Home page
Simplified mode
Video-instruction
Description
Authorisation
Surname
Password
Бібліотека Вінницького національного медичного університету ім. М.І.Пирогова
Data bases
Higher Education- results of search
Type of search
Books
Periodicals
Library Publications
Higher Education
Local Lore
Rare Editions
Search field
Key words
Author
Title
Year of edition
the format of presenting the found documents:
full
informational
short
Search inquiry:
(<.>K=хмарні технології<.>)
Total number of found documents
:
1
>
1.
Книш, І.
Нова освітня парадигма в контексті сучасних технологій [Text] = New Educational Paradigm in the Context of New Modern Technologies / І. Книш, Н. Кочубей> // Вища школа. - 2017. -
№ 9
. - С. 100-115. - Бібліогр.: в кінці ст.
Rubrics:
ОСВІТА В УКРАЇНІ -- ОБРАЗОВАНИЕ В УКРАИНЕ
Key words(unnormalized):
освіта off-line
--
освіта on-line
--
змішане навчання
--
хмарні
технології
Annotation:
Мета й наукова новизна статті полягає у з'ясуванні, що на сучасному етапі розвитку освіти в Україні склалися дві освітні парадигми - освіта off-line як система й освіта on-line як мережа, та визначенні їхніх переваг і недоліків. У дослідженні застосовані такі методики: сучасні інноваційні техніки та методики, які використовуються у цих освітніх парадигмах: структурування тексту у вигляді таблиць, TASC-аналіз, Fishbone, стратегія “Insert”, Cinquain, Coaching, SWOT-аналіз, змішане навчання, гейміфікація, інкапсуляція, графікація, фрагментація мереж, LMS-менеджмент, тренінг-системи, треки,
хмарні
технології
. Результати: обґрунтовано, що поняття і процеси, які розглядаються в медичній етиці та деонтології (егогенія, егротогенія, ятрогенія), подібні до освітніх, які відбуваються в системах “учитель (викладач) - учитель (викладач)”, “учитель (викладач) - учень (студент)" і “учень (студент) - учень (студент))’’. Практична значимість: доведено, що власне освіта як система зумовила появу нової вітчизняної парадигми освіти, котра формується на межі off-line-освіти як системи й оn-Ііnе- освіти як мережі.
The aim and scientific novelty lies in analyzing two educational paradigms that have been established at the current stage of the development of Ukrainian education, namely, off-line education as a system and on-line education as a network; outlining their advantages and advantages. Methods: modern innovative techniques and meth ods which are used in these educational paradigms: table structuring of the text, TASC-analysis, Fishbone, INSERT strategy, Cinquain, Coaching, SWOT-analysis, blended learning, gamification, encapsulation, graphication, network fragmentation, LMS-management, training systems, tracks, cloud-based technologies. Results: it has been concluded that concepts and processes of medical ethics and deontology (ego- genesis, aegrotogenesis, iatrogenesis) are proved to be similar to educational ones which are characteristic of the systems: “Teacher (Educator) — Teacher (Educator)”, “Teacher (Educator) — Pupil (Student)” and “Pupil (Student) — Pupil (Student)”. Practical significance: it has been grounded that education as a system predetermined the emergence of a new national paradigm of education which is formed at the juncture of off-line education as a system and on-line education as a network
Additional Access Points:
Кочубей, Н.
There are no free copies
Find similar
full form
short form
all found
marked
except marked
Standard
Advanced
Professional
Through the dictionary
UDC-navigator
Thematic navigator
Access statistics