Home page Simplified mode Video-instruction Description
Authorisation
Surname
Password
 

Data bases


Higher Education- results of search

Type of search

Search field
 Found in other databases:Books (1)Periodicals (4)
the format of presenting the found documents:
fullinformationalshort
Sort out the found documents by:
to the authorby titleYear of publicationdocument type
Search inquiry: (<.>K=змішане<.>)
Total number of found documents : 3
Shown documents from 1 till 3
1.


    Beck, G.
    Teaching and assessment strategies in online foreign languages distance learning [Text] = Стратегії навчання та оцінювання в умовах дистанційного викладання іноземних мов / G. Beck, О. М. Tsaryk, N. V. Rybina // Медична освіта (Тернопіль). - 2020. - № 2. - С. 6-12. - Bibliogr. at the end of the art.

Rubrics: МЕТОДИ НАВЧАННЯ -- МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ

   ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ -- ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ


   ВИКЛАДАННЯ -- ПРЕПОДАВАНИЕ


Key words(unnormalized):
змішане -- навчання -- обернене -- контроль -- тестування
Additional Access Points:
Tsaryk, О. М.
Rybina, N. V.

There are no free copies

Find similar

2.


   
    Впровадження онлайн-навчання як шлях удосконалення самостійної роботи студентів на кафедрі педіатрії [Text] / Г. О. Леженко [та ін.] // Медична освіта (Тернопіль). - 2018. - № 3. - С. 48-54. - Бібліогр.: в кінці ст.

Rubrics: Методи навчання -- Методы обучения

Key words(unnormalized):
онлайн-курси -- змішане навчання
Additional Access Points:
Леженко, Г. О.
Пашкова, О. Є.
Лебединець, О. М.
Сидорова, І. В.
Крайня, Г. В.

There are no free copies

Find similar

3.


    Книш, І.
    Нова освітня парадигма в контексті сучасних технологій [Text] = New Educational Paradigm in the Context of New Modern Technologies / І. Книш, Н. Кочубей // Вища школа. - 2017. - № 9. - С. 100-115. - Бібліогр.: в кінці ст.

Rubrics: ОСВІТА В УКРАЇНІ -- ОБРАЗОВАНИЕ В УКРАИНЕ

Key words(unnormalized):
освіта off-line -- освіта on-line -- змішане навчання -- хмарні технології
Annotation: Мета й наукова новизна статті полягає у з'ясуванні, що на сучасному етапі розвитку освіти в Україні склалися дві освітні парадигми - освіта off-line як система й освіта on-line як мережа, та визначенні їхніх переваг і недоліків. У дослідженні застосовані такі методики: сучасні інноваційні техніки та методики, які використовуються у цих освітніх парадигмах: структурування тексту у вигляді таблиць, TASC-аналіз, Fishbone, стратегія “Insert”, Cinquain, Coaching, SWOT-аналіз, змішане навчання, гейміфікація, інкапсуляція, графікація, фрагментація мереж, LMS-менеджмент, тренінг-системи, треки, хмарні технології. Результати: обґрунтовано, що поняття і процеси, які розглядаються в медичній етиці та деонтології (егогенія, егротогенія, ятрогенія), подібні до освітніх, які відбуваються в системах “учитель (викладач) - учитель (викладач)”, “учитель (викладач) - учень (студент)" і “учень (студент) - учень (студент))’’. Практична значимість: доведено, що власне освіта як система зумовила появу нової вітчизняної парадигми освіти, котра формується на межі off-line-освіти як системи й оn-Ііnе- освіти як мережі.
The aim and scientific novelty lies in analyzing two educational paradigms that have been established at the current stage of the development of Ukrainian education, namely, off-line education as a system and on-line education as a network; outlining their advantages and advantages. Methods: modern innovative techniques and meth ods which are used in these educational paradigms: table structuring of the text, TASC-analysis, Fishbone, INSERT strategy, Cinquain, Coaching, SWOT-analysis, blended learning, gamification, encapsulation, graphication, network fragmentation, LMS-management, training systems, tracks, cloud-based technologies. Results: it has been concluded that concepts and processes of medical ethics and deontology (ego- genesis, aegrotogenesis, iatrogenesis) are proved to be similar to educational ones which are characteristic of the systems: “Teacher (Educator) — Teacher (Educator)”, “Teacher (Educator) — Pupil (Student)” and “Pupil (Student) — Pupil (Student)”. Practical significance: it has been grounded that education as a system predetermined the emergence of a new national paradigm of education which is formed at the juncture of off-line education as a system and on-line education as a network
Additional Access Points:
Кочубей, Н.

There are no free copies

Find similar

 
© International Association of users and developers of electronic libraries and new information technology
(ELNIT Association)