Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (4)
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>A=Бойко, Ю.$<.>)
Общее количество найденных документов : 51
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-51   51-51 
1.

Заглавие журнала :Український науково-медичний молодіжний журнал -2022г.,N 3
Интересные статьи :
Mishura S. Clinical case of the coronavirus infection in anamnesis with complication/ S. Mishura, N. Turchyna, Y. Heletiuk (стр.6-12)
Gonchar A. Impact of reimbursement program “Аffordable Medicines” on consumptiom of beta-blockers in Ukraine in 2017-2020/ A. Gonchar, N. Sholoiko (стр.13-18)
Shumilina T. Iron deficiency anemia during pregnancy and consequences related to it/ T. Shumilina, O. Tsmur (стр.19-28)
Prysyazhnyuk U. Methods of inspection of flat-valgus deformation of foot in the conditions of a  specialized preschool institution or at home/ U. Prysyazhnyuk, A. Vovkanych (стр.29-37)
Prykhodko Y. Nutritional support for patients under the ERAS protocols during TAPP in wartime and the COVID-19 pandemic/ Y. Prykhodko [та ін.] (стр.38-41)
Шатохіна В. Розрив рудиментарного рогу матки під час вагітності: опис клінічного випадку/ В. Шатохіна, Н. Скурятіна (стр.42-48)
Чала С. Вплив технологій доповненої реальності на кардіологічні показники курсантів НАНГУ під час тренувальної імітації виконання бойового завдання/ С. Чала [та ін.] (стр.49-57)
Темірова О. Фармацевтична опіка при застосуванні вітамінно-мінеральних комплексів для  жінок під час вагітності та лактації/ О. Темірова, А. Бондаренко, М. Хайтович (стр.58-67)
Бегей Н. Дослідження профілів розчинення таблеток Амлодипіну з еналаприлом/ Н. Бегей, О. Тригубчак (стр.68-75)
Kryvopustovа M. Evaluation of fractional exhaled nitric oxide in school-age children with asthma and sensitization to cat allergens/ M. Kryvopustovа (стр.76-82)
Тертична Д. Підковоподібна нирка, комплексне радіонуклідне дослідження/ Д. Тертична, Г. Романенко, М. Ткаченко (стр.83-86)
Интересные статьи :
Найти похожие


2.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Бойко Ю. І.
Заглавие : Пограничні нервово-психічні розлади у ВІЛ-інфікованих осіб
Место публикации : Інфекційні хвороби. - Тернопіль, 2022. - N 1. - С. 52-60 (Шифр ІУ5/2022/1)
MeSH-главная: ВИЧ ИНФЕКЦИИ -- HIV INFECTIONS
ПОГРАНИЧНЫЕ ПСИХИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА -- BORDERLINE PERSONALITY DISORDER
Аннотация: Мета роботи – встановлення клінічних особливостей пограничних нервово-психічних розладів у хворих на ВІЛ-інфекцію у I клінічній стадії недуги. Пацієнти і методи. Здійснили порівняльне дослідження пограничних нервово-психічних розладів (ПНПР) при I клінічній стадії ВІЛ-інфекції (основна група – 86 хворих) та в осіб з несправжньопозитивним скринінговим тестом на ВІЛ (група порівняння – 43 пацієнти). Результати досліджень. При клініко-психопатологічному обстеженні встановлено, що усі 100,0 % пацієнтів основної групи страждають клінічно вираженими ПНПР. У групі порівняння зазначена симптоматика проявлялася у (67,4±7,1) % осіб (Р0,001) і характеризувалася відносно легшою клінікою. Найчастіше у пацієнтів з ВІЛ-інфекцією реєструються: органічні психічні розлади (F06-F07) – (32,6±5,1) %; розлади зрілої особистості та поведінкові розлади (F60-F61) – (27,9±4,8) %; поєднані психічні порушення (F60-F61; F06-F07; F40-F48; F30-F39) – (20,9±4,4) %; невротичні розлади (F40-F48) – (12,7±3,6) %; афектні розлади (F30-F39) – (5,8±2,5) %. Виявлена психічна патологія залежить від преморбідного фону і впливу ВІЛ-інфекції. Зокрема у преморбідних психічно гармонійних осіб після отримання інформації про інфікування ВІЛ формуються невротичні та афектні розлади. Переважання органічних психічних розладів у пацієнтів в досліджених групах пояснюється тим, що ВІЛ-інфекція нашаровується на попередній преморбідний фон, змінений вживанням психоактивних речовин, черепномозковими травмами і хронічними соматичними захворюваннями (хронічні гепатити В і/або С, венеричні хвороби). Частота розладів зрілої особистості обумовлюється несприятливими мікросоціальними факторами в дитячо-підлітково-юнацькому віці та патологічним розвитком особистості після інфікування ВІЛом. Вплив ВІЛ-інфекції на психічне здоров’я пацієнтів проявляється в достовірно частішому «нашаруванні» органічних, невротичних, афектних порушень на наявні розлади особистості
Найти похожие

3.

Заглавие журнала :Інфекційні хвороби -2022г.,N 1
Интересные статьи :
Деркач С. А. Бактеріофаги: актуальні питання випуску препаратів-фагів та оцінка їх активності/ С. А. Деркач (стр.5-10)
Виноград Н. О. Клініко-епідеміологічні особливості гарячки західного Нілу в Україні на сучасному етапі/ Н. О. Виноград, У. А. Шуль, О. О. Юрченко (стр.11-17)
Москалюк В. Д. Клініко-лабораторні особливості ураження нирок у хворих на СОVID-19/ В. Д. Москалюк, М. О. Андрущак, М. О. Соколенко (стр.18-23)
Циганков К. В. Патогенетична роль ендотоксикозу в розвитку тяжких форм СОVID-19: клініко-патоморфологічне дослідження/ К. В. Циганков [та ін.] (стр.24-39)
Остапчук В. О. Функціональні та структурні зміни щитоподібної залози хворих на автоімунний тиреоїдит з гіпотиреозом у післяковідному періоді/ В. О. Остапчук, В. А. Остапчук (стр.40-45)
Височанська В. В. Роль показників загального аналізу крові в оцінці прогнозу коронавірусної хвороби у стаціонарних хворих/ В. В. Височанська [та ін.] (стр.46-51)
Бойко Ю. І. Пограничні нервово-психічні розлади у ВІЛ-інфікованих осіб/ Ю. І. Бойко (стр.52-60)
Романюк Л. Б. Антибіотикорезистентність деяких представників мікробіоти ротоглотки у дітей, хворих на ВЕБ-інфекцію/ Л. Б. Романюк, С. І. Климнюк, В. С. Копча (стр.61-65)
Незгода І. І. Маркери апоптозу у дітей з вітряною віспою, патогенетичний підхід до лікування/ І. І. Незгода, Л. І. Левицька (стр.66-71)
Штокайло К. Б. Удосконалення комплексного лікування хворих на локалізовану склеродермію, поєднану з Лайм-Бореліозом/ К. Б. Штокайло (стр.72-78)
Копча В. С. Особливості найгострішого сепсису та септичного шоку/ В. С. Копча, Н. Г. Шпікула, С. В. Кадубець (стр.79-88)
Славний ювілей професорки Ази Михайлівни Михайлової (стр.89-90)
До ювілею відомого українського вченого-мікробіолога професора Сергія Івановича Климнюка (стр.91-92)
100-річчя з дня народження професора Василя Пилиповича Ліпковського (стр.93)
Интересные статьи :
Найти похожие


4.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Чала С., Луцак О., Гринзовський А., Черненко Л., Калашченко С., Федосов Ю., Драпей І., Мартиненко С., Бойко Ю., Чайка Ю.
Заглавие : Вплив технологій доповненої реальності на кардіологічні показники курсантів НАНГУ під час тренувальної імітації виконання бойового завдання
Параллельн. заглавия :The influence of psycho-emotional arousal on the cardiological indicators of NANGU cadets during a training simulation of the execution of a combat task using augmented reality technologies
Место публикации : Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2022. - № 3. - С. 49-57 (Шифр УУ14/2022/3)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ПОВЕДЕНИЕ ИМИТАЦИОННОЕ -- IMITATIVE BEHAVIOR
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ВОЙНА -- WAR
ЖИЗНЕННО ВАЖНЫЕ ПОКАЗАТЕЛИ -- VITAL SIGNS
СЕРДЕЧНЫХ СОКРАЩЕНИЙ ЧАСТОТА -- HEART RATE
Аннотация: На сьогоднішній день, в умовах проведення військових дій на території України, значно зростає необхідність навчання та підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів (ВНЗ) для успішного виконання різноманітних бойових завдань та готовність курсантів до виконання цих завдань в умовах значного психоемоційного, нервового та фізичного навантаження. Найкращій спосіб досягти максимального рівня готовності курсантів вищих ВНЗ – це проведення тренувальної імітації виконання бойового завдання. Проте, результати аналізу технічної та спеціальної підготовки особового складу екіпажів бойових машин вказують на недостатній рівень підготовки вищезазначених екіпажів, що не забезпечує виконання бойових завдань у повному обсязі. Під час навчального процесу недостатньо часу присвячено заняттям на навчально-тренажерних засобах. Для кращого відбору осіб, які мають проводити свою професійну діяльність в умовах хронічного стресу, постійного ризику для свого життя та здоров’я, вбачається актуальним розглянути питання оцінки кардіологічних показників курсантів при виконанні тренувальних імітацій бойового завдання. Метою нашої роботи є отримання та аналізування даних моніторингу базових показників роботи серця у категорії здорових чоловіків віком 18-31 років, які навчаються в Національної академії Національної гвардії України (НАНГУ), із метою оцінки кардіологічних показників толерантності в ході тренувальної імітації виконання бойового завдання. Було обстежено 88 курсантів 3-го та 4-го курсів НАНГУ. В дослідження не були включені курсанти з наявними хронічними захворюваннями у фазі загострення, з наявними гострими респіраторними захворюваннями, ознаками психо-емоційного перевантаження, віком менше ніж 18 років а також ті, що відмовились від проведення обстеження. Для імітації бойового завдання нами був використаний навчально-тренувальний комплексу БТР-4Е, оснащений бойовим модулем «Парус». Реакція серцево-судинної системи курсантів на тренувальне навантаження характеризується статистично значущим (p=0,025) збільшенням значенням амплітуди піків Т, зменшенням значення амплітуди піків P (p0,001) та зменшенням ЧСС (p0,001) при проведенні вимірювань негайно після завершення вправи. Нашими дослідженнями встановлено, що релаксація і швидке відновлення кардіологічних показників до значень характерних для стану спокою відбувається за 1-3 хвилини після завершення тренувальної імітації виконання бойового завдання. Це свідчить про те, що використання імерсійних технологій (в нашому випадку технологій доповненої реальності) має позитивний вплив на вегетативну регуляцію у курсантівToday, in the conditions of military operations on the territory of Ukraine, the need for training cadets of higher military educational institutions (MEIs) for the successful performance of various combat tasks. The readiness of cadets to perform these tasks in conditions of significant psycho-emotional, nervous and physical stress is growing. The best way to achieve the maximum level of willingness of cadets of MEIs is to conduct a training simulation of the performance of a combat mission. However, the analysis of the technical and special training of the combat vehicle teams indicates an insufficient level of training for the crews, which does not ensure the full performance of combat tasks. During the educational process, not enough time is devoted to training on training equipment. We regarded it relevant to consider the issue of assessing the cardiological indicators of cadets when performing training simulations of a combat task for a better selection of people. This category of human has to carry out their professional activities in conditions of chronic stress and constant risk to their lives and health. The purpose of our work is to obtain and analyze the monitoring data of the basic parameters of the heart in the category of healthy men aged 18-21 years who are studying at the National Academy of the National Guard of Ukraine (NANGU). Also, we need to evaluate the cardiological parameters of tolerance during a training simulation of the performance of a combat task. 88 cadets of the 3rd and 4th years of NANGU were examined. The study did not include cadets with existing chronic diseases in the exacerbation phase, who had acute respiratory infections, signs of psycho-emotional overload, aged less than 18 years, and those who refused the examination. We used the BTR-4E training complex equipped with the Parus combat module to simulate a combat mission. The response of the cardiovascular system of cadets to the training load is characterized by a statistically significant (p=0.025) increase in the amplitude of T peaks, a decrease in the amplitude of P peaks (p0.001), and a reduction in heart rate (p0.001) when measurements are taken immediately after the end of the exercise. We have established that relaxation and rapid recovery of cardiac parameters to values characteristic of a state of rest occur 1-3 minutes after the completion of a training simulation of the performance of a combat task. It indicates that using immersive technologies (in our case, augmented reality technologies) positively affects autonomic regulation in cadets
Найти похожие

5.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Шевчук О. Є., Бойко Ю. М.
Заглавие : Використання інформаційних технологій в медицині, за умов дистанційної форми навчання
Место публикации : Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2022. - № 4 спецвип. - С. 47 (Шифр УУ14/2022/4 спецвип)
MeSH-главная: ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
Аннотация: Інформаційні технології в даний час впроваджені практично в усі сфери охорони здоровя. Зараз не можна собі уявити життя без зв’язку, швидкісного інтернету, комп’ютерних мереж та новітніх освітніх платформ. Особливо актуальним це стало у закладах освіти, безспосередньо в медичних університетах, коледжах під час введення надзвичайної ситуації в країні. Мета: Доведення необхідності використання ІТ технологій у навчанні в медичних університетах під час воєнного стану, як єдино можливих способів онлайн комунікації
Найти похожие

6.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Бойко Ю. М., Козак Н. Д., Гринзовський А. М., Гринзовський А. М., Калашченко С. І., Луцак О. О.
Заглавие : Важливість проведення комунікаційних заходів у випадках формування хімічних, біологічних, радіонуклідних та ядерних загроз на території України
Место публикации : Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2022. - № 4 спецвип. - С. 12-13 (Шифр УУ14/2022/4 спецвип)
MeSH-главная: УКРАИНА -- UKRAINE
МЕДИЦИНА КАТАСТРОФ -- DISASTER MEDICINE
БЕДСТВИЯ, АВАРИИ И КАТАСТРОФЫ -- DISASTERS
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ КОММУНИКАЦИИ -- HEALTH COMMUNICATION
АВАРИЙНЫЙ РАДИОАКТИВНЫЙ ВЫБРОС -- RADIOACTIVE HAZARD RELEASE
Ключевые слова (''Своб.индексиров.''): starlink--громадське здоров'я--транкінговий зв'язок
Аннотация: В зв’язку з інтервенцією країни агресора на територію держави України, для збереження здоров’я населення (відповідно до визначення ВООЗ: соціального, біологічного та психологічного), вітчизняна медична система має бути готова до всіх варіантів сценаріїв з розвитком масштабних катастроф. Ключовим аспектом являться профілактика виникнення стресових та панічних настроїв серед населення, що досягається шляхом проведення комунікаційних заходів направлених на інформування населення заздалегідь стосовно алгоритмів реагування на інциденти та надзвичайні ситуації у відповідності до існуючих планів дій ДСНС, медичних формувань та місцевої влади. В останні роки тенденція впровадження новітніх підходів до розвитку комунікаційних наук набула неабиякого розвитку, що значно допомогло та спростило життя під час карантинних заходів та трагічних подій з якими зіткнулася наша країна. Беручи до уваги всі питання комунікації, нам не варто забувати їх важливість, так як вони є фундаментальним підґрунтям в забезпеченні зв’язку медичних (клінічних закладів та установ системи Громадського здоров’я) органів і систем законодавчої та виконавчої влади під час надзвичайних ситуацій спричинених використанням особливо небезпечних агентів хімічного, біологічного, радіаційного та ядерного характеру. Мета: Оцінити вплив та значення сучасних комунікаційних технологій в системі реагування на надзвичайні події, дослідити методи комунікації, які можливі при відключенні мереж зв’язку та інтернету під час надзвичайних ситуацій пов’язаних з використанням ХБРЯ агентів
Найти похожие

7.

Заглавие журнала :Український науково-медичний молодіжний журнал -2022г.,N 4 спецвип
Интересные статьи :
I науково-практична конференція з міжнародною участю «Комунікація як необхідна складова освітнього процесу майбутніх лікарів та провізорів»
Doroszewska А. Interdisciplinarity of medical communication - in research and teaching/ А. Doroszewska (стр.5)
Doroszewska А. Teaching communication to midwifery and nursery students/ А. Doroszewska, J. Zawanowska (стр.6)
Chylińska J. Teaching medical psychology and medical communication - experience and strategies of the department of health psychology of the warsaw medical university/ J. Chylińska, D. Włodarczyk (стр.7)
Sobczakl Krzysztof. Selected educational strategies in the teaching of medical communication/ Krzysztof Sobczakl, Oliwia Lenkiewicz (стр.8)
Басманов С. М. Оптимізація викладацького процесу у англомовних студентів на кафедрі анестезіології та інтенсивної терапії у сучасних умовах/ С. М. Басманов [та ін.] (стр.9)
Біденко Н. В. Комунікативна компетентність як важлива складова професійної діяльності лікаря - стоматолога дитячого/ Н. В. Біденко, О. І. Остапко (стр.10-11)
Бойко Ю. М. Важливість проведення комунікаційних заходів у випадках формування хімічних, біологічних, радіонуклідних та ядерних загроз на території України/ Ю. М. Бойко [та ін.] (стр.12-13)
Бондар С. С. Значення комунікативних навичок трансплант- координатора в отриманні згоди родичів померлих осіб на вилучення органів для трансплантації/ С. С. Бондар (стр.14-15)
Власенко О. М. Аналіз комунікативної діяльності учасників освітнього процесу М(Ф)ЗВО залежно від форми навчання/ О. М. Власенко, П. В. Микитенко, І. І. Кучеренко (стр.16-17)
Гнатюк В. В. Харизма та її місце у професійній діяльності лікаря і фармацевта/ В. В. Гнатюк, В. Ю. Дяченко, Є. Л. Самойлов (стр.18-19)
Демидчук А. С. Комунікативна складова серед студентів початкових курсів змішаної форми навчання на кафедрі гістології та ембріології/ А. С. Демидчук [та ін.] (стр.20)
Жук О. В. Комунікативний процес: природа, структура, аспекти/ О. В. Жук (стр.21-23)
Зайцева Г. М. Особливості парадигми комунікації при викладанні дисципліни «Загальна та неорганічна хімія» для студентів фармацевтичного факультету/ Г. М. Зайцева [та ін.] (стр.24-25)
Коломієць Т. В. Формування комунікативних навичок майбутніх провізорів на заняттях з іноземної мови/ Т. В. Коломієць (стр.26-27)
Кучин Ю. Л. Формування професійної комунікації у студентів закладів вищої освіти/ Ю. Л. Кучин, Н. М. Ергард (стр.28-29)
Лехніцька С. І. Термінологічна складова професійної комунікації фармацевта/ С. І. Лехніцька, І. В. Саханда, Ю. М. Литвин (стр.30-31)
Лимар Л. В. Діагностика формування англомовної комунікативної академічної та фахової кометентності у майбутніх докторів філософії галузі охорона здоровя/ Л. В. Лимар (стр.32)
Литвиненко Н. П. Формування комунікативних навичок у контексті фахової підготовки майбутніх лікарів/ Н. П. Литвиненко, Т. В. Сергієнко (стр.33-32)
Любарець С. Ф. Дистанційне навчання студентів-стоматологів у закладі вищої освіти - виклики сьогодення/ С. Ф. Любарець (стр.35-36)
Піскунова А. Ю. Забезпечення якості освіти у закладі фахової передвищої освіти засобами дистанційного навчання/ А. Ю. Піскунова, І. І. Кучеренко (стр.37)
Прудка Л. М. Психологічні методи впливу мас-медіа на сучасну молодь в умовах військового стану/ Л. М. Прудка (стр.38-39)
Садовнича О. В. Перформативи як засіб реалізації любовної магії в латинських tabellae defixionum/ О. В. Садовнича (стр.40-41)
Скрипник Р. Л. Особливості розвитку комунікативних навичок студентів медичних факультетів на практичних заняттях з офтальмології/ Р. Л. Скрипник, Н. А. Тихончук, Н. К. Гребень (стр.42)
Чабан О. С. Комунікація з пацієнтом, який вас бачити не хоче, не те що розмовляти/ О. С. Чабан (стр.43-44)
Чалий О. В. Дистанційний формат вивчення вищої математики і статистики курсу «Медичної і біологічної фізики» як одна з форм навчання студентів медичних закладів вищої освіти/ О. В. Чалий, Н. В. Стучинська, І. Ф. Марголич (стр.45-46)
Шевчук О. Є. Використання інформаційних технологій в медицині, за умов дистанційної форми навчання/ О. Є. Шевчук, Ю. М. Бойко (стр.47)
Шматко В. І. Комунікативна стратегія діалогу як фаховий потенціал підготовки лікаря-стоматолога/ В. І. Шматко (стр.48)
Алейник С. Л. Перспектива використання кейс-методів на практичних заняттях з технології ліків/ С. Л. Алейник, Ж. М. Полова (стр.49)
Бабійчук Г. Г. Диференційований підхід діагностики та лікування ехінококових кіст печінки у дітей в мультидисциплінарній команді/ Г. Г. Бабійчук [та ін.] (стр.50-51)
Біляков А. М. Телемедицина в діяльності судово-медичного експерта/ А. М. Біляков, Н. М. Ергард (стр.52-53)
Буц О. Р. Синдром Рея, як ускладнення гострих кишкових інфекцій у дітей. Клінічний випадок/ О. Р. Буц [та ін.] (стр.54-55)
Несин О. Ф. Сучасний підхід до діагностики та лікування атопічного хейліту/ О. Ф. Несин [та ін.] (стр.56-57)
Процюк Р. Г. Подолання стигми, стигматизації та дискримінації хворих на туберкульоз/ Р. Г. Процюк [та ін.] (стр.58-59)
Чалий О. В. Нобелівські премії на межі медицини та природничих наук: дисципліна за вибором для студентів вищих медичних закладів/ О. В. Чалий [та ін.] (стр.60-61)
Чалий О. В. Конструювання змісту та структури вибіркової навчальної дисципліни «Медична апаратура: фізичні та біофізичні принципи»/ О. В. Чалий [та ін.] (стр.62-64)
Бадду К. Клініко-фармокологічні аспекти лікарського засобу, що пригнічує перистальтику кишечника під час лікування діареї у онкохворих/ К. Бадду, І. О. Афанасьєва (стр.65)
Бржевський К. В. Суб’єктивна важливість комунікативних навичок лікаря/ К. В. Бржевський (стр.66-67)
Валькман С. Р. Лінгвістичний аспект в ендокринологічній термінології/ С. Р. Валькман, О. В. Садовнича (стр.68-69)
Блятон О. П. Використання лабораторно-лікувальної системи у визначенні гормону кортизолу - як основного тесту при хронічному стресі/ О. П. Блятон, Л. Б. Десятнюк (стр.70-71)
Паламарчук Ю. В. Вивчення дисципліни «Основи медичної інформатики» майбутніми бакалаврами стоматології/ Ю. В. Паламарчук, Н. В. Стучинська (стр.72)
Прохоренко І. А. Віртуальні симулятори labster в процесі підготовки майбутніх магістрів стоматології/ І. А. Прохоренко, Н. В. Стучинська (стр.73)
Салма И. К. Опитування фармацевтів про вакцинацію проти сезонного грипу/ И. К. Салма, І. О. Афанасьєва (стр.74)
Татьянич-Радківська Т. І. Термінологічна складова комунікативних навичок косметолога/ Т. І. Татьянич-Радківська [та ін.] (стр.75-76)
Интересные статьи :
Найти похожие


8.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Москалюк В. Д., Бойко Ю. І., Рандюк Ю. О., Андрущак М. О.
Заглавие : Клінічні прояви ВІЛ-асоційованого ураження центральної нервової системи та вплив на них антиретровірусної терапії
Место публикации : Інфекційні хвороби. - Тернопіль, 2020. - N 2. - С. 73-83 (Шифр ІУ5/2020/2)
MeSH-главная: ВИЧ ИНФЕКЦИИ -- HIV INFECTIONS
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ЦЕНТРАЛЬНОЙ БОЛЕЗНИ -- CENTRAL NERVOUS SYSTEM DISEASES
ПРОТИВОРЕТРОВИРУСНЫЕ СРЕДСТВА -- ANTI-RETROVIRAL AGENTS
Аннотация: Симптоматика ураження нервової системи проявляється в різних випадках по-різному: переважним залученням у процес речовини головного мозку; спинного мозку; оболонок; периферичних відділів нервової системи. Спектр порушень широкий і не є специфічним тільки для ВІЛ-інфекції. Реєструють порушення когнітивних функцій (пам’ять, інтелект, навчання), розлади свідомості та уваги, емоційні й поведінкові розлади аж до тяжкого ураження центральної нервової системи (ЦНС) – ВІЛ-асоційованої деменції. Можуть виявлятися симптоми ураження периферичної нервової системи. Неврологічні прояви СНІДу поділяються на первинні та вторинні. Первинні пов’язані з прямою шкідливою дією вірусу, автоімунними процесами, нейротоксичною дією антиретровірусної терапії, а вторинні – зумовлені прогресуючим імунним дефектом і приєднанням опортуністичних інфекцій. Первинні ураження поділяють на ранні: СНІД-деменція (ВІЛ-асоційована енцефалопатія з наступною деменцією, або СНІД-дементний комплекс); гострий ранній ВІЛ-енцефаліт; менінгіт або менінгоенцефаліт; васкулярний нейроСНІД; та пізні: мієлопатії вакуолярні на кшталт висхідного або поперечного мієліту; ураження периферичної нервової системи у вигляді симетричної сенсорної дистальної полінейропатії, хронічної запальної демілієнізуючої полінейропатії, гострої запальної демієлінізуючої полінейропатії за типом синдрому Гійєна-Барре, енцефаломієлополінейропатії, БАС-подібний синдром. Нині всі ВІЛ-обумовлені ураження ЦНС об’єднують під загальною назвою «ВІЛ-асоційовані нейрокогнітивні розлади». Раннє призначення противірусної терапії є стримуючим чинником для патогенного впливу ВІЛ на функції ЦНС. Та для оптимізації схеми терапії доцільно визначати медикаментозну стійкість вірусу у спинно-мозковій рідині (СМР) і вірусне навантаження у лікворі. Та результати вивчення кореляційних стосунків між кількістю ВІЛ у СМР і плазмі крові розрізняються: одні дослідники виявляють взаємозв’язок, інші не знаходять статистично значущого зв’язку між цими показниками. Та очевидно, що необхідно підбирати схеми антиретровірусної терапії (АРТ) з добрим проникненням крізь гемато-енцефалічний бар’єр (ГЕБ) для забезпечення достатньої концентрації препаратів і припинення вірусної реплікації в клітинах ЦНС. Таким чином, вимагають додаткових досліджень клініко-лабораторні аспекти ураження нервової системи при ВІЛ-інфекції. У світі немає зареєстрованих тест-систем для оцінки навантаження ВІЛ у лікворі, й ці методи діагностики не застосовуються у клінічній практиці.Симптоматика поражения нервной системы проявляется в разных случаях по-разному: преимущественным вовлечением в процесс вещества головного мозга; спинного мозга; оболочек периферических отделов нервной системы. Спектр нарушений широк и не является специфическим только для ВИЧ-инфекции. Регистрируют нарушения когнитивных функций (память, интеллект, обучение), расстройства сознания и внимания, эмоциональные и поведенческие расстройства даже до тяжелого поражения центральной нервной системы (ЦНС) - ВИЧ-ассоциированной деменции. Могут проявляться симптомы поражения периферической нервной системы. Неврологические проявления СПИДа делятся на первичные и вторичные. Первичные связаны с прямым вредным воздействием вируса, аутоиммунными процессами, нейротоксичным действием антиретровирусной терапии, а вторичные - обусловлены прогрессирующим иммунным дефектом и присоединением оппортунистических инфекций. Первичные поражения разделяют на ранние: СПИД-деменция (ВИЧ-ассоциированная энцефалопатия с последующей деменцией, или СПИД-дементный комплекс); острый ранний ВИЧ-энцефалит; менингит или менингоэнцефалит; васкулярный нейроСНИД; и поздние: миелопатии вакуолярные вроде восходящего или поперечного миелита; поражения периферической нервной системы в виде симметричной сенсорной дистальной полинейропатии, хронической воспалительной демилиенизирующей полинейропатии, острой воспалительной демиелинизирующей полинейропатии по типу синдрома Гийена-Барре, енцефаломиелополинейропатии, БАС-подобный синдром. Сейчас все ВИЧ-обусловленные поражения ЦНС объединяют под общим названием «ВИЧ-ассоциированные нейрокогнитивные расстройства». Раннее назначение противовирусной терапии является сдерживающим фактором для патогенного воздействия ВИЧ на функции ЦНС. И для оптимизации схемы терапии целесообразно определять медикаментозную устойчивость вируса в спинно-мозговой жидкости (СМР) и вирусную нагрузку в ликворе. И результаты изучения корреляционных отношений между количеством ВИЧ в СМР и плазме крови отличаются: одни исследователи обнаруживают взаимосвязь, другие не находят статистически значимой связи между этими показателями. Но очевидно, что необходимо подбирать схемы антиретровирусной терапии (АРТ) с хорошим проникновением сквозь гематоэнцефалический барьер (ГЭБ) для обеспечения достаточной концентрации препаратов и прекращения вирусной репликации в клетках ЦНС. Таким образом, требуют дополнительных исследований клинико-лабораторные аспекты поражения нервной системы при ВИЧ-инфекции. Клиническая информативность вирусологических исследований СМР для оценки степени тяжести ВИЧ-ассоциированного поражения ЦНС до сих пор не доказана. В мире нет зарегистрированных тест-систем для оценки нагрузки ВИЧ в ликворе, и эти методы диагностики не применяются в клинической практике.
Найти похожие

9.

Заглавие журнала :Інфекційні хвороби -2020г.,N 2
Интересные статьи :
Виноград Н. О. Оптимізація протиепідемічного забезпечення у динаміці пандемії COVID-19/ Н. О. Виноград [та ін.] (стр.6-14)
Марценюк В. П. Ідентифікація параметрів у SIR-моделях за результатами пандемії COVID-19 в Тернопільській області/ В. П. Марценюк [та ін.] (стр.15-21)
Шкільна М. І. Лайм-бореліоз та кліщові поворотні гарячки у лісівників Тернопільщини/ М. І. Шкільна [та ін.] (стр.22-30)
Широбоков В. П. Коронавірусні інфекції у людини/ В. П. Широбоков, В. А. Понятовський (стр.31-40)
Андрейчин М. А. COVID-19: епідеміологія, клініка, діагностика, лікування та профілактика/ М. А. Андрейчин [та ін.] (стр.41-55)
Бондаренко А. М. Роздуми стосовно лікувальної та профілактичної перспективності різних засобів при COVID-19/ А. М. Бондаренко, В. С. Копча (стр.56-64)
Грицко Р. Ю. Що насправді означає тестування на коронавірус для пацієнта?/ Р. Ю. Грицко, Г. І. Біла, Р. О. Білий (стр.65-72)
Москалюк В. Д. Клінічні прояви ВІЛ-асоційованого ураження центральної нервової системи та вплив на них антиретровірусної терапії/ В. Д. Москалюк [та ін.] (стр.73-83)
Іванова Л. А. Кір у дітей, поєднаний з іншими інфекційними захворюваннями/ Л. А. Іванова [та ін.] (стр.84-87)
Славний ювілей доцента Миколи Степановича Суременка: 75 років від дня народження (стр.88-89)
Андрейчин М. А. Дві книжки про визначного лікаря-епідеміолога Генріха Мосінга/ М. А. Андрейчин (стр.90-92)
Интересные статьи :
Найти похожие


10.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Москалюк В. Д., Бойко Ю. І., Рандюк Ю. О., Баланюк І. В.
Заглавие : Когнітивні порушення при ВІЛ-інфекції
Место публикации : Інфекційні хвороби. - Тернопіль, 2020. - N 3. - С. 36-43 (Шифр ІУ5/2020/3)
MeSH-главная: ВИЧ ИНФЕКЦИИ -- HIV INFECTIONS
КОГНИТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COGNITION DISORDERS
Аннотация: Встановлено частоту та особливості порушень когнітивних функцій у хворих на ВІЛ-інфекцію. Клінічні ознаки ВІЛ-асоційованого ураження ЦНС у вигляді помірного зниження нейрокогнітивних функцій виявляються у 22,4 % хворих на ВІЛ-інфекцію, причому з наростанням ступеня імунодефіциту кількість осіб з легкими когнітивними порушеннями зростає. ВІЛ-інфекція є причиною мінімальної вогнищевої неврологічної симптоматики у вигляді симптомів орального автоматизму і вестибулярно-атактичних розладів (Р0,05-0,001). Практично у кожного другого пацієнта з легкими когнітивними порушеннями виявляється вестибуло-церебральний синдром, рідше – пірамідний синдром і ще рідше – екстрапірамідний синдром. Порівняно зі здоровими особами різниця у частоті усіх зазначених неврологічних симптомів статистично вагома – Р0,05-0,001. Оцінка порушень вищих коркових функцій у I-II клінічних стадіях ВІЛ-інфекції засвідчила переважні зміни в соматосенсорному гнозисі, пам’яті, увазі, значущі зміни в динамічному праксисі. ВІЛ-інфіковані у III-IV клінічних стадіях порівняно з контрольною групою практично завжди поступаються у здатності зосереджувати увагу, в зоровому, соматосенсорному, слуховому гнозисі, динамічному праксисі, здатності писати, читати, запам’ятовувати передусім ряди цифр, рахувати, а також в інтелекті (Р0,05-0,001). У III-IV клінічних стадіях ВІЛ інфекції більшість пацієнтів перебувала у стані субдепресії, що супроводжувалася високим рівнем тривожності (порівняно з умовно здоровими особами Р0,001).Установлена ??частота и особенности нарушений когнитивных функций у больных ВИЧ-инфекцией. Клинические признаки ВИЧ-ассоциированного поражения ЦНС в виде умеренного снижения нейрокогнитивных функций оказываются у 22,4% больных ВИЧ-инфекцией, причем с нарастанием степени иммунодефицита количество лиц с легкими когнитивными нарушениями растет. ВИЧ-инфекция является причиной минимальной очаговой неврологической симптоматики в виде симптомов орального автоматизма и вестибулярно-атактических расстройств (Р0,05-0,001). Практически у каждого второго пациента с легкими когнитивными нарушениями оказывается вестибуло-церебральный синдром, реже - пирамидный синдром и еще реже - экстрапирамидный синдром. По сравнению со здоровыми лицами разница в частоте всех указанных неврологических симптомов статистически весомая - Р0,05-0,001. Оценка нарушений высших корковых функций в I-II клинических стадиях ВИЧ-инфекции показала преимущественные изменения в соматосенсорном гнозисе, памяти, внимании, значимые изменения в динамическом праксисе. ВИЧ-инфицированные в III-IV клинических стадиях по сравнению с контрольной группой практически всегда уступают в способности концентрировать внимание, в зрительном, соматосенсорном, слуховом гнозисе, динамическом праксисе, способности писать, читать, запоминать прежде всего ряды цифр, считать, а также в интеллекте (Р0,05-0,001). В III-IV клинических стадиях ВИЧ инфекции большинство пациентов находилось в состоянии субдепрессии, которая сопровождалась высоким уровнем тревожности (по сравнению с условно здоровыми лицами Р0,001).
Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-51   51-51 
 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)