Методи відбору операційних медичних сестер у Вінницькому медичному коледжі [Текст] / В. С. Тарасюк [та ін.] ; Вінниц. ДМУ ім. М.І. Пирогова> // Матеріали VI Всеукр.науково-практ.та навч.-метод.конференції завкафедр заг.хірургій мед.вузів України (Вінниця,- трав. р.). - 1998. - С. 38-40 Рубрики: ВНМУ MeSH-головна: МЕДСЕСТРИНСКИЕ СПЕЦИАЛЬНОСТИ -- SPECIALTIES, NURSING (кадры, методы, организация и управление) MeSH-не головна: ПЕРИОПЕРАЦИОННЫЙ МЕДСЕСТРИНСКИЙ УХОД -- PERIOPERATIVE NURSING (использование, методы, обучение, организация и управление) Дод.точки доступу: Тарасюк, В. С. Компанець, В. С. Недорізанюк, О. М. Корольова, Н. Д. Ілясов, С. В. Новицька, Л. А. Вінниц. ДМУ ім. М.І. Пирогова |
Вакуленко, И. П. Концепция профессионального образования на факультете ""Сестринское дело" [Текст] / И. П. Вакуленко, Н. В. Кабанова, С. В. Москаленко> // Проблеми медичної науки та освіти. - 2002. - № 3. - С. 8-9 MeSH-головна: МЕДСЕСТРИНСКИЕ СПЕЦИАЛЬНОСТИ -- SPECIALTIES, NURSING (обучение) ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL Дод.точки доступу: Кабанова, Н. В. Москаленко, С. В. Вільних прим. немає |
Лепявко, А. А. Альтернативні шляхи професійного спрямування випускників медсестринських шкіл США [Текст] / А. А. Лепявко> // Медична освіта. - 2006. - № 3. - С. 32-34 Рубрики: Медсестринские специальности Вільних прим. немає |
Губенко, І. Я. Проблемні питання підготовки фахівців сімейної медицини [Текст] / І. Я. Губенко, О. Т. Шевченко, О. В. Борисенко> // Медична освіта. - 2007. - № 1. - С. 16-19 Рубрики: Семейная практика Образование медицинское, повышение квалификации Медсестринские специальности Дод.точки доступу: Шевченко, О. Т. Борисенко, О. В. Вільних прим. немає |
Демянчук, М. Р. Термінологічний аналіз основних дефініцій дослідження професійної підготовки майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи у коледжах [Текст] = Terminological analysis of the basic definitions of studying vocational training of future junior specialists in nursing in colleges / М. Р. Демянчук> // Медична освіта = Medical education. - 2020. - N 1. - С. 102-105 MeSH-головна: МЕДИЦИНСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ СИСТЕМАТИЗИРОВАННАЯ -- SYSTEMATIZED NOMENCLATURE OF MEDICINE ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ -- EDUCATION, PROFESSIONAL МЕДСЕСТРИНСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- NURSING МЕДСЕСТРИНСКИЕ СПЕЦИАЛЬНОСТИ -- SPECIALTIES, NURSING ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ -- EDUCATION, NURSING Анотація: У статті аргументовано, що в сучасній професійній підготовці майбутніх фахівців сестринської справи різних кваліфікаційних рівнів нині використовується усталений поняттєво-термінологічний апарат, витоки якого мають глибокі історичні корені. На основі теоретичного аналізу наукових літературних джерел та поняттєво-термінологічного синтезу встановлено, що дефініція «медсестра» («nurse») походить від латинського «nutricius», що означає догляд за тими, хто страждає. На основі компаративного аналізу відображено порівняльно-історичний шлях становлення професії медичної сестри. За основу взято п’ятиетапну періодизацію становлення та розвитку медсестринства (за М. Шегедин). Конкретизовано, що в первісному періоді, який тривав з найдавніших часів до V ст. н. е., робота, яка відображала деякі функції сучасної медичної сестри, розглядалася як стихійний догляд, а не як професія; період середньовіччя відзначався функціонуванням спеціалізованих закладів з догляду за хворими; під час класичного періоду відбулося зародження сестринської справи та сестер милосердя; неокласичний період ознаменувався розробкою наукових концепцій організації системи підготовки медичних сестер; у сучасний період запроваджено ступеневу медсестринську освіту Вільних прим. немає |