Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (2)Высшее образование (2)
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>A=Проняєв, Д. В.$<.>)
Общее количество найденных документов : 72
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Мельник В. В., Кривецький В. В., Проняєв Д. В., Антонюк О. П.
Заглавие : Особливості морфології матки ранніх плодів
Параллельн. заглавия :The features of the morphology of the uterus of early fetuses
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 1. - С. 20-22 (Шифр БУ5/2023/27/1)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: МОРФОЛОГИЧЕСКИЕ И МИКРОСКОПИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ -- MORPHOLOGICAL AND MICROSCOPIC FINDINGS
МАТКА -- UTERUS
МОДЕЛИ БИОЛОГИЧЕСКИЕ -- MODELS, BIOLOGICAL
ПЕРИНАТАЛЬНЫЙ ПЕРИОД, НАБЛЮДЕНИЕ -- PERINATAL CARE
Ключевые слова (''Своб.индексиров.''): дно матки
Аннотация: Простежено перинатальні зміни форми матки, а також визначено певну форму її дна на кожному з місяців перинатального періоду розвитку. Матеріал і методи. Особливості типової та варіантної анатомії матки, піхви, яєчників і маткових труб вивчено на 160 препаратах плодів і новонароджених з використанням комплексу методів морфологічного дослідження: макроскопічний, звичайне і тонке препарування. Результати дослідження. Доведено, що найбільшою варіабельністю форми відрізняється рельєф дна матки, який може бути жолобчастим, горбкуватим, плоским і опуклим. Простежено фізіологічне зникнення жолоба на матці, що підтверджується встановленими достовірними кореляційними зворотними зв’язками середньої сили між шириною дна матки, показники якої коливаються від 6,0±0,21 мм до 6,4±1,60 мм та тім’яно-п’ятковою довжиною (ТПД) плода. Висновки. У результаті проведених морфологічних досліджень встановлено такі форми дна матки: жолобчаста, горбкувата, плоска та опукла. На нашу думку, саме такою (у вказаній послідовності) є закономірна стадійність перетворення форми дна матки впродовж перинатального періодуPerinatal changes in the shape of the uterus were traced, and a certain shape of its bottom was determined in each of the months of the perinatal period of development. Material and methods. Features of the typical and variant anatomy of the uterus, vagina, ovaries and fallopian tubes were studied on 160 preparations of fetuses and newborns using a complex of morphological research methods: macroscopic, ordinary and thin dissection. Research results. It has been proven that the topography of the bottom of the uterus is characterized by the greatest variability of shape, which can be grooved, bumpy, flat and convex. The physiological disappearance of the groove on the uterus was observed, which is confirmed by established reliable correlations of average strength between the width of the uterine fundus, the indicators of which vary from 6.0±0.21 mm to 6.4±1.60 mm and the parietal-p fetal length (TPD) of the fetus. Conclusions. As a result of morphological studies, the following forms of the uterine fundus were established: grooved, tuberous, flat and convex. In our opinion, this (in the specified sequence) is the natural phase of the transformation of the shape of the bottom of the uterus during the perinatal period
Найти похожие

2.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Проняєв Д. В., Кривецький В. В., Бойчук О. М.
Заглавие : Навчально-методичні основи викладання питань диференціації статі на морфологічних кафедрах медичного університету
Параллельн. заглавия :Educational and methodological fundamentals of teaching issues of gender differentiation in the departments of morphology at medical university
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 1. - С. 79-84 (Шифр БУ5/2023/27/1)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
БИОМЕДИЦИНСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- BIOMEDICAL RESEARCH
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATION
МОРФОЛОГИЧЕСКИЕ И МИКРОСКОПИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ -- MORPHOLOGICAL AND MICROSCOPIC FINDINGS
Аннотация: Основною проблемою викладання процесів диференціації статі під час практичних занять є те, що усі біохімічні та генетично-детерміновані процеси диференціації статі освітлюються недостатньо або відірвані від супутніх морфологічних перетворень. Часто навчальні програми складаються лише з тем, в яких висвітлюються морфологічні процеси розвитку певної статі, уникаючи основного питання – біохімічні причини виникнення морфологічних перетворень. Мета дослідження – з’ясувати сучасний стан вивчення проблеми викладання теми «Диференціація статі» на медичних та біологічних факультетах вищих навчальних закладів України. Висвітлити власний досвід викладання теми «Диференціація статі» в Буковинському державному медичному університеті. Матеріал і методи. Навчально-методична праця базується на дослідженні 19 джерел зарубіжної наукової літератури з електронної бази “PubMed”. Використовували методи порівняльного контент-аналізу та інформаційно-аналітичного аналізу. Результати дослідження та їх обговорення. Диференціація статі у людей та тваринах пов'язана з багатьма біохімічними процесами, які відбуваються на рівні генів та білків. Ось кілька біохімічних аспектів диференціації статі: гормони – є ключовими факторами, які впливають на диференціацію статі. У хлопчиків гонади виробляють тестостерон, а у дівчаток – естроген. Ці гормони сприяють розвитку різних органів та систем, включаючи репродуктивну систему. Генетичні механізми: у кожного організму є дві статеві хромосоми – X та Y. В осіб чоловічої статі - XY, а в осіб жіночої статі – XX. Гени, які знаходяться на цих хромосомах, впливають на розвиток різних аспектів статевої диференціації. Білки, які виробляються генами, відіграють важливу роль у диференціації статі. Наприклад, білок SRY відповідає за розвиток яєчок у хлопчиків, тоді як білок FOXL2 відповідає за розвиток яєчників у дівчаток. Висновок. Морфологічні процеси, які супроводжують диференціацію статі, безумовно є лише відображенням складних біохімічних перетворень, що забезпечують даний процес. На нашу думку, вивчення морфологічних перетворень не буде мати ефекту, якщо розглядати їх без прив’язки до біохімічних та генетичних процесів на молекулярному рівніThe main problem in teaching the processes of gender differentiation during practical classes is that all biochemical and genetically determined processes of gender differentiation are insufficiently covered or detached from the accompanying morphological transformations. Often, educational programs consist only of topics that highlight the morphological processes of the development of a certain sex, avoiding the main questions - the biochemical causes of morphological transformations. The purpose of the research is to find out the current state of studying the problem of teaching the topic "Gender differentiation" at the medical and biological faculties of higher educational institutions of Ukraine and highlight our own experience in teaching the topic "Sex differentiation" at Bukovinian State Medical University. Material and methods. Educational and methodological practice is based on researched 19 sources of foreign scientific literature from the electronic database "PubMed". The methods of comparative content analysis and information-analytical analysis were used. Research results and their discussion. Sex differentiation in humans and other animals is associated with many biochemical processes that occur at the level of genes and proteins. Here are some biochemical aspects of sex differentiation: Hormones are key factors that influence sex differentiation. In boys, the gonads produce testosterone, and in girls, estrogen. These hormones promote the development of various organs and systems, including the reproductive system. Genetic mechanisms: every organism has two sex chromosomes – X and Y. Males have XY, and females have XX. Genes on these chromosomes affect the development of various aspects of sexual differentiation. Proteins produced by genes play an important role in sex differentiation. For example, the SRY protein is responsible for the development of the testicles in boys, while the FOXL2 protein is responsible for the development of the ovaries in girls. Conclusion. The morphological processes that accompany sex differentiation are certainly only a reflection of the complex biochemical transformations that ensure this process. In our opinion, the study of morphological transformations will not have an effect if we consider them without reference to biochemical and genetic processes at the molecular level
Найти похожие

3.

Заглавие журнала :Буковинський медичний вісник -2023г. т.27,N 1
Интересные статьи :
Багрій Д. А. Поширеність поліморфних варіантів гена IL1RL1 (rs950880) серед мешканців Подільського регіону України/ Д. А. Багрій, В. М. Жебель (стр.3-7)
Кулаєць Н. М. Характеристика порушень ритму серця за даними холтерівського моніторингу ЕКГ у пацієнтів із серцевою недостатністю та фібриляцією передсердь/ Н. М. Кулаєць (стр.8-14)
Масна З. З. Особливості будови пришийкової ділянки постійних зубів різних груп/ З. З. Масна, Д. В. Якимович (стр.15-19)
Мельник В. В. Особливості морфології матки ранніх плодів/ В. В. Мельник [та ін.] (стр.20-22)
Семенюк Т. О. Мікро- та субмікроскопічна будова лівого передсердно-шлуночкового клапанного апарату людини зрілого віку в нормі/ Т. О. Семенюк [та ін.] (стр.23-27)
Solomonchuk A. V. Frequency of acute heart failure in patients with acute myocardial infarction after revascularization/ A. V. Solomonchuk (стр.28-36)
Тиліщак З. Р. Особливості ендотеліальної дисфункції та капілярного кровотоку у пацієнтів із коронавірусною хворобою (COVID-19) та супутнім цукровим діабетом 2-го типу/ З. Р. Тиліщак (стр.37-41)
Хребтій Я. В. Використання хірургічних методів лікування тромбозів системи нижньої порожнистої вени/ Я. В. Хребтій, Г. І. Хребтій (стр.42-46)
Biduchak A. S. Results of medical interaction analysis employees with mass information media (from claims to understanding)/ A. S. Biduchak, N. V. Hopko, V. V. Gorachuk (стр.47-52)
Bielinskyi M. V. Association of markers of low-grade inflammation in patients with st-elevation myocardial infarction with type 2 diabetes mellitus: a comparative analysis/ M. V. Bielinskyi, N. M. Seredyuk (стр.53-60)
Sorokman T. V. The level of zinc in blood plasma and the course of gallstone disease in children/ T. V. Sorokman, V. G. Ostapchuk (стр.61-66)
Іваніцька Т. І. Вплив карантину та соціальної ізоляції на психічний стан населення/ Т. І. Іваніцька (стр.67-72)
Коцаренко М. В. Телемедицина як інструмент оптимізації та удосконалення способів надання медичної допомоги населенню/ М. В. Коцаренко, О. О. Адамович, О. П. Адамович (стр.73-78)
Проняєв Д. В. Навчально-методичні основи викладання питань диференціації статі на морфологічних кафедрах медичного університету/ Д. В. Проняєв, В. В. Кривецький, О. М. Бойчук (стр.79-84)
Роговий Ю. Є. Роль критичного мислення в покращанні викладання фундаментальних теоретичних та клінічних дисциплін/ Ю. Є. Роговий, О. В. Білоокий, В. В. Білоокий (стр.85-89)
Юрценюк О. С. Особливості викладання навчальної дисципліни «Психіатрія та наркологія» студентам закладів вищої освіти в умовах воєнного стану/ О. С. Юрценюк (стр.90-93)
Ілащук Т. О. До 80-річчя від народження професора Олександра Івановича Волошина/ Т. О. Ілащук, В. П. Присяжнюк, Б. П. Сенюк (стр.94-96)
Интересные статьи :
Найти похожие


4.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Лопушняк Л. Я., Проняєв Д. В., Перебийніс П. П., Сухоносов Р. О., Шкляр А. С.
Заглавие : Застосування сучасних педагогічних технологій при викладанні навчальної дисципліни "Анатомія людини"
Параллельн. заглавия :The use of modern pedagogical technologies in teaching the discipline «Human anatomy»
Место публикации : Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 1. - С. 88-93 (Шифр КУ27/2023/22/1)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
Аннотация: В умовах реформування медицини в Україні пріоритетним завданням закладів вищої освіти є якість професійної підготовки фахівців галузі охорони здоров’я. Серед найважливіших принципів формування єдиного освітнього середовища визначальним є досягнення високого рівня навчання майбутніх лікарів шляхом уведення єдиної технології управління якістю освіти. У процесі євроінтеграції та глобалізації входження української освітньої системну світовий інформаційний простір виникає потреба в кардинальному оновленні системи вищої освіти нашої країни з урахуванням позитивного досвіду країн Європи та світу. На часі оптимізація галузі охорони здоров’я населення та підготовка лікарів нового покоління відповідно до світових стандартів.Мета дослідження - здійснити теоретичний аналіз наукових психолого-педагогічних, навчально-методичних та медичних публікацій, методичної роботи кафедри щодо застосування сучасних педагогічних технологій у процесі професійної підготовки майбутніх лікарів. Висновки. Впровадження у професійну підготовку майбутніх лікарів сучасних педагогічних технологій забезпечує формування професійної компетентності шляхом розвитку у здобувачів освіти навичок самостійної та науково-дослідницької роботи, міжособистісного спілкування, роботи у команді, аналізу та синтезу, креативності, здатності співпрацювати із фахівцями інших спеціальностей, вирішувати проблеми та приймати рішення. Під час вивчення навчальної дисцитіни «Анатомія людини» доцільно використовувати технології симуляційного навчання та кейс-метод, оскільки вони сприяють розвитку умінь і навичок, здатності до самонавчання, зміні парадигми мислення, забезпечують запам ’ятовуеання значних об’ємів інформації та підготовку спеціалістів, які максимально ефективно поводяться в складних клінічних ситуаціях. Технології симуляційного навчання дозволяють багаторазово та точно відтворити важливі клінічні сценарії та надають можливість адаптувати навчальну ситуацію до кожного студентаIn the context of healthcare reform in Ukraine, the priority task of higher education institutions is the quality of professional education of healthcare specialists. Among the most important principles of forming a unified educational environment is the achievement of a high level training of future doctors by introducing a unified technology for managing the educational quality. In the process of European integration and globalization, as the Ukrainian educational system enters the global information space, there is a need for a radical renerwal of higher education system in our country, taking into account the positive experience of European and worldwide countries. It is time to optimize the public health sector and train a new generation of doctors in accordance with international standards. The aim-to conduct a theoretical analysis of the scientific psychological, pedagogical, educational, methodological and medical publications, as well as the methodological work of the department concerning the use of modern pedagogical technologies in the process of professional training of future doctors. Conclusions. The introduction of modern pedagogical technologies in the professional training of future doctors ensures the formation of professional competence through the development of students’ skills in individual and research work, interpersonal communication, teamwork, analysis and synthesis, creativity, ability to co-operate with specialists of other specialties, solve problems and make decisions. During the study of the discipline «Human Anatomy», it is advisable to use simulation learning technologies and the case method, as they contribute to the development of skills and practical abilities, the capacity for self-learning, a change in the thinking paradigm, ensure the memorization of the significant amount of information and the training of specialists who behave as effectively as possible in complex clinical situations. Simulation training technologies allow to reproduce repeatedly and accurately the important clinical scenarios and provide an opportunity to adapt the learning situation for each student
Найти похожие

5.

Заглавие журнала :Клінічна та експериментальна патологія -2023г. т.22,N 1
Интересные статьи :
Воронюк К. О. Кореляція ехокардіографічних показників та клінічно-лабораторних параметрів з урахуванням поліморфізму гена AGT (rs4762) у хворих на артеріальну гіпертензію/ К. О. Воронюк, Л. П. Сидорчук (стр.3-8)
Гур’єв С. О. Клініко-епідеміологічна характеристика дорожньо-транспортної травми в умовах обласного міста/ С. О. Гур’єв [та ін.] ; С. О. Гурʼєв [та ін.] (стр.9-14)
Карвацька Н. С. Вплив вимушеної соціальної ізоляції внаслідок пандемії COVID-19 на психоемоційний стан та харчову поведінку студентської молоді/ Н. С. Карвацька [та ін.] (стр.15-19)
Неспрядько В. П. Безпосередні та віддалені результати застосування лазерної корекції ясенного краю в ортопедичній стоматології/ В. П. Неспрядько, С. С. Терехов (стр.20-23)
Рековець О. Л. Різні методи визначення прихильності до терапії у хворих із резистентною гіпертензією (пілотне дослідження)/ О. Л. Рековець, Ю. М. Сіренко (стр.24-32)
Самчук О. О. Клініко-патанатомічні паралелі ураження серця при COVID-19/ О. О. Самчук, О. С. Капустинська, Є. Я. Скляров (стр.33-41)
Сорокман Т. В. Монотонізація харчового раціону дітей як фактор порушення мікронутрієнтного балансу/ Т. В. Сорокман, Н. О. Попелюк (стр.42-48)
Хухліна О. С. Морфологічні зміни жовчного міхура у хворих на хронічний холецистит і холестероз жовчного міхура на тлі ішемічної хвороби серця та ожиріння/ О. С. Хухліна [та ін.] (стр.49-56)
Шурма А. І. Експериментальне дослідження застосування когерентного випромінювання для визначення життєздатності кишок/ А. І. Шурма, Ф. В. Гринчук (стр.57-62)
Godovanets O. I. Аpplication efficiency of the treatment improved method of acute odontogenic periostitis in children/ O. I. Godovanets, O. O. Vitkovskyi (стр.63-67)
Kvit Kh. B. Gut microbiota and nonalcoholic fatty liver disease: the imminent threat or eminent care?/ Kh. B. Kvit, N. V. Kharchenko, V. V. Kharchenko (стр.68-75)
Токар П. Ю. Поліморфізм гена рецептора прогестерону як чинник виникнення передчасних пологів (огляд літератури)/ П. Ю. Токар (стр.76-81)
Biduchak A. S. Distribution of offensive information concerning medical workers on internet/ A. S. Biduchak (стр.82-87)
Лопушняк Л. Я. Застосування сучасних педагогічних технологій при викладанні навчальної дисципліни "Анатомія людини"/ Л. Я. Лопушняк [та ін.] (стр.88-93)
Internet-новини клінічної та експериментальної патології. Частина LХXVIII (стр.94-96)
Интересные статьи :
Найти похожие


6.

Заглавие журнала :Буковинський медичний вісник -2023г. т.27,N 2
Интересные статьи :
Адамович О. О. Значення морфологічної верифікації кальцинатів при диференційній діагностиці патології молочної/грудної залози/ О. О. Адамович [та ін.] (стр.3-9)
Василів М.-А. Л. Топографічні особливості якості кісткової тканини стінок лобової пазухи осіб зрілого віку/ М.-А. Л. Василів, З. З. Масна (стр.10-14)
Донець А. О. Ремоделювання міокарда лівого шлуночка у гіпертензивних чоловіків із серцевою недостатністю: фокус на фенотипи SNP rs7069102 гена SIRT1/ А. О. Донець, В. М. Жебель (стр.15-21)
Вадзюк С. Н. До характеристики нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю/ С. Н. Вадзюк, Т. В. Дживак (стр.22-27)
Дроник І. С. Корекція антиоксидантної системи в осіб з артеріальною гіпертензією на фоні дозованого фізичного навантаження/ І. С. Дроник [та ін.] (стр.28-35)
Щукін Д. В. Здійснимість і безпека деяких хірургічних маневрів при проведенні венокавотромбектомії у пацієнтів із внутрішньовенозним поширенням нирково-клітинного раку/ Д. В. Щукін, О. О. Маковозов (стр.36-42)
Shurma A. I. Analysis of prognostic factors in patients with acute peritonitis/ A. I. Shurma, F. V. Grynchuk (стр.43-47)
Білецький С. В. Ремоделювання та регрес гіпертрофії лівого шлуночка у хворих на артеріальну гіпертензію (огляд літератури)/ С. В. Білецький [та ін.] (стр.48-52)
Ткаченко Т. В. Остеопороз у хворих на хронічні захворювання печінки: патогенез, діагностика та лікування/ Т. В. Ткаченко [та ін.] (стр.53-59)
Роговий Ю. Є. Роль таксономії Бенджаміна Блума в поліпшенні засвоєння базових теоретичних і клінічних дисциплін/ Ю. Є. Роговий, В. В. Білоокий, О. В. Геруш (стр.60-63)
Тодоріко Л. Д. Комунікація, як складова компетенція симуляційного навчання/ Л. Д. Тодоріко [та ін.] (стр.64-70)
Кривецький В. В. Антоніо Скарпа. Внесок ученого в історію медичного мистецтва/ В. В. Кривецький [та ін.] (стр.71-75)
Интересные статьи :
Найти похожие


7.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Процак Т. В., Кривецький В. В., Проняєв Д. В., Ясінський М. М., Забродська О. С.
Заглавие : Актуальність використання штучного інтелекту в сучасних умовах освітнього процесу
Параллельн. заглавия :Relevance of the use of artificial intelligence in modern conditions of the educational process
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 4. - С. 112-116 (Шифр БУ5/2023/27/4)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ИСКУССТВЕННЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ -- ARTIFICIAL INTELLIGENCE
ИНФОРМАТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- MEDICAL INFORMATICS
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ПОДГОТОВИТЕЛЬНОЕ -- EDUCATION, PREMEDICAL
ДИАГНОСТИКА КОМПЬЮТЕРНАЯ -- DIAGNOSIS, COMPUTER-ASSISTED
РЕШЕНИЙ ПРИНЯТИЕ АВТОМАТИЗИРОВАННОЕ -- DECISION MAKING, COMPUTER-ASSISTED
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ ИННОВАЦИИ И УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ -- HEALTH CARE REFORM
Аннотация: У представленій статті розглянуто значущість та впровадження штучного інтелекту в освіті та зокрема в медицині та його вплив на навчальний процес та майбутніх медиків. Автори аналізують, як штучний інтелект трансформує навчання та допомагає майбутнім медичним фахівцям набувати нові навички та знання. Стаття розпочинається оглядом сучасних викликів у медичній освіті та необхідності актуалізувати навчальні плани та методики. Окреслюються різні аспекти використання штучного інтелекту, включаючи віртуальні лабораторії, симуляційні моделі та персоналізоване навчання, які допомагають студентам медичних факультетів отримувати практичні навички та досліджувати клінічні сценарії. Основна увага приділяється також перевагам штучного інтелекту в медичній освіті, таким як зменшення ризику помилок, покращення діагностики та прогнозування, а також підвищення доступності навчальних ресурсів. Автори розглядають можливості взаємодії між системами штучного інтелекту та викладачами медичного профілю для досягнення найкращих результатів. Завершуючи статтю, автори підкреслюють важливість інтеграції штучного інтелекту в медичну освіту, як засіб підготовки компетентних медичних фахівців майбутнього, здатних ефективно працювати в швидкозмінюючому медичному ландшафті та надавати високоякісну медичну допомогу пацієнтамThe implementation of artificial intelligence in education, especially within the field of medicine, is of paramount significance, and this article explores the transformative impact of artificial intelligence on the educational process and the future of medical professionals. This analysis delves into how artificial intelligence technology is revolutionizing learning methods and aiding aspiring doctors in acquiring new skills and knowledge. The article commences with an overview of the current challenges facing medical education, highlighting the pressing need for curriculum updates and innovative teaching methods. These challenges include keeping pace with the rapid advancements in the medical field, ensuring students are adequately prepared for real-world clinical scenarios, and providing access to a diverse range of educational resources. One of the key areas where artificial intelligence plays a crucial role is in providing virtual laboratories and simulation models. These technologies offer a safe and controlled environment for medical students to practice procedures and explore complex clinical situations. Through artificial intelligence-driven simulations, students can refine their diagnostic and problem-solving skills, all while minimizing risks associated with live patient interactions. Personalized learning is another vital component of artificial intelligence in medical education. artificial intelligence algorithms analyze the progress and learning preferences of each student, tailoring the educational content to their individual needs. Moreover, the authors discuss the potential for collaboration between artificial intelligence systems and human medical educators. This partnership can leverage the strengths of both artificial intelligence-driven technologies and the expertise of experienced teachers. In this way, students can benefit from the best of both worlds, ensuring a well-rounded education that combines the efficiency of artificial intelligence with the wisdom and guidance of skilled instructors
Найти похожие

8.

Заглавие журнала :Буковинський медичний вісник -2023г. т.27,N 4
Интересные статьи :
Бабій Н. В. Фактори ризику виникнення прееклампсії у вагітних групи ризику/ Н. В. Бабій (стр.3-5)
Бідучак А. С. Аналіз роботи зі зверненнями громадян в Україні та рівні їх контролю/ А. С. Бідучак (стр.6-11)
Батіг І. В. Особливості ортодонтичного лікування хворих на генералізований пародонтит/ І. В. Батіг, А. В. Борисенко (стр.12-16)
Ханюков О. О. Вплив андрогенного статусу на якість життя у чоловіків, що страждають на ішемічну хворобу серця/ О. О. Ханюков, О. В. Бучарський (стр.17-20)
Василів М.-А. Л. Аналіз варіантів прохідності отвору лобової пазухи за даними комп’ютерної томографії/ М.-А. Л. Василів, З. З. Масна (стр.21-25)
Галицька В. О. Ефективність використання розувастатину та легеневої реабілітації у пацієнтів з поєднаним перебігом бронхіальної астми, ХОЗЛ та цукрового діабету 2-го типу/ В. О. Галицька, Г. Я. Ступницька (стр.26-31)
Процайло М. Д. Особливості психологічної підготовки перед операціями у практиці дитячого ортопеда-травматолога та хірурга/ М. Д. Процайло [та ін.] (стр.32-38)
Дуве Х. В. Зміни параметрів церебральної гемодинаміки у пацієнтів з енцефалопатіями різного генезу/ Х. В. Дуве, С. І. Шкробот (стр.39-46)
Козар О. М. Фактори ризику пролонгування вагітності більше 40 тижнів/ О. М. Козар, І. В. Каліновська (стр.47-50)
Кушнір Ю. А. Феноменологічна оцінка особливостей негативної симптоматики у пацієнтів з шизофренією/ Ю. А. Кушнір (стр.51-57)
Литвин Б. А. Частота загострень артеріальної гіпертензії, депресія і тривога в умовах війни в Україні: окрема статистика та результати опитування/ Б. А. Литвин [та ін.] (стр.58-62)
Лозова Л. А. Результати морфологічного та імуногістохімічного дослідження послідів при передчасних пологах та передчасному розриві плодових оболонок/ Л. А. Лозова (стр.63-68)
Пасєчко Н. В. Тиреоїдна дисфункція у жінок із метаболічним синдромом та цукровим діабетом 2-го типу/ Н. В. Пасєчко, В. М. Кульчінська, Л. В. Наумова (стр.69-73)
Продан А. М. Морфологічні зміни внутрішніх органів після емболізації лівої артерії шлунка в експерименті/ А. М. Продан, Т. К. Головата (стр.74-77)
Дутка Р. Я. Патогенетичне та клінічне обґрунтування синтропічної патології на основі метаболічного синдрому, ішемічної хвороби серця та цукрового діабету 2-го типу/ Р. Я. Дутка [та ін.] (стр.78-86)
Шурма А. І. Клінічна апробація інтраочеревинної інстиляції рекомбінантного людського гранулоцитарного колонієстимулювального фактору для лікування гострого перитоніту/ А. І. Шурма, Ф. В. Гринчук (стр.87-92)
Тащук В. К. Діджиталізація ЕКГ в оптимізації діагностики гострого та хронічного коронарного синдромів/ В. К. Тащук, О. В. Маліневська-Білійчук (стр.93-99)
Khaniukov O. O. Morphological changes in hematopoietic parameters in COVID-19 and their prognostic significance/ О. О. Khaniukov [та ін.] (стр.100-105)
Кірієнко Т. В. Коморбідність каменів верхніх сечовивідних шляхів та кардіоваскулярної патології: фактори ризику та спільні патофізіологічні механізми/ Т. В. Кірієнко, А. І. Бойко (стр.106-111)
Процак Т. В. Актуальність використання штучного інтелекту в сучасних умовах освітнього процесу/ Т. В. Процак [та ін.] (стр.112-116)
Сидорчук Л. П. Вимоги й очікування щодо професійної готовності медичної сестри до надання паліативної допомоги онкологічним пацієнтам/ Л. П. Сидорчук (стр.117-120)
Domanchuk T. Comparative analysis of the dynamics of indicators of timely detection of malignant neoplasms of the stomach in Ukraine and Bukovyna for 2006-2020/ T. Domanchuk [та ін.] (стр.121-126)
Батіг В. М. Критеріі якості підготовки навчально-методичного забезпечення на кафедрі терапевтичної стоматології стоматологічного факультету у студентів та лікарів-інтернів у підготовці майбутніх лікарів-практиків/ В. М. Батіг [та ін.] (стр.127-132)
Геруш І. В. Полянський Ігор Юлійович - хірург, вчений, педагог (до 70-річчя з дня народження)/ І. В. Геруш [та ін.] (стр.133-134)
Интересные статьи :
Найти похожие


9.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Мельник В. В., Проняєв Д. В., Кривецький В. В., Ємельяненко Н. Р., Кучук О. П., Волошин В. Л.
Заглавие : Історія розвитку вчення про імунну систему
Параллельн. заглавия :History of the development of the science of the immune system
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 3. - С. 115-121 (Шифр БУ5/2023/27/3)
MeSH-главная: ИММУННАЯ СИСТЕМА -- IMMUNE SYSTEM
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
АЛЛЕРГОЛОГИЯ И ИММУНОЛОГИЯ -- ALLERGY AND IMMUNOLOGY
ЛИЧНОСТИ ВЫДАЮЩИЕСЯ -- FAMOUS PERSONS
БИОЛОГИЧЕСКИЕ МАРКЕРЫ -- BIOLOGICAL MARKERS
ВИРУЛЕНТНОСТИ ФАКТОРЫ -- VIRULENCE FACTORS
ВАКЦИНЫ -- VACCINES
ФОТОГРАФИЧЕСКИЕ СНИМКИ -- PHOTOGRAPHS
Аннотация: Імунна система — це велика мережа органів, лейкоцитів, білків (антитіл) і хімічних речовин. Ця система працює злагоджено, щоб захистити організм від чужорідних патогенів (бактерій, вірусів, паразитів і грибків), які спричиняють інфекцію, хвороби та захворювання. Імунна система людини наполегливо працює, щоб зберегти здоров’я. Її завдання полягає в тому, щоб запобігати інвазіям патогенів, знищувати їх або обмежувати ступінь їхньої шкоди, якщо вони потраплять. Коли імунна система працює належним чином, вона може розрізняти, які клітини є «своїми», а які речовини є чужорідними для організму. Вона активує, мобілізує, атакує та вбиває чужорідні організми, які можуть завдати шкоди здоров’ю людини. Вважається, що вперше термін «імунітет» використаний ще Фукідідом – визначним давньогрецьким філософом, істориком, політологом та полководцем. Він вперше виявив стійкість одужалої людини до повторного захворювання. З того часу сотні видатних науковців присвятили своє життя вивченню надскладних процесів, що відбуваються в імунній системі людини при інвазії. Значним поштовхом у розвитку імунології, як науки, стало винайдення вакцини. У 1885 році Пастер увів першу вакцину людині, молодому хлопчику, якого неодноразово кусала скажена собака. Імунологія досягла значного прогресу наприкінці ХІХ століття завдяки швидким розробкам у вивченні гуморального імунітету та клітинного імунітету. У 1903 році було відкрито гуморальний компонент, відомий як опсонін, який робить цільові бактерії придатними для фагоцитозу. Особливо важливою була робота Пауля Ерліха, який запропонував теорію бічного ланцюга для пояснення специфічності реакції антиген-антитіло. Його внесок у розуміння гуморального імунітету був визнаний присудженням спільної Нобелівської премії в 1908 році разом із засновником клітинної імунології російським зоологом Іллею Мечніковим, який вперше у 1880 році сформулював фагоцитарну теорію. Сучасні імунологи, використовуючи інструменти молекулярної та клітинної біології, геноміки, протеоміки, зроблять крок у запобіганні семрельним хворобам. Очікується, що світ стане свідком подальшого вибуху знань у галузі імунології в найближчі десятиліття. Потрібні спільні зусилля, спрямовані на такі предмети, як імунологія пухлин, аутоімунітет і вакцинологія, щоб розробити стратегії захисту від багатьох хворобThe immune system is a large network of organs, white blood cells, proteins (antibodies), and chemicals. This system works in concert to protect the body from foreign pathogens (bacteria, viruses, parasites, and fungi) that cause infection, disease, and illness. The human immune system works hard to stay healthy. Its task is to prevent the invasion of pathogens, destroy them or limit the extent of their damage if they enter. When the immune system is working properly, it can distinguish which cells are "own" and which substances are foreign to the body. It activates, mobilizes, attacks and kills foreign organisms that can harm human health. It is believed that the term "immunity" was used for the first time by Thucydides - a prominent ancient Greek philosopher, historian, political scientist and military leader. For the first time, he discovered the resistance of a recovered person to a recurrence of the disease. Since that time, hundreds of outstanding scientists have devoted their lives to the study of extremely complex processes that occur in the human immune system during invasion. The invention of the vaccine became a significant impetus in the development of immunology as a science. In 1885, Pasteur administered the first vaccine to a human, a young boy who had been repeatedly bitten by a rabid dog. Immunology made significant progress in the late 19th century due to rapid developments in the study of humoral immunity and cellular immunity. In 1903, a humoral component known as an opsonin was discovered that makes target bacteria suitable for phagocytosis. Particularly important was the work of Paul Ehrlich, who proposed the side chain theory to explain the specificity of the antigen-antibody reaction. His contribution to the understanding of humoral immunity was recognized by awarding a joint Nobel Prize in 1908 together with the founder of cellular immunology, the Russian zoologist Ilya Mechnikov, who first formulated the phagocytic theory in 1880. Modern immunologists, using the tools of molecular and cellular biology, genomics, and proteomics, will take a step towards preventing fatal diseases. The world is expected to witness a further explosion of knowledge in the field of immunology in the coming decades. Collaborative efforts across subjects such as tumor immunology, autoimmunity, and vaccinology are needed to develop strategies to protect against multiple diseases
Найти похожие

10.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Кривецький В. В., Кузьмак О. О., Проняєв Д. В., Кавун М. П.
Заглавие : Антоніо Скарпа. Внесок ученого в історію медичного мистецтва
Параллельн. заглавия :Antonio Scarpa. Scientist's contribution to the history of medical art
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 2. - С. 71-75 (Шифр БУ5/2023/27/2)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ЛИЧНОСТИ ВЫДАЮЩИЕСЯ -- FAMOUS PERSONS
УХО ВНУТРЕННЕЕ -- EAR, INNER
ВЕСТИБУЛЯРНЫЙ АППАРАТ ЛАБИРИНТА -- VESTIBULE, LABYRINTH
ГАНГЛИИ -- GANGLIA
АТЛАСЫ -- ATLASES
Аннотация: Внесок італійців у медичну галузь неможливо заперечити, проте багато з італійських учених і досі залишаються забутими чи маловідомими для звичайного медика чи студента, не кажучи вже про людей, не пов’язаних із медициною, незважаючи на їхнє відкриття та видатну працю з її результатами та впливом. Італійський учений Антоніо Скарпа здійснив значний внесок у розвиток медицини, проте його внесок залишається забутим багатьма лікарями та вченими, а про існування такого науковця і його працю знають лиш одиниці. Першим відкриттям Скарпи, що зробило його відомим, був далеко не стегновий трикутник. Антоніо Скарпа - перший, хто у своїх дослідженнях описав мембранний лабіринт вуха та вестибулярний ганглій. Він опублікував свою першу роботу «Анатомічні спостереження за будовою круглого вікна вуха, або вторинної барабанної перетинки». Скарпа розпочав дослідження нервової системи та опублікував свої спостереження за анатомією гангліїв і сплетень у 1779 році, що стало передвісником його найважливішої роботи – неврологічного атласу, опублікованого в 1794 році. Окрім всіх умінь, Антоніо Скарпа був і талановитим художником. Усі малюнки в його роботах виконані ним особисто. Пізніше він передав це вміння, а з ним і частину роботи, своєму учню Фаустіно Андерлоні. Відкриття Скарпи проілюстровані ним особисто та його учнем, а в анатомії існує безліч епонімів, пов’язаних з ім’ям Антоніо Скарпи: трикутник Скарпи, фасція Скарпи, рідина Скарпи, нерв Скарпи та оболонка Скарпи. Переоцінити вклад Антоніо Скарпи в медицину просто неможливо, як неможливо й оцінити масштабність сліду постаті науковця на сторінках історії. Скарпові відкриття стали відправною точкою для сотень інших досліджень та праць, а його роботи стали навчальними посібниками для майбутніх медиків та науковців ще на десятки років після їх публікації і навіть після смерті СкарпиThe contribution of Italians to the medical field cannot be denied, yet, despite their discoveries and outstanding work with their results and impact, many Italian scientists still need to be remembered or known by the average physician or student and the non-medical person. The Italian scientist Antonio Scarpa significantly contributed to the development of medicine. Still, his contribution remains forgotten by many doctors and scientists, but until now, his contribution remains overlooked by many doctors and scientists, and only a few people know about the existence of such a scientist and his works. Scarpa's first discovery that made him famous was far from the femoral triangle. In his studies, Antonio Scarpa was the first to describe the membranous labyrinth of the ear and the vestibular ganglion. He published his first work "Anatomical observations on the structure of the round window of the ear, or the secondary tympanic membrane." Scarpa began researching the nervous system and published his observations on the anatomy of the ganglia and plexuses in 1779, a forerunner of his most important work, a neurological atlas published in 1794. In addition to all his skills, Antonio Scarpa was also a talented artist. All the drawings in his works were made by him personally. He later passed on this skill, and this part of the work, to his student Faustino Anderloni. All of Scarpa's discoveries were illustrated by him and his student, and in anatomy there are many eponyms associated with the name of Antonio Scarpa: Scarpa's triangle, Scarpa's fascia, Scarpa's fluid, Scarpa's nerve and Scarpa's sheath. It is simply impossible to overestimate Antonio Scarpa's contribution to medicine, just as it is impossible to estimate the scale of the scientist's mark on the pages of history. Scarpa's discoveries became the starting point for hundreds of other studies and works, and his works became educational aids for future doctors and scientists decades after their publication and even after Scarpa's death
Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)