Home page
Simplified mode
Video-instruction
Description
Authorisation
Surname
Password
Бібліотека Вінницького національного медичного університету ім. М.І.Пирогова
Data bases
Higher Education- results of search
Type of search
Books
Periodicals
Library Publications
Higher Education
Local Lore
Rare Editions
Search field
Key words
Author
Title
Year of edition
Found in other databases:
Books (1)
Periodicals (4)
the format of presenting the found documents:
full
informational
short
Sort out the found documents by:
to the author
by title
Year of publication
document type
Search inquiry:
(<.>K=змішане<.>)
Total number of found documents
:
3
Shown documents
from 1 till 3
>
1.
Beck, G.
Teaching and assessment strategies in online foreign languages distance learning [Text] = Стратегії навчання та оцінювання в умовах дистанційного викладання іноземних мов / G. Beck, О. М. Tsaryk, N. V. Rybina> // Медична освіта (Тернопіль). - 2020. -
№ 2
. - С. 6-12. - Bibliogr. at the end of the art.
Rubrics:
МЕТОДИ НАВЧАННЯ -- МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ -- ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ВИКЛАДАННЯ -- ПРЕПОДАВАНИЕ
Key words(unnormalized):
змішане
--
навчання
--
обернене
--
контроль
--
тестування
Additional Access Points:
Tsaryk, О. М.
Rybina, N. V.
There are no free copies
Find similar
>
2.
Впровадження онлайн-навчання як
шлях удосконалення самостійної роботи студентів на кафедрі педіатрії [Text] / Г. О. Леженко [та ін.]> // Медична освіта (Тернопіль). - 2018. -
№ 3
. - С. 48-54. - Бібліогр.: в кінці ст.
Rubrics:
Методи навчання -- Методы обучения
Key words(unnormalized):
онлайн-курси
--
змішане
навчання
Additional Access Points:
Леженко, Г. О.
Пашкова, О. Є.
Лебединець, О. М.
Сидорова, І. В.
Крайня, Г. В.
There are no free copies
Find similar
>
3.
Книш, І.
Нова освітня парадигма в контексті сучасних технологій [Text] = New Educational Paradigm in the Context of New Modern Technologies / І. Книш, Н. Кочубей> // Вища школа. - 2017. -
№ 9
. - С. 100-115. - Бібліогр.: в кінці ст.
Rubrics:
ОСВІТА В УКРАЇНІ -- ОБРАЗОВАНИЕ В УКРАИНЕ
Key words(unnormalized):
освіта off-line
--
освіта on-line
--
змішане
навчання
--
хмарні технології
Annotation:
Мета й наукова новизна статті полягає у з'ясуванні, що на сучасному етапі розвитку освіти в Україні склалися дві освітні парадигми - освіта off-line як система й освіта on-line як мережа, та визначенні їхніх переваг і недоліків. У дослідженні застосовані такі методики: сучасні інноваційні техніки та методики, які використовуються у цих освітніх парадигмах: структурування тексту у вигляді таблиць, TASC-аналіз, Fishbone, стратегія “Insert”, Cinquain, Coaching, SWOT-аналіз,
змішане
навчання, гейміфікація, інкапсуляція, графікація, фрагментація мереж, LMS-менеджмент, тренінг-системи, треки, хмарні технології. Результати: обґрунтовано, що поняття і процеси, які розглядаються в медичній етиці та деонтології (егогенія, егротогенія, ятрогенія), подібні до освітніх, які відбуваються в системах “учитель (викладач) - учитель (викладач)”, “учитель (викладач) - учень (студент)" і “учень (студент) - учень (студент))’’. Практична значимість: доведено, що власне освіта як система зумовила появу нової вітчизняної парадигми освіти, котра формується на межі off-line-освіти як системи й оn-Ііnе- освіти як мережі.
The aim and scientific novelty lies in analyzing two educational paradigms that have been established at the current stage of the development of Ukrainian education, namely, off-line education as a system and on-line education as a network; outlining their advantages and advantages. Methods: modern innovative techniques and meth ods which are used in these educational paradigms: table structuring of the text, TASC-analysis, Fishbone, INSERT strategy, Cinquain, Coaching, SWOT-analysis, blended learning, gamification, encapsulation, graphication, network fragmentation, LMS-management, training systems, tracks, cloud-based technologies. Results: it has been concluded that concepts and processes of medical ethics and deontology (ego- genesis, aegrotogenesis, iatrogenesis) are proved to be similar to educational ones which are characteristic of the systems: “Teacher (Educator) — Teacher (Educator)”, “Teacher (Educator) — Pupil (Student)” and “Pupil (Student) — Pupil (Student)”. Practical significance: it has been grounded that education as a system predetermined the emergence of a new national paradigm of education which is formed at the juncture of off-line education as a system and on-line education as a network
Additional Access Points:
Кочубей, Н.
There are no free copies
Find similar
full form
short form
all found
marked
except marked
Standard
Advanced
Professional
Through the dictionary
UDC-navigator
Thematic navigator
Access statistics