Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (363)Редкие издания (8)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>S=Биология<.>)
Общее количество найденных документов : 28
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-28 
1.


    Воробець, З. Д.
    Окремі сторінки історії медичної біології у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького [Текст] = Some pages of medical biology history at danylo halytskyi Lviv National University / З. Д. Воробець, М. Є. Кушинська, О. Я. Чупашко // Медична освіта. - 2017. - № 4. - С. 107-111. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (история)
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS (история)
Аннотация: Мета роботи – відтворення основних етапів життєвого шляху Михайла Івановича Єфімова, завідувача кафедри медичної біології (1946–1948), наукового дослідника проблеми регенерації органів і тканин
Основна частина. Колективом кафедри проведено комплексне ретроспективне дослідження із залученням архівних матеріа­лів, поодиноких повідомлень, що збереглись у наукових виданнях того часу, що дало змогу відтворити сторінки становлення кафедри, її наукових спрямувань упродовж періоду від створення донині. Дане наукове повідомлення є суттєвим доповненням історико-медичного минулого сучасної України. Організатором і першим завідувачем кафедри медичної біології Львівського медичного інституту був Рудольф Вейгль – гуманіст, патріот, вчений, що створив першу у світі ефективну вакцину від висипного тифу. З 1946 до 1948 р. кафедру очолював Михайло Іванович Єфімов. У даній статті наведено біографічні дані М. Єфімова. Також представлено результати його наукових досліджень стосовно вирішення актуальної наукової проблеми – регенерації органів і тканин
Висновок. Упродовж існування кафедри медичної біології Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького (з 1920 р. дотепер) її очільниками були визначні вчені, які провадили багатоаспектні наукові дослідження, що є вагомим внеском у розвиток не лише української, а й світової біологічної науки
Доп.точки доступа:
Кушинська, М. Є.
Чупашко, О. Я.

Свободных экз. нет

Найти похожие

2.


    Воробець, З. Д.
    Окремі сторінки історії медичної біології у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького [Текст] = Some pages of medical biology history at Danylo Halytskyi Lviv national university / З. Д. Воробець, М. Є. Кушинська, О. Я. Чупашко // Медична освіта. - 2017. - N 4. - С. 107-111


MeSH-главная:
СЫПНОЙ ТИФ -- TYPHUS, EPIDEMIC LOUSE-BORNE
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
РЕГЕНЕРАЦИЯ -- REGENERATION
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
Доп.точки доступа:
Кушинська, М. Є.
Чупашко, О. Я.

Свободных экз. нет

Найти похожие

3.


   
    "Холод у біології і медицині. Актуальні питання кріобіології, трансплантології і біотехнології" = "Холод в биологии и медицине. Актуальные вопросы криобиологии, трансплантологии и биотехнологии" = "Cold in Biology and Medicine. Current Issues in Cryobiology, Transplantology and Biotechnology" : 42 щорічна конференція молодих учених, 23-24 травня, м. Харків // Проблеми кріобіології і кріомедицини = Problems of cryobiology and cryomedicine. - 2018. - Т. 28, № 2. - С. 151-190


MeSH-главная:
ХОЛОД -- COLD TEMPERATURE
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (история, организация и управление)
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
Аннотация: Тези 42-ї щорічної конференції молодих учених «Холод у біології і медицині. Актуальні питання кріобіології, трансплантологіїі біотехнології», 23–24 травня 2018 р., м. Харків
Доп.точки доступа:
"Холод у біології і медицині. Актуальні питання кріобіології, трансплантології і біотехнології", щорічна конференція молодих учених

Свободных экз. нет

Найти похожие

4.


    Степанський, Д. О.
    Вивчення біологічної дії аутоштамів аерококів на моделях стафілококової інфекції [Текст] / Д. О. Степанський, Г. М. Кременчуцький, І. П. Кошова // Медичні перспективи. - 2017. - Т. 22, № 2. - С. 78-85. - Библиогр.: с. 84-85


MeSH-главная:
STREPTOCOCCACEAE -- STREPTOCOCCACEAE
СТАФИЛОКОККОВЫЕ ИНФЕКЦИИ -- STAPHYLOCOCCAL INFECTIONS
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
Аннотация: В роботі представлені дані про дослідження антагоністичного впливу аутоштамів аерококів на експериментальних моделях інфекцій, спричинених стафілококами. Для дослідження антагоністичної дії аутоштамів аерококів на стафілококи була застосована модель хронічної стафілококової інфекції на білих мишах та кроликах. При стафілококовій експериментальній інфекції антагоністичну дію аерококів щодо стафілококів перевірено при підшкірному введенні на білих мишах. Було вивчено виживання аерококів під шкірою. Аутоштами аерококів, введені під шкіру до стафілококів за 5 годин і через 3 години після введення останніх, мають антагоністичну дію і перешкоджають розвитку інфільтрату. Аналогічні результати були отримані і при введенні аутоштамів аерококів до центру зараження через 5 хвилин, 5 хвилин та 3 години, 1 та 5 годин після зараження. Аерококи, введені через 24 та 48 годин, скорочували терміни прояву хвороби порівняно з контрольною групою мишей. Лікувальна дія аутоштамів аерококів перевірена і на експериментальній моделі опіків та ран, інфікованих стафілококом. У тварин, яким рану обробляли аутоштамами аерококів, кількість патогенних стафілококів була в 10 разів менша, ніж у контрольній групі. За нашими спостереженнями, аутоштами аерококів не виявляли дратівливої дії при нанесенні їх на поверхню рани, сприяли її загоєнню, різко знижували відсоток посіву стафілококів виділень із ран
Доп.точки доступа:
Кременчуцький, Г. М.
Кошова, І. П.

Свободных экз. нет

Найти похожие

5.


   
    Oсобливості викладання біології іноземним слухачам підготовчого відділення [Текст] / В. П. Пішак [и др.] // Актуальні проблеми медицини, фармації та біології. - 2014. - № 7. - С. 74-79. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (методы, обучение)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы)
Доп.точки доступа:
Пішак, В. П.
Кривчанська, М. І.
Захарчук, О. І.
Черновська, Н. В.

Свободных экз. нет

Найти похожие

6.


   
    Віктор Анатолійович Кунах (до 70-річчя від дня народження) // Цитология и генетика. - 2016. - Т. 50, № 3


MeSH-главная:
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (история, кадры)
Доп.точки доступа:
Кунах, Віктор Анатолійович (біолог, педагог,, автор багатьох наукових робіт)

Свободных экз. нет

Найти похожие

7.


    Семенова, Л. С.
    Значение научного наследия Ильи Ильича Мечникова для развития медицины [Текст] / Л. С. Семенова, Е. В. Николаева // Медичні перспективи. - 2016. - Т. 21, № 4. - С. 174-176. - Библиогр.: с. 176


MeSH-главная:
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (история, кадры)
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
Доп.точки доступа:
Николаева, Е. В.
Мечников, Ілля Ілліч (імунолог, ембріолог, бактеріолог ; 1845-1916) \про нього\

Свободных экз. нет

Найти похожие

8.


   
    Пам’яті Останкової Людмили Василівни (11.07.1943-20.12.2020) [Текст] = In memoriam Liudmyla V. Ostankova (July 11, 1943 - Desember 20, 2020) // Проблеми кріобіології і кріомедицини = Problems of cryobiology and cryomedicine. - 2021. - Т. 31, № 1. - С. 100-101


MeSH-главная:
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (история, кадры)
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
КРИОПРЕЗЕРВАЦИЯ -- CRYOPRESERVATION (история)
КРИОТЕРАПИЯ -- CRYOTHERAPY (история)
Доп.точки доступа:
Останкова, Людмила Василівна (11.07.1943-20.12.2020) \о ней\

Свободных экз. нет

Найти похожие

9.


    Шевчик, Л. О.
    Застосування дедуктивного методу навчання біології у закладах вищої медичної освіти України [Текст] / Л. О. Шевчик, Н. Я. Кравець, І. М. Грод // Буковинський медичний вісник. - 2020. - Т. 24, № 2. - С. 173-177. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-главная:
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Аннотация: Послідовне вивчення тваринного світу відповідно до природної системи – від нижчих до вищих – не лише дає уявлення про різноманіття тварин і специфіки їх груп, але дозволяє прослідкувати їх виникнення і родинні зв’язки, виявити роль факторів еволюції. При цьому характеристика окремих груп тварин не може обмежитися описанням особливостей будови (морфології та анатомії їх представників), а повинна включати опис і аналіз їх функцій, а також особливостей поведінки. Мета роботи - визначення необхідності вибору ефективних методів навчання біології у закладах вищої медичної освіти України. Об’єктом дослідження визначено особливості морфоанатомічної будови групи таксонів Черви (Vermes), представленої типами: Плоскі черви (Plathelmintes), Круглі черви, або Первиннопорожнинні (Nemathelmintes) та Кільчасті черви (Annelida). З точки зору міцності засвоєних знань, не важливо із залученням яких методів вони будуть набуті. Актуальність застосування різних логічних методів пізнання зростає в період глобалізації обсягу наукової інформації. Власне, це пояснює популярність дедуктивного методу засвоєння знань, при якому пізнання іде від загального уявлення до осмислення окремих складових, пов’язаних між собою ієрархічно. Зокрема, ускладнення морфоанатомічної будови спостерігається в лінійці плоскі, круглі, кільчасті черви, що в першу чергу торкається порожнини тіла , а також інших систем. Висновки. Накопичені протягом останніх десятиліть матеріали та узагальнення в галузі порівняльної морфоанатомії відкривають можливість більш різнобічно описувати особливості будови окремих груп живих організмів, виділяти специфічні шляхи їх еволюції. Це дозволяє краще розуміти причини біологічного прогресу чи регресу тої чи іншої групи тварин і дати їй більш різнобічну біологічну характеристику.
Доп.точки доступа:
Кравець, Н. Я.
Грод, І. М.

Свободных экз. нет

Найти похожие

10.


    Загричук, О. М.
    Використання засобів інтерактивних технологій у пізнавальній діяльності студентів при вивченні дисципліни "Медична біологія" [Текст] / О. М. Загричук, І. Б. Привроцька, Л. Я. Федонюк // Буковинський медичний вісник. - 2020. - Т. 24, № 1. - С. 207-212. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-главная:
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (обучение)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Аннотация: Мета роботи — огляд та вивчення ефективності формування особистісних, професійних якостей, необхідних знань, умінь і навичок у студентів-медиків засобами інтерактивних методик при вивченні дисципліни «Медична біологія». Матеріал і методи. Впровадження у навчальний процес методів інтерактивного навчання для поглиблення знань, умінь, практичних навичок, професійних орієнтацій та оволодіння навичками навчально-дослідницької діяльності у процесі викладання дисципліни «Медична біологія» на кафедрі медичної біології ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського. Результати. У статті розкрито особливості застосування новітніх педагогічних технологій, які забезпечують оптимізацію навчального процесу у вищих медичних закладах освіти. Інтерактивні технології навчання виступають одними з інновацій у галузі освіти, які базуються на особистісно-орієнтованому підході до студентів та спрямованих на розвиток не лише їхньої пізнавальної діяльності, але й на вміння мислити й швидко реагувати, покращуючи комунікаційні навички. Завдяки використанню інтерактивних методів та технологій на кафедрі медичної біології ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського не лише змінюється роль викладача, а й студент стає повноправним учасником навчально-пізнавального процесу. Коротку характеристику інтерактивних методів проілюстровано конкретними прикладами з досвіду викладання викладачами навчальної дисципліни «Медична біологія». Висновки. Кожен із методів інтерактивних технологій дієвий та ефективний лише за умови доречного використання. У процесі викладання дисципліни «Медична біологія» зазначені методи дозволяють не лише інтегрувати та поглибити знання першокурсників, але і забезпечують належний рівень засвоєння ними змістових елементів: знань, умінь, професійних орієнтацій, досвіду навчально-дослідницької діяльності тощо. Це сприяє підвищенню якості навчання та не дає можливості нівелювати традиційні засоби навчання, а також визначальну роль викладача в освітньому процесі.
Доп.точки доступа:
Привроцька, І. Б.
Федонюк, Л. Я.

Свободных экз. нет

Найти похожие

11.


   
    Пам’яті Валерія Антоновича Бондаренка (17.03.1947-11.10.2020) = In memoriam of Valery A. Bondarenko (March 17, 1947 - October 11, 2020) // Проблеми кріобіології і кріомедицини = Problems of cryobiology and cryomedicine. - 2020. - Т. 30, № 4. - С. 390-391


MeSH-главная:
КРИОПРЕЗЕРВАЦИЯ -- CRYOPRESERVATION (история)
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (история, кадры)
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, кадры)
Доп.точки доступа:
Бондаренко, Валерій Антонович (17.03.1947-11.10.2020) \о нем\

Свободных экз. нет

Найти похожие

12.


    Хламанова, Л. І.
    Проблемно-орієнтоване навчання у вищій медичній освіті [Текст] = Problem-based learning in higher medical education / Л. І. Хламанова, Ю. Б. Чайковський // Медична освіта. - 2019. - N 1. - С. 41-47


MeSH-главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
Аннотация: Мета роботи – аналіз літератури про метод проблемно-орієнтованого навчання (PBL – Problem Based Learning), його впровадження в медичну освіту. Основна частина. Окреслено недоліки та переваги цієї навчальної технології. PBL сприяє появі навичок активного навчання, що є важливим для постійного процесу післядипломного навчання лікарів; навчає вирішувати клінічні ситуації. Але студенти, що навчалися за методом PBL, іноді мали нижчі показники іспитів з фундаментальних дисциплін, ніж ті, хто навчався за традиційною методикою. Оскільки для навчальної моделі PBL надзвичайно важливим є засвоєння фундаментальних дисциплін, ми пропонуємо на доклінічних кафедрах застосовувати активні методи викладання знань шляхом їх інтеграції по горизонталі та вертикалі, практикувати проведення міждисциплінарних занять за сценарієм PBL. Проведення таких занять допоможе поширити ефективність навчання за моделлю PBL на викладання морфологічних дисциплін та фізіології й закріпити базові знання у студентів клінічних кафедр та лікарів під час післядипломної освіти. Висновок. Переваги PBL та зазначені особливості деяких шляхів можливого впровадження цієї інноваційної технології в додипломне та післядипломне навчання спрямовані на підвищення якості медичної освіти та узгоджуються з логіко-змістовою моделлю галузевих стандартів підготовки фахівців, здатних до безперервного професійного розвитку
Доп.точки доступа:
Чайковський, Ю. Б.

Свободных экз. нет

Найти похожие

13.


   
    Реникса в медицине, или Критика механического внедрения физических принципов в биологию и медицицну / К. Г. Михневич [и др.] // Медицина невідкладних станів. - 2020. - Т. 16, № 1. - С. 94-100. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-главная:
КВАНТОВАЯ ТЕОРИЯ -- QUANTUM THEORY
ФИЗИКА -- PHYSICS
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
Аннотация: В статье подвергается критике необоснованное внедрение принципов квантовой механики в биологию и медицину, а именно принципа квантования, принципа неопределенности Гейзенберга и принципа корпускулярно-волнового дуализма. Рассмотрено значение этих принципов в современной физике, затем описаны представления некоторых исследователей о том, как эти принципы могут быть использованы в биологии и медицине. Показано, что квантово-механические представления не могут играть существенной роли в биологической науке, за исключением случаев рассмотрения строения живых систем на субмолекулярном уровне. В конце статьи даются собственные представления авторов о соответствии биологических явлений некоторым квантово-механическим принципам. Принципу квантования соответствует дискретность живых систем, однако на этом соответствие заканчивается, поскольку живая система не является в отличие от квантов неделимой, ее структура известна, поэтому живая система не может быть названа элементарной в отличие от элементарных частиц, структура которых в настоящее время еще неизвестна. Принцип неопределенности корректно трансформирован Рашмером в принцип биологической неопределенности, заключающийся в невозможности точно предсказать поведение конкретной живой системы при внешних воздействиях (например, при введении медикаментов), а также в том, что неопределенностью состояния обладает не одна живая система, а их большая совокупность, что делает медицину как науку статистической, а как профессию — искусством. Корпускулярно-волновому дуализму можно привести в соответствие невозможность измерения параметров живой системы без влияния на них, а также биологическое явление, известное как «волны жизни»
Доп.точки доступа:
Михневич, К. Г.
Волкова, Ю. В.
Баранова, Н. В.
Науменко, В. А.
Долженко, М. А.

Свободных экз. нет

Найти похожие

14.


   
    "Холод у біології і медицині. Актуальні питання кріобіології, трансплантології і біотехнології" = Abstracts of the 44th Annual Conference of Young Scientists "Cold in Biology and Medicine. Current Issues in Cryobiology, Transplantology and Biotechnology" May 19, 2020, Kharkiv, Ukraine : тези 44-ї щорічної конференції молодих учених, 19 травня 2020 р., Харків // Проблеми кріобіології і кріомедицини = Problems of cryobiology and cryomedicine. - 2020. - Т. 30, № 3. - С. 280-297


MeSH-главная:
ХОЛОД -- COLD TEMPERATURE
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
КОНГРЕССЫ -- CONGRESSES
Доп.точки доступа:
"Cold in Biology and Medicine. Current Issues in Cryobiology, Transplantology and Biotechnology", Annual Conference of Young Scientists

Свободных экз. нет

Найти похожие

15.


   
    Клітинна біологія і медична практика [Текст] / А. І. Божков, О. М. Клімова, І. А. Вотякова // Трансплантологія : Наук.- практ. журн. - 2005. - Т. 8, № 3. - С. 89-96

Рубрики: Клетки

   Биология


   Медицинская практическая деятельность


Доп.точки доступа:
Божков, А. І.
Клімова, О. М.
Вотякова, І. А.

Свободных экз. нет

Найти похожие

16.


   
    Биологически активный комплекс "Биокуратор" [Текст] / Э. И. Мухтаров, С. Л. Стволинский, А. Б. Тимофеев // Вопросы биологической, медицинской и фармацевтической химии : Наук.-практ. журн. - 2005. - № 1. - С. 36-41

Рубрики: Лекарства--фарм

   Биология


   Кинез


Доп.точки доступа:
Мухтаров, Э. И.
Стволинский, С. Л.
Тимофеев, А. Б.

Свободных экз. нет

Найти похожие

17.


    Бекяшев, А. Х.
    Патологическая анатомия и молекулярная биология менингиом [Текст] / А. X. Бекяшев, А. Г. Коршунов, В. А. Черекаев // Архив патологии. - 2007. - № 5. - С. 48-54

Рубрики: Менингиома

   Нейрофиброматозы


   Биология


Доп.точки доступа:
Коршунов, А. Г.
Черекаев, В. А.

Свободных экз. нет

Найти похожие

18.


   
    Доктор биологических наук Евгений Леонидович Левицкий [Текст] // Современные проблемы токсикологии. - 1999. - № 2. - С. 65-66


MeSH-главная:
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (кадры)
Доп.точки доступа:
Левицкий, Евгений Леонидович (доктор биологических наук, ; 1949-) \о нем\

Свободных экз. нет

Найти похожие

19.


    Саркисов, Д. С.
    Некоторые особенности развития медико-биологических наук в последние столетия [Текст] / Д. С. Саркисов // Клиническая медицина. - 2000. - Т. 78, № 7. - С. 4-8


MeSH-главная:
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
Свободных экз. нет

Найти похожие

20.


    Леонов, В. П.
    Применение статистики в статьях и диссертациях по медицине и биологии.Часть III. Проблемы взаимодействия автор-редакция-читатель [Текст] / В. П. Леонов // Международный журнал медицинской практики. - 1999. - № 12. - С. 7-22


MeSH-главная:
ДИССЕРТАЦИИ КАК ТЕМА -- DISSERTATIONS, ACADEMIC AS TOPIC
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
СТАТИСТИКА -- STATISTICS
Свободных экз. нет

Найти похожие

 1-20    21-28 
 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)