(There is no information about the copies)
Cipher: ВУ18/2018/4
   Journal

Вісник фармації
2018year № 4
Contents:
Grygoriv, G. V. The synthesis of 2-amino-4-aryl-4H-pyrano[3,2-c][1,2] benzoxathiine-3-carbonitrile 5,5-dioxides and the study of their effect on the blood coagulation process / G. V. Grygoriv [et al.]. - С.3-8
Other authors: Legа D. A., Shemchuk L. M., Maloshtan L. M., Kalenichenko G. S., Chernykh V. P., Shemchuk L. A.
Kovalev, V. M. The study of the elemental composition of Iris hungarica and varieties of irises / V. M. Kovalev [et al.]. - С.9-15
Other authors: Krechun A. V., Mykhailenko O. O., Gryshyna O. V.
Shynkovenko, I. L. Saponins of the extracts of Galium aparine and Galium verum / I. L. Shynkovenko [et al.]. - С.16-23
Other authors: Ilyina T. V., Kovalyova A. M., Goryacha O. V., Golembiovska O. I., Koshovyi O. M.
Polishchuk, I. M. The study of saponins of the raspberry cake alcoholic extract by HPLC / I. M. Polishchuk [et al.]. - С.24-27
Other authors: Komisarenko M. A., Golik M. Yu., Upyr T. V.
Bilous, S. B. The studies on the pharmaceutical development of dosage forms with silver and gold nanoparticles for use in dentistry and surgery / S. B. Bilous [et al.]. - С.28-36
Other authors: Rieznichenko L. S., Dybkova S. M., Rybachuk A. V., Kalyniuk T. H.
Rybachuk, V. D. The choice of fillers when creating natural zeolite tablets by the wet granulation method / V. D. Rybachuk. - С.37-42
Olkhovska, A. B. The conceptual bases of implementation of the controlling system of marketing communication management in pharmaceutical organizations / A. B. Olkhovska, V. V. Malyi. - С.43-51
Yakovenko, O. V. The marketing research of drugs for prevention and treatment of stress conditions at the pharmaceutical market of Ukraine / O. V. Yakovenko, O. A. Ruban, V. V. Hrynenko. - С.52-56
Zaychenko, G. V. Experimental study of the cream with cerium dioxide nanoparticles on the model of photodynamic injury in guinea pigs / G. V. Zaychenko, O. A. Pokotylo. - С.57-62
There is no information about the copies



    Olkhovska, A. B.
    The conceptual bases of implementation of the controlling system of marketing communication management in pharmaceutical organizations [Text] / A. B. Olkhovska, V. V. Malyi // Вісн. фармації. - 2018. - № 4. - P43-51


MeSH-main:
МАРКЕТИНГ СОЦИАЛЬНЫЙ -- SOCIAL MARKETING
ЭКОНОМИКА ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ -- ECONOMICS, PHARMACEUTICAL (организация и управление)
ФАРМАЦЕВТИЧЕСКИЕ СЛУЖБЫ -- PHARMACEUTICAL SERVICES (организация и управление, экономика)
Annotation: To substantiate the conceptual bases and scientific and methodological approaches of implementing the controlling system of marketing communication management in pharmaceutical organizations
The introduction of the marketing communication management controlling system allows reducing the expenditures of pharmaceutical enterprises for promoting medicines due to effective management of all instruments and resources, the expediency of investing into specific advertising campaigns; providing the competitiveness of the trademark and forming a high level of the target audience loyalty; maintaining and expanding its market share
Additional Access Points:
Malyi, V. V.

There are no free copies


Cipher: СУ53/2019/5/1
   Journal

Соціальна фармація в охороні здоров’я. - Published quarterly
2019year т.5 N 1
Contents:
Слободянюк, М. М. Визначення вартості інвестиційного проекту з розробки нового генеричного лікарського засобу на основі змістовного підходу / М. М. Слободянюк [та ін.]. - С.3-14
Other authors: Самборський О. С., Губін Ю. І., Мандзій Т. П.
Юрченко, Г. М. Аналіз витрат на фармацевтичне забезпечення новонароджених в Україні / Г. М. Юрченко. - С.15-19
Федяк, І. О. Оцінка соціально-економічної доступності діуретиків спіронолактону (С03DA01) та фуросеміду (C03CA01) на вітчизняному фармацевтичному ринку / І. О. Федяк, О. В. Максименко. - С.20-30
Olkhovska, A. B. Formation of partnership relations between subjects of the pharmaceutical market in promotion of medicines in Ukraine and foreign countries / A. B. Olkhovska, V. V. Malyi. - С.31-40
Дахтаев, У. М. Анализ деятельности фармацевтических дистрибьюторов Республики Казахстан / У. М. Дахтаев, А. Р. Шопабаева, Р. Б. Ержанова. - С.41-48
Панфілова, Г. Л. Аналіз сучасних організаційно-економічних підходів до функціонування аптечних закладів у Республіці Польща / Г. Л. Панфілова, І. А. Сокуренко. - С.49-60
Посилкіна, О. В. Науково-методичні підходи до формування стратегії управління асортиментом лікарських косметичних засобів в аптечних закладах / О. В. Посилкіна, В. Г. Котлярова, О. В. Чечотка. - С.61-68
Малий, В. В. Обгрунтування маркетингових рішень і підходів до підвищення ринкового потенціалу гепатотропного лікарського засобу / В. В. Малий, Муса Істаніс Марвек Медхат, С. В. Жадько. - С.69-76
The copies are in the departments: total 1
Free: 1




    Olkhovska, A. B.
    Formation of partnership relations between subjects of the pharmaceutical market in promotion of medicines in Ukraine and foreign countries [Text] / A. B. Olkhovska, V. V. Malyi // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2019. - Том 5, № 1. - С. 31-40


MeSH-main:
ФАРМАЦИЕЙ УПРАВЛЕНИЕ -- PHARMACY ADMINISTRATION (экономика)
ЭКОНОМИКА ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ -- ECONOMICS, PHARMACEUTICAL (организация и управление)
АПТЕКИ -- PHARMACIES (снабжение и распределение, экономика)
МАРКЕТИНГ -- MARKETING (методы)
Annotation: Aim. To substantiate theoretically and practically the essence, content, basic approaches, and tasks to effective formation of partnership relations between the subjects of the pharmaceutical market, which activities are aimed at promoting medicines in Ukraine and foreign countries. Materials and Methods. To implement the objectives the methods of content analysis, logical analysis, grouping, generalization, graphical and marketing research methods were used. Results. The contemporary concepts and tools for establishing and developing partnership relations have been studied, the role and importance of partnership relations in the activities of the subjects of the pharmaceutical market have been determined. The essence, peculiarities and types of partnership relations in the links of the pharmaceutical chain “Manufacturer – Wholesale Company – Pharmacy” have been also described. The most advanced tools and technologies of interaction of the pharmaceutical market players, the main of them are: 1C Rarus (1C sectoral programs for automation of enterprises) and CRM systems as a complex of business processes of the company for interaction with customers (Customer Relationship, Min Peak, Win Peak CRM) have been detalized. The method for analysis of trends and specificity of partnership relations between the subjects of the pharmaceutical market based on such criteria as duration of relationships, deep partnerships, the possibility of duplication, reliable partnerships, dynamic and effective partnership relations has been proposed. Conclusions. The theoretical significance of the research conducted is to specify the idea regarding the importance of partnership relations in the field of pharmaceutical business, which form the basis of the modern strategy of firms, and optimize their resources and opportunities for achieving competitive advantages at the market. The practical importance of the research is that the results obtained can be used for further analysis aimed at creating a more effective and long-term partnership relations between the subjects of the pharmaceutical market in the field of promotion of medicines both in Ukraine and abroad
Мета: теоретичне та практичне обґрунтування сутності, змісту та основних завдань і підходів до ефективного формування партнерських взаємовідносин при побудові бізнес-партнерських зв’язків між суб’єктами фармацевтичного ринку, діяльність яких спрямована на просування лікарських засобів в Україні та у зарубіжних країнах. Методи: контент-аналізу, логічного аналізу, групування, узагальнення, графічний та методи маркетингових досліджень. Результати дослідження. Досліджено сучасні концепції та інструменти налагодження і розвитку партнерських відносин; визначено роль та значення партнерських відносин у діяльності суб’єктів фармацевтичного ринку. Охарактеризовано сутність, особливості та види партнерських відносин у ланках фармацевтичного ланцюга «виробник – оптова фірма – аптека». Деталізовано новітні інструменти і технології взаємодії суб’єктів фармацевтичного ринку, серед яких основними є 1С Рарус (галузеві програми 1С для автоматизації підприємств) та CRM системи як комплекс бізнес-процесів компанії із взаємодії з клієнтами: «Взаємовідносини з клієнтами», «Min Peak, Win Peak CRM». Запропоновано методику аналізу тенденцій та специфіки партнерських відносин між суб’єктами фармацевтичного ринку за такими критеріями, як тривалість відносин, глибина партнерських зв’язків, можливість дублювання, надійність партнерської взаємодії, динаміка партнерських зв’язків та ефективність партнерських відносин. Висновки. Теоретичне значення проведеного дослідження полягає у конкретизації тези відносно значення партнерських відносин у сфері фармацевтичного бізнесу, які становлять основу сучасної стратегії фірм та оптимізують їх ресурси і можливості для досягнення конкурентних переваг на ринку. Практична значущість дослідження полягає в тому, що отримані результати можуть бути застосовані для подальшого аналізу, метою якого є створення ефективного і довгострокового партнерства між суб’єктами фармацевтичного ринку у сфері просуванні лікарських засобів як в Україні, так і за кордоном
Additional Access Points:
Malyi, V. V.

There are no free copies