Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (11)Редкие издания (2)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>S=Медицинская практическая деятельность<.>)
Общее количество найденных документов : 59
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-59 
1.


    Khaniukov, O. O.
    Distance learning during the war in Ukraine: experience of internal medicine department (organisation and challenges) [Текст] = Дистанційне навчання під час війни в Україні: досвід кафедри внутрішньої медицини (організація та проблеми) / О. О. Khaniukov, O. V. Smolianova, O. S. Shchukina. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2022. - N 3. - С. 134-138. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-главная:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, тенденции)
ЛОКАЛЬНЫЕ ВОЙНЫ И КОНФЛИКТЫ -- LOCAL WARS AND CONFLICTS
ТЕРАПИЯ (ДИСЦИПЛИНА) -- INTERNAL MEDICINE (обучение, организация и управление, тенденции)
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE (организация и управление, тенденции)
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
Аннотация: The beginning of the military aggression by the Russian Federation induced the suspension of education at all levels. Starting from March 14th, the training has continued in a remote format. But, although all educational institutions had the experience of distance learning, teaching during the war revealed its own features. During the war in Ukraine, health care facilities remain a military target, causing casualties among medical personnel. This, together with medical workers` abduction and migration, resulted in a shortage of medical staff. Under such conditions, the contribution of senior students and higher medical institution graduates was significant. Therefore, the continuation of medical education during the war is of great importance for an effective health care system functioning. The aim. Highlight the experience of distance learning organisation at the clinical department during the war and the problems were discovered during the class
Despite the sudden start of military aggression, institutions of higher medical education quickly switched to distance learning. As in the times of the COVID-19 lockdown, online education consisted of synchronous and asynchronous parts connected through the organisational component. However, active military operations and the constant threat of aerial attacks have created additional obstacles: security issues during the study, emotional state of students and teachers, problems with the Internet, power blackout, and being in different time zones. In addition, students’ volunteer activities impeded full engagement in the learning process
Після зупинки навчального процесу у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації він був продовжений дистанційно. І хоча всі навчальні заклади мали досвід онлайн навчання, викладання під час війни виявило свої особливості. Мета. Висвітлити досвід організації дистанційного навчання на клінічній кафедрі в умовах війни та проблеми, виявлені під час занять. Заняття проводилися з використанням синхронного та асинхронного форматів, пов’язаних з допомогою організаційної складової. Асинхронний компонент був організований шляхом відповідей на клінічний кейс та тести в Moodle, а синхронний - за допомогою Google Meet конференції. Незважаючи на налагоджений механізм організації дистанційного навчання, бойові дії призвели до додаткових перешкод. Відсутність ресурсів задоволення базових потреб обмежувала можливості студентів у навчанні. Хронічний дефіцит їх реалізації призводив до порушення емоційного стану і, як наслідок, перешкоджав ефективній обробці та запам’ятовування матеріалу. Звук сирен вимагав переривати онлайн-частину та спускатися до бомбосховища. Відсутність стабільного інтернету, перебування у різних часових поясах, волонтерська діяльність студентів також заважали ефективному навчанню. Висновки. Незважаючи на раптовий початок воєнної агресії, заклади вищої медичної освіти швидко перейшли на дистанційне навчання. Як і за часів карантину COVID-19, воно складалося з синхронної та асинхронної частин, пов’язаних організаційною складовою. Однак бойові дії створили додаткові перешкоди: питання безпеки під час навчання, емоційний стан студентів та викладачів, проблеми з інтернетом, відключення електрики, перебування у різних часових поясах. Крім того, волонтерство студентів заважало повноцінному залученню до навчання
Доп.точки доступа:
Smolianova, O. V.
Shchukina, O. S.

Свободных экз. нет

Найти похожие

2.


   
    The role of students’ individual work in the formation of professional competences of future doctors [Text] / O. V. Kuryta [et al.] // Медичні перспективи. - 2020. - Т. 25, № 2. - P25-29. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, организация и управление, тенденции)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE (использование)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
Аннотация: Modern requirements for training of high-skilled specialists require the implementation of international medical and educational standards in the educational and integrative process. Formation of cognitive activity, pursuance of professional development, the necessity to correspond to world standards medical students’ of gained knowledge. Medical students’ individual work is very important for medical students’ education because it helps to systematize and use knowledge that was gained in practical classes. The aim of the work – to analyze the forms of students’ individual work, used at in the Department of Internal Medicine 2 and Phthisiology, in order to improve the educational process and to form the future doctor’s medical judgment, their ability to self-improvement and self-education. The recommended hours attempted for students’ individual work is 90 out of the total of 240 hours assigned to the discipline in teaching the module “internal diseases” for the 5th year students at the Depertment of Internal Medicine 2 and Phthisiology. In studying the discipline of "internal diseases" in the 5th year one of the main tasks of medical student’s occupation training is mastering ability of assimilation on his own, of knowledge and refresh it, and then to use knowledge effectively in the future career. The difference of the individual work lies in the fact that students can study individually choosing the necessary kind of extracurricular activity according to their interests. In addition, the lack of strict grading by the teacher has more advantages compared to practical classes. The curriculum, the teacher’s tasks and methodological materials determine the content of the individual work. The article presents the three main directions of students’ individual work in teaching discipline of "internal diseases" for students of the 5th year as: students’ individual work in classroom learning, students’ individual work individual work under the teacher’s supervision. When discussing the results of individual work, students learn to think critically, communicate with each other, and make their own well-thought-out (educated) decision. Well-structured process of the individual work encourages medical students to its qualitative fulfillment and it is a significant motivation for further professional growth. Significant reserves to increase its efficiency inherent in the use of modern computer technology. Medical students’ individual work should be considered as one of the necessary stages of a modern doctor training. The latest information technologies and individual scientific projects adoption into the educational process leads to efficiency improvement and it forms new future doctor’s professional competences
Сучасні вимоги до підготовки висококваліфі­кованих спеціалістів потребують впровадження в освітньо-інтегративний процес міжнародних медичних та освітніх стандартів. Формування пізнавальної активності, прагнення до професійного розвитку, необхідність відповідності отриманих знань світовим стандартам у студентів-медиків є надзвичайно актуальними. Самостійна робота студентів має особливе значення в навчанні студентів-медиків, допомагає системати­зувати та використовувати знання, отримані на практичних заняттях. Мета роботи – проаналізувати форми самостійної роботи студентів, які використовуються на кафедрі внутрішньої медицини 2 і фти­зіатрії, для вдосконалення навчального процесу та формування у майбутніх лікарів клінічного мислення, здатності до самовдосконалення і самоосвіти. Рекомендований обсяг СРС при викладанні модулю «Внутрішні хвороби» для студентів 5-го курсу на кафедрі внутрішньої медицини 2 і фтизіатрії становить 90 годин із загальних 240 годин, виділених на дисципліну. Одним з головних завдань професійного навчання студентів-медиків при вивченні дисципліни «Внутрішні хвороби» на 5-му курсі є формування здатності самостійно засвоювати, знаходити та оновлювати знання та надалі ефективно їх використовувати в майбутній професійній діяльності. Відмінність СРС полягає в тому, що студенти можуть працювати на добровільних засадах, обираючи необхідний вид позааудиторної роботи згідно зі своїми інтересами. Окрім цього, відсутність суворого оцінювання з боку викладача є більш виграшною порівняно з практичними аудиторними заняттями, проте не менш відповідальною. Зміст СРС визначається навчальною програмою, завданнями викладача і методичними матеріалами. У статті представлено три основні напрямки індивідуальної роботи студентів з викладання дисципліни "Внутрішні хвороби" для студентів 5 курсу: cамостійна робота студентів на аудиторних заняттях, позааудиторна самостійна робота студентів, самостійна позааудиторна робота під контролем викладача. При обговоренні результатів самостійної роботи студенти навчаються критично мислити, спілкуватися між собою та приймати власні продумані рішення. Правильно організований процес самостійної роботи заохочує студентів-медиків до її якісного виконання та є вагомим мотивуючим фактором до подальшого професійного розвитку. Самостійну роботу студентів-медиків необхідно розглядати як один з необхідних етапів підготовки сучасного лікаря. Впровадження в освітній процес новітніх інформаційних технологій та самостійних наукових проектів приводить до покращення результативності та формує нові професійні компетенції в майбутніх лікарів
Доп.точки доступа:
Kuryta, O. V.
Karapetian, K. H.
Frolova, Ye. O.
Kushnir, Yu. S.

Свободных экз. нет

Найти похожие

3.


    Лехан, В. М.
    Аналіз змін профілів діяльності лікарів первинної ланки [Текст] / В. М. Лехан, Л. В. Крячкова // Сімейна медицина. - 2015. - № 3. - С. 20-24


MeSH-главная:
МЕДИЦИНСКАЯ ПОМОЩЬ ПЕРВИЧНАЯ -- PRIMARY HEALTH CARE
ВРАЧИ ОБЩЕЙ ПРАКТИКИ -- GENERAL PRACTITIONERS
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE
Доп.точки доступа:
Крячкова, Л. В.

Свободных экз. нет

Найти похожие

4.


    Пашков, В. М.
    Блокчейн у системі охорони здоров’я: проблеми правового забезпечення [Текст] = Blockhain Technology іn the Health Care System: Issues оf Legal Protection / В. М. Пашков // Медичне право. - 2018. - N 2. - С. 32-40. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
БАЗА ДАННЫХ -- DATABASE
КОМПЬЮТЕРА ЗАЩИТА ОТ НЕСАНКЦИОНИРОВАННОГО ДОСТУПА -- COMPUTER SECURITY (законодательство и юриспруденция)
ЭЛЕКТРОННЫЕ ПРЕДПИСАНИЯ -- ELECTRONIC PRESCRIBING
ЭЛЕКТРОННЫЕ МЕДИЦИНСКИЕ КАРТЫ -- ELECTRONIC HEALTH RECORDS (законодательство и юриспруденция)
ПОТРЕБИТЕЛЯ ПРАВ ЗАЩИТА -- CONSUMER ADVOCACY (законодательство и юриспруденция)
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE (законодательство и юриспруденция, организация и управление, экономика)
Аннотация: Проаналізовано можливості використання технології блокчейн у сфері охорони здоров’я. Розглянуто нормативно-правові акти, запровадження яких є передумовою використання цієї технології. Встановлені теоретичні підстави правового забезпечення технології блокчейн в охороні здоров’я, в тому числі з метою захисту прав пацієнтів. Обґрунтовано необхідність юридичної регламентації використання цієї технології різними суб’єктами цивільного права, враховуючи приватно-правову природу цієї системи. З’ясовані порядок застосування цієї технології як у медичній практиці, так і в фармацевтичній діяльності
The possibilities of using block-chain technology in the healthcare sphere have been analyzed. Regulatory legal acts, the introduction of which can be a prerequisite for the use of the above technology, have been considered. Theoretical basis of legal maintenance of block-chain technology in public health services, including that with the purpose of protection of the patients’ rights, have been established. The necessity of legal regulation of the use of the said technology by various subjects of civil law has been substantiated, taking into account the private-law nature of the issue. The procedure for the technology application has been clarified, both in the implementation of medical practice and pharmaceutical activities. As a result, there have been made conclusions on the prospects for implementing blockchain technologies in the daily practice of healthcare. Since the technology in question is relatively new, there is an almost complete lack of a regulatory framework for its provision. The necessity of developing an appropriate base has been justified, with the use of the example of foreign countries’ experience
In general, it is likely that the issue of lack of legal clarity and unambiguous regulation of block-chain technology in healthcare generates uncertainty of the legal provision for the protection of patients’ rights
Свободных экз. нет

Найти похожие

5.


    Нижник, А.
    Відповідальність за незаконну приватну медичну практику [Текст] / А. Нижник // Управління закладом охорони здоров’я. - 2017. - N 12. - С. 72-75


MeSH-главная:
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE (законодательство и юриспруденция)
ЮРИСПРУДЕНЦИЯ -- JURISPRUDENCE
Свободных экз. нет

Найти похожие

6.


   
    Вивчення анатомічних особливостей внутрішніх жіночих статевих органів в нормі та патологічних станах для засвоєння практичних навичок [Текст] = Study of anatomical features of internal female genital organs in normal and pathological conditions for acquisition of practical skills / А. В. Семеняк [та ін.] // Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2022. - Т. 21, № 2. - С. 69-72. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
ПОЛОВЫЕ ОРГАНЫ ЖЕНСКИЕ -- GENITALIA, FEMALE (анатомия и гистология, ультраструктура)
БОЛЕЗНИ СИМПТОМЫ ИЛИ ПРИЗНАКИ (ВНЕШ) -- DISEASE ATTRIBUTES (NON MESH)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (кадры, методы, организация и управление)
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE (использование, организация и управление, тенденции)
Аннотация: У статті наведено основні відомості про особливості засвоєння практичних навичок з дисципліни «Акушерство та гінекологія» студентами 4-5 курсів спеціальності «Медицина» в умовах дистанційного навчання та в класичних умовах навчання. Встановлено, що якість засвоєння практичних навичок залежить від знань топографічного анатомічного розташування внутрішніх статевих органів в нормі та патологічних станах, їх вікових особливостей, в тому числі у дитячому та підлітковому віці. Розглянуто шляхи подолання проблеми засвоєння практичних навичок в умовах дистанційного навчання, наведено результати впровадження
The article provides basic information about the peculiarities of mastering practical skills in the discipline «Obstetrics and Gynecology» by students of 4, 5 courses of the specialty «Medicine» in terms of distance learning and in classical learning conditions. It is established that the acquisition of practical skills depends on the knowledge of the topographic anatomical location of the internal genitals in normal and pathological conditions, their age, including in children and adolescents. The ways of overcoming the problem of mastering practical skills in the conditions of distance learning are considered, the results of implementation are given
Доп.точки доступа:
Семеняк, А. В.
Ніцович, І. Р.
Боднарюк, О. І.
Хлуновська, Л. Ю.

Свободных экз. нет

Найти похожие

7.


    Терешко, Х. Я.
    Види інформації як об’єкта цивільних правовідносин у сфері медичного обслуговування [Текст] = Types of information as the object of civil legal relations in the field of medical services / Х. Я. Терешко // Медичне право. - 2019. - N 1. - С. 65-73. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
ПРАВА ЧЕЛОВЕКА -- HUMAN RIGHTS (законодательство и юриспруденция, тенденции)
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE (законодательство и юриспруденция, организация и управление, этика)
ОБМЕН МЕДИЦИНСКОЙ ИНФОРМАЦИЕЙ -- HEALTH INFORMATION EXCHANGE (законодательство и юриспруденция, этика)
ЭЛЕКТРОННЫЕ МЕДИЦИНСКИЕ КАРТЫ -- ELECTRONIC HEALTH RECORDS (законодательство и юриспруденция, этика)
КОНФИДЕНЦИАЛЬНОСТЬ -- CONFIDENTIALITY (законодательство и юриспруденция)
Аннотация: Висвітлено поняття інформації як об’єкта цивільних правовідносин у сфері медичного обслуговування. Розкрито види інформації у сфері медичного обслуговування, виокремлені за деякими критеріями поділу. Проаналізовано види інформації з обмеженим доступом. Досліджено окремі аспекти комерційної таємниці в закладах охорони здоров’я
The article analyzes current legislation of Ukraine concerning information in general and health information in particular. The concept of information as an object of civil legal relations in the field of medical services has been described, and it is proposed to consider it as information and/or data about the patient, that is, on the state of health of the patient, his/her diagnosis, the purpose of the proposed research and medical measures, the process and results of the provision of health care, a forecast of the possible development of the disease, including risks to life and health, as well as the data of the health care institution, stored on tangible media or displayed electronically. The types of information in the field of health care are disclosed according to some criteria. The information in the field of public health is restricted to open and restricted access and the types of information with restricted access are analyzed. Some aspects of commercial secrecy in health care institutions are investigated. It is determined that domestic legislation is quite fragmentary in regulating the issues of certain types of information in the field of health care
Свободных экз. нет

Найти похожие

8.


    Махлинець, Н. П.
    Вимоги до формування практичних навичок у студентів стоматологічного факультету за умов навчання за кредитно-модульною системою [Текст] / Н. П. Махлинець // Український стоматологічний альманах. - 2016. - № 1(т.1). - С. 103-106. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-главная:
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL
Кл.слова (ненормированные):
ПРАКТИЧЕСКИЕ ЗАНЯТИЯ -- КРЕДИТНО-МОДУЛЬНАЯ СИСТЕМА
Свободных экз. нет

Найти похожие

9.


    Куницкий, К.
    Всеукраинский медицинский саммит: как это было. Жаркое бизнес-лето 2018 года [Текст] / К. Куницкий // Приватний лікар. - 2018. - N 6/7. - С. 38-39


MeSH-главная:
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE (организация и управление, тенденции, экономика)
ЧАСТНАЯ ПРАКТИКА -- PRIVATE PRACTICE (использование, организация и управление, тенденции, экономика)
КОММЕРЦИЯ -- COMMERCE (методы, обучение, организация и управление, тенденции)
МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ ОБЕСПЕЧЕНИЕ, АЛЬТЕРНАТИВНЫЕ МЕХАНИЗМЫ -- COMPETITIVE MEDICAL PLANS (организация и управление, тенденции, экономика)
Аннотация: Всеукраинский медицинский саммит для владельцев клиник, а также руководителей медицинских учреждений всех форм собственности, стремящихся к лидерству в своей сфере, состоялся в Киеве 2 августа 2018 года и порадовал гостей звездной когортой экспертов, представивших и теоретические знания об управлении клиниками, и практические инструменты
Свободных экз. нет

Найти похожие

10.


   
    Гельсінська декларація [Текст] // Експериментальна та клінічна фізіологія і біохімія. - 1999. - № 2. - С. 112-115


MeSH-главная:
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE (законодательство и юриспруденция, классификация, организация и управление, тенденции)
(история)
Свободных экз. нет

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-59 
 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)