Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (30)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Умственная способность<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Показані документи з 1 по 20
1.


   
    Вегетативная регуляция и умственная работоспособность у детей в процессе обучения в неблагоприятных климатических условиях среднего Приобья [Текст] / А. Н. Поборский [и др.] // Физиология человека. - 2000. - Т. 26, № 5. - С. 128-136


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
НЕРВНАЯ СИСТЕМА ВЕГЕТАТИВНАЯ -- AUTONOMIC NERVOUS SYSTEM (физиология)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY (психология)
КЛИМАТИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- CLIMATIC PROCESSES
Дод.точки доступу:
Поборский, А. Н.
Коваленко, Л. В.
Сафонов, В. А.
Тараканов, И. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Бурштинова кислота та можливості її застосування у педіатрії [Текст] / Л. П. Арабська, О. А. Смірнова, С. І. Толкач // Перинатологія та педіатрія. - 2006. - № 1. - С. 72-76

Рубрики: Детские болезни--тер

   Янтарная кислота


   Умственная способность


Дод.точки доступу:
Арабська, Л. П.
Смірнова, О. А.
Толкач, С. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Зайцева, К. А.
    Особливості розумової працездатності підлітків, які навчаються в інноваційних закладах сучасної шкільної освіти [Текст] / К. А. Зайцева, І. В. Сергета // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2006. - Т. 10, № 2. - С. 304-307

Рубрики: Школьники--подрост

   Трудоспособности оценка


   Умственная способность


   ВНМУ-Зайцева К.А.


   ВНМУ-Сергета И.В. (І.В.)


Дод.точки доступу:
Сергета, І. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Huskisson, E.
    Вплив вітамінів і мінералів на розумову діяльність і працездатність [Текст] / E. Huskisson, S. Maggini, M. Ruf // Медицина світу : Наук.- практ. журн. оглядових та переклад. статей для широкого кола лікарів. - 2007. - Т. 23, № 12. - С. 365-375

Рубрики: Умственная способность

   Минералы


   Витамины


Дод.точки доступу:
Maggini, S.
Ruf, M.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Тернова, І. В.
    Гігієнічна оцінка розумової працездатності студентів / І. В. Тернова // Довкілля та здоров’я. - 2010. - № 1. - С. 41-44

Рубрики: Гигиена

   Студенты


   Умственная способность


Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Коробчанський, В. О.
    Функціональний стан студентів-медиків в умовах кредитно-модульної системи навчання [Текст] / В. О. Коробчанський, О. Г. Резниченко // Довкілля та здоров’я. - 2010. - № 3. - С. 58-59

Рубрики: Умственная способность

   Образование медицинское


   Обучение по специальным программам


Дод.точки доступу:
Резниченко, О. Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Банникова, Л. П.
    Психоэмоциональное состояние и особенности умственной работоспособности детей школьного возраста с задержкой психического развития [Текст] / Л. П. Банникова, Себирзянов М. Д. // Гигиена и санитария : Двухмес. науч.-практ. журн. - 2014. - № 1. - С. 80-83 . - ISSN 0016-9900


MeSH-головна:
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ЗАДЕРЖКА -- INTELLECTUAL DISABILITY (диагноз)
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Дод.точки доступу:
, Себирзянов М. Д.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Кукушкин, Н.
    Как вырастить умного ребенка? [Текст] / Н. Кукушкин // Здоровье. - 2014. - № 9. - С. 68-71


MeSH-головна:
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY (психология)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


   
    Препарати для зниження рівня холестерину не пригнічують розумові функції, як вважалося раніше [Текст] // Фармацевтичний кур’єр. - 2015. - № 1/2. - С. 43


MeSH-головна:
ХОЛЕСТЕРИН -- CHOLESTEROL (вредные воздействия, фармакология)
ГИДРОКСИМЕТИЛГЛУТАРИЛ-КОA-РЕДУКТАЗЫ ИНГИБИТОРЫ -- HYDROXYMETHYLGLUTARYL-COA REDUCTASE INHIBITORS (вредные воздействия, фармакология)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Ткачук, Е. А.
    Нервно-психическое развитие детей дошкольного возраста в условиях информатизации [Текст] / Е. А. Ткачук, И. Ю. Тармаева // Гигиена и санитария : Двухмес. науч.-практ. журн. - 2014. - № 6. - С. 23-26. - Библиогр.: с. 25-26 . - ISSN 0016-9900


MeSH-головна:
ИНФОРМАЦИИ И КОММУНИКАЦИИ СРЕДСТВА -- COMMUNICATIONS MEDIA
ДЕТЕЙ РАЗВИТИЕ -- CHILD DEVELOPMENT (физиология)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ТРЕВОГИ СОСТОЯНИЕ -- ANXIETY
ДОШКОЛЬНИКИ
Дод.точки доступу:
Тармаева, И. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Баранников, В. Г.
    Гигиеническое обоснование применения калийных солей для оптимизации работоспособности студентов [Текст] / В. Г. Баранников, Л. В. Кириченко, Д. А. Сидорова // Гигиена и санитария : Двухмес. науч.-практ. журн. - 2015. - № 4. - С. 73-76 . - ISSN 0016-9900


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ЗАБОЛЕВАЕМОСТЬ -- MORBIDITY
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
УТОМЛЕНИЕ -- FATIGUE
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
КАЛИЙ -- POTASSIUM (терапевтическое применение)
Анотація: Учебная деятельность студентов сопряжена со значительным умственным трудом, высокой эмоциональной напряженностью и большой информационно-операционной перегрузкой, влияющей на функциональное состояние центральной нервной системы и утомление . Для поддержания умственной работоспособности студентов, профилактики возникновения и развития психосоматических заболеваний обычно прибегают к физическим упражнениям, различным элементам психоэмоциональной разгрузки. Существенное влияние на эффективность умственного труда оказывают физические факторы внешней среды. Проведенные нами исследования выявили положительное воздействие природных свойств калийных солей (сильвинита) на различные функции организма человека . Цель исследований - физиолого-гигиеническое обоснование применения сильвинитовой аудитории в учебном процессе для оптимизации условий обучения и повышения работоспособности студентов. Для обоснования возможного использования сильвинитовой аудитории в учебном процессе проведены физио-лого-гигиенические исследования. Ее внутренняя среда, формируемая физико-химическими свойствами минерала сильвинита, оказывает положительное влияние на функциональное состояние нервной, сердечно-сосудистой, дыхательной систем, оптимизирует работоспособность студентов.
Дод.точки доступу:
Кириченко, Л. В.
Сидорова, Д. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


    Камінська, Т. М.
    Оптимізація процесів розумової працездатності та пам’яті у школярів [Текст] / Т. М. Камінська, О. М. Муквіч, Л. П. Пінчук // Перинатологія та педіатрія. - 2016. - № 1. - С. 129-132. - Библиогр.: с. 132

Рубрики: УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ

   ПАМЯТЬ


   ЯНТАРНАЯ КИСЛОТА


   ШКОЛЬНИКИ


Дод.точки доступу:
Муквіч, О. М.
Пінчук, Л. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Філоненко, О. О.
    Вплив факторів режиму дня на розумову працездатність дітей старшого дошкільного віку / О. О. Філоненко, С. В. Гозак, О. Т. Єлізарова // Довкілля та здоров’я. - 2016. - № 3. - С. 42-45


MeSH-головна:
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ДЕТИ, УХОД -- CHILD CARE
БИОЛОГИЧЕСКИЕ РИТМЫ -- PERIODICITY
ДЕТИ -- CHILD
Дод.точки доступу:
Гозак, С. В.
Єлізарова, О. Т.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


    Геруш, І. В.
    Сучасні підходи до викладання біоорганічної і біологічної хімії в медичних ВНЗ [Текст] = Modern approaches to teaching bioorganic and biologigal chemistry in medical universities / І. В. Геруш, Н. П. Григор’єва, Н. В. Давидова // Медична та клінічна хімія. - 2016. - Том 18, N 4. - С. 114-117


MeSH-головна:
ХИМИЯ -- CHEMISTRY
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Дод.точки доступу:
Григор’єва, Н. П.
Давидова, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Огородник, А. А.
    Високий вміст фтору, який надходить при вагітності, може бути причиною зниження IQ нащадків [Текст] / А. А. Огородник // Перинатологія та педіатрія. - 2017. - N 3. - С. 56


MeSH-головна:
ФТОР -- FLUORINE (вредные воздействия)
БЕРЕМЕННОСТЬ -- PREGNANCY
МАТЬ-ПЛОД, ОБМЕН -- MATERNAL-FETAL EXCHANGE
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Анотація: На думку дослідників, високий рівень фтору, який міститься у водопровідній воді і стоматологічних виробах та потрапляє в організм матері під час пренатального періоду, може негативно впливати на розвиток дитячо го інтелекту. Вживання питної води і чищення зубів є щоденними процедурами. Але в майбутніх мам вони можуть спричинити непередбачені наслідки для потомства. Результати нового дослідження свідчать, що в дітей, які піддаються впливу високих концен трацій фтору під час гестації, можуть знижува тися інтелектуальні здібності порівняно з тими дітьми, що піддаються дії нижчих рівнів
Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Жуковіна, О. В.
    Сучасні підходи до організації охорони праці при розумовій діяльності [Текст] / О. В. Жуковіна, Р. В. Сагайдак-Нікітюк, Г. А. Грецька // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2018. - Том 4, № 4. - С. 58-65


MeSH-головна:
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (профилактика и контроль)
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ГИГИЕНА -- OCCUPATIONAL HEALTH
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Анотація: Мета роботи - вивчення підходів до організації охорони праці при розумовій діяльності. Методи: аналітичний, порівняльний та логічний, контент-аналіз. Розумова діяльність працівників належить до складних видів діяльності, оскільки супроводжується нервово-емоційним перенапруженням і призводить до перевтоми. Вона характеризується фізіологічними особливостями: порушенням процесів обміну, звуженням судин кінцівок та розширенням судин внутрішніх органів, зниженням рівня цукру в крові та лужних резервів, підвищенням вмісту неорганічного фосфору, холестерину, креатину. Згідно з Державними санітарними нормами та правилами до показників, що характеризують напруженість праці, належать інтелектуальні, сенсорні та емоційні навантаження, ступінь монотонності навантажень і режим роботи. Відповідно до цих показників визначаються клас і ступінь важкості та напруженості праці та заходи підвищення продуктивності розумової праці й попередження перевтоми. Висновки: важливою умовою підвищення продуктивності праці та попередження перевтомлення при її розумовому характері є раціональний режим праці та відпочину
Дод.точки доступу:
Сагайдак-Нікітюк, Р. В.
Грецька, Г. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Lukash, Y. M.
    Diagnostics of the level of formation of the professional and communicative competence of future doctors [Текст] = Діагностика рівня сформованості професійно-комунікативної компетентності майбутніх лікарів / Y. M. Lukash // Медична освіта. - 2019. - N 1. - С. 140-147


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
Анотація: The aim of the work – to investigate the results of the diagnostics of the level of formation of the professional and communicative competence of future doctors. The main body. The criteria and indices, which are used to validate the results, are outlined. Defining the criteria and indices of the formation of professional and communicative competence of future doctors made it possible to differentiate three levels of its formation: high, average and low. The control (CG – 232 students) and experimental (EG – 224 students) groups of students were selected for the participating in the diagnostic work. Conclusions. The results of the study indicated the insufficient level of professional and communicative competence of future doctors. Therefore, it is worth focusing on the improvement of such indices of the formation of the professional and communicative competence of the future doctors which promote the effectiveness of the professional and communicative process of interaction
Мета роботи – дослідити результати діагностики рівня формування професійної та комунікативної компетенції майбутніх лікарів. Основна частина. Наведено критерії та показники, які використовуються для підтвердження результатів. Визначення критеріїв і показників формування професійної та комунікативної компетенції майбутніх лікарів дозволило диференціювати три рівні її формування: високий, середній і низький. Для участі в діагностичній роботі були обрані контрольні групи (КГ – 232 студенти) та експериментальні (ЕГ – 224 студенти) групи студентів. Висновки. Результати дослідження показали недостатній рівень професійної та комунікативної компетенції майбутніх лікарів. Тому варто зосередити зусилля на вдосконаленні таких показників формування професійної та комунікативної компетентності майбутніх лікарів, які сприяють підвищенню ефективності професійного й комунікативного процесу взаємодії
Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


   
    Особливості розумової працездатності в дітей молодшого шкільного віку в йододефіцитному регіоні / С. Н. Вадзюк [та ін.] // Клініч. та експерим. патологія. - 2017. - Том 16, N 3 (ч.2). - С. 16


MeSH-головна:
ИОД -- IODINE (дефицит)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Анотація: Загальна увага до дефіциту йоду (ДЙ) зумовлена не стільки його поширеністю, скільки негативними наслідками для фізичного, інтелектуального розвитку та стану здоров’я підростаючого покоління. Діти найбільш чутливі до йодного дефіциту в певні періоди індивідуального розвитку, для яких характерні дозрівання нервових, імунокомпетентних та інших структур дитячого організму, що супроводжується зниженням адаптаційних можливостей. А це, у свою чергу, може призвести до появи рядупатологічних станів, спектр яких досить широкий і залежить від віку, в якому вони виникають
Дод.точки доступу:
Вадзюк, С. Н.
Ратинська, О. М.
Олексюк, Л. Ф.
Лозіна, Л. Б.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Вадзюк, С. Н.
    Розумова працездатність у старшокласників при різних погодних умовах [Текст] / С. Н. Вадзюк, О. М. Ратинська // Фізіологічний журнал. - 2020. - Том 66, N 2/3. - С. 61-68


MeSH-головна:
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
ВОСПРИЯТИЕ -- PERCEPTION (физиология)
ВНИМАНИЕ -- ATTENTION (физиология)
ПАМЯТЬ -- MEMORY (физиология)
МЫШЛЕНИЕ -- THINKING (физиология)
МЕТЕОРОЛОГИЧЕСКИЕ ФАКТОРЫ -- METEOROLOGICAL CONCEPTS
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Анотація: Вивчали розумову працездатність у старшокласників при різних погодних умовах. Встановлено, що з їх погіршенням знижуються такі властивості: сприймання, увага, пам’ять та мислення. Коефіцієнт розумової працездатності у 15-річних учнів при І типі погоди становив 0,90 ± 0,04 ум. од., а при ІІІ типі був достовірно меншим – 0,78 ± 0,03 ум.од., ніж при І і ІІ типах. Для учнів віком 16 років за умов І типу погоди він був 0,94 ± 0,02 ум.од., за ІІ – вірогідно погіршився порівняно зі значеннями при І типі (0,86 ± 0,02 ум.од.), а за ІІІ типу його значення становили 0,80 ± 0,02 ум.од., що вірогідно менше від таких, які були за метеоситуації І типу. У 17-річних старшокласників при І типі погоди коефіцієнт розумової працездатності сягав 0,89 ± 0,02 ум.од., а при ІІІ типі вірогідно зменшився до 0,74 ± 0,03 ум.од. порівняно зі значеннями при метеоситуаціях І і ІІ типів. Виявлені нами вікові та статеві особливості розумової працездатності при різних погодних умовах слід враховувати при диференціації навчання та прогнозуванні ефективності роботи.
Дод.точки доступу:
Ратинська, О. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Вадзюк, С. Н.
    До характеристики нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю [Текст] = To the characterization of nervous processes in people with different heat sensitivity / С. Н. Вадзюк, Т. В. Дживак // Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 2. - С. 22-27. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ТЕРМОЧУВСТВИТЕЛЬНОСТЬ -- THERMOSENSING (физиология)
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- NERVOUS SYSTEM PHYSIOLOGICAL PROCESSES
СРАВНИТЕЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- COMPARATIVE STUDY
МОЛОДЫЕ -- YOUNG ADULT (психология, статистика, физиология)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY (психология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Мета дослідження - діагностувати функціональну рухливість та силу нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю. Матеріал і методи. Для проведення даного дослідження було залучено 150 студентів віком 17-20 років. Обстежуваних розподілено на дві групи, за даними опитувальника «Рівні теплочутливості» та теплової проби. Діагностика функціональної рухливості нервових процесів у режимі зворотного зв’язку проведена за допомогою комп’ютерної програми «Діагност 1М». Також проведено дослідження сили нервових процесів, за показниками якості виконання розумового навантаження, з використанням режиму нав’язаного ритму та в режимі зворотного зв’язку. За результатами проведеного обстеження виявлено, що учасники з нижчою теплочутливістю (група Б) мають вищий показник сили нервових процесів, за критерієм загальної кількості пред’явлених та оброблених сигналів, протягом п’яти хвилин. У них також виявлений середній рівень функціональної рухливості нервових процесів. В учасників з вищою теплочутливістю (група А) показник функціональної рухливості був нижчим від середнього. Крім того, встановлено залежність між мінімальним часом реакції на подразник та рівнем теплочутливості у людей. Щодо показників якості виконання розумового навантаження з використанням режиму нав’язаного ритму, у групі А виявлено вищий від середнього рівень помилок на тесті, тоді як у групі Б даний показник знаходився в межах середнього рівня. Висновки. Особи з нижчою теплочутливістю мають вищий рівень сили нервових процесів та їх функціональної рухливості, внаслідок чого більш успішно справляються з розумовим навантаженням у режимі нав’язаного ритму, порівняно з учасниками з вищою теплочутливістю. Тому, в обстежуваних із вищим рівнем теплочутливості, порівняно з нижчим порушення концентрування уваги і зниження розумової працездатності виникає раніше
The aim of the study was to diagnose functional mobility and strength of nervous processes in people with different heat sensitivity. Materials and methods. For this study, 150 students aged 17-20 years were involved. The subjects were divided into two groups, according to the questionnaire "Levels of heat sensitivity" and heat test. Diagnosing functional mobility of nervous processes in the feedback mode was conducted using the computer program "Diagnost 1M". The strength of nervous processes was also studied, according to the quality of mental load, using the imposed rhythm mode and in the feedback mode. Results. According to the results of the examination, it was found that participants with lower heat sensitivity (group B) have a higher rate of nervous processes strength according to the criterion of the total number of presented and processed signals within five minutes. They also had an average level of functional mobility of nervous processes. Participants with higher heat sensitivity (group A) had a lower than average level of functional mobility. In addition, a correlation was found between the minimum reaction time to a stimulus and the level of heat sensitivity in people. Regarding the quality of mental load performance using the imposed rhythm mode, a higher than average level of test errors was found in group A, while in group B this indicator was within the average level. Conclusions. Persons with lower heat sensitivity have a higher level of strength of nervous processes and their functional mobility, which results in more successful coping with mental load in the mode of imposed rhythm, compared to participants with higher heat sensitivity. Therefore, in subjects with a higher level of heat sensitivity, compared to those with a lower level, impaired concentration and decreased mental performance occur earlier
Дод.точки доступу:
Дживак, Т. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)