Гулюк, А. Г.
    Использование технологии направленной костной регенерации при субантральной аугментации [Text] / А. Г. Гулюк, С. А. Гулюк // Вісник стоматології : Наук.-практ. журн. - 2005. - № 2. - С. 53-55

Rubrics: Технология--исп

   Костная регенерация


   Методы


   Стоматологические имплантаты


   Анестезия проводниковая--исп


Additional Access Points:
Гулюк, С. А.

There are no free copies




    Шварцнау, В. И.
    Биохимические параметры ротовой жидкости при гиперестезии зубов и ее лечении [Text] / В. И. Шварцнау, О. А. Макаренко, О. В. Деньга // Вісник стоматології : Наук.-практ. журн. - 2005. - № 3. - С. 30-32

Rubrics: Гиперестезия--тер

   Методы


   Ротовая полость


   Слюна


Additional Access Points:
Макаренко, О. А.
Деньга, О. В.

There are no free copies




    Удод, А. А.
    Динамическая межфазная тензиометрия ротовой жидкости кариесрезистентных и кариесподверженных лиц [Text] / А. А. Удод, И. И. Зинкович // Вісник стоматології : Наук.-практ. журн. - 2005. - № 3. - С. 47-49

Rubrics: Ротовая полость--дети

   Слюна--дети--анал


   Кариес зубов


   Методы


Additional Access Points:
Зинкович, И. И.

There are no free copies




    Володось, С. Н.
    Субинтимальная ангиопластика- современный малоинвазивный метод лечения больных с критической ишемией нижних конечностей: Обзор [Text] / С. Н. Володось // Серце і судини : Укр. наук.- практ. журн. - 2005. - № 3. - С. 100-104

Rubrics: Ангиопластика

   Методы


   Ишемия


   Конечность нижняя


   Критические состояния


There are no free copies




   
    Методы контроля качества эфирных масел [Text] / Н. В. Сегуру [и др.] // Фармация : Науч.-практ.журн. - 2005. - № 3. - С. 3-5

Rubrics: Эфирные масла--хим синт

   Качества контроль


   Методы


Additional Access Points:
Сегуру, Н. В.
Рудакова, И. П.
Вандышев, В. В.
Самылина, И. А.

There are no free copies




   
    Валидность методики определения компонентов препарата "Саливертин" [Text] / А. М. Савватеев, В. Л. Белобородов, Н. А. Тюкавкина // Фармация : Науч.-практ.журн. - 2005. - № 3. - С. 11-14

Rubrics: Саливертин--анал

   Аспирин


   Диквертин


   Хроматография


   Методы


Additional Access Points:
Савватеев, А. М.
Белобородов, В. Л.
Тюкавкина, Н. А.

There are no free copies




    Ковалева, Т. А.
    Иммобилизация инулиназы разными методами на макропористых анионообменных смолах [Text] / Т. А. Ковалева, М. Г. Холявка, С. С. Богданова // Бюллетень экспериментальной биологии и медицины : Междунар. науч.- практ. журн. - 2009. - Т. 148, № 7. - С. 49-52. - Библиогр. в конце ст.

Rubrics: Ферменты иммобилизованные--фарм

   Глутаральдегид--фарм


   Методы


   Смолы анионообменные--действ преп


Additional Access Points:
Холявка, М. Г.
Богданова, С. С.

There are no free copies




    Решетников, А. В.
    Технология социологического исследования как методическая основа медико-социологического мониторинга [Text] / А. В. Решетников // Социология медицины. - 2010. - № 2. - С. 3-15

Rubrics: Социология медицинская

   Исследовательские технологии


   Методы


   Психологические тесты


There are no free copies




    Щіпський, О. В.
    Пластика ороантрального сполучення васкуляризованим субепітеліальним піднебінним клаптем в контексті допротезної хірургічної підготовки [Text] / О. В. Щіпський, П. М. Мухін // Імплантологія. Пародонтологія. Остеологія. - 2013. - № 4. - С. 12-22


MeSH-main:
РЕГЕНЕРАЦИЯ ПЕРИОДОНТАЛЬНОЙ ТКАНИ НАПРАВЛЕННАЯ -- GUIDED TISSUE REGENERATION, PERIODONTAL (использование, методы, оборудование, тенденции)
ХИРУРГИЧЕСКИЕ ЛОСКУТЫ -- SURGICAL FLAPS (использование, кровоснабжение, тенденции)
ПАТЕНТЫ КАК ТЕМА -- PATENTS AS TOPIC
МЕТОДЫ -- METHODS
ОПИСАНИЕ СЛУЧАЕВ -- CASE REPORTS
Additional Access Points:
Мухін, П. М.

There are no free copies




   
    Роль Республіканського центру ендопротезування суглобів у розробці та впровадженні методу в Україні [Text] / Г. В. Гайко [та ін.] // Вісник ортопедії, травматології та протезування. - 2019. - № 1. - С. 6-12. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-main:
АРТРОПЛАСТИКА -- ARTHROPLASTY
АРТРОПЛАСТИКА ЗАМЕСТИТЕЛЬНАЯ -- ARTHROPLASTY, REPLACEMENT
ИЗОБРЕТЕНИЯ -- INVENTIONS
МЕТОДЫ -- METHODS
МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ ТРЕТИЧНОЙ ЦЕНТРЫ -- TERTIARY CARE CENTERS
Annotation: Ера ендопротезування в Україні розпочалась наприкінці 60-х років минулого століття, коли вперше на території Української РСР були зроблені операції з тотального ендопротезування кульшового суглоба протезом Сіваша. Протезування було майже одночасно виконано в Харкові та Києві. У Київському інституті травматології та ортопедії операцію ендопротезування кульшового суглоба в 1969 р. успішно виконав кандидат медичних наук К.І. Катонін. До початку 90-х років минулого століття ендопротезування кульшового суглоба здійснювалось епізодично (2-3 операції на рік), як правило, при переломах шийки стегнової кістки із застосуванням протезів спочатку Воронцова, Вірабова, Мура. Ендопротезування ж колінного суглоба в цей період не виконувалось взагалі. Суттєве впровадження ендопротезування в Україні почалося з 1992 р., коли відбулося засідання РПК у Львові, де професор О.Є. Лоскутов доповів “Про стан та перспективи розвитку першого артрологічного центру в Дніпропетровську”. У 1994 р. Головний ортопед-травматолог України професор Г.В. Гайко доповів “Про стан та перспективи розвитку ендопротезування суглобів в Україні” на засіданні Вченої медичної ради МОЗ України
Additional Access Points:
Гайко, Г. В.
Підгаєцький, В. М.
Торчинський, В. П.
Сулима, О. М.
Осадчук, Т. І.
Галузинський, О. А.

There are no free copies




   
    Сучасні можливості застосування проектного методу при організації навчального процесу на післядипломному рівні [Text] = Modern possibilities of application of the project method while organizing the educational process at the postgraduate level / С. І. Саволюк [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2019. - Т. 23, № 2. - С. 291-295. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ ИННОВАЦИИ И УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ -- HEALTH CARE REFORM (методы, организация и управление, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING (кадры, организация и управление, тенденции)
ПИЛОТНЫЕ ПРОЕКТЫ -- PILOT PROJECTS
МЕТОДЫ -- METHODS
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE (организация и управление, тенденции)
Annotation: Мета роботи — оптимізація принципів та методів організації самостійної роботи на основі технологій інтерактивного навчання (проектний метод) в контексті планування навчального процесу лікарів-інтернів за спеціальністю “Хірургія”, клінічних ординаторів, аспірантів та слухачів (за бажанням) на циклах тематичного удосконалення в межах програмних циклів кафедри хірургії та судинної хірургії НМАПО імені П.Л. Шупика. Використання традиційних навчально-педагогічних засобів, технологій і методів не забезпечує інтенсивного розвитку всіх напрямків діяльності на післядипломному рівні. Подолання цих суперечностей можливе за умови використання нових сучасних та інноваційних підходів до формування знань та вмінь, враховуючи існуючі можливості інформаційно-комунікативних технологій. Вирішення проблеми можливе через використання інтерактивних методів навчання — метод проектів. Впровадження інтерактивних методів у навчальний процес на всіх рівнях післядипломної підготовки спрямоване на системне формування знань фахівців, які здатні будуть розв’язати завдання в різних сферах практичної професійної діяльності
The purpose of the work is to optimize the principles and methods of organizing independent work on the basis of interactive learning technologies (design method) in the context of planning the educational process of interns in the specialty “Surgery”, clinical residents, postgraduates and students (optional) in the cycles of thematic improvement within the program Cycles of the Chair of Surgery and Vascular Surgery of Shupyk National Medical Academy of Postgraduate Education. The use of traditional educational and pedagogical means, technologies and methods does not ensure the intensive development of all areas of activity at the postgraduate level. Overcoming these contradictions is possible provided that new modern and innovative approaches to the formation of knowledge and skills are taken into account, taking into account the existing possibilities of information and communication technologies. Solving the problem is possible through the use of interactive learning methods — the method of projects. The introduction of interactive methods in the educational process at all levels of postgraduate training is aimed at the systematic formation of knowledge of specialists who can solve problems in various areas of practical professional activities
Additional Access Points:
Саволюк, С. І.
Ходос, В. А.
Лисенко, В. М.
Завертиленко, Д. С.

There are no free copies




   
    Методичні аспекти викладання спортивної медицини на медичному факультеті Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова [Text] = Methodical aspects of teaching sports medicine at the medical faculty of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya / Л. А. Сарафинюк [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2019. - Т. 23, № 2. - С. 296-299. - Бібліогр.: в кінці ст.


Rubrics:
MeSH-main:
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL (организация и управление)
СПОРТИВНАЯ МЕДИЦИНА -- SPORTS MEDICINE (кадры, методы, обучение, организация и управление)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS (кадры, организация и управление)
МЕТОДЫ -- METHODSВинница
Annotation: У сучасному освітньому просторі важливим завданням є приведення діючої освітньої програми зі спортивної медицини до європейських стандартів освіти для покращення якості підготовки майбутніх лікарів-медиків. Мета роботи — узагальнення методологічних аспектів викладання предмету “Спортивна медицина” та особливостей контролю знань студентів 4 курсу медичного факультету Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова. Навчальний процес на кафедрі здійснюється за новим навчальним планом шляхом підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня “Спеціаліст” у вищих навчальних закладах МОЗ України. Основним його напрямком є посилення мотивації вивчення дисципліни “Спортивна медицина” і формування клінічного мислення студентів-медиків професорсько-викладацьким складом кафедри. Це забезпечується шляхом підвищеного акцентування на професійну спрямованість поданої на практичних заняттях та лекціях інформації, постійним оновленням програмного матеріалу науковими фактами, що отримані завдяки сучасним інноваційним технологіям. Досягнення поставленої мети відбувається завдяки пошуковій роботі співробітниками кафедри. Створено методичні матеріали для студентів медичного факультету, у яких багато уваги приділяється практичному спрямуванню у майбутній професійній діяльності. Кінцева оцінка, яку отримують студенти по закінченню вивчення даної дисципліни, складається з середнього балу за поточну успішність, оцінки, отриманої за оформлення лікарсько-контрольної карти фізкультурника та спортсмена (форма 061 і форма 062) та балу, отриманого на диференційованому заліку. Кафедра фізичного виховання та ЛФК ВНМУ ім. М. І. Пирогова працює над оптимізацією навчального процесу з метою підготовки кваліфікованих лікарів. Професорсько-викладацький колектив з року в рік оновлює програмний матеріал, що забезпечує високий практичний та теоретичний рівень наших студентів-медиків
In the modern educational space, the important task is to bring the current educational sport education program to European standards of education to improve the quality of training future medical doctors. The purpose of the work is to synthesize the methodological aspects of the subject “Sport Medicine” and the peculiarities of controlling the knowledge of the students of the 4th year of the medical faculty of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya. The educational process at the department is carried out according to the new curriculum by training specialists of educational qualification level “Specialist” in higher educational institutions of the Ministry of Health of Ukraine. Its main direction is strengthening of the motivation of studying the discipline “Sport medicine” and the formation of clinical thinking of medical students by the faculty and professors of the department. This is ensured by highlighting the professional orientation of the information given in practical classes and lectures, the constant updating of the program material by scientific facts, obtained through modern innovative technologies. Achievement of the set goal is due to the research work of the department staff. Methodical materials for students of the medical faculty have been created, in which a lot of attention is paid to the practical direction in future professional activities. The final assessment received by students after the completion of the study of this discipline consists of the average score for current progress, the evaluation of the results obtained for the registration of the medical-control card of the athlete and the athlete (form 061 and form 062) and the score obtained on the differentiated score. Department of physical education and exercise therapy National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya is working on optimizing the educational process in order to prepare qualified doctors. The teaching staff from year to year updates the program material, which provides a high practical and theoretical level of our medical students
Additional Access Points:
Сарафинюк, Л. А.
Кириченко, Ю. В.
Кириченко, В. І.
Стефаненко, І. С.

There are no free copies




    Черепаха, О. Л.
    Мнемотехніка для кращого та швидшого запам’ятовування інформації з гістології для англомовних студентів медичного та стоматологічного факультетів [Text] = Mnemonics for better and faster memorization of histology information for English-speaking students of medical and dental faculties / О. Л. Черепаха, Н. Г. Гаджула, М. А. Горай // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2019. - Т. 23, № 3. - С. 490-494. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ЗНАНИЙ ПРИОБРЕТЕНИЯ СПОСОБНОСТЬ -- LEARNING (физиология)
МЕТОДЫ -- METHODS
ГИСТОЛОГИЯ -- HISTOLOGY (обучение, организация и управление, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение)
СТОМАТОЛОГИ -- DENTISTS (организация и управление, тенденции)
Key words(unnormalized):
Мнемоника
Annotation: Студентам-медикам необхідно швидко та ефективно запам’ятовувати і обробляти великі обсяги інформації, а мнемоніка допомагає їм у цьому. На жаль, в медичній літературі є дуже мало мнемотехнік, присвячених вивченню гістології. Метою роботи стала розробка методик для полегшення запам’ятовування значних обсягів інформації з гістології для англомовних студентів медичного та стоматологічного факультетів. Було розроблено мнемоніки за першими літерами (акроніми) і зорова мнемоніка та відібрано мнемоніки методом римування і деякі мнемоніки за першими літерами. До вище перелічених мнемотехнік увійшли: мнемоніки з цитології для запам’ятовування мембранних органел, функцій комплексу Гольджі та фаз мітозу; мнемоніки з тканин внутрішнього середовища для запам’ятовування чисельності та назв гранулоцитів та агранулоцитів і стадій еритропоезу; мнемоніки зі сполучних тканин для запам’ятовування типу колагенових волокон у кістковій та хрящовій тканинах; мнемоніки з м’язових тканин для запам’ятовування першого типу м’язових волокон та будови саркомера; мнемоніки з нервової тканини для запам’ятовування кількості аксонів, які оточені клітинами Шванна; мнемоніки з нервової системи для запам’ятовування джерела походження ліаноподібних волокон та розташування підкоркових ядер мозочку; мнемоніки з зовнішнього покриву організму для запам’ятовування розташування шарів епідермісу; мнемоніки з ендокринної системи для запам’ятовування гормонів, які виробляються базофілами гіпофізу та зон кіркової речовини наднирникових залоз та гормонів, що виробляються у цих зонах. У майбутньому планується розробити нові мнемоніки з загальної і спеціальної гістології, які не увійшли в дану статтю
Medical students need quickly and efficiently memorize and process large amounts of information, and mnemonics help them with this. Unfortunately, there are very few mnemonics in the medical literature dedicated to the study of histology. The purpose of the study is to develop techniques to facilitate the memorization of significant amounts of histology information for English-speaking medical and dental students. The first letter mnemonics (acronyms) and visual mnemonic were developed, and the rhymes mnemonic and some first letter mnemonics were selected. The mnemonics listed above include: mnemonics of cytology for memorizing membrane organelles, the functions of the Golgi complex and mitosis phases; blood mnemonics to remember the number and names of granulocytes and agranulocytes and stages of erythropoiesis; connective tissue mnemonics to remember the type of collagen fibers in bone and cartilage; muscle tissue mnemonics to remember the first type of muscle fibers and sarcomere structure; mnemonics of nerve tissue to remember the number of axons that are surrounded by Schwann cells; mnemonics of the nervous system to remember the origin of climbing fibers and the position of the deep cerebellar nuclei; mnemonics of the integumentary system to remember the location of the layers of the epidermis; mnemonics of the endocrine system to remember hormones that are produced by the pituitary basophils as well as adrenal cortex zones and hormones produced in these zones
Additional Access Points:
Гаджула, Н. Г.
Горай, М. А.

There are no free copies




    Vakhovskyi, V. V.
    Features of teleroentgenographic indices determined by the methods of Bjork, Sassouni, Jarabak and Kim (scientific literature analysis) [Text] = Особливості телерентгено-графічних показників, визначених за методами Bjork, Sassouni, Jarabak i Kim (аналіз наукової літератури) / V. V. Vakhovskyi // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2019. - Т. 23, № 3. - P522-525. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-main:
ТЕЛЕМЕДИЦИНА -- TELEMEDICINE (использование, методы, организация и управление, тенденции)
РЕНТГЕНОГРАФИЯ -- RADIOGRAPHY (использование, методы, тенденции)
МЕТОДЫ -- METHODS
Annotation: The purpose of this work is to analyze the current scientific literature on the features and use of cephalometric analysis methods of lateral teleroentgenograms by Bjork, Sassouni, Jarabak and Kim methods. The analysis is based on a review of current literary sources for 2010–2019, using scientometric databases eLIBRARY.RU, PubMed and Web of Science. An analysis of the literature on Bjork, Sassouni, Jarabak and Kim methods indicates that in order to effectively introduce them into the practice of orthodontists in Ukraine, it is necessary to determine the characteristics of teleroentgenographic indices for each of them for the local population, considering age and gender.
Мета роботи — провести аналіз сучасної наукової літератури щодо особливостей та використання методів цефалометричного аналізу бокових телерентгенограм за Bjork, Sassouni, Jarabak та Kim. Аналіз проведено на основі огляду сучасних літературних джерел за 2010–2019 роки, користуючись наукометричними базами eLIBRARY.RU, PubMed і Web of Science. Аналіз літературних джерел щодо методик Bjork, Sassouni, Jarabak та Kim вказує на те, що для ефективного їх впровадження в практику ортодонтів в Україні, необхідно визначити особливості телерентгенографічних показників щодо кожної з них для місцевого населення з урахуванням віку та гендерної належності.
There are no free copies




    Гунько, П. М.
    Анатомо-фізіологічна основа лікарської і наукової діяльності М. І. Пирогова [Text] = Anatomo-physiological basis of medical and scientific activity of N.I. Pirogov / П. М. Гунько, К. Ф. Антощук, М. І. Юкальчук // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2019. - Т. 23, № 3. - С. 550-555. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ХИРУРГИ -- SURGEONS (история, этика)
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (история, кадры)
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY (история, кадры)
НАУКА -- SCIENCE (история, кадры, методы)
МЕТОДЫ -- METHODS
Annotation: Ім’я великого хірурга і вченого-анатома М.І. Пирогова займає в історії морфології і медицини одне із провідних місць. Особливо велике значення має його наукова спадщина з анатомії і фізіології, де він використав нові оригінальні методи анатомічних досліджень, вніс величезну кількість поправок до існуючих до нього уявлень про будову людського тіла, створив унікальні анатомічні атласи, які не втратили своєї актуальності і сьогодні. М.І. Пирогов був чудовим діагностом, лікарем-клініцистом, конструктором медичних інструментів і приладів, видатним педагогом та громадським діячем. Успіхи М.І. Пирогова на цих теренах важко переоцінити, однак внесок у анатомію і фізіологію настільки вагомий, що навіть сучасні дослідники продовжують його вивчати і популяризувати
Additional Access Points:
Антощук, К. Ф.
Юкальчук, М. І.
Пирогов, Микола Іванович (1810-1881) \про нього\

There are no free copies




    Ехалов, В. В.
    Методики «Конкурентних пар» у навчанні лікарів-інтернів стоматологів [Text] / В. В. Ехалов, А. В. Самойленко, І. А. Романюта // Укр. стоматол. альманах. - 2019. - № 1. - С. 37-40. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-main:
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ОБУЧЕНИЕ ПАРНЫМИ АССОЦИАЦИЯМИ -- PAIRED-ASSOCIATE LEARNING
МЕТОДЫ -- METHODS
Annotation: Сотрудниками академии была разработана адаптированная модификация методики «конкурентных групп» в обучении врачей-интернов стоматологического профиля. При составлении отчётов активные врачи-интерны, которые были привлечены к этой методике, показали высокую степень «выживаемости» теоретических знаний и практических навыков, которая более чем наполовину превышала таковую при стандартных методиках обучения.
Additional Access Points:
Самойленко, А. В.
Романюта, І. А.

There are no free copies