Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (32)Библиотечные издания (11)Высшее образование (107)Краеведение (1)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>K=компетентності<.>)
Общее количество найденных документов : 137
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Кульбашна, Я. А.
    Модель формування професійної компетентності майбутнього стоматолога [Текст] / Я. А. Кульбашна, Я. П. Нагірний // Медична освіта. - 2014. - № 1. - С. 124-128


MeSH-главная:
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL (методы, организация и управление, стандарты)
Доп.точки доступа:
Нагірний, Я. П.

Свободных экз. нет

Найти похожие

2.


   
    Роль компетентності у підвищенні якості підготовки сімейного лікаря в інтернатурі [Текст] / В. І. Кривенко [та ін.] // Бібліотека сімейного лікаря та сімейної медсестри. - 2018. - № 6. - С. 11-14. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
ВРАЧИ СЕМЕЙНЫЕ -- PHYSICIANS, FAMILY (обучение, тенденции)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
Аннотация: Перед медичною освітою поставлене важливе завдання: підготувати компетентного сімейного лікаря, який володіє не тільки знаннями та навичками з усіх фахів та вміє адаптуватися до змін і особливостей інформаційного суспільства, використовуючи при цьому інформаційні технологи та Internet ресурси. Компетенція - комплексна характеристика готовності випускника застосовувати знання, уміння, навички в стандартних ситуаціях професійної діяльності, увага переноситься з процесу навчання на його результат. Компетенції формуються і в процесі набуття знань, і в процесі набуття умінь, характеристика компетентнісного підходу: орієнтація на формування особистості фахівця професіонала, міждисциплінарна модель навчання, професійно-орієнтована спрямованість, інтерактивні форми навчання, результат навчання описується компетенціями. Компетентність має дієвий, практично-орієнтований характер, це - динамічна комбінація знань, вмінь і практичних навичок, способів мислення, професійності світогляду і громадських якостей, морально-етичних цінностей, які визначають здатність особи успішно здійснювати професійну діяльність
Доп.точки доступа:
Кривенко, В. І.
Пахомова, С. П.
Федорова, О. П.
Качан, І. С.
Колесник, М. Ю.
Непрядкіна, І. В.

Свободных экз. нет

Найти похожие

3.


    Ліштаба, Л. В.
    Алгоритм побудови дерева онтологій поняття професійної компетентності фахівців громадського здоров’я [Текст] = Аlgorithm for constructing an ontologies tree for the concept of professional competence of public health professionals / Л. В. Ліштаба // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2019. - N 2. - С. 84-88


MeSH-главная:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Аннотация: Мета: представити алгоритм побудови дерева онтологій та його основних складових. Матеріали і методи. Методологічною основою дослідження є діалектичний метод наукового пізнання з використанням системного підходу. В процесі дослідження застосовано загальнонаукові та спеціальні методи пізнання: метод логічного узагальнення – при дослідженні існуючих підходів до суті компетентностей; систематиза­ції й узагальнення – при обґрунтуванні критеріїв визначення класів для кожної онтології; багатофакторний аналіз – у процесі розробки дерева онтологій поняття професійної компетентності фахівців громадського здоров’я. Результати. З метою підвищення рівня компетентності фахівців громадського здоров’я у статті запропоновано алгоритм побудови дерева онтологій поняття професійної компетентності, що буде включати такі процедури: визначення структури дерева онтологій; визначення концептів (термінів) онтології верхнього рівня; визначення класів для кожної онтології; формування глосаріїв для кожної онтології; розподіл концептів за класами і рівнями; визначення зв’язків між концептами; редагування онтологій з метою досягнення відповідності між професійними й управлінськими вимогами. Окреслено п’ять областей компетенцій, що будуть формувати загальне поняття професійної компетентності фахівців громадського здоров’я. Висновки. Впровадження створених онтологій професійної компетентності фахівців громадського здоров’я дозволить привести до спільного знаменника критерії відбору осіб на відповідні посади, створити індикатори для оцінки діяльності та атестації й скласти програми підготовки фахівців громадського здоров’я враховуючи сучасні вимоги та встановлені стандарти необхідних навичок і знань
Свободных экз. нет

Найти похожие

4.


    Nakhaieva, Ya. M.
    Forming the professional competence of future doctors as a pedagogical problem when studying foreign languages [Текст] = Формування професійної компетентності майбутніх лікарів як педагогічна проблема під час вивчення іноземних мов / Ya. M. Nakhaieva, I. R. Humenna // Медична освіта. - 2019. - № 3. - С. 108-112. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-главная:
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS (тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ КОММУНИКАЦИИ -- HEALTH COMMUNICATION (методы)
Аннотация: The mаin objectives of higher medicаl educаtion аre professionаl improvement of physiciаns to meet the needs dictаted by the modern world both аt undergrаduаte аnd postgrаduate levels. Educаtion of the future tаkes on the feаtures of innovаtive educаtion integrаted with reseаrch аctivity, charаcterized by а continuous, fundаmental, prаctical orientation. The article deals with the problem of the formation of the professional competence of future doctors in the study of foreign languages in medical institutions of higher education. It is noted, that modern education programmes, introduced as a result of the reform of medical education, are built not only on the principle of knowledge and skills obtaining, but also the acquisition of competencies. Modern trends in planning, organizing, evaluating the quality of education аctually helped to ensure the implementation of competence-based аpproach in the training of doctors. The theoretical aspects of this problem are also considered. The research has identified the need to develop methodological materials for focusing on and developing the future doctors during studying of foreign languages
Основними завданнями вищої медичної освіти є професійне вдосконалення лікарів для задоволення потреб, продиктованих сучасним світом, як на рівні студентів, так і аспірантів. Навчання майбутнього набуває особливостей інноваційної освіти, інтегрованої з науково-дослідною діяльністю, що характеризується постійною, фундаментальною, практичною спрямованістю. У статті розглядається проблема формування професійної компетентності майбутніх лікарів під час вивчення іноземних мов у медичних закладах вищої освіти. Зроблено наголос на тому, що сучасні навчальні програми, які впроваджені внаслідок реформи медичної освіти, побудовані не лише за принципом здобуття знань та умінь, а й набуття компетенцій. Сучасні тенденції планування, організації, оцінки якості освіти фактично допомогли забезпечити впровадження компетентнісного підходу в підготовці лікарів. Розглянуто також теоретичні аспекти цієї проблеми. Дослідження довело необхідність розробки методичних матеріалів для цілеспрямованого формування професійної підготовки майбутніх лікарів під час вивчення іноземних мов
Доп.точки доступа:
Humenna, I. R.

Свободных экз. нет

Найти похожие

5.


    Лимар, Л. В.
    Основні компоненти соціальної компетентності сімейних лікарів в Україні [Текст] = Basic components of family doctors’ social competence in Ukraine / Л. В. Лимар // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 90-95


MeSH-главная:
ВРАЧИ СЕМЕЙНЫЕ -- PHYSICIANS, FAMILY
ВРАЧИ ОБЩЕЙ ПРАКТИКИ -- GENERAL PRACTITIONERS
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Аннотация: Робота присвячена відносно новому в системі охорони здоров’я України поняттю соціальної компетентності сімейних лікарів. Соціальна компетентність сімейного лікаря є різновидом його професійної компетентності та становить сукупність знань, умінь та навичок взаємодії у медичному середовищі при здійсненні професійної діяльності. Соціальний характер роботи сімейного лікаря обумовлює необхідність розвитку його соціальної компетентності. В межах соціальної компетентності сімейного лікаря, який активно взаємодіє з іншим медичним персоналом, пацієнтами та їх родичами, виділено такі компоненти: мотиваційно-вольовий, організаційно-діяльнісний та когнітивний. Мотиваційно-вольовий компонент представлений мотивами сімейного лікаря до взаємодії з пацієнтом (які, у свою чергу, обумовлені мотивами вибору спеціалізації) та емоційно-вольовими характеристиками лікаря (навички самоспостереження, самокорекції тощо). Когнітивний компонент представлений системою сформованих знань про способи взаємодії з пацієнтами, норми соціальної взаємодії та стандарти деонтології. Організаційно-діяльнісний компонент представлений тим, як саме лікар втілює свої знання на практиці, який стиль взаємодії обирає, які стратегії спілкування тощо. Перспективне дослідження рівня сформованості компонентів у студентів – майбутніх сімейних лікарів та практикуючих фахівців. Соціальна компетентність є необхідним компонентом професійної компетентності сімейного лікаря. Корекція визначених трьох компонентів соціальної компетентності сімейного лікаря окремо та в цілому як єдиної структурної системи сприятиме покращенню сумарної соціальної компетентності сімейного лікаря, відтак якості взаємодії з пацієнтами та продуктивності роботи
Свободных экз. нет

Найти похожие

6.


    Савицька, Н. І.
    Формування правової компетентності керівників медсестринства на етапі післядипломної освіти [Текст] = Formation of legal competence of nursery leaders at the stage of postgraduate education / Н. І. Савицька, О. М. Мочульська // Медична освіта. - 2019. - N 2. - С. 107-113


MeSH-главная:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, NURSING, CONTINUING
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ -- EDUCATION, NURSING
Аннотация: У статті розглянуто і досліджено сучасні тенденції розвитку правової освіти громадян, становлення правових інсти­туцій, утвердження верховенства права в усіх сферах буття і функціонування суспільства. Виокремлено актуальні питання юридичного забезпечення прав громадян у галузі охорони здоров’я і питання якості юридичної бази організації та здійснення медичної діяльності в Україні. Проаналізовано особистий досвід та представлено результати впровадження у навчальному комунальному закладі «Криворізьке училище підвищення кваліфікації та перепідготовки молодших медичних і фармацевтичних спеціалістів» ДОР у 2016–2017 та 2017–2018 навчальних роках короткотермінового циклу тематичного удосконалення (ТУ) «Медичне право» для керівників медсестринських служб закладів охорони здоров’я Дніпропетровської області. Проведено оцінку рівня правових знань керівників медсестринства. Наведено результати комп’ютерного вхідного (базового) тестового контролю та підсумкового тестування, які свідчать, що рівень отриманих слухачами знань під час навчання значно перевищує рівень їх базових знань. Представлені нами матеріали показали, що проведення циклу тематичного удосконалення з медичного права, як сучасної навчаль­ної дисципліни, є особливо актуальним та необхідним, сприяє розвитку професійних компетенцій слухачів на етапі післядипломного навчання керівників медсестринства. Навчання на циклі тематичного удосконалення (ТУ) «Медичне право» дозволяє слухачам набути необхідного обсягу правових знань та сформувати навички і вміння вирішення складних управлінських задач щодо правовідносин між медичними працівниками і пацієнтами
Доп.точки доступа:
Мочульська, О. М.

Свободных экз. нет

Найти похожие

7.


    Палійчук, В. І.
    Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх стоматологів на додипломному етапі / В. І. Палійчук // Соврем. стоматология. - 2019. - N 4. - С. 72-74


MeSH-главная:
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL (организация и управление)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Аннотация: Першою педагогічною умовою формування професійної компетентності майбутніх стоматологів на до дипломному етапі є забезпечення освітнього процесу якісним й ефективним дидактичним матеріалом, другою – забезпечення організаційно-педагогічного впливу на здобувачів освіти через сучасні форми, методи та засоби навчання
Свободных экз. нет

Найти похожие

8.


    Ткач, С. І.
    Професіограма як засіб формування та розвитку професійної компетентності лікарів-профпатологів [Текст] / С. І. Ткач, О. М. Касьянова // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 3. - С. 11-16


MeSH-главная:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ПСИХИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ -- MENTAL HEALTH
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
Аннотация: Актуальність зазначеного питання зумовлена необхідністю безперервного професійного розвитку фахівців галузі охорони здоров’я в сучасних умовах її реформування, що передбачає формування і сталий розвиток професійної компетентності лікарів. Цілеспрямованість окресленого процесу забезпечать відповідні кваліфікаційні характеристики лікарів, зокрема зі спеціальності «Професійна патологія». Підґрунтям для формування і розвитку професійної компетентності лікарів-профпатологів може бути професіограма, особливості якої висвітлено в цій статті. Отже, метою статті є визначення можливостей використання професіограми на переддипломному та післядипломному навчанні лікарів-профпатологів. Професіограма розглядається як документ, де подано комплексний, систематизований і всебічний опис об’єктивних характеристик професії та сукупності її вимог до індивідуально-психологічних особливостей людини. Для виокремлення різноманітних аспектів досліджуваного питання використано методи проблемно-цільового та проблемно-орієнтованого аналізу нормативних, інструктивно-директивних документів і методичної літератури. Результатом є розроблена професіограма лікаря-профпатолога, яка складається з блоків: домінуючі види діяльності (зміст праці); психограма; знання і галузі застосування професійних знань; історія професії та професії, що можуть підійти людині певного типу особистості. Кожен блок характеризує особливості професійної діяльності лікаря-профпатолога. Доведено, що професіограма лікаря-профпатолога висвітлює особливості цієї спеціальності та дає змогу фахівцям прийняти рішення про можливість опанування цією професією. Для вищої медичної освіти професіограма є орієнтиром у визначенні змісту підготовки фахівця, для післядипломної — задоволенням освітніх і професійних потреб слухачів
Доп.точки доступа:
Касьянова, О. М.

Свободных экз. нет

Найти похожие

9.


    Захарова, В. О.
    Використання відеоматеріалів як засобу формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців із стоматології [Текст] = Using video materials as a means of future dentists’ foreign language competence formation / В. О. Захарова // Медична освіта. - 2019. - N 4. - С. 84-88


MeSH-главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL
ВИДЕОКОНФЕРЕНЦИЙ ОРГАНИЗАЦИЯ -- VIDEOCONFERENCING
ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
Аннотация: У контексті реформування медичної освіти, зокрема у галузі стоматології, великого значення набуває необхідність формування іншомовної компетентності, яка сприятиме ефективному здійсненню лікарської і наукової діяльності. У статті розглядаються переваги використання відеоматеріалів як одного із засобів формування іншомовної компетентності майбутніх стоматологів на практичних заняттях з іноземної мови у медичних закладах вищої освіти. Зважаючи на факт, що відеоматеріали є основним джерелом автентичної іноземної мови, відповідно, їх використання на заняттях значно покращить процес формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців із стоматології. Визначено етапи презентації відеоматеріалів на практичному занятті, а саме: «підготовчий етап», «етап перегляду», «робота з відеоматеріалом» та «використання відеоматеріалу в комунікативній ситуації». Також у статті зазначені необхідні умови для покращення процесу формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців із стоматології шляхом використання відеоматеріалів. Обґрунтовано доцільність використання вправ та завдань на кожному етапі презентації відеоматеріалу
Свободных экз. нет

Найти похожие

10.


   
    Технологія розвитку комунікативної компетентності майбутніх лікарів у процесі професійної підготовки [Текст] = А technology of communicative competence development of future doctors in the process of professional training / Ю. В. Ломакіна [та ін.] // Медична освіта = Medical education. - 2020. - N 1. - С. 50-55


MeSH-главная:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
Аннотация: У статті аналізується проблема розвитку комунікативної компетентності майбутніх лікарів у процесі їх професійної підготовки. Виділено характерні риси комунікативно компетентного лікаря. У результаті дослідження виділено особливість комунікаторів. Незначний відсоток досліджуваних має досить суттєві особистісні проблеми, які потребують тривалої психотерапевтичної роботи, що повинна передувати заходам, безпосередньо спрямованим на розвиток їхньої комунікативної компетентності. Розглянуті моделі розвитку комунікативної компетентності. Представлена досить поширена спільна риса, а саме: компетентність у спілкуванні розуміється як результат кількісного накопичення комунікативних навичок. Передбачається, що у якийсь момент ця кількість переводить особистість на якісно новий рівень комунікативної поведінки. Комунікативні вміння розглядаються як засоби подолання драми спілкування
Підкреслюється та обґрунтовується значення тренінгу у контексті завдань професійної підготовки фахівців. У базовому тренінгу комунікативної компетентності варто зосередитися на розвитку вмінь активного слухання та регуляції емоційної напруги, оскільки дані вміння дозволяють значною мірою вирішити драми спілкування. Запропонована структурно-логічна схема побудови тренінгової роботи ґрунтується на тому, що професійне спілкування лікаря розглядається як послідовність комунікативних завдань різного ступеня складності. Завданням тренінгу була корекція установок учасників стосовно спілкування з людьми взагалі та пацієнтами зокрема; розвиток здатностей до дій у нестандартних ситуаціях, прогнозування наслідків взаємодії людей. Відповідно до цих завдань виділені змістовні блоки групової роботи. Реалізація програми передбачала використання різноманітних психотехнічних прийомів роботи: вправ, репетиції поведінки, ситуаційно-рольових ігор, групових обговорень і дискусій, тілесно-рухових технік
Доп.точки доступа:
Ломакіна, Ю. В.
Булик, Р. Є.
Тимофієва, М. П.
Федонюк, Л. Я.
Музика, Н. Я.

Свободных экз. нет

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)