Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (238)Рідкісні видання (7)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Физика<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Показані документи з 1 по 19
1.


    Петракович, Г. Н.
    Квантовые механизмы в энергетике живой материи [Текст] / Г. Н. Петракович // Вестник новых медицинских технологий. - 1999. - № 2. - С. 163-169


MeSH-головна:
ФИЗИКА -- PHYSICS
Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Сильченко, В.
    Народна медицина й сучасна фізика - шляхи перехрещуються [Текст] / В. Сильченко // Науковий світ. - 2000. - № 6. - С. 4-5


MeSH-головна:
МЕДИЦИНА ТРАДИЦИОННАЯ -- MEDICINE, TRADITIONAL (использование, методы, тенденции)
ФИЗИКА -- PHYSICS (методы, тенденции)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Данин, Д.
    "Фаустовский дневник"Физика. Из лекций по кентавристике [Текст] / Д. Данин // Наука и жизнь. - 1999. - № 10. - С. 14-19


MeSH-головна:

НАУКА -- SCIENCE (история)
ФИЗИКА -- PHYSICS (история)
ЛИЧНОСТИ ВЫДАЮЩИЕСЯ -- FAMOUS PERSONS
Дод.точки доступу:
Вавилов, Сергей Иванович (1891-1951) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


   
    Нобелівські лауреати: Вільгельм Рентген [Текст] // Пульсар. - 2001. - № 11. - С. 58-61


MeSH-головна:
НОБЕЛЕВСКАЯ ПРЕМИЯ -- NOBEL PRIZE
ФИЗИКА -- PHYSICS (история)
Дод.точки доступу:
Рентген, Вільгельм Конрад (фізик ; 1845-1923) \про нього\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Губарев, В.
    Нейтронный скальпель [Текст] / В. Губарев // Наука и жизнь. - 2005. - № 1. - С. 66-70

Рубрики: Физика

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Жмурський, С. І.
    Моделювання при вивченні фізики [Текст] / С. І. Жмурський // Медична освіта : Наук.-практ. журн. - 2005. - № 1. - С. 29-34

Рубрики: Обучение, модели

   Физика


Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


   
    Фізичні основи і майбутнє променевої терапії [Текст] // Український радіологічний журнал. - 2012. - № 1. - С. 5-24

Рубрики: Лучевая терапия

   Физика


   Научные исследования


Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


   
    Анализ состояния и концепция модернизации радиационной онкологии и медицинской физики в России [Текст] / М. И. Давыдов [и др.] // Вопросы онкологии. - 2013. - T. 59, № 5. - С. 529-538


MeSH-головна:
РАДИАЦИОННАЯ ОНКОЛОГИЯ -- RADIATION ONCOLOGY (кадры, организация и управление, тенденции)
ФИЗИКА -- PHYSICS
РАДИОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- NUCLEAR MEDICINE (кадры, оборудование)
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH (тенденции)
Дод.точки доступу:
Давыдов, М. И.
Голанов, А. В.
Канаев, С. В.
Костылев, В. А.
Матякин, Г. Г.
Мардынский, Ю. С.
Паньшин, Г. А.
Ткачев, С. И.
Хмелевский, Е. В.
Юрьева, Т. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Іванченко, О. З.
    Використання проблемного підходу при викладанні медичної і біологічної фізики [Текст] = The use of problem approach in teaching of medical and biological physics / О. З. Іванченко, О. З. Мельникова // Медична освіта. - 2017. - № 1. - С. 65-68. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ФИЗИКА -- PHYSICS (обучение)
Анотація: Мета дослідження – обґрунтування необхідності застосування технології проблемного навчання у вищих закладах освіти для підвищення ефективності підготовки сучасних фахівців. Матеріали та методи дослідження. Проведено аналіз типової, робочої програм з “Медичної і біологічної фізики” і навчально-методичного забезпечення, яке застосовується на кафедрі медичної фізики, біофізики і вищої математики, з метою виявлення питань, вивчення яких доцільно проводити за технологією проблемного навчання. Методом спостереження встановлювався рівень активності студентів. За допомогою аналізу виконаних ними контрольних зрізів знань з’ясовували ступінь досягнення конкретних навчальних цілей. Результати й обговорення. У статті наведено приклади використання проблемних завдань при вивченні таких складних питань, як механізми виникнення мембранного потенціалу спокою і потенціалу дії, утворення електричного поля в тілі людини при розповсюдженні хвилі збудження у серці та інших органах, особливості транспорту речовин у біомебранах різних клітин. Показано, що вирішення проблемних завдань на заняттях з медичної і біологічної фізики має відбуватись з метою інтеграції з дисциплінами навчальної програми підготовки лікарів, зокрема з фізіологією людини та інших навчальних курсів, у яких використовуються знання про фізичні і фізико-хімічні основи процесів життєдіяльності людини, про дію на її організм фізичних факторів навколишнього середовища і принципи їх використання в медичних діагностичних і терапевтичних приладах. Висновки. Перевагами застосування проблемного навчання при вивченні медичної і біологічної фізики є активізація розумової діяльності студентів і підвищення їхньої внутрішньої мотивації. Умовами успішного використання технології служать глибокі професійні знання та педагогічна майстерність викладача і високий рівень підготовки студентів
Дод.точки доступу:
Мельникова, О. З.

Примірників всього: 1
БИНТ (1)
Вільні: БИНТ (1)

Знайти схожі

10.


   
    Історія становлення та розвитку медичної фізики (частина 1) [Текст] = The history of formation and development of medical physics (part 1) / В. Д. Дідух [та ін.] // Медична освіта. - 2017. - N 4. - С. 112-118


MeSH-головна:
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
ФИЗИКА -- PHYSICS
Дод.точки доступу:
Дідух, В. Д.
Рудяк, Ю. А.
Горкуненко, А. Б.
Кузьмак, І. П.
Наумова, Л. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


   
    До 100-річчя від дня смерті Івана Пулюя [Текст] = To the 100th anniversary from the day of the death of Ivan Puliui / В. Д. Дідух [та ін.] // Медична освіта. - 2018. - N 1. - С. 136-140


MeSH-головна:
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
ФИЗИКА -- PHYSICS (история)
РЕНТГЕНОВСКИЕ ЛУЧИ -- X-RAYS
Анотація: 31 січня 2018 р. виповнилося 100 років від дня смерті відомого вченого і патріота України – Івана Пулюя. Це ж він збудував перші в Австро-Угорській імперії електростанції, які працювали на постійному та змінному струмах, досліджував катодні промені, які пізніше отримали назву рентгенівських, був винахідником приладів, які на міжнародних виставках відзначені високими нагородами. Це ж він разом із Пантелеймоном Кулішем, Іваном Нечуєм-Левицьким переклав вперше українською мовою Біблію. Ім’ям Івана Пулюя названо вулиці у містах України, зокрема у Києві, Дніпропетровську, Львові, Тернополі, Івано-Франківську та Дрогобичі. Тернопільський національний технічний університет носить ім’я Івана Пулюя, де щорічно проводяться наукові читання на честь великого земляка
Фундаментальні праці з фізики та електротехніки, науково-популярні, публіцистичні праці, спогади Івана Пулюя, світового рівня вченого, людини твердих моральних переконань, Великого українця, є актуальні і сьогодні
Дод.точки доступу:
Дідух, В. Д.
Рудяк, Ю. А.
Багрій-Заяць, О. А.
Наумова, Л. В.
Горкуненко, А. Б.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


   
    Історія становлення та розвитку медичної фізики (гемодинаміки, звукових та ультразвукових методів дослідження) (частина 2) [Текст] = The history of formation and development of medical physics (hemodynamics, sound and ultrasound methods of the study) (part 2) / В. Д. Дідух [та ін.] // Медична освіта. - 2018. - N 3. - С. 138-144


MeSH-головна:
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
ФИЗИКА -- PHYSICS (история)
УЛЬТРАЗВУК -- ULTRASONICS (история)
ГЕМОДИНАМИКА -- HEMODYNAMICS
КРОВЯНОЕ ДАВЛЕНИЕ -- BLOOD PRESSURE
Анотація: У статті розглянуто фізичні основи гемодинаміки, історичні етапи визначення артеріального тиску крові, звукові і ультразвукові методи дослідження
Дод.точки доступу:
Дідух, В. Д.
Рудяк, Ю. А.
Горкуненко, А. Б.
Наумова, Л. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


   
    Історія становлення та розвитку медичної фізики (теплота, електромагнетизм) (частина 3) [Текст] = The history of formation and development of medical physics (heat, electromagnetism) (part 3) / В. Д. Дідух [та ін.] // Медична освіта. - 2019. - N 1. - С. 161-168


MeSH-головна:
ФИЗИКА -- PHYSICS
ТЕПЛО -- HOT TEMPERATURE
ЭЛЕКТРОМАГНИТНЫЕ ФЕНОМЕНЫ -- ELECTROMAGNETIC PHENOMENA
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
Анотація: Мета роботи – висвітлити історичні шляхи розвитку медичної фізики, розкрити закономірності становлення і розвитку фундаментальних фізичних та медичних знань, їхній взаємозв’язок, показати їх еволюцію й значущість для минувшини та сьогодення. Основна частина. У статті розглянуто деякі з етапів історії становлення та розвитку медичної фізики. Показано, як змінювалися наукові знання про теплові й електромагнітні явища упродовж сотень літ. Стаття знайомить із деякими з тих, хто розширював межі людського знання про оточуючий світ, розкриваючи нові таємниці природи і її закони. Дослідження теплових явищ привело до відкриття другого начала термодинаміки, яка займає особливе місце серед законів природи, а електромагнітних – до магнітних винаходів і впроваджень у медицині. Саме знання історії розвитку науки не лише освітлює шляхи її розвитку, а й сприяє її прогресу. Висновок. У статті розглянуто етапи розвитку вчення про теплові та електромагнітні явища, становлення електрофізіології (електробіології) як науки
Дод.точки доступу:
Дідух, В. Д.
Рудяк, Ю. А.
Горкуненко, А. Б.
Кузьмак, І. П.
Наумова, Л. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Історія становлення та розвитку медичної фізики (оптика) (частина 4) [Текст] = The history of formation and development of medical physics (optics) (part 4) / В. Д. Дідух [та ін.] // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 162-170


MeSH-головна:
ФИЗИКА -- PHYSICS
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
Анотація: У статті висвітлено історичні етапи розвитку оптики – розділу медичної фізики, в межах якої вивчається природа оптичного випромінювання (світла), досліджуються процеси випромінювання світла, його поширення в середовищі і взаємодія з речовиною, інтерференційні, дифракційні і поляриметричні явища. Розглянуто еволюцію знань людства про природу світла, фізичні основи дифракційних, інтерференційних, поляриметричних явищ, голографії, оптичні методи дослідження, а також світового значення відкриття, яке отримало назву «просвітлення оптики» українського фізика Олександра Смакули (1900–1983), уродженця с. Добриводи Збаразького району, що на Тернопільщині. Він винайшов спосіб покриття поверхні лінз оптичних пристроїв спеціальним тонким шаром певного матеріалу, що значно зменшував коефіцієнт відбитого світла від поверхні лінзи і набагато збільшував контрастність зображення. Середньовічний філософ Роджер Бекон стверджував: «Оптика – прикраса всієї філософії, через яку, а не без неї, можуть бути показані всі інші науки». Особливе місце в історії оптики займає вчення про зір. Давньоримський філософ Сенека писав: «Не все, однак, сягаємо оком, не все бачимо таким величним, яким воно є, але наш зір прокладає собі стежку для дослідження, закладає для нас підвалини пізнання правди, щоб від явного ми могли у своїх пошуках переходити до прихованого; віднаходити й те, що є давнішим від усього видимого світу». У даній праці розглянуто історичні шляхи вчення про зір, етапи розвитку геометричної і хвильової оптики, фізичну природу оптичних явищ, оптичні методи дослідження медико-біологічних систем. Відзначимо, що випромінювання і поглинання світла розглядалися як неперервні процеси, проте в області коротких довжин хвиль спостерігалася невідповідність між існуючими теоріями і фізики заговорили про так звану «ультрафіолетову катастрофу». Тому-то необхідна була теорія, яка усувала б відповідні суперечності. Але про це вже буде сказано у наступній публікації
The article highlights the historical stages of the optics development – the medical physics section, within which the nature of optical radiation (light), the processes of light radiation, its distribution in the medium and interaction with matter, interference, diffraction, and polarimetric phenomena are studied. The article deals with the evolution of human knowledge about the light nature, the physical foundations of diffraction, interference, polarimetric phenomena, holography, optical methods of research, and also considered the worldwide significance discovery, which was called “enlightenment of optics” by the Ukrainian physicist Olexander Smakula (1900-1983), whо was born in village Dobryvody of Zbarazh district in Ternopil region. He invented the method of covering the surface of the lenses of optical devices with a special thin layer of a certain material, which greatly reduced the coefficient of reflected light from the surface of the lens and greatly increased the contrast of the image. Medieval philosopher Roger Bacon argued: “Optics is the flower of the whole philosophy and through it, and not without it, can the other sciences be known”. A special place in the history of optics is the doctrine of vision. Ancient Roman philosopher Seneca wrote: “Not all, however, reach our eyes, we do not see everything so magnificent as it is, but our vision sets a path for research, forms the foundation for us to know the truth so that from the apparent we could move in our quest to the hidden; to find out also what is older than the entire visible world “. In this paper we consider the historical ways of the vision doctrine, the stages of the development of geometric and wave optics, the physical nature of optical phenomena, optical methods of research of medical-biological systems. Note that radiation and absorption of light were regarded as continuous processes, but in the field of short wavelengths there was a discrepancy between existing theories and physics talked about the so-called “ultraviolet catastrophe.” Therefore, a theory was needed that would eliminate the corresponding contradictions. But this will already be stated in the next article
Дод.точки доступу:
Дідух, В. Д.
Рудяк, Ю. А.
Горкуненко, А. Б.
Кузьмак, І. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


   
    Реникса в медицине, или Критика механического внедрения физических принципов в биологию и медицицну / К. Г. Михневич [и др.] // Медицина невідкладних станів. - 2020. - Т. 16, № 1. - С. 94-100. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-головна:
КВАНТОВАЯ ТЕОРИЯ -- QUANTUM THEORY
ФИЗИКА -- PHYSICS
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
Анотація: В статье подвергается критике необоснованное внедрение принципов квантовой механики в биологию и медицину, а именно принципа квантования, принципа неопределенности Гейзенберга и принципа корпускулярно-волнового дуализма. Рассмотрено значение этих принципов в современной физике, затем описаны представления некоторых исследователей о том, как эти принципы могут быть использованы в биологии и медицине. Показано, что квантово-механические представления не могут играть существенной роли в биологической науке, за исключением случаев рассмотрения строения живых систем на субмолекулярном уровне. В конце статьи даются собственные представления авторов о соответствии биологических явлений некоторым квантово-механическим принципам. Принципу квантования соответствует дискретность живых систем, однако на этом соответствие заканчивается, поскольку живая система не является в отличие от квантов неделимой, ее структура известна, поэтому живая система не может быть названа элементарной в отличие от элементарных частиц, структура которых в настоящее время еще неизвестна. Принцип неопределенности корректно трансформирован Рашмером в принцип биологической неопределенности, заключающийся в невозможности точно предсказать поведение конкретной живой системы при внешних воздействиях (например, при введении медикаментов), а также в том, что неопределенностью состояния обладает не одна живая система, а их большая совокупность, что делает медицину как науку статистической, а как профессию — искусством. Корпускулярно-волновому дуализму можно привести в соответствие невозможность измерения параметров живой системы без влияния на них, а также биологическое явление, известное как «волны жизни»
Дод.точки доступу:
Михневич, К. Г.
Волкова, Ю. В.
Баранова, Н. В.
Науменко, В. А.
Долженко, М. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Паласюк, Б. М.
    Дидактичні аспекти викладання медичної фізики у вищому медичному навчальному закладі [Текст] = Didactic aspects of teaching medical physics in medical school / Б. М. Паласюк // Медична освіта. - 2019. - N 4. - С. 98-102


MeSH-головна:
ФИЗИКА -- PHYSICS
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Важливою складовою базової підготовки майбутнього медика залишається медична та біологічна фізика, оскільки саме у процесі вивчення цього предмета здійснюється розвиток природничо-наукового мислення студентів. Медична фізика вивчається на першому курсі вищого медичного закладу. На початку вивчення матеріалу студенти повинні володіти фундаментальними теоріями з фізики, які розглядалися у середніх навчальних закладах. Сформована у них наукова та фізична картина світу за шкільні роки під час вивчення природничих наук у виші лише розширюється та поглиблюється. Таким чином реалізується принцип наступності вивчення фізики у системі неперервної освіти. Специфіка дидактичного підходу до вивчення фізики в медичному університеті значною мірою зумовлена тим, що для спеціаліста-фізика основним є фізична суть явищ природи, а для фахівця-медика об’єктом дослідження є людина. Для фахівців медичної галузі фізика виступає як фундаментальна природничо-наукова дисципліна, і для них головним є вміння використовувати знання фізики при розв’язанні фахових проблем. Викладачі кафедри підготували нову навчально-методичну літературу для дисциплін, які викладаються на кафедрі. У нових навчальних посібниках приділено багато уваги практичному аспекту можливого використання набутих знань у майбутній діяльності лікаря, відображено останні досягнення фізичної науки в галузі медичної діагностики та лікування. Однією з форм проведення практичних занять на кафедрі є використання елементів проблемного навчання. Створення проблемних ситуацій активізує пізнавальну діяльність студентів на занятті. У професійній діяльності лікаря важливу роль відіграє вміння правильно діагностувати захворювання. В основі більшості діагностичних методів лежать фізичні закони, теорії, наукові факти, а також фізичні властивості об’єктів і закономірності перебігу фізичних явищ, тому виникає необхідність навчати майбутнього лікаря діагностичної діяльності уже на етапі вивчення медичної фізики. У цьому аспекті застосовуємо компетентнісний підхід, у рамках якого закладаються основи діагностичних компетенцій
Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


   
    Памяти Георгия Ивановича Желтова (01.06.1939-07.11.2020) // Офтальмол. журнал. - 2021. - N 1. - С. 81


MeSH-головна:
ОФТАЛЬМОЛОГИЯ -- OPHTHALMOLOGY (история, кадры)
ЛАЗЕРЫ ТВЕРДОТЕЛЬНЫЕ -- LASERS, SOLID-STATE (история)
ФИЗИКА -- PHYSICS (история, кадры)
Дод.точки доступу:
Желтов, Георгий Иванович (01.06.1939-07.11.2020) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


   
    Нобелівські премії на межі медицини та природничих наук: дисципліна за вибором для студентів вищих медичних закладів [Текст] / О. В. Чалий [та ін.] // Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2022. - № 4 спецвип. - С. 60-61


MeSH-головна:
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
СИНАПТИЧЕСКАЯ ПЕРЕДАЧА -- SYNAPTIC TRANSMISSION
ФИЗИКА -- PHYSICS
БИОМЕДИЦИНСКАЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- BIOMEDICAL TECHNOLOGY
НОБЕЛЕВСКАЯ ПРЕМИЯ -- NOBEL PRIZE
Анотація: Важливим аспектом підготовки майбутніх медичних працівників є висвітлення актуальних проблем біофізики, фізіології та медицини. «Сучасні проблеми біофізики: Нобелівські премії за видатні досягнення природничих наук у медицині» — курс за вибором, який викладався на кафедрі медичної та біологічної фізики та інформатики НМУ імені О.О.Богомольця. На лекціях і практичних заняттях з цієї дисципліни висвітлені найцікавіші питання біофізики, фізіології та медицини, а саме, ті, за які були присуджені Нобелівські премії. Основна мета - зацікавити студентів і сформувати в них природничо-наукову картину світу, де медицина інтегрована в систему природничих наук
Дод.точки доступу:
Чалий, О. В.
Зайцева, О. В.
Лукомський, Д. В.
Чайка, О. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


   
    Конструювання змісту та структури вибіркової навчальної дисципліни «Медична апаратура: фізичні та біофізичні принципи» [Текст] / О. В. Чалий [та ін.] // Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2022. - № 4 спецвип. - С. 62-64


MeSH-головна:
БИОФИЗИКА -- BIOPHYSICS (обучение, организация и управление)
ФИЗИКА -- PHYSICS (обучение, организация и управление)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (организация и управление, тенденции)
Анотація: Знання та розуміння принципів роботи медичної апаратури є невід’ємною складовою професійної компетентності сучасного фахівця галузі охорони здоров’я, а відтак і важливою метою освітнього процесу у медичних закладах вищої освіти. Основи системних знань про принципи роботи медичної апаратури, яка широко застосовується в сучасній медицині як для діагностики, так і для лікування та профілактики захворювань, закладаються при вивченні фундаментальних природничих дисциплін, насамперед дисципліни «Медична і біологічна фізика», яка до недавнього часу була обов’язковою та нормативною для всіх медичних спеціальностей. Додаткові можливості для формування знань, умінь та навичок, що відповідають вимогам сучасного ринку праці та характеру майбутньої професійної діяльності, можуть надати вибіркові навчальні дисципліни, частка яких згідно з Законом України «Про вищу освіту» №1556-VII від 01.07.2014 року (стаття 62 пункт 15) «становить не менше 25 відсотків загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для даного рівня вищої освіти». Актуальність розроблення програм навчальних дисциплін, орієнтованих на формування системи знань про фізичні та біофізичні принципи роботи медичної апаратури, опанування базовими принципами сучасних методів дослідження процесів живої природи, посилюється і тим, що наразі в навчальних планах окремих медичних спеціальностей (наприклад, 227 «Фізична терапія, ерготерапія», 229 «Громадське здоров’я») відсутня нормативна дисципліна «Медична і біологічна фізика»
Дод.точки доступу:
Чалий, О. В.
Стучинська, Н. В.
Пащенко, В. В.
Литвин, Ю. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)