавчання
Дод.точки доступу:
Ястремська, С. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


    Савицька, Н. І.
    Формування правової компетентності керівників медсестринства на етапі післядипломної освіти [Текст] = Formation of legal competence of nursery leaders at the stage of postgraduate education / Н. І. Савицька, О. М. Мочульська // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 107-113


MeSH-головна:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ -- EDUCATION, NURSING
Анотація: У статті розглянуто і досліджено сучасні тенденції розвитку правової освіти громадян, становлення правових інсти­туцій, утвердження верховенства права в усіх сферах буття і функціонування суспільства. Виокремлено актуальні питання юридичного забезпечення прав громадян у галузі охорони здоров’я і питання якості юридичної бази організації та здійснення медичної діяльності в Україні. Проаналізовано особистий досвід та представлено результати впровадження у навчальному комунальному закладі «Криворізьке училище підвищення кваліфікації та перепідготовки молодших медичних і фармацевтичних спеціалістів» ДОР у 2016–2017 та 2017–2018 навчальних роках короткотермінового циклу тематичного удосконалення (ТУ) «Медичне право» для керівників медсестринських служб закладів охорони здоров’я Дніпропетровської області. Проведено оцінку рівня правових знань керівників медсестринства. Наведено результати комп’ютерного вхідного (базового) тестового контролю та підсумкового тестування, які свідчать, що рівень отриманих слухачами знань під час навчання значно перевищує рівень їх базових знань. Представлені нами матеріали показали, що проведення циклу тематичного удосконалення з медичного права, як сучасної навчаль­ної дисципліни, є особливо актуальним та необхідним, сприяє розвитку професійних компетенцій слухачів на етапі післядипломного навчання керівників медсестринства. Навчання на циклі тематичного удосконалення (ТУ) «Медичне право» дозволяє слухачам набути необхідного обсягу правових знань та сформувати навички і вміння вирішення складних управлінських задач щодо правовідносин між медичними працівниками і пацієнтами
Дод.точки доступу:
Мочульська, О. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Паласюк, Г. Б.
    Медсестринські наукові дослідження в Австрії [Текст] = Nursing care researches in Austrian universities / Г. Б. Паласюк, Б. М. Паласюк // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 178-183


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
МЕДСЕСТРИНСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- NURSING
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING
АВСТРИЯ -- AUSTRIA
Анотація: Пріоритетним напрямом реформування системи підготовки сестринського персоналу в Австрії визначено впровадження вищої медсестринської освіти і подальший розвиток сестринської справи як науки. Наукові дослідження з проблем догляду за хворими виокремилися в окрему наукову спеціальність «Сестринствознавство». Предметом наукових досліджень у догляді за хворими є вивчення впливу захворювань і фізичних вад на життя людини і наукове обґрунтування найбільш доцільних форм медсестринської діяльності та медсестринських втручань у процесі догляду за хворими. Магістерська науково-дослідна робота повинна відповідати профілю магістратури, бути самостійною творчою роботою із вивчення актуальної проблеми медсестринства. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора наук з медсестринства – це незалежна дослідницька робота, яка вносить значний вклад у подальший розвиток медсестринської науки. На першому етапі написання докторської дисертації докторант самостійно або з допомогою наукового консультанта складає розгорнутий проект дисертаційного дослідження. На цьому етапі докторант на практичних заняттях отримує необхідну допомогу в плануванні дисертаційного дослідження. Матеріали планування докторської дисертації вивчає спеціально створена комісія. Докторанти повинні брати активну участь у конференціях, у тому числі і щорічних Європейських докторських конференціях з проблем догляду за хворими. Науково-дослідні роботи виконуються в руслі наукової роботи інституту, в якому навчається докторант. Основні положення дисертації висвітлюються у щонайменше чотирьох одноосібних публікаціях у провідних наукових журналах. Дисертація складається зі вступу, опису методики і отриманих результатів проведеного дослідження, основної частини, у якій викладені основні положення дисертаційного дослідження, і висновків. Текст дисертації повинен бути написаний англійською мовою, висновки – англійською і німецькою мовами. Наукові дослідження у медсестринстві Австрії сприяють формуванню наукового підґрунтя для медичної практики працівників середньої ланки, забезпечують науковий підхід до сестринської діяльності на засадах доказової медицини
The priority direction of the reform of the nursing staff training system in Austria was determined by the introduction of higher nursing education and the further development of nursing as a science. Scientific research on problems of care for patients was isolated in a separate scientific specialty “Nursing”. The subject of research in the care of patients is the study of the effects of diseases and physical defects on human life and scientific substantiation of the most appropriate forms of nursing activity and nursing interventions in the care of patients. Master’s research work should correspond to the profile of the master’s course, to be an independent creative work to study the actual problem of nursing. The dissertation for obtaining the degree of Doctor of Science in Nursing is an independent research work, which makes a significant contribution to the further development of nursing science. At the first stage of writing a doctoral dissertation, a doctoral student independently or with the help of a scientific consultant develops a detailed project of a dissertation study. At this stage, the doctoral student at practical classes receives the necessary assistance in planning a dissertation study. Materials for planning a doctoral dissertation are studied by a specially created commission. Doctoral students should take an active part in conferences, including annual European doctoral conferences on patient care issues. Research work is carried out in line with the scientific work of the institute, in which a doctoral student is studying. The main provisions of the thesis are covered in at least four individual publications in leading scientific journals. The dissertation consists of introduction, description of the methodology and the results of the conducted research, the main part, which describes the main provisions of the dissertation research, and conclusions. The text of the dissertation must be written in English, the conclusions are in English and German. Scientific research in the Austrian nursing school contributes to the formation of a scientific basis for the medical practice of mid-level employees, provides a scientific approach to nursing activities on the basis of evidence-based medicine
Дод.точки доступу:
Паласюк, Б. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою. Витяг [Текст] : наказ Міністерства охорони здоров’я України № 742 від 23.11.2007 р. // Збірник нормативно-директивних документів з охорони здоров’я. - 2020. - N 7. - С. 21


MeSH-головна:
МЕДСЕСТРИНСКИЙ ПЕРСОНАЛ -- NURSING STAFF (законодательство и юриспруденция)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING (законодательство и юриспруденция)
МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВО -- LEGISLATION, MEDICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


   
    Socio-psychological image of the modern intern (educational and social research) / V. V. Ekhalov [et al.] // Урологія. - 2021. - Том 25, N 1. - P71-80


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
Анотація: До представників цього покоління необхідний індивідуально-особистісний підхід, здатність перетворювати недоліки "кліпового мислення", особливості поведінки та відношення до навчального процесу, сучасне захоплення гаджетами та манеру спілкування в позитивні якості.
К представителям этого поколения необходим индивидуально-личностный подход, способность превращать недостатки "клипового мышления", особенности поведения и отношения к учебному процессу, современное увлечение гаджетами и манеру общения в положительные качества.
Дод.точки доступу:
Ekhalov, V. V.
Kravets, O. V.
Stus, V. P.
Moiseenko, M. M.
Barannik, S. I.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Kosenko, V. M.
    The potential capacity of the "Infection control" discipline in the formation of responsible attitude to the patient safety among master nurses in the process of providing medical and preventive care [Текст] = Потенціал дисципліни "Інфекційний контроль" у формуванні в медичних сестер-магістрів відповідального ставлення до безпеки пацієнтів у процесі надання лікувально-профілактичної допомоги / V. M. Kosenko // Медична освіта. - 2021. - N 2. - С. 138-142


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING
БОЛЬНОГО БЕЗОПАСНОСТЬ -- PATIENT SAFETY
ИНФЕКЦИЯ ВНУТРИБОЛЬНИЧНАЯ -- CROSS INFECTION (профилактика и контроль)
ПРОФИЛАКТИЧЕСКАЯ МЕДИЦИНА -- PREVENTIVE MEDICINE
Анотація: In the article we have analyzed the significance and importance of the “Infection Control” discipline in pursuing a master’s degree in nursing. The article states that the master nurse is the lead organizer and executor of activities related to the creation of a safe hospital environment, while the correctness and completeness of the actions at the workplace depends on the depth of theoretical knowledge and sophistication of practical skills. The paper specifies the general and occupational competencies, forms and methods of conducting lectures and practical sessions, describes the expected results of training, indicates interdisciplinary integration, draws attention to the problems of honesty in the performance of autonomous and individually research work by the seekers of higher education. It is noted that the practical health care needs such a master nurse, who not only possesses thorough professional knowledge, but also is capable to act clearly and quickly in an emergency, perfectly master up-to-date techniques of preventing, in particular, the healthcare-associated infections through the developed clinical judgment. It is the competency based potential capacity of the “Infection Control” academic discipline that makes it possible to realize these tasks. The priority area of improving the educational process is its practical orientation and significance
У статті проаналізовано значення та важливість навчальної дисципліни «Інфекційний контроль» у підготовці магістрів медсестринства. Вказано, що медична сестра-магістр – головний організатор та виконавець заходів, пов’язаних зі створенням безпечного лікарняного середовища, а правильність та повнота дій на робочому місці залежать від глибини теоретичних знань і досконалості практичних навичок. У роботі перераховано загальні та фахові компетентності, форми і методи проведення лекційних та практичних занять, описано очікувані результати навчання, вказано міждисциплінарну інтеграцію, звернено увагу на проблеми доброчесності при виконанні здобувачами вищої освіти індивідуально-дослідної самостійної роботи. Зазначено, що практичній охороні здоров’я необхідна така медична сестра-магістр, яка не лише володіє ґрунтовними фаховими знаннями, але й здатна чітко та оперативно діяти в критичних ситуаціях, бездоганно володіти найсучаснішими методами профілактики, зокрема, внутрішньолікарняної інфекції на основі розвиненого клінічного мислення. Саме компетентнісний потенціал навчальної дисципліни «Інфекційний контроль» дозволяє реалізувати вказані завдання. Пріоритетним напрямком удосконалення навчального процесу стає його практична орієнтованість та значущість
Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Боярчук, О. Р.
    Знання та вміння медичних сестер щодо орфанних захворювань [Текст] = Knowledge and skills of nurses regarding orphan diseases / О. Р. Боярчук, І. М. Антонюк // Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина. - 2023. - Т. 13, № 3. - С. 17-25. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
БОЛЕЗНИ РЕДКИЕ -- RARE DISEASES (диагностика, патофизиология, уход, этиология)
МЕДСЕСТРИНСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ОЦЕНКА -- NURSING ASSESSMENT (статистика, тенденции)
МЕДСЕСТРИНСКИЙ ДИАГНОЗ -- NURSING DIAGNOSIS (статистика, тенденции)
ИММУНОДЕФИЦИТ ОБЩИЙ ВАРИАБЕЛЬНЫЙ -- COMMON VARIABLE IMMUNODEFICIENCY (диагностика, патофизиология, этиология)
КИСТОЗНЫЙ ФИБРОЗ -- CYSTIC FIBROSIS (диагностика, патофизиология, этиология)
АРТРИТ ЮВЕНИЛЬНЫЙ -- ARTHRITIS, JUVENILE (диагностика, патофизиология, этиология)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING (методы, организация и управление, статистика, тенденции)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Роль медичної сестри у наданні як комплексної, так і індивідуальної допомоги пацієнтам з орфанними захворюваннями є однією з ключових. Працюючи у тісному контакті з лікарями та пацієнтами, медичні сестри виконують важливу функцію інформаційної підтримки для пацієнтів та їх сімей, сприяючи координації, контролю та забезпеченню безперервного догляду. Відповідно, медичні сестри повинні володіти певним спектром знань і вмінь щодо найбільш поширених орфанних захворювань. Метою дослідження було визначити знання та вміння медичних сестер щодо певних орфанних захворювань. Матеріали та методи дослідження. Проведено анонімне та добровільне опитування медичних сестер на базі обласної дитячої клінічної лікарні в період з квітня до травня 2023 року. В опитуванні взяли участь 63 медичні сестри закладу. Опитувальник включав 27 запитань, які стосувалися соціально- демографічних даних респондентів та орфанних захворювань, які найчастіше зустрічаються в практиці медичних сестер закладу: первинних імунодефіцитів (ПІД), spina bifi da (SB), муковісцидозу та ювенільного ідіопатичного артриту. Результати дослідження представлені у вигляді описової статистики. Порівняння частотних параметрів проводили за допомогою критерію хі-квадрат. Відмінності між параметрами вважали статистично значущими при р0,05. Статистичний аналіз результатів анкетування проводили за допомогою статистичного пакету STATISTICA 10.0 та редактора таблиць Microsoft Excel 2003. Проведення дослідження та публікація матеріалів схвалено комісією з біоетики Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України (протокол № 73 від 03.04.2023 р.). Дослідження проведено у межах НДР кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України «Удосконалення методів діагностики, лікування та реабілітації найбільш поширених захворювань дитячого віку», номер держреєстрації 0122U000039. Результати дослідження. Серед респондентів переважали особи жіночої статі (96,8%) віком від 31 до 50 років (63,5%), працівники стаціонару (90,5%); більша частина з яких були досвідченими працівниками із стажем роботи більше 20 років (52,4%). Загалом більшість респондентів (71,0%) правильно вказали, які захворювання належать до рідкісних. Відсоток правильних відповідей, які стосувались знань про орфанні захворювання коливався від 47,9% щодо ПІД до 77,5% щодо SB, тоді як правильні відповіді про вміння були в межах від 41,3% щодо SB до 63,0% щодо ПІД. Загалом медичні сестри продемонстрували кращі знання, ніж вміння щодо орфанних захворювань (р
The role of the nurse in providing comprehensive and individualized care to patients with rare diseases is one of the key roles. Nurses work closely with physicians and patients and play an educational role for patients and their families, facilitating coordination, monitoring and continuity of care. Therefore, nurses should have a certain range of knowledge and skills regarding the most common rare diseases. The aim of research was to determine the knowledge and skills of nurses regarding some specific rare diseases. Material and methods. An anonymous and voluntary survey of nurses was conducted at the regional children’s clinical hospital from April to May 2023. A total of 63 nurses from the hospital participated in the survey. The questionnaire consisted of 27 questions related to the sociodemographic data of the respondents and rare diseases. The most common rare diseases encountered in the practice of nurses at the hospital were primary immunodeficiencies (PID), spina bifida (SB), cystic fibrosis, and juvenile idiopathic arthritis. The research results are presented in the form of descriptive statistics. Comparisons of frequency parameters were made using the Chi-square test. Differences between parameters were considered statistically significant at p0.05. Statistical analysis of the survey results was performed using the statistical package STATISTICA 10.0 and Microsoft Excel 2003 spreadsheet editor. The research and the publication of the materials were approved by the Bioethics Committee of the I. Horbachevsky Ternopil National Medical University (protocol № 73 dated 03.04.2023). The study was conducted within the framework of the research project of the Department of Children’s Diseases with Pediatric Surgery of the I. Horbachevsky Ternopil National Medical University “Improvement of methods of diagnostics, treatment and rehabilitation of the most common children’s diseases”, registration number 0122U000039. Results. The majority of respondents were female (96.8%), between the ages of 31 and 50 (63.5%), and employed in the hospital setting (90.5%). Most were experienced workers with more than 20 years of experience (52.4%). Overall, the majority of respondents (71.0%) correctly identified which diseases are rare. The percentage of correct answers regarding knowledge of rare diseases ranged from 47.9% for PID to 77.5% for SB, while correct answers regarding skills ranged from 41.3% for SB to 63.0% for PID. Overall, nurses demonstrated better knowledge than skills regarding rare diseases (p
Дод.точки доступу:
Антонюк, І. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)