Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (3)
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>S=Модели анатомические<.>)
Общее количество найденных документов : 53
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-53 
1.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Біцька І. В., Гвоздецька Г. С., Бульбук О. І., Глов’як В. Г.
Заглавие : Досвід проведення симуляційного навчання з використанням аватарів [Электронный ресурс]
Параллельн. заглавия :Experience of simulation training using avatars
Место публикации : Art of Medicine. - 2024. - N 1. - С. 188-190 (Шифр АУ50/2024/1)
Вид и объем ресурса: Електрон. текст. дані
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
ТЕЛА ЧЕЛОВЕКА ТРЕХМЕРНЫЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ -- VISIBLE HUMAN PROJECTS
АБДОМИНОПЛАСТИКА -- ABDOMINOPLASTY
ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ МЕДРАБОТНИКОВ -- EDUCATION, PUBLIC HEALTH PROFESSIONAL
Аннотация: Повномасштабна війна й пандемія коронавірусу показали, що інколи єдиним способом навчання та комунікації зі студентами є дистанційний вид роботи. Метою нашого дослідження було представити методику «аватар», або телесимуляцію як альтернативу традиційному навчанню в симуляційних кабінетах. Матеріали та методи. Методика «аватар» запропонована Центром клінічної симуляції Центру медичних освітніх технологій Ризького університету імені Страдіня. Суть методу полягає у такому. Є три камери: в кімнаті симуляції, де знаходиться аватар, роль якого виконує викладач, у викладача, який перевіряє правильність виконання симуляції, і в студента. Останній (студент), який перебуває дистанційно, через камеру дає команди аватару для виконання певної дії. Ще один викладач за іншою камерою або він також може бути в кімнаті симуляції, оцінює правильність виконання завдання. Відбувається комунікація через TEAMS між трьома учасниками. Результати та їх обговорення. Методика аватару була застосована для відпрацювання практичних навиків і проведення нескладних симуляційних сценаріїв в умовах дистанційного навчання зі студентами медичного факультету на модулі «Абдомінальна хірургія», а також із студентами сестринського відділення фахового медичного коледжу ІФНМУ на заняттях із дисципліни «Медсестринство в хірургії». Так, слухачі сестринського відділення відпрацьовували симуляційний сценарій зупинки кровотечі з верхньої кінцівки. Для студентів медичного факультету проводили симуляційний сценарій постановки діагнозу «гострий апендицит». Висновки. У певних ситуаціях (у цьому випадку повномаcштабна війна й карантин) дистанційне навчання є важливою та потрібною формою освітнього процесу навіть у медичних вузах. Віртуальна симуляція дозволяє розвинути клінічне мислення, технічні та мануальні навички, співпрацю з іншими спеціалістами, лідерські навички, комунікативні навики, вміння приймати рішення, брати на себе відповідальність, запам’ятовувати порядок дій, бути готовим до критичних ситуаційWe live in a time of challenges for society, such as full-scale war and the COVID-19 pandemic. These events changed many aspects of our lives, including deeply influencing the educational process in institutions of higher and professional pre-higher education. Over the past four years, there has been an active digitization of education at all levels, we conduct training in mixed and distance formats, and this presents us with new challenges, in particular, how to conduct simulation training with practice of practical skills and abilities in distance learning conditions. Тhe aim. The goal of our work was to present the avatar technique, or telesimulation, as an alternative to traditional training in simulation rooms. We believe that the described technique will be useful for practicing practical skills and simulation scenarios in various medical specialties, and even for conducting OSKI. Materials and methods. To ensure a full-fledged educational process at the Ivano-Frankivsk National Medical University (IFNMU) in remote mode, the platform of the IFNMU website and the Microsoft Teams teamwork center are used, as well as additional sources of communication and communication, namely Facebook, Instagram, Viber, Telegram. Information support is based on the use of "cloud" technology based on the Microsoft Office 365 system. The avatar technique was proposed by the Center for Clinical Simulation of the Center for Medical Educational Technologies of Riga University named after Stradin. The essence of the method is as follows. There are three cameras: in the simulation room, where there is an avatar, whose role is played by the teacher, the teacher, who checks the correctness of the simulation, and the student. A student who is located remotely through the camera gives commands to the avatar to perform a certain action. Another teacher behind another camera, or he may also be in the simulation room, evaluates the correctness of the task. There is communication through TEAMS between three participants. Results. The avatar technique was used to practice practical skills and conduct simple simulation scenarios in the conditions of distance learning with students of the medical faculty on the module "Abdominal surgery", as well as with students of the nursing department of the specialized medical college of IFNMU in classes on the discipline "Nursing in surgery". A simulation scenario of stopping bleeding from the upper extremity was worked out with the students of the nursing department. A simulation scenario of diagnosing acute appendicitis was conducted for students of the Faculty of Medicine. Despite the difficult situations, the full-scale war and the COVID-19 pandemic have turned society towards online learning and forced us to see the benefits of e-learning. It's time to introduce amazing innovations and digital developments into the educational process. Ed Tech standards make changes in the educational process: in training, assessment, certification, etc. This diversified the teaching methodology, interested both students and teachers, and made it multi-vector. Access to online tools has made it possible to take advantage of the time and location flexibility associated with online learning. Conclusions. In certain situations (in this case, full-scale war and quarantine), distance learning is an important and necessary form of the educational process, even in medical schools. Virtual simulation allows you to develop clinical thinking, technical and manual skills, cooperation with other specialists, leadership skills, communication skills, the ability to make decisions, take responsibility, remember the order of actions, and be ready for critical situations
Найти похожие

2.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Денищич Л. П., Мельник Є. А., Маринич Л. І., Шевчук С. В.
Заглавие : Особливості змішаної форми навчання студентів 4-6 курсів медичного університету в період воєнного стану
Параллельн. заглавия :The peculiarities of blended learning of 4-6 years students at the medical university during the period of martial law
Место публикации : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 1. - С. 75-79 (Шифр ВУ80/2024/28/1)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБУЧЕНИЕ ВЕРБАЛЬНОЕ -- VERBAL LEARNING
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
ТЕЛА ЧЕЛОВЕКА ТРЕХМЕРНЫЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ -- VISIBLE HUMAN PROJECTS
Аннотация: Запровадження в Україні воєнного стану стало причиною переходу до змішаної форми освітньої діяльності, визначило нові виклики й можливості для закладів вищої освіти. Всупереч складним реаліям часу в країні продовжується освітній процес в областях (зокрема у Вінницькій області) з відносною безпековою ситуацією. У статті вказано на низку нормативних документів, якими керується заклад вищої освіти у провадженні освітньої діяльності. Також було здійснено аналіз поняття “змішана форма навчання”, наведені основні положення щодо організації змішаного навчання та його результати на прикладі студентів 4-6 курсів у Вінницькому національному медичному університеті ім. М.І. Пирогова. Визначено, що змішана форма навчання є гармонійним поєднанням аудиторної та дистанційно-інтерактивної роботи здобувачів освіти з використання інформаційно-цифрових технологій. Вказано на переваги застосування змішаного (комбінованого) навчання під час підготовки майбутніх фахівців медичного напряму, зокрема здатність до адаптації та багатофункціональності. Така форма навчання позитивно вплинула і на підвищення мотивації майбутніх медиків та формування їхніх компетентностей. Визначено основні онлайн-платформи та цифрові засоби навчання, які використовуються під час змішаного (комбінованого) навчання в освітньому процесі медичних закладів вищої освіти, а саме: платформи дистанційного навчання Moodle та Microsoft Teаms, платформи онлайн-зв’язку Viber, Telegram, Messenger. Важливою стане адаптація освітнього процесу в умовах війни та сприяння тим заходам, які будуть спрямовані на відродження освіти у повоєнний період, а також підвищення можливостей цифровізації в країніChronic pancreatitis (CP) is a common recurrent pathology of the pancreas. The long course of the inflammatory process, accompanied by chronicity, is the cause of concomitant complications of the gastrointestinal tract, and is also often attributed to the causes that lead to the development of a pathology with an extremely unfavorable prognosis – pancreatic cancer (PC). The purpose of the work is to build a mathematical model for the diagnosis of malignant pathology of the pancreas based on the available group of real statistical data in the form of symptoms of the type of presence (presence). 45 patients who were operated on between 2018 and 2022 were analyzed. A problem of automatization of diagnosing malignant pancreas pathology or its absence is considered. The goal is to build a mathematical model of diagnosing the malignant pathology based on an available group of statistical data in the form of 0 and 1, which indicate the absence and presence of the definite symptom. Based on the selected symptoms of the pathology development likelihood increase, a mathematical model in the form of binary classification is built by using probabilistic neural networks. A set of the selected symptoms is divided into a group of 14 more influential symptoms and a group of 13 less influential symptoms. A set of statistical data of 20 patients with a correctly diagnosed presence of pathology and a set of statistical data of 25 patients with a correctly diagnosed absence of malignant pathology were formed for the construction and testing of a classifier. Thus, if the number of false symptoms did not exceed five in each of the sets, then the corresponding classifier, which is an average of 20,000 probabilistic networks, determines the diagnosis without error. It is noted that the slower 53130 classifier is more reliable
Найти похожие

3.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Хмара Т. В., Солтис Р. М., Дзюба А. Б., Дундюк-Березіна С. І.
Заглавие : Метод макромікроскопічного препарування поверхневих судин і нервів лиця
Параллельн. заглавия :Method of macro microscopic preparation of superficial vessels and nerves of the face
Место публикации : Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2024. - Т. 23, № 1. - С. 130-137 (Шифр КУ26/2024/23/1)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ЛИЦЕВОЙ НЕРВ -- FACIAL NERVE
VASA NERVORUM
МИКРОХИРУРГИЯ -- MICROSURGERY
ТРОЙНИЧНЫЙ НЕРВ -- TRIGEMINAL NERVE
НИЖНЕЧЕЛЮСТНОЙ НЕРВ -- MANDIBULAR NERVE
МОРФОЛОГИЧЕСКИЕ И МИКРОСКОПИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ -- MORPHOLOGICAL AND MICROSCOPIC FINDINGS
ЭМБРИОНАЛЬНЫЕ СТРУКТУРЫ -- EMBRYONIC STRUCTURES
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
Аннотация: Дослідження вікової морфології поверхневих структур лицевої ділянки на етапах постнатального періоду онтогенезу людини за умов норми дозволяє як морфологам, так і клініцистам, значною мірою усвідомити низку патологічних змін, розкрити причинність деструктивних процесів та запропонувати анатомічно обґрунтовані способи знеболення та оперативних утручань. Останнім часом у зв’язку з розвитком щелепно- лицевої хірургії становлять великий інтерес деталі макромікроскопічного препарування поверхневих судин і нервів лиця людини, що має важливе практичне значення для встановлення форм індивідуальної анатомічної мінливості. Метою дослідження було визначення методики найбільш раціональної послідовності дій під час препарування поверхневих судин і нервів лиця. Дослідження фетальної анатомії поверхневих судин і нервів лиця проведено на 18 препаратах плодів людини 4-10 місяців за допомогою макромікроскопічного препарування, ін’єкції судин і морфометрії без зовнішніх ознак анатомічних відхилень чи уроджених вад розвитку структур ділянок голови. Запропонована та апробована методика препарування поверхневих судинно- нервових структур лиця у плодів людини забезпечує стандартність одержання даних щодо типової, індивідуальної та вікової анатомічної мінливості гілок лицевого і трійчастого нервів та їхніх нервових зв’язків, деяких гілок зовнішньої сонної артерії, а саме: лицевої і поверхневої скроневої артерій, приток лицевої, поверхневої скроне-вої і занижньощелепної вен, а також внутрішньо- і міжсистемних артеріальних і венозних анастомозів. Встановлені варіанти кровопостачання та іннервації мімічних м’язів у плодів людини різного віку. Використана послідовність дій під час препарування поверхневих артеріальних і венозних судин, і нервів лиця допоможе щелепно- лицевим і пластичним хірургам індивідуально підібрати найбільш раціональний спосіб оперативного втручання для відновлення дефектів ділянки голови, а також спосіб знеболенняThe study of the age-related morphology of the surface structures of the face at the stages of the postnatal period of human ontogenesis under normal conditions allows both morphologists and clinicians to signifi cantly understand several pathological changes, reveal the causality of destructive processes, and propose anatomically based methods of pain relief and surgical interventions. Recently, in connection with the development of maxillofacial surgery, the details of the macromicroscopic preparation of the surface vessels and nerves of the human face are of great interest, which is of important practical importance for establishing the forms of individual anatomical variability. The purpose of the study was to determine the most rational sequence of actions during the preparation of surface vessels and nerves of the face. The study of the fetal anatomy of the superfi cial vessels and nerves of the face was carried out on 18 preparations of human fetuses of 4-10 months using macromicroscopic preparation, injection of vessels, and morphometry without external signs of anatomical deviations or congenital malformations of the structures of the head. The proposed and tested method of dissection of superfi cial vascular- nervous structures of the face in human fetuses ensures the standardization of obtaining data on the typical, individual, and age-related anatomical variability of the branches of the facial and trigeminal nerves and their nerve connections, some branches of the external carotid artery, namely: facial and superfi cial temporal arteries, infl ow of facial, superfi cial temporal and submandibular veins, as well as intra- and intersystem arterial and venous anastomoses. Variants of blood supply and innervation of facial muscles in human fetuses of diff erent ages have been established. The sequence of actions used during the preparation of superfi cial arterial and venous vessels and nerves of the face will help maxillofacial and plastic surgeons to individually choose the most rational method of surgical intervention for the restoration of defects of the head area, as well as the method of analgesia
Найти похожие

4.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Khaniukov O. O., Smolianova O. V., Shchukina O. S.
Заглавие : Distance learning during the war in Ukraine: experience of internal medicine department (organisation and challenges) [Электронный ресурс]
Параллельн. заглавия :Дистанційне навчання під час війни в Україні: досвід кафедри внутрішньої медицини (організація та проблеми)
Место публикации : Art of Medicine. - 2022. - N 3. - С. 134-138 (Шифр АУ50/2022/3)
Вид и объем ресурса: Електрон. текст. дані
Примечания : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-главная: ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ЛОКАЛЬНЫЕ ВОЙНЫ И КОНФЛИКТЫ -- LOCAL WARS AND CONFLICTS
ТЕРАПИЯ (ДИСЦИПЛИНА) -- INTERNAL MEDICINE
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
Аннотация: The beginning of the military aggression by the Russian Federation induced the suspension of education at all levels. Starting from March 14th, the training has continued in a remote format. But, although all educational institutions had the experience of distance learning, teaching during the war revealed its own features. During the war in Ukraine, health care facilities remain a military target, causing casualties among medical personnel. This, together with medical workers` abduction and migration, resulted in a shortage of medical staff. Under such conditions, the contribution of senior students and higher medical institution graduates was significant. Therefore, the continuation of medical education during the war is of great importance for an effective health care system functioning. The aim. Highlight the experience of distance learning organisation at the clinical department during the war and the problems were discovered during the classDespite the sudden start of military aggression, institutions of higher medical education quickly switched to distance learning. As in the times of the COVID-19 lockdown, online education consisted of synchronous and asynchronous parts connected through the organisational component. However, active military operations and the constant threat of aerial attacks have created additional obstacles: security issues during the study, emotional state of students and teachers, problems with the Internet, power blackout, and being in different time zones. In addition, students’ volunteer activities impeded full engagement in the learning processПісля зупинки навчального процесу у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації він був продовжений дистанційно. І хоча всі навчальні заклади мали досвід онлайн навчання, викладання під час війни виявило свої особливості. Мета. Висвітлити досвід організації дистанційного навчання на клінічній кафедрі в умовах війни та проблеми, виявлені під час занять. Заняття проводилися з використанням синхронного та асинхронного форматів, пов’язаних з допомогою організаційної складової. Асинхронний компонент був організований шляхом відповідей на клінічний кейс та тести в Moodle, а синхронний - за допомогою Google Meet конференції. Незважаючи на налагоджений механізм організації дистанційного навчання, бойові дії призвели до додаткових перешкод. Відсутність ресурсів задоволення базових потреб обмежувала можливості студентів у навчанні. Хронічний дефіцит їх реалізації призводив до порушення емоційного стану і, як наслідок, перешкоджав ефективній обробці та запам’ятовування матеріалу. Звук сирен вимагав переривати онлайн-частину та спускатися до бомбосховища. Відсутність стабільного інтернету, перебування у різних часових поясах, волонтерська діяльність студентів також заважали ефективному навчанню. Висновки. Незважаючи на раптовий початок воєнної агресії, заклади вищої медичної освіти швидко перейшли на дистанційне навчання. Як і за часів карантину COVID-19, воно складалося з синхронної та асинхронної частин, пов’язаних організаційною складовою. Однак бойові дії створили додаткові перешкоди: питання безпеки під час навчання, емоційний стан студентів та викладачів, проблеми з інтернетом, відключення електрики, перебування у різних часових поясах. Крім того, волонтерство студентів заважало повноцінному залученню до навчання
Найти похожие

5.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Попсуйшапка К. О., Тесленко С. О., Попов А. І., Карпінський М. Ю., Карпінська О. Д.
Заглавие : Експериментальне дослідження пружних властивостей хребетного стовпа за наявності вибухового перелому хребця Тh6
Место публикации : Травма. - Донецьк, 2022. - Том 23, N 3. - С. 43-49 (Шифр ТУ3/2022/23/3)
Примечания : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-главная: ПОЗВОНОЧНИКА ТРАВМЫ -- SPINAL INJURIES
РЕБРА ПЕРЕЛОМЫ -- RIB FRACTURES
ЭЛАСТИЧНОСТЬ -- ELASTICITY
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
Аннотация: Травматичні переломи грудного відділу хребта хоч і становлять невелику кількість серед усіх переломів, можуть призводити до тривалого лікування, втрати працездатності та інвалідності. У роботі ми спробували вивчити основні принципи розвитку деформацій залежно від навантажень, що прикладаються, і ступеня пошкоджень хребетних сегментів. Мета: вивчити основні принципи розвитку деформацій грудного відділу хребта залежно від прикладених навантажень і ступеня пошкоджень хребетних сегментів. Матеріали та методи. Проведено експериментальне дослідження пружних властивостей хребетного стовпа за наявності вибухового перелому хребця Тh6. Досліджено 5 анатомічних препаратів хребтів свиней з грудною кліткою та повністю збереженими дисками та зв’язковими структурами. На кожному препараті моделювали вибухові переломи хребця Тh6 шляхом послідовного руйнування структур хребетно-рухового сегмента (ХРС). Результати. У результаті проведених експериментальних досліджень було отримано дані про величини деформації стискання та залишкової деформації препаратів хребетного стовпа при моделюванні вибухових переломів хребця Th6 різного ступеня. Показано, що незруйнований препарат хребта при знятті навантаження відновлює свою довжину практично в повному обсязі. У разі збільшення руйнувань структур ХРС збільшується як величина стискання зразків, так і залишкова деформація. Руйнування ребер призвело до втрати стабільності хребта в зоні зруйнованого сегмента під дією тяжкості грудної клітки, що унеможливило вимірювання величини деформації як під навантаженням, так і після його зняття. Висновки. Руйнування ХРС призводить до втрати пружних властивостей ХРС і всього хребта. При порівняно незначних руйнуваннях (50 % тіла хребця і диск) очікується часткове збереження пружних якостей, тому що залишкова деформація становить 4,3 % від величини деформації під навантаженням. Подальше руйнування ХРС призводить до повної втрати не тільки пружності, але й здатності до опору навантаженню та подальшого відновлення, про що свідчить збільшення величини залишкової деформації до 48,2 % вже при руйнуванні дуг та зв’язок, а також припинення приросту енергетичних витрат на рівні 11 Дж за відновлення початкової довжини препарату. Руйнування ребер призводить до втрати стабільності хребта лише на рівні пошкодженого сегментаTraumatic fractures of the thoracic spine, although they represent a small number among all fractures, can lead to long-term treatment, and disability. In this work, we tried to study the basic principles of the development of deformities depending on the applied loads and the degree of damage to the vertebral segments. The purpose was to study the basic principles of the development of deformities of the thoracic spine depending on the applied loads and the degree of damage to the vertebral segments. Materials and methods. An experimental study of the elastic properties of the spinal column in the presence of a burst fracture of the Th6 vertebra was carried out. Five anatomical specimen of pig spines with thorax and completely preserved discs and connected structures were stu-died. On each of the preparations, burst fractures of the Th6 vertebra were simulated by sequential destruction of the structures of the spinal motion segment (SMS). Results. As a result of the experimental studies, data were obtained on the magnitude of compression deformation and residual deformation of the spinal column specimen when modeling burst fractures of the Th6 vertebra of various degrees. It was shown that the intact specimen of the spine, when the load is removed, restore its length almost fully. With an increase in the destruction of the SMS structures, both the magnitude of the compression of the samples and the residual deformation increase. The destruction of the ribs led to the loss of stability of the spine in the area of the affected segment under the influence of the chest weight, which made it impossible to measure the magnitude of the deformation, both under load and after its removal. Conclusions. The destruction of the SMS leads to the loss of the elastic properties of the SMS and the entire spine. With relatively minor damage (50 % of the vertebral body and disc), partial preservation of elastic properties can be expected, since residual deformation is 4.3 % of the value of deformation under load. Further destruction of the SMS leads to a complete loss of not only elasticity, but also the ability to resist load and further recovery, as evidenced by an increase in the value of residual deformation up to 48.2 % already with the destruction of arcs and ligaments, as well as the termination of an increase in energy costs at the level of 11 J, restoration of the original length of the specimen. The destruction of the ribs leads to a loss of stability of the spine at the level of the damaged segment
Найти похожие

6.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Maryenko N. I., Stepanenko O. Yu.
Заглавие : Fractal analysis as a method of morphometric study of linear anatomical objects: modified Caliper method
Параллельн. заглавия :Фрактальний аналіз як метод морфометричного дослідження лінійних анатомічних об’єктів: авторська модифікація способу Caliper
Место публикации : Вісник морфології. - 2021. - Т. 27, № 4. - С. 28-34 (Шифр ВУ8/2021/27/4)
Примечания : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-главная: МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
ТОПОГРАФИЯ МУАРОВАЯ -- MOIRE TOPOGRAPHY
КЛЕТКИ ЯДРА СТРУКТУРЫ -- CELL NUCLEUS STRUCTURES
МОЗГА ГОЛОВНОГО КОРА -- CEREBRAL CORTEX
ФРАКТАЛИ -- FRACTALS
Аннотация: The purpose of the study was to develop an original modification of the Caliper method of image fractal analysis to determine the fractal dimension of linear anatomical objects. To develop the method, the linear contour of the outer surface of the cerebral cortex was chosen as the object of study. Magnetic resonance brain images in coronal projection were used. The original modification of the Caliper method includes image analysis using Adobe Photoshop CS5 software or its analogues. The linear contour of the studied object is selected, followed by stepwise smoothing of the contour with different smoothing radius. At the 1st stage of fractal analysis smoothing is not applied, at the 2nd stage the smoothing radius is 2 pixels, the 3rd – 4 pixels, the 4th – 8 pixels, the 5th – 16 pixels. At each stage, the contour length in pixels is measured (P). The size of the fractal measurement unit (G) at the 1st stage of fractal analysis is 1 pixel, the 2nd stage – 2 pixels, the 3rd stage – 4 pixels, the 4th stage – 8 pixels, the 5th stage – 16 pixels. The contour smoothing radius, the size of the fractal measurement units and the number of stages of fractal analysis can be changed depending on the characteristics of the studied structure, size, scale and image resolution. Based on the values of the perimeter and the size of the fractal measurement units, the number of fractal measurement units covering the studied object (N) is calculated: N=P/G. The fractal dimension value is calculated based on the N and G values. The modification of the Caliper method described in this paper is automatized and does not require much time required for manual calculation. In addition, compared to the classic Caliper method, this modification is more accurate because the measurement is performed automatically. The main limitation of the developed modification is the ability to determine the fractal dimension of only closed contours of studied structures or closed linear structures, because this method involves determining the length of the closed perimeter of the selected image area. The modified Caliper method of image fractal analysis described in this paper can be used in morphology and other fields of medicine for fractal analysis of linear objects: external and internal linear contours of different anatomical structures (cerebellum, cerebral hemispheres) and pathological foci (tumors, foci of necrosis, fibrosis, etc.)Мета дослідження – розробка оригінальної модифікації способу Caliper для визначення фрактальної розмірності лінійних анатомічних об’єктів. Для розробки методики у якості об’єкта дослідження обрано лінійний контур зовнішньої поверхні кори великих півкуль головного мозку. Були використані магнітно-резонансні томограми головного мозку у корональній проекції. Оригінальна модифікація способу Caliper включає аналіз зображення за допомогою програми Adobe Photoshop CS5 або її аналогів. Проводиться виділення лінійного контуру досліджуваного об’єкту із наступним поетапним згладжуванням контуру із різним радіусом згладжування. На 1-му етапі фрактального аналізу згладжування не застосовується, на 2-му етапі радіус згладжування складає 2 пікселі, 3-му – 4 пікселі, 4-му – 8 пікселів, 5-му – 16 пікселів. На кожному етапі проводиться вимірювання довжини контуру у пікселях (P). Розмір фрактальної міри (G) складає на 1-му етапі фрактального аналізу 1 піксель, на 2-му етапі – 2 пікселі, 3-му – 4 пікселі, 4-му – 8 пікселів, 5-му – 16 пікселів. Радіус згладжування контуру, розмір фрактальної міри та кількість етапів фрактального аналізу можуть бути змінені у залежності від особливостей досліджуваної структури, розміру, масштабу та роздільної здатності зображення. На основі значень периметра та розміру фрактальної міри розраховують N – кількість фрактальних мір, що покривають досліджуваний об’єкт: N=P/G. Значення фрактальної розмірності розраховується на основі значень N та G. Модифікація способу Caliper, описана у цій роботі, є автоматизованою та не потребує великих затрат часу, необхідних для ручного підрахунку. Крім цього, у порівнянні з класичним способом Caliper, ця модифікація є більш точною, оскільки вимірювання проводиться автоматизовано. Основним обмеженням у використанні розробленої модифікації є можливість визначення фрактальної розмірності лише замкнених контурів певних структур або замкнених лінійних структур, оскільки цей спосіб передбачає визначення довжини периметра ділянки, виділеної на зображенні. Методика визначення фрактальної розмірності за допомогою оригінальної модифікації способу Caliper, описана у даній роботі, може бути використана у морфології та інших галузях медицини для фрактального аналізу лінійних об’єктів: зовнішніх та внутрішніх лінійних контурів різних анатомічних структур (мозочка, великих півкуль головного мозку) та патологічних осередків (пухлин, осередків некрозу, фіброзу тощо)
Найти похожие

7.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Камінська М. О., Дігтяр В. А., Яресько О. В.
Заглавие : Математичне моделювання грудної клітки, її лійкоподібної деформації та торакопластики
Место публикации : Ортопедия, травматология и протезирование. - 2021. - N 2. - С. 17-22 (Шифр ОУ4/2021/2)
Примечания : Бібліогр. наприкінці ст.
MeSH-главная: ГРУДНАЯ КЛЕТКА ВОРОНКООБРАЗНАЯ -- FUNNEL CHEST
ТОРАКОПЛАСТИКА -- THORACOPLASTY
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
КОМПЬЮТЕРНОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ -- COMPUTER SIMULATION
Аннотация: Найпоширенішим способом лікування вродженої лійкоподібної деформації грудної клітки (ГК) є торакопластика за методикою D. Nuss. Під час цієї операції створюється значний механічний вплив на ребра, грудину та хребтовий стовп, який діє постійно протягом тривалого часу, та виникають нові біомеханічні умови функціонування системи «грудина – ребра – хребет». Мета. Побудувати функціональну модель ГК із хребтовим стовпом, в якій враховані рухи в реброво-хребцевих суглобах, що дозволяє моделювати лійкоподібну деформацію за наближених до реальності умов, її хірургічну корекцію, прогнозувати результати й обирати оптимальні параметри торакопластики. Методи. Моделі ГК у нормі та з лійкоподібною деформацією з урахуванням суглобового з’єднання ребер із хребтовим стовпом створені за допомогою програми SolidWorks. Основні розрахунки зроблені з використанням програми ANSYS. Для оцінювання напружено-деформованого стану (НДС) обрані напруження за Мізесом. Результати. Створена динамічна математична модель дає можливість провести достовірний аналіз біомеханічної взаємодії пластини з ГК, аналізувати НДС побудованих моделей у нормі, з і без урахування рухів у реброво-хребцевих суглобах. Крім того, дає змогу відтворити операцію за D. Nuss і вивчити біомеханічні зміни в системі «грудина – ребра – хребет» за наближених до реальності умов, визначити ділянки максимальних навантажень і меж безпечності. Висновки. Відтворення в динамічній моделі можливості суглобової ротації ребер змінює картину розподілу НДС. У разі моделювання корекції лійкоподібної деформації ГК за методикою D. Nuss найбільшу зону концентрації напружень виявлено на зовнішній задній поверхні шостої пари ребер. Найбільш напруженими були хребці ThV–ThVI, але максимальні показники не перевищували допустимі значення. У разі більш низького проведення пластини необхідна корекція досягається з кращими показниками НДС у розташованих вище елементах системи «грудина – ребра – хребет»
Найти похожие

8.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Присяжнюк Л., Янчишин А., Дзевульська І., Синицька А., Матківська Р., Остапюк Л., Ковальчук О.
Заглавие : Внесок жінок-морфологів в розвиток Київської анатомічної школи (до 180-річчя національного медичного університету імені О.О. Богомольця)
Параллельн. заглавия :The contribution women-morphologists to the development Kiev anatomical school (to the 180th anniversary of Bogomolets national medical)
Место публикации : Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2021. - № 2. - С. 6-14 (Шифр УУ14/2021/2)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
ВРАЧА РОЛЬ -- PHYSICIAN'S ROLE
ВРАЧИ-ЖЕНЩИНЫ -- PHYSICIANS, WOMEN
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
ЮБИЛЕИ И ДРУГИЕ ВАЖНЫЕ СОБЫТИЯ -- ANNIVERSARIES AND SPECIAL EVENTS
Географич. рубрики: Київ
Аннотация: Історичний розвиток науки неможливий без урахування зв’язків з усім попереднім досвідом людства. Всі медичні науки, в тому числі і анатомія, мають свою історію, тобто весь пройдений шлях розвитку і вдосконалення. Велике значення в розвиток як вітчизняної анатомічної науки, так і Київської анатомічної школи, внесли жінки-науковці. Окрім цього і дотепер вони продовжують виконувати важливу роль в різних напрямках роботи кафедри і Університету. Метою роботи є висвітлити внесок жінок-морфологів Київської анатомічної школи на головних етапах розвитку українських досліджень, прослідкувати тенденції і напрямки їх роботи. Нами було використано проблемно-орієнтований аналіз історичних інформаційних джерел, архівні матеріалів кафедри описової та клінічної анатомії НМУ імені О.О. Богомольця. В довоєнні та післявоєнні роки науковий пошук співробітників кафедри був спрямований в основному на вивчення лімфатичної системи. В подальшому кафедра анатомії людини займалася вивченням гемо-, лімфо- і мікроциркуляторного русла функціонально різних органів. І за цей період жінками кафедри були захищені ряд кандидатських та докторських дисертацій. В останні роки науковий пошук на кафедрі анатомії людини був спрямований на вивчення морфологічних змін в органах при опіковій хворобі та дії різних чинників зовнішнього середовища в організмі. І в цьому напрямку жінки кафедри досить плідно працюють. Жінки-анатоми беруть активну участь в організації і проведенні багатьох сучасних наукових досліджень, в наукових конференціях, симпозіумах, з’їздах, є співавторами кількох патентів і авторських свідоцтв, монографій, навчальних посібників, зробили значний внесок в навчально-методичну роботу, були співавторами методичних рекомендацій для викладачів та студентів. Жінки кафедри проходили закордонне стажування, вели активну громадську роботу. Науково-педагогічна робота жінок кафедри за вагомий внесок в розвиток сфери охорони здоров’я, багаторічну сумлінну працю та високий професіоналізм, була відмічена урядовими нагородами, почесними грамотами Університету і Міністерства охорони здоров’я України. Сумлінною працею і наполегливістю у ставленні до своєї справи були переповнені життєві шляхи трудолюбивих, цілеспрямованих жінок Київської анатомічної школи. Їх педагогічні заслуги, щирі намагання дати глибокі знання своїм учням ставали прикладом для наступних поколіньHistorical experience in the development of science is impossible without taking into account the links with all previous experience of mankind. All medical sciences, including anatomy, have their own history, that is, the entire path of development and improvement. Women scientists have made a great contribution to the development of domestic anatomical science and the Kiev Anatomical School, and they also play an important role in various areas of work of the department and university. The purpose of the work is to highlight the contribution of women morphologists of the Kiev Anatomical School at the main stages of development of Ukrainian anatomical research, to trace trends and directions of their work and contribution to the development of the Kiev Anatomical School. Problem-oriented analysis of historical information sources, archival materials of the Department of Descriptive and Clinical Anatomy of Bogomolets National Medical University. A great contribution to the development of the Kiev Anatomical School was made by women anatomists, who are constantly taking an active part in the organization and conduct of many scientific studies conducted at the current level. In the pre-war and post-war years, the scientific search for the department’s employees was mainly aimed at studying the lymphatic system. Later, the Department of Human Anatomy studied the microcirculatory tract of functionally different organs. And during this period, a number of candidate and doctoral theses were protected by the women of the department. In recent years, a scientific search at the Department of Human Anatomy has been aimed at studying morphological changes in organs in burn disease and the effects of various environmental factors in the body. And in this direction, women of the department work quite fruitfully, defending candidate and doctoral theses. Women of the department take an active part in scientific conferences, symposiums, congresses, co-authors several patents and copyright certificates, monographs, textbooks, made a significant contribution to educational and methodological work, co-authored methodological recommendations for teachers and students. The women of the department have completed a foreign internship and are actively engaged in public work. The scientific and pedagogical work of the women of the department for a significant contribution to the development of health care, many years of conscientious work and high professionalism was awarded government awards, diplomas of the university and the Ministry of Health. The life paths of hardworking purposeful women of the Kiev Anatomical School were overflowing with conscientious work and perseverance towards their work. Their pedagogical achievements, sincere attempts to give deep knowledge to their students, became an example for future generations
Найти похожие

9.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Кишкан П. Я.
Заглавие : 3D моделювання експериментального ранового каналу, спричиненого колюче-ріжучим засобом з однобічною заточкою леза
Параллельн. заглавия :3D modeling of experimental wound canal caused by stabcutting tool with one-sided sharpening of the blade
Место публикации : Клінічна та експериментальна патологія. - 2021. - Т.20, № 2. - С. 10-18 (Шифр КУ27/2021/20/2)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: РАНЫ ПРОНИКАЮЩИЕ -- WOUNDS, PENETRATING
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
ЛОГИСТИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ -- LOGISTIC MODELS
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
ИЗОБРАЖЕНИЯ ТРЕХМЕРНОГО ПОЛУЧЕНИЕ -- IMAGING, THREE-DIMENSIONAL
ФОТОГРАММЕТРИЯ -- PHOTOGRAMMETRY
Аннотация: Результати, отримані за допомогою фотограмметрії та 3D моделювання ранового каналу, дають можливість стверджувати про підвищену точність досліджень окремих морфологічних характеристик ушкоджень і забезпечують проведення ретроспективної ідентифікації фрагментів ранового каналу зі знаряддям травми. При цьому судово-медичні експерти отримують сучасний об’єктивний інструмент відбору та ідентифікації використаного колюче-ріжучого знаряддя з-поміж наданих на експертизу судово-слідчими органами. Впровадження в судово-медичну та медико-криміналістичну практику сучасних методів 3D моделювання дає змогу покращити точність та візуалізацію проведення експертиз і виводить їх на новий більш високий рівеньThe results, obtained by photogrammetry and 3D modeling of the wound canal, make it possible to assert the increased accuracy of investigations of individual morphological characteristics of the lesions and allow to conduct retrospective identification of fragments of the wound canal with the instrument of injury. In addition to that, forensic medical experts receive a modern objective tool for the selection and identification of the used stab- cutting tool among those provided for examination by judicial investigation organs. The introduction of the modern methods of 3D modeling into forensic medical and medical-criminal practice allows to improve the accuracy and visualization of the carrying out examinations and brings them to a new higher level
Найти похожие

10.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Романенко К. К., Прозоровський Д. В., Долуда Я. А.
Заглавие : 3D-друк під час планування хірургічних втручань із приводу позасуглобових деформацій нижніх кінцівок
Место публикации : Ортопедия, травматология и протезирование. - 2021. - N 2. - С. 45-50 (Шифр ОУ4/2021/2)
Примечания : Бібліогр. наприкінці ст.
MeSH-главная: КОСТИ НОГИ -- LEG BONES
ПРЕДОПЕРАЦИОННОЕ ВЕДЕНИЕ БОЛЬНОГО -- PREOPERATIVE CARE
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
ТЕЛА ЧЕЛОВЕКА ТРЕХМЕРНЫЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ -- VISIBLE HUMAN PROJECTS
Аннотация: Під час лікування наслідків ушкоджень довгих кісток, зокрема, деформації, украй важливою запорукою отримання хороших функціональних результатів є адекватне планування лікувальних заходів. Використання 3D-моделювання в процесі передопераційного планування дає змогу повніше оцінити як деформацію, так і стан суглобів. Додаткові можливості для планування надає візуалізація ушкодженого сегмента за допомогою об’ємної моделі в реальному розмірі, виготовленої методом 3D-друку в масштабі 1:1. Мета. Проаналізувати можливості використання об’ємних моделей деформованого сегмента в масштабі 1:1 під час планування коригувальних операцій. Методи. Вивчено доцільність використання 3D-моделей, розроблених за результатами КТ-обстеження, у лікуванні 52 хворих із різними післятравматичними поза­суглобовими деформаціями стегна і гомілки, де під час первинної травми лінія перелому була поширена на ділянку суглоба. Клінічні результати оцінювали за класифікаціями SF-36 і AOFAS. Результати. Розрахунок 3D-моделей проводили переважно віртуально за допомогою стандартних комп’ютерних програм із 3D-реконструкцією, а технологію 3D-друку використано для 5 пацієнтів із найскладнішими випадками післятравматичних деформацій нижніх кінцівок. Динаміка функціональних результатів прооперованих хворих за SF-36 і AOFAS за 12 міс. була позитивною. Аналогічні результати досліджень демонструють зарубіжні колеги та вважають, що моделювання за допомогою 3D-друку здебільшого може сприяти розробленню безпечних, надійних і стандартизованих клінічних рішень для конкретного пацієнта. Висновки. Передопераційне використання 3D-друку на етапах планування хірургічного втручання дозволяє хірургу моделювати його етапи на фізичній моделі, усвідомити можливі технічні проблеми, адекватно вибрати конструкцію та інструментарій для її встановлення. Це сприяє скороченню часу операції, уникненню потенційних ускладнень і досягненню позитивних результатів функціонального лікування таких пацієнтів
Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-53 
 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)