Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (4)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>A=Гребенюк, В. І.$<.>)
Общее количество найденных документов : 38
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-38 
1.


   
    Історія становлення, сьогодення і майбутнє кафедри хірургії та урології (до 70-річчя створення Буковинського державного медичного університету) [Текст] / А. Г. Іфтодій [та ін.] // Буковинський медичний вісник. - 2014. - Т. 18, № 1. - С. 215-222

Доп.точки доступа:
Іфтодій, А. Г.
Шкварковський, І. В.
Федорук, О. С.
Зайцев, В. І.
Гребенюк, В. І.
Білик, О. В.
Рева, В. Б.
Якобчук, С. О.
Гродецький, В. К.
Колотило, О. Б.
Русак, О. Б.
Степанченко, М. С.

Свободных экз. нет

Найти похожие

2.


   
    Особливості реабілітації постраждалих із полісистемними пошкодженнями залежно від стадії перебігу травматичної хвороби [Текст] / С. О. Гур’єв [та ін.] // Травма. - 2018. - Том 19, N 3. - С. 107-112. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-главная:
ТРАВМА МНОЖЕСТВЕННАЯ -- MULTIPLE TRAUMA (патофизиология, реабилитация)
РЕАБИЛИТАЦИЯ -- REHABILITATION
РЕТРОСПЕКТИВНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RETROSPECTIVE STUDIES
Аннотация: Останніми десятиріччями в усіх країнах світу зросла кількість постраждалих із тяжкими полісистемними та поліорганними пошкодженнями. Найбільш часта причина пошкоджень — це дорожньо-транспортні пригоди (ДТП), що призводять до високої летальності (до 45 %) та інвалідизації постраждалих (від 8 до 14 %), причому серед інвалідів особи віком до 40 років становлять 70 %. Мета дослідження: вивчити особливості реабілітації постраждалих залежно від стадії перебігу травматичної хвороби в осіб із полісистемними пошкодженнями. Матеріали та методи. Проведений ретроспективний науковий аналіз 228 випадків полісистемних пошкоджень у постраждалих внаслідок ДТП у період 2015–2016 рр. на базі Київського міської клінічної лікарні швидкої медичної допомоги. Результати. Ефективність реабілітаційних заходів у постраждалих внаслідок ДТП не є високою та сягає показника не більше 58 % від обсягу повного відновлення функції органів та систем організму. Висновки. Реабілітаційні заходи є невід’ємним та обов’язковим компонентом лікувально-діагностичного процесу постраждалих внаслідок ДТП. Методики проведення реабілітаційних заходів повинні мати комплексний характер та бути індивідуальними з урахуванням тяжкості та характеру пошкодження, перебігу травматичної хвороби, однак у межах єдиної методологічної системи реабілітації
Доп.точки доступа:
Гур’єв, С. О.
Березка, М. І.
Істомін, А. Г.
Сацик, С. П.
Кушнір, В. А.
Гребенюк, В. І.
Кушнір, Г. П.

Свободных экз. нет

Найти похожие

3.


   
    Дорожньо-транспортна травма на фоні алкогольної інтоксикації (клініко-епідеміологічний аналіз за ознакою участі в русі) [Текст] / С. О. Гур’єв [та ін.] // Травма. - 2021. - Том 22, N 2. - С. 30-36. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-главная:
РАНЫ И ТРАВМЫ -- WOUNDS AND INJURIES (эпидемиология, этиология)
АВТОМОБИЛИ -- AUTOMOBILES
АЛКОГОЛЬНАЯ ИНТОКСИКАЦИЯ -- ALCOHOLIC INTOXICATION
ЭПИДЕМИОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- EPIDEMIOLOGIC STUDIES
Аннотация: Статтю присвячено проблемі дорожньо-транспортних пригод (ДТП), які сталися на фоні алкогольної інтоксикації. Із розвитком техніки і науки протягом останнього десятиріччя в усіх країнах світу зросла кількість постраждалих із тяжкими полісистемними пошкодженнями. Найбільш частими причинами пошкоджень є ДТП. Дорожньо-транспортна травма, згідно з висновками Всесвітньої організації охорони здоров’я, є однією з основних причин смертності населення працездатного віку. Десятиліття безпеки дорожнього руху (2011–2020 рр.), що було проголошено Організацією Об’єднаних Націй, вказало на те, що саме медична безпека дорожнього руху є найбільш наболілою і складною для вирішення проблемою. Мета дослідження: вивчити вплив алкогольної інтоксикації на обставини отримання пошкоджень за ознакою участі в русі в постраждалих із полісистемними пошкодженнями внаслідок ДТП. Матеріали та методи. Проведений науковий ретроспективний аналіз 312 випадків полісистемних пошкоджень у постраждалих внаслідок ДТП, які перебували на лікуванні у відділенні політравми Київської міської клінічної лікарні швидкої медичної допомоги в період 2018–2019 рр. Результати. Пошкодження внаслідок ДТП виникають у 46 % осіб, які перебувають у стані алкогольного сп’яніння. Існує вірогідна залежність постраждалих внаслідок ДТП від ознак наявності алкогольної інтоксикації та участі в русі. У стані алкогольної інтоксикації водії отримають травму в 46,43 % випадків, пішоходи — у 52,53 %, пасажири — у 31,43 %. Порівняльний аналіз ризику виникнення летального результату в постраждалих внаслідок ДТП з алкогольною інтоксикацією та без неї і за ознакою участі в русі довів, що ризик виникнення летального результату у водіїв із наявністю алкогольної інтоксикації більше ніж у 2 рази вищий, ніж у водіїв без неї, і становить 0,49. Висновки. Найбільші клінічні результативні ризики виникнення летального результату перебігу травматичного процесу в постраждалих внаслідок ДТП, незалежно від наявності або відсутності алкогольної інтоксикації, мають пішоходи. Такі ризики мають критичне або катастрофічне значення. Алкогольна інтоксикація підвищує ризик виникнення летального результату перебігу травматичного процесу в активних учасників дорожнього руху (водії та пішоходи) та не впливає на такий результат у пасивних учасників руху (пасажири)
Доп.точки доступа:
Гур’єв, С. О.
Кушнір, В. А.
Сацик, С. П.
Гребенюк, В. І.

Свободных экз. нет

Найти похожие

4.


    Іфтодій, А. Г.
    Особливості патогенезу гострої кишкової недостатності при гострій тонкокишковій непрохідності [Текст] / А. Г. Іфтодій, В. І. Гребенюк, О. М. Коломоєць // Шпитальна хірургія. - 2011. - № 1. - С. 45-48

Рубрики: Тонкая кишка--животное

   Кишечная непроходимость--животное


Доп.точки доступа:
Гребенюк, В. І.
Коломоєць, О. М.

Свободных экз. нет

Найти похожие

5.


    Іфтодій, А. Г.
    Медикаментозна корекція синдрому гострої кишкової недостатності за гострої тонкокишкової непрохідності в експерименті [Текст] / А. Г. Іфтодій, О. Μ. Коломоєць, В. I. Гребенюк // Клінічна та експериментальна патологія. - 2011. - Т. 10, № 1. - С. 65-68

Доп.точки доступа:
Коломоєць, О. М.
Гребенюк, В. І.

Свободных экз. нет

Найти похожие

6.


   
    Заходи профілактики ускладнених форм синдрому діабетичної стопи [Текст] / C. O. Якобчук [та ін.] // Буковинський медичний вісник. - 2013. - Т. 17, № 2. - С. 186-189

Доп.точки доступа:
Якобчук, С. О.
Іфтодій, А. Г.
Гродецький, В. К.
Гребенюк, В. І.

Свободных экз. нет

Найти похожие

7.


   
    Негативний вплив контакту сім’яного канатика з поліпропіленовим імплантатом на стан яєчка [Текст] / О. П. Москалюк [та ін.] // Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2022. - Т. 21, № 1. - С. 57-62. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-главная:
ЯИЧКИ -- TESTIS (повреждения)
СЕМЕННОЙ КАНАТИК -- SPERMATIC CORD (повреждения)
ПОЛИПРОПИЛЕНЫ -- POLYPROPYLENES
Аннотация: Хірургічне втручання залишається єдиним методом лікування пахвинних гриж. За частотою виконання пахвинна герніопластика посідає третє місце серед усіх операцій, становлячи 10-15%. В Україні щорічно виконується декілька сотень тисяч операцій щодо пахвинних гриж, але результати лікування ще не можуть вважатися задовільними. Застосування алотрансплантатів дало змогу зменшити кількість рецидивів гриж до 3-9%. Спосіб I.?L. Lichtenstein став «золотим стандартом» алопластики пахвинних гриж. Однак пахвинна алогерніопластика має певний відсоток специфічних ускладнень, зокрема порушення кровообігу в яєчку, що призводить до безпліддя. З метою вивчення гістологічних змін яєчка, що відбуваються внаслідок контакту сім’яного канатика із сітчастим імплантатом, проведено експериментальне дослідження, яке вміщувало 38 статевозрілих самців кролів. Для вивчення анатомічних особливостей кролів та контролю вихідних гістологічних показників прооперовано 10 інтактних тварин. У 28 тварин моделювали контакт сім’яного канатика та імплантата. Аналізуючи отримані експериментальні дані, слід зазначити, що у тварин експериментальної групи виникли значні розлади кровообігу в яєчку, які призвели до порушення сперматогенезу в усі терміни спостереження, про що засвідчує динаміка кількості шарів сперматогенного епітелію: 4,0±0,27-7-ма доба, 1,8±0,22-21-ша доба, 8,9±0,22-га – доба та 6,8±0,34-90-та доба. Також виявлено розвиток прогресуючого склерозу та гіалінозу в тканинах яєчка на 42-гу та 90-ту добу експерименту, про що засвідчує динаміка відносної кількості сполучнотканинної строми яєчка від 16,1±0,81% на 7-му добу до 19,5±1,03% на 90-ту добу експерименту. Це підтверджується і суттєвими змінами діаметра звивистих сім’яних трубочок – від 197,3±3,79 мкм на початку дослідження до 156,1±4,51 мкм в кінці експерименту.
Доп.точки доступа:
Москалюк, О. П.
Шкварковський, І. В.
Гребенюк, В. І.
Козловська, І. М.
Більцан, О. В.

Свободных экз. нет

Найти похожие

8.


   
    Аналіз клініко-анатомічної характеристики доpожньо-транспортної травми в умовах обласного міста (повідомлення перше: обсяг ураження) [Текст] = Analysis of clinical and anatomical characteristics of the pedestrian accident under conditions of the city / С. О. Гур’єв [та ін.] // Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 2. - С. 3-8. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC (тенденции)
ТРАВМ ПОКАЗАТЕЛИ ТЯЖЕСТИ -- TRAUMA SEVERITY INDICES
ГОРОДСКОГО НАСЕЛЕНИЯ ЗДОРОВЬЕ -- URBAN HEALTH (тенденции)
Аннотация: Мета дослідження – визначити та верифікувати обсяг ушкодження у постраждалих внаслідок дорожньо-транспортної травми (ДТП) в умовах обласного міста. Матеріали та методи. Проведено ретроспективний аналіз 242 випадків травм, отриманих внаслідок автомобільної травми і перебували на лікуванні в лікарні швидкої медичної допомоги міста Чернівці з 2019 по 2020 роки. Результати. У загальному масиві дослідження 28,51 % постраждалих мають обсяг ушкодження двох анатомо-функціональних ділянок (АФД), 27,51 % – однієї, 24,38 % – трьох АФД. Серед постраждалих, що вижили, спостерігається така ж тенденція – 30,32 % постраждалих мають ушкодження двох АФД, 26,56 % – однієї, а ушкодження шести АФД мають тільки 0,89 %. У постраждалих, що померли, найбільша питома вага припадає на осіб, у яких ушкоджено одну та дві АФД – по 23,53 %, та чотири і п’ять АФД – по 17,65 %. Найвища летальність спостерігали у постраждалих із ушкодженням п’яти та шести АФД – 33,33 % та 50,50 % відповідно. Ушкодження однієї та двох АФД більш характерне для пасажирів (40,91 % та 40,58 % відповідно), а ушкодження чотирьох, п’яти та шести АФД – для пішоходів (37,14 %, 66,67 % та 50,0 % відповідно). Висновки: 1. У постраждалих внаслідок ДТП в умовах обласного міста переважає поєднана травма (політравма) – 72,72 %. 2. Найбільшу питому вагу в масиві тих, що померли, має поєднання трьох АФД (23,53 %), а у масиві тих, що вижили – двох АФД 30,22 %. 3. Ознака участі в русі має суттєвий вплив на обсяг ушкоджень у постраждалих внаслідок ДТП, особливо це стосується пішоходів
The purpose of the study – to determine and verify the extent of damage in victims of traffic accidents (TA) under conditions of a regional city. Materials and methods. A retrospective analysis of 242 cases of injured persons, who received damages as a result of a car accident and were treated in the emergency medical care hospital of Chernivtsi from 2019 to 2020, was conducted. The results. In the total file of the study, 28.51 % of victims have the range of damage of two anatomical and functional areas (AFA), 27.51 % – one, 24.38 % – three AFA. Among the survived victims, the same trend is observed – 30.32 % of the victims have damage of two AFAs, 26.56 % – one, and only 0.89 % have damage of six AFAs. Among the victims who died, the highest specific weight falls on persons who have one and two damaged AFAs – 23.53 % each, and four and five AFAs – 17.65 % each. The highest mortality is observed in victims with damage of five and six AFA – 33.33 % and 50.50 %, respectively. Damage of one and two AFAs is more typical for passengers (40.91 % and 40.58 %, respectively), and damage of four, five and six AFAs is more typical for pedestrians (37.14 %, 66.67 % and 50.0 % respectively). Conclusions. 1. Combined trauma (polytrauma) prevails in road accident victims in the conditions of a regional city – 72.72 %. 2. The largest specific weight in the array of those who died is the combination of three AFA (23.53 %), and in the array of those who survived – two AFA 30.22 %. 3. The sign of participation in traffic has a significant impact on the amount of damage in road accident victims, especially for pedestrians
Доп.точки доступа:
Гур’єв, С. О.
Кушнір, В. А.
Гребенюк, В. І.
Соловйов, О. С.

Свободных экз. нет

Найти похожие

9.


    Гур’єв, С. О.
    Аналіз клініко-анатомічної характеристики дорожньо-транспортної травми в умовах обласного міста. Повідомлення третє: тяжкість пошкодження [Текст] = Analysis of clinical and anatomical characteristics of traffic injuries in the conditions of the regional city. Report three: severity of damage / С. О. Гур’єв, В. А. Кушнір, В. І. Гребенюк // Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2023. - Т. 22, № 3. - С. 6-14. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
АВТОМОБИЛЯ ВОЖДЕНИЕ -- AUTOMOBILE DRIVING (психология, статистика)
БЕДСТВИЯ, АВАРИИ И КАТАСТРОФЫ -- DISASTERS (статистика, экономика)
ТРАВМ ПОКАЗАТЕЛЕЙ ТЯЖЕСТИ ОЦЕНОЧНАЯ ШКАЛА -- INJURY SEVERITY SCORE
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Аннотация: Дорожньо-транспортна травма, як й інші види травматичних пошкоджень, має досить складну клінічну характеристику і є багатокомпонентною. Мета дослідження: Верифікувати й сформувати клінічну характеристику пошкоджень у постраждалих унаслідок дорожньо- транспортних пригод в умовах обласного міста. Матеріал і методи. Проведено ретроспективний аналіз 242 випадків постраждалих, які отримали травму в результаті дорожньо- транспортної травми (ДТП) та проходили лікування в лікарні швидкої медичної допомоги міста Чернівці з 2019 по 2020 роки. Масив дослідження сформовано методом беззворотної рандомізації за методологією випадкових чисел. Результати. В результаті дослідження встановлено, що в умовах обласного міста постраждалі внаслідок ДТП в 66,11 % отримують травму з тяжкістю пошкодження більше 16 балів за стандартизованою системою оцінки NISS, тобто політравму. В загальному масиві дослідження найвища летальність зафіксована у постраждалих із тяжкістю пошкодження 45-75 балів та 34-45 балів (33,34 % та 30,30 % відповідно). У водіїв пошкодження з тяжкістю до 24 балів за стандартизованою системою оцінки NISS (легка травма) становить 76,13 %, у пасажирів – 67,04 %, а у пішоходів – 51,51 %. Тяжка (35-44 балів) та вкрай тяжка травма (45-75 балів) разом мають питому вагу: у водіїв – 10,23 %, у пасажирів – 13,64 %, у пішоходів – 31,82 %, тобто пішоходи отримують більше тяжких пошкоджень, а ознака участі в русі має вірогідний вплив на тяжкість пошкодження у постраждалих унаслідок дорожньо- транспортних пригод. У пішоходів, що вижили, на першому ранговому місці перебувають пошкодження з тяжкістю за NISS у 16-24 бали – 39,62 %, у водіїв та пасажирів – до 16 балів (46,83 % та 42,85 % відповідно). У масиві померлих пішоходів і пасажирів найбільшу пито- му вагу мають постраждалі з тяжкістю 45-75 балів (38,46 % та 36,37 % відповідно), а водії мають тяжкість пошкодження 35-44 бали – 33,34 %, тобто ознака участі в русі й тяжкість пошкодження мають вірогідний вплив на виникнення негативного результату перебігу травматичного процесу. Висновки. Для постраждалих унаслідок ДТП в умовах обласного міста в цілому характерна відносно не тяжка травма – до 34 балів, 82,65 %, причому травма до 16 балів становить 33,89 %. Встановлено наявність залежності тяжкості пошкодження від ознаки участі в русі, найтяжчі травми отримують пішоходи (питома вага тяжкої та вкрай тяжкої травми – 31,82 %), найменше – водії, 10,23 %. Встановлено, що тяжкість пошкодження в постраждалих унаслідок дорожньо-транспортних пригод в умовах обласного міста вірогідно залежить від участі в русі та є суттєвим фактором виникнення летальності
Road tra ffi c injury, like other types of traumatic injuries, has a rather complex clinical characteristic and is multicomponent. The purpose of the study: To verify and form the clinical characteristics of injuries in victims of tra ffi c accidents in the conditions of a regional city. Material and methods. A retrospective analysis of 242 cases of victims who were injured as a result of a traffi c accident and were treated in the emergency medical hospital of Chernivtsi from 2019 to 2020 was conducted. The research array was formed by the method of irreversible randomization using the methodology of random numbers. The results. As a result of the study, it was found that in the conditions of the regional city, 66.11 % of the victims of road accidents receive an injury with a severity of damage of more than 16 points according to the standardized scoring system NISS, i. e. polytrauma. In the general array of the study, the highest mortality rate was recorded in victims with an injury severity of 45-75 points and 34-45 points (33.34 % and 30.30 %, respectively). Among drivers, damage with a severity of up to 24 points according to the standardized scoring system NISS (light injury) is 76.13 %, among passengers – 67.04 %, and among pedestrians – 51.51 %. Severe (35-44 points) and extremely severe injury (45-75 points) together have the same weight: for drivers – 10.23 %, for passengers – 13.64 %, for pedestrians – 31.82 %, i. e. pedestrians receive more serious injuries, and the sign of participation in traffi c has a probable infl uence on the severity of injuries in victims of tra ffi c accidents. Pedestrian survivors have the highest number of injuries with NISS severity of 16-24 points – 39.62 %, drivers and passengers – up to 16 points (46.83 % and 42.85 %, respectively). In the array of dead pedestrians and passengers, the highest specifi c weight is given to victims with a severity of 45-75 points (38.46 % and 36.37 %, respectively), and drivers with a severity of damage of 35-44 points – 33.34 %, that is, a sign of participation in traffi c and the severity of damage have a probable infl uence on the occurrence of a negative result of the course of the traumatic process. Conclusions. For the victims of road accidents in the conditions of the regional city, in general, a relatively mild injury is characteristic – up to 34 points, 82.65 %, and an injury up to 16 points is 33.89 %. It was established that the severity of damage depends on the sign of participation in tra ffi c: the most severe injuries are sustained by pedestrians (specifi c weight of severe and extremely severe injuries – 31.82 %), the least severe – drivers, 10.23 %. It was established that the severity of damage in victims of traffi c accidents in the conditions of a regional city obviously depends on participation in traffi c and is a signifi cant factor in the occurrence of mortality
Доп.точки доступа:
Кушнір, В. А.
Гребенюк, В. І.

Свободных экз. нет

Найти похожие

10.


   
    Оцінка клініко-епідеміологічної характеристики дорожньо- транспортної травми у дітей як медико-санітарний наслідок надзвичайної ситуації техногенного характеру [Текст] = Evaluation of the clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in children as a medical and sanitary consequence of a man-made emergency / С. О. Гур’єв [та ін.] // Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина. - 2023. - Т. 13, № 4. - С. 78-83. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
ТРАНСПОРТНЫЕ СРЕДСТВА МОТОРНЫЕ -- MOTOR VEHICLES
БЕДСТВИЯ, АВАРИИ И КАТАСТРОФЫ -- DISASTERS (профилактика и контроль, статистика)
РАНЫ И ТРАВМЫ -- WOUNDS AND INJURIES (осложнения, патофизиология, смертность, терапия, эпидемиология, этиология)
ДЕТИ -- CHILD
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT (физиология)
СОЦИАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ -- SOCIAL PROBLEMS (профилактика и контроль, психология, статистика, тенденции)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Аннотация: Однією з основних причин смертності у дітей є дорожньо-транспортна травма. В Україні така проблема є досить гострою внаслідок інфраструктурних та соціально-економічних факторів, а з початком повномасштабного російського вторгнення на територію України з лютого 2022 року ця проблема ще більше загострилась. Мета дослідження. Визначити та оцінити клініко-епідеміологічну характеристику дорожньо-транспортної травми (ДТТ) у дітей як медико-санітарного наслідку надзвичайної ситуації. Матеріал і методи дослідження. Дослідження грунтуються на вивченні та ретроспективному аналізі 259 випадків дорожньо-транспортної травми у дітей, що склало масив дослідження. Формування масиву проводилося методом беззворотньої рандомізації з 1671 постраждалихунаслідок дорожньо-транспортних пригод (ДТП), які отримали ДТТ в сільській та міській місцевості у 2018-2019 роках. Рандомізація відбувалася за ознакою дитячого віку 0-18 років. Питома вага дитячої ДТТ становила 15,50 % загального масиву постраждалих унаслідок ДТП. Обсяг масиву дослідження перевищує необхідний та достатній відповідно до закону великих чисел. Методами аналізу були параметричні, непараметричні методи статистичного аналізу, фрактерний аналіз, закони формальної логіки. Аналіз проводився за допомогою комп’ютерних технологій у системі Statistica. Дане дослідження проведено в рамках виконання дисертаційної роботи на тему «Дорожньо-транспортна травма (клініко-епідеміологічна, клініко-нозологічна характеристика, клінічні особливості перебігу травматичного процесу, принципи надання медичної допомоги)», затвердженої на Вченій раді ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф МОЗ України» (протокол засідання Вченої ради № 6 від 15 грудня 2020року) з дотриманням умов Гельсінської декларації та схвалено комісією з біоетики ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф МОЗ України» (протокол № 10 від 08 грудня 2020 року). Результати дослідження. В результаті дослідження встановлено, що в загальному масиві переважають особи чоловічої статі (хлопчики) - 52,33 %, а дівчат - 47,67 %. У загальному масиві це складає 12,79 %. У масиві тих, хто загинув, за питомою вагою переважають хлопчики - 81,82 %, а у масиві тих, хто вижив - дівчата (52,00 %). У масиві хлопчиків летальність становить 20,00 %, а у дівчаток - 4,88 %, тобто у хлопчиків ризик загинути у дорожньо- транспортній пригоді у 4 рази вищий, ніж у дівчаток. У загальному масиві дослідження за віковою ознакою найбільшу питому вагу мають діти віком 6-18 років (шкільний період) - 89,19 %, на другому місці - діти віком 3-6 років (дошкільний період), 9,27 %, а найменша питома вага -у дітей віком 0-3 роки (1,54 %). Найвища летальність зафіксована у віковій групі 0-3 роки - 25,00 %, найменша - у віковій групі 3-6 років, 12,50 %. За ознакою участі в русі в загальному масиві найбільша питома вага постраждалих дітей припадає на пасажирів чотириколісного транспорту - 46,51 %, на другому місці - діти- пішоходи з показником 37,21 %, найменшу питому вагу мають водії та пасажири двоколісного транспорту - 16,28 %. У масиві померлих більше половини займають пішоходи - 54,55 %. Летальність у масиві водіїв та пасажирів двоколісного транспорту становить 7,14 %, у пасажирів чотириколісного транспорту -10,00 %, а найвища - у пішоходів, 18,75 %. Висновки. Дорожньо-транспортна травма у дітей має певні клініко-епідеміологічні характеристики, що полягають в гендерних і вікових особливостях та участі в русі. У масиві постраждалих переважають хлопчики - 52,33 %, водночас встановлено суттєвий вплив гендерної ознаки на результат перебігу травматичного процесу, причому дівчата мають більший шанс на виживання. Вікова ознака має суттєвий вплив, як на виникнення ДТТ, так і на результат перебігу травматичного процесу. Найбільшу питому вагу серед травмованих мають діти 6-18років - 89,19 %. Найбільша летальність спостерігається у віковій групі 0-3 роки - 25,00 %. Участь в русі у дітей має сильний вплив, як на формування масиву постраждалих, так і на результат перебігу травматичного процесу. Найбільшу питому вагу мають пасажири чотириколісного транспорту - 46,51 % та пішоходи - 37,21 %. Найбільша летальність спостерігається у пішоходів -18,75 %.
One of the main causes of death among children is road traffic injuries. In Ukraine, such a problem is quite acute due to infrastructural and socio-economic factors, and with the beginning of the full-scale invasion of the Russian Federation into the sovereign territory of Ukraine, this problem has become even more acute. The aim of the study is to determine and evaluate the clinical and epidemiological characteristics of traffic injuries among children as a medical and sanitary consequence of an emergency situation. Materials and methods. The study is based on the study and retrospective analysis of 259 cases of road traffic injuries in children, which formed the body of the study. The formation of the array was carried out by the method of irreversible randomization from 1,671 victims of road traffic accidents who received road traffic injuries in rural and urban areas in 2018-2019. Randomization was carried out according to the age of the child from 0 to 18 years. The specific gravity of children’s road traffic injuries was 15.50 % of the total number of road traffic accident victims. The scope of the research exceeds what is necessary and sufficient according to the law of large numbers. The methods of analysis were parametric, non-parametric methods of statistical analysis, fractal analysis, laws of formal logic. The analysis was carried out using computer technologies in the system Statistica. The study was conducted within the framework of the Doctoral Thesis «Road Traffic Accident (Clinical-Epidemiological, Clinical- Nosological Characteristics, Clinical Features of the Course of the Traumatic Process, Principles of Medical Care)», approved by the Academic Council of the «Ukrainian Scientific and Practical Center of Emergency Medical Aid and Disaster Medicine of the Ministry of Health of Ukraine» (Protocol of the Meeting of the Scientific Council No. 6, December 2020). of Emergency Medical Aid and Disaster Medicine of the Ministry of Health of Ukraine» (Minutes of the meeting of the Scientific Council No. 6 dated December 15, 2020) in accordance with the provisions of the Declaration of Helsinki and approved by the Bioethics Commission of the «Ukrainian Scientific and Practical Center of Emergency Medical Aid and Disaster Medicine of the Ministry of Health of Ukraine» (Minutes No. 10 dated December 8, 2020). Research results. As a result of the study, it was determined that the majority of the population is male (boys) - 52.33 %. Girls make up 47.67 %. This is 12.79 % of the total mass. In the mass of those who died, boys predominate by specific weight - 81.82 %, and in the mass of those who survived, girls predominate (52.00 %). The mortality rate for boys is 20.00 %, and for girls - 4.88 %, i. e. the risk of dying in a traffic accident is 4 times higher for boys than for girls. In the total body of research by age, children aged 6-18 years (school period) have the highest specific weight - 89.19 %, in second place - children aged 3-6 years (preschool period), 9.27 %, and the lowest specific weight - children aged 0-3 years (1.54 %). The highest mortality was recorded in the age group 0-3 years - 25.00 %, the lowest - in the age group 3-6 years, 12.50 %. According to the sign of participation in traffic in the total array, the largest specific weight of injured children falls on passengers of four-wheeled vehicles - 46.51 %, in second place - children-pedestrians with an indicator of 37.21 %, drivers and passengers of two-wheeled vehicles have the lowest specific weight - 16.28 %. Pedestrians account for more than half of the mass of the dead - 54.55 %. The fatality rate among drivers and passengers of two-wheeled vehicles is 7.14 %, among passengers of four-wheeled vehicles - 10.00 %, and the highest - among pedestrians - 18.75 %. Conclusions. Road traffic injuries in children have certain clinical and epidemiological characteristics, which consist in gender and age characteristics and participation in traffic. In the range of victims, boys predominate - 52.33 %, at the same time, a significant influence of sex on the outcome of the traumatic process has been established, and girls have a greater chance of survival. Age has a significant influence on both the occurrence of road traffic injury and the outcome of the traumatic process. Children aged 6-18 years have the highest specific weight among the injured - 89.19 %. The highest mortality is observed in the age group of 0-3 years - 25.00 %. Participation of children in road traffic has a strong influence both on the formation of the number of victims and on the outcome of the traumatic process. The largest specific weight has four-wheeled vehicle passengers - 46.51 % and pedestrians - 37.21 %. The highest mortality rate is observed among pedestrians - 18.75 %.
Доп.точки доступа:
Гур’єв, С. О.
Кушнір, В. А.
Гребенюк, В. І.
Волянський, П. Б.

Свободных экз. нет

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-38 
 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)