Главная Упрощенный режим Видео-инструкция Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Периодические издания- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Книги (564)Редкие издания (23)
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: (<.>S=Философия<.>)
Общее количество найденных документов : 19
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-19 
1.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Губергріц Н. Б., Бєляєва Н. В., Ліневська К. Ю.
Заглавие : Ранні уявлення про харчування, травлення, захворювання шлунково-кишкового тракту та їхнє лікування: від Парацельса до Гельмонта і Декарта
Параллельн. заглавия :Early concepts of nutrition, digestion, diseases of the gastrointestinal tract and their treatment: from Paracelsus to Helmont and Descartes
Место публикации : Сучасна гастроентерологія. - 2022. - № 1/2. - С. 73-76 (Шифр СУ10/2022/1/2)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ИСТОРИЯ АНТИЧНАЯ -- HISTORY, ANCIENT
ПИЩЕВАРИТЕЛЬНОЙ СИСТЕМЫ БОЛЕЗНИ -- DIGESTIVE SYSTEM DISEASES
ЖЕЛУДОЧНО-КИШЕЧНЫЙ ТРАКТ -- GASTROINTESTINAL TRACT
АЛХИМИЯ -- ALCHEMY
ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
Аннотация: Парацельс взяв на себе відповідальність за інтелектуальну реконструкцію західної медицини XVI ст. Як лікар‑алхімік він став затятим прихильником хімічної фармакології та терапії і таким самим противником медичної доктрини свого часу. Його праці були численними. Одна з них — «Prognostication» поклала початок відмежуванню хімії як науки від алхімії. Його дослідження також указують на глибокі знання у галузі науки та принципів магнетизму. Будучи членом культу герметизму, він рішуче підтримував «три принципи» арабських алхіміків, які ґрунтуються на застосуванні ртуті (характеризується плинністю, тяжкістю та «металевістю»), сірки (має здатність до горіння) та солі (спостерігається міцність і відносна хімічна інертність). Парацельс вважав, що головною позитивною метою алхімії є відкриття ліків для лікування захворювань, і таким чином він став лідером у застосуванні наукових принципів у медицині. У цьому відношенні його зусилля щодо комбінування ятрохімії і алхімії зрештою увінчалися створенням основ для розвитку сучасної фармакології. Фактично не є несподіваним, що він відомий як попередник хімічної фармакології та терапії, а також як найоригінальніший мислитель у галузі медицини XVI ст.У XVII ст., будучи учнем Парацельса, ван Гельмонт вважав, що кожен матеріальний процес тіла забезпечується спеціальним життєвим принципом. За винятком кількох екзотичних богословських поглядів, ван Гельмонт позиціонувався як хімік та першокласний вчений. Його міркування про те, що всі фізіологічні процеси є ферментативними реакціями і в шлунку міститься спеціальна травна речовина (кислота), були пророчими, але знадобилося цілих три століття, щоб їх науково обґрунтуватиParacelsus took over the responsibility for the intellectual reconstruction of Western medicine of the 16th century. As an alchemist physician, he supported chemical pharmacology and therapy and opposed medical doctrine of that time. His writings were numerous and included Prognostication, which separated chemistry as a science from alchemy. His research reflected a deep knowledge of science and principles of magnetism. Being a member of the Hermetic cult, he strongly supported the «three principles» of Arab alchemists, based on the use of mercury (characterized by fluidity, heaviness and «metallicity»), sulfur (ability to burn) and salt (power and relative chemical inertness). Paracelsus believed that the main positive aim of alchemy was the discovery of drugs for the treatment of diseases; thus he became a leader in applying the scientific principles to medicine. In this respect, his efforts to combine iatrochemistry and alchemy ultimately culminated in the creation of the foundations for the development of modern pharmacology. In fact, it is not surprising that he is known as the forerunner of chemical pharmacology and therapy, as well as the most original thinker in the field of medicine in the 16th centuryIn the 17th century, as a student of Paracelsus, van Helmont believed that every material process of the body is determined by a special life principle. With the exception of a few exotic theological views, van Helmont was known as a chemist and a first-class scientist. Thus, his ideas that all physiological processes are enzymatic reactions, and there is a special digestive substance (acid) in the stomach, turned out to be prophetic, but it took three centuries to substantiate them from the scientific point of view
Найти похожие

2.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Лисенко В. Й., Лисенко С. В.
Заглавие : Самоменеджмент як платформа пізнання основних медичних та філософських доктрин у процесі формування світогляду та кругозору майбутніх вчених
Место публикации : Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - Х., 2020. - N 1. - С. 74-78 (Шифр ПУ56/2020/1)
MeSH-главная: ПОЗНАНИЯ ТЕОРИЯ -- KNOWLEDGE
ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
Аннотация: Висвітлено роль самоменеджменту в підготовці доктора філософії на основі стандартів МОН України, які спрямовані на формування системного наукового світогляду та загального культурного кругозору в майбутніх вчених. Розглянуто необхідність вміти оперувати медичними та філософськими доктринами, опановувати мистецтвом мислення. Послуговуючись самоменеджментом, вчені здатні ознайомитися зі східними та західними вченнями, не ідеалізуючи одні вчення і демонізуючи інші. Приділено увагу різниці західного (європейського) та східного (китайського, індійського) способу мислення, що зумовило своєрідність культурних парадигм греко-християнського та буддійського світу. Західне мислення схильне до дихотомії, статики, членування, лінійності та ін. Східне мислення — це цілісний підхід, не членування цілого, не протиставлення, в основі якого лежить закон самоорганізації цілого, єдність різного, одинично-єдиного, перервно-неперервного. Ціле володіє якостями, які не притаманні частинам. Представлені на Сході уявлення про два види знань: всезнання — цілісне, недиференційоване (континуальне мислення) та умовне знакове знання, яке припускає розділення на суб’єкт і об’єкт (дискретне мислення). Істина доступна лише цілісному мисленню, а знакове — тренування розуму. Стисло розглядаються фундаментальні поняття «дао», «істина», «мудрість», закон Середини чи рухливої рівноваги у викладенні китайських мудреців, а також причини різного відношення до понять істини, слова та мовчання, хаосу та Небесного порядку західного та східного світів. Приділяється увага системному підходу в медичній науці. Рекомендовані конкретні напрями для включення до особистих програм самоменеджменту (та коучингу), які можуть розширити можливості будь-якого науковця
Найти похожие

3.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Кліщ І. М., Потіха Н. Я., Сатурська Г. С., Ковали О. С.
Заглавие : Компетентнісний підхід до підготовки докторів філософії у державному вищому навчальному закладі "Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України"
Параллельн. заглавия :The competent approach to doctors’ of philosophy training in I. Horbachevsky ternopil state medical university
Место публикации : Медична освіта. - Тернопіль, 2019. - N 1. - С. 74-78 (Шифр МУ7/2019/1)
MeSH-главная: ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
Аннотация: Мета роботи ‒ провести аналіз реалізації компетентнісного підходу до підготовки докторів філософії за освітньо-науковими програмами в Тернопільському державному медичному університеті і встановити відповідність його вимогам чинного законодавства України. Основна частина. У ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України” проводиться підготовка докторів філософії за ліцензованими спеціальностями галузі знань 22 “Охорона здоров’я”: 222 “Медицина”, 228 “Педіатрія”, 221 “Стоматологія”, 226 “Фармація” та за спеціальністю 091 “Біологія” галузі знань 09 “Біологія”. Підготовка фахівців третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти здійснюється на засадах компетентнісної парадигми за ліцензованими освітньо-науковими програмами та навчальними планами, затвердженими вченою радою університету. В освітньо-наукових програмах чітко окреслені визначення програмних компетентностей, які повинні здобуватися у процесі навчання докторами філософії (інтегральної, загальних та спеціальних). Освітньо-наукові програми підготовки докторів філософії включають у себе наукову та освітню складові і передбачають набуття чотирьох основних компетентностей відповідно до Національної рамки кваліфікацій: оволодіння загальнонауковими (філософськими) компетентностями; набуття універсальних навичок дослідника; здобуття мовних компетентностей; здобуття глибинних знань зі спеціальності, за якою аспірант проводить дослідження. Висновки. У Тернопільському державному медичному університеті підготовка докторів філософії здійснюється відповідно до чинного законодавства України відповідно до розроблених освітньо-наукових програм у межах ліцензованих спеціальностей на засадах компетентнісного підходу до організації навчального процесу. Це сприяє цілеспрямованому формуванню необхідних компетенцій випускника, готовності їх до майбутньої успішної професійної діяльності, забезпечує цілісне бачення ними досліджуваної проблеми на основі її структурного аналізу
Найти похожие

4.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Ходаківський О. А., Волощук Н. І., Жабоєдова Н. В.
Заглавие : Підготовка (навчання) на базі навчально-науково-дослідної лабораторії "Фармадар" як складова освітньої підготовки доктора філософії за спеціальністю "222 Медицина"
Параллельн. заглавия :Analysis of the functioning of the educational and research laboratory "Pharmadar" in the context of the preparation of a Ph.D. on the example of the pedagogical load of the cycle of choice "Preclinical experimental research"
Место публикации : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2019. - Т. 23, № 3. - С. 486-489 (Шифр ВУ80/2019/23/3)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: НАУКА -- SCIENCE
ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
ОБУЧЕНИЕ ПО СПЕЦИАЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ -- CURRICULUM
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH
Аннотация: Цикл за вибором “Доклінічні експериментальні дослідження” є невід’ємною складовою обовязкової дисципліни “Фармакологія”. Успішна педагогічна підготовка наукових кадрів (аспірантів) стала можливою дякуючи розробці навчальної програми, що, перш за все, стало можливим дякуючи зусиллям наукових кадрів Навчально-науково-дослідної лабораторії “Фармадар”. Вони забезпечують не тільки функціонування циклу, а й виконують науково-практичне навантаження при виконанні завдань науково-дослідних робіт та господарчо-розрахункових програм. До складу обов’язкової документації по педагогічній (навчальній) роботі, за якою здійснюється підготовка аспірантів за виборною програмою “Доклінічні експериментальні дослідження”, входять: навчально-практична програма для пошукачів наукового ступеня кандидата медичних наук за спеціальністю 14.03.05 – “фармакологія”; затверджене на Вченій раді положення про прикріплення до кафедри фармакології з метою опанування обовязкової програми “222 – медицина, фармакологія”; тематичні та календарні плани; самостійна робота пошукачів; список додаткової літератури; методичні вказівки. Співробітниками лабораторії при допомозі аспірантів та докторантів, розроблено, удосконалено та запатентовано низку методик із забезпечення доклінічних досліджень. Таким чином, функціонування навчально-науково-дослідної лабораторії створює оптимальне та раціональне науково-практичне підґрунтя для підготовки доктора філософії через аспірантуру шляхом опанування циклом за вибором, що і було показано на прикладі функціонування лабораторії при навчанні за циклом по вибору “Доклінічні експериментальні дослідження”. У майбутньому є доречною та перспективною розробка навчальної програми для англомовних студентів, зважаючи на постійне зростання їх кількості серед абітурієнтів університету, як наслідок — збільшиться питома вага іноземних випускників та їх чисельність серед тих, хто вступає до аспірантуриThe cycle of choice “Preclinical experimental research” is an integral component of the compulsory discipline “Pharmacology”. Successful pedagogical training of scientific personnel (graduate students) became possible thanks to the development of the curriculum, which, first of all, became possible thanks to the efforts of the scientific personnel of the Pharmadar Educational and Research Laboratory. They provide not only the functioning of the cycle, but also carry out the scientific and practical burden of fulfilling the tasks of scientific research and economic calculation programs. The composition of the mandatory documentation of pedagogical (educational) work, on which the training of graduate students studying the cycle “Preclinical Experimental Research” is carried out, includes: a practical training program for applicants for the degree of candidate of medical sciences in the specialty 14.03.05 – “pharmacology”; the provision on attaching to the Department of Pharmacology approved by the Academic Council in order to master the mandatory program “222 – medicine, pharmacology”; thematic and calendar plans; independent work; list of additional literature; guidelines The laboratory staff, with the help of graduate students and doctoral students, have developed, improved and patented a number of methods for providing preclinical studies. Thus, the functioning of an educational research laboratory creates an optimal and rational scientific and practical basis for the preparation of a Ph.D. by mastering a post-graduate cycle of choice “Preclinical experimental research”, which was shown by the example of the functioning of the laboratory. In the future, it is appropriate and promising to develop a curriculum for English-speaking students, given the constant increase in their number among university entrants, and as a result — increase in the proportion of foreign citizens, among graduates and entering postgraduate study
Найти похожие

5.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Гаврищак І. І., Проців О. Я.
Заглавие : Лінгвофілософська система Вільгельма фон Гумбольдта: історико-біографічний аспект
Параллельн. заглавия :Wilhelm von Humboldt’s linguo-philosophical system: historical and biographical aspect
Место публикации : Медична освіта. - Тернопіль, 2019. - N 4. - С. 127-133 (Шифр МУ7/2019/4)
MeSH-главная: ЛИНГВИСТИКА -- LINGUISTICS
ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
ИСТОРИЯ -- HISTORY
Аннотация: У статті на основі аналізу біографічних даних і сфер наукової та суспільної діяльності німецького мислителя, лінгвіста, представника німецького філологічного неогуманізму, державного і політичного діяча, реформатора європейської університетської освіти Вільгельма фон Гумбольдта розглянуто формування лінгвофілософської системи, що визначила магістраль­ні напрямки розвитку європейського і світового мовознавства ХХ–ХХІ століттяЗ’ясовано, що доповідь «Про порівняльне вивчення мов різних епох їхнього розвитку», прочитана в Берлінській академії наук у 1820 р., стала етапним фактом наукової біографії Гумбольдта, результатом особистого екзистенційного досвіду, свідомого цілеспрямованого накопичення фактів проявів національного духу різних європейських народів, включаючи повноцінні мови й діалекти, міфологічний національний пласт, традиції, культурні артефакти, фольклорні й авторські тексти різних епох. Доведено, що основоположні ідеї лінгвофілософської системи Гумбольдта сформульовані й оприлюднені в праці «Про відмінність статей і її вплив на органічну природу» (1794). Проголошена ним формула «прекрасної єдності» речей і явищ трактувалася як результат діяльності енергії тілесного світу, тому всі його прояви, включаючи людину, її діяння, а також мову (праця «Про Германа і Доротею» Гете», 1798), мають бути враховані, осмислені й систематизовані, як результати функціонування людського духу. Мандрівки Францією, Іспанією та Італією не лише забезпечили Гумбольдта новими естетичними враженнями, але остаточно визначили мовознавчий вектор його досліджень, що завершився оригінальною лінгвофілософською концепцією, в якій ідеальна складова не суперечить матеріальній, а доповнює її: мова є дух, і духом народу є його мова («Про відмінність будови людських мов і її вплив на духовний розвиток людства»)
Найти похожие

6.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Циммерман Я. С., Димов А. С.
Заглавие : Понимание и развитие философского наседия В. Х. Василенко: о социально-биологической сущности болезни
Место публикации : Клиническая медицина: Научно-практический журнал. - 2015. - Т. 93, № 5. - С. 22-31 (Шифр КР13/2015/93/5)
MeSH-главная: БОЛЕЗНЬ -- DISEASE
ЛИЧНОСТЬ -- PERSONALITY
СОЦИОЛОГИЯ МЕДИЦИНСКАЯ -- SOCIOLOGY, MEDICAL
ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
Найти похожие

7.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Циммерман Я. С., Димов А. С.
Заглавие : Болезнь как явление природы человека: к пониманию и развитию философского наследия В. Х. Василенко. Часть 1
Место публикации : Клиническая медицина. - 2014. - Т. 92, № 3. - С. 10-19 (Шифр КР13/2014/92/3)
MeSH-главная: БОЛЕЗНЬ -- DISEASE
ПАТОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- PATHOLOGIC PROCESSES
ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
Найти похожие

8.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Заглавие : Философия сна
Место публикации : Участковый врач. - 2013. - № 5. - С. 46-47 (Шифр УУ57/2013/5)
MeSH-главная: СОН -- SLEEP
ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
Найти похожие

9.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Декарт Р.
Заглавие : Начала философии. Письмо автора к французскому переводчику «Начал философии». Уместное здесь как предисловие
Место публикации : Асклепий. - 2013. - Т. 16, № 1. - С. 3-10 (Шифр АУ5/2013/16/1)
MeSH-главная: ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
Найти похожие

10.

Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Заглавие : Юноша бледный со взором горящим
Место публикации : Участковый врач. - 2013. - № 1. - С. 14-16 (Шифр УУ57/2013/1)
MeSH-главная: ФИЛОСОФИЯ -- PHILOSOPHY
Найти похожие

 1-10    11-19 
 
© Международная Ассоциация пользователей и разработчиков электронных библиотек и новых информационных технологий
(Ассоциация ЭБНИТ)