Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
 Найдено в других БД:Высшее образование (4)
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>A=Дубина, С. О.$<.>)
Общее количество найденных документов : 11
Показаны документы с 1 по 11
1.

Заглавие журнала :Медична освіта -2019г.,N 1
Интересные статьи :
Боярчук О. Р. Питання медичної етики при вивченні пропедевтики педіатрії/ О. Р. Боярчук, О. М. Шульгай, М. І. Кінаш (стр.6-9)
Буряк О. Г. Формування клінічного мислення студентів за допомогою використання ситуаційних завдань/ О. Г. Буряк [та ін.] (стр.10-12)
Козлова Ю. В. Значення загальних та фахових компетентностей у навчанні магістрів у галузі "Стоматологія” на кафедрі патологічної фізіології ДЗ "Дніпропетровська медична академія”/ Ю. В. Козлова [та ін.] (стр.13-17)
Лабій Ю. А. Удосконалення методів представлення лекційного матеріалу для іноземних студентів/ Ю. А. Лабій (стр.18-21)
Муратова Т. М. Навчання в інтернатурі за фахом "Неврологія”: сучасні технології та перспективи їх застосування/ Т. М. Муратова [та ін.] (стр.22-26)
Посоленик Л. Я. Актуальні питання підготовки та оцінювання якості знань здобувачів вищої освіти в галузі знань "Охорона здоров’я” шляхом складання тестових іспитів. Напередодні запровадження ЄДКІ/ Л. Я. Посоленик, О. Я. Видойник, О. В. Авдєєв (стр.27-31)
Римарчук М. І. Формування професійної готовності майбутніх лікарів у контексті впровадження студентоцентрованого підходу/ М. І. Римарчук (стр.32-36)
Рудник В. Т. Самостійна лікарська діяльність при підготовці лікарів-інтернів/ В. Т. Рудник (стр.37-40)
Хламанова Л. І. Проблемно-орієнтоване навчання у вищій медичній освіті/ Л. І. Хламанова, Ю. Б. Чайковський (стр.41-47)
Yelahina N. I. Effective methods in foreign language teaching of medical students/ N. I. Yelahina [та ін.] (стр.48-54)
Sokol M. O. The dynamics and prospects of concepts construction in educational process/ M. O. Sokol, Y. Szempruch (стр.55-60)
Zayikina Т. S. Current challenges during the teaching of clinical disciplines to english-speaking foreign students and the ways to solve them/ Т. S. Zayikina, N. G. Ryndina, G. Yu. Тitova (стр.61-63)
Вацеба Т. С. Досвід проведення і туру олімпіади з ендокринології в Івано-Франківському національному медичному університеті/ Т. С. Вацеба (стр.64-67)
Дубина С. О. Фактори, що впливають на студентську успішність вивчення теоретичної дисципліни/ С. О. Дубина, Д. С. Хапченкова, С. В. Бондаренко (стр.68-70)
Зарівна Н. О. Методичні аспекти викладання фізичних методів аналізу вітчизняним студентам/ Н. О. Зарівна [та ін.] (стр.71-73)
Кліщ І. М. Компетентнісний підхід до підготовки докторів філософії у державному вищому навчальному закладі "Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України”/ І. М. Кліщ [та ін.] (стр.74-78)
Кондратюк В. Є. Компетентнісний підхід до викладання пропедевтики внутрішньої медицини/ В. Є. Кондратюк [та ін.] (стр.79-81)
Кульбашна Я. А. Формування синдрому професійного вигорання у викладачів медичних закладів вищої освіти/ Я. А. Кульбашна [та ін.] (стр.82-87)
Мацькевич В. М. Навчання студентів медичного факультету конструктивного критичного аналізу тексту природничих наук із застосуванням педагогічних "боксів”-опитників та методичних вказівок для об’єктивної оцінки достовірності матеріалу/ В. М. Мацькевич, Д. Б. Соломчак (стр.88-91)
Мельник Н. О. Особливості контролю знань студентів-іноземців англомовної форми навчання за допомогою тестових завдань на кафедрі гістології та ембріології Національного медичного університету імені О. О. Богомольця/ Н. О. Мельник, Г. Ю. Кондаурова (стр.92-95)
Мельничук І. М. Переваги самоосвітньої діяльності майбутніх магістрів медсестринства в умовах дистанційного навчання/ І. М. Мельничук, С. О. Ястремська (стр.96-101)
Павляк А. Я. Досвід проведення практичного заняття з використанням інтерактивних методів формування професійних умінь у майбутніх медичних працівників/ А. Я. Павляк (стр.102-106)
Посохова К. А. Висвітлення проблем раціонального застосування антибіотиків при викладанні фармакології/ К. А. Посохова, О. М. Олещук, О. О. Шевчук (стр.107-110)
П’ятночка І. Т. Сутність лікарської діяльності/ І. Т. П’ятночка, С. І. Корнага (стр.111-115)
Радченко В. В. Менторство в системі післядипломної освіти лікаря/ В. В. Радченко (стр.116-120)
Спіріна І. Д. Викладання дисципліни "Основи психології”: сучасний стан та перспективи/ І. Д. Спіріна, А. В. Шорніков, Є. С. Фаузі (стр.121-123)
Ханюков О. О. Імплементація симуляційного тренінгу надання невідкладної допомоги для студентів 6 курсу при вивченні дисципліни "Внутрішня медицина” (огляд літератури та власний досвід)/ О. О. Ханюков [та ін.] (стр.124-130)
Ханюков О. О. Використання методу логічних ігор при викладанні невідкладних станів у структурі дисципліни "Сімейна медицина”/ О. О. Ханюков, О. В. Смольянова (стр.131-134)
Хасхачих Д. А. Використання інтернет-сервісу Socrative для дистанційного навчання студентів/ Д. А. Хасхачих (стр.135-139)
Lukash Y. M. Diagnostics of the level of formation of the professional and communicative competence of future doctors/ Y. M. Lukash (стр.140-147)
Sokol M. О. Basic writing strategies in foreign languages/ M. О. Sokol, O. M. Tsaryk, N. M. Rybina (стр.148-153)
Vykhrushch A. V. Occupational prestige among high school students/ A. V. Vykhrushch, T. I. Horpinich, J. Smyla (стр.154-160)
Дідух В. Д. Історія становлення та розвитку медичної фізики (теплота, електромагнетизм) (частина 3)/ В. Д. Дідух [та ін.] (стр.161-168)
Кушинська М. Є. Науково-педагогічна діяльність професора О. І. Журбіна – завідувача кафедри медичної біології (1949–1970)/ М. Є. Кушинська, О. Я. Чупашко, З. Д. Воробець (стр.169-171)
Урбанович А. М. Кафедра ендокринології Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького: історія та сьогодення/ А. М. Урбанович, О. В. Сафонова, Р. Д. Макар (стр.172-175)
Федонюк Л. Я. Музеї Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського – багатство історичної спадщини навчального закладу/ Л. Я. Федонюк [та ін.] (стр.176-180)
Федчишин Н. О. Роль родини й сімейного виховання в організації освітнього процесу Німеччини і Франції: історія та досвід/ Н. О. Федчишин, О. Г. Пермякова (стр.181-186)
Білавич Г. В. Рецензія на монографію: Горпініч Т. І. Теоретичні засади професійної підготовки майбутніх лікарів в університетах США / Т. І. Горпініч; наук. ред. А. В. Вихрущ. – Тернопіль: ТДМУ, 2018. – 408 с./ Г. В. Білавич (стр.187-188)
Матешук-Вацеба Л. Р. Рецензія на навчальне видання: Гістологія. Цитологія. Ембріологія: підручник / за ред. О. Д. Луцика, Ю. Б. Чайковського. – Вінниця: Нова Книга, 2018. – 592 с./ Л. Р. Матешук-Вацеба (стр.189-1902)
Интересные статьи :
Найти похожие


2.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Дубина С. О., Хапченкова Д. С., Бондаренко С. В.
Заглавие : Фактори, що впливають на студентську успішність вивчення теоретичної дисципліни
Параллельн. заглавия :Factors affecting the student’s progress of study of the theoretical discipline
Место публикации : Медична освіта. - Тернопіль, 2019. - N 1. - С. 68-70 (Шифр МУ7/2019/1)
MeSH-главная: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Аннотация: Мета роботи – визначити фактори, що впливають на успішність студентів-медиків. Основна частина. Навчання у вищому навчальному закладі, з одного боку, є необхідністю сучасності, з іншого – складним етапом життя молоді. Студенту перших курсів необхідно пристосуватися до нових умов існування, динаміки навчання, змінити спосіб життя та праці, свою поведінку. Великий об’єм нової інформації, фізичні та психологічні труднощі, з якими стикається студент, призводять до постійного напруження, відчуття тривоги та, як наслідок, стану хронічного стресу. Сучасна освітня система безперервно змінюється, що веде за собою необхідність з боку студента постійно адаптуватися до нововведень. Студентський вік характеризується різноманіттям емоцій, відчуттів та засобів їх прояву. Тому на сучасному етапі актуальним залишається вивчення проблеми стресу в навчальній діяльності студентів. У статті наведені дані анонімного опитування 163 студентів 1–2 курсів медичного університету щодо причин незадовільної успішності з вивчення теоретичної дисципліни “Анатомія людини”. Респондентам було запропоновано самостійно визначити причини неадекватного засвоєння матеріалу з дисципліни на практичних заняттях та лекціях. Висновок. Отримані результати свідчать про стан хронічного напруження студентів, перебування в стані навчального стресу за рахунок недосконалості навчальної системи, великого об’єму інформації, загострення хронічних захворювань, психологічних проблем у родині та колективі
Найти похожие

3.

Заглавие журнала :Сучасна педіатрія -2020г.,N 6
Интересные статьи :
Марушко Р. В. Впровадження акредитації провайдерів в Україні: роль та обов’язки провайдерів безперервного професійного розвитку/ Р. В. Марушко (стр.6-14)
Макух Г. В. Реєстр пацієнтів із муковісцидозом як запорука ефективного менеджменту захворювання/ Г. В. Макух [та ін.] (стр.15-21)
Починок Т. В. Вплив реабілітаційно-профілактичного комплексу на стан імунної системи в дітей з рекурентною респіраторною патологією на тлі гастроезофагеальної рефлюксної хвороби/ Т. В. Починок [та ін.] (стр.22-31)
Гасымова Е. Современные нейрохимические и молекулярно-генетические аспекты патогенеза неонатальных судорог/ Е. Гасымова (стр.32-35)
Лісецька І. С. Паління як чинник ризику виникнення захворювань тканин пародонту/ І. С. Лісецька, М. М. Рожко (стр.36-43)
Міщенко О. Я. Раціональний вибір мукоактивних фітопрепаратів у педіатрії: комплексна фармакологічна дія, ефективність, безпечність/ О. Я. Міщенко (стр.44-50)
Цимбаліста О. Л. Синдром Пруне-Беллі: випадки з клінічної практики/ О. Л. Цимбаліста [та ін.] (стр.51-56)
Хапченкова Д. С. PFAPA-синдром: літературний огляд та власне клінічне спостереження/ Д. С. Хапченкова, С. О. Дубина (стр.57-61)
Высочина И. Л. Доказательная база эффективности и безопасности флавоноидов и мнение врачей амбулаторной практики в фокусе выбора подходов лечения ОРВИ/ И. Л. Высочина, В. В. Крамарчук (стр.62-68)
Банадига Н. В. Нова концепція функціонального харчування дітей раннього віку/ Н. В. Банадига (стр.70-78)
Геморагічний васкуліт: клінічна настанова, заснована на доказах (стр.79-92)
Світлій пам’яті Віталія Григоровича Майданника (стр.93-95)
Интересные статьи :
Найти похожие


4.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Хапченкова Д. С., Дубина С. О.
Заглавие : PFAPA-синдром: літературний огляд та власне клінічне спостереження
Место публикации : Сучасна педіатрія. Україна. - Київ, 2020. - N 6. - С. 57-61 (Шифр СУ66/2020/6)
Примечания : Бібліогр. наприкінці ст.
MeSH-главная: НАСЛЕДСТВЕННЫЕ АУТОВОСПАЛИТЕЛЬНЫЕ БОЛЕЗНИ -- HEREDITARY AUTOINFLAMMATORY DISEASES
ДЕТИ -- CHILD
ОПИСАНИЕ СЛУЧАЕВ -- CASE REPORTS
ОБЗОР -- REVIEW
Ключевые слова (''Своб.индексиров.''): маршалла синдром
Аннотация: Практичну та наукову зацікавленість в останні часи викликають аутозапальні захворювання або синдроми (АЗС). Цю групу патологій об’єднує схожа клінічна симптоматика у вигляді періодичної лихоманки, системного запалення та ряду інших клінічних синдромів. Одним із найпоширенішим представником цієї групи захворювань є РFАРА — синдром або синдром Маршалла. РFАРА — синдром (синдром Маршалла) вважають аутозапальним захворюванням із невідомою етіологією та не до кінця вивченим патогенезом. У якості причин розвитку розглядають генні мутації, сімейне наслідування, модифікуючу роль персистуючих внутрішньоклітинних інфекцій. У патогенезі синдрому Маршалла відіграють роль генетично детерміновані реакції імунітету та нейтрофільного запалення, наявність імунної дисрегуляції. Частота захворюваності та поширеність цього стану в дитячій популяції невідомі. Патологія характерна для раннього дитячого віку, проявляється періодичним виникненням атак лихоманки, афтозним стоматитом, фарингітом або тонзилітом та шийним лімфаденітом. Хворі не мають порушень самопочуття між епізодами, патогномонічних лабораторних змін, мають нормальні показники зросту та розвитку. Патологія виникає у дітей до 5 років, зникає у підлітковому віці, вважається доброякісною хворобою, лікувальними заходами при якій є введення глюкокортикоїдів. Патологія не має специфічних біологічних маркерів, тому діагноз встановлюється на підставі клінічних проявів, ретельного аналізу анамнезу та виключення інших можливих причин повторення лихоманки
Найти похожие

5.

Заглавие журнала :Сучасна педіатрія -2021г.,N 2
Интересные статьи :
Вітаємо з 85-річчям професора... Лайка Андрія Афанасійовича (стр.5-7)
Іванова Л. А. Клініко-параклінічні маркери активності запального процесу при гострих тонзилофарингітах у дітей/ Л. А. Іванова, І. Б. Горбатюк, Ір. Б. Горбатюк (стр.8-12)
Волосівська Ю. М. Функціональний стан гепатобіліарної системи в новонароджених дітей з проявами гіпербілірубінемії при перинатальній патології/ Ю. М. Волосівська, Ю. Д. Годованець (стр.13-20)
Фазылова А. Ш. Характеристика экзокринной функции поджелудочной железы у недоношенных новорожденных/ А. Ш. Фазылова [и др.] (стр.21-25)
Мартинюк В. Ю. Патофізіологічні механізми розвитку епілепсії та особливості епілептогенезу в незрілому мозку/ В. Ю. Мартинюк, Т. К. Знаменська, В. Б. Швейкына (стр.26-39)
Охотнікова О. М. Сучасні підходи до лікування запальних захворювань кишечника в дітей відповідно до останніх рекомендацій Європейської організації з вивчення хвороби Крона і коліту, Європейського товариства дитячих гастроентерологів, гепатологів та нутриціологів/ О. М. Охотнікова [та ін.] (стр.40-57)
Мочульська О. М. Ефекти вітамінів A, E, D, порушення їх обміну та оцінка рівня вітамінної забезпеченості в дітей (огляд літератури)/ О. М. Мочульська [та ін.] (стр.58-66)
Дорош О. І. Дисемінована форма хвороби Ердгейма-Честера. Клінічний випадок/ О. І. Дорош [та ін.] (стр.67-82)
Хапченкова Д. С. Параліч Белла: літературна довідка та власний клінічний випадок/ Д. С. Хапченкова, С. О. Дубина, К. Ю. Єна (стр.83-87)
Веласко І. Йод як незамінний нутрієнт протягом перших 1000 днів життя/ І. Веласко, С. К. Бат, М. П. Рейман (стр.88-98)
Интересные статьи :
Найти похожие


6.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Хапченкова Д. С., Дубина С. О., Єна К. Ю.
Заглавие : Параліч Белла: літературна довідка та власний клінічний випадок
Место публикации : Сучасна педіатрія. Україна. - Київ, 2021. - N 2. - С. 83-87 (Шифр СУ66/2021/2)
Примечания : Бібліогр. наприкінці ст.
MeSH-главная: БЕЛЛА ПАРАЛИЧ -- BELL PALSY
ДЕТИ -- CHILD
ОПИСАНИЕ СЛУЧАЕВ -- CASE REPORTS
Аннотация: Параліч Белла — це гострий периферичний параліч лицевого нерва невідомої етіології. Лицевий нерв — VII пара черепних нервів. Однією частиною лицевого нерва є рухові волокна, які іннервують мімічні м’язи. Лицевий нерв виходить із мозку між заднім краєм моста і оливою довгастого мозку двома корінцями. Більший корінець являє собою власне лицевий нерв, він утворений руховими волокнами. Виділяють центральний і периферичний парез лицевого нерва. Центральний парез виникає при інсультах на протилежному боці від ураження. Периферичний парез (однобічна слабкість м’язів усієї половини обличчя) розвивається на рівні лицевого нерва від рухового ядра до місця виходу з шилососкоподібного отвору на боці ураження. Серед різних локалізацій пошкодження периферичного відділу лицевого нерва найчастіше зустрічається параліч Белла внаслідок набряку і компресії нерва в кістковому каналі. Клінічна симптоматика невропатії лицевого нерва характеризується гостро розвинутим паралічем або парезом мімічної мускулатури: згладжена шкірна складка на ураженому боці обличчя; здуття щоки; неповне закриття ока на хворому боці, симптом Белла; лицева м’язова слабкість. Ступінь ураження визначають за шкалою Хауса—Бракмана. Лікування проводять глюкокортикостероїдами і противірусними препаратами, включають фізіотерапевтичні процедури
Найти похожие

7.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Вовк О. Ю., Онашко Ю. М., Дубина С. О., Гордійчук Д. О., Ікрамов В. Б.
Заглавие : Особливості локалізації отворів лицевого відділу черепа людини зрілого віку залежно від статі
Место публикации : Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - Чернівці, 2022. - Т. 21, № 1. - С. 63-70 (Шифр КУ26/2022/21/1)
Примечания : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-главная: ЛИЦА КОСТИ -- FACIAL BONES
Аннотация: У дослідженні наведено актуальне визначення положення отворів лицевого відділу черепа людини зрілого віку залежно від статі. Дослідження проводили на 52 кісткових препаратах черепів та 60 КТ-знімках людей європеоїдної раси зрілого віку чоловічої та жіночої статі. Під проведення краніометричних досліджень на кісткових препаратах черепів використовували загальноприйняті інструменти. Краніометричні дослідження та аналіз на КТ-знімках у форматі DICOM проводили за допомогою програми DICOM Vidar Dicom Viewer 3.0, яка встановлена на віртуальному анатомічному столі Anatomage table, що розміщений на базі кафедри анатомії людини ХНМУ. Були визначенні: мінімальне та максимальне значення; середня арифметична( X ), середнє квадратичне відхилення (?), помилка середнього (m). Встановлено збільшення відстані від надочноямкового отвору (НОО) до серединної лінії в осіб жіночої статі: праворуч дорівнює X ±?=21,43±4,192 мм; ліворуч – X ±?=21,51±3,213 мм, при цьому в осіб чоловічої статі становить праворуч X ±?=20,45±3,143 мм; ліворуч – X ±?=21,17±2,478 мм. Визначена відстань від підочноямкового отвору (ПОО) до серединної лінії, яка у представників чоловічої статі має більші значення, ніж у жіночої та становить праворуч ±?=22,45±3,782 мм; ліворуч – X ?±?=23,39±2,478 мм; при цьому в осіб жіночої статі: праворуч дорівнює X ±?=22,12±2,034 мм; ліворуч – X ±?=23,17±1,890 мм. При дослідженні відстані від підборідного отвору до серединної лінії з обох боків як у чоловіків (пр.: X ±?=21,36±1,857 мм; лів.: X ±?=22,99±2,423 мм), так і в жінок (пр.: X ±?=20,96±1,884 мм; лів.: X ±?=22,08±2,124 мм) також просліковується збільшення цих показників саме в осіб чоловічої статі.
Найти похожие

8.

Заглавие журнала :Медична освіта -2022г.,N 1
Интересные статьи :
Вихрущ А. В. Система цінностей молоді в контексті особистісної парадигми/ А. В. Вихрущ, О. М. Христенко (стр.5-13)
Волосовець А. О. Використання майстер-класів у навчальному процесі на кафедрі медицини невідкладних станів/ А. О. Волосовець [та ін.] (стр.14-17)
Дубина С. О. Використання робочих зошитів як засіб оптимізації освітнього процесу на кафедрі анатомії людини за умов дистанційного навчання/ С. О. Дубина [та ін.] (стр.18-22)
Іванченко О. З. Оцінювання сучасних форм лекцій студентами першого курсу медичного університету/ О. З. Іванченко, О. З. Мельнікова, І. І. Міхіна (стр.23-29)
Кучин Ю. Л. Основні принципи організації дистанційного навчання медиків/ Ю. Л. Кучин, Л. В. Лимар (стр.30-37)
Маврутенков В. В. Онлайн-консультація пацієнтів як інструмент відпрацювання практичних навичок зі студентами на кафедрі інфекційних хвороб під час дистанційного навчання/ В. В. Маврутенков, К. Ю. Литвин, Г. О. Ревенко (стр.38-42)
Волосовець О. П. Модель екзаменаційної педіатричної станції «Початкова та реанімаційна допомога новонародженій дитині» як компоненти об’єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальністю 222 «Медицина» галузі/ О. П. Волосовець [та ін.] (стр.43-47)
Олійник Н. Я. Підготовка студентів-іноземців до професійного спілкування/ Н. Я. Олійник (стр.48-55)
Тишковець М. П. Професійне спілкування лікаря з пацієнтом у кардіологічному відділенні: методичні рекомендації для опанування теми англомовними здобувачами вищої медичної освіти/ М. П. Тишковець (стр.56-60)
Kotsyuba R. B. Experimental study of computer-oriented methodology of foreign language communicative development of future medical professionals/ R. B. Kotsyuba, N. O. Fedchyshyn, I. R. Humenna (стр.61-67)
Бойчук А. В. Якісна підготовка лікарів-інтернів і курсантів на кафедрі акушерства та гінекології фпо – вимога сучасності/ А. В. Бойчук, В. С. Шадріна, О. І. Хлібовська (стр.68-73)
Волосовець О. П. Проблемні питання запровадження якісного безперервного професійного розвитку лікарів/ О. П. Волосовець [та ін.] (стр.74-80)
Марущак М. І. Оцінка ефективності підготовки докторів філософії з медсестринства: результати анкетування стейкхолдерів/ М. І. Марущак, М. Ю. Синенко (стр.81-87)
Проніна О. М. Сучасні технології в професійній підготовці лікарів-інтернів/ О. М. Проніна, С. М. Білаш, М. М. Кобеняк (стр.88-92)
Bilavych I. V. Development of informal ukrainian public medical education in Galicia/ І. V. Bilavych [та ін.] (стр.93-97)
Интересные статьи :
Найти похожие


9.

Заглавие журнала :Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту -2022г. т.26,N 4
Интересные статьи :
Романенко Я. І. Токсичність та антиоксидантна активність похідних 4-гідразинохіноліну / Я. І. Романенко, (Богдан) А. М. Козир (стр.528-533)
Онашко Ю. М. Визначення положення отворів лицевого відділу черепа відносно краніологічних точок і кісткових орієнтирів залежно від лицевого індексу людини зрілого віку/ Ю. М. Онашко [та ін.] (стр.534-539)
Поліщук Т. В. Плазмові рівні галектину-3 у мешканок Подільського регіону України без ознак серцево- судинної патології носіїв різних варіантів кодуючого гена (LGALS-3, rs 2274273)/ Т. В. Поліщук (стр.540-544)
Кременська Л. В. Маркетинговий аналіз лікарських засобів на основі діючої речовини звіробій звичайний (Hypericum perforatum L.)/ Л. В. Кременська [та ін.] (стр.545-549)
Остренюк Р. С. Рівень гідроген сульфіду та морфологічні зміни в аорті щурів під впливом вітаміну D в умовах модуляції системи H2S / цистатіонін-гама-ліаза/ Р. С. Остренюк, Н. В. Заічко (стр.550-556)
Сарафинюк Л. А. Особливості взаємозв’язків між реоенцефалографічними й антропометричними показниками у волейболістів мезоморфного соматотипу/ Л. А. Сарафинюк, Д. О. Меркулова (стр.557-561)
Малиш Т. Ю. Оцінка поширеності та клінічних особливостей когнітивних розладів у хворих на Лайм-бореліоз в залежності від стадії та форми захворювання/ Т. Ю. Малиш [та ін.] (стр.562-566)
Миндзів К. В. Клініко-лабораторні зміни та фактор росту фібробластів у хворих на міокардит/ К. В. Миндзів, Н. І. Ярема (стр.567-572)
Зверхановський О. А. Клінічне обґрунтування методу лікування хворих з повною адентією та профілактики супутніх протезних стоматитів/ О. А. Зверхановський, А. В. Денисюк (стр.573-575)
Вернигородський С. В. Гломувенозна мальформація шкіри лівого гомілково-ступневого суглобу: клінічний випадок та огляд літератури/ С. В. Вернигородський, О. Г. Костюк, А. О. Костюков (стр.576-579)
Іванов В. П. Варіабельність рівня N-кінцевого фрагменту мозкового натрійуретичного пропептиду у плазмі в пацієнтів з гіпертонічною хворобою з та без хронічної коронарної хвороби/ В. П. Іванов, М. М. Закревська (стр.580-585)
Vaskiv O. V. Optimization of pharmacotherapy of gestational hypertension/ O. V. Vaskiv [та ін.] (стр.586-591)
Моцюк В. М. Вплив бактеріальної транслокації та системного запалення на нутритивний стан, стан скелетних м’язів і виживання хворих на цироз печінки/ В. М. Моцюк, Н. О. Пентюк (стр.592-599)
Заічко Н. В. Андрагогіка у вищій медичній освіті: особливості впровадження на фундаментальних та клінічних дисциплінах/ Н. В. Заічко [та ін.] (стр.600-605)
Вергелес Т. М. Рівень суб’єктивного контролю студентів та особливості його змін в умовах використання дистанційної й аудиторної форм організації навчальної діяльності/ Т. М. Вергелес (стр.606-613)
Зуб В. О. Стан надання онкологічної допомоги населенню України в умовах воєнного часу/ В. О. Зуб, А. С. Котуза (стр.614-617)
Yastrub A. M. Comparative toxicological and hygienic assessment and combined action of modern fungicides based on azoxystrobin, pydiflumetofen, propiconazole/ A. M. Yastrub (стр.618-623)
Одарчук І. В. Клініко-етіологічна характеристика небактерійних менінгітів у дітей Хмельницького регіону/ І. В. Одарчук (стр.624-627)
Чорна В. В. Імплементація європейського досвіду щодо діджиталізації закладів охорони здоров’я України з надання психологічної та психіатричної допомоги населенню в сучасних умовах/ В. В. Чорна [та ін.] (стр.628-632)
Березюк О. Р. Опитувальник порівняльного індексу почуття неповноцінності: переклад, валідизація та досвід використання в Україні/ О. Р. Березюк [та ін.] (стр.633-636)
Ковтун Г. І. Сучасні тенденції та регіональні особливості інвалідності внаслідок хвороб системи кровообігу в Україні/ Г. І. Ковтун, Н. М. Орлова (стр.637-643)
Ткаченко Т. В. Гостра декомпенсація цирозу печінки та гостра-на-хронічну печінкова недостатність: діагностичні та прогностичні критерії, стратегія лікування/ Т. В. Ткаченко, С. В. Шевчук, Н. П. Масік (стр.644-652)
Кулицька О. В. Знахідки щодо розвитку та анатомії підборіддя: огляд літератури/ О. В. Кулицька [та ін.] (стр.653-656)
Горовий В. І. Еволюція методик гемостазу ложа простати при черезміхуровій простатектомії у хворих на доброякісну гіперплазію простати (огляд літератури)/ В. І. Горовий [та ін.] (стр.657-662)
Дудник В. М. Патології коронарних артерій у дітей та їх клінічне значення/ В. М. Дудник [та ін.] (стр.663-669)
Мельник О. В. Роль ACTN3 R/X та АСЕ І/D у розвитку витривалості у спортсменів/ О. В. Мельник [та ін.] (стр.670-675)
Ходак Т. В. Постнатальний нейрогенез в нейропроліферативних ділянках головного мозку/ Т. В. Ходак, В. О. Тихолаз, В. М. Шевченко (стр.676-680)
Fishchenko V. О. Current problems and perspectives of the treatment of cartilage injuries using mesenchymal stem cells/ V. О. Fishchenko [та ін.] (стр.681-686)
Ryabov T. V. Relationship of odontometric and cephalometric indicators. Review of literary sources/ T. V. Ryabov (стр.687-691)
Кучерук А. М. Набряк-набухання головного мозку: огляд літератури/ А. М. Кучерук [та ін.] (стр.692-698)
Интересные статьи :
Найти похожие


10.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Онашко Ю. М., Вовк О. Ю., Дубина С. О., Сосонна Л. О., Якименко Р. О.
Заглавие : Визначення положення отворів лицевого відділу черепа відносно краніологічних точок і кісткових орієнтирів залежно від лицевого індексу людини зрілого віку
Параллельн. заглавия :Determination of the position of the openings of the facial part of the skull in relation to craniological points and bony landmarks depending on the facial index of a person of mature age
Место публикации : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2022. - Т. 26, № 4. - С. 534-539 (Шифр ВУ80/2022/26/4)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ЛИЦЕВОГО ЧЕРЕПА РАЗВИТИЕ -- MAXILLOFACIAL DEVELOPMENT
ЦЕФАЛОМЕТРИЯ -- CEPHALOMETRY
ВОЗРАСТНЫЕ ГРУППЫ -- AGE GROUPS
ПОДБОРОДОК -- CHIN
Аннотация: Знання точного положення отворів лицевого відділу черепа, через які проходять судини та нерви мають вкрай важливе значення для проведення оперативних, реконструктивних та інших втручань у даній області. Оскільки існує значна варіабельність положення надочноямкового (НОО), підочноямкового (ПОО) та підборідного (ПБО) отворів, метою нашої роботи є визначення точного просторового положення вищезазначених отворів відносно краніологічних точок і кісткових орієнтирів залежно від лицевого індексу людини зрілого віку. Дослідження були проведені на 52 кісткових препаратах черепів за допомогою загальноприйнятих інструментів та 60 КТ-знімках людей європеоїдної раси зрілого віку, без патології кісток лицевого відділу черепа. Дослідження на КТ-знімках проводили за допомогою віртуального анатомічного столу Anatomage table з використанням програми Launching Table 6.0 Application. Для аналізу отриманих результатів вимірювань у нашому дослідженні були використані статистичні методи, що здійснювалася за допомогою ліцензованого пакету програм Microsoft Excel 2010© та за допомогою програми „STATISTYCA”. Для визначення взаємозалежності ознак у генеральній сукупності проводили кореляційний аналіз. У ході дослідження нами були визначенні середні значення відстаней від НОО, ПОО та ПБО до таких краніологічних точок: назіон (nasion, n.), назо-спинальної точки (nasospinale, ns) та фронтомоляре орбітальної (frontomalare orbitale, fmo) залежно від лицевого індексу. Аналізуючи отримані дані, чітко просліджувалися значні відмінності у положенні вищезазначених отворів до відповідних краніологічних точок залежно від типу будови лицевого відділу черепа. Відмічалося збільшення відстаней від НОО та ПОО до точки назіон та фронтомоляре орбітальної точки у еуріпрозопів і менші результати були отримані у лептопрозопів. Середні значення показників відстаней від НОО, ПОО та ПБО до назоспинальної точки були значно більші у лептопрозопів на відміну від еуріпрозопів. При визначенні розміру надочного краю та відстані від НОО до даного краю, ми отримали середні значення, що переважали у еуріпрозопів. Отримані результати вимірювання відстані від ПОО до краю верхньої щелепи та від ПБО до верхнього і нижнього краю нижньої щелепи, вказують на збільшення цих відстаней у довголицих (лептопрозопів) на відміну від широколицих (еуріпрозопів). Результати дослідження свідчать про залежність положення отворів лицевого відділу черепа від лицевого індексу, що в подальшому полегшить у клінічній практиці визначати положення нервів і судин, що виходять з даних отворівKnowing the exact position of the openings in the facial part of the skull, through which vessels and nerves pass, is extremely important for performing operative, reconstructive and other interventions in this area. Since there is considerable variability in the position of the supraorbital (SOH), infraorbital (IOH) and submental (SMOH) holes, the purpose of our work is to determine the exact spatial position of the above-mentioned holes relative to cranial points and bony landmarks depending on the facial index of a mature person. Studies were conducted on 52 bone preparations of skulls using commonly accepted instruments and 60 CT images of mature Caucasians without pathology of the bones of the facial part of the skull. Studies on CT images were carried out using a virtual Anatomage table using the Launching Table 6.0 Application program. Statistical methods were used to analyze the obtained measurement results in our research, which was carried out with the help of the Microsoft Excel 2010 © licensed program package and with the help of the “STATISTYCA” program. To determine the interdependence of features in the general population, a correlation analysis was performed. In the course of the study, we determined the average values of the distances from the SOH, IOH and SMOH to the following craniological points: nasion (n.), nasospinale (ns) and frontomalare orbitale (fmo) depending on the facial index. Analyzing the obtained data, significant differences in the position of the above-mentioned openings to the corresponding craniological points were clearly observed depending on the type of structure of the facial part of the skull. There was an increase in the distances from the SOH and IOH to the nasion point and the frontmolar orbital point in euryprosopics, and smaller results were obtained in leptoprosopics. The average values of the distance indicators from the SOH, IOH and SMOH to the nasolabial point were significantly larger in leptoprosopics, in contrast to euryprosopics. When determining the size of the supraorbital margin and the distance from the SOH to the supraorbital margin, euryprosopics prevailed. The obtained results of measuring the distance from the IOH to the edge of the upper jaw and from the SMOH to the upper and lower edges of the lower jaw indicate an increase in these distances in long-faced (leptoprosopic) in contrast to wide-faced (euryprosopic). The results of the study indicate the dependence of the position of the openings of the facial part of the skull on the facial index, which will make it easier in clinical practice to determine the position of the nerves and vessels coming out of these openings
Найти похожие

11.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Дубина С. О., Хапченкова Д. С., Бондаренко С. В., Федорова І. О
Заглавие : Використання робочих зошитів як засіб оптимізації освітнього процесу на кафедрі анатомії людини за умов дистанційного навчання
Параллельн. заглавия :Use of workbooks as a means of optimization of the educational process at the department of human anatomy in distance learning
Место публикации : Медична освіта. - 2022. - № 1. - С. 18-22 (Шифр МУ7/2022/1)
Примечания : Библиогр. в конце ст.
Аннотация: Здійснення освітнього процесу за умов реалізації карантинних заходів під час глобальної епідемії коронавірусу, що почалася у 2020 р., актуалізувало необхідність винайдення і впровадження нових засобів та методик організації і здійснення освітнього процесу. Передусім, це стосується викладання теоретичних дисциплін, де за умов дистанційного навчання значно звужується поле можливостей для формування практичних навичок, оскільки доступ до біологічного матеріалу, муляжів, інструментарію зазвичай не є можливим або малоефективним навіть за сучасного рівня інформаційно-комунікаційних технологій. Не применшуючи значення зусиль у вирішенні завдання діджиталізації навчального матеріалу і способу його подачі та засвоєння, не слід забувати й більш традиційний інструментарій, який може за певних умов оптимізувати результати освітнього процесу. Тому метою даної роботи було окреслення переваг розробки та впровадження в навчальний процес робочих зошитів із предмета «Анатомія людини» як засобу оптимізації результатів освітнього процесу. Співробітники кафедри розробили робочі зошити з кожного розділу предмета. Структура робочого зошита надала можливість студентам чітко та лаконічно висловлювати свої думки, закріплювати отримані теоретичні знання під час розвʼязування ситуаційних задач, виконувати подані завдання з мінімальним витрачанням часу для навчання. Використання робочих зошитів як інструменту методичного забезпечення самостійної роботи здобувачів освіти за умов дистанційного навчання дозволило оптимізувати результати навчання (посилення спрямованості та структурованості самостійної роботи, додаткову візуалізацію, покращення інструментарію контролю сформованості основних практичних навичок) з урахуванням обмежень віддаленості доступу й особливих рис, яких набуває самостійна робота при дистанційному режимі
Найти похожие

 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)