Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (1)Высшее образование (2)
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>A=Савка, С. Д.$<.>)
Общее количество найденных документов : 28
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-20   21-28 
1.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Юрценюк О. С., Карвацька Н. С., Савка С. Д.
Заглавие : Особливості клініко-анамнестичного психіатричного дослідження студентів закладів вищої освіти
Место публикации : Клінічна та експериментальна патологія. - Чернівці, 2021. - Т. 20, № 4. - С. 93-98 (Шифр КУ27/2021/20/4)
Примечания : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-главная: СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ПСИХИАТРИЯ -- PSYCHIATRY
Аннотация: Загальновизнано, що студентський період найсприятливіший для маніфестації та розвитку психічних захворювань, переважно непсихотичного рівня. Це обумовлює актуальність пошуку нових форм своєчасної діагностики непсихотичних психічних розладів (НПР) в осіб молодого віку. Мета дослідження – провести клініко-анамнестичне психіатричне дослідження студентів закладів вищої освіти (ЗВО) з метою визначення його ролі в комплексній сучасній діагностиці непсихотичних психічних розладів у даного контингенту. Матеріали і методи. З дотриманням принципів біоетики та деонтології проведено суцільне комплексне обстеження 1235 студентів. Застосовані методи: клінічний, клініко-психопатологічний, клініко-епідеміологічний, клінікоанамнестичний, експериментально-психологічний та статистичний. Результати. Достовірно частіше студенти вважали, що мають гарний стан власного здоров’я 37,69% (ІІ група) та 17,03% (І група), а незадовільно почували себе 21,77% (І група) та 4,68% (ІІ група) (р0,05). За рештою показників, стосовно частоти відвідування лікарів, наявних травм голови, перенесеної застуди, соматичних захворювань в обох групах достовірних розбіжностей не виявлено (р0,05). Більшість студентів основної групи оцінювали стан свого здоров’я, як задовільний (61,20%), причому достовірних відмінностей між чоловіками та жінками не було (65,98% та 59,09% відповідно (р0,05)). Висновки. У результаті проведеного клініко-анамнестичного дослідження студентів ЗВО встановлено позитивний вплив психоедукації та скринінгового обстеження на ставлення обстежуваних до стану власного здоров’я, що підвищує ефективність ранньої діагностики НПР.
Найти похожие

2.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Савка С. Д.
Заглавие : Тривожні та депресивні розлади на тлі цукрового діабету
Место публикации : Міжнародний ендокринологічний журнал. - Київ, 2018. - Том 14, N 4. - С. 154 (Шифр МУ65/2018/14/4)
MeSH-главная: ДИАБЕТИЧЕСКИЕ ОСЛОЖНЕНИЯ -- DIABETES COMPLICATIONS
ДЕПРЕССИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- DEPRESSIVE DISORDER
ТРЕВОГИ СОСТОЯНИЯ НЕВРОТИЧЕСКИЕ -- ANXIETY DISORDERS
Аннотация: Цукровий діабет (ЦД) є однією з найбільших глобальних надзвичайних ситуацій у галузі охорони здоров’я XXI століття. Депресія та тривога виявляються в 2–3 рази частіше у людей із ЦД, ніж у загальній популяції. До того ж депресивні й тривожні розлади невчасно діагностуються. Метою дослідження було виявити зв’язок між депресією, тривогою та ЦД, вказати на важливість раннього виявлення афективних розладів у пацієнтів із ЦД та визначення можливих шляхів корекції обох захворювань
Найти похожие

3.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Савка С. Д., Пшук Н. Г.
Заглавие : Сучасні уявлення про етіологічні і патогенетичні аспекти непсихотичних психічних розладів у хворих на ревматоїдний артрит та їх діагностика (огляд літератури)
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - 2011. - Т. 15, № 4. - С. 112-116 (Шифр БУ5/2011/15/4)
Предметные рубрики: Артрит ревматоидный-- диагн-- патолог-- этиол
Психические расстройства-- диагн-- патолог-- этиол
Внму-Пшук Н.Г.
Найти похожие

4.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Савка С. Д.
Заглавие : Коморбідні психічні порушення при захворюваннях щитоподібної залози
Место публикации : Міжнародний ендокринологічний журнал. - Київ, 2018. - Том 14, N 4. - С. 153 (Шифр МУ65/2018/14/4)
MeSH-главная: ЩИТОВИДНОЙ ЖЕЛЕЗЫ БОЛЕЗНИ -- THYROID DISEASES
НАСТРОЕНИЯ РАССТРОЙСТВА -- MOOD DISORDERS
КОГНИТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COGNITION DISORDERS
Аннотация: На початку XX століття були описані психічні симптоми у пацієнтів із захворюваннями щитоподібної залози (ЩЗ), а саме порушень когнітивних функцій, поведінки, порушення емоції та настрою, збільшення або зниження апетиту та рухової активності, м’язова слабість і серцебиття. Метою дослідження була оцінка виникнення різних психіатричних розладів у пацієнтів, які страждають від захворювання щитоподібної залози. Матеріали та методи. Для виявлення розладів настрою використано психодіагностичні методики, зокрема шкали Гамільтона для оцінки депресії та тривоги, а з метою оцінки стану пам’яті, втомлюваності та активності уваги використовували методику А.Р. Лурія заучування 10 слів
Найти похожие

5.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Савка С. Д.
Заглавие : Клініко-психопатологічні особливості та проблеми лікування і реабілітації хворих ревматоїдним артритом із непсихотичними психічними розладами
Место публикации : Клінічна та експериментальна патологія. - 2011. - Т. 10, № 3. - С. 171-175 (Шифр КУ27/2011/10/3)
Найти похожие

6.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Савка С. Д., Савка І. Г., Карвацька Н. С.
Заглавие : Зовнішні та внутрішні детермінанти психологічної адаптації іноземних студентів до навчання у закладі вищої медичної освіти у період поширення короновірусної хвороби (COVID-19).
Параллельн. заглавия :External and internal determinants of psychological adaptation of foreign students to training in an institution of higher medical education during the spread of corona virus disease (COVID-19)
Место публикации : Клінічна та експериментальна патологія. - 2022. - Т. 21, № 4. - С. 78-83 (Шифр КУ27/2022/21/4)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
СТУДЕНТЫ, ОБУЧАЮЩИЕСЯ В УЧРЕЖДЕНИЯХ ЗДРАВООХРАНЕНИЯ -- STUDENTS, PUBLIC HEALTH
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
Аннотация: Мета роботи – дослідити внутрішні та зовнішні детермінанти психологічної адаптації іноземних студентів в умовах карантину, спричиненого Covid-19. Матеріали та методи. Нами обстежено 220 іноземних студентів, які навчаються на 1-3 курсах Буковинського державного медичного університету. Опитування проводили анонімно за допомогою анкети-опитувальника, яка включала загальні дані (вік, стать, місце проживання, кількість членів і характер відносин у сім’ї) та 67 запитань щодо адаптації до університету, на кожне з яких обстежуваний мав надати позитивну чи негативну відповідь. Психологічну адаптацію студентів-іноземців до навчання у закладі вищої медичної освіти під час пандемії COVID-19 вивчали з використанням опитувальника адаптації студентів до коледжу (SACQ) розробленого Baker and Siryk (1989, 1994) з авторськими змінами та модифікаціями. Розподіл студентів залежно від країни, з якої вони прибули на навчання, був таким: біля 85% – вихідці з Індії, 4% – з Гани, решта 11% – з інших країн Азії, Європи, Африки та США. Результати. В умовах пандемії Covid 19 запроваджена змішана форма навчання з використанням дистанційних освітніх технологій, що впливає на психологічну адаптацію іноземних студентів. Рівень психологічної адаптації в таких умовах навчання залишається на високому рівні у 55,01% обстежуваних, середньому та низькому рівнях – у 25,02% та 19,97% обстежуваних відповідно. Високий рівень фізичної адаптації визначено у 57,26%, середній – у 28,18% та низький – у 14,56%. Більша частина студентів – 77,73% демонструвала високий рівень адаптації до навчання в БДМУ. Дослідження кореляційних зв’язків між психологічною та фізичною адаптацією і пристосуванням до навчання в університеті вказує на прямий зв’язок середньої сили між психологічною адаптацією та загальним пристосуванням до навчання (r=0,57, p≤0,05) та адаптацією до навчання в нашому освітньому закладі (r=0,50, p≤0,05). Висновки. Психологічна адаптація є важливою складовою, яка покращує процес оволодіння іноземними студентами фаховими компетентностями в закладах вищої медичної освіти. Психологічна та фізична адаптації зберігаються на досить високому рівнях у переважної кількості здобувачів вищої медичної освіти з числа іноземних громадян в умовах змішаної форми навчання під час пандемії, спричиненої Covid-19
Найти похожие

7.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Савка С. Д.
Заглавие : Взаємозв’язок між непсихотичними психічними розладами та особливостями клінічної картини ревматоїдного артриту
Параллельн. заглавия :Relationship between nonspychotic mental disorders and the features of the clinical picture of rheumatoid arthritis
Место публикации : Клінічна та експериментальна патологія. - 2018. - Т. Т.17, № 1. - С. 99-104 (Шифр КУ27/2018/Т.17/1)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: АРТРИТ РЕВМАТОИДНЫЙ -- ARTHRITIS, RHEUMATOID
НЕВРОЛОГИЧЕСКИЕ СИМПТОМЫ ПРИ ПАТОЛОГИЧЕСКИХ СОСТОЯНИЯХ -- NEUROLOGIC MANIFESTATIONS
ВОЗРАСТНЫЕ ГРУППЫ -- AGE GROUPS
ЖЕНЩИН ЗДОРОВЬЕ -- WOMEN'S HEALTH
СЕЛЬСКОЕ НАСЕЛЕНИЕ -- RURAL POPULATION
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Аннотация: Метою дослідження було визначення зв’язків між непсихотичними психічними розладами (НПР) та особливостями клінічної картини і тривалістю перебігу ревматоїдного артриту (РА). Матеріали та методи. Вибірка дослідження включала 160 осіб: 120 осіб віком від 18 до 59 років у яких було діагностовано ревматоїдний артрит та непсихотичні психічні розлади та 40 здорових осіб. Експериментально-психологічні методики включали: шкали депресії і тривоги Гамільтона (HDRS, HARS) – які використовувались для виявлення рівня депресії та тривоги; методика «Заучування 10 слів» А.Р. Лурія – з метою визначення стану процесів пам’яті. Результати. Першу дослідну групу, з тривалістю захворювання до п’яти років, склали 55 пацієнтів (середній вік – 37,9 ± 1,82), серед яких переважали жінки (46 осіб – 83,6%). Другу дослідну групу, з тривалістю захворювання 5 – 10 років, склали 65 пацієнтів (середній вік – 37,9 ± 1,82), серед яких також переважали жінки (52 особи – 80,0%). Результати обстеження порівнювалися з даними 40 здорових осіб контрольної групи із схожою віко-статевою структурою (жінок – 33 – 82,5%, p0,05). Незалежно від тривалості захворювання ревматоїдним артритом другий ступінь активності патологічного процесу переважав майже вдвічі за перший, із II ступенем деформації суглобів у більше як 50% випадків, значним домінуванням (89%) суглобової форми захворювання, найбільш частим розвитком ускладнень у вигляді контрактур у 12,5% досліджуваних осіб та більш частим на 12% розвитком інвалідності у пацієнтів із більш тривалим перебігом захворювання. Висновки. Аналіз отриманих даних дозволив виявити, що найбільш часто на непсихотичні психічні розлади при ревматоїдному артриті страждають особи жіночої статі (81,6%), репродуктивного віку (середній вік – 37,9±1,82), серед яких переважають одружені особи з середньою та вищою освітою, які мешкають у сільській місцевості
Найти похожие

8.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Савка І. Г., Савка С. Д., Гарас М. Н.
Заглавие : Підготовка іноземних громадян до складання іспитів щодо підтвердження дипломів на батьківщині випускників – як один із видів навчально-методичної роботи та складової освітнього процесу в БДМУ
Параллельн. заглавия :Training foreign citizens for taking exams needed for verification of diplomas in the graduates' home countries – as one of the types of educational and methodological work and a component of the educational process at BSMU
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - 2022. - Т. 26, № 4. - С. 77-81 (Шифр БУ5/2022/26/4)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL
МЕЖДУНАРОДНЫЙ ОБМЕН В ОБЛАСТИ ОБРАЗОВАНИЯ -- INTERNATIONAL EDUCATIONAL EXCHANGE
ЗНАНИЯМИ УПРАВЛЕНИЕ -- KNOWLEDGE MANAGEMENT
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT
Аннотация: Імідж кожного освітнього закладу створюють його випускники. Від того, наскільки є успішними молоді люди, які закінчили той чи інший заклад вищої освіти (ЗВО), наскільки вони можуть реалізувати свої академічні права, що надають освітні документи їхніх вишів та зайняти відповідні робочі місця – залежить і престижність самих ЗВО. Іноземні студенти, які навчаються у медичних ЗВО України, нарівні зі своїми українськими колегами впродовж 6-річного етапу додипломної підготовки мають складати низку єдиних державних комплексних іспитів, що демонструють рівень їхньої теоретичної (ЄДКІ 1) і практичної (ЄДКІ 2) підготовки. Але не менш важливими для іноземців є іспити для підтвердження дипломів українських ЗВО після повернення на Батьківщину, за результатами успішного складання яких вони можуть приступати до післядипломної освіти і самостійної медичної практики у своїх країнах. Мета роботи - дослідження ефективності одного з видів навчально-методичної роботи в університеті – підготовки іноземних громадян до складання іспиту для підтвердження дипломів на Батьківщині випускників (Індії). Mатеріал і методи. У дослідження включено 1046 випускників медичного факультету №3 Буковинського державного медичного університету, вихідців з Індії, які успішно завершили навчання впродовж 2012-2021 років й отримали дипломи за спеціальністю “Лікувальна справа”, освітньо-кваліфікаційний рівень – “Спеціаліст” (із 2022 року випуску спеціальність 222 “Медицина”, ступінь вищої освіти – “Магістр”). Предметом дослідження були результати 1-ї спроби, отримані вказаною когортою випускників після їх прибуття на Батьківщину і складання державного іспиту на підтвердження їхніх дипломів. Отримані результати опрацьовані загальноприйнятими методами варіаційної статистики. Результати. Починаючи з 2012-2013 року, курс підготовки для підтвердження дипломів випускниками з Індії почав успішно функціонувати на сервері дистанційного навчання університету, а з 2013-2014 навчального року запроваджене і саме його складання в контрольному режимі, яке вважалося успішним при вирішенні студентом більше 50% тестових завдань із 300 тестів у цілому. На теперішній час вказаний курс підготовки налічує близько 25 000 тестових завдань з основних розділів теоретичної і практичної медицини. Згідно з отриманими та опрацьованими даними, якщо у 2011 році тільки 12% випускників з першої спроби складали іспит МСІ, то до 2015 року їх було вже 53%, а в 2018 році – 64,1%. Це є одним із кращих показників щодо підтвердження дипломів випускників в Індії, після повернення їх із навчання на Батьківщину з багатьох країн світу. Висновки. Студент – центровані курси навчання значно підвищують ефективність освітнього процесу при підготовці фахівців з вищою медичною освітою з числа іноземних громадян. Впровадження курсів підготовки до іспиту МСІ дозволило в декілька разів покращити результати щодо підтвердження дипломів випускниками БДМУ на Батьківщині в ІндіїThe image of any education institution is formed by its graduates. The prestige of the higher education institution (HEI) itself depends on the success of young people who have graduated from it, on how far they can exercise the academic rights granted by the educational documents of their institutions, and whether they can get appropriate jobs. During the 6-year stage of undergraduate education foreign students studying at medical HEI of Ukraine, along with their Ukrainian fellow students, must take a series of unified state qualification exams that prove the level of their theoretical (USQE 1) and practical (USQE 2) training. But no less important for foreigners are examinations for verification of diplomas obtained from the Ukrainian HEI on their returning to the home country, the successful passing of which gives them the right to apply for postgraduate study and to start their own medical practice in their countries. Aim of the research. The aim of our research was to study the effectiveness of such type of educational and methodological work at the university as the training of foreign citizens for taking exams needed for verification of diplomas in the graduates’ home country (Republic of India). Methods and material. The study includes 1046 graduates of the Medical Faculty No. 3 of the Bukovinian State Medical University, natives of India, who successfully completed their studies during the years 2012-2021 and obtained diplomas in "General Medicine", with the educational and qualification level of "Specialist" (starting from the graduation year 2022 the programme subject area 222 "Medicine", degree of higher education - "Master’s Degree"). The subject of the study was the 1st attempt results of the above mentioned cohort of graduates on their returning to the home country and taking the state exam for the verification of the diplomas. The obtained results were processed by standard methods of variation statistics. Results. Starting from the academic year 2012-2013, the training course for the verification of diplomas by graduates from India was successfully launched on the university's distance learning server, and from the academic year 2013-2014 the control mode of the course was implemented; its passing was considered successful when the student solved more than 50% of the test tasks from the total of 300 test questions. Currently, this training course has about 25,000 test tasks from the main fields of theoretical and practical medicine. According to the received and processed data, when in 2011 only 12% of the graduates passed the MCI screening test on the first attempt, in 2015 this rate increased to 53%, and in 2018 reached 64.1%. This is one of the best results for the verification of diplomas of foreign medical graduates in India after their return to their home country from different countries of the world. Conclusions. Student-centred training courses significantly increase the effectiveness of the educational process when training foreign medical specialists. The implementation of the training courses for the MCI examination has made it possible to improve by several times the results of the verification of diplomas by BSMU graduates in their home country, the Republic of India
Найти похожие

9.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Савка І. Г., Савка С. Д., Гринько Н. В.
Заглавие : Особливості викладання судової медицини іноземним студентам з урахуванням їх психологічних особливостей
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - Чернівці, 2016. - Т. 20, № 4. - С. 243-245 (Шифр БУ5/2016/20/4)
Примечания : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-главная: СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Аннотация: У статті відображені особливості викладання судової медицини іноземним студентам медичного факультету з урахуванням їх психологічних особливостей та соціальних відмінностей. Показано значення судової медицини як клініко-морфологічної дисципліни в майбутній діяльності фахівців медиків.
Найти похожие

10.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Савка І. Г., Савка С. Д., Юрнюк С. В.
Заглавие : Досвід підготовки іноземних громадян з англомовною формою навчання
Параллельн. заглавия :The experience of training foreign citizens with english as a language of instruction
Место публикации : Медична освіта. - 2016. - № 4. - С. 56-58 (Шифр МУ7/2016/4)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ПОДГОТОВИТЕЛЬНОЕ -- EDUCATION, PREMEDICAL
Аннотация: У статті висвітлено особливості підготовки іноземних студентів з англомовною формою навчання на додипломному етапі у ВДНЗ України “Буковинський державний медичний університет”. Розкриті основні інструменти контролю за процесами набуття знань, опанування основних навичок та вмінь, ходом підготовки до ліцензійних інтегрованих іспи­тів “Krok 1, 2. Medicine” та іспитів для підтвердження дипломів на батьківщині випускників. Показана роль цього виду підготовки фахівців як одного з перспективних напрямків діяльності вищого навчального закладу. Окреслені перспективи подальших розвідок у вказаному напрямку
Найти похожие

 1-10    11-20   21-28 
 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)