Судаков, К. В.
    От молекул и генов к функциональным системам [Текст] / К. В. Судаков // Патологическая физиология и экспериментальная терапия : Науч.- теорет. журн. - 2011. - № 4. - С. 3-6. - Библиогр.: с. 6

Рубрики: Генетика биохимическая

   Молекулярная биология


   Систем интеграция


Вільних прим. немає




   
    Интеграция паллиативной медицинской помощи в здравоохранение Российской федерации [Текст] / Г. А. Новиков [и др.] // Медицина и Качество Жизни. - 2013. - № 3. - С. 4-8


MeSH-головна:
ПАЛЛИАТИВНАЯ ПОМОЩЬ -- PALLIATIVE CARE (законодательство и юриспруденция, использование, методы, организация и управление, тенденции)
РОССИЙСКАЯ ФЕДЕРАЦИЯ -- RUSSIA
СИСТЕМ ИНТЕГРАЦИЯ -- SYSTEMS INTEGRATION
Дод.точки доступу:
Новиков, Г. А.
Рудой, С. В.
Самойленко, В. В.
Вайсман, М. А.

Вільних прим. немає




    Мінцер, О. П.
    Трансдисциплінарність та нові горизонти медичних досліджень [Текст] = Transdisciplinarity and new horizons of medical research / О. П. Мінцер // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2019. - Т. 23, № 1. - С. 163-166. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МЕДИЦИНА КЛИНИЧЕСКАЯ -- CLINICAL MEDICINE (кадры, методы, обучение, организация и управление, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING (методы, организация и управление, тенденции)
МАТЕМАТИЧЕСКИЕ КОНЦЕПЦИИ -- MATHEMATICAL CONCEPTS
КОМПЬЮТЕРНЫЕ МЕТОДОЛОГИИ -- COMPUTING METHODOLOGIES
СИСТЕМ ИНТЕГРАЦИЯ -- SYSTEMS INTEGRATION
ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ (ВНЕШ) -- INVESTIGATIVE TECHNIQUES (NON MESH)
Анотація: У статті проаналізовано перспективи розвитку трансдисциплінарних досліджень і їх відображення в післядипломній медичній освіті. Розглядається можливість створення системної методології, яка б забезпечила отримання трансдисциплінарних знань, а також теорія створення гібридної реальності як конвергенції та інтеграції суб’єктної, цифрової, фізичної та соціальної реальності. Показано, що використання трансдисциплінарного підходу забезпечує в біології та медицині створення нових відносин між поняттями існуючих наукових дисциплін, встановлення нової системи законів, що їх пов’язують, вирішення завдань системної інтеграції при виконанні все більш складних завдань. Запропонована універсальна система організації та оброблення трансдисциплінарних знань, що може стати базисом їх організації та слугувати основою створення нових теоретичних концепцій. Система може бути застосована для різних напрямків клінічної медицини
The article analyzes the prospects for the development of transdisciplinary research and their reflection in postgraduate medical education. The possibility of creating a system methodology that would provide transdisciplinary knowledge, as well as the theory of creating a hybrid reality as convergence and integration of a subject, digital, physical and social reality are considered. It is shown that the use of the transdisciplinary approach provides in biology and medicine the creation of new relations between the concepts of existing scientific disciplines, the establishment of a new system of laws that link the solution of problems of system integration when performing increasingly complex tasks. The proposed universal system of organization and processing of transdisciplinary knowledge can become the basis of their organization and serve as the basis for the creation of new theoretical concepts. The system can be applied to various areas of clinical medicine
Вільних прим. немає




    Войтенко, Т. І.
    Курс за вибором “Фармацевтичні аспекти токсикоманії та наркоманії” як складова процесу формування системного мислення провізора [Текст] = Elective course “Pharmaceutical aspects of substance abuse and drug addiction” as part of the process of forming a systemic thinking pharmacist / Т. I. Войтенко, С. В. Сергеев, О. А. Бобровська // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2021. - Т. 25, № 2. - С. 310-313. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ПСИХОТРОПНЫЕ СРЕДСТВА -- PSYCHOTROPIC DRUGS (фармакология, химия)
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY (кадры, методы, тенденции)
ФАРМАЦЕВТЫ -- PHARMACISTS (организация и управление, тенденции)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (использование, методы, тенденции)
СИСТЕМ ИНТЕГРАЦИЯ -- SYSTEMS INTEGRATION
Анотація: Формування у здобувачів вищої освіти нестандартного мислення і цілісного бачення досягається шляхом застосування міждисциплінарної інтеграції базових предметів з курсами за вибором як більш фахово практично орієнтованих. Метою роботи є оптимізація викладання нового курсу “Фармацевтичні аспекти токсикоманії та наркоманії” (“ФАТтаН”), який пропонується слухачам 3 курсу фармацевтичного факультету і є узагальнюючим для попередніх базових і додаткових дисциплін біологічного спрямування із залученням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. Були використані наступні методи: соціологічне опитування, статистична обробка отриманих результатів, аналіз наукових джерел за тематикою роботи. Соціологічне опитування проводили двічі анонімно за власноруч розробленою анкетою, яка була розроблена за методологією Центру прикладних досліджень, в середовищі Мicrosoft Forms пакету Office 365. Узагальнення та обробку матеріалів дослідження в групах спостереження проводили за допомогою статистичного та порівняльного методів відповідно до кожної з категорій. В опитувані брало участь 123 людини (43 чоловіків, 80 жінок), поділених на дві групи: здобувачі 3 курсу фармацевтичного факультету, що вивчали “ФАТтаН»” (група спостереження – 39 осіб) та особи з кола їх спілкування, які не були знайомі з даним курсом (контрольна – 84 особи). Усі отримані дані були статистично оброблені за допомогою вбудованих модулів Мicrosoft Forms та програмного пакету “Мicrosoft Office Excel” з урахуванням параметричного t-критерія Ст’юдента для оцінки одержаної статистичної значущості міжгрупових відмінностей результатів. Отримані наступні результати: на питання, яке було сформульовано таким чином, щоб орієнтуючись по відповідях, можна було отримати чисельне значення світоглядних установок щодо соціалізації залежної від психоактивних речовин (ПАР) людини, стверджувальну відповідь дали 21% респондентів з числа здобувачів, що вивчали дисципліну (достовірність m=±6,52), а з числа респондентів, які не вивчали “ФАТтаН” – 38% (m=±5,3), р0,05 (95%). Заперечили відповідно 17% (m
The formation of non-standard thinking and holistic vision in higher education students is achieved through the use of interdisciplinary integration of basic subjects with elective courses as more professionally oriented. The aim of the work is to optimize the teaching of a new course “Pharmaceutical aspects of substance abuse and drug addiction” (“PASAandDA”), which is offered to students of the 3rd year of the Faculty of Pharmacy and is a generalization for previous basic and additional disciplines of biological direction with modern information and communication technologies. The following methods were used: sociological survey, statistical processing of the obtained results, analysis of scientific sources on the subject of work. The survey was conducted twice anonymously on a self-developed questionnaire, which was developed according to the methodology of the Center for Applied Research, in Microsoft Forms Office 365. Generalization and processing of research materials in observation groups were conducted using statistical and comparative methods according to each category. The survey involved 123 people (43 men, 80 women), divided into two groups: students of the 3rd year of the Faculty of Pharmacy, who studied “PASAandDA” (observation group – 39 people) and people from their circle of friends who were not familiar with this course (control – 84 people). All obtained data were statistically processed using built-in modules Microsoft Forms and software package “Microsoft Office Excel” taking into account the Student’s parametric t-test to assess the obtained statistical significance of intergroup differences. The following results were obtained: the question, which was formulated in such a way that based on the answers, it was possible to obtain the numerical value of worldviews on the socialization of addicted to psychoactive drugs (PD), 21% of respondents who studied the discipline (reliability m= ±6.52), and from the number of respondents who did not study “PASAandDA” – 38% (m= ±5.3), p0.05 (95%). 17% (m
Дод.точки доступу:
Сергеев, С. В.
Бобровська, О. А.

Вільних прим. немає