Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
 Найдено в других БД:Высшее образование (4)
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>A=Zalipska, I. Ya.$<.>)
Общее количество найденных документов : 3
Показаны документы с 1 по 3
1.

Заглавие журнала :Медична освіта -2021г.,N 4
Интересные статьи :
Бакалюк Т. Г. Важливість викладання дисципліни "Медична документація в реабілітаційних закладах" при підготовці фахівців з фізичної терапії/ Т. Г. Бакалюк, Г. О. Стельмах, Н. Р. Макарчук (стр.5-9)
Вадзюк С. Н. Контроль вхідного рівня знань як передумова ефективної організації навчального процесу на кафедрі/ С. Н. Вадзюк, С. С. Наконечна, І. Я. Папінко (стр.10-15)
Гевкалюк Н. О. Інтенсифікація сучасного освітнього процесу як фактор інтелектуального, навчального та емоційного напруження студентів/ Н. О. Гевкалюк, В. Я. Крупей, О. В. Скочило (стр.16-24)
Іванченко О. З. Особливості адаптації студентів першого курсу в умовах змішаної форми навчання в період карантинних обмежень/ О. З. Іванченко, О. З. Мельнікова, Г. Р. Мікаєлян (стр.25-31)
Корильчук Н. І. Вибіркова дисципліна як запорука підвищення професійного рівня/ Н. І. Корильчук (стр.32-36)
Луценко О. А. Кореляційний аналіз результатів складання іспиту «Крок»/ О. А. Луценко, А. Г. Сидоренко, Р. В. Луценко (стр.37-41)
Паласюк Б. М. Міждисциплінарна інтеграція – основа професійної спрямованості навчання у медичному закладі вищої освіти/ Б. М. Паласюк, М. І. Шкільна (стр.42-46)
Процайло О. М. Деякі аспекти оптимізації вивчення хірургічних інструментів на кафедрі оперативної хірургії та клінічної анатомії/ О. М. Процайло [та ін.] (стр.47-50)
Zalipska I. Ya. The Google services using during the study of “Ukrainian language (for professional purposes)” for students of medical specialties/ I. Ya. Zalipska, A. S. Sverstiuk (стр.51-55)
Кваско О. Ю. Сучасні методики навчання під час дистанційного викладання фундаментальних дисциплін медичних спеціальностей/ О. Ю. Кваско, А. Ю. Кондаурова (стр.56-60)
Мазуренко Ю. С. Формування фахової компетенції майбутніх лікарів із використанням репродуктивного методу/ Ю. С. Мазуренко (стр.61-67)
Посоленик Л. Я. Самостійна робота студента як основа виховання майбутнього лікаря-стоматолога/ Л. Я. Посоленик (стр.68-73)
Bondarenko S. V. Methods and technologies of teaching medical students on the basis of interdisciplinary integration/ S. V. Bondarenko, O. I. Pylypyshyn, M. O. Sopiha (стр.74-79)
Nazaruk V. L. Priorities in the choice of physical and recreation activities of the 2nd year students of the specialty “Physical therapy, ergotherapy”/ V. L. Nazaruk, T. I. Khvalyboha (стр.80-84)
Prokop I. A. Foreign language authentic text as a basis for the formation of future doctors’ professional communication/ I. A. Prokop, H. Ya. Kitura (стр.85-89)
Лимар Л. В. Структура та зміст англомовної академічної комунікативної компетентності майбутніх докторів філософії галузі «Охорона здоров’я»/ Л. В. Лимар (стр.90-96)
Лиха Л. М. Аналіз проблеми дефіциту медичних сестер у світовому просторі/ Л. М. Лиха (стр.97-101)
Новіцька О. І. Вивчення теми «Люди і речі навколо нас» на заняттях з української мови як іноземної: методична розробка для викладача/ О. І. Новіцька, С. І. Гнатишин (стр.102-106)
Стефанишин К. Л. Професійна комунікація педіатра з дитиною та її батьками: методична розробка практичного заняття для викладача/ К. Л. Стефанишин (стр.107-116)
Khvalyboha T. I. System of advanced training for medical schools teachers’ in the USA/ T. I. Khvalyboha (стр.117-122)
Kosenko V. M. The importance of the interactive lecture in the study of “Methodology of research work” academic discipline in the process of bachelor nurses training/ V. M. Kosenko (стр.123-127)
Vorona I. I. Criteria and levels of formation of professional communicative culture/ I. I. Vorona, O. D. Kolodnytska (стр.128-135)
Интересные статьи :
Найти похожие


2.

Заглавие журнала :Медична освіта -2020г.,N 2
Интересные статьи :
Beck G. Teaching and assessment strategies in online foreign languages distance learning/ G. Beck, О. М. Tsaryk, N. V. Rybina (стр.6-12)
Bilavych H. V. The contribution of doctors, members of the Shevchenko scientific society in Lviv to the development of ukrainian education, science and literature (late XIx - early XX century)/ Η. V. Bilavych [та ін.] (стр.14-18)
Demianchuk M. R. Analysis ofthe results of studying vocational training of future junior specialists in nursing in colleges/ M. R. Demianchuk (стр.20-24)
Fedchyshyn N. O. Herbart and Herbartianism in european pedagogy: history and modernity/ N. O. Fedchyshyn, E. Protner (стр.25-31)
Fedchyshyn N. O. Distance learning of future doctors in foreign language: challenges of time/ N. O. Fedchyshyn, N. I. Yelahina, О. H. Permyakova (стр.32-39)
Hantimurova N. I. Model of learning foreign students in higher medical institutions: analysis of “Krok” examination results/ N. I. Hantimurova (стр.40-45)
Hnatiuk M. S. Mastering endoscopic surgery skills by surgeons/ M. S. Hnatiuk [та ін.] (стр.46-49)
Humeniuk V. V. Methodological principles of formation of readiness of future masters of medicine for pedagogical activities/ V. V. Humeniuk (стр.50-55)
Humenna I. R. The moral principles formation of future doctors during the educational process/ I. R. Humenna, Ya. M. Nakhaieva (стр.56-60)
Khrystenko О. M. The ideological foundations of the professional training of modern doctors: phelisophicaland bioethicalaspects/ О. M. Khrystenko (стр.61-64)
Kichula M. Ya. Medic al students’ foreign language communi cative competence as a component of professional training/ M. Ya. Kichula, Jolanta Shemprukh (стр.65-70)
Kolesnyk M. Yu. The first experience of using the body interact simulation interactive training platform as a part of interns3 attestation/ M. Yu. Kolesnyk (стр.71-74)
Koshil N. Ye. Linguistic features of the student abstract as a specific part of the educational process/ N. Ye. Koshil, N. V. Rybina, O. S. Hyryla (стр.75-79)
Kotsyuba R. В. Formation of foreign language communication competence of future medical specialists through information and communication technologies (foreign experience)/ R. В. Kotsyuba, I. A. Prokop (стр.80-86)
Melnychuk I. M. Peculiarities of creating interactive educational environment in vocational training of future medical specialists/ I. M. Melnychuk (стр.87-91)
Nakhaieva Ya. M. The formation of terminological competence of future doctors during studying humanities/ Ya. М. Nakhaieva, I. R. Humenna (стр.92-95)
Oliynyk N. М. The role of higher education in the formation of students’ healthy lifestyle/ N. М. Oliynyk [та ін.] (стр.96-102)
Palasiuk H. B. Etymological aspects of developing future physicians’ terminological competence as a pedagogical problem/ H. B. Palasiuk, O. D. Kolodnytska (стр.103-107)
Prokop I. A. Latin sayings as an educational aspect for medical students/ I. A. Prokop, Т. V. Savaryn, Η. I. Navolska (стр.108-112)
Protsyk Η. M. Development of students’ cognitive activity/ Η. M. Protsyk (стр.113-121)
Rebukha L. Z. The importance of training technologies in the formation of intercultural competence of future socio-humanitarian professions/ L. Z. Rebukha, Nicolae Rambu (стр.122-126)
Rozlutska G. М. Education traditions of public schools children healthy lifestyle in transc arpathia (1919-1939)/ G. М. Rozlutska, М. O. Sokol, Omer Mert Denizci (стр.127-132)
Sopiha М. O. Socio-psychological methods of providing the education quality of future doctors/ М. O. Sopiha, О. I. Pylypyshyn (стр.133-136)
Synyshyna V. M. Conceptual foundations of professional training of future practical psychologists/ V. M. Synyshyna (стр.137-141)
Ulishchenko V. V. Features of implementation of the competence approach to the study of clinical anatomy in medical school/ V. V. Ulishchenko, V. H. Cherkasov, M. R. Ihnatishchev (стр.142-147)
Vorona I. I. Latin as a component of future nursers’ professional education/ I. I. Vorona, O. D. Kolodnytska (стр.148-152)
Vykhrushch A. V. Methodology and methods: current issues of theory and practice/ A. V. Vykhrushch (стр.153-160)
Zalipska I. Ya. Distance learning of “Ukrainian language (by professional direction)” of students of medical spec ialtees/ I. Ya. Zalipska (стр.161-166)
Beck G. “Indication - qualification - frustration?”: teaching “German for healthcare professions”/ G. Beck (стр.167-172)
Интересные статьи :
Найти похожие


3.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Zalipska I. Ya., Sverstiuk A. S.
Заглавие : Linguistic and informative features of studying the theme “professional communication a physician and a patient with symptoms diseases of digestive system’s organs” of discipline “professional medical communication of a doctor with a patient in ukrainian
Параллельн. заглавия :Лінгвістичні та інформаційні особливості вивчення теми «професійна медична комунікація лікаря з пацієнтом із симптомами захворювань органів травної системи» із дисципліни «професійна медична комунікація українською мовою лікаря з пацієнтом»
Место публикации : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 3. - С. 113-118 (Шифр МУ7/2021/3)
MeSH-главная: ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
ВРАЧ-БОЛЬНОЙ ОТНОШЕНИЯ -- PHYSICIAN-PATIENT RELATIONS
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Аннотация: The article presents educational, informative and methodical materials necessary for studying the theme “Professional communication a physician and a patient with symptoms diseases of the digestive system’s organs” in classes on the discipline “Professional medical communication of a doctor with a patient in Ukrainian language”. The complex of tasks is aimed at the development of students’ communicative skills and abilities: to study the vocabulary to denote the organs of the digestive system, gastrointestinal diseases; be able to build monologue and dialogic expressions that describe the causes and symptoms of the digestive system’s diseases, using learned lexical units and phrases; to develop skills of collecting the anamnesis of gastroenterological diseases; memorize phrases and sentences for first aid in food poisoning, in emergencies during stomach pain; to create modern informative and expert systems for developing lesson’s materials. The proposed system of tasks will help to master the skills and abilities to communicate orally and in writing in accordance with the goals and social norms of speech behavior in typical spheres and situations. Taking into account different methods and forms of work, the tasks with which it was possible to ensure the active participation of each student in the class, to stimulate interest and desire to study medical terminology in accordance with the topic of the class are singled out. It was suggested a variety of test and creative tasks to check the knowledge of the student’s studied topic.У статті подано навчально-методичні та інформаційні матеріали, необхідні для вивчення теми «Професійна комунікація лікаря і пацієнта із симптомами захворювань органів травної системи» на заняттях із дисципліни «Професійна медична комунікація українською мовою лікаря з пацієнтом». Комплекс завдань спрямований на розвиток комунікативних умінь та навичок студентів: вивчити лексику на позначення органів травної системи, гастроентерологічних захворювань; уміти будувати монологічні та діалогічні висловлювання, що містять опис причин та симптомів хвороб травної системи, застосовуючи засвоєні лексичні одиниці та фрази; розвивати навички збору анамнезу гастроентерологічних захворювань; запам’ятати словосполучення та речення для надання першої медичної допомоги при харчових отруєннях, при екстрених ситуаціях під час болів у ділянці шлунка; створити сучасні інформаційні та експертні системи для проєктування матеріалів до заняття. Запропонована система завдань сприятиме оволодінню вміннями та навичками спілкуватися в усній та письмовій формах відповідно до цілей та соціальних норм мовленнєвої поведінки в типових сферах та ситуаціях. Враховуючи різні методи та форми роботи, виокремлено ті завдання, за допомогою яких вдалося забезпечити активну участь кожного студента на занятті, стимулювати інтерес і прагнення вивчати медичну термінологію відповідно до теми заняття. Для перевірки знань із вивченої теми студентові запропоновано комплекс тестових та творчих завдань
Найти похожие

 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)